abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 798 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    null

    7.9.2005 22:36 | Linux | poslední úprava: 28.2.2006 15:57

    null        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.9.2005 22:47 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše .
    Je to krutá realita, zrovna nedávno tu někdo psal, jak v davovém šílenství kdesi nedostal super zlevněný foťák :-).

    Naletět? No to by mě tam musel někdo odvézt a neříct mi kam mě veze :-)
    7.9.2005 22:50 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Už jsi naletěl ta sranda byla financována i z tvých daní.
    7.9.2005 22:58 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    To mi naprosto nevadí ... pár milionů za dobrej projekt (nebudu psát znova to co napsal D-Evil níže).

    Stejně když si vezmu kolik se tady vyhodilo miliard za blbosti, tak je tohle stejně jenom nepatrná kapička v moři :-).
    7.9.2005 23:00 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Nepřepisuj větu, když už jí máš napsanou :-). To jedno stejně tam je trochu navíc :-).
    7.9.2005 23:09 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Nebyla, jak pánové kdesi mimo film správně vysvětlili. Všechny peníze, co na to dal Fond pro rozvoj kinematografie, nebo jak se to jmenuje, což neni mimochodem ani polovina rozpočtu, kterej činil skoro 20 mil. korun, putujou z ceny lístků do kina (jeden lístek = 1 koruna), z reklamy, z koncesionářskejch poplatků (což je oprávněný, film jste viděli na televizi, za kterou platíte a film byl kvalitní, vyhrál několik významnejch cen) atd. Zbytek rozpočtu pokryly investice ze soukromý sféry. Jediná položka, kterou na tom každej z nás zaplatil, byl koncesionářskej poplatek a já těch peněz nelituju, rozhodně se radši podivám na takhle povedenej experiment, než na seriály a telenovely, který nám pořád dokola cpou ostatní televize.
    8.9.2005 00:00 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    [rýp]Ehm. The Simpsons je také seriál a podle mě proklatě dobrý[/rýp]
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    8.9.2005 00:05 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    To jsou ty výjimky potvrzující pravidlo :)
    8.9.2005 10:12 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Důležitý detail: Simpsons nám necpou ostatní televize!

    Škoda že už nemůžeme zavolat řediteli, by zase vysvětlil že takové věci na komerční televizi nepatří. Primetime seriály z USA jsou pro českého diváka příliš náročné (prý).
    7.9.2005 23:36 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    ... nedávno tu někdo psal.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    7.9.2005 22:50 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Já bych to podvodem nenazval
    Mě to přišlo naopak docela vtipný, ukazalo to, jaká u nás kolem hypermarketů panovala mánie. Stačí si vzpomenout na Electroworld, kde stovky lidí vyspávaly už dva dny před otevřením, aby si mohli koupit o tisícovku levnější video nebo televizi. Stačí se podivat na ty rodiny, který bez problémů přiznaj, že místo okopávání záhradky trávěj každou sobotu výletem za slevama a akčníma cenama. Že náctiletá slečna místo procházky v přírodě radši navštíví Kenvelo. Že dokáže ženská nechat v hypermarketu tisíce korun za něco, co vůbec nepotřebuje, ale prostě to jen chce zkusit.

    Přijde mi to hodně směšný (a smutný zároveň) a asi bych to jako povedenej vtip bral i kdyby mě na to nachytali, prostě to ukázalo s prominutím blbost našeho národa a asi by bylo docela zajímavý zjistit, jak by se podobnej projekt chytnul v jinejch zemích nejen v Evropě.
    8.9.2005 07:16 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já bych to podvodem nenazval
    Moje zena treba nakupovani nesnasi ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Ku8aZ avatar 8.9.2005 07:56 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já bych to podvodem nenazval
    Šťastná to.... ehm, šťastný to člověk :-D
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    8.9.2005 09:16 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já bych to podvodem nenazval
    Jste stastny clovek.
    8.9.2005 10:42 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já bych to podvodem nenazval
    Reakcia c.1: Nevymenis?

    Reakcia c.2: Predpokladam, ze na nakupy teda vysle Teba. Je tak?

    Bohumír Zámečník avatar 8.9.2005 07:49 Bohumír Zámečník | skóre: 19 | blog: bohous
    Rozbalit Rozbalit vše Skvělý dokument
    Já jsem se na televizní premiéru Českého snu velice těšil a musím říc t, že ten dokument předčil moje očekávání. Dávám jim velkou jedničku. Takhle povedenou věc jsem v televizi dlouho neviděl. Kromě psychologického efektu se mi moc líbil pohled do zákulisí marketingové kampaně a reklamních agentur. Maličko se o toto téma zajímám a něco podobného člověk fakt jen tak neuvidí. Kupříkladu analýza pohybů očí. Sice jsem o tom slyšel v souvislosti s testy použitelností webových stránek, ale jak to vlastně vypadá, jsem to viděl až teď.

    Pokud jde o ty lidi, měli na propagačních materiálech napsáno, ať nechodí. Ale oni stejně přišli - ze zvědavosti. Takže námitky, že je to jeden velký podvod nejsou vlastně oprávněné. Reakce některých lidí mě docela potěšily. Například, ti co se radovali z toho, že alespoň vypadli z domu do přírody, na čerstvý vzduch, nebo ti kteří si uvědomili svou pošetilost. Z jiných je ale vidět ubohost ducha a z vlastních problémů a neúspěchů pramenící závist a obviňování organizátorů. Tito lidé vůbec nepochopili smysl celé akce a zůstali stále bez nadhledu. Litovat je ale nebudu. Prostě takoví existují.
    "Dobrý den pane, nevíte, která bije?!"
    8.9.2005 09:13 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skvělý dokument
    Souhlasím v celém rozsahu.

    Ještě bych dodal, že to mělo i komediální prvky. Ten grafik s kšiltofkou "NO FEAR" se vyjadřoval "teda" "jako" "teda" dost "hustě". Jako, teda, jako... :-)
    Ku8aZ avatar 8.9.2005 17:00 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skvělý dokument
    To jeho vyjadřování bylo opravdu jako teda jako dost hustý :-D Ale ta reklama, která se jako reklama netvářila a stejně se našlo dost blbců, co opravdu uvažujou jako "lidi"... ta prostě teda jako teda vůbec jako neměla chybu ;-)
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    Pavel Stárek avatar 8.9.2005 17:16 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skvělý dokument
    Ale oni stejně přišli - ze zvědavosti.
    Ne, to nebylo ze zvědavosti (až na pár vyjímek), takhle se bohužel chová tento národ.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    8.9.2005 08:58 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Český sen
    Film je to IMHO geniální, jako vila týhle reality show posloužila Praha :-) Je mi ale líto těch lidí, kteří tam šli proto, že si fakt nic víc nemůžou dovolit. Vůči těm je to sprostý. Ostatním bych se smál do očí, ale... :'-(
    Only Sith deals in absolutes.
    8.9.2005 10:36 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše parada
    Svyho casu jsme na to chtel jit i do kina, nedoslo k tomu.

    Vcera jsem ciste nahodou ztjistil, ze to davaj v TV, tak jsem se koukal a byla to proste parada. Je fakt, ze z bombasticke reklamni masaze jsem nabyl dojmu ze tam byly tisice lidi a obrovsky dav. Ty dva tisice na ty velky louce zas tak moc nebylo.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    8.9.2005 20:20 Randy
    Rozbalit Rozbalit vše Negativní názor

    Docela mě překvapila většina reakcí. S tímto filmem mám několik zásadních problémů, i když přiznávám, že jsem ho neviděl celý.

    1) Můžete si to zdůvodňovat jak chcete, ale tohle byl podvod (i když asi ne v právním slova smyslu) na obyčejné lidi. A to hlavně na ty chudší, kteří opravdu nemají peněz nazbyt. Mě by na podobný výprodej také nikdo nedostal, ale hodně lidí opravdu kouká na každou korunu. A také by mě zajímalo, kolik z vás by se chytilo, kdyby někdo udělal podobnou fintu třeba na výprodej počítačových komponentů za příznivé ceny atd.

    2) Dále mi vadí, že tvůrci svůj film prezentují jako dokument, ale přitom si neváhají skutečnost upravit - viz. upoutávky, kde jsou pronásledováni a zmláceni davem. Filmaři prostě mají poněkud "kreativní" vztah k pravdě.

    3) Ovšem nejvíc mi vadí, že tuto šaškárnu částečně zaplatili i daňoví poplatníci. Argument, že stát utrácí peníze i za mnohem horší blbosti, neobstojí. Udělat si zábavu za státní peníze, to je pro mě vrchol drzosti a arogance. Doporučuji rozhovor s tvůci na Rádiu 1, obzvlášť vypečené je jejich vysvětlení, že nešlo o státní peníze, ale o peníze, které vybírá stát. Také bych byl rád, aby mi stát přispěl pár milióny na mého koníčka, ale asi nejsem dost drzý, abych si to dokázal zařídit.

    8.9.2005 20:57 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Negativní názor
    nejsem dost drzý, abych si to dokázal
    Právě před několika dny jsem přemýšlel, že možná má-li mít projekt úspěch, tak se asi musí jít nekompromisně za cílem a nebrat si moc servítky a mít odvahu do něčeho jít. Ale opravdu jsem jen tak přemýšlel. Navíc jsem ještě moc zkušeností nemám.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    8.9.2005 22:39 Randy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Negativní názor
    V zásadě máš pravdu, drzost, odvaha a tah na bránu je u podobných projektů určitě třeba. Bohužel, u většiny filmařů se to projevuje hlavně tím, že natahují ruku ke státu, aby jim jejich aktivity zasponzoroval. Hlavně mě to překvapuje u pravicově orientovaných umělců (Bartoška, Hřebejk). Navíc to vyžírkům zjevně nestačí a lobbují za zvýšení odvodů z lístku do kina a dokonce chtějí poplatek z půjčovného VHS a DVD. Jak jsem řekl - většině z nás stát náš byznys ani koníčky nezaplatí, tak nevím, proč by to u filmařů mělo být jinak.
    Pavel Stárek avatar 10.9.2005 15:40 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Negativní názor
    Navíc to vyžírkům zjevně nestačí a lobbují za zvýšení odvodů z lístku do kina a dokonce chtějí poplatek z půjčovného VHS a DVD.
    A proto do kina a do půjčoven nechodím, DC a BitTorrent to tak nějak zařídí. :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.