abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    15.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.3. 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1096 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    14.2.2007 08:48 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Jak se ti podařilo donutit tu veverku ke spolupráci?
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    14.2.2007 09:08 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Bolo to, myslím, na neskorú jeseň. Normálna prevádzka botanickej záhrady už nefungovala (vstup bol zadarmo), prakticky nikto tam okrem mňa nebol. Pomohlo aj to, že som tam potichu strávil niekoľko hodín a doniesol som si zo sebou pár orechov. Možno tiež boli na ľudí trocha zvyknuté. Pamätám si, ako som tam raz videl strarší manželský pár, ako sedia na lavičke, majú natiahnuté ruky so semienakmi a obletuje ich niekoľko sýkoriek a piniek.

    Bolo to obdobie, kedy som tam bol dlhšiu dobu a cez víkend nebolo čo robiť. Takže hromada času+trpezlivosť.
    14.2.2007 09:25 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Asi si za tu dobu začal myslet jako veverka :))
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    14.2.2007 09:33 xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Nelíbí se mi barevné ladění, ale to je asi tím ročním obdobím, co...
    14.2.2007 09:45 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Dej ty fotky prosím přímo na abclinuxu, ať jsou hned vidět náhledy. Tohle klikání naslepo je nepříjemné. Dík.
    Pravák Bob avatar 14.2.2007 12:09 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Veverka je sice hezká, ale ty fotky jsou technicky bída. V galerii třeba na grafice by tě sežrali...
    knowledge brings fear
    14.2.2007 12:34 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Buď konkrétnejší. Okrem hĺbky ostrosti (,ktorú moc neovplyvníš, keď musíš mať krátky čas aby neušla, a veľkú clonu, lebo je málo svetla) je niečo iné, čo by malo byť inak? Myslíš, že by sa niečo dalo upraviť napr. Gimp-om?
    Pravák Bob avatar 14.2.2007 12:50 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Malá hloubka ostrosti nevadí, ale musí být zaostřeno na objekt. Což není. Konkrétně na první fotce je zaostřeno tak tři centimetry před... Ty fotky jsou dost zašuměné, vypadá to na nic moc film s ISO 400. Barvy bída, má to takový "závoj" jako kdyby to bylo focené na prošlý film (nebo byl dlouho v teple). To by ale šlo snad vytáhnou v gimpu, přisaturovat, poladit odstíny... Ta ruka na fotkách je vypálená do bíla... Možná by pomohlo znovu sjet na pořádném scanneru. No a kompozice neexistuje.

    PS Nejsem žádný fotograf, tak mě neber vážně.
    knowledge brings fear
    14.2.2007 13:06 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Honza Rábik má pravdu. Z fotografickýho hlediska jsou ty fotky dost děsný. Co je špatně: všechno. Kompozice i technická kvalita. Asi nemá cenu to víc rozebírat. Gimpem nic nezachráníš. Vem foťák a jdi fotit.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.2.2007 13:14 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    kritizovať slovom "všetko" je jednoduché :-) Honza Rábik aspoň vraví, aké sú chyby. btw, ja sa v tom nevyznám vôbec, obrázok ako obrázok ... a preto ani foťák nemám :-)
    14.2.2007 13:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Ano, je to jednoduché, nepředstírám že ne. Honza Rábík to říká dobře a vyjadřuju mu podporu. Nicméně si myslím že na kritiku fotek jsou jiné servery než tento. Na druhou stranu, proč tady neudělat místo pro rozebírání fotografií zamýšlených pro uvolnění pro komunitu jako pozadí a podobně? Toho bych se zúčastnil, konec konců dobrých záběrů mám už docela dost, myslím.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    NbS avatar 14.2.2007 20:15 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    opryvdovy fotogram udela max 7 kvalitnich fotek za zivot ... ty ostatni jsou jen "dobre"
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    15.2.2007 00:19 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    aha, hmm, ještě že si nemyslím, že jsem "opryvdovy fotogram". :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    15.2.2007 12:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Ne kvalitních ale špičkových (víc než kvalitních). Když má štěstí tak i sedm. Anebo když má štěstí, podvede se jenom mu jedna, kterou zná celý svět. Dobré = kvalitní, IMHO, a těch má průměrný fotoamatér víc.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.2.2007 13:10 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Nejlepší je tahle, kterou ale strašně ničí to pozadí. Tady bych možná doporučil gimpem něco domalovat nějakou zeleň. Pak už to ale nebude fotka. Co není na diáku, jako by nebylo :-).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Marián Kyral avatar 14.2.2007 13:32 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Co máš proti pozadí? Tam je spíše největší problém ostrost. A kdyby bylo zaostřeno na oči, tak by to bylo ještě lepší.
    14.2.2007 13:57 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Ty bílé skvrny jsou největším problémem, ne ostrost. Zaostření na oči by bylo také žádoucí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Marián Kyral avatar 14.2.2007 15:14 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    To je celkem individuální. Nicméně pozadí se dá v Gimpu lehce upravit, ale ta ostrost se už dohnat nedá.
    14.2.2007 15:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Na těch skvrnách není nic individuálního.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Marián Kyral avatar 14.2.2007 20:10 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Ty skvrny mi vadí méně než neostrost. Takže to individuální je.
    15.2.2007 11:42 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Jestli někomu ty skvrny vadí je individuální. To že ty skvrny jsou nejhorší chybou na snímku je objektivní, podle fotografických pravidel. Ano, pravidla (a fotografická zvláště) jsou od toho aby se porušovala, ale jenom záměrně. Tyhle vypálené bílé fleky nejsou záměrem, ale chybou, Jestli někdo zpívá falešně, tak prostě zpívá falešně, bez ohledu na to že to polovina populace neslyší. Takže individuálností se nelze bránit. Neostrost je na fotce to poslední co bych vyčítal. Ostrý snímek ti s dobrým sklem, automatickým ostředím a na dostatečně krátký čas udělá každej. Ale pozadí si v hledáčku kontroluje málokdo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    16.2.2007 10:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Ale pozadí si v hledáčku kontroluje málokdo.
    ... a kdo si ho kontroluje, tak se z toho zblázní :-(

    chtěl jsem kámošce udělat nějakou dokumentaci když teď byla s psicí na MVP - tož nejdřív měla za sebou blbě okno, tak jsem se pracně probojoval o pár kroků vedle, tam ještě zasahovala hrana zdi, tak jsem se ještě posunul, pak zas měla psice za čumákem pásku vymezující kruh, tak jsem laboroval s výškou, a když už jsem si konečně, zkroucený jak paragraf, našel správný úhel a čekal, až se psice otočí zpátky, neb ji zrovna zaujalo cosi za ní, tak přede mnou vstala ze židle nějaká holka a prdelila se tak dlouho, dokud si rozhodčí nepostavila můj objekt jinam, a tedy celé to martyrium hledání optimálního úhlu přišlo vniveč ... příště to radši vyfotím s tím okenním rámem rostoucím z hlavy než nic :-/
    16.2.2007 10:25 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Ale pozadí si v hledáčku kontroluje málokdo.
    ... a kdo si ho kontroluje, tak se z toho zblázní :-(

    chtěl jsem kámošce udělat nějakou dokumentaci když teď byla s psicí na MVP - tož nejdřív měla za sebou blbě okno, tak jsem se pracně probojoval o pár kroků vedle, tam ještě zasahovala hrana zdi, tak jsem se ještě posunul, pak zas měla psice za čumákem pásku vymezující kruh, tak jsem laboroval s výškou, a když už jsem si konečně, zkroucený jak paragraf, našel správný úhel a čekal, až se psice otočí zpátky, neb ji zrovna zaujalo cosi za ní, tak přede mnou vstala ze židle nějaká holka a prdelila se tak dlouho, dokud si rozhodčí nepostavila můj objekt jinam, a tedy celé to martyrium hledání optimálního úhlu přišlo vniveč ... příště to radši vyfotím s tím okenním rámem rostoucím z hlavy než nic :-/
    Bluebear avatar 14.2.2007 18:05 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Nedokážu to posoudit po odborné stránce, ale ty fotky se mi líbí :-)

    Ale musím říct, že je to trochu odvaha, dotýkat se divoké veverky. Tahle zviřátka občas přenášejí různé choroby. Ale roztomilá jsou, to ano. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    14.2.2007 20:29 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    chlupatá zvířátka jsou těžkým úkolem i pro kvalitní digitální zrcadlovky.Tohle je asi skenované z papírové fotky nekvalitním skenerem,uložené do jpg v dost vysoké kompresi.navíc většina fotek je chybně zaostřena.Kompozice by u některých šla trochu napravit oříznutím ale ta technická kvalita to kazí.Když skenovat tak v nejvyšší kvalitě a pohrát si s nastavením skeneru.I na malé fotce na internetu je poznat jestli byla udělaná kvalitně a pak zmenšená anebo je špatná už od začátku.Zvířátko je roztomilé protože je heboučké,chlupaťoučké.Pokud na fotce vypadá jako hadr na podlahu tak je to pryč.Prohlídni si nějaké fotoweby nebo třeba časopis Photolife,to je velká škola.
    15.2.2007 07:14 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Tohle je asi skenované z papírové fotky nekvalitním skenerem,uložené do jpg v dost vysoké kompresi.

    Je to skenované z niekoľko rokov starého negatívu v bežnej fotoslužbe do .bmp s pomerne veľkým rozlíšením a potom zoškálované dole v Gimp-e (cubic) a uložené do png s kompresiou 9. Vieš dať tip, ako to spraviť lepšie?

    Investovať do filmového skeneru sa mi nechce, pretože ho nepredávajú na každom rohu a predpokladám, že vybrať dobrý skener chce nejaké skúsenosti.
    15.2.2007 08:38 Ruda | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Fotit veverky je krize ... (vlastní zkušenost). Většinou jste rádi, že na fotce je alespoň kus ocasu :-) nebo rezavý flek na ostrém pozadí...
    15.2.2007 08:18 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Pokud to myslíš jako soukromou fotku, tak jsou to milý fotky.

    Pokud máš nějaký ambice, podle koupě foťáku asi ano, tak bych si myslel, že by bylo dobrý si něco o fotografii, kompozici, používání optiky... přečíst. Koukni se, jak fotil Sudek, Bresson, Hochová... a jak fotí profici dnes, trochu jinak, ale podstata zůstává.

    Obecně, jen tak BTW:

    Neostrost. Nevadí. Naopak ostrá fotka od popředí až po poslední lístek je považovaná spíš za amatérskou. Proto se také často používají "dlouhá skla" (větší ohnisková vzdálenost)... prostě si to "zvětíš", přitáhneš zoomem. Hlavně portrét, kde se ale názory různí a někomu to "rybí oko" nevadí. Ostrá fotka je ale obecně vyžadovaná u reportážní fotogradie, nebo třeba fotky na pohledy, technické...

    Fotka by měla mít nějakou kompozici. Koukni třeba na nějaký klasický obraz, vede oko na objekt v prvním plánu, třeba vlevo dole a oko vede k akční scéně v pozadí, obraz má napětí, děj. V popředí třeba portrét, ale na pozadí je něco, co dokresluje, dodává další významy. Tady pomáhá ta ostrost. Ostrý objekt se odráží od lehce rozoostřeného, dokreslujícího, zasazujícího hlavní objekt do krajiny, děje. A tak dál...

    Z hlavy nemá růst větev, do obrázku zasahovat kousek něčeho, rušit barevnej flek igelitky na pozadí... Tady může pomoci Gimp, pokud ti to nevadí "eticky" zasahovat do reality.

    No, já na opravdové ocení rezignoval kompaktem dělám debilní momentky do rodiného alba. :)
    15.2.2007 09:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    A ja zase neumím napsat větu bez překlepů a ještě je nevidím. Tedy vidím, ale pozdě. :)
    15.2.2007 12:11 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Neostrost. Nevadí.

    To je snad vtip? Fotografovanej objekt by ostrej bejt mel ne? Precejenom nechci koukat na barevnej flek :)
    15.2.2007 12:38 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Abych se zastal, ostrost je to poslední co mě zajímá. Dokud vidím veverku, je mi jedno jestli vidím každej chloupek nebo ne. Ve svejch fotkách si na ostrost potrpím, přesto to však není to nejdůležitější.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.2.2007 12:59 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Tedy, ještě... zrovna zvíře je objekt na focení hodně o nervy. Bych se autora zastal.

    Ostrost. Podle toho. Je-li to technická fotka, musí být ostrá. Ale na portrétu vzniká rozostřeným pozadím dojem hloubky. Na portrét na kinofilm se všeobecně doporučovala ohnisková vzdálenost tak 90mm. Jeden z důvodů je menší hloubka ostrosti, pro kterou zase honiči ostrých fotek používají krátké sklo.

    U pohybujících se objektů zase neostrost zachytí pohyb.

    Dneska se spíš dělají ostré s deformovaným prostorem. No, proti gustu...

    Do časáku se ale asi hodí ostré.
    15.2.2007 13:12 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    U portrétu ženy stačí když jsou ostré oči a u všeho ostatního je spíše žádoucí neostrost. Proto se taky na ty superostré portrétní objektivy (Zeiss Planar 1.4/85 kupříkladu) často nasazuje změkčovací filtr Softar. Portrét veverky by samozřejmě ostrý být měl, s krásným bokehem, přičemž tyhle fotky veverek mají mnohem horší nedostatky než neostrost. U krajiny, nedá se nic dělat, by mělo být ostré všechhno, pokud zrovna nezachycujeme pohyb vody, trávy, listí, lidí nebo aut. To čemu říkáš "ostré s deformovaným prostorem" znamená, že to je foceno širokoúhlým objektivem. Ale ta "deformace" se projevuje i u dlouhých ohnisek, a taky může rušit. U fotek se širokoúhlým sklem považuju za nějvětší problém že lidi dostatečně nezaplní popředí. Širokáč nemusí dělat jenom nudné ostré snímky. Se svým Distagonem 2.8/28 můžu mít krásné rozmázlé pozadí taky. V časáku může být i docela neostrá fotka, pokud to byl záměr autora.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.2.2007 13:22 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Taky se na objektiv mazal tuk. No fuj, ale je to fakt.

    Ano, tak, máte pravdu. Zjednodušuji, není to tak jednoduché. Přiznám se, že ty "deformace" z krátkých skel se mi nelíbí, ale vůbec se netoužím hádat. :)

    Dlouhý zase "ruší vzdálenost". Plicka tím ale dosáhl na fotkách Prahy svého a zdá se mi to velmi dobré.
    15.2.2007 13:38 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Mě se taky nelíbí, když to ruší. Nejkratší sklo mám 28mm na kinofilm a používám ho mnohem míň než padesátku (a výhradně ve velkých horách). Kdybych měl ještě kratší, asi by se furt jenom válelo na dně brašny, dokud bych nezačal jezdit do ještě větších hor. Ale ta "širokoúhlá perspektiva" někdy působí krásně a dramaticky, ale musí se na to najít správný námět. Plicka rulez.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.2.2007 13:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Já postrádal krátký hlavně ve městech. Ustoupit není kam a: "vono se tom nevejde!" :)

    Pak je krátký důležitý v reklamní fotografii interiérů, kdy z malinký špeluňky uděla taneční sál. :) :)
    Pravák Bob avatar 15.2.2007 16:24 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    To já svojí tokinu 12-24/f4 používám snad nejradši :-) Pravda, s cropem 1,6...
    knowledge brings fear
    15.2.2007 16:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Lidi jsou různý, naštěstí. Díky tomu můžu jet na hory nebo do jeskyně s kámošem kterej taky fotí, a protože on furt nasazuje dvacítku dvoustovku zatímco já většinou fotím osmadvácou a padesátkou, vrátíme se každej s úplně jinýma fotkama (většinou), což je při společným promítání velkou výhodou.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.2.2007 13:27 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    No zvire je tezky fotit to je jasny, ale pokud se zrovna nehejbalo tak by mohlo bejt zaostreno na spravny misto (a ne nekam pred zvire ;) ). Navic tahle veverka vypada celkem klidne.

    O hloubku ostrosti mi neslo, mala hloubka ostrosti se mi libi, ale pak je o to tezsi trefit rovinu zaostreni.

    Autora nekritizuju, sam dobre nefotim ;)
    15.2.2007 13:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Ja na foceni rezignoval před třiceti lety, co mi ukradli foťáky a navíc jsem zjistil že sice vím jak ne, ale nevím jak ano. :(

    Autora nekritizuji, triko i nehoním. Jen "líto je mi zástupů" majitelů kvlitních fotoaparátů, profesionálních programů na úpravu fotek a často i talentu, Kteří kdyby se malinko vzdělali, zjistili co "to dělá když", neobjevovali pracně dávno obecně známé... tak by dělali krásný fotky. Tím nemyslím konkrétně autora, koneckonců, veverka sama je báječná. :)
    15.2.2007 13:12 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Tady je třeba jedna dávná legendární fotka. Henri Cartier –Bresson. Také dělal ostré fotky, ale už kdysi dávno odhalil, že dobrá fotka nemusí být nutně ostrá jako nůž. Nebo Sudek jeho zítiší. A dneska často National Geographic a jeho fotografové.
    15.2.2007 13:30 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    No ale to je jinej zanr, ty veverky jsou spis portret a tam se doporucuje ostrit na oci..
    15.2.2007 13:48 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    >podle koupě foťáku asi ano,

    Foťák mám už vyše 10 rokov (bože, skutočne?). Keby som mohol oželieť pár desiatok tisíc korún, tak by som sa ho asi nahradil nejakou digitálnou zrkadlovkou (EOS 30D?). Ale tento už asi odo mňa nikto nekúpi. Na druhej strane si hovorím, že som na tom isto lepšie ako 80% ľudí, ktorých stretávam, a ktorí bezhlavo fotia digitálnymi kompaktami s obejktívom ako gombík na košeli. Možno som staromódny, ale myslím si, že na dobrú fotku treba viac dobré sklo a trpezlivosť než megapixely.

    > dlouhá skla

    To je tak trocha dilema. Použitý bol objektív xy-56mm. Mám ešte jeden 56-300mm. Ale s tým neurobím záber na vzdialenosť natiahnutej ruky :-) Ale máš pravdu, že pri niektorých som ho použiť mohol.

    > Koukni třeba na nějaký klasický obraz,

    No jo. Neviem či sa dá "naučiť" vnímať obraz. Nie každý to vie a keď už hej tak nie v rovnakej miere. Vytvoriť obraz/fotku, z ktorej tú dynamiku bude vidno je o to ťažšie. Asi to chce veľa fotiť - práve na to sa ten digitál hodí.

    > Z hlavy nemá růst větev,

    Na pozadie sa snažím dávať pozor. Viacerí tu spomínali škvrny. Nie som si celkom istý, čo máte na mysli. Ale sú tam v pozadí kosodĺžnikové biele škvrny (sám som ich nevnímal, až kým tie fotky nevidím jednu vedľa druhej). Sú to tabuľky s názvom rastlín - bola to botanická záhrada - a prirodzene boli na každom kroku ;-)
    15.2.2007 14:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fotky I.
    Já se nejcejtim na kritiku dost fundovanej. A tady se asi hodí objektiv spíš celkem širokej (?)

    Fotit zvíře... snad jedině vycpaný. :) Pěkně si ho posadíš, naaranžuješ, pozadí vychytáš... To není zcela vtip, i tohle se na raklamy a pohledy dělalo a asi dělá. Vezmeš vycpanýho sviště do batohu, posadí na správný místo...

    A nebo vzít pár desítek filmů, nebo pořádnou kartu do foťáku a pár dní cvakat. To byl jeden z důvodů, proč jsem v horách přestal fotit, respektive mám takovej malinkej šmejd a dělám si fotozápisky. Kdybych měl fotit, tak nic jinýho tam nemůžu pořádně stihnout. Jen bych honil světlo ráno a večer, spal v poledne... no a o mi neba. :)

    Zdenko Fejfar chodil fotit Krkonoše tak, že ve dvě ráno vyrazil s batohem plným stativů a objektivů. Došel, koukl... a zase šel domů --- světlo "nesochařilo". Po pár výletech měl fotky a ty upravoval a hlavně vyhazoval. A to ty hory alepsoň postojí a necuknou. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.