abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.10. 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.10. 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 03:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila text-to-video AI model Sora 2 pro generování realistických videí z textového popisu. Přesnější, realističtější a lépe ovladatelný než předchozí modely. Nabízí také synchronizované dialogy a zvukové efekty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (41%)
     (47%)
     (15%)
     (16%)
     (18%)
     (14%)
     (17%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 158 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 24.9. 17:28
    Rozcestník

    Je support k niečomu?

    19.5.2008 16:00 | Přečteno: 1331×

    Pri platenom SW sa často argumentuje tým, že kupujúci dostane technickú podporu. Z mojich životných skúseností, ale môžem povedať, že tá podpora často za veľa nestojí. Preto predkladám malú anketu.

    Volať technickú podporu tvorcu SW je niečo, s čím nemám dobré skúsenosti. Od situácií, kedy to skončí tým, že ja operátorovi na druhej strane telefonickej linky vysvetľujem, aké produkty predávajú. Pri vysvetľovaní už prekonaných úskalí zisťujem, že operátor netuší, ako ich produkt funguje a podobne.

    Support, ktorý mi poradí "vypnúť-zapnúť", alebo "vypnúť-počkať-zapnúť", alebo "preinštalovať", alebo "skontrolovať či mám dobre zapichnuté káble" - taký support mi je k ničomu. Keď má byť support ku nejakému produktu k niečomu, tak musím hovoriť s človekom, ktorý daný produkt pozná zhora aj zdola.

    Samozrejme support, kde užívatelia píšu svoje tipy a triky na webové fórum hostované výrobcom SW je support, ktorý je síce užitočný, ale nie je dôvodom "platiť za support" či už samostatne, alebo ako súčasť obstarávacej ceny SW. Takisto nemám na mysli "inhouse support" poskytovaný znalým kolegom alebo šikovným bratrancom.Tiež mi je jasné, že investovaním dostatočne veľkého množstva peňazí môžete dostať vynikajúci support, ale v praxi sa tak deje zriedka.

    Takže anketová otázka znie: aké sú vaše skúsenosti so supportom? Je užitočný?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Je support k niečomu?
     (51 %)
     (49 %)
    Celkem 63 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.5.2008 16:10 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Tak, velice dobrou zkušenost mám s podporou (a byla opravdu potřeba) těchto produktů: CarNet, OneOrZero helpdesk, PostPath, EVI (evidence odpadů). U SAPu je to trochu o něčem jiném, nejde o žádnou podporu na zavolání, nicméně podporu ve formě přístupu na OSS využívám velice často, a nutno říct že je ten portál velice kvalitní, přehledný a užitečný. Naopak Microsoft mě v tomhle (i když ne příliš neočekávaně) velice nepříjemně překvapil, tam souhlasím že to vypadá spíš jako poskytování know-how jim.
    20.5.2008 09:15 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Dost dobru podporu pocnuc rozsiahlou dokumentaciou, forami, otazkami mailom atd. ma Oracle.
    20.5.2008 14:34 beko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Ale autor clanku nehovori o dokuemntacii, forach etc. Podla mna mu ide najviac o telefonicky support.
    19.5.2008 16:21 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Tak určitě nejde říct, že když mám několik špatných zkušeností, je podpora k ničemu.

    Já ji zatím potřeboval 2x. A to u jednoho zákazníka, který používá spoustu programů, pořád nějaké kupuje a i když jsem se zezačátku snažil alespoň trochu s každým SW umět pracovat, tak se už ztrácím.

    Podporu jsem tedy potřeboval u 2 produktů a nemohu si stěžovat. V 1. případě stačil pouze telefon a první operátor, který mi to zvedl (bez dalšího přepojování na nějaké "odborníky", kdy se stejně většinou nedovolám), mi pomohl problém vyřešit. Ve 2. případě to bylo složitější, kdy jsme se po telefonické a mailové komunikaci nedobrali výsledku. Druhý den ráno přijel někdo od nich a problém vyřešil.

    Takže já si na support u placeného SW nemohu stěžovat.

    P.S.: Microsoft mě několikrát mile překvapil. Nesmíte tam samozřejmě volat, že máte problémy s OEM produktem.
    |🇵🇸 avatar 19.5.2008 16:31 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Hello, IT. Have you tried turning it off and on again?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    19.5.2008 16:52 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Prevazne pouzivame Linux a OSS, takze placeny support na telefonu to nema, na druhou stranu neni lepsi support, nez desitky ruznych stranek s nalezenyma problemama a resenim u rozsirenych produktu. Proto radsi volim otevreny a hodne pouzivany produkty.

    Pro firewall jsme ale koupili Zorp Gateway od Balabitu s placenou podporou pres Web (pokud je nejakej akutni pruser, telefonavim ho nevyresim a musim se snazit sam, aspon to rozbehnout do nejakyho funkcniho stavu, takze phone-support by byl k nicemu; web support pro hlaseni chyb nebo nove vzniklych problemu staci). A ten web support funguje dost dobre, pokud jsem nasel nejaky problem v tom jejich systemu, tak byli schopni udelat specialni balicek, ktery problem resil. Samozrejme ta oprava se pak dostala i do oficialniho vydani.

    Ale zalezi asi od firmy - pokud na supportu sedi lidi, kteri tomu rozumi, tak aspon vi, co maji vyridit u vyvojaru. Kdyz tam sedi holciny s prijemnym hlaskem (a mozna i dobre vypadajici), tak je to mozna prijemny pokecani, ale problem to obvykle nevyresi.
    michich avatar 19.5.2008 22:22 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Prevazne pouzivame Linux a OSS, takze placeny support na telefonu to nema [...]
    Jestli tohle bylo myšleno jako implikace, tak to není pravda.
    19.5.2008 17:52 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Ja mam skusenosti len s podporou spolocnosti ESET, a tu si velmi pochvalujem. Ludia ktori na druhej strane sedia svoje produkty skutocne poznaju a vzdy mi poradili k mojej plnej spokojnosti.

    Takze Ano, je to k niecomu :-) (aj ked asi zalezi od firmy)
    20.5.2008 14:27 beko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Ja mam presne opacnu skusenost. Uz polroka s nimi riesim problem s jednym skriptom, ktory je nespravne detekovany ako virus a neviem sa domoct riesenia.
    20.5.2008 17:05 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    No, pokud nějaký tvůj skript obsahuje značku z databáze virů, asi to nebude problém podpory. Pokud někomu pošlu na ukázku značku viru Eicar mailem, neprojde to a nemůžu si stěžovat. Natož stěžovat si na podporu. Možná na podpoře, ale to je tak všechno.
    19.5.2008 18:25 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Napríklad mňa prekvapila podpora cenkrosu(slovenský programátori a asi aj majitelia). U nás cenár rozpočtár bol trochu zbehlejší a keď našiel problém tak len zavolal a do týždňa sme mali na stole ubgrade.

    Ináč vlastne supórt nepoznám. Vlastne hej stránky abclin, linuxos a google môj kamarát. :-)
    20.5.2008 09:14 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Je.

    Ovsem je pravidlem, ze v prvni linii jsou "zdvihaci telefonu" (hlavne z duvodu penez) a teprve druha linie jsou odbornici. Takze ten spravny trik spociva v tom, jak se co nejrychleji dostat pres "cvicenou opicku" :-)
    Max avatar 20.5.2008 22:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Podle toho s kým ;-). Pokud jde třeba o MS, tak rovnou říkám, že to nemá cenu. Pokud jde třeba o Helios Orange, tak paráda. To samé mohu říci o společnosti Software602. Mezi další třeba patří GTS linuxbox (a nemyslím zelenou linku :), mám hafo čísel na kluky uvnitř). Pokud jde třeba o celníky, tak mizérie, to samé potom třeba zelená linka u GTSky ... A takto by to mohlo pokračovat. Prostě jak která firma a jak které oddělení v ní.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 20.5.2008 22:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    No, a málem bych zapomněl na to nejdůležitější, jedna z nejlepší podory patří samozřejmě nám :D. Ještě si nikdo nestěžoval ... :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.