abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:22 | Zajímavý software

    Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    4.7. 19:33 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.7. 15:22 | IT novinky

    Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 72
    4.7. 02:33 | Nová verze

    Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    4.7. 01:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 16:33 | Zajímavý software

    Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 12:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 02:33 | Nová verze

    Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 01:33 | Komunita

    Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (27%)
     (7%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 360 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Je support k niečomu?

    19.5.2008 16:00 | Přečteno: 1329×

    Pri platenom SW sa často argumentuje tým, že kupujúci dostane technickú podporu. Z mojich životných skúseností, ale môžem povedať, že tá podpora často za veľa nestojí. Preto predkladám malú anketu.

    Volať technickú podporu tvorcu SW je niečo, s čím nemám dobré skúsenosti. Od situácií, kedy to skončí tým, že ja operátorovi na druhej strane telefonickej linky vysvetľujem, aké produkty predávajú. Pri vysvetľovaní už prekonaných úskalí zisťujem, že operátor netuší, ako ich produkt funguje a podobne.

    Support, ktorý mi poradí "vypnúť-zapnúť", alebo "vypnúť-počkať-zapnúť", alebo "preinštalovať", alebo "skontrolovať či mám dobre zapichnuté káble" - taký support mi je k ničomu. Keď má byť support ku nejakému produktu k niečomu, tak musím hovoriť s človekom, ktorý daný produkt pozná zhora aj zdola.

    Samozrejme support, kde užívatelia píšu svoje tipy a triky na webové fórum hostované výrobcom SW je support, ktorý je síce užitočný, ale nie je dôvodom "platiť za support" či už samostatne, alebo ako súčasť obstarávacej ceny SW. Takisto nemám na mysli "inhouse support" poskytovaný znalým kolegom alebo šikovným bratrancom.Tiež mi je jasné, že investovaním dostatočne veľkého množstva peňazí môžete dostať vynikajúci support, ale v praxi sa tak deje zriedka.

    Takže anketová otázka znie: aké sú vaše skúsenosti so supportom? Je užitočný?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Je support k niečomu?
     (51 %)
     (49 %)
    Celkem 63 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.5.2008 16:10 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Tak, velice dobrou zkušenost mám s podporou (a byla opravdu potřeba) těchto produktů: CarNet, OneOrZero helpdesk, PostPath, EVI (evidence odpadů). U SAPu je to trochu o něčem jiném, nejde o žádnou podporu na zavolání, nicméně podporu ve formě přístupu na OSS využívám velice často, a nutno říct že je ten portál velice kvalitní, přehledný a užitečný. Naopak Microsoft mě v tomhle (i když ne příliš neočekávaně) velice nepříjemně překvapil, tam souhlasím že to vypadá spíš jako poskytování know-how jim.
    20.5.2008 09:15 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Dost dobru podporu pocnuc rozsiahlou dokumentaciou, forami, otazkami mailom atd. ma Oracle.
    20.5.2008 14:34 beko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Ale autor clanku nehovori o dokuemntacii, forach etc. Podla mna mu ide najviac o telefonicky support.
    19.5.2008 16:21 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Tak určitě nejde říct, že když mám několik špatných zkušeností, je podpora k ničemu.

    Já ji zatím potřeboval 2x. A to u jednoho zákazníka, který používá spoustu programů, pořád nějaké kupuje a i když jsem se zezačátku snažil alespoň trochu s každým SW umět pracovat, tak se už ztrácím.

    Podporu jsem tedy potřeboval u 2 produktů a nemohu si stěžovat. V 1. případě stačil pouze telefon a první operátor, který mi to zvedl (bez dalšího přepojování na nějaké "odborníky", kdy se stejně většinou nedovolám), mi pomohl problém vyřešit. Ve 2. případě to bylo složitější, kdy jsme se po telefonické a mailové komunikaci nedobrali výsledku. Druhý den ráno přijel někdo od nich a problém vyřešil.

    Takže já si na support u placeného SW nemohu stěžovat.

    P.S.: Microsoft mě několikrát mile překvapil. Nesmíte tam samozřejmě volat, že máte problémy s OEM produktem.
    Fluttershy, yay! avatar 19.5.2008 16:31 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Hello, IT. Have you tried turning it off and on again?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    19.5.2008 16:52 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Prevazne pouzivame Linux a OSS, takze placeny support na telefonu to nema, na druhou stranu neni lepsi support, nez desitky ruznych stranek s nalezenyma problemama a resenim u rozsirenych produktu. Proto radsi volim otevreny a hodne pouzivany produkty.

    Pro firewall jsme ale koupili Zorp Gateway od Balabitu s placenou podporou pres Web (pokud je nejakej akutni pruser, telefonavim ho nevyresim a musim se snazit sam, aspon to rozbehnout do nejakyho funkcniho stavu, takze phone-support by byl k nicemu; web support pro hlaseni chyb nebo nove vzniklych problemu staci). A ten web support funguje dost dobre, pokud jsem nasel nejaky problem v tom jejich systemu, tak byli schopni udelat specialni balicek, ktery problem resil. Samozrejme ta oprava se pak dostala i do oficialniho vydani.

    Ale zalezi asi od firmy - pokud na supportu sedi lidi, kteri tomu rozumi, tak aspon vi, co maji vyridit u vyvojaru. Kdyz tam sedi holciny s prijemnym hlaskem (a mozna i dobre vypadajici), tak je to mozna prijemny pokecani, ale problem to obvykle nevyresi.
    michich avatar 19.5.2008 22:22 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Prevazne pouzivame Linux a OSS, takze placeny support na telefonu to nema [...]
    Jestli tohle bylo myšleno jako implikace, tak to není pravda.
    19.5.2008 17:52 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Ja mam skusenosti len s podporou spolocnosti ESET, a tu si velmi pochvalujem. Ludia ktori na druhej strane sedia svoje produkty skutocne poznaju a vzdy mi poradili k mojej plnej spokojnosti.

    Takze Ano, je to k niecomu :-) (aj ked asi zalezi od firmy)
    20.5.2008 14:27 beko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Ja mam presne opacnu skusenost. Uz polroka s nimi riesim problem s jednym skriptom, ktory je nespravne detekovany ako virus a neviem sa domoct riesenia.
    20.5.2008 17:05 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    No, pokud nějaký tvůj skript obsahuje značku z databáze virů, asi to nebude problém podpory. Pokud někomu pošlu na ukázku značku viru Eicar mailem, neprojde to a nemůžu si stěžovat. Natož stěžovat si na podporu. Možná na podpoře, ale to je tak všechno.
    19.5.2008 18:25 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Napríklad mňa prekvapila podpora cenkrosu(slovenský programátori a asi aj majitelia). U nás cenár rozpočtár bol trochu zbehlejší a keď našiel problém tak len zavolal a do týždňa sme mali na stole ubgrade.

    Ináč vlastne supórt nepoznám. Vlastne hej stránky abclin, linuxos a google môj kamarát. :-)
    20.5.2008 09:14 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Je.

    Ovsem je pravidlem, ze v prvni linii jsou "zdvihaci telefonu" (hlavne z duvodu penez) a teprve druha linie jsou odbornici. Takze ten spravny trik spociva v tom, jak se co nejrychleji dostat pres "cvicenou opicku" :-)
    Max avatar 20.5.2008 22:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Podle toho s kým ;-). Pokud jde třeba o MS, tak rovnou říkám, že to nemá cenu. Pokud jde třeba o Helios Orange, tak paráda. To samé mohu říci o společnosti Software602. Mezi další třeba patří GTS linuxbox (a nemyslím zelenou linku :), mám hafo čísel na kluky uvnitř). Pokud jde třeba o celníky, tak mizérie, to samé potom třeba zelená linka u GTSky ... A takto by to mohlo pokračovat. Prostě jak která firma a jak které oddělení v ní.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 20.5.2008 22:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    No, a málem bych zapomněl na to nejdůležitější, jedna z nejlepší podory patří samozřejmě nám :D. Ještě si nikdo nestěžoval ... :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.