abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 494 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    Je support k niečomu?

    19.5.2008 16:00 | Přečteno: 1317×

    Pri platenom SW sa často argumentuje tým, že kupujúci dostane technickú podporu. Z mojich životných skúseností, ale môžem povedať, že tá podpora často za veľa nestojí. Preto predkladám malú anketu.

    Volať technickú podporu tvorcu SW je niečo, s čím nemám dobré skúsenosti. Od situácií, kedy to skončí tým, že ja operátorovi na druhej strane telefonickej linky vysvetľujem, aké produkty predávajú. Pri vysvetľovaní už prekonaných úskalí zisťujem, že operátor netuší, ako ich produkt funguje a podobne.

    Support, ktorý mi poradí "vypnúť-zapnúť", alebo "vypnúť-počkať-zapnúť", alebo "preinštalovať", alebo "skontrolovať či mám dobre zapichnuté káble" - taký support mi je k ničomu. Keď má byť support ku nejakému produktu k niečomu, tak musím hovoriť s človekom, ktorý daný produkt pozná zhora aj zdola.

    Samozrejme support, kde užívatelia píšu svoje tipy a triky na webové fórum hostované výrobcom SW je support, ktorý je síce užitočný, ale nie je dôvodom "platiť za support" či už samostatne, alebo ako súčasť obstarávacej ceny SW. Takisto nemám na mysli "inhouse support" poskytovaný znalým kolegom alebo šikovným bratrancom.Tiež mi je jasné, že investovaním dostatočne veľkého množstva peňazí môžete dostať vynikajúci support, ale v praxi sa tak deje zriedka.

    Takže anketová otázka znie: aké sú vaše skúsenosti so supportom? Je užitočný?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Je support k niečomu?
     (51 %)
     (49 %)
    Celkem 63 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.5.2008 16:10 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Tak, velice dobrou zkušenost mám s podporou (a byla opravdu potřeba) těchto produktů: CarNet, OneOrZero helpdesk, PostPath, EVI (evidence odpadů). U SAPu je to trochu o něčem jiném, nejde o žádnou podporu na zavolání, nicméně podporu ve formě přístupu na OSS využívám velice často, a nutno říct že je ten portál velice kvalitní, přehledný a užitečný. Naopak Microsoft mě v tomhle (i když ne příliš neočekávaně) velice nepříjemně překvapil, tam souhlasím že to vypadá spíš jako poskytování know-how jim.
    20.5.2008 09:15 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Dost dobru podporu pocnuc rozsiahlou dokumentaciou, forami, otazkami mailom atd. ma Oracle.
    20.5.2008 14:34 beko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Ale autor clanku nehovori o dokuemntacii, forach etc. Podla mna mu ide najviac o telefonicky support.
    19.5.2008 16:21 heetly | skóre: 9 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Tak určitě nejde říct, že když mám několik špatných zkušeností, je podpora k ničemu.

    Já ji zatím potřeboval 2x. A to u jednoho zákazníka, který používá spoustu programů, pořád nějaké kupuje a i když jsem se zezačátku snažil alespoň trochu s každým SW umět pracovat, tak se už ztrácím.

    Podporu jsem tedy potřeboval u 2 produktů a nemohu si stěžovat. V 1. případě stačil pouze telefon a první operátor, který mi to zvedl (bez dalšího přepojování na nějaké "odborníky", kdy se stejně většinou nedovolám), mi pomohl problém vyřešit. Ve 2. případě to bylo složitější, kdy jsme se po telefonické a mailové komunikaci nedobrali výsledku. Druhý den ráno přijel někdo od nich a problém vyřešil.

    Takže já si na support u placeného SW nemohu stěžovat.

    P.S.: Microsoft mě několikrát mile překvapil. Nesmíte tam samozřejmě volat, že máte problémy s OEM produktem.
    Fluttershy, yay! avatar 19.5.2008 16:31 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Hello, IT. Have you tried turning it off and on again?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    19.5.2008 16:52 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Prevazne pouzivame Linux a OSS, takze placeny support na telefonu to nema, na druhou stranu neni lepsi support, nez desitky ruznych stranek s nalezenyma problemama a resenim u rozsirenych produktu. Proto radsi volim otevreny a hodne pouzivany produkty.

    Pro firewall jsme ale koupili Zorp Gateway od Balabitu s placenou podporou pres Web (pokud je nejakej akutni pruser, telefonavim ho nevyresim a musim se snazit sam, aspon to rozbehnout do nejakyho funkcniho stavu, takze phone-support by byl k nicemu; web support pro hlaseni chyb nebo nove vzniklych problemu staci). A ten web support funguje dost dobre, pokud jsem nasel nejaky problem v tom jejich systemu, tak byli schopni udelat specialni balicek, ktery problem resil. Samozrejme ta oprava se pak dostala i do oficialniho vydani.

    Ale zalezi asi od firmy - pokud na supportu sedi lidi, kteri tomu rozumi, tak aspon vi, co maji vyridit u vyvojaru. Kdyz tam sedi holciny s prijemnym hlaskem (a mozna i dobre vypadajici), tak je to mozna prijemny pokecani, ale problem to obvykle nevyresi.
    michich avatar 19.5.2008 22:22 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Prevazne pouzivame Linux a OSS, takze placeny support na telefonu to nema [...]
    Jestli tohle bylo myšleno jako implikace, tak to není pravda.
    19.5.2008 17:52 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Ja mam skusenosti len s podporou spolocnosti ESET, a tu si velmi pochvalujem. Ludia ktori na druhej strane sedia svoje produkty skutocne poznaju a vzdy mi poradili k mojej plnej spokojnosti.

    Takze Ano, je to k niecomu :-) (aj ked asi zalezi od firmy)
    20.5.2008 14:27 beko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Ja mam presne opacnu skusenost. Uz polroka s nimi riesim problem s jednym skriptom, ktory je nespravne detekovany ako virus a neviem sa domoct riesenia.
    20.5.2008 17:05 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    No, pokud nějaký tvůj skript obsahuje značku z databáze virů, asi to nebude problém podpory. Pokud někomu pošlu na ukázku značku viru Eicar mailem, neprojde to a nemůžu si stěžovat. Natož stěžovat si na podporu. Možná na podpoře, ale to je tak všechno.
    19.5.2008 18:25 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Napríklad mňa prekvapila podpora cenkrosu(slovenský programátori a asi aj majitelia). U nás cenár rozpočtár bol trochu zbehlejší a keď našiel problém tak len zavolal a do týždňa sme mali na stole ubgrade.

    Ináč vlastne supórt nepoznám. Vlastne hej stránky abclin, linuxos a google môj kamarát. :-)
    20.5.2008 09:14 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Je.

    Ovsem je pravidlem, ze v prvni linii jsou "zdvihaci telefonu" (hlavne z duvodu penez) a teprve druha linie jsou odbornici. Takze ten spravny trik spociva v tom, jak se co nejrychleji dostat pres "cvicenou opicku" :-)
    Max avatar 20.5.2008 22:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    Podle toho s kým ;-). Pokud jde třeba o MS, tak rovnou říkám, že to nemá cenu. Pokud jde třeba o Helios Orange, tak paráda. To samé mohu říci o společnosti Software602. Mezi další třeba patří GTS linuxbox (a nemyslím zelenou linku :), mám hafo čísel na kluky uvnitř). Pokud jde třeba o celníky, tak mizérie, to samé potom třeba zelená linka u GTSky ... A takto by to mohlo pokračovat. Prostě jak která firma a jak které oddělení v ní.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 20.5.2008 22:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je support k niečomu?
    No, a málem bych zapomněl na to nejdůležitější, jedna z nejlepší podory patří samozřejmě nám :D. Ještě si nikdo nestěžoval ... :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.