abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    🇵🇸 | Komentářů: 20
    12.9. 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    11.9. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.9. 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    10.9. 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (82%)
     (6%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 171 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Smluvní podmínky UPC – srandisti

    24.6.2005 04:04 | Přečteno: 8012× | Internet | poslední úprava: 24.6.2005 04:05

    Protože se budu stěhovat z koleje a bez internetu bych nepřežil, ohlížím se po vhodném připojení. Jednou z možností je připojení přes UPC Chello. Aby na mě nečíhalo žádné překvapení, přečetl jsem si jejich Všeobecné podmínky – a nestačil jsem se divit.

    Začnu od konce, odstavcem 8.4, který mimo jiné říká

    V souladu s ustanovením § 262 odst. 1 obchodního zákoníku se smluvní strany dohodly, že jejich závazkový vztah, upravený smlouvou a spory z ní vzniklé, se budou řídit obchodním zákoníkem.

    Inu tak jsem se na ten paragraf podíval. Obsahuje totiž zajímavou formuli:

    Strany si mohou dohodnout, že jejich závazkový vztah, který nespadá pod vztahy uvedené v § 261, se řídí tímto zákonem. Jestliže taková dohoda směřuje ke zhoršení právního postavení účastníka smlouvy, který není podnikatelem, je neplatná.

    Domnívám se, že toto ustanovení zhoršuje moje právní postavení, takže jej považuji za neplatné.

    Poslední bod v odstavci 4.10 g) je zřejmě v rozporu s dobrými mravy, takže je podle § 3 odst. 1 občanského zákoníku, jímž by se nyní měla smlouva řídit, neplatný. Znění onoho bodu je následující

    Uživatel se dále zavazuje neprovádět následující aktivity při účasti při používání datových sítí a sítě Internet… – šířit informace, které by mohly poškodit poskytovatele nebo třetí osobu.

    Dál mě zarazila možnost vyvést mé osobní údaje za hranice, jak praví odstavec 8.6.

    V rozsahu výše uvedeného zmocnění je poskytovatel rovněž oprávněn předávat osobní údaje do jiných států.

    Zákon o ochraně osobních údajů § 27 odst. 2 poskytuje dostatek rozumných důvodů, kdy lze údaje vyvést. Nevím, proč bych měl poskytovat bianco šek na vývoz mých osobních údajů, takže souhlas s vývozem při (případném) uzavření smlouvy okamžitě ruším.

    Možná jsou to jen hlouposti, ale je neuvěřitelné, co všechno si společnosti nestoudně vkládají do smluv. Navíc taková ustanovení píší malým, sotva čitelným písmem, což je ostatně případ i těchto smluvních podmínek.

    Ještě vzdání se odpovědnosti za možnou škodu – samozřejmě malým písmem. ;-) Autor nemá právnické vzdělání, takže veškeré informace jsou bez jakékoliv záruky a jejich použití je jen na vaši odpovědnost a riziko.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luk avatar 24.6.2005 10:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Už se to tu řešilo
    Před časem jsem napsal příspěvek, který mj. řešil i obchodní podmínky UPC.

    Vadilo mi tehdy, že jsou velice restriktivní - např. člověk nesmí nechat použít službu nikomu, kdo není členem domácnosti. Zakázáno je využití k jakékoli obchodní činnosti (podnikatelé si musí zaplatit připojení za více než 4000 Kč), taktéž připojit více počítačů. Prostě, UPC je lepší se obloukem vyhnout.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.6.2005 14:27 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už se to tu řešilo
    Prostě, UPC je lepší se obloukem vyhnout.
    Nebo se na ty jejich podminky vykaslat a modlit se, ze na to nikdo neprijde. Znam dost lidi, co pripojeni pres UPC sdili za penize.
    Luk avatar 24.6.2005 16:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už se to tu řešilo
    Jenže tohle jim přesně hraje do karet. A povede to k ještě přísnějším podmínkám. Kromě toho, kdo podniká a potřebuje připojení, ten si tenhle postup nemůže dovolit.

    Správná cesta je tato: 1. Přijdu (zavolám, mailnu atd.) na UPC 2. Řeknu "Chtěl jsem si u vás objednat připojení, ale nelíbí se mi ve smlouvě to a to a to. Proto jdu ke konkurenci." (komu to připadá příliš drastické, může se nejdřív poptat na příslušné body, nechat si to vysvětlit, a reagovat až pak). 3. Objednám si připojení od konkurence.

    Jeden člověk je samozřejmě netrápí, ale když to udělá 1000 lidí, už je to zajímat bude. To už jsou totiž miliony, které oni nedostanou.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Mikos avatar 24.6.2005 16:12 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už se to tu řešilo
    "Prostě, UPC je lepší se obloukem vyhnout."

    Sice se mi take nelibi tyto state ve smlouve, nicmene porad je pro me UPC naprosto nejvyhodnejsi alternativa. Pomalejsi pripojeni nez 1 Mbit uz bych asi pouzivat nedokazal (s UPC mam 2 Mbity), to bych se z toho zblaznil. Bydlim v Praze 1 a mam tu jeste moznost ADSL od GTS (maji tu vlastni linky), nicmene to jsou mnohem vetsi vydridusi nez UPC - co asem od par znamych slisel pouzivaji neskutecny FUP (Fucking User Policy :-)).

    Za tu cenu mi zkratka UPC vyhovuje - je vskutku rychle, ma vcelku prijatelne datove limity (20GB, pak omezeni az do konce mesice na 64 kbit/s... i kdyz spotreboval bych klidne dvojnasobek ;-)), nema zadnou tak stupidni FUP jako spousta ADSL pripojek, atp. Zkratka mi proste vyhovuje :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Luk avatar 24.6.2005 16:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už se to tu řešilo
    20GB, pak omezeni az do konce mesice na 64 kbit/s
    To vůbec není FUP :-) Na svém ADSL také nemám FUP - sice platím za nadlimitní data, ale pořád lepší, než si nechat spadnout rychlost na úroveň modemu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Mikos avatar 24.6.2005 16:59 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už se to tu řešilo
    Je to FUP, samozrejme, ale vcelku ferovy (limit vetsinou vycerpam az tesne ke konci mesice, takze mi pak behem par dni zas nabehne plna rychlost) a vyhovuje mi stokrat vic nez to co sem od nekolika lidi slysel ze ma treba za FUP ono jmenovane GTS na svem ADSL.

    Jestli se mohu zeptat - jaky vy mate ten limit? A kolik platite za nadlimitni data? Ja bych tedy opravdu platit nic navic nechtel, pro me je vyhodnejsi to omezeni...

    Navic vetsina ADSL je silne agregovany, kdezto u UPC mam vzdy plnou rychlost 2Mbit
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 24.6.2005 17:01 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už se to tu řešilo
    Jinak ale samozrejme zalezi na kazdem co komu vyhovuje vic. Me proste vyhovuje vic tohle...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Luk avatar 24.6.2005 18:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už se to tu řešilo
    Už jsem to tu jednou popisoval. Mám ADSL od ČRa (Bluetone), paušál je 650 Kč za 512 Kb/s, v tom je 10 GB, nadlimit 40 Kč/GB (všechny ceny bez DPH). Rychlost (efektivní, tj. jak to skutečně stahuje) cca 52-54 KB/s. U toho připojení se dá místo placení za nadlimit zvolit i FUP, paušál i limit jsou stejné, při překročení klesá rychlost (ale nevím přesně jak).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Mikos avatar 25.6.2005 13:20 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už se to tu řešilo
    Rikam, je to otazka preferenci - 54kB/s mi prijde dnes uz pomale ;-) U UPC stahuju rychlosti prumerne 250kB/s (pokud tedey nweni nahodou pomalejsi druha strana). Proste clovek si na to vyssi rychlost velmi rychle zvykne a cokoliv pomalejsiho (tak pod 1Mbit/s) mu prijde mucive pomale (alespon u me to proste tak je). A to pritom jsem s internetem zacinal na pomalem obycejnem modemu ;-)

    Jinak 10GB/mesic je pekne malo... i kdyz na druhou stranu ty poplatky mate nizsi, takze kdyz bych pocital prenos 20GB prijde to cenove podobne jako me UPC (jenom 4x pomalejsi, no :-))
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    24.6.2005 13:38 Kero | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Malym pismem..
    malym pismem jsou cele podminky, tedy alespon v tom pdfku na ktere je odkaz.
    Jsem odpůrcem GPL, ale ne odpůrce svobodného softwaru. Jen software pod MIT licencí je opravdu svobodný.
    Pavel Stárek avatar 24.6.2005 14:52 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Z toho plyne,
    že je lepší se podívat po nějakém jiném poskytovateli internetových služeb a na UPC se obrátit skutečně v případě nejvyšší nouze a to bych si ještě rozmyslel.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    24.6.2005 18:02 Ondra D. | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Podnikatelská činnost?
    Zajímalo by mě jak se pozná podnikatelská činnost? Mám pocit že mi nikdo nemůže dokázat že připojení používám k podnikání. Pochybuju že monitorují každého co kam posílá (což by bylo i trestné pokud se nepletu) a vždy můžu tvrdit, že to dělám zadarmo z dobré vůle, ne? O.
    bazil avatar 24.6.2005 19:51 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše nejen UPC...
    ja bych se vyhnu treba i zdaleka firmam jako je SOFTCOM (pri nakupu za vice penizku, asi tak nad 20k) a taky ACER. Divite se? Mam od SOFTCOMu NB ACER a uz mam na nem 4 zarucni opravy(ze zakona pravo na to aby mi vratily penize), nemluve o tom, ze baterka ztratila pulku ze sve vydrze asi tak mesic po vyprseni zarucni lhuty (LiOn puvodne 2hod) a navic mi docela klape HDD a jeste sem si vsim praskliny na konektoru pro LAN. Chtel sem spatky penize, ale zkratka mam ty 4 opravy napsany na 2 zarucnich listech (ze to bude rychlejsi hahaha) a oni to neuznaj, sem "potesen", jen hledam nejakej zakon co bych jim moh vpalit do obliceje a presvedcit je o tom a pripadne se i soudit, teda kdyby ten soud nevysel moc draho :-(

    PS:k UPC, zase tak spatny to neni, mam od nich 256ku a nekdy stahuju i nad 400KB/s, ale to musi bejs svatek a kdyz to dosli zapojit, tak videli 3 PC a nic nerikali a vsechno zapojili a odesli. Pochybuju ze jim nedoslo ze je to pro vsechny PC :-)
    24.6.2005 20:47 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen UPC...
    Podíval bych se, jestli se nedá použít § 622 odst. 2 občanského zákoníku, konkrétně zmínka o větším počtu vad.
    Luk avatar 24.6.2005 20:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen UPC...
    Jenže problém je v těch 2 záručních listech (předpokládám NB + baterie). Pak mohou tvrdit, že jsou to dva nezávislé výrobky. Záleží samozřejmě také, jak to bylo účtováno, zda jako celek (pak je to jasné), anebo NB bez baterie + baterie zvlášť.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    bazil avatar 24.6.2005 22:27 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen UPC...
    mno prave ze mam ze zakona narok na to, ze po vice jak 4 jakychkoliv vadach mam narok na vraceni penez, problem je ze jsou napsany ctyri vady na dvou zarucnich listech a nevim jak je prinutit k tomu, aby uznali zkratka ctyri vady, ale asi tam dam ty dalsi dve a budu mit ctyri zarucni listy a pak se uvidi. fakt me to s nima nebavi. jinak NB a baterie jsou dohromady.
    24.6.2005 23:17 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen UPC...
    Nepletete si záruční list a prohlášení o přijetí k reklamaci?
    bazil avatar 25.6.2005 10:00 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen UPC...
    jo prominte, u nich se to jmenuje presne ukoncovaci zakazkovy list, a je to prohlaseni ze ta zavada tam opravdu byla a pripadne zprava o oprave
    Luk avatar 24.6.2005 20:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen UPC...
    ...zkratka mam ty 4 opravy napsany na 2 zarucnich listech...
    Pozdě bycha honiti :-(
    kdyz to dosli zapojit, tak videli 3 PC a nic nerikali
    No, nevím, jestli zrovna technici vědí, co všechno je ve smlouvách a jak moc to mají kontrolovat. Že něco zatím prochází, ještě nic neznamená - klec může sklapnout později.

    V každém případě je, jak už jsem říkal, mnohem lepší tohle potírat už na začátku a nespoléhat na to, že někdo přivře oči. UPC totiž, pokud tohle toleruje, se dostává "na koně". Při případné reklamaci s tím mohou vyrukovat a říct: "Vy neplníte smlouvu, my také nemusíme.".
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    bazil avatar 24.6.2005 22:24 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen UPC...
    no to upc me nastesti uz netrapi, do nasi lokality prisel lepsi poskytovatel, tak deme k nemu, takze nam to proslo a sem spokojenej, ale jinak mate pravdu
    Mikos avatar 25.6.2005 13:24 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen UPC...
    V jedne domacnosti muzete mit u UPC za jeden poplatek k internetu pripojeny neomezeny pocet PC.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    bazil avatar 25.6.2005 13:25 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejen UPC...
    aha, tak to ani nevim, diky za info

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.