abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 716 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    asfethan avatar 27.1.2009 03:01 asfethan | skóre: 10 | blog: asfalatum | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Hmm, mam velmi vseobecne nastaveny filter pomocou regular exp., takze ziadne taketo bannery som nespozoroval. Ale zo zvedavosti si na chvilu vypnem adblock+ :D

    asfethan avatar 27.1.2009 03:04 asfethan | skóre: 10 | blog: asfalatum | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Prave taketo reklamy nemam rad, je prilis ofenzivna. Snazia sa oslovit mladych ludi, ale sposobom ako keby to boli stale adolescenti. Cize nie brrr kvoli krvi, ale kvoli sposobu akym tuto uslachtilu cinnost propaguju :-/

    belisarivs avatar 27.1.2009 08:02 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Jenomze tu taky jsou lide (jako ja), kteri si preji, aby abicko melo prijem z reklam a tak jej dali komplet na whitelist.

    Fakt je, ze tohle mne ale vazne odpudilo a premyslim, o filtraci.

    IRC is just multiplayer notepad.
    kyknos avatar 31.1.2009 11:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    pokud nekdo chce mit prijem z reklam, mel by pouzivat reklamy, ktere uzivatele neotravuji. nemam zadnou povinnost se na reklamy divat, a divat se na ne ze soucitu (aby abicko vydelalo) mi prijde skutecne smesne

    existuji reklamy, ktere nemam duvod blokovat a dokonce si na jejich zaklade i neco koupim, ale rozhodne mezi ne nepatri zadne flashove banery ani blikajici gify
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    6.2.2009 20:18 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Pochopte jednu vec, abicko si reklamy nevybira. Jsme radi, kdyz u nas nekdo chce inzerovat. Nicmene nektere zasady mame. Napriklad i v dnesni dobe tu Microsoft reklamy nema a stejne tak odmitame ozvucene reklamy.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    27.1.2009 03:34 Stevko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Ja nemám žiadne blokovanie nastavené, ale žiadne bannery (a tuším ani iné reklamy) som tu už dávno nezbadal. Tak som začal pozerať, kde je nejaká reklama je a akurát vpravo nejaké jobs a nejaké školenia. Takže - o čom je reč?

    27.1.2009 07:54 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    tak nějak, v anketě mi chybí odpověď "netuším o čem to meleš neboť žádnou reklamu na darování krve tu nevidím"
    27.1.2009 07:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Příloha:
    Je to flash... viz příloha.
    28.1.2009 08:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    aha, dík

    ... no grafika teda nicmoc
    27.1.2009 07:44 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Řekl bych, že cílem ČČK bylo přilákat pozornost, šokovat. Přeci jen jde o lidské životy, tak jim to snad prominete, ne?

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    27.1.2009 13:53 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    ne
    27.1.2009 19:31 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Právě proto že jde o lidské životy tak bych jim nevhodný způsob reklamy který ovlivní mnoho lidí negativně neodpustil. Jsem dárce krve, neodradí mě to od ničeho ale přesto se mi zdá tento způsob nevhodný.

    27.1.2009 07:55 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Co konkrétně ti na té reklamě vadí? Upíři? To je nějaký náboženský odpor či co? Já sice musel ty dvě "celebrity" vygooglit, abych zjistil, že/jaké jsou to celebrity, ale jinak mi to připadá velmi nápadité a vtipné. Včetně hesla "Jdi se bodnout!"
    belisarivs avatar 27.1.2009 08:05 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Mne osobne se to proste subjektivne nelibi. Nevim jak to specifikovat. Proste jsem to videl a rekl jsem si: "Hnus." Televizni reklamni kampan je fajn ale tohle trochu prepalili.

    Nejde ani tak o krev, ale proste mi to nesedi.

    A navic se to hybe.

    IRC is just multiplayer notepad.
    27.1.2009 09:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    proste mi to nesedi
    Na to se těžko odpovídá :-) Je to nevkusné, pobuřující, pohanské, trapné, graficky zpackané? Nebo jaké?
    A navic se to hybe
    Tak s tím souhlasím. Jenže "kreativci" milují flash.
    masožravá palma avatar 27.1.2009 10:07 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Nechutne je jak se to hybe. Nehybny obrazek te zenske je jeste snesitelny. V metru na plakatu vypada i docela zajimave. Ale ten chlap je slizky... Je to typ, ktery potkat na ulici tak se mu vyhnu obloukem, a rozhodne bych s nim nechtela byt sama v jedne mistnosti. Pusobi na me neprijemne i kdyz nejsem schopna logicky vysvetlit proc.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    27.1.2009 10:09 Lo0m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

     tomu se říká rasové předsudky :-D

    27.1.2009 10:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Mně připadá jako docela fešák. To spíš bych nějak lépe prezentoval tu holku. Na to, že je prý miss, mi nějak moc sexy nepřijde...
    27.1.2009 10:17 H4wk | skóre: 9 | blog: H4wkuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Není to jeden ze soutěžících superstar? Už jen proto se mi z toho dělá špatně.

    Korespondenční Seminář z Programování - Pro každého středoškoláka, který to s programováním myslí vážně.
    masožravá palma avatar 27.1.2009 10:24 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Jo, je to hezky chlap, ale odpuzuje me na nem neco ve zpusobu jak se usmiva, jakym zpusobem ma upravene vousy a vlasy a mozna i to jak se mu lesknou oci. Myslim si ze nejvetsi problem budou oci... Kdyz se na me nekdo takhle podiva v realu tak bud dostane po hube nebo zdrham. No a obrazku po hube dat nemuzu.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    27.1.2009 10:32 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    A navic se to hybe
    Bud rad ze jen to, spravny flash ma pri ziskani focusu vypudit nejaky alespon sekundovy efekt pres celou obrazovku a jeste lip - sidlit na strance vedle scrollbaru ci tabbaru.

    adblock+

    *.swf

    @@http://youtube.com/*
    27.1.2009 10:41 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    ehm, +1
    27.1.2009 11:13 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Ťažko sa to definuje, ale pokúsim sa. Najhorší je na tom asi mŕtvolný vzhľad tých upírov (nasinalý nádych; pripomínajú mi skôr obete morovej epidémie než upírov; konečne asi chápem, čo znamená, keď sa v Biblii povie "nečistý" :), potom stekajúca krv, ktorá rozhodne nepôsobí čerstvo :), ďalej je to príliš "pohyblivé" a znervózňuje to pri čítaní, plus, ako tu už kolega nado mnou poznamenal - je to prvoplánovitý nápad šokovať a zaujať tak mladú populáciu.

    Okrem toho, podľa mňa by upíri mali vyzerať štýlovo (ako povedzme Kate Beckinsale :)

    Vzato kolem a kolem, jediné, čo mi je na tej reklame sympatické, je myšlienka získať darcov.

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    27.1.2009 14:20 eleonora | blog: Elino | Zvoleněves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    A máš konkrétní nápad jak by jsi to udělal?

    Zajímalo by měn, jak tedy lákat lidi k dobrovolnému darování krve. Protže placené darování krve je v dnešní době moc riskantní i pro odběrové stanice.

    Lidé pokud dostanou zaplaceno řeknou cokoliv jen aby jim zaplatili.

    Dáš mi teda nějaké nápady jak to uděla?

    Děkuji moc :))Eleonora

    27.1.2009 14:34 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Ono možno by stačilo, keby to bolo viac statické (napr. keby sa obrázky menili pomalšie, alebo by bolo obrázkov menej). Takto je to naozaj dosť rušivé. Aj keď sa napríklad snažím sústrediť na text, periférne videnie neustále registruje "blikanie" a mám tendenciu rýchlo odrolovať nižšie.
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 14:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    27.1.2009 14:58 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    LOL, to by sedelo :D
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    27.1.2009 15:05 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Čo mi pripomína výrok zo Simpsonov: Váš syn trpí poruchou pozornosti, ktorá sa prejavuje blá, blá, blá :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 15:10 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    jj, blá, blá, blá, by to taky mohlo být ;-)
    Bluebear avatar 28.1.2009 00:26 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Nemyslím; podle mne je to dost normální fungování mozku. Blikající animace v zorném poli podle mého názoru musí tříští pozornost prakticky u každého, protože sledování pohybu a přerušení aktuálních myšlenek při detekci rychlé změny v okolí bylo/je nutné pro přežití. To je, mimo jiné, dost silný argument pro mé tvrzení, že reklama je svinstvo z principu, protože tohle je škodlivé a podle mne to splňuje definici týrání. U mozku, který je na to náchylný, tím můžeš klidně vyprovokovat epileptický záchvat.

    Navíc je tu zcela zjevná progrese: autoři reklamy nasazují animace, protože statické obrázky přestaly fungovat, a animace jsou čím dál agresivnější, protože lidé otupují stále víc a je nutné nasazovat stále drastičtější způsoby, jak upoutat pozornost (přesněji řečeno ji rozptýlit, protože nikdo se nesoustřeďuje primárně na reklamy). Takhle budou za chvíli všichni zcela vygumovaní.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    28.1.2009 00:37 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Neřekl bych. Naopak si lidé zvyknou a přizpůsobí se novému prostředí - nezblbnou. Dříve se lidem dělalo špatně v kině, potom z videoher, pak asi z videoklipů, reklam a podobně. A lidé nezešíleli. Mozek se přizpůsobil. Více barev, větší rozlišení, rychlejší střih, blikavější animace. Prostě vývoj, žádné týrání.

    Tím nechci říct, že by mi nevadily flashové reklamy (eh, co reklamy... veškerý flash na webu), ale mám pro to úplně jiné důvody.
    28.1.2009 00:46 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    A lidé nezešíleli.

    S týmto by som si dovolil nesúhlasiť :))

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Bluebear avatar 31.1.2009 14:04 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Naopak si lidé zvyknou a přizpůsobí se novému prostředí - nezblbnou. Dříve se lidem dělalo špatně v kině, potom z videoher, pak asi z videoklipů, reklam a podobně. A lidé nezešíleli. Mozek se přizpůsobil. Více barev, větší rozlišení, rychlejší střih, blikavější animace. Prostě vývoj, žádné týrání.

    To je pravda; informace od pár lékařských kontaktů, co mám, to potvrzují - EEG grafy dětí vypadají jinak než dřív a napovídají jistému posunu v mozkových funkcích.

    Ale každé přizpůsobení něco stojí a výsledek nemusí v dlouhodobém horizontu být pozitivní (a už vůbec se nám nemusí líbit). Podle toho, co jsem slyšel, je to zatím tak, že mozek vnímá rychlé děje lépe, ale zpracování informací je roztříštěnější než dřív, vznikají problémy s udržením dlouhodobé pozornosti - to je přesně to ADHD (po staru lehká mozková dysfunkce).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    28.1.2009 08:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Navíc je tu zcela zjevná progrese: autoři reklamy nasazují animace, protože statické obrázky přestaly fungovat, a animace jsou čím dál agresivnější, protože lidé otupují stále víc a je nutné nasazovat stále drastičtější způsoby, jak upoutat pozornost (přesněji řečeno ji rozptýlit, protože nikdo se nesoustřeďuje primárně na reklamy). Takhle budou za chvíli všichni zcela vygumovaní.
    teď jsi vpodstatě zopakoval moji argumentaci proti celodennímu svícení aut ...

    člověk byl kdysi ostražitý vůči pohybu, velikosti, vůči výrazným barvám atp. ... najednou se někdo rozhodl, že si řidiči málo všímají rychle se pohybujících velkých barevných krabic, tak že tyto krabice musí svítit ... až si lidé navyknou(*), že ty krabice svítí, a budou to vnímat stejně (málo) jako předtím, kam pokročíme dále?

    (*) no ono se vpodstatě už stalo - tuším, že nehodovost s tramvajemi v Praze se vrátila do normálu asi dva roky po zavedení jejich povinného svícení, přičemž hlavní nárůst po dočasném poklesu při zavedení byl během asi třičtvrtě roku ... ale svícení tramvají bylo zavedeno na základě půlročního průzkumu, jehož výsledky se zastánci neustále ohání, přestože toto období nemohlo postihnout otupení pozornosti, které později prokazatelně nastalo

    neustálé zesilování podnětů opravdu není cesta ...
    28.1.2009 12:15 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    A ja to naopak vitam, osvetlena auta jsou mene viditelna a za urcitych uhlu splyvaji s vozovkou.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    xxxs avatar 28.1.2009 18:51 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    neosvetlene auta uz skoro ani nevnimam. pozornejsi by som bol, ak by to bolo pol na pol, alebo by svietili vsetci.
    31.1.2009 21:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    neosvetlene auta uz skoro ani nevnimam.
    dík, že mi dokazuješ, jaká je to svícení pitomost, že efekt otupení pozornosti tady opravdu je ...
    xxxs avatar 1.2.2009 13:23 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    z casti suhlasim. no kazdy ma ine vnimanie a niekto si aj objektivne musi zapnut svetlo skor, ako iny. ak by som chcel unifikovat, tak potom je rozumnejsie aby povinne svietili vsetci, nez aby nesvietil nikto.
    31.1.2009 05:37 Ivánek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

     

     To je nějaký náboženský odpor či co?

    Tenhle nápad mne zaujal - fakt myslíš, že někomu vadí, že ta žena není v šátku? Nebo jen chceš využít české většinově antináboženské nálady k tomu, abys očernil ty, kterým se ta reklama nelíbí esteticky či z důvodu přílišné rušivosti, tím, že nenápadně začneš naznačovat, že to jsou asi náboženští fanatici?

    A že jsou to "celebrity" a jaké, to asi na abíčku ví málokdo (mám o zdejších čtenářích poměrně vysoké mínění ohledně nesledování celebrit).

     

    31.1.2009 11:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    mám o zdejších čtenářích poměrně vysoké mínění ohledně nesledování celebrit
    :-D +1 taky nevim kdo to je...
    kyknos avatar 31.1.2009 11:44 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    jezisek prece
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    27.1.2009 08:17 robert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    ...reklamní tvorcovia sú úplne mimo. Namiesto motivácie iba naserú...

    27.1.2009 08:24 Nosferatus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Jdi se bodnout.... ehm.. teda www.jdisebodnout.cz/ ;-) |"|

    27.1.2009 08:44 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Mě to teda rozhodně nevadí. Přijde mi to nápadité a vtipné;)
    27.1.2009 09:00 elvis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Ja uz krev davam a rozhodne mi to neprijde nejak odpudive v TV obcas clovek vidi vetsi blbosti a taky to nikdo neresi. Osobne bych rek ze tohle je aspon reklama na vec ktera ma smysl.

    27.1.2009 09:55 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Osobne mi to nevadi (hlavne proto, ze jsem ten banner videl dnes poprve, doma mam vypnuty Flash), ale odhadoval bych to na "prilis morbidni pro beznou populaci". Bud je to ucel, nebo byli kreativci, co to navrhovali, pod vlivem.

    BTW: Trochu mi to pripomina jeden drsny kreselny vtip, kde byly na stenach cekarny plakaty s hlaskami jako "Daruj krev - bude prejt" a "Predchazej nemocem - chcipni".
    carnero avatar 27.1.2009 10:18 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Tady jsem to neviděl. Ale upíří reklamu vídám každý den v metru a líbí se mi. Jak nápad, tak ten slogan. Přijde mi to vtipné, zajímavé a originální. Takže chválím :)

    27.1.2009 10:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    27.1.2009 12:57 Cervajz | skóre: 9 | blog: Cervajz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Plně souhlasím

    Výkonné VPS za rozumnou cenu: Virt.io
    27.1.2009 10:45 eleonora | blog: Elino | Zvoleněves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Nemyslím, že je taková reklama škodlivá , nebo odpudivá:)) Kdo toto říká je posera a pozer.Naplánovala jsem vám to tu na celé 2 měsíce a připravila ve spolupráci s klukama soutěž, která snad jako banner upoutá vaši zájem o dobrovolné darování krve. Celá akce má jeden jedinej cíl, aby co nejvíce z vás šlo darovat krev a alespoň 3 % se staly pravidelnými dárci :)). Nechci být jedovatá, ale zatím si na to ztěžují jen bratři Slováci. Asi je potřeba podívat se, jak to je u vás se zásobou krve a přemýšlet o tom, co by se asi stalo, kdyby někdo z blízkých potřeboval transfúzi, a jen proto, že já se bojíte, ji nedostal. Darování krve je celosvětový problém stejně jako dalších organů atd atd. Podle statistiky, kdyby každý čtenář abíčka daroval 1 ročně krev, zvedne se populace dárců krve o 113 %, a to je opravdu dost. Tak vstaňte od klávesnic a jděte :)) Díky El

    27.1.2009 10:50 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    ale dyk jo, však už roky chodíme. I nějaké plaketky doma máme. Ale stejně se nejvíc těšíme na chutnou snídani, kterou tam dostaneme.

    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    masožravá palma avatar 27.1.2009 10:53 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Houby. Tahle kampan zrovna treba me od toho spise odradi. Umysl dobry, provedeni nechutne. - Vim, ze to ode me neni racionalni chovani, ale stejne si nemuzu pomoct.

    Kvuli tehle kampani jsem zrusila vyjimku v adblocku pro abclinuxu.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    27.1.2009 11:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Houby. Tahle kampan zrovna treba me od toho spise odradi. Umysl dobry, provedeni nechutne.
    U reklamy na produkt bych to chápal. Ale jak může reklama odrazovat od darování krve, to nechápu. Kdo chce darovat krev a reklama se mu nelíbí, může si pomyslet, že jsou v ČČK blbci. Ale nedat kvůli tomu krev?
    31.1.2009 05:00 Ivánek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Co je na tom divného? Kdo by teď dal krev, tak tím nepřímo podpoří tvůrce té hnusárny.

    6.2.2009 20:22 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Mam být hnusný? Podle této logiky kvůli jedné reklamě mají umírat stovky lidí, protože tobě se nelíbí reklama. Ivánku, kamaráde, ty mě děsíš.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.2.2009 11:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Co je na tom divného? Kdo by teď dal krev, tak tím nepřímo podpoří tvůrce té hnusárny.
    Člověče, ty buď vůbec nevíš co plácáš, nebo víš co plácáš a o to je to pak smutnější...
    Nechoďte darovat krev! Ivánkovi se nelíbí Banner a když darujete krev, podpoříte tím tvůrce banneru!!! :-D
    ...se příště zamysli než splodíš další takovouhle perlu...
    7.2.2009 23:38 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Vzpomněl jsem si na toho blbečka z údajné organizace dárců krve, který vyzýval ke stávce dárců kvůli poplatkům.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    27.1.2009 10:58 misch | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Nemyslím, že je taková reklama škodlivá , nebo odpudivá:)) Kdo toto říká je posera a pozer.

    Při vší úctě -- to musí mít každý dárce krve povinně stejný vkus jako admin? Vážně je tak nepravděpodobné, že někdo chodí darovat krev a přitom mu ta reklama připadá dementní?

    27.1.2009 14:23 eleonora | blog: Elino | Zvoleněves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    To neříkám - asi jsem to špatně napsala. Šlo jen o princim, kdy někdo řekne, že ho taková reklama odradí od toho jít darovat krev.

     

    Dalibor Smolík avatar 27.1.2009 16:40 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Tak tohle si docela dovedu představit. Každý sice ví, jak technologie odběru krve vypadá, ale představa tekoucí krve z krku by mne (možná) odradila.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.1.2009 11:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Já proti tomu v zásadě nic nemám, ale co Imho lidem vadí je pohled na krev vytékající z rány.
    Teď ale nemám na mysli takovýto jak se někomu dělá šoufl z pohledu na krev, ne, ten problém je v tom, že pohled na krev tekoucí z rány podvědomě vyvolá strach z nečistoty a infekce. V kontextu tý reklamy to je samozřejmě iracionální, ale tehle strach je v lidech prostě podvědomě zakódvanej a moderní problémy jako aids apod. to jen podporujou. Si myslim že je ten důvod, proč to lidi odpuzuje...
    27.1.2009 13:57 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Kdo toto říká je posera a pozer.
    Takove komentare me dokazou vzdycky vytocit.
    Bluebear avatar 27.1.2009 22:44 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Nemyslím, že je taková reklama škodlivá , nebo odpudivá:)) Kdo toto říká je posera a pozer.

    OK, tak tedy jsem posera a pozér. (Mimochodem, celkem by mě zajímalo, jestli bys mi tohle řekla do ksichtu, kdybychom na sebe narazili; urážet genericky obecnou skupinu lidí a ještě k tomu z bezpečí internetu je dost snadné.)

    Myslím si totiž, že tato reklama je odpudivá a škodlivá stejně jako jakákoli jiná a "dobrý úmysl" to nezachrání. Cílem každé reklamy je přimět lidi, aby slepě přijali nějaký názor bez ohledu na logiku a na vlastní myšlení. To redukuje člověka na nemyslící stroj a tomuhle tleskat nebudu, ať je úmysl jak chce bohulibý.

    Koneckonců, co to znamená, že je to pro dobrou věc? Dobrá věc je pro každého něco jiného. Najdou se lidé, kteří považují za skvělý nápad vyvraždit všechny černochy (nebo bělochy, Asiaty atd. atp.) Jestliže nějaká věc vyžaduje ke svému šíření takovéhle kanály, tak mám obavy, že to zase až tak dobrá věc nebude.

    Domluvil jsem, klidně házejte okusky slov.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    AltOS avatar 27.1.2009 23:22 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Tak hned prihodim par "okousku":

    Proc srovnavas pokus o zachranu par lidskych zivotu v casove kritickem rezimu (nebo mas snad strach, ze z toho vyrobi armadu geneticky upravenych militantnich Bluebearu?) s rasismem (antropologicky to tedy nedava smysl, ale to je jine tema). Nebo je to jen "poza" vuci "politicky relativni korektnosti"? ;-)

    Za Beee - reklamu jsem nevidel, krom toho pixu a tech stridajicich se ksichtu na main strance projektu. Necitim se byt pohorsen, ani mi to neprislo nechutne. Spis je to moderni zpusob, jak apelovat na mlade (normalni lidi, ne computer-wizy, heh).

    (Mimochodem, celkem by mě zajímalo, jestli bys mi tohle řekla do ksichtu, kdybychom na sebe narazili; urážet genericky obecnou skupinu lidí a ještě k tomu z bezpečí internetu je dost snadné.)

    Zvedavost neda - ale co bys asi tak, ty trimetrovy bohatyre, mlade slecne (pani?) asi tak za takova slova udelal?
    Bluebear avatar 28.1.2009 00:09 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Proc srovnavas pokus o zachranu par lidskych zivotu v casove kritickem rezimu (nebo mas snad strach, ze z toho vyrobi armadu geneticky upravenych militantnich Bluebearu?) s rasismem

    Obávám se, že si nerozumíme. Nesrovnával jsem darování krve s rasismem, a dokonce souhlasím, že darování krve v rámci snahy pomoci druhému je dobrá věc. Jenže naprosto kategoricky odmítám propagandistické manipulace s lidmi, dokonce i v případě, že jde o dobrou věc. Lidé mají dělat dobrou věc proto, že pochopili, že je to dobrá věc; cokoli jiného je svinstvo. A reklama nic jiného než manipulace není.

    Shrnul bych to takhle: souhlasíš s tím, aby se statisícům lidí vymýval mozek reklamou, aby bylo s jistou pravděpodobností zachráněno několik životů? Pro mě je to nepřijatelné. Ale uznávám, že lidský život je nesmírně cenný a chápu, že někdo jiný může mít jiný názor. Je pravda, že jsem zatím nikdy na vlastní oči neviděl opravdu krvavou nehodu a umírajícího člověka - možná, že kdybych tu zkušenost měl, viděl bych to jinak. Nevím.

    Zvedavost neda - ale co bys asi tak, ty trimetrovy bohatyre, mlade slecne (pani?) asi tak za takova slova udelal?

    Mno... počítám, že bych se velmi smutně podíval a odešel.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    28.1.2009 00:18 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Jenže naprosto kategoricky odmítám propagandistické manipulace s lidmi, dokonce i v případě, že jde o dobrou věc.
    V čem je tahle konkrétní reklama manipulativní? Snad jediné, co by jí šlo v tomto směru vyčíst, je využití známých osobností, se kterými se určitá skupina lidí ztotožňuje, a proto tomu sdělení věnují větší pozornost. Je na tom něco špatného, propagandistického? Ne, jen snaha zaujmout.
    Bluebear avatar 28.1.2009 00:33 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    V čem je tahle konkrétní reklama manipulativní?

    Promiň, ale ve všem; dokonce bych řekl, že je to dost archetypální forma manipulace.

    Nic nevysvětluje, neuvádí důvody, proč je vhodné darovat krev, neukazuje žádná ověřitelná fakta. Pouze předkládá pokyn (spíše podvědomý rozkaz): jdi a daruj krev, protože jinak budeš mít pocit, že se bojíš a ty přece nechceš vypadat jako zbabělec.

    Ano, vím, že ta fakta lze snadno dohledat. To ale vůbec nic neznamená, protože reklama (to platí o každé reklamě) k takovému hledání, či vůbec k přemýšlení, vůbec nevyzývá, právě naopak; hraje jenom na city a to ještě na ty primitivní (stádní chování, potřeba dělat to, co ostatní).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    AltOS avatar 28.1.2009 00:45 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Nic nevysvětluje, neuvádí důvody, proč je vhodné darovat krev,

    Takze chtelo by to ty obrazky z nehod? (Nemyslim dekapotace, ci jak je to vlastne in der tscheschtin...he.)

    P.s. Promin, ale na ten muj post nize uz asi nema smysl odpovidat.
    28.1.2009 00:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Ta fakta jsou na hlavní straně webu ČČK - asi nejsem dostatečně stádní, abych uměl docenit, jak hloupý by někdo musel být, aby šel darovat krev ne proto, že je potřeba v nemocnicích, ale aby patřil do party... I když, jak o tom tak přemýšlím, tak i to je asi možné. Lidé dělají i větší nesmysly jen proto, aby mohli jít s davem...

    Jak bys tedy k problému přistoupil ty? Situace: krve je málo, lékařům (tedy pacientům) chybí a vyhlídky nejsou optimistické. Je potřeba dát o této situaci vědět mladým lidem, protože to jsou ti, od kterých potřebujeme krev. Jak bys postupoval, pokud bys chtěl tuto zprávu sdělit cílové skupině obyvatelstva, aniž by to bylo propagandistické, manipulativní nebo prostě prostřednictvím jakékoliv reklamy?
    Bluebear avatar 28.1.2009 23:12 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    jak hloupý by někdo musel být, aby šel darovat krev ne proto, že je potřeba v nemocnicích, ale aby patřil do party...

    Domnívám se, že na to žádná zvláštní hloupost není potřeba; je to vzorec chování, které se dá ritualizovat a stát se součástí zvyků, které nějaká skupina považuje za součást své definice. Ne všechny společenské rituály jsou nutně nebezpečné či drastické; existují i rituály mírumilovné, ba i okolí prospěšné - třeba mezi hollywoodskými hvězdami patří k dobrému tónu pořádat charitativní akce; v některých náboženských obcích je zvykem dávat peníze na nějaké společenské aktivity; některé školy považují za součást vzorců chování učitelů, aby pořádali osvětové přednášky zdarma, atd.

    (Poznámka, abych to nezamotal: sice jsem označil ty rituály za užitečné, ale ani tak mi nepřijdou úplně správné. I v tomto případě si myslím, že lidé by měli dělat užitečné věci proto, že se vlastním rozumem rozhodli, a ne proto, že je dělají všichni ostatní.)

    Jak bys tedy k problému přistoupil ty? Situace: krve je málo, lékařům (tedy pacientům) chybí a vyhlídky nejsou optimistické. Je potřeba dát o této situaci vědět mladým lidem, protože to jsou ti, od kterých potřebujeme krev. Jak bys postupoval, pokud bys chtěl tuto zprávu sdělit cílové skupině obyvatelstva, aniž by to bylo propagandistické, manipulativní nebo prostě prostřednictvím jakékoliv reklamy?

    Co takhle jim to prostě říct?

    Čtenáře abclinuxu považuji za poměrně značně inteligentní skupinu. Domnívám se, že kdyby například Leoš napsal do blogu (nebo i jako zvláštní článek, to je jedno) tuto informaci, že by si to přečetlo přinejmenším stejné množství lidí (spíš víc, protože existuje adblock a existují také filtry v lidské hlavě, které reklamu zahazují automaticky) a nikdo by se nenaštval, naopak by to možná části čtenářů zvedlo sebevědomí, protože by viděli, že se k nim přistupuje jako k rozumným, zodpovědným lidem.

    Srovnej to s reklamou, která má za úkol člověka přimět k určitému jednání bez ohledu na jeho inteligenci a názor, něco jako neslavně proslulé potterovské zaklínadlo Imperius. Pokud si to člověk uvědomí, cítí se jako onuce (tedy aspoň já).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    30.1.2009 02:52 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Co takhle jim to prostě říct?
    Tak hádej... Myslíš, že jsme si vyžádali flashové bannery, protože jsme po nich tolik toužili, nebo to bylo tak, že flashové bannery byly povinnou součástí naší účasti na té kampani?
    Bluebear avatar 30.1.2009 20:50 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Co takhle jim to prostě říct?

    Tak hádej... Myslíš, že jsme si vyžádali flashové bannery, protože jsme po nich tolik toužili, nebo to bylo tak, že flashové bannery byly povinnou součástí naší účasti na té kampani?

    Mnojo, ale tos měl říct :-(

    Ty ses jen zeptal, jak bych navrhoval, aby se dané sdělení ("je málo krve, prosíme, uvažujte o dárcovství") dostala ke čtenářům bez manipulace. Na tuto otázku jsem se pokoušel vymyslet odpověď.

    Kdybych tušil, že celá otázka zní "jak to udělat, abychom mohli sdělení předat, nedopustit se manipulace a ještě přesvědčit zadavatele reklamy, že to chce udělat právě takhle a má nám za to zaplatit", tak bych se vůbec nepokoušel, to je nesrovnatelně těžší problém :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    31.1.2009 02:52 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    má nám za to zaplatit
    Tuhle část problému lze vynechat. Prachy z toho nejsou.
    AltOS avatar 28.1.2009 00:42 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Mno... počítám, že bych se velmi smutně podíval a odešel.

    Moc hezky receno!

    Tak pardon, je mozne, ze jsem te nepresne pochopil, ale fakt mi to tak trocha prapodivne vyznelo.

    Jinak musim souhlasit s Robertem - tato reklama se IMHO nesnazi byt manipulativni, "pouze predurcuje" (tj. mozna "dlazdi mladym lidem cestu"), co je vlastne dneska free-cool-in (ale je to opravdu tudiz jen o reklame? - ale opet... to uz asi bude jine tema...).

    Kdyby to rvalo na vsechny strany, jak ta jejich krev predci i tu z McDonalds, tak fajn, ale mne to opravdu prijde tezke procedit mezi zuby slovo "reklama", kdyz bych to radeji oznacil "upoutavkou".

    A ted jsem si vsimnul:

    Lidé mají dělat dobrou věc proto, že pochopili, že je to dobrá věc;...

    No a co tedy navrhujes pro uspesnost takoveho modelu propagace, ehm, pardon... upoutavky? ;-) (Jestlis to nekde psal, tak sorry, nevidel jsem to.)
    asfethan avatar 27.1.2009 23:42 asfethan | skóre: 10 | blog: asfalatum | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    1. Ach aka krasna je ta stastistika VSAK! (no sediva je teoria a zeleny strom praxe)

    2. Slova posera a pozer si nech pro sebe.

    Nie kazdemu je sudene a dovolene darovat krv. Moje pecenove testy su len prvou barierou. Statistika sa pocita velmi pekne, aj slova keby niekto blizky potreboval zneju presvedcivo, no v dnesnej dobe najst celkom zdraveho cloveka je vynimocne podla mna. Ti ktori su, tim to prajem.

    Rad by som podaroval krv, bol som sa na to aj pytat, no ked sa neda, tak sa neda.

    A posledna skutocnost: nikto sa neboji krv darovat (aspon to si o ostatnych citateloch myslim), ale viacerym prekaza styl a format reklamy, no to je vec osobneho nazoru.  Tot vsio!

    xxxs avatar 28.1.2009 10:12 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    nikto sa neboji krv darovat

    ja sa teda bojim. jednak o seba, lebo uz dlho nie som fit a jednak o druhych. krvi je totiz tak malo, ze beru skoro vsetko.
    28.1.2009 07:48 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Celá akce má jeden jedinej cíl, aby co nejvíce z vás šlo darovat krev a alespoň 3 % se staly pravidelnými dárci :)).
    Neboť kšefty se musí hejbat. Nevím, jak v Česku, ale aspoň v Německu udělá Německý červený kříž na obchodu s krevními deriváty od dobrovolných dárců kolem půl miliardy eur ročně obratu (prodej 74% získané krevní plasmy). Ostatně vzpomeňme na arbitráž s "Diag-Human", o jaké částky za "odškodnění" se jedná.
    Darování krve je celosvětový problém stejně jako dalších organů atd atd. Podle statistiky, kdyby každý čtenář abíčka daroval 1 ročně krev, zvedne se populace dárců krve o 113 %, a to je opravdu dost. Tak vstaňte od klávesnic a jděte :))
    Ať to cinká! A hlavně je třeba udržovat iluzi o tom, že darované bude dále darováno.
    28.1.2009 09:12 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Pokud o tom máš něco konkrétnějšího, tak to sem dej. Zajímalo by mě to. Ale zatím je to jen spekulativní plácnutí do vody.
    28.1.2009 12:53 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Viz odkaz výše (reportáž ZDF) + vpodstatě potvrzení na stránkách DRK.

    Nevím, jak je to v Česku a jak občanské sdružení ČČK s bezplatně darovanou krví přesně nakládá. V Německu Červený kříž stejně apeluje na morálku bezplatného dárcovství z důvodů údajné větší bezpečnosti (dobrovolný dárce = zdravý dárce), ale krevní plazmu farmaceutickým firmám prodává (výnos 135 mil. €). Samozřejmě, že peníze pak používá na investice čili další záslužnou činnosti, jako například nákup dalších krevních bank...

    Ale o to nejde, jde o ten étos bezplatného dárcovství a všeobecně šířenou a rozšířenou iluzi dárců, že vše, co se děje s jeho darem dál, je taky darování. Někdo ví, co přesně se s tou darovanou krví děje? ČK ji dodává jen tak do nemocnic a ambulancí? Je o tom někde dostupná informace (i německý ČK oficiálně uváděl až do kritiky ve zmiňované reportáži, že prodává pouze 30% plasmy, nikoliv přes 70%)?

    Obchod s krví je prostě obchod s krví... jen ten vstup je jaksi podivně neobchodní.
    28.1.2009 22:27 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Nevím, jak je to v Česku a jak občanské sdružení ČČK s bezplatně darovanou krví přesně nakládá.
    To je to, co jsem měl na mysli. Té reportáži ZDF věřím, ale o ČČK to IMHO moc nevypovídá.
    28.1.2009 08:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Asi je potřeba podívat se, jak to je u vás se zásobou krve a přemýšlet o tom, co by se asi stalo, kdyby někdo z blízkých potřeboval transfúzi, a jen proto, že já se bojíte, ji nedostal.
    mno, řekl bych, že se zásobami krve to vypadá jak vypadá, protože ... protože různí zodpovědní dělají vše pro to, aby dárce odradili, viz tato diskuse ... anebo viz můj zážitek z plzeňské transfúzky, byl jsem se zeptat na darování, že jsem alergik, tak mi dali nějaké lejstro na potvrzení od alergoložky, plus že si mám zajít k normální doktorce, u obou jsem to vyřídil (samozřejmě s investicí netriviálního množství času!), s jednou jsem ještě pokecal, že i kdyby mi kvůli alergii zjistili cosi, tak že pořád se ta krev dá použít aspoň na něco (destičky?), s těma dvěma potvrzeníma jsem tam došel znova, načež mě vyhodili, že darovat nemůžu (přestože obě doktorky potvrdily, že můžu), a že moje doktorka je asi úplně blbá, že ta krev nejde použít vůbec na nic
    Darování krve je celosvětový problém stejně jako dalších organů atd atd.
    jenže ty orgány nejsou nahraditelné ... nebo se tu za chvíli objeví reklama na rychlé motorky? - vlastně motorky zrovna ne, kaše není moc upotřebitelná, tak třeba sjíždění ledovcových řek, tam se to rovnou vychladí a konzervuje, stačí vytáhnout z vody do pár hodin :-)
    27.1.2009 10:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Status:
    Adblock plus is enabled.
    
    Blocked items on this page:
    8 out of 37
    
    ;-)
    27.1.2009 11:07 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Me to nevadi. Je to celkem prospesne. Jediny kaz na tom je, ze se jedna o flash.
    27.1.2009 12:19 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Aha, tak proto to nikde nevidim a netusim, o cem je rec :D (mam 64-bitovej system a nechtelo se mi patlat se s vselijakyma wrapperama).
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    27.1.2009 18:18 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Stastny to clovek :-)
    Cubic avatar 27.1.2009 11:42 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Porozumnel jsem tomu tak ze to je nejakej flashovej blivajz a kliknul na nejblizsi efko(abicko neabicko, s flashem se jdete bodnout, jine reklamy neblokuju vubec) abych se podival o co jde a musim rict, ze mi to neprijde nijak nevhodne. Dokonce bych rekl, ze to je i vtipne.
    27.1.2009 13:07 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Mě se to líbí - hlavně ta rozkošná šíje. Až jsem z toho dostal chuť na krev.
    27.1.2009 13:41 Lo0m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

     Ty bláho, mě to VUBEC nevadí.. beru to ve smyslu "účel světí prostředky".. a vůbec.. nepřijde mi na tom nic morbidního nebo drsného.. sakra každej jsme viděli Predátora a střeva na stromech a taky jsme se smáli, tak WTF?

    27.1.2009 14:00 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    sakra každej jsme viděli Predátora a střeva na stromech a taky jsme se smáli
    Kam ja to lezu...
    carnero avatar 27.1.2009 17:03 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    A někteří z nás viděli i druhou Hvězdnou pěchotu... tam bylo na "stromech" věcí :D

    28.1.2009 08:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    beru to ve smyslu "účel světí prostředky"..
    uff ... kam ten svět spěje ...
    28.1.2009 17:04 Stevko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Čo sme to videli?

    A to, že účel svätí prostriedky je chyba.

    Dalibor Smolík avatar 27.1.2009 13:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Stejně tak nevkusně na mě zapůsobila reklama, která běžní v televizi: člověk plive do umyvadla krev a nakonec vyplivne zub. Teď to sice upravili tak, že je tam vidět místo krve jen červený nápis, ale tím to moc nevylepšili. Ať chci nebo ne, stále si nemohu zapamatovat značku té  zubní pasty, která se má kvůli to mu kupovat. A navíc je známo, že paradontóze je možné zabránit dobrou technikou čištění kartáčkem a značka pasty hraje až tu podružnou roli.   Jasně. Nedá se srovnávat komerční produkt se službou dárcovství krve. (Já sám jsem několikanásobný dárce) Ale o to by měla být tato reklama vkusnější.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.1.2009 17:36 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    no prave to bola jedna z mala vtipnych reklam, ktore sa v poslednom case v telke objavili.... nechapal som, preco tu krv nahradili napismi, ale teraz mi to uz je jasne :-/

    btw krv darovat chodim a nechapem iracionalny strach niektorych ludi z krvi ako takej... ked sa jej tak boja, nevadi im, ze im koluje v zilach?

    Dalibor Smolík avatar 27.1.2009 18:34 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Já určitě iracionální strach z krve nemám (jak jsem psal, byl jsem také dárce, dnes ze zdravotních důvodů již dávat nemohu), spíš se mi zdála reklama neetická. Plivání krve za účelem komerčního úspěchu nějakého výrobku se mi nelíbí, na druhé straně mi vůbec nevadí spoty v televizi, které naturalisticky ukazují následky dopravních nehod . Tam to snad splňuje svůj účel.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    thingie avatar 27.1.2009 14:00 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Já nemám flash a mám strašně chytré regexy proti reklamě a různým dementním sledovačům (občas až moc). Ale dal jsem si tu práci to najít a teda nechápu co na tom, je to prostě kokotina, jako každá druhá reklama. Což. Co na tom teda nechápu je smysl. Diskriminační podmínky a jediný profit je pár kaček slevy na dani. Wtf.

    Růžové lži.
    27.1.2009 14:29 eleonora | blog: Elino | Zvoleněves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Blokovat reklamu, znamená nemít finance pro abčko. Kdyby jste to dělali všichni tak by abíčko nebylo. Nechceš se nad tím trochu zamyslet. Stačí povolit měření netmonitoru, Díky El

    thingie avatar 27.1.2009 15:01 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Nechci. Ve skutečnosti teda asi jsem ochoten neřešit nějaké bannery, pokud nebudou moc animované, ale něco jako gemius.pl a podobná svinstva co tu jsou hodlám blokovat i kdyby mi za to přišla delegace orodovat přímo před dveře.

    Růžové lži.
    27.1.2009 15:23 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    ehm, +1
    27.1.2009 15:17 misch | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Vzpoměl jsem si na Simpsonovy :-)

    M: "Homere, vypni už tu televizi.".
    H: "Nemůžu! Ten pořad má nízkou sledovanost. Když se na něj nebudu dívat, přestanou ho dávat!"

     

    27.1.2009 16:50 eleonora | blog: Elino | Zvoleněves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    No tohle se nám může stát  :))

    A nechtějte abych pak musel přijmou nejhorší zlo na světě jako to udělali na root.cz a mít na abíčko nějakou reklamu od lidí s barevným oknem.

    Mimochodem prvávě to .pl je to co prodává reklamu na webu  :))

    =^..^= AmigaPower® avatar 27.1.2009 17:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Mimochodem prvávě to .pl je to co prodává reklamu na webu :))
    S úspěchem ten debilní gemus, genus, hnus.pl blokuju, jakmile se ta s*ačka objevila, ať jsem na ábíčku kliknul na cokoliv, načítala se mi stránka přes minutu...
    Bluebear avatar 27.1.2009 22:33 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Blokovat reklamu, znamená nemít finance pro abčko. Kdyby jste to dělali všichni tak by abíčko nebylo.

    Argument "Nedíváš se na reklamy - kradeš obsah" mi přijde značně... jak to říci... ujetý.

    Myslím, že zadavatel reklamy nemůže zjistit, kolik lidí tu reklamu vidělo. Je mi jasné, že počet stáhnutí obrázku lze snadno změřit, ale také snadno zfalšovat a vůbec nevypovídá o tom, jestli reklama byla účinná.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    28.1.2009 00:09 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Myslím, že zadavatel reklamy nemůže zjistit, kolik lidí tu reklamu vidělo. Je mi jasné, že počet stáhnutí obrázku lze snadno změřit, ale také snadno zfalšovat a vůbec nevypovídá o tom, jestli reklama byla účinná.
    Což ovšem nic nemění na tom, že se to podle toho posuzuje.
    31.1.2009 06:21 Ivánek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

     

    Blokovat reklamu, znamená nemít finance pro abčko. Kdyby jste to dělali všichni tak by abíčko nebylo. Nechceš se nad tím trochu zamyslet. Stačí povolit měření netmonitoru, Díky El

     

    Tenhle argument do značné míry chápu a na abíčku jsem nikdy reklamu neblokoval.

    Nicméně, jak jsem si přečetl: prachy z toho nejsou, na tuhle hrůzu čumíme jen proto, že se admini rozhodli připojit ke kampani. Což tedy musím říct, že zase mne jako člověka, který reklamu z určité solidarity na abíčku neblokuje, celkem naštvalo. Chci vám pomoci a pak se dozvím, že místo, abyste si toho vážili, tak toho zneužijete a pouštíte mi věci, z kterých nejsou peníze na provoz, ale kterými chcete "pomoci dobré věci". To mne zklamalo dost - užitečnost dárcovství krve sice je poměrně nekontroverzní (kdybych se dozvěděl, že z vlastní dobré vůle čumím na propagaci denního svícení, propagaci multikulturalismu nebo propagaci vegetariánství, naštve mne to o dost víc), ale ta forma kampaně nekontroverzní rozhodně není, jaké bude mít efekty je sporné a je otázka, jestli mně ty efekty za neblokování stojí (odpověď je zřejmě: nestojí).

    Měl jsem  pocit, že s vámi mám určitou nepsanou a asi i nevyřčenou dohodu, že vy sem reklamy strkáte, protože je to potřeba pro provoz serveru, a já je jako takové neblokuji. Jestli jsou tu ti zombáci bez toho, aby z toho byly prachy, tak to beru jako porušení té dohody z vaší strany. Jo, a odteď budu reklamy na abíčku blokovat. Až zase začnou reklamy sloužit k finančnímu zajištění provozu a ne k neumělým pokusům adminů zvýšit si karmu, tak o tom třeba blogněte, zvážím, jestli vám znovu nevěnovat svou důvěru.

    P.S.: "kdybyste"

    6.2.2009 20:29 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    1. prospěje to dobré věci. Každý z nás přímo nebo nepřímo (příbuzní, kamarádi) bude jednou transfuzi krve potřebovat.
    2. v pražské MHD visí stejné reklamy a je tam naše logo. Takhle oslovíme spousty potencionálních návštěvníků, což by mohlo mít pro nás pozitivní finanční přínos. Spokojen?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Fluttershy, yay! avatar 27.1.2009 16:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Krevní dárcovství nechám na jiných, já v nejbližší době darovat nehodlám (přesvědčilo by mě fakt nevím, co).

    Ta reklama mi celkem vadí: hýbe se (zvlášť ten zoom je hnusný), hýbe se rychle (ruší to) a ten chlap je, dle mého názoru, typický slizák. Proti krvi nic nemám, ale zírat na to celou tu dobu, co jsem na Ábíčku, to opravdu ne...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    AltOS avatar 27.1.2009 22:19 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    ...a ten chlap je, dle mého názoru, typický slizák.

    No, a vis kdo ty fifleny picha, Pepicku?
    28.1.2009 01:19 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Ja krev napriklad darovat nemuzu ze zdravotnich duvodu. Kdyz bych mohl, tak bych se o tom rozmyslel. Nevim, jestli bych to udelal. Mozna ano. Ale kdyz ta propagace pomuze abicku, tak proc ne.
    Fluttershy, yay! avatar 27.1.2009 16:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Teď jsem četl: Jdi se bodnout strachem! ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 27.1.2009 16:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    IHMO furt lepší než na ROOTu.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.1.2009 18:22 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Ja tu reklamuju neblokuju. Je to sice obcas otravne, ale proste to patri k tomu. Clovek zde ma k dispozici spoustu fajn obsahu zadarmo, tak proc bych nezobrazil par flashovych blbinek? :-)
    27.1.2009 23:08 H4wk | skóre: 9 | blog: H4wkuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    Může mi někdo vysvětlit jak tady funguje reklama? Měří se nějakým zázračným způsobem kolik lidí se na ten obrázek podívá? Nebo kolik lidí si ho stáhne? Nebo kolik lidí na něj klikne? Já na tu reklamu totiž nehodlám kliknout ať už by byla vidět nebo ne. Nevím jak funguje adblock, nejspíš tak, že blokované věci vůbec nestahuje. Chcete my snad někdo naznačit, že kdyby ty reklamy stáhnul, ale nezobrazil, tak se vlk nažral a koza zůstala celá? Byli by pak všichni ti nemáš-zobrazené-reklamy-okrádáš-abc spokojeni? Já myslím, že reklamní kampaně jsou v dnešní době o něco složitější. Určitě se dělají statistiky, kolik lidí na reklamu kliklo a pak taky jak dlouho na dané stránce zůstali. Věřím, že se zadavatelé chtějí chránit před akcemi "podpořte naši stránku, klikněte na reklamu".

    Korespondenční Seminář z Programování - Pro každého středoškoláka, který to s programováním myslí vážně.
    jirkaqwe avatar 28.1.2009 00:41 jirkaqwe | skóre: 11 | blog: blog_jirkaqwe
    Rozbalit Rozbalit vše co se mě na té reklame nelíbí

    1) Ten típek (Amiri) svojím kukučem na mě pusobí v té reklamě jako úlisný slizoun, jako sňatkový podvodník či prostitut lovící kunčafta.  Ksichtí se jako by chtěl toho, co se na tu reklamu dívá chěl sbalit ať už je to chlap nebo ženská. Většině lidí tady na abíčku  vadí spíš on než ta nakouslá dívčina.

    2) Sdělením reklamy je spíš "Když ti teče krev jsi cool" než "Daruj krev".

    3) Sem určitě nepatří, ale spíše na weby pro pubertačky  především posedlé filmem Stmívání.

    4) Je takové nepřirozené, průměrné, bez náboje. Té tekoucí krve je tam nepřirozeně málo, vypadá to spíš jako nejaký nový stylový módní doplněk (jako např. umělá piha).

    5) Prostě průměrná a přitom protivná reklama. Sem by se hodila spíš nějaká decentnější reklama např. (daruj krev zachráníš život atd.) nebo naopak mnohem drsnější např. "Daruj krev dokuď ji máš"+obrázek vkodlaka zakousnutého do něčího krku, prostě zádná průměrná rozmixovaná reklamní šlichta.

    Dalibor Smolík avatar 28.1.2009 11:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: co se mě na té reklame nelíbí

    2) Sdělením reklamy je spíš "Když ti teče krev jsi cool" než "Daruj krev".

    Děkuji. Stále mi tu něco vadilo, pokud se týká poselství této reklamy.  A nemohl jsem na to přijít. Je to přesně ono ;-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    28.1.2009 13:54 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)
    Mi se ta reklama, jak jsem ji viděl v metru líbila :-)
    28.1.2009 17:10 Stevko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Please, stop Nosferatu (plus anketa)

    No, v metre som skoro nezistil, na čo tá reklama je. A ani neviem, či má ta pani na reklame v metre na krku rany.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.