Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Hmm, mam velmi vseobecne nastaveny filter pomocou regular exp., takze ziadne taketo bannery som nespozoroval. Ale zo zvedavosti si na chvilu vypnem adblock+ :D
Prave taketo reklamy nemam rad, je prilis ofenzivna. Snazia sa oslovit mladych ludi, ale sposobom ako keby to boli stale adolescenti. Cize nie brrr kvoli krvi, ale kvoli sposobu akym tuto uslachtilu cinnost propaguju :-/
Jenomze tu taky jsou lide (jako ja), kteri si preji, aby abicko melo prijem z reklam a tak jej dali komplet na whitelist.
Fakt je, ze tohle mne ale vazne odpudilo a premyslim, o filtraci.
Pochopte jednu vec, abicko si reklamy nevybira. Jsme radi, kdyz u nas nekdo chce inzerovat. Nicmene nektere zasady mame. Napriklad i v dnesni dobe tu Microsoft reklamy nema a stejne tak odmitame ozvucene reklamy.
Ja nemám žiadne blokovanie nastavené, ale žiadne bannery (a tuším ani iné reklamy) som tu už dávno nezbadal. Tak som začal pozerať, kde je nejaká reklama je a akurát vpravo nejaké jobs a nejaké školenia. Takže - o čom je reč?
Řekl bych, že cílem ČČK bylo přilákat pozornost, šokovat. Přeci jen jde o lidské životy, tak jim to snad prominete, ne?
Právě proto že jde o lidské životy tak bych jim nevhodný způsob reklamy který ovlivní mnoho lidí negativně neodpustil. Jsem dárce krve, neodradí mě to od ničeho ale přesto se mi zdá tento způsob nevhodný.
Mne osobne se to proste subjektivne nelibi. Nevim jak to specifikovat. Proste jsem to videl a rekl jsem si: "Hnus." Televizni reklamni kampan je fajn ale tohle trochu prepalili.
Nejde ani tak o krev, ale proste mi to nesedi.
A navic se to hybe.
proste mi to nesediNa to se těžko odpovídá
A navic se to hybeTak s tím souhlasím. Jenže "kreativci" milují flash.
tomu se říká rasové předsudky
Není to jeden ze soutěžících superstar? Už jen proto se mi z toho dělá špatně.
A navic se to hybeBud rad ze jen to, spravny flash ma pri ziskani focusu vypudit nejaky alespon sekundovy efekt pres celou obrazovku a jeste lip - sidlit na strance vedle scrollbaru ci tabbaru. adblock+ *.swf @@http://youtube.com/*
Okrem toho, podľa mňa by upíri mali vyzerať štýlovo (ako povedzme Kate Beckinsale :)
Vzato kolem a kolem, jediné, čo mi je na tej reklame sympatické, je myšlienka získať darcov.
A máš konkrétní nápad jak by jsi to udělal?
Zajímalo by měn, jak tedy lákat lidi k dobrovolnému darování krve. Protže placené darování krve je v dnešní době moc riskantní i pro odběrové stanice.
Lidé pokud dostanou zaplaceno řeknou cokoliv jen aby jim zaplatili.
Dáš mi teda nějaké nápady jak to uděla?
Děkuji moc :))Eleonora
S týmto by som si dovolil nesúhlasiť :))
Navíc je tu zcela zjevná progrese: autoři reklamy nasazují animace, protože statické obrázky přestaly fungovat, a animace jsou čím dál agresivnější, protože lidé otupují stále víc a je nutné nasazovat stále drastičtější způsoby, jak upoutat pozornost (přesněji řečeno ji rozptýlit, protože nikdo se nesoustřeďuje primárně na reklamy). Takhle budou za chvíli všichni zcela vygumovaní.teď jsi vpodstatě zopakoval moji argumentaci proti celodennímu svícení aut ... člověk byl kdysi ostražitý vůči pohybu, velikosti, vůči výrazným barvám atp. ... najednou se někdo rozhodl, že si řidiči málo všímají rychle se pohybujících velkých barevných krabic, tak že tyto krabice musí svítit ... až si lidé navyknou(*), že ty krabice svítí, a budou to vnímat stejně (málo) jako předtím, kam pokročíme dále? (*) no ono se vpodstatě už stalo - tuším, že nehodovost s tramvajemi v Praze se vrátila do normálu asi dva roky po zavedení jejich povinného svícení, přičemž hlavní nárůst po dočasném poklesu při zavedení byl během asi třičtvrtě roku ... ale svícení tramvají bylo zavedeno na základě půlročního průzkumu, jehož výsledky se zastánci neustále ohání, přestože toto období nemohlo postihnout otupení pozornosti, které později prokazatelně nastalo neustálé zesilování podnětů opravdu není cesta ...
A ja to naopak vitam, osvetlena auta jsou mene viditelna a za urcitych uhlu splyvaji s vozovkou.
neosvetlene auta uz skoro ani nevnimam.dík, že mi dokazuješ, jaká je to svícení pitomost, že efekt otupení pozornosti tady opravdu je ...
To je nějaký náboženský odpor či co?
Tenhle nápad mne zaujal - fakt myslíš, že někomu vadí, že ta žena není v šátku? Nebo jen chceš využít české většinově antináboženské nálady k tomu, abys očernil ty, kterým se ta reklama nelíbí esteticky či z důvodu přílišné rušivosti, tím, že nenápadně začneš naznačovat, že to jsou asi náboženští fanatici?
A že jsou to "celebrity" a jaké, to asi na abíčku ví málokdo (mám o zdejších čtenářích poměrně vysoké mínění ohledně nesledování celebrit).
mám o zdejších čtenářích poměrně vysoké mínění ohledně nesledování celebrit
...reklamní tvorcovia sú úplne mimo. Namiesto motivácie iba naserú...
Jdi se bodnout.... ehm.. teda www.jdisebodnout.cz/ |"|
Ja uz krev davam a rozhodne mi to neprijde nejak odpudive v TV obcas clovek vidi vetsi blbosti a taky to nikdo neresi. Osobne bych rek ze tohle je aspon reklama na vec ktera ma smysl.
Tady jsem to neviděl. Ale upíří reklamu vídám každý den v metru a líbí se mi. Jak nápad, tak ten slogan. Přijde mi to vtipné, zajímavé a originální. Takže chválím :)
Nemyslím, že je taková reklama škodlivá , nebo odpudivá:)) Kdo toto říká je posera a pozer.Naplánovala jsem vám to tu na celé 2 měsíce a připravila ve spolupráci s klukama soutěž, která snad jako banner upoutá vaši zájem o dobrovolné darování krve. Celá akce má jeden jedinej cíl, aby co nejvíce z vás šlo darovat krev a alespoň 3 % se staly pravidelnými dárci :)). Nechci být jedovatá, ale zatím si na to ztěžují jen bratři Slováci. Asi je potřeba podívat se, jak to je u vás se zásobou krve a přemýšlet o tom, co by se asi stalo, kdyby někdo z blízkých potřeboval transfúzi, a jen proto, že já se bojíte, ji nedostal. Darování krve je celosvětový problém stejně jako dalších organů atd atd. Podle statistiky, kdyby každý čtenář abíčka daroval 1 ročně krev, zvedne se populace dárců krve o 113 %, a to je opravdu dost. Tak vstaňte od klávesnic a jděte :)) Díky El
ale dyk jo, však už roky chodíme. I nějaké plaketky doma máme. Ale stejně se nejvíc těšíme na chutnou snídani, kterou tam dostaneme.
Houby. Tahle kampan zrovna treba me od toho spise odradi. Umysl dobry, provedeni nechutne.U reklamy na produkt bych to chápal. Ale jak může reklama odrazovat od darování krve, to nechápu. Kdo chce darovat krev a reklama se mu nelíbí, může si pomyslet, že jsou v ČČK blbci. Ale nedat kvůli tomu krev?
Co je na tom divného? Kdo by teď dal krev, tak tím nepřímo podpoří tvůrce té hnusárny.
Mam být hnusný? Podle této logiky kvůli jedné reklamě mají umírat stovky lidí, protože tobě se nelíbí reklama. Ivánku, kamaráde, ty mě děsíš.
Co je na tom divného? Kdo by teď dal krev, tak tím nepřímo podpoří tvůrce té hnusárny.Člověče, ty buď vůbec nevíš co plácáš, nebo víš co plácáš a o to je to pak smutnější...
Vzpomněl jsem si na toho blbečka z údajné organizace dárců krve, který vyzýval ke stávce dárců kvůli poplatkům.
Nemyslím, že je taková reklama škodlivá , nebo odpudivá:)) Kdo toto říká je posera a pozer.
Při vší úctě -- to musí mít každý dárce krve povinně stejný vkus jako admin? Vážně je tak nepravděpodobné, že někdo chodí darovat krev a přitom mu ta reklama připadá dementní?
To neříkám - asi jsem to špatně napsala. Šlo jen o princim, kdy někdo řekne, že ho taková reklama odradí od toho jít darovat krev.
Tak tohle si docela dovedu představit. Každý sice ví, jak technologie odběru krve vypadá, ale představa tekoucí krve z krku by mne (možná) odradila.
Kdo toto říká je posera a pozer.Takove komentare me dokazou vzdycky vytocit.
Jenže naprosto kategoricky odmítám propagandistické manipulace s lidmi, dokonce i v případě, že jde o dobrou věc.V čem je tahle konkrétní reklama manipulativní? Snad jediné, co by jí šlo v tomto směru vyčíst, je využití známých osobností, se kterými se určitá skupina lidí ztotožňuje, a proto tomu sdělení věnují větší pozornost. Je na tom něco špatného, propagandistického? Ne, jen snaha zaujmout.
Co takhle jim to prostě říct?Tak hádej... Myslíš, že jsme si vyžádali flashové bannery, protože jsme po nich tolik toužili, nebo to bylo tak, že flashové bannery byly povinnou součástí naší účasti na té kampani?
má nám za to zaplatitTuhle část problému lze vynechat. Prachy z toho nejsou.
1. Ach aka krasna je ta stastistika VSAK! (no sediva je teoria a zeleny strom praxe)
2. Slova posera a pozer si nech pro sebe.
Nie kazdemu je sudene a dovolene darovat krv. Moje pecenove testy su len prvou barierou. Statistika sa pocita velmi pekne, aj slova keby niekto blizky potreboval zneju presvedcivo, no v dnesnej dobe najst celkom zdraveho cloveka je vynimocne podla mna. Ti ktori su, tim to prajem.
Rad by som podaroval krv, bol som sa na to aj pytat, no ked sa neda, tak sa neda.
A posledna skutocnost: nikto sa neboji krv darovat (aspon to si o ostatnych citateloch myslim), ale viacerym prekaza styl a format reklamy, no to je vec osobneho nazoru. Tot vsio!
Celá akce má jeden jedinej cíl, aby co nejvíce z vás šlo darovat krev a alespoň 3 % se staly pravidelnými dárci :)).Neboť kšefty se musí hejbat. Nevím, jak v Česku, ale aspoň v Německu udělá Německý červený kříž na obchodu s krevními deriváty od dobrovolných dárců kolem půl miliardy eur ročně obratu (prodej 74% získané krevní plasmy). Ostatně vzpomeňme na arbitráž s "Diag-Human", o jaké částky za "odškodnění" se jedná.
Darování krve je celosvětový problém stejně jako dalších organů atd atd. Podle statistiky, kdyby každý čtenář abíčka daroval 1 ročně krev, zvedne se populace dárců krve o 113 %, a to je opravdu dost. Tak vstaňte od klávesnic a jděte :))Ať to cinká! A hlavně je třeba udržovat iluzi o tom, že darované bude dále darováno.
Nevím, jak je to v Česku a jak občanské sdružení ČČK s bezplatně darovanou krví přesně nakládá.To je to, co jsem měl na mysli. Té reportáži ZDF věřím, ale o ČČK to IMHO moc nevypovídá.
Asi je potřeba podívat se, jak to je u vás se zásobou krve a přemýšlet o tom, co by se asi stalo, kdyby někdo z blízkých potřeboval transfúzi, a jen proto, že já se bojíte, ji nedostal.mno, řekl bych, že se zásobami krve to vypadá jak vypadá, protože ... protože různí zodpovědní dělají vše pro to, aby dárce odradili, viz tato diskuse ... anebo viz můj zážitek z plzeňské transfúzky, byl jsem se zeptat na darování, že jsem alergik, tak mi dali nějaké lejstro na potvrzení od alergoložky, plus že si mám zajít k normální doktorce, u obou jsem to vyřídil (samozřejmě s investicí netriviálního množství času!), s jednou jsem ještě pokecal, že i kdyby mi kvůli alergii zjistili cosi, tak že pořád se ta krev dá použít aspoň na něco (destičky?), s těma dvěma potvrzeníma jsem tam došel znova, načež mě vyhodili, že darovat nemůžu (přestože obě doktorky potvrdily, že můžu), a že moje doktorka je asi úplně blbá, že ta krev nejde použít vůbec na nic
Darování krve je celosvětový problém stejně jako dalších organů atd atd.jenže ty orgány nejsou nahraditelné ... nebo se tu za chvíli objeví reklama na rychlé motorky? - vlastně motorky zrovna ne, kaše není moc upotřebitelná, tak třeba sjíždění ledovcových řek, tam se to rovnou vychladí a konzervuje, stačí vytáhnout z vody do pár hodin
Ty bláho, mě to VUBEC nevadí.. beru to ve smyslu "účel světí prostředky".. a vůbec.. nepřijde mi na tom nic morbidního nebo drsného.. sakra každej jsme viděli Predátora a střeva na stromech a taky jsme se smáli, tak WTF?
sakra každej jsme viděli Predátora a střeva na stromech a taky jsme se smáliKam ja to lezu...
beru to ve smyslu "účel světí prostředky"..uff ... kam ten svět spěje ...
Čo sme to videli?
A to, že účel svätí prostriedky je chyba.
Stejně tak nevkusně na mě zapůsobila reklama, která běžní v televizi: člověk plive do umyvadla krev a nakonec vyplivne zub. Teď to sice upravili tak, že je tam vidět místo krve jen červený nápis, ale tím to moc nevylepšili. Ať chci nebo ne, stále si nemohu zapamatovat značku té zubní pasty, která se má kvůli to mu kupovat. A navíc je známo, že paradontóze je možné zabránit dobrou technikou čištění kartáčkem a značka pasty hraje až tu podružnou roli. Jasně. Nedá se srovnávat komerční produkt se službou dárcovství krve. (Já sám jsem několikanásobný dárce) Ale o to by měla být tato reklama vkusnější.
no prave to bola jedna z mala vtipnych reklam, ktore sa v poslednom case v telke objavili.... nechapal som, preco tu krv nahradili napismi, ale teraz mi to uz je jasne :-/
btw krv darovat chodim a nechapem iracionalny strach niektorych ludi z krvi ako takej... ked sa jej tak boja, nevadi im, ze im koluje v zilach?
Já určitě iracionální strach z krve nemám (jak jsem psal, byl jsem také dárce, dnes ze zdravotních důvodů již dávat nemohu), spíš se mi zdála reklama neetická. Plivání krve za účelem komerčního úspěchu nějakého výrobku se mi nelíbí, na druhé straně mi vůbec nevadí spoty v televizi, které naturalisticky ukazují následky dopravních nehod . Tam to snad splňuje svůj účel.
Já nemám flash a mám strašně chytré regexy proti reklamě a různým dementním sledovačům (občas až moc). Ale dal jsem si tu práci to najít a teda nechápu co na tom, je to prostě kokotina, jako každá druhá reklama. Což. Co na tom teda nechápu je smysl. Diskriminační podmínky a jediný profit je pár kaček slevy na dani. Wtf.
Blokovat reklamu, znamená nemít finance pro abčko. Kdyby jste to dělali všichni tak by abíčko nebylo. Nechceš se nad tím trochu zamyslet. Stačí povolit měření netmonitoru, Díky El
Nechci. Ve skutečnosti teda asi jsem ochoten neřešit nějaké bannery, pokud nebudou moc animované, ale něco jako gemius.pl a podobná svinstva co tu jsou hodlám blokovat i kdyby mi za to přišla delegace orodovat přímo před dveře.
Vzpoměl jsem si na Simpsonovy
M: "Homere, vypni už tu televizi.".
H: "Nemůžu! Ten pořad má nízkou sledovanost. Když se na něj nebudu dívat, přestanou ho dávat!"
No tohle se nám může stát :))
A nechtějte abych pak musel přijmou nejhorší zlo na světě jako to udělali na root.cz a mít na abíčko nějakou reklamu od lidí s barevným oknem.
Mimochodem prvávě to .pl je to co prodává reklamu na webu :))
Mimochodem prvávě to .pl je to co prodává reklamu na webu :))S úspěchem ten debilní gemus, genus, hnus.pl blokuju, jakmile se ta s*ačka objevila, ať jsem na ábíčku kliknul na cokoliv, načítala se mi stránka přes minutu...
Myslím, že zadavatel reklamy nemůže zjistit, kolik lidí tu reklamu vidělo. Je mi jasné, že počet stáhnutí obrázku lze snadno změřit, ale také snadno zfalšovat a vůbec nevypovídá o tom, jestli reklama byla účinná.Což ovšem nic nemění na tom, že se to podle toho posuzuje.
Blokovat reklamu, znamená nemít finance pro abčko. Kdyby jste to dělali všichni tak by abíčko nebylo. Nechceš se nad tím trochu zamyslet. Stačí povolit měření netmonitoru, Díky El
Tenhle argument do značné míry chápu a na abíčku jsem nikdy reklamu neblokoval.
Nicméně, jak jsem si přečetl: prachy z toho nejsou, na tuhle hrůzu čumíme jen proto, že se admini rozhodli připojit ke kampani. Což tedy musím říct, že zase mne jako člověka, který reklamu z určité solidarity na abíčku neblokuje, celkem naštvalo. Chci vám pomoci a pak se dozvím, že místo, abyste si toho vážili, tak toho zneužijete a pouštíte mi věci, z kterých nejsou peníze na provoz, ale kterými chcete "pomoci dobré věci". To mne zklamalo dost - užitečnost dárcovství krve sice je poměrně nekontroverzní (kdybych se dozvěděl, že z vlastní dobré vůle čumím na propagaci denního svícení, propagaci multikulturalismu nebo propagaci vegetariánství, naštve mne to o dost víc), ale ta forma kampaně nekontroverzní rozhodně není, jaké bude mít efekty je sporné a je otázka, jestli mně ty efekty za neblokování stojí (odpověď je zřejmě: nestojí).
Měl jsem pocit, že s vámi mám určitou nepsanou a asi i nevyřčenou dohodu, že vy sem reklamy strkáte, protože je to potřeba pro provoz serveru, a já je jako takové neblokuji. Jestli jsou tu ti zombáci bez toho, aby z toho byly prachy, tak to beru jako porušení té dohody z vaší strany. Jo, a odteď budu reklamy na abíčku blokovat. Až zase začnou reklamy sloužit k finančnímu zajištění provozu a ne k neumělým pokusům adminů zvýšit si karmu, tak o tom třeba blogněte, zvážím, jestli vám znovu nevěnovat svou důvěru.
P.S.: "kdybyste"
IHMO furt lepší než na ROOTu.
Může mi někdo vysvětlit jak tady funguje reklama? Měří se nějakým zázračným způsobem kolik lidí se na ten obrázek podívá? Nebo kolik lidí si ho stáhne? Nebo kolik lidí na něj klikne? Já na tu reklamu totiž nehodlám kliknout ať už by byla vidět nebo ne. Nevím jak funguje adblock, nejspíš tak, že blokované věci vůbec nestahuje. Chcete my snad někdo naznačit, že kdyby ty reklamy stáhnul, ale nezobrazil, tak se vlk nažral a koza zůstala celá? Byli by pak všichni ti nemáš-zobrazené-reklamy-okrádáš-abc spokojeni? Já myslím, že reklamní kampaně jsou v dnešní době o něco složitější. Určitě se dělají statistiky, kolik lidí na reklamu kliklo a pak taky jak dlouho na dané stránce zůstali. Věřím, že se zadavatelé chtějí chránit před akcemi "podpořte naši stránku, klikněte na reklamu".
1) Ten típek (Amiri) svojím kukučem na mě pusobí v té reklamě jako úlisný slizoun, jako sňatkový podvodník či prostitut lovící kunčafta. Ksichtí se jako by chtěl toho, co se na tu reklamu dívá chěl sbalit ať už je to chlap nebo ženská. Většině lidí tady na abíčku vadí spíš on než ta nakouslá dívčina.
2) Sdělením reklamy je spíš "Když ti teče krev jsi cool" než "Daruj krev".
3) Sem určitě nepatří, ale spíše na weby pro pubertačky především posedlé filmem Stmívání.
4) Je takové nepřirozené, průměrné, bez náboje. Té tekoucí krve je tam nepřirozeně málo, vypadá to spíš jako nejaký nový stylový módní doplněk (jako např. umělá piha).
5) Prostě průměrná a přitom protivná reklama. Sem by se hodila spíš nějaká decentnější reklama např. (daruj krev zachráníš život atd.) nebo naopak mnohem drsnější např. "Daruj krev dokuď ji máš"+obrázek vkodlaka zakousnutého do něčího krku, prostě zádná průměrná rozmixovaná reklamní šlichta.
2) Sdělením reklamy je spíš "Když ti teče krev jsi cool" než "Daruj krev".
Děkuji. Stále mi tu něco vadilo, pokud se týká poselství této reklamy. A nemohl jsem na to přijít. Je to přesně ono
Tiskni
Sdílej: