Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Říká se, že poslední dubnová noc je plná čar a kouzel. Této noci se na rozcestích a návrších shromažďují tvorové obdaření magickou mocí. Prý proto, aby škodili lidem, dobytku i mladé zeleni - a tudíž i budoucí úrodě. Čarodějníci se tu, jak lidé věří, s oblibou proměňovali ve vlky, psy a jiná zvířata a vyprávěli si, co všechno zlého se jim od posledního setkání podařilo natropit.
Na každém šprochu jest pravdy trochu a skutečností je, že Valpuržina noc je časem vskutku významným, časem, kdy jsou hranice světů tenčí než kdy jindy a kdy se brány do těchto míst alespoň na škvíru pootevírají.
Nemnohý smrtelník měl to štěstí, aby spatřil záblesk Armandské země, či dokonce tvora, který z těch krajů zabloudil do lidských končin. A není divu. Cesty, stezky a brány, jež vedou ke Krondirům, Verenům či Podzemníkům jsou dobře střeženy a smrtelným lidem uzavřeny. Vy však máte přesto šanci nahlédnout do světů, které nepovšimnuty leží třebas právě vedle vašeho domu, či v lesích za kopcem. Legendy Armandie jsou hrou na hrdiny, která odkrývá příběhy z těchto krajů a svým prostřednictvím Vám umožní stát se třebas jednou z Armandských bytostí, vidět jejíma očima a zažít dobrodružství jinak netušená.
Poslední dobou se slovní spojení "příběhově orientovaná hra" objevuje v kontextu her na hrdiny velice často. Siluety se k příběhovosti rovněž intenzivně hlásí, nicméně díky způsobu svého vzniku a utváření má silné kořeny v klasických rpg. Postavy mají vlastnosti a dovednosti reprezentované číselnými hodnotami, tu a tam se při hře hází kostkami. Ani dlouholetý přirozený vývoj pravidel tuto herní základnu neodstranil, avšak veškeré mechanismy, které by hráče mohly odtahovat od příběhu a jeho vytváření jsou citlivě uzpůsobeny tak, aby frekvence jejich užití byla co možná nejnižší.
Samotná hra vzniká již od roku 1997, takže o letosšních prázdninách oslavila již desáté narozeniny. Právě dlouholetý vývoj je to, co pravidlům nadmíru prospívá, neboť je znát, že k zásadním poznatkům o hraní rolí, utváření příběhů a vůbec vedení hry autoři dospěli pečlivou úvahou, mnohými disputacemi a testováním. Původně subtilní pravidla tak narostla do objemu několika desítek stran A5 a stále se rozšiřují, neboť vývoj hry neustal - naopak, poslední dobou probíhá dosti intenzivně. Ačkoli je srdce systému (tedy vztah hráčů k utváření a zažívání příběhu, potažmo mechanismus řešení náhody a systém hodnocení) již delší dobu neměnné, neustále se ladí různé nuance, pilují se dovednosti a hlavně - objevuje se Armandský svět.
To, čemu soudobá teorie rpg říká necitlivě "setting" je místem, které má v Siluetách prozatím vytýčeno jen několikero hranic a rysů. Samozřejmě existují stohy popsaných papírů a desítky podrobných map, to vše ale patří pouze k náčrtkům, z nichž ona skutečná Armandie teprve vykrystalizuje. A bude li osud dobře nakloňen, již brzy se dočkáme prvních armandských příběhů, armandské hudby, místopisu a popisu zdejší neobvyklé kultury.
Celá hra a použitelné materiály jsou k dispozici zcela zdarma na internetových stránkách hry http://siluety.nokturno.net . Autoři budou jen rádi za jakoukoli pomoc či názor, obzvláště najdou-li se hráči ochotni zkoušet a testovat pravidla. Snad jsem Vás tímto stručným článkem alespoň trochu naklonil hře, která je v současné záplavě indie her a nedokončených českých projektů tak trochu popelkou.
Tiskni
Sdílej:
každá hra musí mít svá pravidla (jinak by to nebyla hra...)Mohu poprosit o důkaz?
Neexistuje přímá úměrnost mezi množstvím pravidel hry a zábavou, kterou hra poskytuje...To nevím. Obecně určitě ne, protože každého baví něco jiného. Ale já třeba rád hraji GURPS, protože jsou to jedna pravidla, se kterými můžu odehrát libovolný žánr a libovolný styl hry. Přinejmenším v 90% případů. A pokud jsou hráči schopni obejít se bez pravidel, ještě lépe.