Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.
Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.
Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.
Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.
# unique_ID, Q#, Status Icon, Name, Size, Progress, Message, Seeders, # Peers, DL, UL, ETA, Share self.torrent_model = gtk.ListStore(int, gobject.TYPE_UINT, gtk.gdk.Pixbuf, str, gobject.TYPE_UINT64, float, str, int, int, int, int, int, int, gobject.TYPE_UINT64, float, float)Rozhodně nechci psát, že vývojáři deluge použili špatné řešení, nevím jaké měli důvody to řešit zrovna takto a ani jsem pořádně neviděl zdrojáky. Ale přijde mi přirozenější v objektově orientovaném jazyce v TreeModel uchovávat přímo objekty. Jenže pak nastane problém s jejich zobrazováním. Typ objektu gobject.TYPE_* využívají třídy CellRenderer*, které jsou součástí GTK, ale pokud je typ nastaven na gobject.TYPE_PYOBJECT, CellRendererText si neporadí s __repr__. Navíc, často je potřeba vypsat v různých sloupcích různé atributy. Na irc.gnome.org#gtk mi poradili jednoduchý trik. Pro jednoduchost - zobrazení textové informace o našem objektu: Vytvořit novou třídu zděděnou z CellRendererText, přidat novou "property", jejíž "setter" nastaví property "text" na požadovanou hodnotu. Zděděné metody z CellRendererText se pak už postarají o správne zobrazení.
class Nas: # ukazkova trida - v TreeView chceme zobrazit atribut "t" def __init__(self): self.t = "zobraz me" class NasRenderer(gtk.CellRendererText): # nas_helper(hodnota) nastavi property "text" naseho Rendereru na "hodnota.t" # property "text" pote bude pouzita metody zdedenymy z CellRendererText k spravnemu # zobrazeni textu def nas_helper(object): self.set_property("text",object.t) # pri nastaveni property "nas" na "hodnota" pust "nas_helper(hodnota)" nas = gobject.property(setter=nas_helper) model = gtk.ListStore(gobject.TYPE_PYOBJECT) view = gtk.TreeView() view.set_model(model) # prida sloupec, ktery bude zobrazen pomoci NasRenderer, pred zobrazenim # se nastavi property (objektu NasRenderer) "nas" postupne (po radcich) na objekty v prvnim sloupci view.append_column(gtk.TreeViewColumn("title",NasRenderer(),nas=0)) model.append((Nas(),)) # zkouskaStejně je samozřejmě možné nastavovat i jiné properties "CellRendererů". Jasně, jedná se o základní použití, ale snad to někomu pomůže.
Tiskni Sdílej:
Přikláním se k pokračování. Základních příkladu GTK je hafo, ale v praxi narazíte na problémy, které se nikde neřeší. Pak si s tím lámete hlavu klidně týden.