abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.7. 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.7. 11:55 | Humor

    Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    10.7. 02:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 01:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.7. 00:11 | IT novinky

    Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 389 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Vlastní objekty v TreeModel v GTK (PyGTK)

    3.3.2009 22:40 | Přečteno: 936× | Výběrový blog

    Pro čtení následujícího textu je dobré vědět jak funguje GTK TreeView a s ním spojené třídy, nejlépe při psaní ve vyšších jazycích.

    Co jsem tak procházel zdrojáky různých PyGTK aplikací, kdy jsem hledal jak vyřešit problém, který jsem opsal v minulém blogpostu, všimnul jsem si že často je využíván TreeModel pro uchovávání víceméně základních typů místo vlastních objektů. Např. tu z deluge:
            # unique_ID, Q#, Status Icon, Name, Size, Progress, Message, Seeders, 
            # Peers, DL, UL, ETA, Share
            self.torrent_model = gtk.ListStore(int, gobject.TYPE_UINT,
                gtk.gdk.Pixbuf, str, gobject.TYPE_UINT64, float, str, int, int,
                int, int, int, int, gobject.TYPE_UINT64, float, float)
    
    Rozhodně nechci psát, že vývojáři deluge použili špatné řešení, nevím jaké měli důvody to řešit zrovna takto a ani jsem pořádně neviděl zdrojáky. Ale přijde mi přirozenější v objektově orientovaném jazyce v TreeModel uchovávat přímo objekty. Jenže pak nastane problém s jejich zobrazováním. Typ objektu gobject.TYPE_* využívají třídy CellRenderer*, které jsou součástí GTK, ale pokud je typ nastaven na gobject.TYPE_PYOBJECT, CellRendererText si neporadí s __repr__. Navíc, často je potřeba vypsat v různých sloupcích různé atributy. Na irc.gnome.org#gtk mi poradili jednoduchý trik.

    Pro jednoduchost - zobrazení textové informace o našem objektu: Vytvořit novou třídu zděděnou z CellRendererText, přidat novou "property", jejíž "setter" nastaví property "text" na požadovanou hodnotu. Zděděné metody z CellRendererText se pak už postarají o správne zobrazení.
    class Nas:	# ukazkova trida - v TreeView chceme zobrazit atribut "t"
    	def __init__(self):
    		self.t = "zobraz me"
    class NasRenderer(gtk.CellRendererText):
    	# nas_helper(hodnota) nastavi property "text" naseho Rendereru na "hodnota.t"
    	# property "text" pote bude pouzita metody zdedenymy z CellRendererText k spravnemu
    	# zobrazeni textu
    	def nas_helper(object): 
    		self.set_property("text",object.t) 
    	# pri nastaveni property "nas" na "hodnota" pust "nas_helper(hodnota)"
    	nas = gobject.property(setter=nas_helper) 
    
    model = gtk.ListStore(gobject.TYPE_PYOBJECT)
    view = gtk.TreeView()
    view.set_model(model)
    # prida sloupec, ktery bude zobrazen pomoci NasRenderer, pred zobrazenim
    # se nastavi property (objektu NasRenderer) "nas" postupne (po radcich) na objekty v prvnim sloupci 
    view.append_column(gtk.TreeViewColumn("title",NasRenderer(),nas=0))
    model.append((Nas(),)) # zkouska
    
    Stejně je samozřejmě možné nastavovat i jiné properties "CellRendererů".

    Jasně, jedná se o základní použití, ale snad to někomu pomůže.        

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.3.2009 00:24 Patrik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastní objekty v TreeModel v GTK (PyGTK)

    Přikláním se k pokračování. Základních příkladu GTK je hafo, ale v praxi narazíte na problémy, které se nikde neřeší. Pak si s tím lámete hlavu klidně týden.

    Saljack avatar 5.3.2009 13:19 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastní objekty v TreeModel v GTK (PyGTK)
    Jako třeba já jsem si lámal hlavu jak v pyqt odstranit objekt. Přišel jsem na to asi po týdnu, ale větší radost jsem nezažil.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.