abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:11 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 03:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila text-to-video AI model Sora 2 pro generování realistických videí z textového popisu. Přesnější, realističtější a lépe ovladatelný než předchozí modely. Nabízí také synchronizované dialogy a zvukové efekty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    30.9. 23:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.0, tj. první stabilní vydání založené na Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.9. 21:00 | Komunita

    Rakouská armáda přechází na LibreOffice. Ne kvůli licencím (16 000 počítačů). Hlavním důvodem je digitální suverenita. Prezentace v pdf z LibreOffice Conference 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (40%)
     (47%)
     (14%)
     (16%)
     (17%)
     (14%)
     (18%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 154 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 24.9. 17:28
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Odolával jsem dlouho...

    16.9.2006 20:50 | Všemožné

    ...ale nakonec podlehl.

    Decentni uvod
    Blog jsem si zridil predevsim za ucelem zaznamenavani svych poznatku pri instalaci a konfiguraci Linuxu (az to budu delat nekdy v budoucnu, abych mel snadnejsi a pokud mozno bezbolestnejsi praci).
    Obcas sem napisu i neco, co se tak primo nebude tykat Linuxu ani jinych veci v IT.

           

    Hodnocení: 11 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.9.2006 21:04 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Díky, takovejhle zápisek jsem teď přesně potřeboval.

    Čím dál víc se zdá, že minimálně na notebooku nahradím prohnilé Ubuntu Gentoo linuxem. Notebook je už dost starý, takže výkon nic moc, jde o Celeron 1,6 GHz vybavený 512 MB RAM a pomalým 4200 RPM 40 GB diskem. Říkal jsem si, že to nebude šťastná volba pro tak pomalý počítač, přecejen bych chtěl KDE a dalších spoustu serepetiček, ale zároveň se nechci ukompilovat k smrti. Naštěstí jsem narazil na distcc. Doma máme 4 celkem silné počítače (nejslabší je Athlon 3000+), tři znich na woknech, jediný můj měl štěstí a lebedí si s linuxem. Takže jsem začal hledat nějaké live cd, které by obsahovalo distcc. Našel jsem Distcc Knoppix, ale nezdálo se mi, že by to byl zrovna živý projekt. Pak mě napadlo, zda by to nešlo pod Cygwinem. A ejhle. Ono to opravdu jde. Odkazované howto sice není ideální, ale věřím, že už se s tím nějak poperu. Naše domácí síť už dává dostatečný výpočetní výkon, takže se můžu těšit na své Gentoo!

    Omluvte chyby a neuhlazenost komentáře, musel jsem spěchat, abych byl první :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    16.9.2006 21:28 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Já zase přemýšlím, jestli mi u Fedory test3 stačí nebo jestli čekat na finální verzi.
    Copak toho není dost?
    16.9.2006 21:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Gentoo při mém stylu práce není nejvhodnější distribuce. Zatím si lebedím na prohnilém Ubuntu, ovšem pokud bych se měl teď rozhodovat pro další distro, tak uvažuji o dvou možnostech - ArchLinux, anebo Debian.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    16.9.2006 21:37 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Arch arch arch!
    16.9.2006 21:57 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Nejsi náhodou bývalý debianista?

    Mně na ubuntu nejvíc vytáčí jejich povětšinou nefunkční grafická nastavovátka (zapnout nebo vypnout nějakou službu je snad opravdu nemožné, mám pocit, že si ze mě dělá srandu) a naprosto šílím z českého překladu. Docela mě udivuje, že KDE mám v angličtině a konsoli českou ("uchyluji se k rozhraní: Dialog" při instalaci přes apt-get je opravdová lingvistická lahůdka).

    Gentoo by mi asi taky nesedělo, kdybych měl ten noťas na práci, ale vzhledem k jeho omezeným možnostem ho mám spíš na brouzdání po webu. Na práci mám stolní počítač a pro něj zatím plánuju SUSE.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    16.9.2006 21:59 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Překlady v Ubuntu jsou přinejmenším velmi zajímavé.
    Copak toho není dost?
    16.9.2006 22:13 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Pivo se zvedá snáz než lopata. ("Flame on!" aneb co tím autor vlastně chtěl říci :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    16.9.2006 22:15 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Začněme aplikací gdmsetup. V překladu značné chyby, nejenom po jazykové stránce, ale i z hlediska věcné správnosti. Podívej se na záložku usnadnění (nebo přístupnost? slavné Ubuntu v tom nemá jasno…) a první položku. Určitě nepovoluje X server.
    Copak toho není dost?
    16.9.2006 22:06 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Ne, Debianu jsem se vždycky nějak bál. Ale aptitude i celý balíčkovací systém debianu se mi líbí, takže mě Ubuntu tohoto respektu asi zbavilo. Grafická nastavovátka mám jenom na KDE, takže nemohu sloužit. Navíc je mám z nějaké experimentální repository, takže nevím, zda jsou tam ubuntí překlady, nebo ne. No a protože většina programů, které běžně používám ani lokalizaci nemá, tak mě špatné překlady netrápí.

    BTW: teď jsem si všiml, že se v Konqueroru tab jmenuje karta. Je to Ubuntu only překlad, nebo KDE oficiální? Je to verze 3.5.4.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    16.9.2006 22:16 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Já mám vlastně taky Kubuntu, ale snad ta nastavovátka nebudou tak různá. Teď jsem si ověřil, že opravdu nejde vypnout třeba takový cron. Vždycky řekne "fail". To by mi zas tak nevadilo, ale když nastavím, aby se nestartoval při bootu, tak to v pohodě proběhne, nezařve to, ale při bootu se mi zase vesele spustí a položka v tom nastavovátku je opět nastavená na "Yes". Kubuntu by mi mělo aspoň říct, že bez cronu nemůže žít. Taková Mandriva s tímhle problém naprosto nemá a já cron nahrazuju vlastním namakaným prográmkem, který takovéty údržbářské cronovité akce spouští, když s počítačem nikdo nepracuje a je šance, že nějakou dobu ještě nebude :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    16.9.2006 22:24 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Jo ten prográmek považuju za namakaný proto, že se snaží predikovat dobu jak dlouho se s počítačem nebude pracovat na základě chování v minulosti. Prostě místo toho, abych explicitně řekl, spusť to a to v tuhle hodinu, tak jenom řeknu, jak často se to má spouštět (přesněji: definuju minimální a maximální vzdálenosti spuštění jednoho typu akce) a on se pokusí si sám spočíst nejvhodnější okamžik (takový, abych u počítače nebyl od okamžiku spuštění akce až do jejího konce). Ještě to má ale hodně chyb a je to mix céčka a javy, takže si nemyslím, že to někdy zveřejním :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    16.9.2006 22:37 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Takže, jestli to chápu dobře, tak se ty programy nespouští nikdy, protože už zavedení Javy do paměti znamená vytížení počítače :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    16.9.2006 22:47 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    :-D Faktor vytížení počítače neuvažuju. Já jenom jednoduše detekuju, kdy u kompu nikdo nesedí (což pro mě znamená, že se po nějakou dobu nehejbalo s myší a nepsalo na klávesnici) a pak se pokusím uhádnout jak dlouho tenhle stav ještě potrvá. Když zjistím, kolik času mám k dispozici, tak se podívám, zda by se nedal využít pro spuštění nějaké akce (od minulého spuštění uběhla aspoň minimální definovaná doba a zároveň je na tu akci dost času (pamatuju si, jak dlouho trvaly předchozí průběhy této akce a podle toho předpovídám, jak dlouho bude trvat ten následující)). Má to ale spoustu dalších problémů, jako spuštění akce, ikdyž není dost času, ale blíží se okamžik, kdy vyprší maximální doba od poslední akce atd.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    16.9.2006 22:41 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Jednou dostanu něco takovýho do distribuce, napíšu si tam ať mě to v sedm upozorní, že mám běžet na vlak, pustím nějakou složitější úlohu a ujede mi to kvůli tomu :-)
    Copak toho není dost?
    16.9.2006 22:55 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Nikde nepíšu, že bych se chtěl zbavit třeba i atd, což se hodí na budík mnohem líp :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    16.9.2006 22:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Když se chceš nechat budit periodicky?
    Copak toho není dost?
    16.9.2006 23:07 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Přece můžu nasázet ty at-joby na několik dní dopředu třeba nějakým skriptem a pak je taky můžu jednoduše rušit nebo měnit čas, takže nemusím vymýšlet metody, jak pro nějaký konkrétní den/dny vypnout tohle cron pravidlo, protože mám třeba zrovna prázdniny.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    17.9.2006 12:24 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    ja mam v gentoo x86-64 kde.3.5.2 a tam je tab prelozen jako zalozka.... u unbutu bych to tim padem hadal na strojovy preklad neceho co neni potreba ...
    USE="-gnome -kde";turris
    17.9.2006 17:05 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Oficiální, pokud vím, je to stejně přeložené i v (nejnovějším) Gnome.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    17.9.2006 18:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Hmm a co má Konqueror společného s Gnome? :-)
    17.9.2006 19:21 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Že by snaha o sjednocení terminologie?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.9.2006 19:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Mám pocit, že někde se o tom v nějakém blogu tady debatovalo. Překlad tab <--> karta se mi líbí.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.9.2006 20:39 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    To ale nic nemeni na tom, ze jde o nevhodny nebo alespon nestastne zvoleny preklad :-) Preklad by mel davat v danem kontextu smysl, zrovna v tomto pripade si nejsem jisty... Zalozka by podle me bylo mnohem lepsi. Ale kolik lidi, tolik prekladu ;-)
    17.9.2006 21:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    No protíž je v tom, že překládat bookmark a tab jako záložky je nešťastné. Zvláště u webového prohlížeče :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.9.2006 21:57 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Pravda, na bookmark jsem ani nepomyslel :) Nemuzu si pomoct, ale ty preklady mi prijdou jako zbytecnost. Ten, kdo uz s linuxem umi, se to urcite naucil na anglicke/jine verzi a proto technickou cizi rec zvlada celkem dobre. Ten kdo to jeste neumi bude nespravnym prekladem zmaten jeste vice.
    17.9.2006 23:21 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Jojo, ještě kdyby české zákony občas nepožadovaly třeba české návody a tak. :-) Řešením je správný překlad, který mohu s radostí za levný peníz pečlivě vypracovat… :-D (Fuj, to je hnusná reklama… :-D)
    David Watzke avatar 17.9.2006 20:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    BTW: teď jsem si všiml, že se v Konqueroru tab jmenuje karta. Je to Ubuntu only překlad, nebo KDE oficiální? Je to verze 3.5.4.
    KDE bug #123322.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.9.2006 21:52 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    ty nemáš svůj blog? :-)
    16.9.2006 22:00 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Odolával jsem dlouho...
    Mám, ale slíbil jsem, že už blogovat nebudu, a navíc tenhle zápisek si o to říkal :-D

    Zajímavé. Pokud z odkazu v tvé patičce, vypustím 'k' a 'm' a před 's' vložím "od", dostanu www.ods.cz. Náhoda? :-P
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.