abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    30.4. 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 497 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Kterak blbec zkouší OpenOffice.org

    15.3.2005 22:55 | Přečteno: 1311× | Rozvědka

    Byl jsem zlákán, abych vyzkoušel novou betu OpenOffice.org. Inu, začal jsem stahovat. Byl pozdní večer, třináctý březen, šel jsem tedy spát. Druhý den jsem se odhodlal k instalaci, ale hned se mi něco nezdálo. Běda, stáhl jsem si verzi pro Windows! Nevím, jak se mi toho povedlo docílit, ale stalo se. Zkusil jsem tedy (než to půjdu stahovat znovu) wine, bezůspěšně ale.

    Na druhý pokus jsem už stáhl verzi pro Linux, ovšem po rozbalení archivu mě čekalo další velmi příjemné překvapení. Jde jen o pitomý pakl RPM balíčků! Ach jo. Jak příjemná může instalace takového programu být.

    Žádný nezvladatelný problém to ale není. Pustí se rpm2tgz a pak se to jenom rozbalí (asi budu za blba, ale je možné nějak rozbalit jedním příkazem tar najednou více souborů?). No sláva, máme to konečně použitelné.

    A postřehy? Nevím proč, ale i v tom přestrojení za GTK+ to vypadá dost hnusně. A je to celé pomalé, moc pomalé. Všechno se neustále překresluje a to co možná nejpomaleji. A načítání souborů? To by člověk mezitím ten dokument spíš napsal znova.

    Hnusnej graf, přičemž pokud se čehokoliv dotknete, následuje půl sekundy trvající překreslení celého pohledu.

    Upřímně, pozorovatelný rozdíl oproti verzi 1 je ten, že je to mnohem pomalejší, určitě o nic méně hnusnější a stejně příjemně použitelné. Ale uznávám, Word a excelentní tabulky to čte celkem dobře. Jinak bych to ovšem neměl :-(

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.3.2005 23:01 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Dioda
    Heh, to mi pripomina nedavny protokol, co jsem v OOo tvoril na podobne tema s ruznymi druhy diod :-)

    BTW, nevite nekdo, jak docilit toho, ze se mi na jedne strane grafu zobrazi vedle sebe treba ctyri osy Y, kazda s jinym meritkem, pricemz X bude spolecna a k tomu budou v grafu ruzne prubehy ?
    15.3.2005 23:38 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dioda
    Já v tom chci dělat protokoly také, ale pár jich mám za sebou a pokaždé si říkám, že příště už fakt, protože by mě trefil šlak. Jednou se to asi stane.
    Copak toho není dost?
    16.3.2005 00:09 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dioda
    Když mě naposledy trápily protokoly, tak jsem měl na výběr mezi StarOffice 5.2 a školním Wordem 6. Nakonec jsem je psal v LaTeXu. Mělo to své výhody, když jsem je poslal učiteli emailem, tak se mu špatně z toho pdf kopírovaly data. Vlastně jsem mu znemožnil recyklaci mé práce do jeho knížky :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    16.3.2005 00:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dioda
    Potřebuju najít vhodný poměr mezi výslednou kvalitou a množstvím vložené práce :-)

    Tedy, musí to přeci jen trochu vypadat, protože se pod to podepisuju, na druhou stranu to stejně nikdo nečte, takže se to zase nesmí přehnat ;-)
    Copak toho není dost?
    16.3.2005 00:41 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dioda
    Je pravda, že některé složitější tabulky daly trochu zabrat, ale jinak je to v pohodě. Jen se to chce naučit kreslit grafy v gnuplotu nebo něčem podobném. Složitost zápis vzorečků je v OO stejná jako v TeXu.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    16.3.2005 00:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dioda
    Už jsem to jednou zkoušel. Jenom jsem nepřišel na rozumný způsob jak vykouzlit rámeček (musí být). Takže jsem to pak přetiskoval prázdnou stránkou s rámečkem z OpenOffice.org ;-)
    Copak toho není dost?
    Josef Kufner avatar 19.3.2005 00:29 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dioda
    na vypocty v tabulkach pro gnuplot a generovanim vystupu v latexu jsem pred cca rokem napsal textable. Krasne grafy jsem delal v gnuplotu za pouziti teto konfigurace:
    set terminal pslatex norotate
    set grid xtics 0
    set grid mxtics 0
    set grid ytics 0
    set grid mytics 0
    set grid lw 0.75
    set border
    set samples 700
    set xzeroaxis 1
    set yzeroaxis 1
    set pointsize 1.5
    set nokey
    set size 1.6,1.8
    
    
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    16.3.2005 08:40 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dioda
    "BTW, nevite nekdo, jak docilit toho, ze se mi na jedne strane grafu zobrazi vedle sebe treba ctyri osy Y, kazda s jinym meritkem, pricemz X bude spolecna a k tomu budou v grafu ruzne prubehy ?"

    R
    16.3.2005 10:24 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dioda
    Bez www na zacatku to kvuli neschopnemu spravci asi nepujde... R
    15.3.2005 23:30 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše zlepseni odezvy oo
    Urciteho zrychleni se da docilit vypnutim vyhlazovani (u me se subjektivne i zlepsila citelnost pisma - alespon v menu, v dokumentu samotnem to je bida porad) a u grafickych objektu lze vypnout zobrazovani objektu pri interakci cimz se takze zlepsi interaktivita.

    Obe volby najdete v nastroje > volby > openoffice.org > zobrazit
    -- OldFrog
    15.3.2005 23:35 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zlepseni odezvy oo
    Takže zkouším. Bez vyhlazování hnus a zlepšení prakticky žádné. Tu druhou volbu už vypnutou mám. Na načítání nepomáhá nic :-(

    Mimochodem jsem teď spustil tu Windows verzi pod Wine, skoro bych řekl, že to s ní jde líp (některé dialogy se sice otvírají klidně půl minuty, ale obecně by se s tím pracovat dalo). Ach jo.
    Copak toho není dost?
    16.3.2005 01:03 honza
    Rozbalit Rozbalit vše u me vede OO proti MS-Office 1000:1005 kliknuti (w/o text)
    ...
    16.3.2005 08:35 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše rychlost
    Čoveče... jak je možné, že vám ta nová verze všem běhá pomaleji? Já pozoruji markantní zrychlení. Ač bych tu nerad zase píchnul do vosího hnízda, tak... nemůže to být způsobeno rozdílnou rychlostí při použití vykreslování pomocí Gtk+ vs. Qt? Protože u mě je ta beta fakt o řád rychlejší než 1.1.x.

    Ale zase musím říct, že vesele padá na držku - a to každou chvíli. Nejlepší to je třeba při generování souborů pro mailmerge...

    Btw, ten obrázek tam na tvém webu už asi není...
    16.3.2005 10:57 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rychlost
    Btw, ten obrázek tam na tvém webu už asi není...
    Obrazek tam porad je, ale v konqueroru se nejak nechce zobrazit. Bude to tim, ze nerad zobrazuje "poskozene" (??) obrazky. Kdyz jsem ho stahl wgetem a nechal si ho zobrazit gimpem, zobrazil se ale s cernym pruhem dole.
    16.3.2005 12:07 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rychlost
    Jo, GIMP to otevře, ale stejně hlásí, že je soubor poškozený.
    no jasneze, taky bych hadal... GTK je amatersky toolkit, na Qt to pojede urcite rychleji...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    16.3.2005 16:47 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rychlost
    A nejhorší je, jak Gtk+ zpomaluje načítání souborů. Naproti tomu součástí Qt je jaderný patch, který přidává do všech souborových systémů dokonalý kompresní algoritmus (US patent 5,533,051), čímž se všechny soubory zkrátí na jeden bit a načítání se výrazně urychlí...
    16.3.2005 17:46 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rychlost
    LOL! :-D
    16.3.2005 18:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rychlost
    Super! Tady máte Hacklese! Pro zájemce i v novém formátu, bude na to rfcéčko?
    Copak toho není dost?
    16.3.2005 21:32 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rychlost
    Jo, ja jsem rozhodne pro RFC. ;-)
    16.3.2005 14:57 thingwath
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rychlost
    Je to proste des a hruza. Nacitani souboru je treba katastrofa. Cele to proste asi na minutu zmrzne a nic.

    Prekreslovani jakbysmet. Mel-li bych soudit podle tohoto jedineho zazitku, tam musim rict, ze oo.org je pro interaktivni praci zcela nepouzitelne :-( Muzu to teda doma zkusit s Qt, ale rekl bych, ze treba od nacitani si tak stejne nepomuzu.
    16.3.2005 18:37 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rychlost
    Jak to sakra donutim bezet s Qt? Poustim to v KDE a stejne to pouziva GTK+ (rozumny program, takove bych chtel vsechny ;-)).
    Copak toho není dost?
    16.3.2005 13:07 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Tak si kup MS office
    Tak si kup MS office, windows a prestan plivat na praci dobrovolniku... Anebo jim s tim pomoz, kritizovat to umi kdejakej pablb
    16.3.2005 13:17 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak si kup MS office
    S cim pomoz? Treba s timhle? Aneb jak za tri roky nasbirat dvacet bugreportu tykajicich se teze chyby a neudelat s tim vubec nic. S podobnym vysledkem konci casto hlaseni chyb vyvojarum Mozilly a FireFoxu. Ze bych se na to...
    16.3.2005 13:23 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak si kup MS office
    no kdyz to vidis takhle... asi jsem moooc velkej optimista :)
    16.3.2005 13:46 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak si kup MS office
    Jo, asi jo. Jestlize nekdo dokaze tri roky bez jakehokoliv vysledku plkat o tom, jestli je neco bug nebo feature a jestli by si ti, kterym se to nelibi, nemeli radsi poridit duplexni tiskarnu, tak je to opravdu na povazenou. On tisk je u kancelarskych baliku docela podstatna vec. No, treba ve verzi 3.0 se nekomu rozbreskne. :-/
    16.3.2005 15:11 thingwath
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak si kup MS office
    Kritizovat umi kdejakej pablb, porad mi jak jim mam s timhle pomoci. Me to prijde dost beznadejne. Uz prvni verze byla pomala, ale tohle je des.
    16.3.2005 14:47 thingwath
    Rozbalit Rozbalit vše Obrazek
    Omlouvam se, ten obrazek je tam neuplny, protoze jsem ho blbe nahral. Moje chyba.

    Az budu doma, tak ho nahraju znova.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.