abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (62%)
     (23%)
     (8%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 52 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Smazáno

    12.4.2009 08:51 | Přečteno: 3124× | poslední úprava: 16.10.2010 08:57

    Smazáno

           

    Hodnocení: 82 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.4.2009 09:42 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Podle myho muze reference napsat, kdyz tam s tim clovekem pracoval ve stejnou dobu.

    Reference na studium na skole nikoho nezajimaj, zrovna tak jako znamky na maturitnim vysvedceni, nebo jestli mate cerveny diplom. Zamestnavatele spis bude zajimat vase pracovni nasazeni, ochota ucit se novym vecem a podobny veci. Projdete si par inzeratu na pracovnimch portalech, kde se doctete vic.
    12.4.2009 10:37 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Dovolím si říct, že pokud dostanete kladnou referenci třeba od Donalda Knutha, tak máte práci jistou, i když normálně by se na to nebral ohled. :-D
    12.4.2009 10:57 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    :-) Pokud ovsem HR bude vedet, kdo to Knuth vubec byl.

    Kdyz porovnam to, co mi rikali na pohovorech pred 3 lety a svoje (velmi kladne) hodnoceni v dnesni praci, tak je to nebetycny rozdil. Tehdy jsem mel po skole a sel jsem hlavne pres agentury, a musim, ac nerad (neskromne), tvrdit, ze vetsina HR je totalne neschopna. A hlavne, ceske firmy se strasne boji riskovat (nakonec me zamestnala americka, ktera se riskovat nebala).

    pavlix avatar 15.4.2009 00:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    Tak pokud chcete reference pro HR, tak to vás lituju :). Zatím jsem se ve svém krátkém životě HR obloukem vyhnul :D

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.4.2009 13:48 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    Zamestnavatele spis bude zajimat vase pracovni nasazeni, ochota ucit se novym vecem a podobny veci.

    rekl bych , ze jste zapomnel na to hlavni, kolik pozadujete mesicne...

    13.4.2009 16:33 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    To je jasné. Čerstvý absolvent VŠ, směr IT, by měl dostat nástupní plat tak asi 35 000 Kč.
    15.4.2009 10:29 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    To myslite vazne? (Mimo Prahu ted myslim)

    15.4.2009 14:52 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Jo. O pracovníky v oboru IT je prý stále zájem. Škoda, že nestuduju ten obor.
    15.4.2009 15:12 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    Jasny, ale absolventovi na 35 000 (a myslite doufam hrubeho) mimo Prahu v soucasne situaci malo firem. Jo, pokud budete umet ABAP, 5 let zkusenosti, tak jste na 80 000, to zas jo.

    15.4.2009 15:13 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    na -> da :)

    Maty avatar 12.4.2009 15:26 Maty | blog: matyho | Birmingham
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

     

     

    Reference na studium na skole nikoho nezajimaj, zrovna tak jako znamky na maturitnim vysvedceni, nebo jestli mate cerveny diplom.

    Tohle byla podle mne pravda v minulosti, ale zacina se prijimat model ze zahranici kdy i cerstvym absolventum muzou reference profesoru pomoci.

     

    12.4.2009 17:39 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    kdyz jsem se hlasil na univerzitu, kde ted pusobim, tak chteli dva doporucujici dopisy od nekoho z katedry nebo fakulty, o ktere se melo zazadat presne predepsanym zpusobem tak, abych se s textem dopisu vubec nedostal do styku.... a tak doted vlastne ani nevim, co tam o mne psali... ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    13.4.2009 16:31 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Škoda, že jsi ten předepsaný způsob nepopsal podrobněji.
    13.4.2009 18:37 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    uz si to presne nepamatuju, ale v podstate to bylo neco ve smyslu, ze jsem clovekovi co me doporucoval, mel poslat vedle zadosti jeste ofrankovanou obalku s adresou univerzity a dat mu instrukce, aby doporucujici dopis zalepil a poslal misto me....
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    15.4.2009 14:47 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Nevíš co napíše a ještě zaplatíš dopis. Hmm...
    12.4.2009 11:09 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Když někdo požádá o pracovní hodnocení, napíšou jenom kdy tam dělal, v jaké funkci a jak ukončil pracovní poměr. Uzavřou dopis tím, že bližší informace o uvedené osobě nejsou známy.
    Na západe bežná prax. Vraj sa tým firma bráni proti súdnym sporom, či už za poškodenie dobrého mena, alebo za škodu spôsobenú nepravdivou informáciou.
    12.4.2009 13:42 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    Na západe bežná prax

    Rekl bych, ze o spravnosti vasi vypovedi by se dalo s pravdepodobnosti hranicici s jistotou pochybovat.

    12.4.2009 16:17 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Na západe bežná prax
    Rekl bych, ze o spravnosti vasi vypovedi by se dalo s pravdepodobnosti hranicici s jistotou pochybovat.

    Tak to trocha upresním. To, že je to bežná praxm je môj dojem, ktorý som nadobudol z mnohých príspevkov na slashdot-e počas mnohých rokov. Takže by som mal asi povedať "bežná prax v USA". Vyhľadávanie na Googlovi veľmi rýchlo prinieslo toto:

    Company Reference Policy
    Be aware that some employers will not provide references. Due to concerns about litigation, they will only provide job title, dates of employment, and salary history.

    13.4.2009 00:30 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    Takže by som mal asi povedať "bežná prax v USA".

    OK, s tim bych mohl souhlasit, lepe receno, nemam nejmensi paru, jak to skutecne je a proto rad uverim. V zapadni Evrope, zejmena v Nemecku jsou na to myslim docela presna pravidla, co v hodnoceni ma a co nesmio byt a jde to myslim vymahat i soudne. Urcite ale nestaci, ze nekde delal a za kolik.

    JiK avatar 13.4.2009 14:58 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Jo, v Nemecku to maj propracovany. :-)

    Vim, ze mi sef rikal, ze se na to musi koupit specialni sifrovaci kniha, podle ktere se musi napsat hodnoceni. A novy zamestnavatel si koupi dalsi knihu, ktera je zas na rozsifrovani toho kodu. Takto je to pry zazite. Takze pak ma kazda veta svuj kodovy vyznam, resili jsme to kdyz od nas odesel jeden ukrivdeny a trochu pomalejsi kolega a vykrozoval, ze nas da k soudu kdyz mu sef nenapise dobre reference. Tak se vzala kodovaci kniha, pro lineho lempla tam bylo "Plni dobre vsechny sverene ulohy" a tak to tam sef napsal. Kazdy jeho potencialni zamestnavatel si podle knihy rozsifruje, ze je liny lepml, protoze tam nebylo, ze ty ulohy plni vyborne, vyjmecne nebo obetave, ze plni prave jen ty sverene a nehleda si dalsi.....kdepak, v Risi, tam je to veda....

    Jen mi nejak prijde praktictejsi to americke, tedy v pripade, ze neni nic vyjimecneho, napsat co, kdy a za kolik delal.
    13.4.2009 16:30 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Za kolik dělal bych tam raději nepsal.
    12.4.2009 22:16 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    Je to tak, nedavno o tom byla diskuse na stackoverflow.com, a skutecne, casto nejlepsi co vam byvaly zamestnavatel muze poskytnout je prohlaseni "pracoval u nas tehdy a tedhy". Je to dost skoda, protoze to trochu vede na "market for lemons" (jako kazda informacni deformace).

    12.4.2009 13:08 franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    K cemu reference? Pokud jsem v necem opravdu dobry, noveho zamestnavatele o svych schopnostech presvedcim sam.
    12.4.2009 13:40 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    a to jak jste dobry mate napsano kde? na čele?

    Luk avatar 12.4.2009 14:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Od toho je zkušební doba. Samozřejmě, člověk se může na začátku snažit a po zkušební době se na to vykašlat, ale většinou se něčí schopnosti poznají vcelku brzy.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.4.2009 17:41 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Pokud je zájemců dostatek, tak už k pohovoru si zaměstnavatel pozve jen ty, kteří ho zaujmou vzděláním/zkušenostmi(/doporučeními). K nějakému přesvědčování o schopnostech se ani nedostaneš.
    Luk avatar 15.4.2009 18:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Jenže ono nejde jen o schopnosti obecně, ale o schopnosti pro konkrétní pozici. Někdo může po všech stránkách vypadat bezproblémově, ale brzy se ukáže, že pro tuto konkrétní pozici se z nějakých důvodů nehodí (přestože pro jinou, velmi podobnou, nebo stejnou ale v jinak organizované firmě by se výborně hodil).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.4.2009 14:40 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    Napr, kdyz ja byl na nekolika pohovorech, tak mi dali "testik". V jednej firme mi dali stranku apache konfigurace rewrite modulu a chteli aspon priblizne popsat, co to dela. A kdyz opravdu nekdo neco umi, tak aspon priblizne dokaze popsat, o co jde (tehdy jsem to vedel dost presne, protoze jsem si s tim zrovna hral). V dalsi firme to bylo par otazek, proste jako testik ve skole, ale odmitnul jsem psat odpovedi, tak jsme si o tom pokecali a hned po pohovoru mi rekli, ze me za mnou pozadovanou cenu berou.

    Ale je fakt, ze nektery firmy jsou liny si sami overit, co clovek umi s spolehaji se radsi na reference, ikdyz ty muzou byt pekne zkreslene (kamaradi v byvale firme muzou napsat super hodnoceni, naopak pri neshodach ve firme muzou napsat hnusne). Navic k hodnoceni zamestnance by melo byt pripojovano hodnoceni nadrizeneho, pokud by totiz nadrizenej blbec a neumel vest lidi, tak pod nim kazdy zamestnanec mohl vypadat jako neschopnej.

    Ikdyz me docela udivuje, ze chteji reference pisemne. Tak je muze kdokoliv padelat. Lepsi je kontakt na nekoho z prechozi firmy, kdo muze reference podat osobne.

    12.4.2009 16:12 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    V jednej firme mi dali stranku apache konfigurace rewrite modulu a chteli aspon priblizne popsat, co to dela.

    Predne me to utvrzuje v dojmu, ze sem chodi 50% adminu. Vubec mam ten dojem, ze linux = administratori.

    Problem, kdy testiky nic nevyresi je prace, kdy je jednoduse potreba myslet, nechat si neco napadnout. To se neda v pohovoru zjistit. zde je jedina sance, totiz informace, co dotycny predtim delal, jake ulohy mel a zda je dokazal resit. LUK sice rika, ze na to je zkusebni doba, ale ono nelze jaksi zamestnat 20 lidi soucasne a pak jich po 3 mesicich 19 vyhodit, protoze se ten jeden ukazal jako nejlepsi.

    Luk avatar 12.4.2009 16:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    LUK sice rika, ze na to je zkusebni doba, ale ono nelze jaksi zamestnat 20 lidi soucasne a pak jich po 3 mesicich 19 vyhodit, protoze se ten jeden ukazal jako nejlepsi.
    To ne. Ale jde z 5 přijímaných jednoho vyhodit, protože se na dané místo nehodí. A ne po 3 měsících, ale už třeba po týdnu, pokud je to žádoucí. Zkušební doba není vhodná na výběr nejlepšího, ale na eliminaci problematického. On výběr nejlepšího je tak jako tak vždycky ošidný, protože faktorů je mnoho (včetně finančních a dalších požadavků kandidáta) a může být řada stejně dobrých kandidátů, kteří přistupují ke stejné věci naprosto odlišným způsobem, byť jsou pak konečné výsledky zcela srovnatelné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    microcz avatar 13.4.2009 10:12 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    referenci je uz skola samotna, ale myslim ze neni nic spatneho na tom odkazat se na nejakeho ucitele, rozhodne by to ale nemel byt clovek ke kteremu jsi pouze chodil na prednasky, mohl by to byt tvuj skolitel, vedouci vyzkumneho ukolu, mozna i cvicici, pokud jste meli dobre vztahy :)

    13.4.2009 16:27 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Dobrá myšlenka, prostě je třeba ve škole projevit patřičné aktivity.
    14.4.2009 09:18 Jiri Bajer | skóre: 34 | blog: Sarimuv koutek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference

    Moje zkusenost s referencema je takova, ze predchozi dva nadnarodni zamestnavatele i mala ceska pobocka nadnarodni firmy si radsi popovidali a udelali obrazek sami, u technictejsich pozic jeste pribyl testik (at papir, nebo terminal) a rozbor, proc jsem postupoval prave tak. O referencich ani slovo, kdyz pripoctu vsechny minule pohovory, ze kterych "nic nebylo", tak krome jedne velke a jedne male personalni agentury po me reference nikde nechteli.

    Je ale docela fajn si predjednat moznost referovani s byvalym nadrizenym - i kdyz to clovek nevyuzije hned. Podle me je dulezity kriterium pro vyber referenta "Vazim si nazoru tohohle cloveka?" a "Prijde mi tenhle clovek cestnej a duveryhodnej?". Taky muze pomoct "Odpovidala tahle prace/poice tomu, co mi jde a co me bavi - mel jsem moznost ukazat co umim?". Pokud vsechny odpovedi jsou "ne", nema podle me cenu o referenci vubec zadat. Reference od magora nebo reference k pozici ktera me nebavila a nevyuzila jsou horsi, nez zadna. Pri davani referenci je pak idealni vybrat ty zamestnani, ktera mela neco podobneho s pozici o kterou se uchazim.

    Jako nahrada referenci se pro pozice zamerene technicky da snadno pripravit testik, ale casto staci si nechat povedet, co vsechno uchazec o dane oblasti vi - rozdil mezi povsechnym mlzenim a zapomenutym prepinacem se rychle ukaze. Pro praci s lidma se daji pripravit modelovy situace a ptat se, jak by clovek postupoval nebo jak resil problemy v minulosti. U obojiho je podle me mnohem vetsi vypovidaci schopnost a hlavne: znalosti se ucej snadno, zpusob mysleni a reseni problemu se uci/meni pomerne zdlouhave. Vyskolit cloveka co zna nejakou Linuxovou distribuci na UNIX je snadnejsi, nez naucit chaotika systematicky troubleshootovat nebo naucit nerda trpelive odpovidat na dotazy typu "Kam mi zmizela ikonka?". Pritom nabor sikovneho cloveka na spatnou pozici je podle meho dosavadniho pozorovani hodne casty problem.

    Jeste male odboceni od tematu: Hodne mi u firem chybi cesta, jak si pri pohovoru udelat obrazek o firemni kulture, pristupu k lidem a obecne povesti. Bud zna clovek nekoho, kdo tam pracoval, nebo se musi spolehat na rotrousne klepy pochybne povesti. Neco jako system referenci na zamestnavatele tu zatim neni (nebo o nem nevim) a personalni agentury? Ty nemaji motivaci, proc by mely hanet sve klienty. Navic u pohovoru se potencialni nadrizeny muze jevit uplne jinak, nez jak funguje bezne/pri stresovych situacich.

    Jak si shanite reference na zamestnavatele vy?

     

    15.4.2009 14:45 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pracovní reference
    Reference na zaměstnavatele ? Převážně od někoho, kdo tam dělá nebo dělal. Nakousnul jsi velmi zajímavý problém.
    AsciiWolf avatar 16.10.2010 18:08 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Smazáno

    Otec dělal skoro 10 roků vedoucího v jedné firmě. Po změně majitele firmy došlo k bleskové výměně celého vedení a propuštění většiny zaměstnanců. Otec tedy dělá letos od února u jiné firmy. Zatím to vypadá v pohodě, ale...

    Pracovní hodnocení na bývalé zaměstnance firma vyřešila zajímavým způsobem. Když někdo požádá o pracovní hodnocení, napíšou jenom kdy tam dělal, v jaké funkci a jak ukončil pracovní poměr. Uzavřou dopis tím, že bližší informace o uvedené osobě nejsou známy.

    Mimo jiné proto několik lidí, kterým otec dělal vedoucího, teď po něm z důvodu hledání nové práce chce reference. Otec si myslel, že bude stačit, když kvůli těm referencím dají na něj aktuální kontakt (jméno, telefon, apod.).

    Jenomže mnozí reference chtějí písemně, s jeho podpisem a hlavně, aby co nejvíc chválil. Nemůže ale reference psát jménem firmy, ve které už nedělá, ale v podstatě jenom jako soukromá osoba. Otázkou zůstává hodnota takového přípisu při hledání zaměstnání a k čemu to ten člověk vlastně použije.

    Mimochodem pokud se mi podaří úspěšně dokončit studium, mám taky chtít reference po nějakém profesorovi ?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.