abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 559 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Smazáno

    15.10.2010 14:55 | Přečteno: 2048× | poslední úprava: 16.10.2010 09:07

    Smazáno

           

    Hodnocení: 53 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.10.2010 15:10 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    On si pan autor totiz ty kotvy hezky ocisloval - 1, 2, 4,.. aby na nejakou nezapomnel, proto osm. Navic se celkem opakuje, konkretne body 1 a 4 rikaji to stejne. Co by clovek cekal od Zive, kde se cela redakce povazuje za pocitacove odborniky a pritom nevidi za hranici sveho desktopu.
    15.10.2010 15:16 pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Přece nečekáš, že budou psát pravdu. Mohli by od strýčka mikrosoftu dostat bugr a málo peněz z interetové reklamy...
    15.10.2010 15:25 píča
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Ale mně je jedno, kdo je platí nebo neplatí. I kdyby je desetkrát platil MS a desetkrát byli zaujatí, tak lze obsah tvořit i dobře - takový bych si klidně četl. Bohužel, veškeří čtenáři a veškeří autoři toho plátku prostě a jednoduše jsou idioti a nic dobrého od nich nelze čekat.
    15.10.2010 15:29 pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Ale jim to asi jedno nebude, jinak souhlas.
    gtz avatar 15.10.2010 15:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    co bys čekal od (l)zive.cz .... já nic kloudného
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    kotyz avatar 15.10.2010 19:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    zejo. ale tady se opravdu vytahli. a povedlo se jim to ... :-D :-D :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    15.10.2010 15:21 píča
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Ten, kdo čte Živě, je na stejné úrovni jako tamní autoři. Ergo jsi jeden z nich. Ergo jsi jeden z debilů.
    15.10.2010 15:25 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Neřekl bych to líp. :-)))))
    15.10.2010 15:25 Bernard Woolley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    A ty jsi píča.
    Každopádně netuším proč o GNU/Linuxu na desktopu vůbec na živě píší (a ještě v takové míře), když ho používá ani ne 1% lidí.
    15.10.2010 15:26 píča
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Proč o tom píší? Vždyť ten důvod píšu nahoře - jsou to debilové.
    15.10.2010 15:27 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Já myslím že je to docela jasné. :-) LINUX je prostě skvělej svobodnej OPERÁK! :-))
    15.10.2010 15:42 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Však to tam sami píšou :-)

    Hledáme nové (nadějné :) autory pro psaní do časopisu Jak na počítač. Odbornost (jako fanoušci Živě) určitě máte, potřebujeme tedy především skvělé schopnosti vysvětlit v článcích věci "věčným začátečníkům" (a samozřejmě dobrou češtinu).
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.10.2010 16:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Aha, takže co čtenář Živě, to odborník. Tak to pak dává smysl :-)
    mirec avatar 15.10.2010 15:26 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Ach takýchto odborníkov fakt žeriem. Mimochodom ovládacie centrum ... asi autorovi chýba to slovíčko centrum - centrum zabezpečenia, centrum sietí, centrum ... ;) Minule som sa snažil nastaviť wifi, preklikal som sa najmenej cez 5 centier a nedozvedel som sa o príčine prečo nejde o nič viac než žltý trojuholník ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    15.10.2010 15:29 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Inak Centrum sieti patri asi k najhorsim veciam, co priniesla Vista (a v 7 je to prakticky rovnake). Ked som to prvykrat videl a potreboval som nastavit rucne IP adresu, tak som myslel, ze ma j*bne...
    15.10.2010 15:27 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Ten Control Panel vo Windows 7, to je teda fakt zazrak. Nieco tak brutalne neprehladne, nekonzistentne a user-unfriendly som este nevidel. Nedokaze to pouzivat nikto - ani zaciatocnik ani pokrocily.
    15.10.2010 15:33 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Jakub Čížek- Jakub studoval historii a geoinformatiku na Masarykově univerzitě v Brně, už při studiích ale začal pracovat jako svobodný softwarový vývojář a občasný dopisovatel několika regionálních webů. Dráhu budoucího středoškolského učitele nakonec vyměnil za roli webmastera
    Přeloženo..

    Autor studoval na peďáku zeměpis a dějepis, ale místo studia začal dělat na kšeft webíky, takže to zabalil. Jenže dělat weby je práce pro vraha a uživit rodinu se s tím nedá, takže s radostí šmátnul po nabídce dělat redaktora na Živě, se kterým by si jinak žádný zkušenější a zběhlejší člověk z IT svůj profesní životopis zpizdit nehodlal.
    rofl.rofl avatar 15.10.2010 15:34 rofl.rofl | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    :-D
    Mozek je aparát, jehož pomocí si myslíme, že myslíme.
    rADOn avatar 15.10.2010 15:45 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    +1
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    15.10.2010 15:49 Bernard Woolley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Zatímco pro root a abíčko píšou samí raketoví inžinýři. Berte to tak, že živě je bulvár, dneska je pátek a k pátku patří nějaké veselé povyražení. A takový pěkný článek o "nedostatcích" GNU/Linuxu je velmi veselé téma. To se vždy slétnou zneuznaní uhříci a začnou vehementně bránit svou modlu, hlava nehlava a vůbec je nezajímá, jakou medvědí službu otevřenému sw dělají. A už vůbec je nenapadne se zamyslet nad tím jestli ta debilní Čížkova rádoby kritika není náhodou oprávněná.
    18.10.2010 12:39 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    S Vámi je, kolego, legrace. Ne, na „peďáku“ jsem neštudoval, ačkoliv jeho absolventi mají vyšší úroveň než vy. Študoval jsem na SCI a FF, pakliže tyto fakulty znáte :-). Svůj životopis naopak firmami jako CP a MF „przdím“ a díky tomuto „przdění“ jsem se v životě setkal s takovými kapacitami v oboru IT, o kterých Vy si milý pane přečtete jen v novinách.
    rADOn avatar 18.10.2010 19:12 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    S vami je, pane kolego, nuda. Linuxaci se kasaj kodem ktery napsali, ne tim koho potkali.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    19.10.2010 01:50 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    To je, pane kolego, irelevantní, neb já se neživím jako programátor a tudíž se chlubím jinými věcmi - nemusím si nic dokazovat kódem :-). IMHO netušil jsem, že každý člen ABCLinuxu je programátor (rozuměj: skutečný programátor, nikoliv bastlíř, který si myslí, že programuje, když ovládne bash a napíše šíííleně dlouhý příkaz nebo dokonce rouru, wow) :-).

    Nicméně, abych se zde nechoval jako náctiletý - pouze jsem reagoval na rádoby vtipný příspěvek. Nemám rád komentáře, které komentují soukromí. Kritizujte zvesela mou práci, ale neurážejte mě, neb na to nemáte a ani já to nedělám a věřím, že osobní ataky jsou pod úroveň průměrného komunitáře ABClinuxu.
    19.10.2010 10:49 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Koneckonců nic vám nebrání můj "rádobyvtipný" příspěvek vyvrátit. Docela rád si přečtu jaké máte zkušenosti a s jakými technologiemi (ne lidmi) jste měl tu čest se potkat. Bohužel článek na jehož základě vznikl blogpost na který jsem reagoval zrovna nejlepší vizitkou není.
    19.10.2010 15:30 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Mé reference v současném zaměstnání představují nějakých 1 500 článků pro několik elektronických a tištěných médií. To co jsem dělal před příchodem do CP a MF je irelevantní. Jen připomenu, že se živím jako redaktor skutečného profesionálního elektronického média, nikoliv jako programátor či bloger na ABCLinuxu, to je minulost. Skutečně nevím, kam mě tlačíte. Abych zde vypisoval své reference za posledních deset let? A pročpak? Vždyť mně je víceméně jedno, co si o mě myslíte na ABCLinuxu, jen nekritizujte někoho, koho neznáte - kritizujte jeho práci.
    rADOn avatar 19.10.2010 14:44 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Každý člen ábíčka nepíše rádobyodborné kritiky. A když už, vystavuje se tím stejnému riziku jako Vy, totiž že bude považován za idiota. A to zcela nezávisle na tom koho zná :-p

    Pokud se chcete vyhnout osobním invektivám, pište o něčem čemu rozumíte a jste schopný to podložit fakty. Článek složený z hromady subjektivních názorů jinak než osobně hodnotit nelze.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    19.10.2010 15:22 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Článek je založený na faktu, že Linux má na desktopu 0,7 %. To je fakt. Že se Vám nelíbí, je při vší úctě irelevantní, jelikož jsem ho nepsal pro Vás.
    Fluttershy, yay! avatar 19.10.2010 15:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    [citation needed] (u těch ostatních slintů taky)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.10.2010 15:35 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Bože... V tom článku máte hned tři... Četl jste ho vůbec?????

    Gemius Rankings a Netmonitor, StatCounter, Market Share... Předpokládám, že takové Navrcholu a další se budou lišit pouze v jednotkách desetin procenta. TO VŠE SE PÍŠE V ČLÁNKU MYSLÍM SNAD V PRVNÍM NEBO DRUHÉM ODSTAVCI. Dokonce tam najdete i dva grafy, které jsme skutečně neprohnal randomizérem.

    Spíš Vy najděte nějaký zdroj, který by tvrdil něco jiného. A teď vážně nemyslí mstatistiky OS na základě návštěvnosti ABCLinuxu.
    Fluttershy, yay! avatar 19.10.2010 16:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Jenže to neznamená, že podíl počítačů s GNU/Linuxem je 0,7 %, nýbrž že podíl těchto strojů mezi těmi měřenými na základě identifikace prohlížeče je takový.

    Zdroje k těm ostatním "faktům" by náhodou nebyly, že?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.10.2010 20:03 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Jak bych měl zdrojovat zkušenost? Zkušenost se dá zdrojovat? Ozdrojujte mi Vaši zkušenost s Windows.
    Fluttershy, yay! avatar 19.10.2010 20:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Jde hovořit o konkrétních problémech. To je něco jiného než FUD.

    Zkušenost jednotlivce je hlavně statisticky velmi směrodatná, že?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    20.10.2010 00:49 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Kdybych vše vysvětloval ad absurdum, článek nemá 8 000 znaků ale 20 000 a to nebylo mým záměrem. I proto jsem volil tak obecná rizika pro začátečníka, kterých jsou plná fóra linuxových zelenáčů (asi je nečtete). V článku se zároveň jasně píše, že to ani zdaleka nejsou ta nejdůležitější rizika, ale ta, která jsem prostě vybral.
    19.10.2010 20:13 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Kristova noho, Gemius Rankings = Netmonitor = návštěvníci ze všech specializovaných i obecných českých webů počínaje Seznamem a konče Živě. I ABCLinuxu je v Netmonitoru. Statistika se počítá ze všech zaznamenaných hitů. Skutečně mi chcete tvrdit, že v roce 2010 ty ostatní (nezaznamenané) počítače budou jiné a tato čísla nejsou reprezentativní? Před 10 lety by na tom něco bylo, dnes jsou ale alespoň občas online skoro všichni a ten zbytek spadne při statistické analýze do oblasti statistické chyby. Uznejte alespoň to, co uznají i na Rootu.
    19.10.2010 15:41 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Jinak předpokládám a žádám, aby zde některý z vševědoucích blogerů založil i nenávistné vlákno na čerstvý článek v americkém PCWorldu: http://goo.gl/QD6f

    Do večera, bych prosil. Vřele děkuji.
    rADOn avatar 19.10.2010 18:52 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Pokud by podíl na trhu prohlížečů měl s uvedenými kotvami nějakou souvislost, stejnou logikou bych musel dojít k závěru, že serverové verze Windows, které mají podobný podíl, jsou stejně "špatné".
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    19.10.2010 20:09 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Zdroj? Ne Wokna na serveru skutečně nemají 0.7pct. Mohu kontrovat třeba analýzou IDC, která tvrdí opak. Odkaz z hlavy neznám, už je to půl roku. Já se tu ale vážně nechci přetahovat o čísla. Už je to uzavřená kapitola. S podobnými články hodlám pokračovat, nepíšu je pro čtenáře ABCL, ale pro čtenáře Živě.
    rADOn avatar 19.10.2010 22:01 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Podle w3c counteru ze září 2010 má "Linux" 1.45%, Windows Server 2003 se honosí 0.93%. (Server 2008 se do čísel buď nevešel nebo se neměří, ale měl by být ke svým desktopovým protějškům v podobném poměru). Kdybyste měl představu kolik se toho na serverech běžně nabrowsí a jaký je jejich početní poměr k desktopům, věděl byste že žádné velké číslo to být ani nemůže.
    Já se tu ale vážně nechci přetahovat o čísla
    Jinak řečeno, jediné číslo na kterém své vývody zakládáte je nejenom padlé na hlavu, ale ani ho nejste schopen doložit. Nebo prostě, ó hrůzo, uznat, že tohle číslo nic nedokazuje.
    S podobnými články hodlám pokračovat
    Zkuste to s Windows. Podle jistých indicií v článku usuzuji, že Vaše znalosti Windows jsou stejně hluboké jako znalosti Linuxu, ergo Windows jsou lepší cíl - měl byste pro svůj komický výstup podstatně širší publikum.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    20.10.2010 00:58 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Aha, tak to jsme si neporozuměli, já měl na mysli, podíl Woken jen v rámci serverů. IDC dělala průzkum přímo u těch největších hosterů/cloudů. Windows má v tomto případě početní výhodu i z toho důvodu, že se vedle Red Hatu poměrně často virtualizuje. A když si spočítáte jen datová centra MS, který poslední dobou spouští pár desítek tisíc VS měsíčně, ta čísla pak přirozeně rostou. Na druhé straně barikády je pak pochopitelně VS datacentra Googlu, Facebooku a Amazonu, ale i podle těch Vašich čísel je to na serverech mnohem vyrovnanější.

    V každém případě, server nemá co do činění s user experience, o který mi šlo, takže je to opět zbytečné přetahování.
    19.10.2010 10:45 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Ano FF docela znám, také jsem tam strávil několik let. Byl jsem jeden z mála lidí co využívali přístupu k výpočetní technice k něčemu jinému než mailování nebo brouzdání po netu. A i když vám to přijde neuvěřitelné mám i jistou zkušenost s internetovými portály - dělal jsem na helpdesku Atlas.cz v době kdy expandoval a patřil mezi největší portály v ČR.
    19.10.2010 15:32 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Bavíme se o oba o Filozofické fakultě? Tam mě v rámci IT zajímal skutečně pouze přístup k webu a nevím, co s ní má společného Atlas :-)
    19.10.2010 21:11 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Jo bavíme se o stejné fakultě. Jako kuriozitu mám taky dodnes mezi klíči i klíč z mediální učebny na FSS, která se tehdy - kvůli přísunu pěněz, jak jinak - odtrhla.

    Atlas s tím má společné jen tolik, že díky práci pro tento portál jsem se studiem definitivně skončil - už jsem byl prostě jinde.

    Podstata sdělení však byla někde jinde. A to že by mě ve snu nenapadlo trhat si kšandu s tím koho znám. Prostě znám, no a co? Učiní mě to snad chytřejším nebo zkušenějším?

    Jinde uvádíte že jste s linuxem kdysi dělal. Po pravdě vám nevěřím, protože to byste pak nemohl vypotit takový blábol.

    Vás zajímají nějaká procenta. Upřímně řečeno, ti co linux skutečně používají vám na vaše procenta z vysoka.. Linux, to je především svobodný software, pro svobodné lidi.

    Speciálně pro vás zde přidávám link na můj vůbec první blogpost na tomto portálu - Jsi počítačový nácek?
    20.10.2010 01:03 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Jasně, já to beru, že fanoušek Linuxu na nějaká čísla ___, ale tak přeci pochopte, že já ten článek nepsal pro fanoušky Linuxu, ani pro čtenáře ABCL. To je totiž celý ten problém této diskuze. Že se tu bavíme o něčem, co nemá smysl. Já jsem v tom článku psal o Linuxu a zelenáčích. Nepředpokládám, že pro zkušeného uživatele bude platit jediná kotva, o kterých jsem psal. ALE TO JE PŘECI V TOMTO PŘÍPADĚ IRELEVANTNÍ.

    Ad FF: Já strávil pěkných pět let v té nejrozpadlejší budově, takže mohu jen tiše závidět. Netuším, jak to tam vypadá dnes.
    20.10.2010 09:10 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Studoval jsem tam dáávno před vámi. Stačilo stačilo se zamyslet nad sdělením o odtržení fakulty FSS (rok 1998)

    Pokud jde o článek, tak píšete o něčem, čemu ani zbla nerozumíte. V tom je ten problém. Jeden také docela známý člověk to tu také zkoušel viz jiný z mých starších blogpostů Co takhle rovnou ospamovat blázna?. Dnes už se raději drží od svého kopyta a do téhle oblasti neleze.

    Pokud jde o BFU a linux, tak jako jiní návštěvníci tohoto portálu svého portálu mám své zkušenosti. U nás doma máme tři notebooky. Na všech jede linux. Původně jsme měli dva. Žena tak dlouho remcala že jsem jí místo EEE s Debianem (teď ho používá náš sedmiletý syn) schrastil výkonější stroj na kterém má dualboot. Důvod remcání? SMART board a only Windows prostředí ve škole (je učitelka).

    Jasně jsem ji však upozornil, že tento systém jí nehodlám spravovat. Je tomu asi tak rok nazpátek. Ty Windows spustila na zkoušku tento víkend poprvé, protože si vzpoměla, že by to jako tedy s tím software pro SMART board chtěla zkusit.

    K linuxu jsem taky dotlačil svou kamarádku. Veterinářka s PhD titulem. Také měla nějaký čas dualboot - začala mít slušné připojení k internetu. Pak šly Windows do háje.Má ale jednu stinnou stránku, už si nevoláme tak často jako dřív.

    Proč to píšu? Jako demonstraci faktu, že uživateli je naprosto jedno co používá, pokud mu funguje to co potřebuje a pokud má někoho na koho se může obrátit v případě že narazí na problém. U Windows aby měl člověk křišťálovou kouli. U Linuxu se dá připojit na dálku a případný problém, pokud je třeba pořešit přímo pod rukama.
    20.10.2010 16:33 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Jde o to, že ten článek je napsán tak, jakoby zelenáč psal pro zelenáče. A to tady lidem vadí. Krom toho, že to je dost sporné téma pro zelenáče.
    David Ježek avatar 15.10.2010 15:42 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    ten vejblitek jsem četl a od rána jsem v pokušení napsat na to na diit otevřenou reakci. ještě štěstí, že nemám čas na blbinky, snad se mi to přes víkend rozleží... :-S
    otasomil avatar 15.10.2010 15:44 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu

    Zive.cz zije z reklam tak jako Abclinuxu. Je pomerne dobre znamo ze flame vyvola navstevnost webu z nejz pochazi a o to jde predevsim. Clanek muze byt uplna slatanina, ale je dulezity, aby lidi navstivili stranku odkud pochazi.

    Proste to nechte plavat a hotovo.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    rADOn avatar 15.10.2010 15:57 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Kdyby slo jen o flame, tak by prevazovaly clanky prave opacneho razeni. Widlaku je vic takze strefovani do jejich systemu by melo vyprovokovat daleko vic lidi.

    IMO zaplat pambu ze je to tak jak je - byt blbcem pomlouvan lepsi nez bratrem zvan.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    15.10.2010 19:09 jakub hajek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Jenze ona vetsina windowsaku jsou lide, kteri ty widle proste pouzivaji a umi s nimi to co potrebuji a je jim dost burt, kdyz se do widli nekdo trefuje.

    Zatimco vetsina uzivatelu linuxu na nej proste neda dopustit.
    otasomil avatar 15.10.2010 19:51 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu

    >>>je jim dost burt, kdyz se do widli nekdo trefuje.

    Presne tak. Ba naopak se jeste pridaji neb s widlema casto bojuji ve zlem (sw havet ....)

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    15.10.2010 16:10 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Můžete prosím ten obrázek vložit až pod tag <break>, aby se nezobrazoval v perexu v přehledu blogů? Děkuji.
    Marián Kyral avatar 15.10.2010 17:51 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    A nešlo by to nějak automatizovat? Při ukládání blogu by se systém podíval, jestli není před <break> tag <img> a pak by začal řvát. Nevím, jestli to už náhodou není v bugzille.
    15.10.2010 17:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Šlo a je :-)
    Marián Kyral avatar 16.10.2010 07:23 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Tak jsem si zahlasoval...
    tomboytom-deviant avatar 15.10.2010 16:14 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Zajímavé, já ty dva články četl a nějaký zápisek jsem zde nedočkavě vyhlížel. A vypadá dle mého očekávání. Tzn. místo konstruktivní kritiky a argumentace k jednotlivým bodům tu máme opět z kontextu vytržené citace pospojované tendenčními bláboly. Že to vše (včetně diskuze) vyznívá tak, že živě.cz jsou hlupáci a my jsme zde ti borci se už ani nedivím.

    Cosváma?
    15.10.2010 16:51 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Můžeš nějakou konstruktivní kritiku článků na živě napsat třeba ty...
    tomboytom-deviant avatar 15.10.2010 17:22 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Já je nemám potřebu kritizovat ;)
    rADOn avatar 15.10.2010 18:47 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Vybral jsem jen špeky kde odporuje sám sobě.
    • Ve třetím odstavci se píše že nízké číslo z měření podílu prohlížečů je dostatečne reprezentativní. V pátém odstavci autor sám připouští, že v některých částech trhu je linux velmi úspěšný.
    • Čtvrtý odstavec je ještě lepší, odporují si hned po sobě následující věty - nejdřív tvrdí, že podíl linuxu "zamrzl v čase" a hned sám přiznává, že na jeho domovském serveru stoupá. Kdyby měl v ruce odpovídající čísla, musel by si vymýšlet teorie o výjimečnosti vlastních uživatelů?
    V samotných "kotvách" je kravin tolik, že by se daly dojit.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    15.10.2010 20:02 píča
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Vždyť jsem řekl, že je to jeden z nich!
    poky74 avatar 15.10.2010 16:19 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu

    Je velice zajímavé že nejvíce vadí linuxové "chyby" lidem kteří ho nepoužívají, zároveň platí že ti o nich diskutují, kritizují je...

    A ne, opravdu pana čížka nepovažuji za uživatele Linuxu

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    15.10.2010 21:40 karby | skóre: 9 | blog: Prekvapko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    15.10.2010 22:04 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    To je pravda, když si to projdu podle sebe, tak:

    Ad kotva 1: Blbovzdornost jen zbožné přání? Ve srovní s čím? S Windows? Možná poslední verze se tomu už trochu blíží, ale minimálně do Vist to byla blbovzdornost pro běžnáho uživatele téměř neproveditelná. A navíc, já jsem opravdu zvyklý v případě problému kouknout do konfiguračního souboru a opravit to.

    Ad kotva 2: Zhroutí celý systém? Nefunkčnost XServeru je zhroucení systému? [na hlavě se drbající smajlík]

    Ad kotva 3: Ale já jsem programátor a opravdu si píšu software pro sebe, dokonce mám i vlastnoručne vyrobený hardware (2 LED sedmisegmentovky připojené k paralenímu portu, obsluhované vlastním démonem). V tomto ohledu mi Linux skvěle vyhovuje. A jaké jsou potřeby doby? Nespěje ona doba náhodou k tomu, že systém bude něco skrytého, o čem uživatel ani nebude vědět (na což se Linux opět skvěle hodí), a zbytek bude na webu či něčem podobném? A proč, u bohů, musí být systém sexy?

    Ad kotva 4: Tohle je matení pojmů, to, co autor popisuje, nemá nic společného se sysémem, ale s jeho uživateli. A přiznejme si to, opravdu stojíme o windowsovské přeběhlíky? Já osobně protlačuju Linux seč můžu, ale jen na servery, routery a embedded-like zařízení, u desktopu bych byl v evangelizaci velmi, velmi opatrný ...

    Ad kotva 5: Pořát přepínat? Copak nemají moderni distribuce různé grafické verze sudo? A pokud si hloupý uživatel v rootovkém režimu vlastní blbostí zničí systém a nadává na to, jak se tím liší od hloupého zahrádkáře, co si motorovou pilou uřízne vlastní nohu, hloupého kutila, co si provrtá vrtačkou vlastní ruku či hloupého řidiče, co omotá nově zakoupený vůz okolo prvního kandelábru?

    Ad kotva 6: To je snad jediný trochu rozumný bod, ale s tím toho moc nejde dělat, hegemonie Malé Modré je příliš silná. V ostaních oblastech se ale Linuxu daří velmi dobře. A je tu i otázka, jestli má smysl desktop vůbec dobývat, bít minoritou má občas své výhody ...

    Ad kotva 7: Když si kupuju nový hadrware, tak si predenm zjistím podporu. Za to mám narozíl od Windows jistotu, že starý, nicméně fungující hardware nebudu muset s každým upgradem muset vyhodit, protože se pro něj výrobce neuráčí spáchat ovladač. A ty týdny je přehánění, mně velmi mohutné úpravy nikdy nezabraly víc než jeden týden :-)
    19.10.2010 20:21 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Proboha o to snad šlo, ne? Četl jste ten článek? Sedm kotev = sedm nástrah pro nové uživatele. Opakuji pro nové uživatele, tedy pro ty, kteří jak píšete, ten systém neznají a doma náhodou nemají zasloužilého diskutéra z ABCL. Ten článek nebyl určený uživatelům Linuxu, skoro si až troufám tvrdit, že ti do toho nemají co mluvit.
    15.10.2010 16:34 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu

    Pre mna je to (tento clanok / zive ) zaujimavy pohlad do mnou uz takmer neznameho sveta.

    Je to skoro ako pozerat stranky National Geographic :-D

    (ale maximalne 2x rocne, nechcem riskovar ze zdebilniem na ich uroven).

    15.10.2010 16:41 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Inac mam pocit ze zive stagnuje. Take clanky boli v mode cca 1999-2003. Ale dnes ? Dnes to vyznie celkom vtipne
    15.10.2010 16:36 gf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    viz. "nmap -O www.zive.cz", nechci rikat že jsem to čekal...
    15.10.2010 19:52 flaxa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    -bash: nmap: command not found
    houska avatar 15.10.2010 21:35 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    ... prihlas se jako root a nezapomen si ho nainstalovat ;)
    15.10.2010 18:02 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Přesně tohle jsem čekal.

    Na schéma kritika linuxuku (jakákoli) zplodí na abclinuxu.cz článek od potrefené husy se můžete spolehnout.

    Je to větší jistota, než že zítra vyjde slunce.

    Samozřejmě. Linux je nejlepší, bez chyb, geniální. není na něm už co dodělávat. Jakákoli změna na Linux je krokem zpět – protože momentálně Linux je dokonalý, geniální. Cokoli jiného je pomluva. Příznačné je, že se pak pro kritiky Linuxy hledají osobní vady, na které by šlo zaměřit útok.
    15.10.2010 18:34 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Linux je tak trochu filozofie - je to ten "pravý" operační systém, tvořený lidmi z celého světa. Něco jako lego, člověk si buduje "svůj" systém. Ano, svým způsobem je Linux geniální...
    16.10.2010 22:38 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    vy jste ten astrolog ze

    podle tendencnich zminek vytrhnutych z kontextu o vas pod nekteryma z blogu bych si byl o vas udelal docela jiny obraz

    mne je jedno do ceho zapichnu vidle nejsem zadnej windowsackej fundamentalista kdyby to slapalo podle programu pracky tak ten windows klidne vymenim a vase odpoved se mi libi i kdyz tady nicemu nerozumim
    16.10.2010 22:40 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    je to nebylo na vas pane jilku ci pavle ale na pana pongrace
    16.10.2010 22:42 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    jeste ze se mi do toho nepriplet fred
    15.10.2010 18:26 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    I jako uživatel Windows musím uznat, že hodnocení Linuxu na Živě není objektivní. Osobně bych u Linuxu kritizoval něco úplně jiného. Ano, kvalita a ergonomie programů pro Linux je kolísavá a v mnoha případech "skutečně katastrofální". Už to mi stačí, abych používal Windows. Až pro mne a další uživatele (kteří nechtějí bastlit a jen pracovat a pak se jít bavit a ne spouštět shell) poběží na Linuxu stejné, či dokonce lepší, vymakanější, stabilnější, lokalizovanější a profesionálnější programy než dnes na Windows, pak budete mít na desktopech 90% a ne dnešní stěží procento. Bohužel mnohaleté zkušenosti, kdy jsem v práci dělal na Mandrivě a pak na Gentoo a na softu k tomu příslušejícím, mne odradilo od tohoto systému na hodně dlouho a nejspíš doživotně. Něco jiného je používat Linux jako zábavní či studentský operační systém a druhá věc je na něm skutečně pracovat a chtít výsledky, které lze zpeněžit.
    15.10.2010 18:35 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Postavte se k tomu prosím jako chlap a přestaňte mluvit v náznacích. Tvrdíte, že na linuxových strojích nelze "skutečně pracovat a chtít výsledky, které lze zpeněžit"? Nebo jen že vám osobně se to z nějakých důvodů nedařilo?
    15.10.2010 19:08 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Aby to ode mne nevyznělo moc ostře; nechci se hádat. Nenavážím se do vás kvůli tomu, že jste si dovolil nactiutrhačně kritizovat mou modlu Tučňáka posvátného, ale protože tu jen náběh založit další flame. (Něco z toho, co tu píšu, bych rád sdělil i mnoha ostatním lidem zde.)

    Otituloval jste se přezdívkou Woknař, snad abyste se vymezil proti domělé bandě uhrovitých fanatických linuxářů, kteří zde konají své bohapusté rejdy. Tak to ale není. Na tomto serveru je, řekl bych, většina lidí, kteří mají velkou zkušenost jak s *nixy, tak s Windows. Nedělejte si iluze, že byste tu byl jediný schopný střízlivě srovnávat a rozhodnout se. Věřte nebo nevěřte, tenhle server je lidmi pracujícími v IT navštěvován docela často.

    Každý má svou zkušenost nějakou. V tom je jádro pudla. Takže až budete psát o tom, že je nějaký program beznadějně k ničemu, zastavte se, podržte dost dlouho klávesu backspace a místo toho napište něco konkrétního, proč si myslíte, že k něčemu konkrétnímu není vhodný a jak se to projevilo. Mnoho lidí to tak tady už dělá a je to dobrý zvyk.

    Jinak z toho zbude jen blbý flame, série monologů a obrovská ztráta času; nikdo nikoho nepřesvědčí a nic se nevyřeší. Nechodíme sem přece pro adrenalin z hádek, ale aby z debaty vyšly obě strany o něco moudřejší. Rozumíte mi?
    15.10.2010 20:55 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Dělal jsem mnoho let asi na jediném úřadě ve státní správě, kde si pořídili Linux. A k němu jakéhosi "admina" či jak to nazvat. Ale typického. Uhry, páchnoucí šaty, zřejmě autista, podivín, misogyn, nerd, 1000+1 tik a svalové záškuby. Vedení (milující Linux) s ním bylo na milion % spokojeno. Když si po cca roce většina zaměstnanců začala nosit do zaměstnání vlastní soukromé notebooky s Windows, bylo pro mne rozhodnuto, co má větší užitnou hodnotu. Já - jako BFU - jsem si soukromý PC upravil na úroveň, která mi vydělala peníze lépe, než studovaný Linuxák. Už to o něčem hovoří. Už jsem z podniku pryč a PC politika nového zaměstnavatele je pro mne balzámem.
    15.10.2010 21:15 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Přesně. To je ta vaše jedna, vlastní osobní zkušenost. Myslím, že to potvrzuje, co píšu.
    16.10.2010 17:26 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    To je zkušenost cca 95% zaměstnanců onoho úřadu. Pochopitelně zde každý z nich nenapíše svoji zkušenost. Naše negativní zkušenosti s Linuxem tehdy dosáhly takové intenzity, že jsme zvažovali dokonce možnost pasivně rezistenční stávky, t. j. že bychom opravdu odevzdali pouze tu práci, kterou jsme byli schopni udělat na softu, který na Linuxu běžel. A i kdybychom jej odevzdali, ve formátu z OO.org by jej stejně na žádném jiném úřadě neotevřeli. A kdyby otevřeli a editovali a znovu uložili, už bychom jej zřejmě neobdrželi ve stavu jako šel od nás. Odneslo by to vedení a to jsme chtěli. Pak jsem odcházel a dnes se o věc nezajímám; naštěstí je ta noční můra pryč. Mám Win XP, MS Office a je mi blaze.
    Gilhad avatar 15.10.2010 23:41 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Já když před léty dělal s Windows, tak jsem každou chvíli narazil na nějaký nesmyslný, obtížně řešitelný (či neřešitelný) a zároveň zbytečný problém. Takže pokud jsem OS vzpomenul, bylo to většinou s proklínáním na rtech a ostatní lidé okolo na tom byli podobně. Akorát že to všichni (tehdy i já) brali tak, že co se dá holt dělat, dobré to není, ale nic lepšího nemáme a jíst se musí.

    Pak jsem se v jiné firmě dostal k Linuxu a po prvním složitém průzkumu jsem byl uchvácen - ten systém dělal někdo, kdo věděl jak mají věci fungovat, nikoli pouze jak mají navenek vypadat. A tento radostí úžas mě doprovází dodnes a je nejčastějším stavem mysli, když přemýšlím o OS jako takovém. (Akorát že dnes o OS většinou už moc nepřemýšlím, protě tu je a funguje a tak to má být. Akorát když mě občas osud svede s Windows, tak se vždy ukáže, že ne každý OS je naladěn na stejnou vlnu jako já.)

    Co se peněz týče, tak mi Linux přináší několikanásobně víc, než mi kdy přinášela práce na Windows, takže i tady je to jasná volba. A představa jak se vzdáleně starám o sít několika stovek počítačů běžících na Windows mi přijde jako hrůzný sen. To, že bych snad byl na nich bez jakékoli pomoci obsluhy přejít na vyšší verzi systému a jinou distribuci (představte si něco jako přechod z XP Hme na Vista Profesional na stovkách počítačů po celé republice během víkendu, kdy to v pondělí ráno prostě musí běžet a celou tu dobu tam nebude nikdo, kdo by stisknul byť jen jedinou klávesu, data uživatelů samozřejmě musí zůstat nedotčená) mi nepřijde u Windows jako realné. Že mnohé z těch počítačů běží bez restartu, vypnutí či uspání mnoho měsíců v kuse aniž by nějak zpomalovaly či dělaly problémy je pak uživateli bráno jako naprostá samozřejmost a něco, nad čím se netřeba pozastavovat či nějak zvlášť přemýšlet.

    Takže zprávy o nepoužitelnosti Linuxu, či jeho neschopnosti přinášet zisk musím označit minimálně jako nepodložené, či značně neúplné.
    16.10.2010 22:51 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    ja fakt nechci provokovat ale Uhry, páchnoucí šaty, zřejmě autista, podivín, misogyn, nerd, 1000+1 tik a svalové záškuby je moje predstava matfyzaka informatika / dobromyslny usmev /
    Fluttershy, yay! avatar 16.10.2010 23:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Vážně? Což takhle si udělat exkurzi do těch končin? (Čímž netvrdím, že já mám pleť jako dítě prdelku, voňavé oblečení, jsem ve společnosti oblíbený lovec žen atd.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    17.10.2010 00:39 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu

    Vážně? Což takhle si udělat exkurzi do těch končin?

    kam na mat-fyz tak tam by me predvadeli jako mimoradne inteligentniho simpanze ktery si umi spocitat banany v pytliku

    s presnidavkou

    vencour avatar 17.10.2010 09:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu

    Dyť se shodíš sám ... proč bych měl něco psát ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    17.10.2010 12:45 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Dyť se shodíš sám ... proč bych měl něco psát

    no vidis vemu to za tebe a ty se nemusis shazovat tim ze nekoho shodis mohu udelat i smajlika :-) natolik ty IT zvladnu

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    to je moc pekna myslenka ty vlakna jsou neco vic nez jenom nejaky kable spojujici pocitace na celem svete hezkou nedeli vencouvre
    17.10.2010 12:47 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    ale patrne nebudou spojeny kably ze ? :-)
    15.10.2010 20:04 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Tyhle články mají asi na zive.cz napsané do zásoby. Před takovými osmi lety jsem se taky naštval u vyloženě lživého článku o (tehdy) SuSE Linuxu, který psal idiot. Od té doby jsem se na Živě dostal jen z googlu, když jsem hledal informace o elektronice.
    15.10.2010 23:23 hammet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Občas se podívám na web viry.cz ... Likvidace havěti.
    16.10.2010 02:31 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Hm.. Zbytečný.. Kdyby to totiž k něčemu bylo, web na živě podlehne sebedestrukci.
    16.10.2010 05:34 Henryk Lahola
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    Ale ale, vzdyt ten clanek ma v mnohem pradvu: 1. pisou ho programatori pro programatory 2. kdyz clovek potrebuje neco rozchodit musi hodiny patrat na googlu a pritom najde xxxx reseni a ani jedno neni pro bfu 3. kazda nova verze linuxu je bastl nabalenej na predeslej bastl 4. neexistujou programy (funkcni tak jak je v popisu) 5. nutniost instalace programu pod sudo jo demenece 6. zavislosti jsou hovadina taky 7. linux neni pro lidi co chtej pocitac jen pouzivat
    Marián Kyral avatar 16.10.2010 07:39 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    1. pisou ho programatori pro programatory
    Už nejen programátoři. Motá se kolem toho plno lidí, co programátoři nejsou.
    2. kdyz clovek potrebuje neco rozchodit musi hodiny patrat na googlu a pritom najde xxxx reseni a ani jedno neni pro bfu
    Jak kdy, občas se takový případ vyskytne, ale už toho není tolik jako kdysi.
    3. kazda nova verze linuxu je bastl nabalenej na predeslej bastl
    Nezdá se mi.
    4. neexistujou programy (funkcni tak jak je v popisu)
    Článek jsem nečetl, takže nevím, co je v popisu, ale já mám na NB dost funkčních programů, které nemají ve win vhodnou alternativu (například Amarok, Basket)
    5. nutniost instalace programu pod sudo jo demenece
    Naopak, to je požehnání
    6. zavislosti jsou hovadina taky
    Nejsou
    7. linux neni pro lidi co chtej pocitac jen pouzivat
    Manželce je úplně jedno jaký OS tam má, hlavně, že to funguje. Už několik let mám všude jen Linux a manželka je naprosto spokojená.

    A přidal bych ještě jeden bod:

    8. Linux si člověk jednou nainstaluje a vyladí a pak ho už jen používá. Na rozdíl od jistého systému, který se každou chvíli rozbije tak, že pomůže jen přeinstalace nebo hodiny a hodiny googlení.
    mirec avatar 16.10.2010 09:18 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu

    No len k prvému bodu myslím, že je vždy lepšie rozhranie od programátorov než od neznámeho živočíšneho druhu, ktorý všade staval centrá a kvôli tomu vyhynul (rýp do centra sietí, mimochodom ten zvyšok tiež nie je 2x prehľadný). Inak radšej mizerne vyzerajúce ovládacie centrum, do kotrého nakuknem raz, nastavím čo potrebujem za pár sekúnd než nablískané ovládacie centrum, v ktorom tápem 2h a aj tak problém nevyriešim.

    Čo sa týka programov pod Linuxom sú ako dobré programy tak aj mizerné programy. Keby som porovnával nejaké mizerné programy, ktoré som stretol na Windowse (a tých som videl fakt hodne a boli o moooc horšie než tie Linuxové). V každom programe iné ovládanie, jeden program x na zatvorenie vpravo, druhý vľavo, tretí pre istotu nikde, štvrtý ani nezobrazí okno, len obdĺžnik, ktorý sa neráči ani prekresliť, aby som zistil kde je tam x. Každý program úplne iný vzhľad, úplne iné tlačítka, žiaden poriadny popis k nim, aby človek hľadal čo ktoré znamená. Čo by som v takom systéme dal keby sa aplikácie správali tak štandardne a jednotne ako v Linuxe (a to v jednotnosti nie je Linux ani náhodou špička).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    poky74 avatar 16.10.2010 09:36 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu

    Tak ty máš opravdu dost, platí to co jsem psal výše, Linux nejvíce kritizují ti co ho nepoužívají, a z toho co píšeš vím jistě nejen že o tom nic nevíš, ale i že jsi idiot protože si myslíš že víš.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    belisarivs avatar 16.10.2010 09:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kotvy, které táhnou Linux ke dnu
    1. pisou ho programatori pro programatory
    Jednak to samo o sobe neni spatne a jednak to uz davno neni pravda.
    2. kdyz clovek potrebuje neco rozchodit musi hodiny patrat na googlu a pritom najde xxxx reseni a ani jedno neni pro bfu
    Tohle mi pripomina snahu jednoho nestastnika rozbehat Xray SDK ve Viste/W7 - fail.

    Rozbehani sitove karty - jsou k dispozici jenom nepodepsane ovladace - fail.

    V Linuxu na me vyskoci hlaska a pak jsem schopen pohledat. Windows na mne vyplivne vyrobni cislo kulometu a ja vim, ze jsem v haji. Jestli je pro Vas nevyhoda, ze v Linuxu mam moznost pohledat reseni, zatimco Windows me vyfakuje hned z kraje, je to Vase pravo. Stejne jako je me pravo si poklepat na celo.
    3. kazda nova verze linuxu je bastl nabalenej na predeslej bastl
    Windows to same. Najde se chyba ve Win Vista a shodou okolnosti je i v NT. Jak jste naivni clovek.
    4. neexistujou programy (funkcni tak jak je v popisu)
    To mi pripomina moji anabazi s Windows. Chci vypalovaci program? Vyplaznu prachy nabo googlim jako blbec hodiny. A co za to? Budto program jako krava, ktery umi i varit kafe, ale instalacky maji 200 MB (wtf?) nebo polofunkcni bazmeky. V obou pripadech nemam systemove resenou aktualizaci techto programu.

    A to mame teprve paleni. Ne tak kdyz chci delat spouztu dalsich veci. Budto vyplaznu prachy jak za novy solidni pocitac, nebo stahuju tunu bastlu z netu. Dekuju pekne.
    5. nutniost instalace programu pod sudo jo demenece
    Nikoliv. Jednak to pajcuje i Vista/W7 (tam je uzivatel taky porad dotazovan na heslo) a jednak oddeleni prav uzivatelu je jeden z duvodu, proc na Linux v podstate nejsou viry (a tvrzeni, ze duvodem je mala rozsirenost je proste blabol, protoze ruzne superpocitace jsou lakavejsi cil nez nejaky domaci krap Franty Vomacky).
    6. zavislosti jsou hovadina taky
    Kravina na kvadrat. Zavislosti jsou od toho, aby se s programem nainstalovaly i potrebne knihovny a nemusel si je kazdy program tahat sam (najde se chyba v knihovne, opravi se knihovna, netreba opravovat a aktualizovat cely program) jako ve Windows a clevek pak nemusi vyuzivat sluzeb jako treba http://www.dll-files.com/, vime?
    7. linux neni pro lidi co chtej pocitac jen pouzivat
    Mama a segra bez problemu. To jim jako ted mam vysvetlit, ze ten Linux nechteji pouzivat ale maji radsi koupit Windows a x aplikaci namisto Linuxu?
    IRC is just multiplayer notepad.
    16.10.2010 16:00 Hobil | skóre: 1 | blog: Hobilovo_doupe
    Rozbalit Rozbalit vše Repete
    Musím říci, že nejde o nic jineho, než bohapustou, nicméně působivou demagogii. Zkuste si zaměnit předmět:

    "Windows je rychlý, efektivní a bezchybně pracující operační systém. Je odolný vůči nákazám, útokům hackerů a další havěti. Bohužel, tento výrok platí pouze v laboratorních podmínkách."

    Nezní to jako úplný blábol? Proč by mělo znít jinak, když tam zařadím Linux, *BSD, Mac nebo třebas Android?

    Prostě účelový výblitek, který má za úkol zvýšit "čtenost" Lživě. Docela škoda, že pod vlivem téhle diskuze jsem tam taky nahlédl.

    H.
    Aktualni top neni 0.9, anobrz 3.2.8. Top 0.9 je beznadejne zastaraly.
    18.10.2010 12:55 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Repete
    Vy rozumíte médiím? Pochybuji. Proč má každý surfař pocit, že rozumí mediálnímu trhu, když v žádném médiu (tím myslím alespoň 250k unikátních návštěvníků měsíčně) nepracuje. Natož v mediálním domě s milionem návštěvníků měsíčně. Nerozumím jaderné fyzice, proto o ni nepíšu. Vaše soudy o chování Živě.cz jsou mylné a z mého pohledu k smíchu, jelikož já na rozdíl od Vás vím, proč to a ono děláme a jak to děláme.
    Fluttershy, yay! avatar 18.10.2010 19:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Repete
    Občas si říkám, zda lidé z Živě rozumí vůbec něčemu...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.10.2010 20:25 Jakub Čížek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Repete
    To znamená, že naši práci znáte a každý den nás navštěvujete. Bez každodenní návštěvy byste totiž nevěděl, čemu nerozumíme a čemu ano. Děkuji za přízeň.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.