Byly zveřejněny videozáznamy, dostupné také s prezentacemi přímo z programu, a také fotogalerie z open source komunitní konference DevConf.CZ 2024 konané od 13. do 15. června v Brně.
Nedávno představená služba Raspberry Pi Connect pro vzdálený přístup k Raspberry Pi z webového prohlížeče nově podporuje všechny Raspberry Pi a umožňuje povolit pouze vzdálený shell (Connect Lite). Detaily v dokumentaci.
Seznam dělá každé úterý odstávku svého datacentra a simuluje tak správnost jejich HA řešení. Dnes se ovšem něco pokazilo a má kompletní výpadek. Nejdou webové služby, mapy apod. Kdo by rád věděl něco více o tom, na čem Seznam běží, tak nelze nepřipomenout LinuxDays 2023: Podvozek Seznamu - od cloudu až po Datacentrum (Michal Toužín, Miroslav Bezdička).
Na stránkách konference Den IPv6 2024, jež proběhla 6. června v Praze, byly zveřejněny prezentace a videozáznamy.
Kyberkriminální skupina LockBit se prý nabourala do Federálního rezervního systému (FED) [Security Affairs].
Zakladatel WikiLeaks Julian Assange je na svobodě (𝕏, 𝕏).
V neděli 30. června skončí (EOL) podpora CentOS Linux 7.
David Tschumperlé a Garry Osgood v obšírném článku se spoustou náhledů shrnují vývoj multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie) za poslední rok.
Andrew S. Tanenbaum byl oceněn 2023 ACM Software System Award (Wikipedie) za operační systém MINIX.
Celkový počet stažení aplikací z Flathubu překročil 2 miliardy. Aktuální Statistiky Flathubu: Celkový počet stažení 2 002 793 783. Celkem desktopových aplikací 2 636.
No, pěknej hromosvodto mě taky napadlo ... jakpak se bouřková elektřina vyrovnává s tím, že si nemá všímat tohoto stožáru, nýbrž těch tyčí umístěných mnohem níže? dali jste jí tam turistickou značku se směrovkama, kam má jít?
...betonari...Vida, na první pohled to vypadá jako nevinný obytný domeček na venkově, ale ve skutečnosti je to jen podstavec pro soustavu antén
Ve vzduchu je malo mista a technologie, ktera by pokryla ten cca 1Ge co potrebujeme v horizontu max. dvou let neni v dohledu.Co laser? Nemám představu o ceně, ale vzhledem k tomu, že ho používá komunitní síť u nás ve městě, tak to asi nebude úplně nedostupné.
Někteří mají rádi rychle a nahovno a někteří dlouho a pořádněNěkteří rádi platí za připojení desetitisíce, někteří raději něco málo sleví z požadavků a mají to za pár stovek
Samozrejme ze na tohle nelezou studenti, ti budou sedet v teple v kancelari nebo v zime, kdyz je vezmu na nejakou exkurzi po prazskych telehausech.Tak ale přijdou o spoustu legrace ^_^
prostě předpokládají, že lidi mají dost rozumu, aby z té plošiny nespadliPromin, ale tohle je fakt blbost. (S tim kolejistem souhlasim.)
Toto provedu několikrát a výsledek je ten, že k cíli se přibližuji minimální rychlostí, která umožní zastavit téměř "na místě".Tohle má háček - vagóny (prozměnu). Při té minimální rychlosti se odpojí blokování dveří a lidi budou vyskakovat ještě za jízdy. Což ve většině případů dopadne dobře, ale pokud vím, někdo se takhle už i zabil.
lidi ti budou vyskakovat za jízdy. A dřív či později se stane nějaká nehoda.Jejich blbost. Vidím docela často, jak lidé (tam, kde dveře nejsou blokované) otevírají dveře v mnohem vyšších rychlostech. Nevím, co z toho mají. Ale u toho pomalého dobrzďování bych v tom neviděl problém.
Jejich blbost.Zcela souhlasím. Ale raději prostě kousek popojdu, než abych hodinu čekal, než se vyšetří nehoda. A čím víc lidí bude vyskakovat, tím větší šance, že nějaká nehoda nastane. Samozřejmě řešení existuje - koupit nové vagóny s jinak řešením zamykáním. To ale bohužel hend tak nepůjde, protože Pendolino.
Nicméně zastavit na předem vybraném místě není tak jednoduché. Vzhledem k tomu, jak ty vagóny vypadají, si nedělám žádné iluze o tom, jak brzdí, respektive jak moc je předvídatelné, jak dobře budou brzdit. Takže nejjednodušší možnost - začnu brzdit v takovéhle vzdálenosti od nádraží a zabrzdím v tomto bodě - nepřipadá v úvahu. Dokud se nevymění vagóny, tak jediná možnost je namontovat do lokomotivy počítač, který bude snímat, jak vlak brzdí, vyhodnocovat to a brzdit odpovídajícím způsobem.Vzhledem k tomu, že u zastávek se strojvůdce trefí celkem přesně (5 metrů nehraje roli), tak si myslím, že je by se dokázal trefit i na nádraží. Spíš to bude tím, že jede pokaždé někdo jiný a má jiné návyky. A pokud zastaví ve vymezeném úseku, nikdo z nadřízených mu nic vytýkat nebude, takže ho nějací pasažéři naprosto netrápí.
Přidávám se k bugu od Kyosukeho. Tenhle zápisek by si zasloužil aspoň 200% ^_^Bejvávaly doby, kdy se dalo hodnotit 0,1,2,3. Nicméně tahle možnost byla zrušena proto, že ji téměř nikdo nevyužíval.
Tiskni Sdílej: