abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:22 | Komunita

    V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.6. 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 256 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Lehce nabyl, lehce pozbyl

    11.5.2008 16:12 | Přečteno: 3103× | Z mého života | poslední úprava: 11.5.2008 16:48

    Už před delší dobou jsem slíbil svému strýci, že mu s dědou vyměníme střechu na jeho kůlně. Když jsme se tehdá domlouvali, tak byla zima a on říkal, ať to necháme na jaro. Zima uběhla jak voda a já mám ještě k tomu před maturitou. Děda řekl, že to chce mít z krku, tudíž příprava na maturitu musela jít stranou. No stejně šlo jen o jeden den, přesněji šlo jen o dopoledne. Takže jsme se včera ráno s dědou vzbudili a vrhli se na to.

    Vše šlo jak po másle, a tak jsme to stihli udělat brzo a mně zbyla spousta času na přípravu k maturitě. Teda původní plán vypadal tak, že se budu učit. Na(ne)štěstí po příchodu domů, mi brácha sdělil, že jede s pár kámošema do Olomouce na beerfest. Jelikož jsem si ten den za práci vydělal litr, tak jsem přemýšlel, že taky pojedu. Nakonec jsem se tedy rychle převlékl a vyrazili jsme s bratrem na vlak.

    Do srazu s kamarády na vlakáči zbývalo ještě pár minut, tak jsme si s bratrem zašli do hospody na jednu točenou kofolu a zašli si do penny nakoupit, pár potravin na cestu. Teď mi konečně došlo, proč mi tak bratr nabízel ať jedu taky. Vše jsem musel zaplatit já :-D. Ale co, šlo asi o stovku. Potom jsme teda došli na nádr, kde jsme počkali na ostatní členy výpravy za kultůrou.

    Cesta vlakem uběhla rychle a moc jsme se bavili, panovala skvělá nálada. V olomouci nám sice chvíli trvalo, než jsme dorazili na místo beerfestu, ale to nám náladu nemohlo zkazit. Vstup stál jen 150 kč, takže mě vlastně 300 ,- ještě za bráchu. Areál byl už celkem zaplněn kultůrně vzdělanými odborníky v oboru pivařství. A všichni pečlivě konali své povolání, takže pracovní morálka byla velmi vysoká ;-). Prvních pár minut jsem se rozkoukával, kde co je. Hlavně jsem musel najít záchody. Když už jsem objevil vše potřebné, mohla začít ochutnávací etapa. První pivní stánek, který jsem navštívil bylo pivo krakonoš, jejich 12 mi móc chutnala. Takto jsme s kamarády ještě chvíli pokračovali do doby než začala hrát skupina cocote minute (či jak se to vlastně jmenuje). Výkon této skupiny mě velmi natchl a jejich vystoupení mělo opravdu šťávu. Po nich měli nastoupit Kryštof, ale než se vše připravilo, tak na vedlejším stage hrála skupina jejímž frontman je David Spilka, který se mi zamlouval už v dobách, kdy vystupoval v soutěži Česko hledá superstar.

    Jeho výkon i výkon celé kapely byl opět výtečný, ba dokonce by se dalo říci, že byl i lepší než dosavadní vystoupení. Po tom jsme si šli zahrát stolní fotbálek. Tam se mi velmi dařilo, ani jednou jsem neprohrál. Možná to bylo tím vlivem Desperados, moc dobré pití. Pak už nastoupil Kryštof. Jejich vystoupení se mi moc nelíbilo, né že by hráli či zpívali špatně, ale nějak mi to prostě nesedělo. Asi moc klidný na můj vkus. Pak už se jelo domů.

    Cesto zpět jsme potkali ještě dvě moc prímový holky, který jely taky z toho beerfestu. Jedna z nich bylo brutálně vykalená, ale byla sní opravdu zábava. Nedá se to popsat, ale opravdu to bylo super završení toho dne. Sice jsem utratil v podstatě všechny peníze, které jsem ten dem vydělal, ale konec konců stálo to za to. Jinak "Peníze byly, jsou a budou. Dokonce tu budou i když mi už tu nebudem."

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.5.2008 16:17 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Jako parodie na písemný projev studenta maturitního ročníku to bylo zajímavé - doporučuji přečíst na kameru a umístit na Youtube.
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    Marek Foltýn avatar 11.5.2008 16:23 Marek Foltýn | blog: Earthworm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    +1 :-)
    Life is Worm! www
    11.5.2008 16:33 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Doufej, ze si to neprecte nekdo, kdo bude hodnotit tvou maturitni zkousku z cestiny. Protoze byt tim hodnoticim ucitelem ja, tak neprojdes. Tolik hrubek v maturitnim rocniku, to by ses mel stydet.

    Dejv
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    11.5.2008 16:35 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Není jich v tom tvém komentáři více? :-)
    kozzi avatar 11.5.2008 16:37 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Zas tak moc chyb tam není. Krom toho písemnou část mám zdárně za sebou. Za 4 :-D. A pokud se mi u ústní povede, tak mohu dostat ještě za 2 ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    11.5.2008 16:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Zas tak moc chyb tam není.
    Jenom namátkou:

    Takže jsme se včera ráno s dědou vzbudili a vrhly se na to.

    Teda, původní plán vypadal tak [čárka je navíc]

    po příchodu domů, mi brácha zdělil [a čárka je navíc]

    mi tak bratr nabýzel [chybí čárka] ať jedu taky

    Pokud tvůj maturitní písemný projev byl podobného ražení jako tohle, tak se divím, že nemáš za 5.
    Quando omni flunkus moritati
    11.5.2008 16:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Možná proto, že gramatika svoří jen 1/5 známky :-p
    11.5.2008 17:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Pokud to tak někde je, tak to považuju za velkou chybu, protože zvládnutá gramatika by měla být součástí toho, co má člověk s maturitou umět (klidně na úkor vědomostí kdo-kdy-napsal-co)

    Nicméně tahle 1/5 asi není pravidlem, protože třeba u nás byl za každou hrubou chybu stupeň dolů.
    Quando omni flunkus moritati
    kozzi avatar 11.5.2008 17:05 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    No tak to by v mém případě znamenalo známku z rozsahu 20 až 30 :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    11.5.2008 17:09 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    To svědčí jen o tvé omezenosti pohledu.
    11.5.2008 17:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    To by mě teda zajímalo, co je na tom omezeného... A ještě víc by mě zajímalo, co jsou ty zbývající čtyři pětiny.
    Quando omni flunkus moritati
    kozzi avatar 11.5.2008 17:15 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    že by intelktuální vlastnictví :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    11.5.2008 17:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Já si třeba myslím, že znalosti českého jazyka jsou naprosto zbytečné a kdyby je člověk neměl, tak by o moc nepřišel. Stylistika, dodržení žánru, dodržení tématu a ještě něco.
    11.5.2008 17:22 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Já si třeba myslím, že znalosti českého jazyka jsou naprosto zbytečné a kdyby je člověk neměl, tak by o moc nepřišel.
    Jo, tohle si evidentně myslí většina světa :-D
    THIS IS SPARTA!
    11.5.2008 17:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    A já s nimi naprosto souhlasím.
    11.5.2008 19:14 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    stejně jako použivani jakehosi podivneho operačniho systemu s maniakalně se šklebicim tučnakem ve znaku namisto toho spravneho, celosvětově uznavaneho.:-) p.s. a furt mi jdou blbě čarkovany pismenka a nemužu přijit na to proč, kdyby nebyla čeština tak to řešit nemusim :-)
    11.5.2008 19:20 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Jana Husa za to upálili.
    11.5.2008 19:26 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    To není dobrá analogie, protože ta většina je rozdělana na různě větší či prťavější části používající hromadu různých jazyků. Taky proto to byl vtip :-)
    THIS IS SPARTA!
    11.5.2008 17:22 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    A já si třeba myslím, že tohle je omezenost :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.5.2008 17:26 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Nevyvracím. Ba dokonce souhlasím, druhým dechem však dodávám, že opak je taky omezenost.
    Vašek Lorenc avatar 11.5.2008 17:34 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Překvapivě se znalost českého jazyka vyžaduje i na vysoké škole, hodlá-li člověk odevzdat závěrečnou práci v češtině. Na některých je to jen část známky, na některých je to natolik zásadní součást hodnocení, že takhle mizerné výtvory neprojdou.

    Ale je pravda, že až to budou hodnotit lidé, kteří mají na věc stejný názor ("čeština je vůl"), tak nadměrné množství chyb nebo nějaká pochopitelnost textu budou vskutku zanedbatelným kritériem.
    ...včetně majestátného loosa
    11.5.2008 18:14 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    A nebo je to spíš lenost, snažit se ho naučit. Ale jinak dobrý, držíš se svýho "vždy proti proudu" :-)
    11.5.2008 18:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Chceš říct, že znáš nějaký objektivní důvod, kvůli kterému je potřeba udržovat při životě jazyk kterým mluví tak 15 000 000 lidí? A něco jako jazyková pestrost, nebo podobně neberu.
    11.5.2008 18:39 zeLial
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Protože není lepší/jiná varianta?
    11.5.2008 18:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Je jich málo? Nejlépe mi z toho vychází Angličtina.
    375 million native, over 1.5 billion worldwide.
    Vašek Lorenc avatar 11.5.2008 19:03 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Dá se tedy předpokládat, že umíš anglicky lépe než česky? V podstatě stejně kvalitně jako vzdělaný Angličan?
    ...včetně majestátného loosa
    11.5.2008 19:08 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Neumí :-P Ale kdybychom u nás měli jako jediný úřední jazyk angličtinu, tak by (možná :-D) uměl.
    THIS IS SPARTA!
    11.5.2008 19:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Ona je u nás angličtina alespoň jako další úřední jazyk? :-)
    11.5.2008 19:36 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Není, ale kdyby byl...
    THIS IS SPARTA!
    Grunt avatar 11.5.2008 21:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Není, ale kdyby byl...
    …tak bych se naučil Svahilsky. Konečně pořádný důvod abych s nikým nemusel mluvit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.5.2008 19:35 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Na základě čeho by si to měl předpokládat?
    Vašek Lorenc avatar 11.5.2008 20:26 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Ale, naivně jsem se domníval, že když už neuznáváš pravidla češtiny, tak ovládáš alespoň nějaký jiný jazyk lépe a můžeš si tyhle výlevy dovolit.. Omlouvám se, předpoklad to byl uspěchaný a očividně mylný.
    ...včetně majestátného loosa
    11.5.2008 22:42 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    něco jako jazyková pestrost, nebo podobně neberu
    Hádám, že existenci více než jedné linuxové distribuce taky považuješ za nekonečné mrhání lidským potenciálem. Nebo se pletu?
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.5.2008 22:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Linuxovou distribuci tě nikdo nenutí používat češtinu tě nutí používat stát, protože je to úřední jazyk.
    11.5.2008 22:46 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    A kdo tě nutí být českým občanem? Jo ty nejsi plnoletý… Tak to pardón.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.5.2008 22:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Heh? Už to nehul.
    11.5.2008 22:57 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    S laskavým svolením, češtinu tě nikdo používat nenutí. Tedy kromě zmíněného státu, jehož jsi dobrovolně občanem. Takže poznámka o hulení je mirně řečeno mimo.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.5.2008 23:38 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Používat češtinu tě nutí používat stát, protože je to úřední jazyk.
    Jak te stat nuti pouzivat cestinu (krom pripadu jednani se statnim urednikem)?
    12.5.2008 13:46 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Protože pochybuju, že jiný jazyk ovládáš líp. Ale pokud chceš být ovce, která chce patřit do velkého stáda, taky možnost.
    11.5.2008 20:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Stylistika, dodržení žánru, dodržení tématu a ještě něco.
    Čiže věci, které člověk oproti gramatice v životě zužitkuje jenom minimálně, pokud se zrovna nebude živit jako korektor.
    Quando omni flunkus moritati
    kozzi avatar 11.5.2008 20:54 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    No nevím, já právě za nedodržení těchto věcí dostal tu 4 :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    11.5.2008 20:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    A gramatiku využije? Vždyť tu nevyužijí ani autoři v novinách :D ( ti mají chyby i korektory :-) )
    11.5.2008 23:53 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Ano, ale obsah bez formy nejde a je s ní úzce spjat. Může být sebelepší dílo (myšlenka), ale když je podáno otřenou formou, tak je to dílo k ničemu. Až se třeba bude více fulltextově vyhledávat a lidi si budou plést fonémy u základních věcí v míře větší, než je obvyklé, tka z toho bude guláš a to není dobré. V podstatě norma jazyka je o dohodě a dělá se proto, protože má smysl takovou normu mít. Podobně jako jinou normu a standard. Ať si pak člověk píše jak chce, degraduje to jen jeho úroveň, ale na naší škole by tento člověk s takovou prací neodmaturoval.
    12.5.2008 00:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Odvolávat se na to, že novináři píšou jako prasata, protože neznají ani pravopis (natož něco jiného), to není argument.

    Gramatika je důležitá, protože kdyby si každý psal jak chtěl, tak nakonec psaný text nebude srozumitelný pro nikoho - v první fázi i/y, vždyť to je jedno, v druhé fázi s/z, vždyť to je jedno, v třetí fázi si budu psát písmenka v takovém pořadí, v jakém chci, vždyť je to jedno...

    Nehledě na to, že v dost velké části pravopisných jevů je pravopis významotvorný (být/bít, shlédnout/zhlédnout), to samé platí pro čárky.

    Takže ano, pokud bude něco psát - cokoliv - tak gramatiku využije. Kdybych já dostal k posouzení CV od 50 lidí a měl rozhodovat, koho pozvat na pohovor, tak text plný hrubek půjde do koše; kdo není schopen naučit se pár relativně jednoduchých pravidel, tak jaká je šance, že se naučil to, co o sobě tvrdí...
    Quando omni flunkus moritati
    12.5.2008 00:24 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Kamarád je dysgrafik. Nemůže za to, ale zase skvěle programuje. Naštěstí bych řekl, že se snaží víc, než někteří lajdáci tady, co místo dávání pozoru ve škole tak akorát chlastali. A životopis? Ten si pro jistotu nechá překontrolovat pro případ, že by ho hloupý zaměstnavatel krátkozrace odmítl pouze podle pravopisu, i když by jinak byl pro zaměstnavatele nejpřínosnější uchazeč.
    masožravá palma avatar 12.5.2008 09:14 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    No právě. Ví, že se mu snadno stane, že nadělá mnoho chyb a tak mu není líto vynaložit snahu navíc a požádat někoho, aby text po něm zkontroloval. To je správný a chválihodný přístup. Kdyby se na to vykašlal (jako ti, co ve škole jen chlastali), odevzdal by životopis s chybami a bylo by vidět, že je lajdák, který je líný si to nechat zkontrolovat a o lajdáky stojí málokdo...
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    11.5.2008 23:39 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Stylistika, dodržení žánru
    A proc by tohle melo byt dulezite?
    Dalibor Smolík avatar 12.5.2008 12:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    A proč bychom měli jíst vidličkou a nožem, když se v pohodě můžeme najíst rukama a z jedné mísy?
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kozzi avatar 11.5.2008 16:47 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Čárky nepočítám :-D. Jejda ty y to mě mrzí to opravím. No tuším, že moje písemná práce na tom byla o něco hůře než toto :-D. Ale učitelka je moc hodná, a na ledacos si už u mě zvykla.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    11.5.2008 17:04 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Ale učitelka je moc hodná, a na ledacos si už u mě zvykla.
    To se jí nedivím, kdyby si nezvykla, pravděpodobně by to s ní šlehlo ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    12.5.2008 00:48 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Já myslím, že to je docela dobrý. Jsou lidé co píšou hůř a přitom píšou na web, do novin...
    12.5.2008 01:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Asi ne na weby a do novin, které čte náročnější čtenář.
    12.5.2008 02:49 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Náročnější čtenář si dnes už bohužel nemá z čeho vybrat; pokud tedy chce zůstat u českojazyčné tvorby.
    freshmouse avatar 11.5.2008 16:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Maturuješ i z češtiny? :-)

    A mimochodem, neslibovals nám tu, že s pitím končíš? :-)
    kozzi avatar 11.5.2008 16:38 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Neslyboval. si to přečti, jsem psal že s pitím určitě skončit nechci. Krom toho, měl jsem jen jedno pivo + Desperados. Což za celý den je velmi málo.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kozzi avatar 11.5.2008 16:38 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Nesliboval ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    11.5.2008 16:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Znáš to s těmi alkoholiky, ne? :-) Já alespoň nic takového neslibuju. :-) A když už chlastám, tak pořádně. :D
    11.5.2008 16:38 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Člověče ty máš dar! Jak to mu může někdo nedat dobré hodnocení? Já jsem se vážně moc nasmál. Piš dál a stejným stylem. Až jednou vydáš knihu, tak se podíváme, kde jsou tvoji nynější kritici :-)
    THIS IS SPARTA!
    11.5.2008 16:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    :-)
    freshmouse avatar 11.5.2008 16:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Mně se to taky líbilo a taky jsem hodnotil dobře. :-)
    deyia avatar 11.5.2008 17:36 deyia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Tak tomu říkám příprava na maturu ve velkém stylu :-D
    Mac-adresa avatar 11.5.2008 20:20 Mac-adresa | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Nepsals náhodu že už nebudeš pít?
    kozzi avatar 11.5.2008 20:53 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Nee, už jsem tu na to odpovídal, já psal že už mě nabaví se opíjet a že s opíjením končím, ale že přestat úplně nemám v plánu. Ano chvílí jsem dokonce nepil vůbec, ale hlavním cílem je, aybch si akce pamatoval. Což tato akce splnila, měl jsem jedno pivko a Desperados, takze vpoho, ani jsem to skoro nepocitil.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Mac-adresa avatar 11.5.2008 21:06 Mac-adresa | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    tak to je ok :)
    11.5.2008 21:32 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lehce nabyl, lehce pozbyl
    Jedna z nich bylo brutálně vykalená, ale byla sní opravdu zábava. Nedá se to popsat, ale opravdu to bylo super završení toho dne.

    Jak říkával jeden týpek na gymplu: Ejaculation counts.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.