abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    8.1. 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (3%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (53%)
    Celkem 318 hlasů
     Komentářů: 7, poslední 8.1. 15:35
    Rozcestník

    /home na samostatné partition

    20.10.2008 12:43

    Na svých HDD mám hned několik distribucí. Doposud se mi nepovedlo bez problémů využívat /home na samostatné partition pro všechny distribuce, dokonce už jsem měl problém se starým /home při upgradu distribuce. V adresáři /home neskladuji žádná data, vyskytují se tam pouze uživatelská nastavení a konfiguráky, a pokud /home kapacitně naroste, tak výhradně kvůli virtuálním diskům Wine nebo Virtualboxu. Nutno ovšem říci, že tyto mohu uložit kamkoli jinam.

    Ptám se tedy:

    Pokud neskladuji svá data v /home má vůbec smysl udržovat tento adresář na samostatné partition, když v praxi není přenositelný, a čas od času jej odzálohovat není problém?        

    Hodnocení: 25 %

            špatnédobré        

    Anketa

    pokud nemám v /home data, má smysl mít jej na samostatné partition?
     (71 %)
     (29 %)
    Celkem 109 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.10.2008 13:13 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Tak nejradsi bych to zacal flamovat, ale zeptam se radsi objektivne a ukaznene. Co znamena "Doposud se mi nepovedlo bez problémů využívat /home na samostatné partition pro všechny distribuce, dokonce už jsem měl problém se starým /home při upgradu distribuce."?

    Pokud mas stejny userid ve vsech distrech a mas /home jako FS, ktery podporuji vsechna distra, tak by nemel byt problem. Osobne jsme takhle taky uvazoval a nejakou chvili jsem to tak mel na debianu, archu a slesu a bezelo to v pohode a nevidim duvod, proc by to nemelo bezet. Distribuci by melo byt jedno, jak jsi ten home vytvoril (v jake distribuci), pokud ma spravne userid (pripadne i groupid) a podporovany FS, tak by to proste melo ject. Jako cista partisna 100%, jako LVM mozna 99,999% (tech 0,001% si nechavam jako pojistku v pripade nejakych "divnych" patchu do LVM v nekterych distribucich).

    Mozna bys mel spis hodit dotaz do poradny.
    20.10.2008 15:26 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    V ruznych distribucich jsou obvykle ruzne verze programu a nektere programy spatne snasi, kdyz potkaji konfiguraky vygenerovane svymi novejsi verzemi.
    20.10.2008 17:46 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Jak jsem psal niz, pak bych to resil ruznyma cfg adresarema/souborama a mel pro ty ruzny verze programu ruzne spoustece. Napr. konfiguraci WindowMaker muzu mit na ruznych distrech stejnou, navic WindowMaker umi dynamicke Menu, takze by to slo mozna takhle nejak udelat, ikdyz lepsi by asi bylo udelat si skriptik, kterej umi detekovat verzi distra (pripadne rovnou verzi programu) a podle toho ho pak spustit s prislusnym cfg dir/file a z WindowMakeru spoustet uz jenom tenhle skriptik. Napr. takhle spoustim i jeden stejnej program, kdyz ho chci mi dvakrat nebo vickrat spustenej, napr. alpine (stejna konfigurace, ale dva alpine procesy neumi zapisovat do jednoho cfg) nebo mcabber (kazdej mcabber ma jinej config).

    Ja osobne preferuju jednotnej /home, protoze je naopak spousta jiny konfigurace, kterou bych nechtel vzajemne synchronizovat mezi ruznyma homama.
    21.10.2008 00:01 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Nikdy mi hlavně nebylo jasné, co může člověka vést k tomu, aby na jednom počítači používal víc distribucí současně. Myslím skutečně používal, tj. ne že si jen občas něco zkusí nebo že si připraví nějaký balíček na jiné verzi nebo distribuci než je ta "hlavní".
    multi avatar 21.10.2008 10:28 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    jj, primarni OS a distribuce muze byt jen jedna
    20.10.2008 13:16 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    BTW: Nemohl jsem hlasovat, protoze nemas odpoved "Ma smysl udrzovat /home na samostatne partition, protoze je pronositelne mezi vice distribucemi".

    Fakt nechapu, co ti na tom neslo. Jo, leda to, ze jedno distro ma program verze X, druhy distro ve verzi Y a pak si vzajemne prepisujou konfigurace. Ale to neni problem /home partisny, to je problem tvuj, ze nemas stejne verze programu.
    20.10.2008 13:42 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Ano. Bily se mi konfiguráky. Kdybych chtěl používat totožné věci, asi bych nepoužíval více disribucí. K čemu?
    20.10.2008 14:23 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Taky jsem kdysi uvažoval o tom, že ta architektura /home je z těchhle důvodů trošku nešikovná. Řešením by mohlo být vytvořit pro každou distribuci extra /home s tím, že by každý uživatel měl v ~ adresář např. "data", který by linkoval nějaké jiné úložiště.
    20.10.2008 17:48 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    No, ale to neni jenom o datech. Ja treba nepouzivam opravdu vic ruznych distribuci, ale presto bych mel spis vic cfg souboru, ktery by byly stejny a pak bych musel symlinkovat vsechny ty cfg. Je to lepsi s jednim /home a spoustet ruzne verze programu s ruznym cfg dir/filem.
    20.10.2008 17:41 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    No, tak to je holt problem. V tom pripade bych doporucoval mit zvlast konfigurace v ruznych adresarich v /home/user. Obvykle by melo byt mozna zadat parametrech soubor nebo adresar konfigurace, takze pak bych to resil takhle.
    20.10.2008 13:17 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Che, a jeste BTW2: Rekl bych, ze to smysl ma - aspon se ti nastane, ze si zaplacas root partition a pak se ti nepodari nainstalovat nejaky programy, nebo ti prestane system fungovat. Aspon v pripade Gentoo je tohle docela uzitecny, mit root FS, home a FS pro kompilaci zvlast.
    20.10.2008 13:44 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    To nějak nechápu. Jak si můžu zaplácat / ? Místo 20GB dám kořenu 40GB a píchnu mu tam /home, který má do 5GB. Kořen je o 15GB bohatší! :-) To je nevýhoda?
    20.10.2008 14:39 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    ty si myslis, ze je problem spravit 15G subor?

    na to skor sluzi vyhradena rezerva pre roota vo filesysteme, ale to nezachrani aplikacie pod inymi usermi
    20.10.2008 17:52 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Vezmu to vsechno najednou
    Na to slouží quotas
    Pro vlastni desktop se to nevyplati
    To nějak nechápu. Jak si můžu zaplácat / ? Místo 20GB dám kořenu 40GB a píchnu mu tam /home, který má do 5GB. Kořen je o 15GB bohatší! :-) To je nevýhoda?
    Jednoduse. Ja si do /home prave cpu i veci jako vmware, ISO atd. Takze tak. On casem clovek zjistuje, co vsechno ma tendenci se roztahovat:-) Nedavno jsem zjistil, ze kompilace jadra se roztahne az na 6GB. No a ja vul spustil kompilaci dvou jader najednou:-) A pak jsem se divil, co mi v /usr zabira tolik mista. Ted uz je /usr/src na vlastnim LVM, stejne tak /home, a v /home mam i GENTOO, takze tam se kompiluje a jsou tam distfiles.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.10.2008 14:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Nevidím v tom žádnou zásadní výhodu. Záplacat / si můžeš i tak.
    Max avatar 20.10.2008 14:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Pokud máš i TMP mimo, tak jako root ano, ale né jako např. nějaký mstivý, nebo hloupý uživatel ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.10.2008 15:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Na to slouží quotas :-)
    Max avatar 20.10.2008 18:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    další možné řešení ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 20.10.2008 14:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Ano, home jednoznačně mimo. K tomu ještě tmp. Pak se nemůže stát, že třeba nějaký mstivý uživatel blokne ostatním programy, protože nebudou mít kam zapisovat. Navíc se home mimo hodí i na přeinstalování systému. A "jen konfiguráky" ? To je snad to nejdůležitější, co potřebuju. To je to, s čím se třeba pachtím celý den, abych to měl aspoň tak útulné a přívětivé jako dřív. Konfiguráky si ladím čas od času a stále něco přibývá, občas se vylepší atd. A neřekl bych, že mají zrovna málo, obzvláště, když k nim připočteš i .wine*. apod. věci.
    Osobně si do home ještě ukládám dokumenty a projekty, všechno ostatní jde mimo(na sdílenou samostatnou partition).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.10.2008 15:41 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Počítač používám jenom já, a 100MB konfiguráků, ikon a jiných kravin, které v user složce jsou není problém odzálohovat a zpětně nakopírovat.
    Max avatar 20.10.2008 18:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    No, pokud tam máš čistě jen pár konfiguráků a používáš to jen ty, tak je tento blogpost celkem zbytečný, protože je jasné, že je to nadmíru zbytečné a jediné, co je vhodné mít mimo, je swap a nějaká partition na data.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pol128 avatar 20.10.2008 14:57 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Mám šifrovaný home na samostatnej partícii, zostatok systému je nešifrovaný. Ak si lezieš do konfigurákov rôznymi verziami programov, tak je skoro isté, že to nemusí robiť dobrotu.
    Michal Fecko avatar 20.10.2008 15:55 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    /home na samostatné partition - a jak inak?
    20.10.2008 17:52 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Hlasoval jsem NE, protože otázka zněla "Pokud nemám v /home data..." :-)

    Jinak každopádně ano, mám /home na samostatné, šifrované partition. Však v něm taky mám data, a důležitá..
    Josef Kufner avatar 20.10.2008 18:59 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Máš v zásadě dvě možnosti:
    1. V každé distribuci mít samostatný /home a symlinkovat si obsah ze společné partition.
    2. Mít /home společný a v login skriptu (~/.bashrc, ~/.Xsession) mít něco jako
      export HOME="$HOME/$DISTRIBUCE"
      a nejakou automatiku na zjištění právě nabootovaného distra (např. podle zařízení ze kterého je mountnutý /).
    Já mám všecko na jedné šifrované partition, protože používám jednu distribuci v jedné instalaci a pokud potřebuju něco jiného, mám virtualbox. Když jsem měl systém nějak rozdělovaný, tak mi nikdy nevycházelo volné místo, takže jsem se na to vybod.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    otula avatar 20.10.2008 19:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /home na samostatné partition
    Já mám sice jen jednu distribuci (když chci zkusit cokoliv jiného, spustím to ve VirtualBoxu), ale i přesto používám řešení č. 1, které o odpověď výše nastínil Josef Kufner. Na datovém disku (samozřejmě to může jen partition) mám adresář s domovskými adresáři, a ten mám symbolicky linkovaný jako /home. Takže je jedno, jestli plýtvám místem v domovských složkách, nebo společných datových adresářích, odčerpávám jeden prostor pro data určený - odhadnout správně prostor pro domovské adresáře je pro mne totiž vyšší dívčí.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.