abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:33 | Humor

    Je tu opět apríl. O víkendu zmizel kamion s 12 tunami tyčinek KitKat. Firmy to využívají k aprílovým žertům. Groupon má super akci. Koupíte 1 tyčinku a dostanete 100 zdarma. Ryanair si přelepil letadla. Šéf Outlooku se ptá, proč mají v baráku 14 beden tyčinek KitKat (𝕏). Prusa Research představuje Prusa Pro ACU a vysvětluje proč přílišné sušení škodí vaším filamentům. Telefon Sony Xperia má miliónnásobný zoom (𝕏). PC.net představil Super Ultrabox 2600 se zajímavými parametry. Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:11 | IT novinky

    Nástroj k identifikaci občanů v on-line komunikaci s úřady byl dnes dopoledne zhruba dvě hodiny částečně nedostupný. Problém se objevil kolem 09:00 a podařilo se ho vyřešit kolem 11:00. Částečně nedostupná byla služba Národní identitní autority (NIA), problémy podle DIA (Digitální a informační agentura) ovlivňovaly přihlašování například i přes bankovní identitu. „Dostupnost NIA byla plně obnovena, přihlášení k digitálním službám

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:00 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi kvůli růstu cen pamětí a představil Raspberry Pi 4 s 3 GB RAM za 83,75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Humor

    Anthropic patrně omylem zveřejnil celý zdrojový kód svého CLI nástroje Claude Code prostřednictvím přiloženého sourcemap souboru v npm balíčku. Únik odhalil doposud nijak nezveřejněné funkce jako je například režim v utajení, autonomní agent 'KAIROS', orchestrace multi‑agentů, režim snění nebo dokonce virtuální mazlíček Buddy. Zajímavostí je detekce naštvání uživatele pomocí obyčejného regexpu. Anthropic rychle odstranil sourcemap a vydal opravu, nicméně kopie kódu se již stihly na GitHubu rozšířit mezi prostým lidem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    včera 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:44 | Upozornění

    Digitální a informační agentura (DIA) přistupuje ke změně formátu důvěryhodného seznamu České republiky z verze TLv5 na verzi TLv6, která nastane 29. dubna 2026 v 00:00 (CET). Ke změně formátu důvěryhodných seznamů členských států (tzv. Trusted Lists) dochází na základě změn příslušné unijní legislativy. Důvěryhodné seznamy se používají v rámci informačních systémů a aplikací zejména pro účely ověřování platnosti elektronických

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:00 | Nová verze

    Rspamd (Wikipedie), tj. open source systému pro filtrování nevyžádané pošty, byl vydán v nové major verzi 4.0.0. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.3. 23:11 | Nová verze

    SolveSpace (Wikipedie), tj. multiplatformní open source parametrický 2D/3D CAD, byl vydán v nové verzi 3.2. Přehled novinek v Changelogu na GitHubu. Vyzkoušet lze novou oficiální webovou verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1202 hlasů
     Komentářů: 29, poslední včera 11:17
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    22.11.2008 13:59 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Pul vteriny? Tak takovej blesk bych nechtel nikdy zazit ;)
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    Jan Drábek avatar 22.11.2008 14:14 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    přesně!
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    22.11.2008 14:44 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    tady zase nějaký vyčpělý Ynteligent slovíčkaří :-D
    unknown_ avatar 23.11.2008 13:23 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?

    Já zažil blesk, co trval i sekundu. A pak taky spoustu blesků, co bez přestání zářily jako zářivky asi hodinu. Byla to nádhera.

    22.11.2008 14:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Jo, to už jsem viděl několikrát. Jak na horách tak v nížině. Poprvé jsem z toho taky měl vánoce, ale už mě to nerajcuje. Zrovna včera jsem viděl pěkný záblesk, už ani nevím kde.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.11.2008 14:52 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    To neni problem zjistit, staci se kouknout na bleskova data na CHMU.
    Bluebear avatar 22.11.2008 14:34 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Ano, videl jsem. Neni to moc casty jev (tedy aspon ne u nas), ale stava se to - snehova smrst a k tomu blesky.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    22.11.2008 14:49 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Blesk se chyta s otevrenou zaverkou - chce to bud dratovou spoust s aretaci, nebo alespon rezim Bulb. Pak staci nastavit manualni rizeni expozice, nastavit pro ISO100 clonou cca. 5.6, zaostrit na nekonecno, namirit na bouri a cekat ...
    22.11.2008 14:52 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    e?

    Nemůžu to raději nakreslit? :-D
    22.11.2008 16:44 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Zkus fotografovani.cz nebo paladix.cz, fotit blesk je prakticky stejne jako fotit ohnostroj tak hledej HOWTO na jedno nebo druhe :-) (akorát to chce foťák, ne nějakou atrapu co nemá ani manuální režim nastavení expozice)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    22.11.2008 23:56 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Ehm coze? Blesk a ohnostroj ze se foti stejne? Blesk se samozrejme foti na dlouhej cas s vetsi clonou a cekas... Ale fotit takhle ohnostroj? Vznikla by z toho akorat rozmazana mazanice.

    Ostatne trochu zvlastni umelecke dilo se da vytvorit i tak ze vytvoris scenu s objekty udelas uplnou tmu, fotak otevres na nekolik minut a potom chodis po scene v cernych hadrech s bleskem v ruce a blejskas na objekty.

    Na dlouhej cas musis fotit nehybny objekty, coz tedy ohnostroj rozhodne neni.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    23.11.2008 03:10 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Tak nevím, ale mně se fotky ohňostrojů na dlouhý čas líbí extrémně. A právě ten dlouhý čas tam vytvoří zajímavé efekty. Samozřejmě všeho s mírou.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    23.11.2008 17:27 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?

    Ohňostroj jsem nikdy nefotil, ale co jsem o tom četl v nějaké učebnici fotografování, tak je opravdu běžné fotit ohňostroje na dlouhé časy (+-3s).

    27.11.2008 23:13 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?

    Blesk i ohňostroj se dají fotit skoro stejným způsobem. Prakticky se jedná o dost podobné postupy a jako všechno ostatní je třeba se to naučit.

    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    23.11.2008 17:28 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?

    ... a samozřejmě ze stativu.

    22.11.2008 15:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Je to dostr vzácný a taky dost divný, když už tak v tomhle období, kdy si podzimní bouřky ještě nedaj říct a nepřestávaj, ale zima už do toho sype sníh ;-)
    robotics avatar 22.11.2008 16:12 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Nějaký video by nebylo?
    Dent avatar 22.11.2008 16:16 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Včera to počasí bylo vůbec zajímavé. Vlezu do knihkupectví, svítí sluníčko... vylezu a nevidím na krok kvůli silnému dešti se sněhem a do toho se hřmí. Jít přes celé město jenom v podzimních mokasínách nebyl žádný med.
    22.11.2008 16:18 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    není to až tak neobvyklé ale většinou těch blesků moc není takže to projde bez povšimnutí. Ale elektrický náboj to chumelení má ale vybíjí se to sršením. Občas prý to bývá vidět na stožárech a hromosvodech když je tma jako fialové světélkování. Ale taková tma nebývá, jedině kdyby vypadla elektrika. Zato to je slyšet na rádiových vlnách. Někdy jako šum nebo praskot ale zažil jsem i na CB pásmu takový kravál že z toho šla hrůza. Předpokládám že znáte film Krakatit, ten vysílač co to přiváděl k výbuchu. Přesně takové pulzující chraplavé kvílení.
    23.11.2008 00:01 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Tohle jsem zazil vcetne toho srseni. Prusvih byl v tom ze jsme byli na 80m kominu a srseni na jimacich vedle nas bylo takove pulmetrove bzzzzz.... Ani jsem se moc nebal, protoze kdyby to do toho prasklo, tak by svitila nejen cela fabrika (coz se pred lety stalo a prej jim nadskakovali telefony na stolech a draty litaly zez zdi), ale i my. Sice jsem mel domenku, ze kdyz budeme klecet jen na nohou tesne u sebe, tak krokovy napeti nebude velky a treba to prezijem... A kdyby ne, tak nam to uz bude jedno... Nastesti do toho neprasklo.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    23.11.2008 13:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Občas prý to bývá vidět na stožárech a hromosvodech když je tma jako fialové světélkování.

    "Eliášův oheň", to je ono?

    Zato to je slyšet na rádiových vlnách.

    To teda sakra jo ;-) Toho se dá využít, protože tam je ta bouřka být slyšet dříve než to venku vůbec na bouřku vypadá. Ještě více než na CB je slyšet myslím někde na Středních vlnách, do tohoto pásma se ladí různé ty 'detektory bouřek' atp...

    23.11.2008 15:30 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?

    myslím že se udává jako nejefektivnější frekvence někde kolem 300 kHz. Na těch středních vlnách je ten praskot opravdu slyšet dlouho dopředu. Eliášův oheň je myslím koronový výboj, to sršení sněhu budou asi spíš obyčejné jiskry ale to je jedno, každopádně to je zajímavý jev.

    Jendа avatar 22.11.2008 16:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Teď jsem právě viděl (Praha 4). Zajímavé.
    22.11.2008 16:59 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Loni tu byly asi dvě nebo tři...
    Quando omni flunkus moritati
    hikikomori82 avatar 22.11.2008 17:37 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    A zasahovali tie blesky 5m od teba ludi? Asi nie co. Zalez lamo.
    22.11.2008 17:54 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Škoda. Nejvyšší clonové číslo, nejnižší citlivost, čas podle potřeby a rychlý prst na namáčknuté spoušti by mohly dát velmi dobrý výsledek...
    carnero avatar 22.11.2008 17:59 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Já to řešil stejně, ale vynechal jsem rychlý prst. Prostě jsem dal co nejdelší čas a stiskl. Až se zavřel, tak znovu. On se nějaký blesk chytil do krabičky...
    22.11.2008 20:10 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    přesně tak, nejdelší čas jaký jde, případně čas B což je otevříno dokud držím. Fotoaparát na stativ nebo aspoň pevně opřít a clonu podle situace. Pokud je tma tak plně otevřenou, když je to nad osvětleným městem tak to chce pár pokusů. Zaostřit na nekonečno nebo u nějakého toho kompaktu kde vlastně ani automatika nejde vypnout nastavit režim krajina. Jinak se to nejspíš bude snažit automaticky ostřit což asi nedokáže. Rychlý prst na spoušti? Reakční čas mezi okem a končetinou se udává někde kolem jedné sekundy. Při soustředění a tréningu asi o něco méně. Někde jsem četl že když je to úkon trénovaný do té míry že se stává nevědomou reakcí tak se dá dostat na několik desetin sekundy, přesné číslo nevím. Ale můžu s jistotou říct že ve chvíli stisknutí spouště fotoaparátu bude blesk pryč asi tak...několik desetin sekundy. Když připočtu ještě prodlevu aparátu tak je už úplně jisté že pokud to nějaký blesk vyfotí tak to zcela jistě bude nějaký úplně jiný.
    22.11.2008 22:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Když jsem to psal, už jsem si nepamatoval čas bouřky. Takže ve dne bych se musel spolehnout na krátké časy a rychlé prsty, v noci pak podle možností foťáku bulb nebo jednotky sekund. :-)

    Co se týká času reakce: blesk není tak úplně rychlý, jak na první pohled vypadá, obzvlášť pokud překonává dlouhou vzdálenost. Než si najde tu pravou "cestu nejmenšího odporu", tak to chvíli trvá a to je dost dlouhý čas na reakci - pokud jsou člověk i foťák připraveni. Kdyby byla latence oko-prst tak velká, jak říkáš, nedaly by se vůbec hrát akční střílečky. ;-)
    23.11.2008 08:40 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    a když jsi hrál takovou střílečku poprvé, kolik jsi toho nastřílel? Řek bych že prd jako každý. Navíc u hry nestřílíš většinou na základě okamžité reakce ale podle situace, podle toho že nepřítele slyšíš, vidíš na radaru nebo jiném bazmeku anebo ho prostě čekáš protože už tě tam dostal šestnáctkrát a tak tam po sedmnáctý zas bude. Někde by to šlo najít ale blesk je rychlý. Chvíli trvá vyhasínání žhavé stopy ve vzduchu ale i tak většina toho co vidíš je jen setrvačnost vlastních očí. Jsou blesky které by se asi daly počítat na nějaké zlomky sekund ale ty jsou málokdy k vidění a ještě že tak protože to je energie tak strašná že zásah znamená velkou škodu. Pěkné obrázky jsou na www.bourky.com v diskusi tam jeden píše že to zkoušel i rychlým prstem a kupodivu se občas něco vyfotí. Ale taky dodává že ten první ne, až další kanály vícenásobného blesku.
    23.11.2008 12:23 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?

     

    Jsou blesky které by se asi daly počítat na nějaké zlomky sekund ale ty jsou málokdy k vidění a ještě že tak protože to je energie tak strašná že zásah znamená velkou škodu. Pěkné obrázky jsou na www.bourky.com v diskusi tam jeden píše že to zkoušel i rychlým prstem a kupodivu se občas něco vyfotí. Ale taky dodává že ten první ne, až další kanály vícenásobného blesku.

    Asi jsem mám na bouřky s takovými blesky štěstí. :) Nechtěl jsem říct, že se takto dá zachytit každý blesk, to ani náhodou, ale velké blesky se takto dají chytat s dostatečnou pravděpodobností na to, aby to mělo smysl zkoušet. Kór pokud člověk fotí na digitál a zkažená fotka nic nestojí.

     

     

    Dalibor Smolík avatar 22.11.2008 18:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Ano, včera byla u nás kolem 18. hodiny, blýskalo se jako v létě, jen padal sníh :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    22.11.2008 21:22 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    S pomoci motion detection to jde taky dobre :) http://chdk.wikia.com/wiki/Samples:_Lightning_photography
    22.11.2008 22:41 alaimid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Já už jsem viděl hodně krát sněhovou bouřku. Blesky práskaly a bylo úplně bílo od chumelenice. Taky se velmi citelně ochladí (třeba z -5˚C na -15˚C během třeba minuty), dokonce jsem viděl padat kroupy v zimě. Vždy to trvá jen pár minut. Ale letos jsem neviděl ještě nic takového.
    Dalibor Smolík avatar 23.11.2008 15:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?

    Ano, tohle bylo na Silvestra 1978.  V Praze kolem 7. hodiny večer bylo 12 stupňů nad nulou, pak přišla bouřka, blesky a krupobití, které se změnilo v sníh. Když jsem se vracel noční tramvají z flámu, nebylo vidět přes sklo. Kouknu pak na teploměr a vidím -19˚ C ..

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    |🇵🇸 avatar 22.11.2008 23:47 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?
    Tady jsou občas teď vidět blesky. Olomouc.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    23.11.2008 14:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Viděli jste někdy sněhovou bouřku?

    Sněhová bouřka není zase tak vzácný jev. V poslední době se mi zdá že je jich víc, ale možná na ně mám jen víc štěstí.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.