abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 5
    dnes 13:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE na Mastodonu oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 26.04. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:00 | Nová verze

    Kryptografická knihovna OpenSSL byla vydána v nové verzi 4.0. Přehled změn v souboru CHANGES.md na GitHubu. Odstraněna byla podpora SSLv2 Client Hello a SSLv3. Ve výchozím nastavení byla zakázána podpora odmítnutých eliptických křivek v TLS dle RFC 8422. Přibyla například podpora Encrypted Client Hello (ECH, RFC 9849).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Komunita

    curl up 2026, tj. setkání vývojářů a uživatelů curlu, proběhne opět v Praze. O víkendu 23. a 24. května v Pracovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | IT novinky

    Aplikace pro ověřování věku uživatelů on-line platforem je technicky hotová a brzy bude k dispozici pro občany EU, oznámila dnes předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová. Půjde podle ní o bezplatné a snadno použitelné řešení, které pomůže chránit děti před škodlivým a nelegálním obsahem. Aplikace bude podle ní fungovat na jakémkoli zařízení a bude zcela anonymní.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 04:33 | Komunita

    V prosinci 2012 byla z linuxového jádra odstraněna podpora procesorů 386. Včera započalo odstraňování podpory procesorů 486.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:33 | IT novinky

    IuRe (Iuridicum Remedium) vyhlásila Ceny Velkého bratra za rok 2025. Slídily roku jsou automobilka Volkswagen, Meta a česká Ministerstva vnitra a průmyslu a obchodu. Autorem Výroku Velkého bratra je dánský ministr spravedlnosti zpochybňující právo na šifrovanou komunikaci. Naopak Pozitivní cenu získali studenti Masarykovy univerzity za odpor proti nucení do používaní aplikace ISIC.

    |🇵🇸 | Komentářů: 3
    14.4. 21:11 | Nová verze

    Po osmi měsících vývoje byla vydána nová verze 0.16.0 programovacího jazyka Zig (Codeberg, Wikipedie). Přispělo 244 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.4. 18:22 | Bezpečnostní upozornění

    Nejnovější X.Org X server 21.1.22 a Xwayland 24.1.10 řeší 5 bezpečnostních chyb: CVE-2026-33999, CVE-2026-34000, CVE-2026-34001, CVE-2026-34002 a CVE-2026-34003.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1340 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Heron avatar 1.11.2009 09:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    Oboru IT se často vyčítá, že funguje z velké části pro sebe, řeší převážně problémy, které sám vytvořil.

    Ano, ty jsi sám sobě vytvořil problém. Kdybys ten starý počítač nechal jak byl, nemusel jsi to řešit. ;-)

    stativ avatar 1.11.2009 09:33 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    Proč Workstation? Není to krapet overkill? Obzvláště teď, když Player umožňuje vytvářet nové stroje a je zadara?

    Mimochodem, k anketě by se hodily checkboxy, protože takhle nemůžu zaškrtat skoro všechno, protože na mě skoro všechno platí – hlásím bugy, posílám patche, preferuji OSS před proprietárním, ale pokud je ten proprietární lepší tak kašlu na OSS.

    PS.: A Vmware ti nevadí? Ten je taky proprietární…
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    1.11.2009 10:42 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    a nebo VirtualBox ktery ma uz podporu 3D ...
    USE="-gnome -kde";turris
    stativ avatar 1.11.2009 10:51 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    To má player taky, ale o dost delší dobu, takže tipuji, že by mohla být u vmwaru lepší. Stálo by to za porovnání…
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    xkucf03 avatar 1.11.2009 10:54 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    Licenci na Workstation jsem koupil už před nějakým časem, tehdy skoro jiná možnost nebyla, ve VirtualBoxu mi nefungoval ten LPT port…

    V anketě jsem nechal jen jednu možnost, protože počítám, že např. ten, kdo píše svobodný SW ho sám používá, takže ty možnosti nad tím se myslí samy sebou.

    Když už tam musí být proprietární SW (ArchiCAD + Windows), tak už mne ten proprietární VMware nevytrhne. Pořád je to lepší než mít na fyzickém počítači Windows, protože teď v nich běží jen ten ArchiCAD a teoreticky by v nich ani nemusela fungovat síť, nemusely by být napojené na Internet, takže by se nemohly zavirovat :-) Všechny věci jako www prohlížeč nebo e-mailový klient běží v Linuxu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    1.11.2009 11:29 Dream Squasher
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    Pripada mi to cele jako totalni kravina, ktera se nemuze vyplatit. Spravovat dva operacni systemy misto jednoho, zajistit mezi nimi sdileni dat, mene pohodlna prace nez v jednom systemu atd.
    1.11.2009 11:59 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    přesně tak, souhlasím. Nevidím žádné výhody..
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    1.11.2009 12:15 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    Pak ti přeju šťastné a veselé až se ti ty vidle poserou a ty budeš marně pátrat, jestli je chyba na straně sw nebo hw.
    vlastikroot avatar 1.11.2009 12:22 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    Snapshot hned po instalaci a pak už se o to člověk nestará. Sdílené složky vmwaru ti taky nic neříkají? Unity mode?
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    1.11.2009 12:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    Např. izolace toho počítače s Windows od sítě, takže není potřeba se tolik starat o antiviry a podobnou havěť.
    Quando omni flunkus moritati
    xkucf03 avatar 1.11.2009 12:25 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    Spravovat dva operacni systemy misto jednoho
    O Windows se teď není potřeba starat, budou fungovat prakticky offline, takže bez virů atd. a nebudou v nich žádná data, jen aplikace. Takže teď mám kopii virtuálního počítače, kterou si můžu kdykoli obnovit.
    zajistit mezi nimi sdileni dat
    To zajistí VMware přes sdílené složky – domácí adresář uživatele je dostupný ve fyzickém i virtuálním systému. Případně to jde omezit jen na některé složky nebo některé dát jen pro čtení.
    mene pohodlna prace nez v jednom systemu
    Na tom ještě pracuju, v menu Ubuntu-Gnome budou spouštěče na windowsovské aplikace (resp. aplikaci) a díky funkci Unity budou okna těchto aplikací vedle nativních linuxových oken – bez rámečku ohraničujícího virtuální počítač. Doplním screenshot :-)

    Linux se mi bude spravovat líp + díky LVM snapshotům to půjde líp zálohovat. A taky současný Linux má lepší uživatelské rozhraní než osm let starý systém od Microsoftu (ono je i lepší W7 :-D).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    1.11.2009 13:00 TomR | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    "aptitude dist-upgrade" v podání Windows: wuauclt /resetauthorization /detectnow
    Václav 2.11.2009 09:58 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    ááááá! Táhni s tímhle příkazem, už jsem doufal že ho nikdy neuvidím :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    progdan avatar 1.11.2009 15:30 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    Ta anketa by mela byt spis s checkboxy :-) Ja sovobodny software pouzivam, preferuji pred uzavrenym, pomaham hlasenim chyb, posilanim patchu a dokonce ho i vytvarim :-D No...guru nejsem, to je fakt...

    Jinak k zapisku - libi se mi tam myslenka na konci. Je pravda, co rikal Heron - ze kdyby si to nechal tak by si ten problem nemel a nemusel resit (ale zase by jsi byl chudsi o ty zkusenosti s LPT portem :-) ), na druhou stranu porad je v tom to, ze kdyby vyrobci podporovali alternativni platformy, ty by si mohl v klidu prejit a neresit problem...zapisek +1
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    progdan avatar 1.11.2009 15:31 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    Ad anketa - sry, priste si lip prectu predchozi prispevky :-)
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    1.11.2009 22:16 init_daemon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizace desktopu pro CAD
    Viete aky je rozdiel medzi zastancami FSF a inkviziciou v stredoveku ? Inkvizicia isla proti carodejniciam, FSF proti uzavretemu softveru :-D . Cele to tiahnutie proti uzavretemu softveru je smiesne. Je potrebne, aby bol na tomto svete otvoreny aj uzavrety softver. Kvoli rovnovahe :). Nepaci sa ti? Nepouzivaj! Pouzivas? Nefrfli :-D
    xkucf03 avatar 1.11.2009 22:52 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Rovnováha
    Vždyť rovnováha je: svobodný software na fyzickém železe a uzavřený ve virtuálu :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    default avatar 2.11.2009 07:15 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnováha
    Ale jde to i bez těch hajlovaček v úvodu a závěru. To měl na mysli a já s ním souhlasím.

    Spíš než zprávička o tom, jak xkucf03 navirtualizoval otci nějakej prográmek, by bylo zajímavější, aby po půl roce práce otec napsal, jak se mu pracuje/pracovalo, něco o údržbě, odezvách systému, s čím se potýkal, co řešil a jak to celé dopadlo.

    Ale chápu, že pro tučňáčka ve výpisu blogů se musí něco udělat. Bohužel tato úroveň je zřejmě dostačující. Což je škoda.
    8.11.2009 17:04 Sejmir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnováha
    A v tom tvem virtualu snad na fyzickem zeleze nebezi nebo co?
    xkucf03 avatar 8.11.2009 22:41 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rovnováha
    Když řeknu „na fyzickém železe“, tak tím myslím přímo na HW (skutečná základní deska, skutečné disky, skutečný BIOS natáhne OS…) a když řeknu „ve virtuálu“, tak tím myslím ve virtuálním počítači (virtualizovaný hardware, virtualizovaný BIOS natáhne hostovaný OS). A ten virtuální počítač samozřejmě musí běžet na nějakém OS běžícím na skutečném železe. Nebo je na tom něco nepochopitelného?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.