Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Strašně tu chybí grafika.Jak komu.
„kdo bude nadávat, ať si zapne CSS styl bez zbytečných obrázků“To je tak těžké?
Tezke nikoliv, ovsem otravne urcite.Uděláš to jen jednou a pak to zůstane nastavené. A určitě to bude méně otravné a časově náročné, než psaní tohoto komentáře, ve kterém si stěžuješ
O nahodnych navstevnicich ani nemluvim.Chtělo by to nějaký průzkum, ale právě u nich si myslím, že by většina ocenila modernější vzhled (víc ze současnosti).
Uděláš to jen jednou a pak to zůstane nastavené.nepouzivam jeden pocitac
Myslím, že řešením je mít několik verzí titulní stránky.Vždycky mě vytáčí, když vlezu na nějaké stránky, kde se musím hned zaškatulkovat. Typicky něco jako občan, živnostník, firma, korporace - viz třeba kyslík. Toto rozdělení opomíjí, že stejný návštěvník často vystupuje ve více rolích. Výsledkem je, že se stejné informace zobrazují na čtyřech místech, pokaždé trochu jinak, občas se něco zapomene aktualizovat (vzhledem k redundanci), a hlavně - z webu se stává ještě větší bludiště, než by muselo být. Kdo tam přijde z vyhledávače, musí se složitě zorientovávat, aby věděl, kde se vlastně nachází. Takže můj názor: toto ne. Pokud je potřeba tolik separovat cílové skupiny, ať jsou weby úplně odděleny, na různých doménách, s různým vzhledem. Dobrý příklad je oddělení ITBiz od abíčka. Může to být vzájemně prolinkováno, ale ať je to samostatné.
Má to spousta webů a Root to má taky už nějakou dobu – na tomhle prominentním místě je potřeba čtenáři nabídnout odkazy na další obsah – články, desktopy, blogy, software…Stalo se módou rvát do dolní části stránky hromady linků. Root je ještě ten lepší případ, jsou i mnohem horší. Nějak jsem to nepochopil a neměl jsem žádnou potřebu na linky klikat. Beru to jako svého druhu reklamní banner a podvědomě tyto odkazy ignoruji.
Vždycky mě vytáčí, když vlezu na nějaké stránky, kde se musím hned zaškatulkovat. Typicky něco jako občan, živnostník, firma, korporace - viz třeba kyslík.jj, někdy je to dost nešťastné – třeba když se máš zaškatulkovat jako firma/živnostník, abys dostal dražší služby než obyčejný občan. Ale třeba u těch škol mi to přijde vhodné – stávajícího studenta nebo zaměstnance určitě zajímají jiné věci, než uchazeče. A nakonec je dobré mít i nějakou mapu webu, která bude společná všem skupinám a dá se doklikat na všechno. Tady na Ábíčku by to mohlo fungovat jako filtr + změna umístění jednotlivých prvků na titulní stránce → díky tomu by uživatel z dané skupiny nebyl zahlcený informacemi, které ho nezajímají. A nebo by sis ten filtr zrušil a pak bys viděl všechno (cca dnešní stav).
Root je ještě ten lepší případ, jsou i mnohem horší. Nějak jsem to nepochopil a neměl jsem žádnou potřebu na linky klikat. Beru to jako svého druhu reklamní banner a podvědomě tyto odkazy ignoruji.Zrovna na Rootu jsem na ty odkazy kliknul už několikrát (a to na reklamu neklikám prakticky nikdy) – beru to o dost pozitivněji než reklamu – prostě se ze mně nikdo nesnaží tahat prachy za svoje pochybné výrobky, ale naopak mi nabízí nějaké informace (článek), které si můžu zadarmo přečíst (jasně, někdy je i kvalita těch informací pochybná, tak to zase zavřu).
Místní design je přehledný, jednoduchý… ale nudný. Chce to oživit.Pouzij slovo "chci", nikoliv "chce". Lidi, co sem chodi za informacemi se tu nenudi. Ale pokracuj. Jses na nejlepsi ceste doponoukat jeden z nejlip resenych serveru, ktere navstevuji k frikulinskemu domrdani.
to má docela dost webů, někdo tomu říká "related articles", "other news"...
...včetně ábíčka -- tedy alespoň na konci článku.to má docela dost webů
Možná by to chtělo k článkům a poradnám dát nějaké značení, jak moc pokročilé téma to je. Něco jako je na knížkách Computer Pressu (takové ty čtyři částečně vybarvené proužky). A pak podle toho zvýrazňovat ty články a dotazy odpovídající čtenářově úrovni (a případně i zaměření).To čtenář při frekvenci vydávání 2 články denně nemůže podle nadpisu posoudit, jestli ho to bude zajímat a rozumět tomu?
freshmouse efektu.
Tiskni
Sdílej: