Byla vydána beta verze Ubuntu 25.10 s kódovým názvem Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 25.10 mělo vyjít 9. října 2025.
Bola vydaná nová verzia 4.13 security platformy Wazuh. Prináša nový IT hygiene dashboard, hot reload dekodérov a pravidiel. Podrobnosti v poznámkách k vydaniu.
Americký výrobce čipů Nvidia investuje pět miliard dolarů (přes 100 miliard Kč) do konkurenta Intel, který se v poslední době potýká s vážnými problémy. Firmy to včera oznámily ve společné tiskové zprávě. Dohoda o investici zahrnuje spolupráci při vývoji čipů pro osobní počítače a datová centra. Akcie společnosti Intel na zprávu reagovaly výrazným růstem.
Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).
V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Strašně tu chybí grafika.Jak komu.
„kdo bude nadávat, ať si zapne CSS styl bez zbytečných obrázků“To je tak těžké?
Tezke nikoliv, ovsem otravne urcite.Uděláš to jen jednou a pak to zůstane nastavené. A určitě to bude méně otravné a časově náročné, než psaní tohoto komentáře, ve kterém si stěžuješ
O nahodnych navstevnicich ani nemluvim.Chtělo by to nějaký průzkum, ale právě u nich si myslím, že by většina ocenila modernější vzhled (víc ze současnosti).
Uděláš to jen jednou a pak to zůstane nastavené.nepouzivam jeden pocitac
Myslím, že řešením je mít několik verzí titulní stránky.Vždycky mě vytáčí, když vlezu na nějaké stránky, kde se musím hned zaškatulkovat. Typicky něco jako občan, živnostník, firma, korporace - viz třeba kyslík. Toto rozdělení opomíjí, že stejný návštěvník často vystupuje ve více rolích. Výsledkem je, že se stejné informace zobrazují na čtyřech místech, pokaždé trochu jinak, občas se něco zapomene aktualizovat (vzhledem k redundanci), a hlavně - z webu se stává ještě větší bludiště, než by muselo být. Kdo tam přijde z vyhledávače, musí se složitě zorientovávat, aby věděl, kde se vlastně nachází. Takže můj názor: toto ne. Pokud je potřeba tolik separovat cílové skupiny, ať jsou weby úplně odděleny, na různých doménách, s různým vzhledem. Dobrý příklad je oddělení ITBiz od abíčka. Může to být vzájemně prolinkováno, ale ať je to samostatné.
Má to spousta webů a Root to má taky už nějakou dobu – na tomhle prominentním místě je potřeba čtenáři nabídnout odkazy na další obsah – články, desktopy, blogy, software…Stalo se módou rvát do dolní části stránky hromady linků. Root je ještě ten lepší případ, jsou i mnohem horší. Nějak jsem to nepochopil a neměl jsem žádnou potřebu na linky klikat. Beru to jako svého druhu reklamní banner a podvědomě tyto odkazy ignoruji.
Vždycky mě vytáčí, když vlezu na nějaké stránky, kde se musím hned zaškatulkovat. Typicky něco jako občan, živnostník, firma, korporace - viz třeba kyslík.jj, někdy je to dost nešťastné – třeba když se máš zaškatulkovat jako firma/živnostník, abys dostal dražší služby než obyčejný občan. Ale třeba u těch škol mi to přijde vhodné – stávajícího studenta nebo zaměstnance určitě zajímají jiné věci, než uchazeče. A nakonec je dobré mít i nějakou mapu webu, která bude společná všem skupinám a dá se doklikat na všechno. Tady na Ábíčku by to mohlo fungovat jako filtr + změna umístění jednotlivých prvků na titulní stránce → díky tomu by uživatel z dané skupiny nebyl zahlcený informacemi, které ho nezajímají. A nebo by sis ten filtr zrušil a pak bys viděl všechno (cca dnešní stav).
Root je ještě ten lepší případ, jsou i mnohem horší. Nějak jsem to nepochopil a neměl jsem žádnou potřebu na linky klikat. Beru to jako svého druhu reklamní banner a podvědomě tyto odkazy ignoruji.Zrovna na Rootu jsem na ty odkazy kliknul už několikrát (a to na reklamu neklikám prakticky nikdy) – beru to o dost pozitivněji než reklamu – prostě se ze mně nikdo nesnaží tahat prachy za svoje pochybné výrobky, ale naopak mi nabízí nějaké informace (článek), které si můžu zadarmo přečíst (jasně, někdy je i kvalita těch informací pochybná, tak to zase zavřu).
Místní design je přehledný, jednoduchý… ale nudný. Chce to oživit.Pouzij slovo "chci", nikoliv "chce". Lidi, co sem chodi za informacemi se tu nenudi. Ale pokracuj. Jses na nejlepsi ceste doponoukat jeden z nejlip resenych serveru, ktere navstevuji k frikulinskemu domrdani.
to má docela dost webů, někdo tomu říká "related articles", "other news"...
...včetně ábíčka -- tedy alespoň na konci článku.to má docela dost webů
Možná by to chtělo k článkům a poradnám dát nějaké značení, jak moc pokročilé téma to je. Něco jako je na knížkách Computer Pressu (takové ty čtyři částečně vybarvené proužky). A pak podle toho zvýrazňovat ty články a dotazy odpovídající čtenářově úrovni (a případně i zaměření).To čtenář při frekvenci vydávání 2 články denně nemůže podle nadpisu posoudit, jestli ho to bude zajímat a rozumět tomu?
freshmouse efektu.
Tiskni
Sdílej: