abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 1
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    27.4. 21:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 23:00 | Komunita

    V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 485 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Přestavba ABC Linuxu

    17.12.2009 23:49 | Přečteno: 2153× | ABC Linuxu | poslední úprava: 17.12.2009 23:54

    Poslední dobou se tu čím dál víc řeší budoucnost Ábíčka, redesign webu a změny v zaměření obsahu. Takže tady je moje představa.

    Jsem dlouhodobým uživatelem jak Linuxu tak Ábíčka. Trávím tu spoustu času a je to už tak trochu deformace. Třeba na titulní stránku skoro nechodím. Když už, tak se podívám jen na začátek – jaké články dneska vyšly. Občas kouknu na zprávičky, ale ty jsou ve sloupku pořád, takže kvůli nim ani na titulní stránku chodit nemusím. Nejčastěji jsem na stránce Mé komentáře – koukám, jak to žije v diskusích, do kterých jsem přispěl a flamuju. Občas se podívám na stránku blogů a výjimečně desktopů.

    Z tohoto pohledu je titulní stránka naprosto nepodstatná, i kdyby tu nebyla, Ábíčko by mi sloužilo stejně dobře, o nových článcích bych se dozvěděl z RSS čtečky. Přesto je titulní stránka asi ta nejdůležitější na každém serveru. Myslím, že řešením je mít několik verzí titulní stránky. Ale pro koho? Kdo jsou čtenáři?

    1. Stálí čtenáři – většinou zkušenější uživatelé Linuxu.
    2. Začátečníci s Linuxem – někdo jim poradil, ať sem chodí a naučí se tu, co s tím Linuxem mají dělat.
    3. Náhodní kolemjdoucí – poslal je sem Google nebo podobný vyhledávač.
    4. Lidi z byznysu – normálně chodí na ITBiz nebo jiné netechnické servery, ale nejsou zabednění, někdy jsou i trochu osvícení a vědí, že open source a Linux má smysl a chtějí se o něm něco dozvědět.

    (zapomněl jsem na někoho?)

    První skupinu je potřeba udržovat a rozmazlovat technickými články. Ale hlavně se z nich dá dost vytěžit – můžou radit začátečníkům a ti sem budou rádi chodit (a koukat a klikat na reklamy). Vidím to ale na sobě – potřebuji nakopnout, musí mi někdo říct: „nebuď línej a přečti si, co ty lidi v poradně chtějí a poraď jim!“. Jinak totiž z titulní stránky vidím jen vršek s novými články a k poradně často ani nesjedu. Těmhle uživatelům je potřeba cpát dotazy z poradny (i) jinde než na titulní stránce – v podstatě místo reklamy – naservírovat jim dotazy ostatních a dokopat je k tomu, aby odpovídali. Aby tenhle systém byl efektivní, je potřeba aby se k uživateli dostávaly relevantní dotazy – člověk vyplnil oblasti, kterým rozumí a systém by mu dával přednostně dotazy z těchto oblastí.

    Jejich titulní stránka bude odpovídat hezky nastylované a parametrizované RSS čtečce. Přidat velká tlačítka pro vložení nového blogu a motivovat k odpovídání v poradně. Uvítal bych, kdyby na titulní stránce byl výpis ze stránky „Mé komentáře“ (stačí jen ty, kde je nový příspěvek) a vedle toho další výpisy (články, zprávičky, poradny…).

    Druhou skupinu nezajímají odborné články ani interní humor zdejších veteránů. Potřebují jednoduchého průvodce, něco jako příručku. Potřebují vyřešit nějaký svůj problém nebo se systematicky učit Linux. Někteří ještě nejsou úplně rozhodnutí a hrozí, že se na Linux vykašlou a odejdou k „Sedmičkám“ – takže je tu potřeba i trochu té agitky (tentokrát ne politické). Něco jako proc.linux.cz, ale mnohem dynamičtější, aktuálnější a provázané s návody, učebnicí a poradnou.

    Jejich titulní stránka by měla vypadat spíš jako encyklopedie nebo učebnice. Měla by tu být velká tlačítka: FAQ, hledání v poradně a v návodech, vložení nového dotazu.

    Třetí skupina na titulní stránku nepřijde, takže ta je celkem nepodstatná. Důležité je tyhle lidi udržet – upoutat jejich pozornost a nabídnout jim další relevantní obsah z našeho serveru – dá se těžit ze slov, která hledali na googlu nebo ze štítků článku, který nalezli. Vespod stránky by měl být dotaz: „Našli jste, co jste hledali?“ A pod tím mít připravené další odkazy.

    Čtvrtou skupinu nezajímají technické články, moc je ani nezajímají praktické návody. Chtělo by to větší prolnutí s ITBizem. Zprávičky ze světa open source byznysu a články. ITBiz není možné zahltit linuxovými zprávičkami – takže, co se nevejde tam, dávat do nějaké „byznys sekce“ na Ábíčko. Nezahlcovat tyhle lidi tím, že vyšla verze 0.5.1 nějakého programu pro systémáky. Část jejich titulní stránky budou tvořit (pro ně zajímavé) zprávičky (a články) a část bude učebnicová – agitka o tom, jak je ten svobodný software bezva a že by bylo dobré, kdyby ho ve firmě používali.

    Tohle rozdělení webu podle typu čtenáře není nic neobvyklého – celkem běžně se velké weby dělí na část pro soukromé osoby a pro firmy (nabídka zboží a služeb) nebo na studenty, učitele, uchazeče a novináře/externí osoby (v případě škol). Takové rozdělení mi přijde lepší, než se snažit dělat jednu titulní stránku, která sedne všem (nesedne).

    Hardwarovou část bych propojil s elektronickými obchody, aby si člověk mohl rovnou tu věc koupit. Plus přidat průvodce nákupem. O tom jsem tu už psal.

    Katalog softwaru by bylo fajn propojit s balíčkovacími systémy hlavních distribucí – apsoň tam dát ikonku, ve kterých distribucích je program (standardně) k dispozici (a v jaké verzi). Možná by to šlo nějak automatizovat – načíst si seznam balíčků jednotlivých distribucí a zaškrtávat v nich položky (kdo to bude dělat?), které se překlopí do záznamu ve zdejší databázi softwaru – překládat anglické popisy na české.

    Na konci stránky je nevyužité místo – člověk si dočte článek nebo diskusi a teď přemýšlí, kam dál… a vidí tam akorát

    © 1999-2009 Stickfish, s. r. o. Všechna práva vyhrazena.
    to je s prominutím na ho*no. Má to spousta webů a Root to má taky už nějakou dobu – na tomhle prominentním místě je potřeba čtenáři nabídnout odkazy na další obsah – články, desktopy, blogy, software…

    Strašně tu chybí grafika. Místní design je přehledný, jednoduchý… ale nudný. Chce to oživit. Druhá věc jsou obrázky – ideálně by každý článek měl mít na začátku obrázek (ne jen ikonu). Ale zase nesklouznout k tomu, aby tu byly bezduché „ilustrační“ fotky jako je to na mnoha zpravodajských webech. Snažit se o relevantní obrázky.

    A pak mám ještě spoustu dalších tipů na vylepšení… ty by se mi ale vrátily jako bumerang se slovy „tak to naprogramuj“ :-) (budu se snažit…)

           

    Hodnocení: 85 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Různé verze titulní stránky pro různé skupiny uživatelů je
     (71 %)
     (29 %)
    Celkem 75 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.12.2009 00:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Strašně tu chybí grafika.
    Jak komu.
    Quando omni flunkus moritati
    Josef Kufner avatar 18.12.2009 13:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Jemná a decentní grafika tu chybí hodně.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    herne the hunter avatar 18.12.2009 14:03 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Jak komu ;)
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    18.12.2009 15:08 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    nechybi vubec.
    thingie avatar 18.12.2009 16:10 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    S tím souhlasím.
    Růžové lži.
    kyknos avatar 19.12.2009 13:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Mně ne.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 19.12.2009 14:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    „kdo bude nadávat, ať si zapne CSS styl bez zbytečných obrázků“
    To je tak těžké?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 19.12.2009 15:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Tezke nikoliv, ovsem otravne urcite.

    O nahodnych navstevnicich ani nemluvim.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 19.12.2009 15:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Tezke nikoliv, ovsem otravne urcite.
    Uděláš to jen jednou a pak to zůstane nastavené. A určitě to bude méně otravné a časově náročné, než psaní tohoto komentáře, ve kterém si stěžuješ :-D
    O nahodnych navstevnicich ani nemluvim.
    Chtělo by to nějaký průzkum, ale právě u nich si myslím, že by většina ocenila modernější vzhled (víc ze současnosti).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 19.12.2009 15:51 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Uděláš to jen jednou a pak to zůstane nastavené.

    nepouzivam jeden pocitac
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 19.12.2009 16:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    To by se nastavovalo v nastavení tvého účtu, takže bys to měl všude stejné.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 19.12.2009 19:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    To bych se musel vsude a porad jako kokot prihlasovat. Dekuji nechci.

    Uz takhle abicko nesmyslne plytva daty (coz docela nastve napriklad pri roamingu) na nahledy komentaru a jine ptakoviny... obrazky ci vynucene prihlasovani by byl jen dalsi hrebik do rakve.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    tsLnox avatar 18.12.2009 16:10 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Mě nechybí, ale neodmítl bych ji :)
    Jendа avatar 18.12.2009 00:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Amen.

    Přiznám se, že na titulku chodím jen kvůli poradně (jsem kibic, jak jste si někteří asi všimli :-)) a článkům (ani nevím, proč nemám články v RSS čtečce). Stránku „Mé komentáře“ mám v záložkách.

    Nejvíc mi tu chybí toto: Když bych si dal na diskuzi „oko“, tak by při objevení nového komentáře nepřišel mail, ale zobrazilo se v nějakém boxíku „diskuze X má Y nových komentářů“. A pak bych ještě prodloužil historii navštívených diskuzí, aby si to pamatovalo nové příspěvky déle než nějakých 80 dozadu.
    18.12.2009 09:51 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Možná by šlo udělat, že by to nebyl fixní límit, ale proměnlivý podle skóre. Kdo má vyšší skóre, bude mít třeba limit ve výši stovek. Bugzilla, pokud to někomu stojí za to.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    18.12.2009 12:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Jo, Bugzila. "Za to" mi stálo už asi pět věcí, z toho 4 jsou stále NEW a jedna je ASSIGNED. Předevčírem jsem na to koukal a tak nějak si mi zdálo, jestli by se to tam nemělo spíš jmenovat /dev/null
    Quando omni flunkus moritati
    18.12.2009 13:42 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    • new/open/reopened: 494
    • fixed/rejected/closed: 726
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    hikikomori82 avatar 18.12.2009 01:28 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Aspon v gimpe si nieco mohol nahreslit. Takto je to dost o nicom.
    18.12.2009 01:30 zozo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    ta ponuka na domrdani je stale platna ???
    last.fm/user/kingzozo
    Luk avatar 18.12.2009 01:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Nedá mi to, abych si nerýpl.
    Myslím, že řešením je mít několik verzí titulní stránky.
    Vždycky mě vytáčí, když vlezu na nějaké stránky, kde se musím hned zaškatulkovat. Typicky něco jako občan, živnostník, firma, korporace - viz třeba kyslík. Toto rozdělení opomíjí, že stejný návštěvník často vystupuje ve více rolích. Výsledkem je, že se stejné informace zobrazují na čtyřech místech, pokaždé trochu jinak, občas se něco zapomene aktualizovat (vzhledem k redundanci), a hlavně - z webu se stává ještě větší bludiště, než by muselo být. Kdo tam přijde z vyhledávače, musí se složitě zorientovávat, aby věděl, kde se vlastně nachází.

    Takže můj názor: toto ne. Pokud je potřeba tolik separovat cílové skupiny, ať jsou weby úplně odděleny, na různých doménách, s různým vzhledem. Dobrý příklad je oddělení ITBiz od abíčka. Může to být vzájemně prolinkováno, ale ať je to samostatné.
    Má to spousta webů a Root to má taky už nějakou dobu – na tomhle prominentním místě je potřeba čtenáři nabídnout odkazy na další obsah – články, desktopy, blogy, software…
    Stalo se módou rvát do dolní části stránky hromady linků. Root je ještě ten lepší případ, jsou i mnohem horší. Nějak jsem to nepochopil a neměl jsem žádnou potřebu na linky klikat. Beru to jako svého druhu reklamní banner a podvědomě tyto odkazy ignoruji.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.12.2009 03:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Ono by nemuselo jít ani tak o škatulkování, ale třeba o to, že by si každý vybral, co na titulní stránce chce a co ne. Jen nevím, jestli by si někdo dal práci s layoutem, který by uspokojivě zvládl tolik možných variant.
    kyknos avatar 19.12.2009 13:17 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Přesně tak.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 19.12.2009 14:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Vždycky mě vytáčí, když vlezu na nějaké stránky, kde se musím hned zaškatulkovat. Typicky něco jako občan, živnostník, firma, korporace - viz třeba kyslík.
    jj, někdy je to dost nešťastné – třeba když se máš zaškatulkovat jako firma/živnostník, abys dostal dražší služby než obyčejný občan. Ale třeba u těch škol mi to přijde vhodné – stávajícího studenta nebo zaměstnance určitě zajímají jiné věci, než uchazeče. A nakonec je dobré mít i nějakou mapu webu, která bude společná všem skupinám a dá se doklikat na všechno.

    Tady na Ábíčku by to mohlo fungovat jako filtr + změna umístění jednotlivých prvků na titulní stránce → díky tomu by uživatel z dané skupiny nebyl zahlcený informacemi, které ho nezajímají. A nebo by sis ten filtr zrušil a pak bys viděl všechno (cca dnešní stav).
    Root je ještě ten lepší případ, jsou i mnohem horší. Nějak jsem to nepochopil a neměl jsem žádnou potřebu na linky klikat. Beru to jako svého druhu reklamní banner a podvědomě tyto odkazy ignoruji.
    Zrovna na Rootu jsem na ty odkazy kliknul už několikrát (a to na reklamu neklikám prakticky nikdy) – beru to o dost pozitivněji než reklamu – prostě se ze mně nikdo nesnaží tahat prachy za svoje pochybné výrobky, ale naopak mi nabízí nějaké informace (článek), které si můžu zadarmo přečíst (jasně, někdy je i kvalita těch informací pochybná, tak to zase zavřu).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.12.2009 06:00 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Místní design je přehledný, jednoduchý… ale nudný. Chce to oživit.
    Pouzij slovo "chci", nikoliv "chce". Lidi, co sem chodi za informacemi se tu nenudi. Ale pokracuj. Jses na nejlepsi ceste doponoukat jeden z nejlip resenych serveru, ktere navstevuji k frikulinskemu domrdani.
    18.12.2009 15:10 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    +1
    18.12.2009 06:28 Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Konec stranky

    s tim koncem je to pravda. na jednom nejmenovanem "novinovem" serveru v sekci Auto jsou po docteni clanku nahodne zobrazeny dalsi recenze clanky a uz mockrat se mi stalo, ze jsem docetl jeden a v seznamu me zaujal dalsi...
    Milhouse avatar 18.12.2009 08:09 Milhouse | skóre: 15 | blog: MilhouseLand
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    +1
    "...naše práce není vidět, ale je důležitá!"
    18.12.2009 09:28 Kosič | blog: Skipper's Log | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu

    to má docela dost webů, někdo tomu říká "related articles", "other news"...

    18.12.2009 10:44 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu

    to má docela dost webů

    ...včetně ábíčka -- tedy alespoň na konci článku.
    18.12.2009 15:59 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Ale ty se negenerují automaticky, ne?
    multi avatar 18.12.2009 09:32 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    co se tyka prvni skupiny do je obvzlast dobre promysleno
    Dalibor Smolík avatar 18.12.2009 09:52 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Různé verze titulní stránky snad nejsou potřeba, ale třeba sekce pro začátečníky a pokročilé (třeba ve třídění dotazů, články atd.) .. by možná nebyly od věci.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.12.2009 13:07 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    ..cituji z Vasi stranky o SQL:

    SQL je skvělý jazyk, který slouží k psaní databázových dotazů a obecně k práci s relačními databázemi. Naučit se ho není těžké, naopak, SQL příkazy jsou přirozené a logické. Zvládnout to může téměř každý.

    kdysi jsem si myslel, ze se odbornici mohou domluvit a napsat treba dohromnady nejaky clanek. Obohatit sebe a ostatni. Dnes vim, ze je k tomu treba, aby meli lide trochu podobne nazory minimalne v tom oboru, o kterem chteji psat. Pro me je ale napr. to nahore takova kravina, ze bych si nedovedl spolupraci vubec predstavit.

    Proc to pisi. Jde o to, kdo je zacatecnik a kdo pokrocily. Pro me jsou nazory v uvody nazory zacatecnika a pritom bude jiste velka vetsina lidi autora povazovat za nekoho pokrocileho v oblasto SQL. Z toho duvodu bude take tezke, udelat nejakou sekci pro zacatecniky a nejakou pro pokrocile.
    thingie avatar 18.12.2009 13:20 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    To je jasné. Kdo o něčem říká, že je to skvělé, tak o tom prd ví. :-)
    Růžové lži.
    xkucf03 avatar 18.12.2009 17:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Když budeš prodávat prací prášek, tak taky budeš říkat, jak je skvělý, i když budeš z továrny vědět, že to má ještě rezervy :-)

    Nicméně ten můj názor není až tak marketingově neupřímný – opravdu mám SQL rád. Jasně, že se dají na všem nají chyby, i na SQL a člověk na ně dříve nebo později narazí… ale je potřeba to srovnávat s jinými možnostmi – a z nich vychází SQL resp. relační databáze pořád velmi dobře a často jako nejlepší možnost. Teď např. píšu jednu aplikaci nad XML databází, to je o dost jiný svět, v něčem lepší, v něčem horší… psát to je o dost pracnější – což je částečně tím, že s SQL a klasickým J2EE dělám delší dobu, ale i tak mi to nepřijde jako něco zázračně lepšího nebo snadnějšího než SQL (a to jsem hodně XML pozitivní). SQL z toho prostě pořád vychází jako (přinejmenším) dobrý způsob jak pracovat s daty.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Dalibor Smolík avatar 18.12.2009 13:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Z toho duvodu bude take tezke, udelat nejakou sekci pro zacatecniky a nejakou pro pokrocile.
    No vidíte, já si to tak úplně nemyslím. Asi před deseti lety jsem narazil na sérii článků o SQL v nějakém časopise a bylo to psané velmi záživně a hlavně úplné základy a především bylo vysvětleno, k čemu je to dobré. Zaujalo mě to a řekl jsem si, že by mi to mohlo být prospěšné, aniž jsem však o tom cokoliv z dřívějška věděl (dělal jsem v té době jednodušší tabulky v Excelu, o ničem jiném jsem neměl páru).
    Kdybych dostal do ruky místo toho odborné pojednání třeba o triggerech nebo procedurách, asi bych to odložil, nevěděl bych, zda se to nemaže na chleba :-)
    Prostě ne každý je IT odborník a přesto mu může tato vymoženost techniky dobře posloužit.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Josef Kufner avatar 18.12.2009 13:51 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Ale v okamžiku, kdy už člověk není začátečník, tak s nezájmem odloží právě takový článek o základech a přitom ten o triggerech nebo procedurách by ho zaujal.

    Možná by to chtělo k článkům a poradnám dát nějaké značení, jak moc pokročilé téma to je. Něco jako je na knížkách Computer Pressu (takové ty čtyři částečně vybarvené proužky). A pak podle toho zvýrazňovat ty články a dotazy odpovídající čtenářově úrovni (a případně i zaměření).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Dalibor Smolík avatar 18.12.2009 14:13 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Možná by to chtělo k článkům a poradnám dát nějaké značení, jak moc pokročilé téma to je.
    Jo, díky za doplnění. Tohle jsem měl na mysli také.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.12.2009 14:15 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Souhlasím, též o tom uvažuju. Nějaká jednoduchá forma, která informuje čtenáře o úrovni (začátečník, pokročilý, expert) / cílení (uživatel, admin, programátor).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    xkucf03 avatar 18.12.2009 17:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    +1 nějaký takový ukazatel by to chtělo.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 18.12.2009 18:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Možná by to chtělo k článkům a poradnám dát nějaké značení, jak moc pokročilé téma to je. Něco jako je na knížkách Computer Pressu (takové ty čtyři částečně vybarvené proužky). A pak podle toho zvýrazňovat ty články a dotazy odpovídající čtenářově úrovni (a případně i zaměření).
    To čtenář při frekvenci vydávání 2 články denně nemůže podle nadpisu posoudit, jestli ho to bude zajímat a rozumět tomu?
    Josef Kufner avatar 18.12.2009 19:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    U článků možná, u blogů sotva, v poradně bez šancí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.12.2009 15:58 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Jsem prakticky okenář a GNU/Linux používám jen tak pro srandu, možná na něj časem přejdu, ale možná taky ne. Poprvé jsem s GNU/Linuxem dělal před cca šesti lety a od té doby mě docela zajímá a proto čtu root, abíčko...
    Teď k tomu abíčku - chodím sem v podstatě číst jen blogy a sem tam zprávičky. Občas teda přečtu nějaký článek (to víte, Bednáře tu nemáte). Prostě normální návštěvník.
    Co mě ale dost často irituje jsou někteří militantní linuxáci (je jich tu málo, ale jsou tu). Občas si člověk připadá jako by měl svrab, když používá majoritní systém. Aby to nevypadalo, že si ty militanty vymýšlím, tak se mrkněte na odkaz na diskuzi, která mě sice pobavila, ale taky mě jakožto uživatele Windows mohla dost odradit od čtení ábíčka: CodePlex - open source nadace Microsoftu
    hikikomori82 avatar 18.12.2009 16:27 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Na 1 linuxaka pripada 92 windowsakov. Ak by drzali hubu a krok, uz by o nich nikto nikdy nepocul.
    Amarok avatar 18.12.2009 18:47 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    A ty jsi Martin Petr? :D
    Extremisti jsou vsude, dokonce je vic zastancu M$ nez GNU (pochopitelne, kdyz ma M$ podil asi 90%). Takze bych tim moc neargumentoval, to je pak skatulkovani. Kdo cte kterekoli anonymni prispevky na webu, tak musi pocitat s tim, ze to nepisou jen slusni lide...
    GNUniverse - May the source be with you...
    19.12.2009 10:51 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Ani Martin ani Petr :(
    belisarivs avatar 18.12.2009 20:12 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    S timhle ale nic udelat nemuzeme. Prece nemuzes chtit, abychom tu likvidovali ty, kdo jsou na Windows (casto opravnene) nasrani a neumi se ovladat.

    Od toho tu mas tlacitko "Blokovat".

    Nebo jake navrhujes lepsi reseni?

    Taky dovol abych podotknul, ze lide kolem Windows taky nejsou kdo vi jaka hitparada. Vypady typu nadavani do socek, ktere nemaji na "poradny" operacni system nejsou vzacny jev.
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.12.2009 10:49 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Však jsem napsal, že mě to pobavilo. No, někoho to může odradit od čtení.
    Když už tu diskutujete o změnách na ábíčku, tak jsem přihodil pouze jeden svůj postřeh. Jinak ábíčko považuji za dobrý server, chodím sem rád.
    Grunt avatar 20.12.2009 16:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Já už bych hlavně nastavil zobrazování IP adresy anonymů.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 20.12.2009 16:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Ptám se znovu - k čemu by to bylo dobré?

    2001:470:1f0a:1b6::2
    Grunt avatar 20.12.2009 17:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Mně? K ničemu. Ale to většina těch anonymů neví.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 20.12.2009 17:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Hlavně by existovala malá šance, že by to mohlo vést k odstranění freshmouse efektu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.12.2009 20:08 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Ja bych byl docela pro ;-)
    20.12.2009 23:48 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    Toto nepsal pravý freshmouse, já jsem pravý freshmouse a jsem proti
    kyknos avatar 21.12.2009 10:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestavba ABC Linuxu
    a freshmouse efekt vadi cemu?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.