abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 1
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    27.4. 21:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 23:00 | Komunita

    V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 485 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Mikroblog #3

    3.4.2010 18:26 | Přečteno: 1092× | Politika | poslední úprava: 3.4.2010 18:28

    Po delší době zase pár drobností: maily v kopii, poradna a Opencard.

    V kopii…

    Všimli jste si toho, že když nějaký e-mail pošlete v kopii dalším lidem (typicky kolegům) diskuse se často rozvine v hádku? Zatímco když e-mailová diskuse probíhá jen mezi dvěma, bývá většinou konstruktivnější a přátelštější.

    Ne nadarmo se říká, že chválit by se mělo veřejně, zatímco kritizovat mezi čtyřma očima.

    Přitom v mailu ani nemusíte kritizovat – pouze stačí, aby si vaši poznámku druhá strana takto vyložila. Pokud byste si totéž řekli osobně, patrně by se nic tak hrozného nestalo.

    (takových flamů po mailu mám za sebou několik – naštěstí od posledního je to už celkem dlouho – ale tohle téma mi delší dobu leželo v hlavě, tak jsem ho prostě chtěl napsat.)

    Poradna – sám sobě

    Další dnešní mikro-postřeh se týká poradny. Už poněkolikáté se mi stalo, že když jsem konečně formuloval dotaz tak, abych se za něj v poradně nemusel stydět, došel jsem záhy k jeho řešení a sám si odpověděl. Aneb: když se snažíte popsat problém tak, aby mu porozuměli ostatní, často vystihnete jeho pravou podstatu, což vám pomůže s řešením. Stává se vám to taky? Možná by měl člověk nejdřív pořádně přemýšlet než začne otravovat v poradně – ale na druhou stranu: když se zeptá a pak si sám odpoví, napíše řešení ostatním, místo aby si ho nechal pro sebe.

    Opencard

    Reklamy na Opencard jsou po Praze už několik týdnů, ale k jejich vyfocení a napsání blogu jsem se dostal až teď. Opencard: smát se lidem do ksichtu.        

    Hodnocení: 70 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Diskuse se nemusí zvrhnout v obvyklý spor – můžete se vyjádřit v této anketě :-)
     (32 %)
     (68 %)
    Celkem 41 hlasů

    Anketa

    Vy a maily v kopii?
     (33 %)
     (8 %)
     (44 %)
     (54 %)
     (13 %)
     (13 %)
     (5 %)
     (31 %)
     (26 %)
     (38 %)
    Celkem 39 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jan Drábek avatar 3.4.2010 18:43 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    Já spíš než s maily v kopii pozoruju takovéto chování u všech lidí za všech situací.

    S poradnou částečně souhlasím, když to nevyjde a já ji přesto musím položit, pak mi vlastně nikdo z diskutujících moc nepomůže :-(
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    3.4.2010 19:35 Power | skóre: 7 | blog: Power
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    Příloha:
    K opencard přikládám jeden obrázek, který hovoří za vše. Koukám na něj pokaždé, když projíždím Prahou a nestačím se divit, jejich drzost nezná mezí.
    3.4.2010 19:44 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    Uzasne komunisticke heslo. Jiz dnes se mame lepe nez zitra.
    default avatar 3.4.2010 20:23 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    Všimli jste si toho, že když nějaký e-mail pošlete v kopii dalším lidem (typicky kolegům) diskuse se často rozvine v hádku? Zatímco když e-mailová diskuse probíhá jen mezi dvěma, bývá většinou konstruktivnější a přátelštější.
    Ne, nevšimnul. Já akorát vypozoroval, že když dám do kopie nadřízené, pak se dají věci do pohybu. Toliko k zahraničí.

    V Čechách jsem vypozoroval následující:
    1. Když je e-mail určen konkrétní osobě, dostane se vám odpovědi kategorie "nebuzeruj".
    2. Když dáte do kopie nadřízené, vše probíhá tak jak má a v soukromých e-mailech chodí správy typu "nebuzeruj".
    3. Dost pomáhá ohánění se sociálkou.
    Heron avatar 3.4.2010 22:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    V Čechách jsem vypozoroval následující:
    1. Když je e-mail určen konkrétní osobě, dostane se vám odpovědi kategorie "nebuzeruj".
    2. Když dáte do kopie nadřízené, vše probíhá tak jak má a v soukromých e-mailech chodí správy typu "nebuzeruj".
    3. Dost pomáhá ohánění se sociálkou.

    To by možná chtělo upřesnit. To v těch emailech posíláte osobní výtky, chyby a tak?

    default avatar 3.4.2010 23:14 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    Nic osobního, chraň bůh! Jen upomínky, že by bylo záhodno dodržovat zákoník práce a další související zákony. Ve slušnosti, samozřejmě. Naštěstí je to za mnou. Uf!
    3.4.2010 20:27 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    Zajímavý názor Tady Ne každý to vidí zcela černě.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    xkucf03 avatar 3.4.2010 21:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    Penězi můžu platit v celé ČR, navíc nemusím mít pocit, že mě někdo sleduje a sebeuspokojuje se nad tím, kudy zrovna chodím a co si kupuji. Platební kartou můžu platit kdekoli na světě. Menší částky půjde brzo* platit i bezkontaktně (Měšec.cz, Visa.cz).

    Nesouhlasím s tím, aby se stát (nebo město) v této oblasti snažil „konkurovat“ soukromému sektoru – skončí to vždycky špatně. I kdyby ten projekt nedopadl tak katastrofálně jako Opencard, bude to nekalá konkurence (podobně jako třeba Bezdrátová Praha). Jak k tomu přijde občan, který nechce používat městskou platební kartu, ale chce používat třeba svoji Visu? Ten na to doplatí, protože ze svých daní musí financovat provoz státní/městské karty a zároveň musí platit poplatky za soukromou-komerční kartu.

    Navíc nějaká kartička, která funguje jen na území jednoho města (a to ještě jen u pár „obchodníků“) je dost ničemná – ve srovnání s těmi ostatními platebními prostředky, které fungují po celé ČR nebo po celém světě a to u všech nebo alespoň u velkého počtu obchodníků.
    nebo mít v peněžence několik kartiček!
    Velmi hloupý argument. Když si bude každé město šmudlat nějakou svojí „opencard“, budu muset mít v peněžence těch karet několik**. V opačném případě mi bude stačit jedna karta – třeba Visa, MC nebo AmEx…. Navíc já stejně radši budu platit hotovostí ;-)

    P.S. Líbí se mi jeho věta
    Hlavní rozhodnutí pro Mifare Desfire - bezpečnou technologii, nemá chybu
    Kdyby lidi z IuRe neomlátili magistrátu o hlavu bezpečnost karty, tak by se vesele používala Mifare Classic :-D

    *) možná někoho napadne, proč soukromé mikroplatební karty teprve budou, zatímco státní (městskou) opencard „máme“ už teď. Je to tím, že podnikatelé nad svými investicemi přemýšlejí a důkladně zvažují rentabilitu svých projektů – jsou schopní počkat, až technologie nazraje nebo bude dostatečně levná, aby se investice vyplatila. Zatímco politici se chovají nezodpovědně – nerozhodují totiž o svých penězích, a vrhají se tak bezhlavě do investic jejichž návratnost je v lepším případě neznámá (v horším je předem jasný neúspěch, ale oni z toho mají něco bokem).

    **) Což je mně osobně jedno – i kdybych měl mít v peněžence několik kartiček, nevadí mi to – naopak oddělení považuji za výhodné z hlediska ochrany soukromí – nerad bych, aby se slučovala třeba občanka s nějakými věrnostními kartami obchodů nebo jiné komerční využití (což by se klidně mohlo stát, až zase nějaký chytrák přijde s nějakým skvělým PPP nápadem).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Heron avatar 3.4.2010 22:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3

    ad Poradna – sám sobě:

    Tohle se mi stává i v běžné diskusní při. Během psaní najdu argumenty, které by na to mohla protistrana použít. Protože se mi často nechce promýšlet další iterace (zvlášní je, že dřív jsem takto šel do hloubky 4 půltahů - asi už se mi nechce přemýšlet nebo co), tak mohou nastat dvě možnosti:

    - komentář raději neodešlu
    - napíšu možné protiargumenty přímo, ať se ušetří jedno kolo :-)

    vlastikroot avatar 3.4.2010 22:18 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    - komentář raději neodešlu

    +1

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    xkucf03 avatar 3.4.2010 22:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    komentář raději neodešlu
    Tohle se mi taky někdy stává. Občas rozepíši komentář a pak začnu přemýšlet, jak by se asi diskuse vyvinula dál po „pár kolech“. A někdy zjistím, že to nemá cenu a rozepsaný komentář zavřu.

    Tím se tak trochu dostávám k tomu: co nám dává diskutování na webu? A co nám bere? :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    default avatar 3.4.2010 23:07 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    Si zvykneš. Já to takhle dělám poměrně často. :-D
    Jan Drábek avatar 4.4.2010 08:22 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    Kvalifikované hospodské diskuze až do domu :-D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Heron avatar 3.4.2010 22:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    Všimli jste si toho, že když nějaký e-mail pošlete v kopii dalším lidem (typicky kolegům) diskuse se často rozvine v hádku?

    Tohle zhusta závisí na obsahu toho emailu. V kopii rozesílám v podstatě každý firemní email (z principu týmové práce to ani jinak nejde) a žádné hádky nevznikají. Pokud k tomu má někdo co říct, tak své poznámky shrne do odpovědi a probere se to na poradě. To ovšem taky občas není hádka ;-).

    frEon avatar 5.4.2010 03:11 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mikroblog #3
    Nesplnujou nahodou ty billboardy definici klamave reklamy?
    Talking about music is like dancing to architecture.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.