Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
base64 + OCR?
díky, už je v bookmarcích (kdysi jsem to viděl a nevěděl jsem pod čím to teď hledat).
No tak to už netušim
Já zase neměl nikdy problémy v Alze, jen jednou brblali, že když jsem to kupoval "na IČO", mám reklamovat přímo v autorizovaném servisu výrobce - ale stejně mi zboží vyměnili.
Na druhou stranu věřím, že někdo problémy mít mohl - a je mi jasné, že jedna negativní zkušenost převáží několik pozitivních a že je větší pravděpodobnost, že se zákazník o ni podělí, kde to půjde.
To říkáš, jak kdyby s tebou jinde jednali jak se zákazníkem.Já nakupuju téměř výhradně od těch, kteří se mnou jako se zákazníkem jednají. Takže ano.
Alza je otřesná, ale furt s ní mám o mnoho lepší zkušenost než s místními fyzickými maloobchody (např.).O Alze jsem nic nepsal.
Na druhou stranu kdyby ty věci prodávali jako použité tak přijdou na buben.IMHO je běžný praxe. Jen se recykluje a čas od času se zapomene důkladně promazat recyklát. Kam by se taky furt ty reklamované disky házely? Neudivuje tě někdy jak bezproblémová ta reklamace je?
Nicméně to je furt nic proti jednomu lokálnímu elektru. Na testy jsem si vzal 8GB USBčko (EMEGETON, hliníkový obal a debilní konektor), začal nahrávat data (mimochodem pomalu jako šnek) a jakmile jsem překročil cca. 2GB hranici, tak se to přeplo do Read-Only režimu a už z toho mám jen pěkné těžítko. Nevím kam ty data cpát. Oni asi fakt chtějí abych jim je posílal do toho cloudu nebo co.
Oni asi fakt chtějí abych jim je posílal do toho cloudu nebo co.
A ti poskytovatelé „cloudu“ berou disky kde?
PS.: Vite ze jsou obchody, ktere pouzite zbozi (zbozi rozbalene a vracene) jasne oznacuji?Tak si to nenechávejte pro sebe a jmenujte, rád si nechám poradit. V CZC i Alze jsem dostal použité zboží prodávané jako nové, byť oba obchody mají speciální sekci pro rozbalené a vrácené zboží. Bohužel se tam dostane jen některé, zbytek se prodává jako nové zboží.
Při platbě kartou je účtován bankovní poplatek spojený s náklady na transakci ve výši 1.2 % z celkové částky. Tento poplatek v plné výši odvádíme bankovním společnostem.
Naopak je to pekny smecko. Fer by bylo rozepsat, kolik je stoji prodej vyrobku. Protoze pak bych treba mohl pozadovat slevu za to, ze nevolam na jejich hotline, ze nesmrdim v prodejne, ze nevracim pouzite zbozi behem 14 dnu bez udani duvodu a napriklad, ze za mne nemaji naklady pri fyzicke praci s cashem.
Takhlen si proste vybrali jednu random polozku, o kterou muzou zakaznika stahnout. Priste to bude treba polatek za zatizeni serveru pri prochazeni eshopu.
Naopak je to pekny smecko.Šméčko je, když tě banky podplácejí, abys nakupoval kratou, dají tí za to nějakou drobnou almužnu (jako výběr z bankomatu zdarma), a celé to zacáluje obchodník.
Protoze pak bych treba mohl pozadovat slevuPožadovat můžeš třeba aby ti na vánoce zadarmo poslali svatýho klauze :D. Podle mně je to férový obchod. Vybereš si způsob dodávky, víš, kolik za to zaplatíš, vybereš si způsob platby, víš, kolik za to zaplatíš. Nevidím v tom jediný problém, ale jeslti ty ho tam vidíš, tak si jdi stěžovat na hlavní nádraží :).
Tak za prvy to vzdycky zaplati kupujici v cene vyrobku. Obchodnik to sice formalne zacaluje, ale samozrejmne se to vzdy ve vysledku promitne do ceny vyrobku. To proc v tom vidim smecko je to, ze z tech mnoha polezek, ktere se promitaji do celkove ceny vyrobku, si vybral zrovna transkacni poplatek, pri platbe kartou.
Na hlavni nadrzi si stezovat nepujdu, ale volim obchodchdniky, pro ktere je platba kartou samozrejmost.
Mimochodem, jeste tady nezanelo, jestli onen zminovany obchod, pri zavedeni polatku adekvatne snizil ceny.
vzdycky zaplati kupujici v cene vyrobkuJenže tady jde právě o to, který kupující – jestli ten, co tu službu využívá, nebo v průměru všichni. Zprůměrovat to a hodit poplatky za karty i na ty, kdo je nepoužívají, mi nepřijde fér. Samozřejmě, pokud by obchodník tuhle informaci zamlčoval a nějak pokoutně účtoval, tak to taky není v pořádku, ale když ti to řekne na rovinu, tak v tom problém nevidím. Prostě na stránce s výběrem dopravy (tam jsou taky různé ceny, podle toho, co si vybereš) a platby budou možnosti a spočte ti to cenu, tu odsouhlasíš a dokončíš nákup.
Až na to, že to je obráceně a to často jen ještě v teoretické rovině. Dáš si žemli v McDonalldu, je to služba a DPH je tam 20%. Vezmeš si ji sebou, je to potravina a DPH 14%. McDonalld's to ale neřeší. Když si to odneseš, tak prostě vydělají víc a cena je typicky stejná.Je to opravdu tak, jak pisu. Abyste platil pokazde stejne, musi byt vyssi cena u zbozi, ktere si odnesete, coz je postavene na hlavu, protoze nevyuzijete vubec sluzeb restaurace, ale presto zaplatite vyssi cenu.
Jasne poplatky za praci s hotovosti zprumerujem, ale poplatky za kartu ne. Komicke. Stejne tak jsou mi zapocitany zprumerovane naklady na ruzne vochomejtace, prodavace, na tehlech pobockach.
Ja nevidim ani tak problem v tom, ze to rek na rovinu, ale v tom, ze selektivne vybral jeden z beznych nakladu, ktery ma, udelal z nej nadstandard, na kterem rejzuje.
Staci se podivat rychle na roptyl cen v jednotlivych obchodech, a je zcela zrejme, ze ono jedno procento je zanedbatelne, nebot ceny se casto lisi treba az o 10%. A pak mne teda zajima proc zrovna ta platba kartou tam hraje rozdil. Paradoxne u nekterych polozek jsou ceny v obchode, kde je priplatek za kartu, vyssi nez u tech, kde je to v cene.
mno, tak trošku vytrháváš z kontextu, ona tam byla ještě další věta: At si to dela, jak se libi jemu a vy si nakupujte, kde se libi vam. v jejím duchu bych tvé tvrzení poupravil, ne že to neumožňuje "konkurence", nýbrž dementi zákazníci, kteří se jako ovce nechají stříhat byv spokojenými (remcajícími jen u píva) klienty těch nejdražších bank, popřípadě zmrzlinářů, kteří je tou kartou platit nenechají; když si zapomenou drobné, tak na tu zmrzlinu raděj trapně somrují po kamarádech než aby zmrzlináře donutili přijmout to, co u sebe momentálně k platbě mají (nejen kartu, ale třebas i jen větší bankovku) hoď kamenem kdož jsi bez viny ... jistě, i já v rámci pohodlnosti raděj obětuju něco ve prospěch obchodníka, který se nechová jak bych si představoval(*), než abych se trmácel na druhý konec města za jiným, ale pokud mě ta volba žádné zvláštní úsilí typu hodina ztraceného času výměnou za úsporu dvacet korun nestojí, tak doprčic proč bych k té konkurenci nešel ... (*) a tady se vracíme k tomu původnímu "Nechapu, proc by to mel majitel delat tak, jak se vam libi." - vkus se různí, a cílem majitele opravdu nemusí být zavděčit se všem, požadavky zákazníků mohou být protichůdné, ostatně viz tato diskuse jestli poplatek karetním společnostem raději účtovat jako vysokohorskou přirážku anebo raději rozpouštět v celkových nákladech ...Nechapu, proc by to mel majitel delat tak, jak se vam libi.Tohle je docela zábavná poznámka, a pokud se jí stále na českém trhu majitelé řídí, tak jenom proto, že to zatím konkurence umožňuje.
… dementi zákazníci, kteří se jako ovce nechají stříhat byv spokojenými (remcajícími jen u píva) klienty těch nejdražších bank
Jsouce. Přechodník minulý (jehož tvar pro množné číslo je ale byvše) by znamenal, že už jimi nejsou.
Co se věcné stránky týká, právě ty vysoké poplatky a nízké úroky, na které s oblibou nadáváme, byly do značné míry důvodem, proč "české" banky nejsou nuceny tolik riskovat, takže nebyly nijak moc zasaženy ekonomickou krizí. Takže ono to má i své výhody. Protože ale téměř všechny patří do nějaké zahraniční bankovní skupiny, stejně nebylo moc platné a jejich zisky se používaly ke kompenzaci ztrát sourozenců.
díky na ten minulý čas (i jednotné č.) jsem myslel neb já jako zákazník již odešel, asi se mi to do té věty promítlo, podvědomí je sviňa :-/ jelikož přechodníky nemám "načtené", tato krásná věc se málo používá (neb to nikdo neumí… dementi zákazníci, kteří se jako ovce nechají stříhat byv spokojenými (remcajícími jen u píva) klienty těch nejdražších bankJsouce. Přechodník minulý (jehož tvar pro množné číslo je ale byvše) by znamenal, že už jimi nejsou.
Co se věcné stránky týká, právě ty vysoké poplatky a nízké úroky, na které s oblibou nadáváme, byly do značné míry důvodem, proč "české" banky nejsou nuceny tolik riskovat, takže nebyly nijak moc zasaženy ekonomickou krizí. Takže ono to má i své výhody. Protože ale téměř všechny patří do nějaké zahraniční bankovní skupiny, stejně nebylo moc platné a jejich zisky se používaly ke kompenzaci ztrát sourozenců.no ... toto vysvětlení by dávalo smysl, kdyby jim ty poplatky zajišťovaly pouze stabilní chod; jestliže jim zajišťují nehorázné zisky (které v dobách lepších slouží k budování výstavních paláců apod. a v dobách horších k sanaci sesterských společností), tak si myslím, že nadáváme zcela oprávněně
tak si myslím, že nadáváme zcela oprávněně
Což o to, já netvrdím, že nenadáváme oprávněně, taky mám každoročně vztek, když při uzavírání účetnictví zahlédnu výsledek účtu Ostatní finanční náklady (a ostatně i Ostatní finanční výnosy). Jen jsem chtěl upozornit, že ten model, kdy banky nahrazují výnosy z investic jistotou poplatků, má i svá pozitiva.
ostatně taky banky si neúčtují poplatky ve výši procent jako v Čechách.Pokud je mi znamo, tak zrovna u platebnich karet jsou ty procentualni poplatky vsude po svete. A AFAIK je ta moznost preuctovat poplatek zakaznikovi dusledkem statnich zasahu do smluvni svobody (kde to kartovni spolecnosti smluvne obchodnikum zakazovaly) [*] ve snaze dosahnout trznimi mechanismy snizeni poplatku. [*] To by me zajimalo, co na to rika xkucf03.
a může prostě dojít k tomu, že některé platební metody s sebou nesou vyšší náklady, a tak je naúčtuje těm zákazníkům, kteří je používají
Klíčové slovo tu je může. Já považuji příplatek za platbu kartou za anachronismus a upřednostňuji obchodníky, kteří tento druh populismu nepěstují. Vaše preference může být opačná - ale pak je na místě otázka, kterou nadnesl kolega a na kterou zatím nikdo z těch, kdo příplatky za platbu kartou chválí, uspokojivě neodpověděl: proč zrovna karta, proč ne desítky dalších specifických nákladů, které se týkají jen části zákazníků?
proč zrovna karta, proč ne desítky dalších specifických nákladů, které se týkají jen části zákazníků?Ale vždyť já bych to uvítal i u těch jiných nákladů – nestojím o to, aby obchod platil (z mých peněz) nějaké otrapy, kteří tam budou postávat a něco mi vnucovat* – když kupuji HW, tak si ho objednám přes Internet a pak si přijdu klidně někam do skladu, kde si ho jen vyzvednu. Nemusí to tam vypadat přepychově, nemusí tam mít obrovské televize na stěnách a vystavené výrobky, stačí, když se budou chovat slušně k zákazníkům, nebude se tam čekat moc dlouho a nebudou dělat podrazy (prodávat použité jako nové, slibovat nereálnou dostupnost, dělat problémy při oprávněných reklamacích atd.). *) stejně nejsou kompetentní, aby mi s něčím skutečně poradili (např. ani tak banální věc, jako jestli daná součástka bude fungovat s aktuálním jádrem) a akorát tam jsou od toho, aby lidem prodali ještě nějakou službu nebo zboží, které původně nechtěli.
kteří tento druh populismu nepěstujíOn je to sice přesný opak populismu, ale to nevadí.
Naprosto souhlasím. Tvrdošíjné lpění na vnímání platby kartou coby luxusu nepovažuji za hodné aktuálního letopočtu.Nejde o to, ze by platba kartou byla vnimana jako nejaky 'luxus'. Problem je v tom, ze tak, jak ten stavajici system byl nastaven (poplatky platili obchodnici a ty neprenasely na uzivatele), akorat vedl k eliminaci konkurencnich stimulu a zabetonovani stavajici situace vcetne nehorazne vysokych poplatku. Idealni by bylo, kdyby poplatky platili primo zakaznici bankam stejne jako pri platbe bankovnim prevodem a obchodnici platili jen pausal za pronajem terminalu. V takovem pripade by poplatky konkurence mezi bankami asi rychle srazila, podobne jako u poplatku za bankovni prevody. Postup s preuctovanim poplatku obchodnikem asi nebude tak ucinny, ale lepsi nez nic.
U karet je to nespravedlnostJediný výskyt nespra v celé diskuzi je ve tvém komentáři. Minimálně já tento názor nezastávám, netuším, jak jsi na to přišel.
A jak je to vlastně s dopravou? Většina e-shopů při nákupu nad určitou částku (někdy i menší než 1000 Kč) příplatek za dopravu "odpouští". Není tohle taky špatně?Je mi to celkem jedno. Asi bych nenadával na e-shop kvůli tomu, že se kreditky/dopravu/whatever rozhodli rozpočítat nebo naopak dát zvlášť.
Jediný výskyt nespra v celé diskuzi je ve tvém komentáři. Minimálně já tento názor nezastávám, netuším, jak jsi na to přišel.
Ano, nikdo nepoužil přesně tento konkrétní výraz. Ale opravdu je to něco principiálně jiného než třeba
naopak mi to přijde naprosto fér nechat zaplatit poplatky toho, kdo si dražší způsob platby zvolil.
Zprůměrovat to a hodit poplatky za karty i na ty, kdo je nepoužívají, mi nepřijde fér.
Kdybych měl čas a náladu, určitě bych takových citátů našel víc než jen dva.
To není za nic, to je daň za fraudy (a za zisky bank).nemělo to být spíše To není za nic, to je daň za zisky bank (a za fraudy). v pořadí a zvýraznění (ok, to by těch strong muselo být asi dvacet) dle významu?
U disku to je vidět na první pohled.Právě že to bylo zabalené v tomhle a já to prostě strčil do batohu a šel domů.
Ta je přeškrtnuta a uvedena "slevněná cena", která je ale o 5-20% vyšší než jinde na trhuKvůli cenám jsem právě pár věcí koupil v CZC, protože Alza je měla nechutně předražené, sleva nesleva. Bohužel ty časy, kdy Alzasoft začínal v baráku vedle tržnice a byl nejlevnější široko daleko a obchod pro počítačové nadšence, jsou už pryč.
Vida, tak ceska povaha opet nezklamala
Tiskni
Sdílej: