abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 743 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    15.12.2012 20:54 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Kupujte staré knížky, nikdy vás nezklamou...
    http://bandzone.cz/_90972
    xkucf03 avatar 15.12.2012 22:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Ale když já potřebuji občas ukládat nějaká data – to bych je musel děrovat, což by mi bylo jednak líto a jednak by se toho tam moc nevešlo :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Dreit avatar 15.12.2012 22:30 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží

    base64 + OCR?

    Nope
    xkucf03 avatar 15.12.2012 22:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Když už, tak optar :-) Ale co s tím textem, který už tam je vytištěný?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Dreit avatar 16.12.2012 11:15 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží

    díky, už je v bookmarcích (kdysi jsem to viděl a nevěděl jsem pod čím to teď hledat).

    No tak to už netušim :-D

    Nope
    Bystroushaak avatar 16.12.2012 12:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Ale co s tím textem, který už tam je vytištěný?
    Nabarvit na bílo přece :)
    15.12.2012 21:03 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Taky připomenu, aby vás nenapadlo nechat si u shopů typu czc či alza nechat postavit sestavu. Tam rádi dávají použité věci a vy pak máte mizivou šanci, jak to poznat.
    pavlix avatar 15.12.2012 23:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Při reklamaci dílů zase tvrdí, že to bylo sestaveno neodborně. Na nákupy v CZC a podobných to chce mít čas a chuť předat celou věc právníkovi.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Gilhad avatar 15.12.2012 23:14 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Ja s reklamacemi v CZC problemy zatim nemel - vse vyrizeno rychle a ochotne.
    pavlix avatar 15.12.2012 23:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Já ti věřím :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.12.2012 23:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží

    Já zase neměl nikdy problémy v Alze, jen jednou brblali, že když jsem to kupoval "na IČO", mám reklamovat přímo v autorizovaném servisu výrobce - ale stejně mi zboží vyměnili.

    Na druhou stranu věřím, že někdo problémy mít mohl - a je mi jasné, že jedna negativní zkušenost převáží několik pozitivních a že je větší pravděpodobnost, že se zákazník o ni podělí, kde to půjde.

    pavlix avatar 15.12.2012 23:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Pravda je, že v Alze mi vyměnili i funkční věc, když mi nechodila se špatně zvoleným (slabým) zdrojem. Nakonec jsem si stejně musel koupit zdroj :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Tomáš Bžatek avatar 20.12.2012 18:28 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Mne zase bez remcani vymenili ext. box na 2.5" HDD ktery mel ocividne nekde spatny kontakt na USB konektoru. Ale je to ma jedina zkusenost, maji dost vysoke ceny a poplatek za osobni prevzeti mi taky neni po chuti, nasel jsem vyhodnejsi shop, kam chodim. Alza je dobra na veci, ktere jinde nemaji :-)
    Koupim litajiciho tucnaka
    Josef Kufner avatar 15.12.2012 23:44 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Já také ne, ale už jsem tam koupil pár ošizených šmejdů.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.12.2012 23:21 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    To říkáš, jak kdyby s tebou jinde jednali jak se zákazníkem. Alza je otřesná, ale furt s ní mám o mnoho lepší zkušenost než s místními fyzickými maloobchody (např.).
    pavlix avatar 15.12.2012 23:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    To říkáš, jak kdyby s tebou jinde jednali jak se zákazníkem.
    Já nakupuju téměř výhradně od těch, kteří se mnou jako se zákazníkem jednají. Takže ano.
    Alza je otřesná, ale furt s ní mám o mnoho lepší zkušenost než s místními fyzickými maloobchody (např.).
    O Alze jsem nic nepsal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.12.2012 21:09 v6ak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Aha, takže toto není výsada obchodů typu nej-ceny.cz, kde jsem kupoval USB hub... (Jinde se nedal moc sehnat.)

    Jinak "které jste zapoměli koupit" je opravdu vlezlé. A přitom by stačila změna formulace. Například "Služby, které byste mohli chtít k tomuto výrobku".
    jose17 avatar 15.12.2012 21:15 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    stale lepsie, ako keby si mal undeletom najst na disku niekolko stoviek fotiek, tak ako sa "postastilo" mne. ale reklamacia bola aspon relativne rychlo vybavena.
    Ja vim, on vi, ty nano!
    15.12.2012 21:29 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Na druhou stranu, takové fotky můžou mít potenciálně i velikou cenu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Cohen avatar 15.12.2012 21:46 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Několik hodin provozu a pár zapnutí a vypnutí u úplně nového disku je normální. Testují to ještě v továrně. Tzn. dle těchto S.M.A.R.T. informací se nedá usuzovat, jestli byl někým vrácen nebo ne. Otisky na povrchu a balení už jsou samozřejmě něco naznačit mohou.
    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
    15.12.2012 21:52 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Není to normální. Po testování se ty hodnoty resetuji.

    Na druhou stranu kdyby ty věci prodávali jako použité tak přijdou na buben.
    Grunt avatar 15.12.2012 22:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Na druhou stranu kdyby ty věci prodávali jako použité tak přijdou na buben.
    IMHO je běžný praxe. Jen se recykluje a čas od času se zapomene důkladně promazat recyklát. Kam by se taky furt ty reklamované disky házely? Neudivuje tě někdy jak bezproblémová ta reklamace je?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 15.12.2012 23:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Nesmí to shořet, to pak vyreklamovat nechtějí :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    gtz avatar 16.12.2012 18:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Disk který cvaká a netočí se, tak je vždy uznán za vadný a většinou bývá provedena výměna za nový (to se mi stalo když jsem jeden disk na zálohy půjčil známému a on přehodil napájení -> no bylo po disku a disk byl reklamován a vyměněn za stejný kus).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.12.2012 09:41 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Zrovna u disku lze relativne snadno zaridit, ze uz ho po reklamaci ale skutecne nikomu dalsimu nepreprodaji :-D
    xkucf03 avatar 16.12.2012 10:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Jak, aby reklamaci nezamítli z důvodu, že jsi disk rozbil ty?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.12.2012 14:30 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Napis na nej treba "Fekal porno" ;-)
    15.12.2012 23:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Neřekl bych. Zrovna u Alzy už jsem párkrát zabrousil pohledem na zboží, které bylo v ceníku označeno jako "rozbalené" nebo dokonce "bazar", ale těch pár procent cenového rozdílu mne odradilo od toho, abych o tom byť jen uvažoval (ale zrovna u disku bych o tom neuvažoval, ani kdyby byl za polovinu).
    pavlix avatar 15.12.2012 23:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Jednou jsem něco „bazar“ koupil a byl jsem to druhý den vrátit a koupit stejnou věc nebazar.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 15.12.2012 21:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    No. Je to rok, možná dva. Už jsem o tom párkrát psal v diskusi, ale též jsem si objednal terabajtový disk u Mironetu a obnovil si z něj komplet celé Bratrstvo neohrožených v HDčku, Starcraft a Brood War. Plombu to nemělo originál z výroby. Samozřejmě to by mi až tak nevadilo až na pár sektorů s vadnými bloky u nového HDD dle SMARTu. Poslal jsem jim to samozřejmě zpět a samozřejmě se omlouvali, že šlo o chybu při balení, atd. a poslali mi zpět nový. Teda nový… dle mého názoru už si jen nezapomněli vytisknout plombu, důkladněji to promazat a resetovat SMART (už jsem si potvrdil, že technicky je to proveditelné), protože jen jak jsem na něj začal cca. po jednom dni co to došlo nahrávat data, tak vadné bloky ve SMARTu začali zase naskakovat a disk padat jako ten předchozí. Už jsem to nijak neřešil, disk mi leží mimo case.

    Nicméně to je furt nic proti jednomu lokálnímu elektru. Na testy jsem si vzal 8GB USBčko (EMEGETON, hliníkový obal a debilní konektor), začal nahrávat data (mimochodem pomalu jako šnek) a jakmile jsem překročil cca. 2GB hranici, tak se to přeplo do Read-Only režimu a už z toho mám jen pěkné těžítko. Nevím kam ty data cpát. Oni asi fakt chtějí abych jim je posílal do toho cloudu nebo co.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 23.12.2013 14:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Oni asi fakt chtějí abych jim je posílal do toho cloudu nebo co.

    A ti poskytovatelé „cloudu“ berou disky kde?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.12.2012 09:22 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    A ted mi jeste vysvetlete, proc si nechate jako zakaznik nasrat na hlavu???

    Novy disk je zpravidla zataven v originalnim obale. Pokud je zjevne zbozi pouzite a nikoli nove, hodil bych to vyrobci na hlavu (drsnejsi cesta) nebo mu to proste ve 14 deni lhute vratil (jednodusi cesta). Akorat podporujete tento zpusob neseriozniho prodeje.

    PS.: Vite ze jsou obchody, ktere pouzite zbozi (zbozi rozbalene a vracene) jasne oznacuji?
    16.12.2012 10:05 Jinan Dvoulaločný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    PS.: Vite ze jsou obchody, ktere pouzite zbozi (zbozi rozbalene a vracene) jasne oznacuji?
    Tak si to nenechávejte pro sebe a jmenujte, rád si nechám poradit. V CZC i Alze jsem dostal použité zboží prodávané jako nové, byť oba obchody mají speciální sekci pro rozbalené a vrácené zboží. Bohužel se tam dostane jen některé, zbytek se prodává jako nové zboží.
    16.12.2012 11:12 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Například alfacomp.cz. Nejen, že je použitý kus označen, ale bývá tam i informace co se s tím dělo, zda něco chybí, záruka a podobně, třeba:

    • jednou montováno, plná záruka, kompletní příslušenství
    • krátkodobě použitá, kompletní balení
    • rozbalený kus na test, kompletní balení
    • atd...

    Co mám zkušenost tak maximální vstřícnost k zákazníkovi. Je možná individuální domluva na vrácení zboží, pokud zákazník není spokojen.
    xkucf03 avatar 16.12.2012 11:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Koukám, že mají konečně výdejní místo i v Praze, to dřív nebylo. Tak to vypadá, že další můj nákup bude tam. Alzy a CZC už bylo dost.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 16.12.2012 11:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Za zkoušku to stojí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    gtz avatar 16.12.2012 18:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Co SOFTCOM? bral jsem u něj hodně věcí a naprostá spokojenost.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    pavlix avatar 16.12.2012 18:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    To mam blízko, a celkem to šlo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    gtz avatar 16.12.2012 18:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Alfacomp mne dost naštval, když při placení kartou si berou nějaké procento z celkové částky.
    Při platbě kartou je účtován bankovní poplatek spojený s náklady na transakci ve výši 1.2 % z celkové částky. 
    Tento poplatek v plné výši odvádíme bankovním společnostem.
    
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    pavlix avatar 16.12.2012 18:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    To si myslím softcom bere taky. A nijak mě to neštve, naopak mi to přijde naprosto fér nechat zaplatit poplatky toho, kdo si dražší způsob platby zvolil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xxx avatar 16.12.2012 19:31 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží

    Naopak je to pekny smecko. Fer by bylo rozepsat, kolik je stoji prodej vyrobku. Protoze pak bych treba mohl pozadovat slevu za to, ze nevolam na jejich hotline, ze nesmrdim v prodejne, ze nevracim pouzite zbozi behem 14 dnu bez udani duvodu a napriklad, ze za mne nemaji naklady pri fyzicke praci s cashem.

    Takhlen si proste vybrali jednu random polozku, o kterou muzou zakaznika stahnout. Priste to bude treba polatek za zatizeni serveru pri prochazeni eshopu.

    Please rise for the Futurama theme song.
    xkucf03 avatar 16.12.2012 19:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Web procházejí všichni zhruba stejně, ale u toho vracení zboží bych se ani nedivil, kdyby obchodníci zavedli bonusy – např. uděláš X nákupů za Y tisíc a ani jednou nevrátíš zboží → dostaneš slevu. Vrátíš jednou/párkrát a vypadá to, že oprávněně → dostaneš menší slevu. Vracíš často a je jasné, že si takhle zadarmo půjčuješ zboží → nedostaneš žádnou slevu a příště už ti možná nic neprodáme.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 16.12.2012 20:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Naopak je to pekny smecko.
    Šméčko je, když tě banky podplácejí, abys nakupoval kratou, dají tí za to nějakou drobnou almužnu (jako výběr z bankomatu zdarma), a celé to zacáluje obchodník.
    Protoze pak bych treba mohl pozadovat slevu
    Požadovat můžeš třeba aby ti na vánoce zadarmo poslali svatýho klauze :D. Podle mně je to férový obchod. Vybereš si způsob dodávky, víš, kolik za to zaplatíš, vybereš si způsob platby, víš, kolik za to zaplatíš. Nevidím v tom jediný problém, ale jeslti ty ho tam vidíš, tak si jdi stěžovat na hlavní nádraží :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xxx avatar 16.12.2012 20:24 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží

    Tak za prvy to vzdycky zaplati kupujici v cene vyrobku. Obchodnik to sice formalne zacaluje, ale samozrejmne se to vzdy ve vysledku promitne do ceny vyrobku. To proc v tom vidim smecko je to, ze z tech mnoha polezek, ktere se promitaji do celkove ceny vyrobku, si vybral zrovna transkacni poplatek, pri platbe kartou.

    Na hlavni nadrzi si stezovat nepujdu, ale volim obchodchdniky, pro ktere je platba kartou samozrejmost.

    Mimochodem, jeste tady nezanelo, jestli onen zminovany obchod, pri zavedeni polatku adekvatne snizil ceny.

    Please rise for the Futurama theme song.
    xkucf03 avatar 16.12.2012 20:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    vzdycky zaplati kupujici v cene vyrobku
    Jenže tady jde právě o to, který kupující – jestli ten, co tu službu využívá, nebo v průměru všichni. Zprůměrovat to a hodit poplatky za karty i na ty, kdo je nepoužívají, mi nepřijde fér.

    Samozřejmě, pokud by obchodník tuhle informaci zamlčoval a nějak pokoutně účtoval, tak to taky není v pořádku, ale když ti to řekne na rovinu, tak v tom problém nevidím. Prostě na stránce s výběrem dopravy (tam jsou taky různé ceny, podle toho, co si vybereš) a platby budou možnosti a spočte ti to cenu, tu odsouhlasíš a dokončíš nákup.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.12.2012 20:51 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    A co treba restaurace MC Donalds, kde Vam nauctuji vic, pokud si jidlo odnesete pryc z restaurace.
    pavlix avatar 16.12.2012 21:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Citation needed. Mně se ani neptali, zda si ho budu odnášet.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.12.2012 21:49 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Vy si asi moc neprohlizite uctenky, co? Pokud tomu neverite, kupte si tam neco jednou s sebou a priste tam.
    gtz avatar 16.12.2012 21:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Bral jsem si tam nějaké menu, které jsem snědl tam a druhé 2 kousky jsem si bral sebou. A cena byla stejná.

    že Vy troll-mastře děláte v Alfě?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xxx avatar 16.12.2012 22:11 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Trik u McD je v tom, ze jidlo sebou je zdaneno nizsi sazbou nez jidlo v restauraci. Pokud reknete, ze chcete jidlo sebou, pak plaite skutecne McD vic, ale zase zaplatite min statu, takze ve vysledku je cena stejna.
    Please rise for the Futurama theme song.
    16.12.2012 22:20 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Na jidlo s sebou je nizsi DPH a MC Donald's ho prodava draz. Pokud jste si vzal jidlo s sebou a snedl ho tam, dopustil jste se neumyslneho (podle toho, jak pisete mi prijde, ze o rozdilne sazbe nevite) danoveho uniku a FU vas za to teoreticky muze pokutovat.
    gtz avatar 16.12.2012 22:24 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Psal jsem, že jedno menu jsem si snědl tam a druhé menu jsem si bral sebou. Tak jsem to řekl prodavačce a 2 menu mi donesla zabalené sebou. Platil jsem všechno dohromady a pouze 2 menu (1 bylo gratis).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.12.2012 22:40 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Psal jste, ze cena byla stejna. Myslim si ale, ze jste porovnaval jen soucet ceny a DPH a samotnou cenu (to, co je pro tuto diskuzi zajimave) nejspise ne.
    pavlix avatar 16.12.2012 22:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    No jo, když je někdo troll, tak to je potom těžké :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    gtz avatar 16.12.2012 22:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Myslím, že jsi neporovnával nic. Slečně jsem řekl, že chci jedno menu tady a druhé sebou. Tam tehdy byla nějaká akce, při koupi 2 ks je jedno zdarma. No a platil jsem pouze 2-násobek částky. Slečna mi dala jedno menu na tác, zbytek mi zabalila a donesla ke stolu. Logicky když výslednou cenu podělím 2 tak mi vyjde cena za jeden kus. Nesrovnával jsem nějaké rozdíly mezi sníženou a nesníženou sazbou daně. Neměl jsem důvod.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.12.2012 23:02 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Myslim, ze nerozumite slovu cena. Cena je hodnota jednoho statku vyjadrena jako nasobek hodnoty jineho statku. Pokud mohu smenit 10 jablek za pivo, ma pivo cenu deseti jablek. Pokud za tu transakci musim dat jeste neco nekomu jinemu, cenu piva to nezmeni.
    gtz avatar 16.12.2012 23:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Velice dobře slovu cena rozumím, pane anonyme. Jsem obchodník a s cenami musím pracovat každý den. Mne opravdu nezajímalo jaká je daň nebo ty ostatní věci kolem. Takže ještě jednou : jeden kus stál 100 CZK a za dva jsem platil 200 CZK. Co tomu nerozumíte?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.12.2012 23:52 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Kdyz vas to nezajima, tak proc tady o tom diskutujete? Predtim, jste tvrdil, ze cena byla stejna ted zas, ze jste platil stejne a ze si uz nepamatujete kolik byla cena a kolik dan. Mozna uz na vas dopada unava z celodenni prace s cenami. Obchodnicina je makacka.
    Jendа avatar 16.12.2012 22:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    17.12.2012 01:13 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Ono upřímně ať tam radši mění cenu tak, aby to s DPH dalo konstantní částku, než aby na těch tabulích byly uvedeny ceny pro všechnymožné DPH sazby ještě s halířema a člověk by už ani netušil, kolik ho to bude stát
    Jendа avatar 16.12.2012 22:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Minimálně taštička a cheeseburger mě stály vždycky 20 korun.
    16.12.2012 22:45 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    To, ze neco stoji 20, neznamena, ze to ma cenu 20. Cena je smenna hodnota statku, ale za transakci jeste musite odvest dan statu. Pokud si zbozi snite v restauraci, je tato dan jina, nez kdyz si to odnesete. Aby to ale stalo stejne, prodava se to za ruznou cenu.
    Jendа avatar 16.12.2012 22:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Už jsem to pochopil z výše napsaného, díky.
    pavlix avatar 16.12.2012 22:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Macdonald navštěvuju, když jsem někde mimo civilizaci, kde není nic jiného otevřeného. Ne kvůli tomu, že nějaký censored chce, abych se těmi hnusy krmil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    gtz avatar 16.12.2012 22:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Já McD nemám taky rád (pro mne jsou ty porce nějak moc malé ), to raději něco od nějakého číňana (myslím tím sýr nebo něco co je jistě z masa). Když jsem se vracel večer z Prahy a po cestě nebylo nic otevřeného tak jsem vzdal zavděk McD přímo na D1. A cena uvnitř byla stejné jako když jsem chtěl to stejné sebou.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.12.2012 22:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Ano, ale bez DPH. Jelikož se u takeaway používá nižší sazba DPH, tak výsledná cena s DPH bude stejná. Zaplatíte stejně, jen stát dostane míň.
    16.12.2012 23:11 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Znám hospodu, kde pivo přes ulici účtují levněji než při konzumaci u nich.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    pavlix avatar 16.12.2012 23:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Číňani všude možně okolo ponechávají cenu, ale porce s sebou dávají větší.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    brk avatar 16.12.2012 22:25 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Až na to, že to je obráceně a to často jen ještě v teoretické rovině.

    Dáš si žemli v McDonalldu, je to služba a DPH je tam 20%. Vezmeš si ji sebou, je to potravina a DPH 14%. McDonalld's to ale neřeší. Když si to odneseš, tak prostě vydělají víc a cena je typicky stejná.

    Tady, nebo s sebou? Oblíbená otázka zvyšuje fastfoodům zisky
    USE="-qt -kde"
    16.12.2012 22:49 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Až na to, že to je obráceně a to často jen ještě v teoretické rovině.

    Dáš si žemli v McDonalldu, je to služba a DPH je tam 20%. Vezmeš si ji sebou, je to potravina a DPH 14%. McDonalld's to ale neřeší. Když si to odneseš, tak prostě vydělají víc a cena je typicky stejná.
    Je to opravdu tak, jak pisu. Abyste platil pokazde stejne, musi byt vyssi cena u zbozi, ktere si odnesete, coz je postavene na hlavu, protoze nevyuzijete vubec sluzeb restaurace, ale presto zaplatite vyssi cenu.
    xxx avatar 16.12.2012 20:52 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží

    Jasne poplatky za praci s hotovosti zprumerujem, ale poplatky za kartu ne. Komicke. Stejne tak jsou mi zapocitany zprumerovane naklady na ruzne vochomejtace, prodavace, na tehlech pobockach.

    Ja nevidim ani tak problem v tom, ze to rek na rovinu, ale v tom, ze selektivne vybral jeden z beznych nakladu, ktery ma, udelal z nej nadstandard, na kterem rejzuje.

    Staci se podivat rychle na roptyl cen v jednotlivych obchodech, a je zcela zrejme, ze ono jedno procento je zanedbatelne, nebot ceny se casto lisi treba az o 10%. A pak mne teda zajima proc zrovna ta platba kartou tam hraje rozdil. Paradoxne u nekterych polozek jsou ceny v obchode, kde je priplatek za kartu, vyssi nez u tech, kde je to v cene.

    Please rise for the Futurama theme song.
    gtz avatar 16.12.2012 21:16 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Platební terminál je daň dnešní doby, obchodníci si jej pořizují, aby měli více zákazníků a defacto tedy i obratu. Tedy je to prostředek pro podnikání a všechny režie by měl nést majitel.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.12.2012 21:46 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Nechapu, proc by to mel majitel delat tak, jak se vam libi. At si to dela, jak se libi jemu a vy si nakupujte, kde se libi vam. A jen pro vasi informaci - terminaly se ve vetsine pripadu pujcuji obchodnikum jako sluzba a obchodnici nejsou jejich majitele, takze vase druha veta je celkem zmatecna.
    gtz avatar 16.12.2012 21:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Terminály jsou pronajímány to vím. Myslel jsem, že všechnu režii s provozem terminálu by měl nést majitel prodejny. Majitel jistě chce mít obrat a dobrou marži, ale pokud pokud to, že se za platbu přes kartu musí něco platit jistě hodně lidí odežene. Byl jsem tam asi před půl rokem a za těch pár chvilek co jsem tam byl je pár lidí poslalo s přístupem pěkně do análních končin. V alfě jsem byl jednou a už mne tam nikdo neuvidí.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.12.2012 00:03 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Nechapu, proc by to mel majitel delat tak, jak se vam libi.

    Tohle je docela zábavná poznámka, a pokud se jí stále na českém trhu majitelé řídí, tak jenom proto, že to zatím konkurence umožňuje. Stačí vyjet do civilizovaného světa a zjistit, že tam se majitel snaží být konkurenceschopný, ostatně taky banky si neúčtují poplatky ve výši procent jako v Čechách. Zatím ale skutečně v Praze nejde zaplatit zmrzlinu nebo noviny kreditní kartou.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    19.12.2012 00:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Nechapu, proc by to mel majitel delat tak, jak se vam libi.
    Tohle je docela zábavná poznámka, a pokud se jí stále na českém trhu majitelé řídí, tak jenom proto, že to zatím konkurence umožňuje.
    mno, tak trošku vytrháváš z kontextu, ona tam byla ještě další věta:

    At si to dela, jak se libi jemu a vy si nakupujte, kde se libi vam.

    v jejím duchu bych tvé tvrzení poupravil, ne že to neumožňuje "konkurence", nýbrž dementi zákazníci, kteří se jako ovce nechají stříhat byv spokojenými (remcajícími jen u píva) klienty těch nejdražších bank, popřípadě zmrzlinářů, kteří je tou kartou platit nenechají; když si zapomenou drobné, tak na tu zmrzlinu raděj trapně somrují po kamarádech než aby zmrzlináře donutili přijmout to, co u sebe momentálně k platbě mají (nejen kartu, ale třebas i jen větší bankovku)

    hoď kamenem kdož jsi bez viny ... jistě, i já v rámci pohodlnosti raděj obětuju něco ve prospěch obchodníka, který se nechová jak bych si představoval(*), než abych se trmácel na druhý konec města za jiným, ale pokud mě ta volba žádné zvláštní úsilí typu hodina ztraceného času výměnou za úsporu dvacet korun nestojí, tak doprčic proč bych k té konkurenci nešel ...

    (*) a tady se vracíme k tomu původnímu "Nechapu, proc by to mel majitel delat tak, jak se vam libi." - vkus se různí, a cílem majitele opravdu nemusí být zavděčit se všem, požadavky zákazníků mohou být protichůdné, ostatně viz tato diskuse jestli poplatek karetním společnostem raději účtovat jako vysokohorskou přirážku anebo raději rozpouštět v celkových nákladech ...
    19.12.2012 00:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    ne že to neumožňuje

    ehm, moc záporů :-)
    19.12.2012 06:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    … dementi zákazníci, kteří se jako ovce nechají stříhat byv spokojenými (remcajícími jen u píva) klienty těch nejdražších bank

    Jsouce. Přechodník minulý (jehož tvar pro množné číslo je ale byvše) by znamenal, že už jimi nejsou.

    Co se věcné stránky týká, právě ty vysoké poplatky a nízké úroky, na které s oblibou nadáváme, byly do značné míry důvodem, proč "české" banky nejsou nuceny tolik riskovat, takže nebyly nijak moc zasaženy ekonomickou krizí. Takže ono to má i své výhody. Protože ale téměř všechny patří do nějaké zahraniční bankovní skupiny, stejně nebylo moc platné a jejich zisky se používaly ke kompenzaci ztrát sourozenců.

    19.12.2012 09:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    … dementi zákazníci, kteří se jako ovce nechají stříhat byv spokojenými (remcajícími jen u píva) klienty těch nejdražších bank
    Jsouce. Přechodník minulý (jehož tvar pro množné číslo je ale byvše) by znamenal, že už jimi nejsou.
    díky

    na ten minulý čas (i jednotné č.) jsem myslel neb já jako zákazník již odešel, asi se mi to do té věty promítlo, podvědomí je sviňa :-/

    jelikož přechodníky nemám "načtené", tato krásná věc se málo používá (neb to nikdo neumí :-)), tak tam nevidím chyby tak snadno, nejsem navyklý vídat, jak to má být správně ... a závidím, když to někdo zvládá ;-)
    Co se věcné stránky týká, právě ty vysoké poplatky a nízké úroky, na které s oblibou nadáváme, byly do značné míry důvodem, proč "české" banky nejsou nuceny tolik riskovat, takže nebyly nijak moc zasaženy ekonomickou krizí. Takže ono to má i své výhody. Protože ale téměř všechny patří do nějaké zahraniční bankovní skupiny, stejně nebylo moc platné a jejich zisky se používaly ke kompenzaci ztrát sourozenců.
    no ... toto vysvětlení by dávalo smysl, kdyby jim ty poplatky zajišťovaly pouze stabilní chod; jestliže jim zajišťují nehorázné zisky (které v dobách lepších slouží k budování výstavních paláců apod. a v dobách horších k sanaci sesterských společností), tak si myslím, že nadáváme zcela oprávněně
    19.12.2012 10:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    tak si myslím, že nadáváme zcela oprávněně

    Což o to, já netvrdím, že nenadáváme oprávněně, taky mám každoročně vztek, když při uzavírání účetnictví zahlédnu výsledek účtu Ostatní finanční náklady (a ostatně i Ostatní finanční výnosy). Jen jsem chtěl upozornit, že ten model, kdy banky nahrazují výnosy z investic jistotou poplatků, má i svá pozitiva.

    19.12.2012 13:24 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    ostatně taky banky si neúčtují poplatky ve výši procent jako v Čechách.
    Pokud je mi znamo, tak zrovna u platebnich karet jsou ty procentualni poplatky vsude po svete. A AFAIK je ta moznost preuctovat poplatek zakaznikovi dusledkem statnich zasahu do smluvni svobody (kde to kartovni spolecnosti smluvne obchodnikum zakazovaly) [*] ve snaze dosahnout trznimi mechanismy snizeni poplatku.

    [*] To by me zajimalo, co na to rika xkucf03.
    xkucf03 avatar 24.12.2012 15:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Z pozice zákazníka si vyberu to, co bude výhodnější – uvítám např. to, že nějaký obchod bude mít lepší ceny a nebudu se na ně pohoršeně dívat, že neberou karty nebo že za ně účtují poplatek, naopak mi to bude celkem sympatické a rád zaplatím hotovostí.

    Jinak jsem ale celkem rád, že firmy jako Visa nebo MC existují a že díky nim můžu platit po celém světě i v ne až tak civilizovaných zemích. Taky jsem došel k tomu, že 3 % za platbu kartou jsou vysoká cena jen relativně – když se do věci začne montovat levicový stát, vychází to mnohem dráž.

    Z pohledu ideologa na to nemám úplně vyhraněný názor – obecně platí, že stát by neměl lidem/firmám mluvit do toho, jaké mezi sebou uzavřou smlouvy (v tomto případě obchodník a karetní společnost), ale je otázka, jestli v tomto konkrétním případě nedochází ke zneužívání tržního postavení a poškozování konkurence (ostatních platebních metod). Asi spíš ne… Vnímám to hlavně jako mezeru na trhu a prostor pro nezávislé platební metody postavené na BitCoinech nebo na zlatě – to jsou elektronické peníze, kterými bych platil rád. Stát by tedy měl liberalizovat prostředí v tom, aby nebránil vzniku nové konkurence pro platební karty a klasické banky. Až bude trh svobodnější, nikdo už nebude skuhrat, že nějaká Visa nebo MC chce příliš vysoké poplatky, protože bude mít X dalších (a asi* i lepších) možností, jak dostat svoje peníze (nemusí jít o měnu vydanou státem) k obchodníkovi.

    Pravděpodobně jde o další příklad toho, že jeden státní zásah vyvolává potřebu jiného státního zásahu: regulace finančního trhu a zákaz (nebo přílišné ztížení a byrokratická buzerace prakticky se rovnající zákazu) alternativních platebních metod (a měn) vede k potřebě regulace těch státem povolených platebních metod.

    *) resp. určitě lepších, protože karty (hlavně při placení přes Internet/telefon) jsou postavené na dost pošaheném principu, že si obchodník (resp. kdokoli, kdo se – ať už jakýmkoli způsobem – dostal k číslu mojí karty a kódu, který je na ní napsaný) strhává částku dle své libovůle, místo aby konkrétní částku autorizoval a odeslal zákazník (což funguje např. u bankovních převodů).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.12.2012 21:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Naprosto souhlasím. Tvrdošíjné lpění na vnímání platby kartou coby luxusu nepovažuji za hodné aktuálního letopočtu. Celá ta diskuse mi silně připomíná, jak mi ještě asi před dvěma lety (!) kdosi v diskusi na Lupě vysvětloval, že standardem je mít telefonní číslo svázané s konkrétní geografickou lokalitou (na úrovni kraje) a mít číslo použitelné za stejnou cenu po celé zemi je luxus, za který bych si měl připlácet např. tím, že budu platit za příchozí hovory (jako za časů počátků eurotelího NMT).
    xkucf03 avatar 16.12.2012 21:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Přijde mi, že mícháš ideologickou stránku a realitu. Ten ideologický pohled může mít každý jiný, někdo má radši moderní technologie, někdo radši tradiční hotovost. Ten první chce mít platby kartou zadarmo, tomu druhému nevadí, pokud budou poplatky. Pro někoho je standard karta, pro jiného hotovost. O tom by se dalo diskutovat dlouho.

    Nicméně objektivní realita je taková, že jsou tu různé metody, jak doručit peníze k obchodníkovi (stejně jako jsou různé metody, jak doručit zboží k zákazníkovi) a jsou outsourcované na nějaký třetí subjekt a jsou spojené s různými náklady – obchodník ví, kolik odvádí poplatků za karty, ví kolik vyplácí prodavačům, ví kolik platí za převozy hotovosti… a může prostě dojít k tomu, že některé platební metody s sebou nesou vyšší náklady, a tak je naúčtuje těm zákazníkům, kteří je používají – stejně jako jim účtuje dražší dopravu (např. expresní doručení kurýrem, které je dražší než běžná pošta).

    Zatím je to jen přání otcem myšlenky. Až (jestli) se karty stanou standardem i reálně a budou levnější než převážení kufříků s hotovostí, tak se třeba dočkáme toho, že se bude připlácet za platbu v hotovosti. Zatím si ale zprostředkovatelé elektronických plateb účtují tolik, že nakládání s hotovostí je oproti tomu levné (přitom teoreticky by to mělo být naopak – poslat pár bajtů po síti vs. přenášet papírky nebo drahé kovy).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.12.2012 21:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    a může prostě dojít k tomu, že některé platební metody s sebou nesou vyšší náklady, a tak je naúčtuje těm zákazníkům, kteří je používají

    Klíčové slovo tu je může. Já považuji příplatek za platbu kartou za anachronismus a upřednostňuji obchodníky, kteří tento druh populismu nepěstují. Vaše preference může být opačná - ale pak je na místě otázka, kterou nadnesl kolega a na kterou zatím nikdo z těch, kdo příplatky za platbu kartou chválí, uspokojivě neodpověděl: proč zrovna karta, proč ne desítky dalších specifických nákladů, které se týkají jen části zákazníků?

    Jendа avatar 16.12.2012 22:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Ještě rozúčtovávají dopravu.

    Možná jsou ty ostatní náklady v řádech promile a nevyplatí se jim to řešit. Ale procenta (případně ~100 Kč za dopravu) už jo.
    xkucf03 avatar 16.12.2012 22:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    proč zrovna karta, proč ne desítky dalších specifických nákladů, které se týkají jen části zákazníků?
    Ale vždyť já bych to uvítal i u těch jiných nákladů – nestojím o to, aby obchod platil (z mých peněz) nějaké otrapy, kteří tam budou postávat a něco mi vnucovat* – když kupuji HW, tak si ho objednám přes Internet a pak si přijdu klidně někam do skladu, kde si ho jen vyzvednu. Nemusí to tam vypadat přepychově, nemusí tam mít obrovské televize na stěnách a vystavené výrobky, stačí, když se budou chovat slušně k zákazníkům, nebude se tam čekat moc dlouho a nebudou dělat podrazy (prodávat použité jako nové, slibovat nereálnou dostupnost, dělat problémy při oprávněných reklamacích atd.).

    *) stejně nejsou kompetentní, aby mi s něčím skutečně poradili (např. ani tak banální věc, jako jestli daná součástka bude fungovat s aktuálním jádrem) a akorát tam jsou od toho, aby lidem prodali ještě nějakou službu nebo zboží, které původně nechtěli.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 16.12.2012 22:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    kteří tento druh populismu nepěstují
    On je to sice přesný opak populismu, ale to nevadí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 16.12.2012 22:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    +1

    Naprosto to vystihuje můj pohled na věc, jen jsem příliš líný na to, abych ho takto sepsal, pokud bych to vůbec uměl :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 16.12.2012 21:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Ale on to skutečně je „luxus“. Obchodníka to stojí nějaká procenta (2,5 - 1 podle obratu). Stejně jako si můžeš vybrat luxus messengera nebo si můžeš neluxusně přijít na pobočku.
    16.12.2012 22:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    I ta pobočka je "luxus". Nebo jsou snad nájem (nebo nákup) prostor, osvětlení, vytápění, prodavači a spousta dalšího zadarmo?
    Jendа avatar 16.12.2012 22:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Taky třeba Alza účtuje za vyzvednutí na pobočce 10 Kč.
    17.12.2012 21:48 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Naprosto souhlasím. Tvrdošíjné lpění na vnímání platby kartou coby luxusu nepovažuji za hodné aktuálního letopočtu.
    Nejde o to, ze by platba kartou byla vnimana jako nejaky 'luxus'. Problem je v tom, ze tak, jak ten stavajici system byl nastaven (poplatky platili obchodnici a ty neprenasely na uzivatele), akorat vedl k eliminaci konkurencnich stimulu a zabetonovani stavajici situace vcetne nehorazne vysokych poplatku. Idealni by bylo, kdyby poplatky platili primo zakaznici bankam stejne jako pri platbe bankovnim prevodem a obchodnici platili jen pausal za pronajem terminalu. V takovem pripade by poplatky konkurence mezi bankami asi rychle srazila, podobne jako u poplatku za bankovni prevody. Postup s preuctovanim poplatku obchodnikem asi nebude tak ucinny, ale lepsi nez nic.
    Jendа avatar 16.12.2012 21:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Mělo by to být stejně i s dopravou? Proč? Proč ne?
    16.12.2012 22:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    A jak je to vlastně s dopravou? Většina e-shopů při nákupu nad určitou částku (někdy i menší než 1000 Kč) příplatek za dopravu "odpouští". Není tohle taky špatně? Vždyť se ten "odpuštěný" poplatek také musí rozpustit mezi všechny zákazníky, tedy i ty, kterých se to netýká. U karet je to nespravedlnost a u dopravy ne?
    pavlix avatar 16.12.2012 22:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Já si osobně myslím, že nic z toho není problém. Tedy ani poplatek odpustit, ani ho naúčtovat. Záleží jen na obchodní strategii. A je docela fajn, když ta strategie dává nějaký smysl, tedy to odpuštění je bonusem za velký odběr (ať už se jedná o platbu kartou nebo dopravu). Ale i tak si myslím, že ta strategie je na tom či onom obchodníkovi.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 16.12.2012 22:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    U karet je to nespravedlnost
    Jediný výskyt nespra v celé diskuzi je ve tvém komentáři. Minimálně já tento názor nezastávám, netuším, jak jsi na to přišel.
    A jak je to vlastně s dopravou? Většina e-shopů při nákupu nad určitou částku (někdy i menší než 1000 Kč) příplatek za dopravu "odpouští". Není tohle taky špatně?
    Je mi to celkem jedno. Asi bych nenadával na e-shop kvůli tomu, že se kreditky/dopravu/whatever rozhodli rozpočítat nebo naopak dát zvlášť.
    16.12.2012 23:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Jediný výskyt nespra v celé diskuzi je ve tvém komentáři. Minimálně já tento názor nezastávám, netuším, jak jsi na to přišel.

    Ano, nikdo nepoužil přesně tento konkrétní výraz. Ale opravdu je to něco principiálně jiného než třeba

    naopak mi to přijde naprosto fér nechat zaplatit poplatky toho, kdo si dražší způsob platby zvolil.

    Zprůměrovat to a hodit poplatky za karty i na ty, kdo je nepoužívají, mi nepřijde fér.

    Kdybych měl čas a náladu, určitě bych takových citátů našel víc než jen dva.

    gtz avatar 16.12.2012 20:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Když jsem byl v Praze tak jsem u Softcomu bral jednu ramku DD3 a platil jsem pouze částku, která byla uvedená. Žádný příplatek jsem si nevšil.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    pavlix avatar 16.12.2012 21:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Možná to zrušili. Ale jednu dobu to měli a jednou jsem to tam doplácel. V posledních letech jsem tam kupoval jen drobnosti a měl jsem hotovost.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.12.2012 18:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    na druhou stranu aspoň ty karty berou, kdekdo jinej tě s ní pošle do pérdele právě aby tě nenaštval tím, že si ten poplatek přirazí; každopádně píšou to na webu, takže bys tam měl jít připravenej

    mimochodem, docela dobrej byznys ... náklady na započtení transakce nula nula nic, a kšeft této velikosti může otočit tak půl mega za den baj woko, kdyby každej třetí platil kartou, tak dva litry za den za nic, hm, to není špatná renta (samozřejmě s explicitní "vysokohorskou přirážkou" asi každej třetí kartou neplatí)
    16.12.2012 18:54 krasny13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Ten poplatek ale není "za nic". Banka jim ho naúčtuje v každém případě, ať ho přiznají, nebo ne. IMHO je lepší, když ti to řeknou hned, než aby o to zvedli ceny všem...
    Jendа avatar 16.12.2012 21:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    To není za nic, to je daň za fraudy (a za zisky bank).
    16.12.2012 22:16 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    S hotovostí je taky spojené riziko: může se ztratit nebo ji může někdo ukrást.
    Jendа avatar 16.12.2012 22:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    16.12.2012 22:17 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Navíc se s hotovostí obtížněji manipuluje.
    17.12.2012 11:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    To není za nic, to je daň za fraudy (a za zisky bank).
    nemělo to být spíše

    To není za nic, to je daň za zisky bank (a za fraudy).

    v pořadí a zvýraznění (ok, to by těch strong muselo být asi dvacet) dle významu? :-)
    pavlix avatar 17.12.2012 13:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Gilhad avatar 16.12.2012 18:17 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    To je proste o pristupu - tu castku jim banka strhne z kazde platby kartou - takze to o ni bud navysi tem, co plati kartou, nebo vsem, aby si nekdo nestezoval ze za hotove to je levnejsi
    xkucf03 avatar 16.12.2012 18:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Tak to se mi naopak líbí – znamená to, že nepřenášejí náklady na služby firem Visa/MC na zákazníky, kteří tyto služby nevyužívají.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 16.12.2012 19:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.12.2012 19:50 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    A pro mě je to zase důvod v takovém e-shopu nenakoupit... Musí si sami spočítat, jak se jim to vyplatí.
    pavlix avatar 16.12.2012 20:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Obávám se, že je to jen taková uražená reakce, a zisky to nijak zvlášť neovlivní.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 16.12.2012 22:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Na druhou stranu u mě zase tímto získali malé bezvýznamné plus.
    16.12.2012 18:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    tož pozitivní zkušenosti s Alfacompem mohu vesměs potvrdit, nicméně bohužel už dávno jejich ceny nepatří k nejnižším :-/ ... nějakou blbinku za pár stovek, kde bych se z levnějšího krámu dostal na stejnou cenu po připočtení poštovného, si tam občas ještě zajdu koupit, taky tam občas mají za rozumný peníz LEDky, ale to je tak vše
    xkucf03 avatar 16.12.2012 11:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Protože jsem si toho všiml až doma. Příště budu ostražitější a budu zboží kontrolovat ještě na tom pultě, kde ho vydávají, bez ohledu na to, kolik lidí za mnou stojí (a to se snažím doporučit tímto zápiskem i ostatním).

    Co se týče vrácení do 14 dní – disk funguje, chyby jsem nenašel a hlavně ho teď celkem nutně potřebuji. Tímhle způsobem jsem vrátil ten telefon z CZC, který byl použitý prodaný jako nový (a navíc nefungoval, samovolně se vypínal). V normálním světě bych čekal, že takové zboží důkladně zkontrolují, udělají nějakou interní reklamaci* (případně vrátí výrobci) a nakonec prodají v bazaru.

    *) zvlášť když jsem jim poctivě řekl, co s ním bylo, aby se podle toho mohli zařídit, ale že ho vracím ve 14denní lhůtě, protože nejsem zvědavý na to, abych čekal měsíc na reklamaci.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.12.2012 11:23 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    U disku to je vidět na první pohled. Ale jinak je fakt, že normální člověk asi nerozbaluje a nekontroluje každý kus zboží přímo v obchodě.

    Především bych ale nakupoval v solidním obchodě. Stačí projít zkušenosti na internetu a hned je jasné co je ALZA zač. Třeba ty jejich permanentní slevové akce, kdy mají uvedenu "běžnou cenu" (za kterou to ale nikdy neprodávají, protože mají pořad "slevu") asi o 30% vyšší než konkurence. Ta je přeškrtnuta a uvedena "slevněná cena", která je ale o 5-20% vyšší než jinde na trhu :-D
    xkucf03 avatar 16.12.2012 11:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    U disku to je vidět na první pohled.
    Právě že to bylo zabalené v tomhle a já to prostě strčil do batohu a šel domů.
    Ta je přeškrtnuta a uvedena "slevněná cena", která je ale o 5-20% vyšší než jinde na trhu
    Kvůli cenám jsem právě pár věcí koupil v CZC, protože Alza je měla nechutně předražené, sleva nesleva. Bohužel ty časy, kdy Alzasoft začínal v baráku vedle tržnice a byl nejlevnější široko daleko a obchod pro počítačové nadšence, jsou už pryč.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.12.2012 12:22 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Hlavně mi přijde, že doby kdy czc byl levnější už jsou taky dávno pryč. Teď už tam maj hromadu věcí, které jsou ještě dražší než v alze...
    16.12.2012 13:08 knizmi | skóre: 27 | blog: Blog | Kosmonosy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    +1 za ty slevy u Alzy. Kdykoli si otevřu jejich web a vidím tam pevný disk se slevou 40%, který je ovšem dražší než stejný model u CZC nebo u Alfy, tak mám pocit, že se ze mě někdo snaží dělat debila.
    16.12.2012 13:21 Jinan Dvoulaločný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    A ještě ti naúčtují 25 Kč za dopravu na pobočku, pokud to nevyzvedáváš v Holešovicích.
    brk avatar 16.12.2012 15:36 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    To s tím mobilem je zrovna docela problém na všech frontách a je úplně jedno, jestli to je mobil, nebo cokoliv jiného.

    Ty si ten mobil koupíš a seká se. Když ho koupíš v kamenném obchodě, tak máš prostě smůlu. Jak s ním jednou odejdeš z prodejny, tak už tě čeká jen standardní reklamace a výrobek putuje do servisu bez ohledu na to, že ho máš třeba hodinu, což sice naštve, ale je to tak. Čest výjimkám, kteří jsou natolik velcí, že mají domluvené nadstandardní podmínky s dodavateli, nebo prostě s tím počítají a nějaké procento těchto reklamací utopí v zisku.

    Když se ti tohle stane v eshopu, tak bys měl postupovat úplně stejně. Okamžitě servis. V tomto směru to bohužel typicky funguje tak, že to skoro každý vrátí do 14 dnů bez udání důvodů a nic neřekne. Nikdo nechce zažínat s výrobkem v servisu a když to prodejci pošle s tím, že to je vadné, tak to nepřevezme, protože dle obchodních podmínek to už patří do servisu a ne zpět k nim.

    Přesně tohle jsem před pár lety řešil se známou, která pracuje v jednom velkém eshopu. V první pětce co do veliskosti na našem trhu. Přišel mi vadný kus a já ho samozřejmě nechtěl. Oficiálně s tím nešlo dělat nic. Neoficiálně jsem to měl vrátil do 14 dnů bez udání důvodu, ona pak neoficiálně upozornila patřičné oddělení, na co si při testech před dalším prodejem mají dát pozor a já si stejnou věc koupit u konkurence, protože tohle mi už znova neprodají.
    USE="-qt -kde"
    16.12.2012 14:13 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Já jsem si docela oblíbil l-shop.
    Max avatar 17.12.2012 07:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Nevidím v tom problém. Když kupuji nový hdd, tak mi jde o to, aby byl OK a s full zárukou. A pokud ho někdo někde párkrát zapne, to je mu jedno. Řešil bych to až v době, kdy by ten disk měl naběháno trochu víc.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.12.2012 08:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Když mi takhle dali použitý disk po reklamaci, tak jsem si spíš říkal, kdo propána koupí disk a pak ho vrací?
    17.12.2012 11:11 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Jsem kdysi dávno četl nějakou diskuzi, ve které si týpek, co potřeboval o víkendu hodně místa na nahrávání a grabování nějakého videa, pochvaloval, že si může jen tak "půjčit" disk z eshopu.
    Tomáš Bžatek avatar 20.12.2012 18:35 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Na lanparty, kde potrebujes treba silnou grafiku na hrani, kterou ale po zbytek roku nevyuzijes, je to skvela vec. Stejne tak disk na porno, ktery projde peklem (nekolik prevozu, hrkani po stole, vysoke teploty atd). Sam jsem ale nikdy nic takoveho neudelal, jen jsem o tom parkrat premyslel.
    Koupim litajiciho tucnaka
    21.12.2012 00:49 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Pak jsou zajímavé varianty "půjčit" si na dovolenou slušný foťák nebo navigaci nebo třeba tablet... Myslím, že jsem to viděl v nějakých novinách, kde si provozovatelé velkých eshopů stěžovali, jak jsou jim v době dovolených/svátků vraceny jisté typy zboží ve lhůtě 14 dnů výrazně více než po zbytek roku.
    Tomáš Bžatek avatar 21.12.2012 19:15 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží

    Vida, tak ceska povaha opet nezklamala :-)

    Koupim litajiciho tucnaka
    xkucf03 avatar 21.12.2012 19:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Nevím, jestli česká – např. celý jeden díl Simpsnů byl o tom, jak si takhle Homer půjčoval drahé věci a měl jich plný dům.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 21.12.2012 23:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Nezklamala. Na tvé straně :). České národomrskačství je světoznámé :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    bambas avatar 17.12.2012 16:17 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alza.cz a prodej použitého zboží
    Ja jsem v Alze reklamoval telefon. Po 30 dnech mi prisel dobrobis na cenu telefonu. Zajimave je, ze ten samy model, ktery jsem reklamoval, se objevil v ten samy den, co mi prisel dobropis, v sekci Bazar.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.