abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 496 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník
       Někteří uživatelé Linuxu, a není jich málo, se chovají jako fanatičtí věřící. Jako kdyby jejich zdravý úsudek byl silně ovlivněn vírou v to, že Linux je nejlepší.
       Jestliže se někoho toto tvrzení dotýká natolik, že mě z tohoto důvodu nemá rád nebo snad i nesnáší, nechť je mu sděleno, že třeba právě on slepě věřící není.

    Aktuální zápisy
    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    File manager

    2.8.2005 02:48 | Přečteno: 2892× | poslední úprava: 11.3.2006 20:59

    File manager

       Hledal jsem dlouho a nic. Chtěl bych file manager typu MC napsaný čistě pod GTK2. Prostě projekt něco jako je Gimp v grafice.

       Jakou bych měl představu. Minimální závislost na knihovnách. Pouze GTK2. Modulární jako total commander. Modul závislý na xpdf na prohlížení pdf a ps, modul závislý na flac na ripování muziky. Modul závislý na ... . A nebo moduly kompilované staticky. Vícevláknové operace (kopírování, komprimace, ... .) Jako v total commanderu, nebo tyto operace by prováděl samostatný modul, který by i při vypnutí Gmc pracoval.

       Bohužel neumím solidně programovat, ale pokud by takový program vznikl a šel by na úroveň, že by se stal solidním konkurentem MC, rád bych ho finančně podpořil.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.8.2005 07:56 Voidless
    Rozbalit Rozbalit vše Tuxcommander
    No, neco z toho uz ted umi Tuxcommander v development verzi (tuxcmd.sf.net), nicmene to vypada ze se vyvoj zastavil :(
    Tomáš Bžatek avatar 2.8.2005 08:33 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    nj na vyvoj neni cas, ale bude muset byt kvuli bakalarce. Kazdopadne hledam schopne programatory, jenze nikomu se do toho nechce, zacit delat na jiz existujicim projektu je docela obtizne.
    Koupim litajiciho tucnaka
    2.8.2005 11:03 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    Tuxcommander je výborný, líbí se mi, právě jsem na něj mrknul :-) stahnu si ho a juknu na něj...
    2.8.2005 11:05 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    Kylix, Pascal, jej, to je škoda :-( to neumím, doufám, že budete pokračovat, vypadá moc pěkně, snad se někdo najde kdo pomůže
    Tomáš Bžatek avatar 2.8.2005 11:59 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    Rozhodne se bude pokracovat, nechcu to nechat umrit, ale je nutno to preportovat do FreePascalu, neb Kylix definitivne umrel s prichodem kernelu 2.6.12 ==> hodne prace jenom na portu.

    Kazdopadne bych ale rad, kdyby nekdo pomohl s programovanim, ja uz nemam moc casu na implementaci te kupy veci, co mam namysleno (i ve wishlistu). Velka nevyhoda je ale prave Pascal jako jazyk...
    Koupim litajiciho tucnaka
    Josef Kufner avatar 2.8.2005 12:18 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    ...neb Kylix definitivne umrel s prichodem kernelu 2.6.12 ==> hodne prace jenom na portu.
    To musí být hodně zprasená aplikace, když závisí na verzi jádra.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Tomáš Bžatek avatar 2.8.2005 12:26 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    Ano, to tedy je. Je to smichane QT 2.xx (upravene Borlandem, nekompatibilni se systemovym QT), wine (90% IDE) a dalsi tuna bastlu. Pocinaje kernelem 2.6.0 zacaly pomalu umirat jednotlive casti aplikace, naposledy chcipl i debugger, nemluve o nekompatibilite s NPTL v glibc, kdy si vesele segfaultuje jeste pred spustenim. Problem je, ze zadne jine IDE pro Pascal dosahujici takovych kvalit neexistuje (Lazarus se blizi, ale jeste je docela daleko).

    Nastesti kompilator je samostatna cast, ktera netrpi zadnym timto neduhem a vysledne aplikace funguji spolehlive. Spolu s tim, ze pouzivam externe GTK2, se jedna o cistou i386 binarku bez dalsich zavislosti.
    Koupim litajiciho tucnaka
    2.8.2005 12:41 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    Pane jo, uf, kdyby toho bylo napsáno méně, téměř by se vyplatilo převést GUI a začít v C nebo C++ odznovu..., samozřejmě převedením funkčních a kvalitních algoritmů
    Tomáš Bžatek avatar 2.8.2005 12:51 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    Jo, to rozhodne, v Cecku napsane by to bylo idealni, ale je toho udelane uz prilis moc na to, aby to slo nejak jednoduse prepsat. To by byla prace tak na rok, mozna na dva.
    Koupim litajiciho tucnaka
    2.8.2005 12:53 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    Je to ale fakt škoda, protože se mi TC líbí..., takže jedině pokračovat, ale stejně jak jste psal výše, bude potřeba remastering dosti částí, tudíž tam je možnost použití jiného jazyka, nebo to s pascal/Kylixem nejde?
    Tomáš Bžatek avatar 2.8.2005 13:18 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    Jde, ale tim portovanim jsem myslel hlavne syntaxi ruznych funkci, hlavne glibc. Pak se jeste musi upravit GTK2 bindings, takze jsou to vsechno veci okolo. Tato prace je tak desetina toho, co by bylo potreba pri prepsani.
    Koupim litajiciho tucnaka
    2.8.2005 13:24 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    Aha :(
    2.8.2005 13:02 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    Co třeba použít Delphi to C++ converter? Je to sice psané na míru Fish Fillets, které tím byly převáděny, ale třeba by se to dalo přiohnout…
    Tomáš Bžatek avatar 2.8.2005 13:21 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    Tohle vazne nejsou zadne rybicky :-D

    Hlavni problem pri prevadeni by byl v neexistenci ekvivalentnich objektu z Kylixu (i FPC), kterych je tam opravdu mnoho, navic vysledny kod by byl priserne prasacky (zadne gtkmm, jenom nejaky sileny GTK2 wrapper).
    Koupim litajiciho tucnaka
    2.8.2005 13:29 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    Je to od Borlandu, co bys čekal ;-)
    Copak toho není dost?
    2.8.2005 13:36 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuxcommander
    njn :-) nikdy jsem se s tím blíže nesetkal
    2.8.2005 07:57 Lada
    Rozbalit Rozbalit vše Co takhle Zemljanka commander
    popis je zde: http://www.root.cz/clanky/zemljanka-commander/

    homepage zde: http://sourceforge.net/projects/zemljanka

    Pozn. Mi se ho ale nepodarilo ani zkompilovat.
    2.8.2005 09:14 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co takhle Zemljanka commander
    Mě se to taky nepovedlo, také jsem sháněl nějaký commander, ale neúspěšně, Total neznám, to je pro winy ne?
    2.8.2005 09:32 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co takhle Zemljanka commander
    Mě se ho zkompilovat podařilo, ale po spuštění ihned zamrzne. Škoda, chtěl bych alespoň vidět v akci ty "libovolně tvořitelné" panely. Zemljanka (mimochodem super název) vypadá, že se už nevyvýjí, release i poslední změny v cvs nejsou zrovna nejnovější.
    2.8.2005 09:46 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co takhle Zemljanka commander
    Měl bych chuť se toho ujmout, jenže dělám na jednom svém projektíku a jsem do něj dost zapálený, nemám moc času :( a přebírat cizí kód se mi moc nechce, je to hodně náročné
    2.8.2005 09:47 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co takhle Zemljanka commander
    Co "vyplenít" kód krusaderu a převést ho na GTK ? :-)
    2.8.2005 08:02 Jano Gašpar
    Rozbalit Rozbalit vše emelfm2
    2.8.2005 08:13 ND
    Rozbalit Rozbalit vše Není
    Takový asi neexistuje (kteý by mohl směle konkurovat TC), chtěl jsem kdysi něco takového napsat, ale nemám vůbec čas...

    Nejvíc se mi líbí Zemljanka, ale je dost padavá a asi už stejně umřela. Možná by se ale našel nový maintainer...?
    2.8.2005 10:51 imro | skóre: 19 | blog: hovado
    Rozbalit Rozbalit vše ???
    No,prave sa chcem pustit do toho projektu a naprogramovat nejaky slusny file manager.No v mojom pripade to budem robit v Jave a ukoncenie projektu je zatial v nedohladne:)
    2.8.2005 10:54 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???
    aby tu nebyl flame Java VS Céčko, ale pokud se má hlasovat o jazyce, já bych volil Céčko :-)
    2.8.2005 10:58 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???
    abys předchozí příspěvek nebral nějak zaměřeně ;-), tak kdybys to dělal v C, tak bych Ti pomohl, oba nevíme jak to budeme zvládat, takže by byla super spolupráce ;-), lepší než když jeden nezvládá a druhý ho tlačí :-)
    2.8.2005 11:55 MarrLiss | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???
    Pokud to chces psat v Jave a konkretne ve swing, tak na sourceforge je mrtvy projekt JFM. Ale imho by bylo lepsi to napsat v tom C nebo aspon v java bindings pro GTK.
    2.8.2005 22:37 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ???
    ja by som bol za pythona
    2.8.2005 15:06 musa | skóre: 1 | blog: Test
    Rozbalit Rozbalit vše gcmd
    Ja pouzivam tohle http://www.nongnu.org/gcmd/. Da se do toho i rozume sahnout kdyz neco chybi. Jo jen myslim s CListem je problemek, coz je deprecated "objekt" v GTK nejaky cas a od nejake verze uz to nefunguje vubec. Me to prestalo fungovat pri upgradu na gnome 2.10, coz bylo vcera ;-).
    2.8.2005 16:44 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše TuxCommander
    TuxCommander je fajn a rád ho používám. To že je napsaný v Pascalu, to je prostě tak. Byl bych radši, kdyby byl přepsán do C GTK+, Třeba by se našlo více lidí na vývoj. Jak jsem již psal, pokud bu se projekt rozrostl určitě bych ho podpořil $. Také jsem používal xnc. Bohužel asi skončil. Jen mě napadlo, jak je to s MC. Jde o maximálně používaný soft, ale nějaký vývoj jsem nezaznamenal. Děje se něco?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    2.8.2005 17:29 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TuxCommander
    Ano, nedávno se na stránkách zjevila nová verze 4.6.1. Ale novinek jsem si ani nevšiml.
    2.8.2005 22:22 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše gentoo commander
    gentoo je GTK len skoda ze 1.x. Inak pod Linuxom sa mi najviac paci. Kvalit TC pod windowsom nedosahuje, ale nic lepsie som nenasiel.

    http://www.obsession.se/gentoo/

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.