Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Všechny zápisy v blogu jsou pod licencí Creative Commons BY-SA 3.0 CZ
Dvbcut je už nějakou dobu plně funkční pod Qt4 a navíc kompletně mluví česky a německy, takže jsem se zase vrátil ke ComicSubu.
V diskuzi pod oznámením o zahájení projektu několik lidí navrhovalo, že bych měl datový formát postavit na XML. Nic takového ale nemám v úmyslu, protože dělat z jednoho problému dva mi nepřipadá ani trochu rozumné.
Původní prasáckou implementaci vlastního jednoduchého textového formátu jsem místo toho přepsal na něco rozumnějšího a jako bonus jsem přidal rozhraní pro podporu více souborových formátů. Pokud si tedy myslíte, že XML je pro takové formáty nejlepší volba, můžete to názorně předvést a formát postavený na XML implementovat sami. Na wiki projektu jsem sepsal technickou specifikaci rozhraní, pomocí kterého datové formáty komunikují se zbytkem aplikace.
Během reimplementace vlastního formátu jsem navíc provedl několik změn, aby formát byl logičtější, a přidal i podporu nových vlastností. Některé z nich (rotace textu, vertikální zarovnání) ale zatím nejsou implementované a jen jsou zapsané ve specifikaci rozhraní. Než napíšu specifikaci první stabilní verze formátu, přidám ještě minimálně podporu pro overlaye ve tvaru libovolného polygonu. V tuto chvíli tedy formát stále není vhodný pro publikování překladů a bude se ještě měnit, nejspíš i zpětně nekompatibilním způsobem.
Tiskni
Sdílej:
Jestli myslíš tohle, tak na spolupráci nedošlo, protože každý řešíme úplně jinou věc. Já se snažím o co nejlepší vysázení textu do grafiky a (zatím) neřeším metadata. GeoRW zase řeší hlavně metadata a podporu víc jazyků má jen tak, aby se neřeklo. Nějakou sazbu textu neřeší prakticky vůbec.
Kromě toho to píše v Pythonu a formát postavil na XML. Já to napsal v C++/Qt4 a můj formát je založený na plaintextu. Jak už jsem několikrát napsal, nemám v plánu se XML ani dotknout.
Ale někdo třetí by moh udělat plugin pro ten jeho formát, až bude finální specifikace hotová. Teď se to ještě může měnit.
V tuhle chvíli je to zbytečná práce. Aby to vůbec dohromady dát šlo, musím napřed napsat vlastní sázedlo textu, protože QTextLayout neumí ani zlomek toho, co potřebuju. Do té doby nemůžu přidat podporu sázení textu do obecných polygonů, které podle všeho ACBF používá.
Teď je na řadě úklid bordelu, aby nepřekážel v dalším vývoji. Jestli se ACBF uchytí, tak pro něj podporu někdo napíše, až bude ComicSub podporovat všechno potřebné.
Jasně, každej půlku zahodíme a zůstane nám CBR/CBZ.