Eric Migicovsky, zakladatel společnosti Pebble, v lednu oznámil, že má v plánu spustit výrobu nových hodinek Pebble s již open source PebbleOS. V březnu spustil předprodej hodinek Pebble Time 2 (tenkrát ještě pod názvem Core Time 2) za 225 dolarů s dodáním v prosinci. Včera představil jejich konečný vzhled (YouTube).
Byla oznámena nativní podpora protokolu ACME (Automated Certificate Management Environment) ve webovém serveru a reverzní proxy NGINX. Modul nginx-acme je zatím v preview verzi.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.08. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.
Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.
Byla vydána nová verze 1.25 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedie prohrál v Británii soudní spor týkající se některých částí nového zákona o on-line bezpečnosti. Soud ale varoval britského regulátora Ofcom i odpovědné ministerstvo před zaváděním přílišných omezení. Legislativa zpřísňuje požadavky na on-line platformy, ale zároveň čelí kritice za možné omezování svobody slova. Společnost Wikimedia Foundation, která je zodpovědná za fungování
… více »Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro synchronizaci dat mezi vícero počítači bez centrálního serveru Syncthing (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Americký prezident Donald Trump se v pondělí osobně setkal s generálním ředitelem firmy na výrobu čipů Intel Lip-Bu Tanem. Šéfa podniku označil za úspěšného, informují agentury. Ještě před týdnem ho přitom ostře kritizoval a požadoval jeho okamžitý odchod. Akcie Intelu v reakci na schůzku po oficiálním uzavření trhu zpevnily asi o tři procenta.
Tiskni
Sdílej:
Stranky projektu su na launchpade (pre rypalov: GIT a ine systemy nepoznam a ucit sa mi ich nechce, takze je to tam :-PSorry, ale to není pro tebe ta nejlepší vizitka..
DjVu dokumenty su malo rozsirene, kniznic na pracu s nimi je malo. Takze implementovat DjVu nema moc vyznam.Víš vůbec o čem mluvíš?! Mám silné pochyby. Koukni se pro zajímavost na http://www.archive.org A pokud jde o CBZ - je to v podstatě prachsprostý zazipovaný archív. Stejně jako CBR. Koukal jsem se na to, když jsem řešil čím krmit čtečku. DjVu podporuje každá lepší čtečka a pokud jde o knihovny - jsou pod GPL a běžnou součástí linuxových distribucí. Včetně toolů, které můžeš využít. Očividně ti dosud nedocvaklo, že na komixy, které většinou stejnobarevné plochy a černobílá kresba, je to ten nejúspornější kompresní formát, jaký můžeš potkat. To co ušetříš na objemu dat u obrázku, můžeš investovat do textové struktury schované uvnitř.
Tak to abych začal překládat Futuramu
Navíc je to XML.Ze zvědavosti: v ComicSubu používáš formát jaký?
style {"Style3", "#000000", "#ffffff", "Arial", 12pt, 0, 1, 0, 0, 0} style {"Style4", "#000000", "#ffffff", "Comic Sans MS", 18pt, 0, 0, 0, 0, 0} style {"Style5", "#000000", "#ffffff", "Comic Sans MS", 36pt, 0, 1, 0, 0, 0} page("ubunchu01_02.png") { overlay {"Style4", "Ubunchu!", Ellipse, 823, 204, 211, 301} overlay {"Style4", "M... My recommendation is...", Rectangle, 941, 143, 202, 184} overlay {"Style4", "It is very popular with the users, and it is the hottest desktop Linux distribution available!", Ellipse, 99, 186, 223, 343} overlay {"Style3", "Isn't it Ubuntu not Ubunchu?", Rectangle, 409, 635, 369, 28} overlay {"Style5", "NO WAY!", Ellipse, 415, 690, 194, 202} }
komu by se chtělo psát parser texťáku s vlastní specielní strukturou?
Mně.
+1
Načítání a ukládání mám v plánu přepsat do modulárního systému, kde půjde snadno definovat různé verze formátů.Uhhhh... taky se přimlouvám za JSON. Ušetříš práci sobě a víc motivuješ ostatní, navíc jak koukám na ten tvůj formát, nejspíš by to asi ani nebyl moc velkej rozdíl. Anebo něco jako JSON (XML, ...)
... mi XMLko pride prehladnejsie a jednoduchsie aj na rucnu editaciu.Ale no, lepší ukázkou formátu, více vhodného pro čtení a psaní dat aplikací a ne pro ruční editaci, už by snad byl jen nějaký binární formát. Vždyť kolikrát je poměr vlastního obsahu k XML datům samotným i 50:50 a hůř.
poměr vlastního obsahu k XML datům samotným i 50:50 a hůř.O to účinnější je potom komprese. Takže se to dá šířit zazipovaně , dekomprimovat on-line před použitím a pak zase zahodit.
{ "styles": { "Style3": { "fg": "#000000", "bg": "#ffffff", "font": [ "Arial", "12pt" ], "wtf": [0, 1, 0, 0, 0]}, "Style4": { "fg": "#000000", "bg": "#ffffff", "font": [ "Comic Sans MS", "18pt" ], "wtf": [0, 0, 0, 0, 0]}, "Style5": { "fg": "#000000", "bg": "#ffffff", "font": [ "Comic Sans MS", "36pt" ], "wtf": [0, 1, 0, 0, 0]}, }, "pages": { "ubunchu01_02.png": { "overlay": [ {"style": "Style4", "text": "Ubunchu!", "shape": [ "Ellipse", 823, 204, 211, 301 ]}, {"style": "Style4", "text": "M... My recommendation is...", "shape": [ "Rectangle", 941, 143, 202, 184 ]}, {"style": "Style4", "text": "It is very popular with the users, and it is the hottest desktop Linux distribution available!", "shape": [ "Ellipse", 99, 186, 223, 343 ]}, {"style": "Style3", "text": "Isn't it Ubuntu not Ubunchu?", "shape": [ "Rectangle", 409, 635, 369, 28 ]}, {"style": "Style5", "text": "NO WAY!", "shape": [ "Ellipse", 415, 690, 194, 202} ] } } }Výhody:
Já si vhodnější řešení představit dokážu. Vlastně mě napadá jen hodně málo horších řešení než pomocí XML, a většina z nich jsou věci typu XML zakódované do base64 a obalené další vrstvou XML. XML je nejsložitější známý způsob uzávorkování. Na takhle jednoduchou věc s minimální hierarchickou strukturou je to orbitální iontové dělo na vrabce.
Co se týče možnosti použít víc stylů v jedné bublině, zase je to plánovaná fíčura, která je někde uprostřed seznamu priorit. Nejvyšší prioritu v tuhle chvíli má ale modulární systém na ukládání a načítání (tj. zjednodušení práce se stávajícím formátem + možnost transparentně pracovat s víc formáty přes jednotné rozhraní), pak bubliny ve tvaru obecných polygonů a uzavřených křivek, a pak ještě rotace textu. Pak bude nejspíš na řadě napsání vlastního mechanizmu na sázení textu do bubliny, protože QTextLayout umí jen zlomek toho, co potřebuju.
Já si vhodnější řešení představit dokážuJe to tvuj format, tak se ani nedivim, ze ho budes branit klidne i do krve:) Problem nastava v okamziku, kdyz udelas deset tisic komixu, a zjistis, ze bys potreboval implementovat nejakou novinku, ktera ti je vsechny rozbije. Jinak ja osobne jsem to napsal hlavne z duvodu ostatnich. Stylovani v CSS dneska umi kazdy, pouzivat HTML tagy taky, a pokud se rozhodnes pro trochu vektorove grafiky, tak tu je SVG, ktere opet kazdy umi a na netu je milion tutorialu. Ja tak nejak pochybuju, ze to vsechno dokazes udelat znovu a jeste lip v dohledne dobe (tedy driv, nez te to prestane bavit) :) Je mi jasne, ze potrebujes "jen neco malo z toho vseho", jenze z vlastni zkusenosti vim, ze to neco malo bude za nejakou dobu malo, no a budes pridavat, pridavat, az z toho bude bastl, na ktery ted nadavas:)
Podívej, jestli si myslíš, že by bylo lepší na tenhle problém nasadit nějakého kočkopsa splácaného dohromady z HTML, CSS a SVG, nikdo ti nebrání to udělat. Klidně si k tomu forkni můj projekt, ať máš nějaké základní grafické rozhraní na editaci a můžeš se soustředit jen na samotný datový formát. Aspoň si sám na vlastní kůži ověříš, jak neskutečně debilní nápad to je.
Prohlížel jsem zdrojáky, tak mám pár drobných postřehů:
Archiv se zdrojáky nemá kořenový adresář.
Instalátor je takové veselé cp, které ani neumí instalovat do standardních cest pythonu.
V archivu vedle zdrojového kódu máš zabalený i bajtkód.
Při spuštění se program pokouší otevřít jeden dokument v tvém domovském adresáři.
Vedle kláves PgUp/PgDn by bylo dobré reagovat na mezerník a B nebo Backspace.
Skákání po rámcích zvětšuje každý rámec přes celé okno. Takže jinak velké rámce se zvětší s různým měřítkem. Líbil by se mi režim přecházení mezi rámci se zachováním měřítka. Nejlépe aby zůstalo viditelné okolí. Jsou totiž komiksy, kdy obrázky z rámců se překrývají. Zvětšení proto, že je třeba malý displej. Byl by to takový panning s přecházením z jednoho snímku na další podle jejich pořadí.
Při spuštění se program pokouší otevřít jeden dokument v tvém domovském adresáři.To neni bug, to je feature, aby som nemusel zakazdym otvarat ten komix, ked testujem nove casti kodu. V buducnosti by sa default mal otvorit "Help" dokument popisujuci funkcie programu v ACBF formate.
Vedle kláves PgUp/PgDn by bylo dobré reagovat na mezerník a B nebo Backspace.Medzernik a backspace mozem zaimplementovat, neni problem.
Skákání po rámcích zvětšuje každý rámec přes celé okno. Takže jinak velké rámce se zvětší s různým měřítkem.Momentalne to funguje tak, ze obrazok ramca sa zmensi aj presahuje plochu, na ktoru sa ma vykreslit. V opacnom pripade sa nezmensi. Planujem zaimplementovat moznost pre "stretch" obrazku na celu vykrelovaciu, v pripade, ze je obrazok mensi.
Líbil by se mi režim přecházení mezi rámci se zachováním měřítka. Nejlépe aby zůstalo viditelné okolí.Take nieco planujem do buducnosti, nejaky animovany prechod medzi ramcami (so zachovanim okolia), ale momentalne je to v prioritach velmi vzadu
Ked sa to bude niekedy v buducnosti distribuovat, tak predpokladam, ze pomocou .deb balikov a pod.
A už jsi nějaký balíček vytvořil? Ten instalátor je totiž pro výrobu distribučních balíčků nepoužitelný.