Společnost Eclypsium se na svém blogu rozepsala o bezpečnostním problému počítačů Framework. Jedná se o zranitelnost v UEFI umožňující útočníkům obejít Secure Boot.
Editor kódů Zed (Wikipedie) po macOS a Linuxu s verzí 0.208.4 už běží také ve Windows.
Apple dnes představil 14palcový MacBook Pro, iPad Pro a Apple Vision Pro s novým čipem M5.
Debian pro mobilní zařízení Mobian (Wikipedie) byl vydán ve verzi 13 Trixie. Nová stabilní verze je k dispozici pro PINE64 PinePhone, PinePhone Pro a PineTab, Purism Librem 5, Google Pixel 3a a 3a XL, OnePlus 6 a 6T a Xiaomi Pocophone F1.
Operátor O2 představil tarif Datamanie 1200 GB . Nový tarif přináší 1200 GB dat s neomezenou 5G rychlostí, a také možnost neomezeného volání do všech sítí za 15 Kč na den. Při roční variantě předplatného zákazníci získají po provedení jednorázové platby celou porci dat najednou a mohou je bezstarostně čerpat kdykoli během roku. Do 13. listopadu jej O2 nabízí za zvýhodněných 2 988 Kč. Při průměrné spotřebě tak 100 GB dat vychází na 249 Kč měsíčně.
Byly publikovány informace o útoku na zařízení s Androidem pojmenovaném Pixnapping Attack (CVE-2025-48561). Aplikace může číst citlivá data zobrazovaná jinou aplikací. V demonstračním videu aplikace čte 2FA kódy z Google Authenticatoru.
Free Software Foundation (FSF) spustila projekt Librephone, jehož cílem je vytvoření svobodného operačního systému pro mobilní telefony. Bez binárních blobů.
Byla vydána verze 7 s kódovým název Gigi linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.
Byl vydán Mozilla Firefox 144.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze lepší správu profilů. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 144 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Discord potvrdil únik osobních údajů přibližně 70 000 uživatelů. Incident se týká uživatelů po celém světě, především těch, kteří v rámci ověřování svého věku nahráli do aplikace doklad totožnosti. Únik informací se netýkal systémů samotné platformy, ale došlo k němu přes kompromitovaný účet pracovníka zákaznické podpory u externího poskytovatele služeb.
Tiskni
Sdílej:
Stranky projektu su na launchpade (pre rypalov: GIT a ine systemy nepoznam a ucit sa mi ich nechce, takze je to tam :-PSorry, ale to není pro tebe ta nejlepší vizitka..
DjVu dokumenty su malo rozsirene, kniznic na pracu s nimi je malo. Takze implementovat DjVu nema moc vyznam.Víš vůbec o čem mluvíš?! Mám silné pochyby. Koukni se pro zajímavost na http://www.archive.org A pokud jde o CBZ - je to v podstatě prachsprostý zazipovaný archív. Stejně jako CBR. Koukal jsem se na to, když jsem řešil čím krmit čtečku. DjVu podporuje každá lepší čtečka a pokud jde o knihovny - jsou pod GPL a běžnou součástí linuxových distribucí. Včetně toolů, které můžeš využít. Očividně ti dosud nedocvaklo, že na komixy, které většinou stejnobarevné plochy a černobílá kresba, je to ten nejúspornější kompresní formát, jaký můžeš potkat. To co ušetříš na objemu dat u obrázku, můžeš investovat do textové struktury schované uvnitř.
Tak to abych začal překládat Futuramu
Navíc je to XML.Ze zvědavosti: v ComicSubu používáš formát jaký?
style {"Style3", "#000000", "#ffffff", "Arial", 12pt, 0, 1, 0, 0, 0} style {"Style4", "#000000", "#ffffff", "Comic Sans MS", 18pt, 0, 0, 0, 0, 0} style {"Style5", "#000000", "#ffffff", "Comic Sans MS", 36pt, 0, 1, 0, 0, 0} page("ubunchu01_02.png") { overlay {"Style4", "Ubunchu!", Ellipse, 823, 204, 211, 301} overlay {"Style4", "M... My recommendation is...", Rectangle, 941, 143, 202, 184} overlay {"Style4", "It is very popular with the users, and it is the hottest desktop Linux distribution available!", Ellipse, 99, 186, 223, 343} overlay {"Style3", "Isn't it Ubuntu not Ubunchu?", Rectangle, 409, 635, 369, 28} overlay {"Style5", "NO WAY!", Ellipse, 415, 690, 194, 202} }
komu by se chtělo psát parser texťáku s vlastní specielní strukturou?
Mně.
+1
Načítání a ukládání mám v plánu přepsat do modulárního systému, kde půjde snadno definovat různé verze formátů.Uhhhh... taky se přimlouvám za JSON. Ušetříš práci sobě a víc motivuješ ostatní, navíc jak koukám na ten tvůj formát, nejspíš by to asi ani nebyl moc velkej rozdíl. Anebo něco jako JSON (XML, ...)
... mi XMLko pride prehladnejsie a jednoduchsie aj na rucnu editaciu.Ale no, lepší ukázkou formátu, více vhodného pro čtení a psaní dat aplikací a ne pro ruční editaci, už by snad byl jen nějaký binární formát. Vždyť kolikrát je poměr vlastního obsahu k XML datům samotným i 50:50 a hůř.
poměr vlastního obsahu k XML datům samotným i 50:50 a hůř.O to účinnější je potom komprese. Takže se to dá šířit zazipovaně , dekomprimovat on-line před použitím a pak zase zahodit.
{ "styles": { "Style3": { "fg": "#000000", "bg": "#ffffff", "font": [ "Arial", "12pt" ], "wtf": [0, 1, 0, 0, 0]}, "Style4": { "fg": "#000000", "bg": "#ffffff", "font": [ "Comic Sans MS", "18pt" ], "wtf": [0, 0, 0, 0, 0]}, "Style5": { "fg": "#000000", "bg": "#ffffff", "font": [ "Comic Sans MS", "36pt" ], "wtf": [0, 1, 0, 0, 0]}, }, "pages": { "ubunchu01_02.png": { "overlay": [ {"style": "Style4", "text": "Ubunchu!", "shape": [ "Ellipse", 823, 204, 211, 301 ]}, {"style": "Style4", "text": "M... My recommendation is...", "shape": [ "Rectangle", 941, 143, 202, 184 ]}, {"style": "Style4", "text": "It is very popular with the users, and it is the hottest desktop Linux distribution available!", "shape": [ "Ellipse", 99, 186, 223, 343 ]}, {"style": "Style3", "text": "Isn't it Ubuntu not Ubunchu?", "shape": [ "Rectangle", 409, 635, 369, 28 ]}, {"style": "Style5", "text": "NO WAY!", "shape": [ "Ellipse", 415, 690, 194, 202} ] } } }Výhody:
Já si vhodnější řešení představit dokážu. Vlastně mě napadá jen hodně málo horších řešení než pomocí XML, a většina z nich jsou věci typu XML zakódované do base64 a obalené další vrstvou XML. XML je nejsložitější známý způsob uzávorkování. Na takhle jednoduchou věc s minimální hierarchickou strukturou je to orbitální iontové dělo na vrabce.
Co se týče možnosti použít víc stylů v jedné bublině, zase je to plánovaná fíčura, která je někde uprostřed seznamu priorit. Nejvyšší prioritu v tuhle chvíli má ale modulární systém na ukládání a načítání (tj. zjednodušení práce se stávajícím formátem + možnost transparentně pracovat s víc formáty přes jednotné rozhraní), pak bubliny ve tvaru obecných polygonů a uzavřených křivek, a pak ještě rotace textu. Pak bude nejspíš na řadě napsání vlastního mechanizmu na sázení textu do bubliny, protože QTextLayout umí jen zlomek toho, co potřebuju.
Já si vhodnější řešení představit dokážuJe to tvuj format, tak se ani nedivim, ze ho budes branit klidne i do krve:) Problem nastava v okamziku, kdyz udelas deset tisic komixu, a zjistis, ze bys potreboval implementovat nejakou novinku, ktera ti je vsechny rozbije. Jinak ja osobne jsem to napsal hlavne z duvodu ostatnich. Stylovani v CSS dneska umi kazdy, pouzivat HTML tagy taky, a pokud se rozhodnes pro trochu vektorove grafiky, tak tu je SVG, ktere opet kazdy umi a na netu je milion tutorialu. Ja tak nejak pochybuju, ze to vsechno dokazes udelat znovu a jeste lip v dohledne dobe (tedy driv, nez te to prestane bavit) :) Je mi jasne, ze potrebujes "jen neco malo z toho vseho", jenze z vlastni zkusenosti vim, ze to neco malo bude za nejakou dobu malo, no a budes pridavat, pridavat, az z toho bude bastl, na ktery ted nadavas:)
Podívej, jestli si myslíš, že by bylo lepší na tenhle problém nasadit nějakého kočkopsa splácaného dohromady z HTML, CSS a SVG, nikdo ti nebrání to udělat. Klidně si k tomu forkni můj projekt, ať máš nějaké základní grafické rozhraní na editaci a můžeš se soustředit jen na samotný datový formát. Aspoň si sám na vlastní kůži ověříš, jak neskutečně debilní nápad to je.
Prohlížel jsem zdrojáky, tak mám pár drobných postřehů:
Archiv se zdrojáky nemá kořenový adresář.
Instalátor je takové veselé cp, které ani neumí instalovat do standardních cest pythonu.
V archivu vedle zdrojového kódu máš zabalený i bajtkód.
Při spuštění se program pokouší otevřít jeden dokument v tvém domovském adresáři.
Vedle kláves PgUp/PgDn by bylo dobré reagovat na mezerník a B nebo Backspace.
Skákání po rámcích zvětšuje každý rámec přes celé okno. Takže jinak velké rámce se zvětší s různým měřítkem. Líbil by se mi režim přecházení mezi rámci se zachováním měřítka. Nejlépe aby zůstalo viditelné okolí. Jsou totiž komiksy, kdy obrázky z rámců se překrývají. Zvětšení proto, že je třeba malý displej. Byl by to takový panning s přecházením z jednoho snímku na další podle jejich pořadí.
Při spuštění se program pokouší otevřít jeden dokument v tvém domovském adresáři.To neni bug, to je feature, aby som nemusel zakazdym otvarat ten komix, ked testujem nove casti kodu. V buducnosti by sa default mal otvorit "Help" dokument popisujuci funkcie programu v ACBF formate.
Vedle kláves PgUp/PgDn by bylo dobré reagovat na mezerník a B nebo Backspace.Medzernik a backspace mozem zaimplementovat, neni problem.
Skákání po rámcích zvětšuje každý rámec přes celé okno. Takže jinak velké rámce se zvětší s různým měřítkem.Momentalne to funguje tak, ze obrazok ramca sa zmensi aj presahuje plochu, na ktoru sa ma vykreslit. V opacnom pripade sa nezmensi. Planujem zaimplementovat moznost pre "stretch" obrazku na celu vykrelovaciu, v pripade, ze je obrazok mensi.
Líbil by se mi režim přecházení mezi rámci se zachováním měřítka. Nejlépe aby zůstalo viditelné okolí.Take nieco planujem do buducnosti, nejaky animovany prechod medzi ramcami (so zachovanim okolia), ale momentalne je to v prioritach velmi vzadu
Ked sa to bude niekedy v buducnosti distribuovat, tak predpokladam, ze pomocou .deb balikov a pod.
A už jsi nějaký balíček vytvořil? Ten instalátor je totiž pro výrobu distribučních balíčků nepoužitelný.