abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 492 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník

    Je na čase to zabalit

    14.11.2013 00:01 | Přečteno: 2362× | linux

    Tak se nám blíží nový rok a brzy bude doba sumarizování toho starého i let předešlých, já si říkám, že je třeba to zabalit. Linux se už snaží marně prosadit spoustu let, nedokázal to doteď a nevidím žádnou zásadní událost, která by to mohla změnit. Pojďme všichni udělat nový rok rokem funkního systému - rokem skvělých a funkčních Windows. Když všichni linuxáři začnou makat na jejich zlepšení a vybudování komunity, nemůžeme neuspět.        

    Hodnocení: 27 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.11.2013 00:25 chrrrrrr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    ***!
    Luk avatar 14.11.2013 00:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Ano, je na čase to zabalit. Definitivně odstranit z počítačů Windows. Poslední použitelná verze byla Windows 7. S Windows 8 přišla totální tortura uživatele, kdy Microsoft postavil na hlavu i zcela základní teze, na kterých svůj systém léta budoval.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.11.2013 04:27 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Taková dramatizace... mě W8 vyhovuje. Start screen je pro mě příjemnější než start menu... akorát mám od aktualizace 8.1 pomalé vyhledávání v nabídce (protože to kontroluje i internet - budu to muset vypnout) - to mi vadí, ale jinak...
    14.11.2013 11:40 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Pokud mi nestálo za to používat Windows doteď, tak právě W8 mohou být první použitelná verze, protože je to něco nového. Co mi taky reálně za to stojí. (Jenom škoda, že tam je pořád tolik toho starého bordelu. Neopatrně kliknu a vyběhne ten starý desktopový hnus. Co nechci.)
    Luk avatar 14.11.2013 12:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    právě W8 mohou být první použitelná verze, protože je to něco nového
    Tedy nevím, ale IMHO "novost" je vlastnost zcela ortogonální ke kvalitě, použitelnosti atd. ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.11.2013 12:44 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Pokud je předchozí produkt nepoužitelný shit (což všechny ty staré Windows jsou), tak to znamená, že je šance, že nová verze nebude.
    Luk avatar 14.11.2013 17:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Ale úplně stejná šance je, že to bude naopak horší.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.11.2013 08:53 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    To je úplně jedno. Pokud mám produkt, co je úplně k ničemu, tak se musí radikálně změnit. Možná se mi ta změna nepovede a bude to pořád k ničemu, ale to je vlastně stejné, jako kdybych neudělal žádnou.
    14.11.2013 22:38 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    právě W8 mohou být první použitelná verze, protože je to něco nového
    Tedy nevím, ale IMHO "novost" je vlastnost zcela ortogonální ke kvalitě, použitelnosti atd. ;-)
    Tohle dokonale pospal Michal Rybka v úvaze "Už to neni dost cool. Musíme vymyslet... dlaždice!" jako vítězství "frikulínského marketingu" nad ergonomií a zdravým rozumem.
    15.11.2013 07:59 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Nejhorsi je ztrata produktivity, ktera tim vznikla. Desktopove aplikace pred ribbony, dlazdicemi a sedivymi ikonami nerozlisitelnymi od pozadi mely v podstate velice pouzitelna rozhrani. A nekdy prisel a znicil to..

    Ale to je asi lidska povaha. Moda je jeji soucasti. Clovek neni jen homo economicus.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Agent avatar 14.11.2013 20:07 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Mě se jako poslední použitelný zdaji XP. U 7 nechápu, proč nepoužívaj symbol zamáčknutého tlačítka na panelu, ale jen jakési orámování. Mě to příde míň přehledný. Cokoliv tam najít a nastavit je čim dál horší. Bobtná to do GIGANTICKÉ velikosti aniž by to mělo nějaké kloudné aplikace už v základu. Prostě šílenost.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    David Watzke avatar 15.11.2013 07:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Je pravda, že base system co má 21 GB je špetec úchylárna.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Rezza avatar 15.11.2013 11:45 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Kdyz jsem ted videl vickrat sedmicky, chapu, proc museli vse zahodit a prijit s osmickama.
    David Watzke avatar 15.11.2013 13:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Ne že by něco zlepšili, to mi tedy výrazně víc vyhovují ty sedmičky. (I když je to nakonec jedno, používám to jen jako zavaděč na hry.)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.11.2013 00:49 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    To povazuji za trestuhodne a strasne. Je videt jak to dopadne, kdyz se do neceho zacne montovat stat.
    14.11.2013 13:00 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Proboha, už si zajděte k tomu doktorovi...

    I autor blogu by možná nějakou terapii potřeboval.
    14.11.2013 19:43 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    To psal falesny loki...
    David Watzke avatar 15.11.2013 07:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Minimálně loki s jinou IP adresou. Nebylo by vhodné si tu založit účet? :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.11.2013 01:29 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Když všichni linuxáři začnou makat na jejich zlepšení a vybudování komunity, nemůžeme neuspět.

    Tady se mi zdá, že si z nás prostě děláš prdel nebo jsi blázen. Jestli sis nevšimnul, tak o zdrojových kódech Windows pod svobodnou licencí (např. GNU GPL) (narozdíl od GNU/Linuxu) si můžeš tak akorát nechat zdát. Takže není co vylepšovat.

    14.11.2013 16:25 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Jak vznikly mody pro spoustu (proprietárních) her?

    Jak byly řešeny radikálnější úpravy vzhledu WinXP?
    14.11.2013 16:35 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit

    Špatně jsi to pochopil. Vzhledem k tomu, že zdrojové texty OS Windows nejsou k dispozici, tak ho bude nějaký "linuxák" asi dost těžko nějak vylepšovat. Bavím se tedy o vylepšování samotného OS.

    Marián Kyral avatar 14.11.2013 06:59 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Až budou windows nativně zvládat více ploch a implementují "always on top" pro okna, tak to možná zkusím ;-) (Odpověď, že si můžu nainstalovat bambilión programů, co tohle umí neberu. Všechny co jsem kdysi zkoušel měly nějaký problém - windows prostě nejsou na více ploch připraveny)

    BTW, touhle tvou "krizí" jsem už před léty prošel. Nejprve nadšení z Linuxu (tehdy Monkey linux a pak RHL), pak vystřízlivění, návrat k win95, nadšení z winXP, pak vystřízlivění, návrat na RHL, pak Fedora a nakonec Gentoo. Momentálně mám linux na všech dostupných počítačích a kupovat licence windows nehodlám. Znám lepší způsoby, jak ty prachy utratit ;-)
    14.11.2013 16:17 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    OT: "always on top" na firemím mám i ve W7 , více ploch šlo naposledy v XP, ale jinak software M$ má u mě (doma a vůkol) ban a není to kvůli penězům ani uzavřenému kódu :-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Marián Kyral avatar 14.11.2013 22:44 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    AOT je tam nativně? A i kdyby, je to menší část daného problému. Plochy jsou základ. Bez nich a bez funkčního textového terminálu s možností se připojit přes ssh si přechod stejně nedokáži představit.

    Tak a teď to je jasně ovlivněné výběrové řízení. Vítěz je v podstatě dán :-D
    14.11.2013 23:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit

    AOT Nvidia nativně (nView) ;)

    Plochy jsou základ. tesat do kamene - vždy když vidím ten bordel co mám ve win a má efektivita při podobné činnosti je na Win oproti Linux-u poloviční a eště su v nepohodě, jak mezi padesáti okny hledám to správné, protože holt musím řešit spoutu emailu, pracovat ze spoustu programů, tak se divím že to ta „comerce“ furt toleruje…

    No bez Cygwin terminálu, s tím samozřejmě nelze dělat krom, malování, brouzdání a psaní e-mailů :-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    gtz avatar 15.11.2013 00:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Vzpomínám si, že jsem měl SW od Asusu (k NTB) kde jsem používal virtuální plochy celkem normálně. Ono to tam bylo po instalaci, ale najít to kde to bylo schovan tehdy na Vistách bylo peklo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.11.2013 00:27 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Nvidia to měla do určité verze out-of-box a na vistách to ještě šlo „nějak“ zprovoznit, ale ofic to skončilo na XP (netvrdím, že to bylo to co bylo na tom Asusu, ale kdoví :-)).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    15.11.2013 09:13 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Příloha:

    Takže oprava.

    Na pracovní herních konzolách je nView a více ploch stále dostupných, ale jen pro serii Quadro (na XP to ještě bylo pro všechny ;-)).

    Integrace (kterou mám zapnutou já), je vidět na přiloženém obrázku.

    Nicméně, plochy nepoužívám a už jsem si vzpomněl proč, ono mi nelze nastavit separé pozadí pro danou plochu (volba je trvale disable viz obrázek) a vzhledem k absenci jakéhokoliv efektu či „přepínače ploch“ se zobrazenými obdélníčky co na daném desktopu je, se ztrácím.
    A hlavně, nelze se vždy beztrestně přepnou kdykoliv (prostě tak jak jsem na Win zvyklí, „nepracuj zběsile, ale počkej až to dodělám a pak můžeš“), mám pocit, že nejhorší je když aplikace něco dělá na onClose okna a v ten okamžik se přepneš, zůstávají tam artefakty, někdy se aplikace dostane do divného stavu, a to i moje, kde to jsem schopen debugovat, nicméně nic nezjistím, protože to je rozhašené až pod ní, řekneme window-manager (ne)propouští divně eventy od myši a pomůže jen zavřít (jsem dokonce našel malý testík, kde jsem to právě zjišťoval v souvislosti s nView).

    PS: Instalace nejnovější verze napíše „…nemůže být nainstalován na tento počítač“, byť je mezi podporovaným HW, asi DELL specific.

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    14.11.2013 07:37 Arnošt Málek | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    No, na desktopu sice žádné zásadní prosazení nenastalo, ale zato ve velkém množství routerů, settop boxů a další spoustě "krabiček" co si kdokoli kupuje domů běží v nějaké podobě linux. Takže, můžeme považovat desktop za záměrně vypouštěnou mlhu, zatímco skutečný záměr byl někde jinde ;-)
    14.11.2013 08:26 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Ano, uz to tu zabal a vypadni.
    xkucf03 avatar 14.11.2013 10:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit

    A já už se těšil, že to tu chce zabalit DW…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.11.2013 12:39 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    ee, ten zabalil jen vysokou, Linux prý ještě ne :-(
    AsciiWolf avatar 14.11.2013 17:04 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    +1
    14.11.2013 11:00 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Otevrel jsi mi oci, prechazim na Windows 8. A na server hodim asi Windows Millenium Edition, ty byly nejlepsi ze vsech.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    14.11.2013 12:46 lenny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    klidek, Millenium edition som si instaloval namiesto WIn 2000 este v ere ked koncili a zacinalo Xp tak mi neber krasne spomienky. inac XP rulez, a teraz Windows 7 forewer
    gtz avatar 14.11.2013 11:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    ano pravdu díš, tak je to správné, tak to má být.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dalibor Smolík avatar 14.11.2013 12:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Já jsem rád, že Linux existuje. Mám na něm firmu a používám ho i pro soukromé účely. Zpracovávám na nich video, poslouchám hudbu, dívám se na filmy. Pro firemní účely všechny funkce, které potřebuji, mám k dispozici. Nic víc nepotřebuji. Windows rozhodně mít nemusím. Koupím si relativně laciný hw a systém si dodám sám.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Bedňa avatar 14.11.2013 21:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    V čom spracovávaš video?

    K téme: Osobne si myslím, že keby prešli všetci jadrací na vývoj Windows, tak sa poblili a pochcali zo zdrojákov.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    14.11.2013 21:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    poblili a pochcali zo zdrojákov.
    Často smíchy vyčerpáním a z modelu LLP64 by zešedivěli nebo sed-em jako první přepsali všechny long na long long, bo jinak 64bitový systém to nikdy nebude ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Bedňa avatar 14.11.2013 22:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    MS Windows RULEZ!
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    14.11.2013 22:48 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    K téme: Osobne si myslím, že keby prešli všetci jadrací na vývoj Windows, tak sa poblili a pochcali zo zdrojákov.
    Pamatuju, jak v jednom příspěvku na blogu (který se mi nedaří vygooglit) přirovnával pisatel takovou reakci k otevření Archy Úmluvy nacisty z filmu Indiana Jones a dobyvatelé ztracené archy :-)
    15.11.2013 19:08 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Na co googlit, jak vidíš tady, něco takového ti složí kdekdo na počkání :)
    gtz avatar 15.11.2013 00:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    VirtualDub, Adobe Premiere něco od Matrixu, něco od Pinnacle ... bohužel pravda je ta, že to video uděláš rychleji a radostněji na widlích než na linuxu. Na linuxu začneš, uložíš pak ti to spadne, pak to načteš, něco udělás uložíš pak to padne a když to chceš generovat tak ti Kdenlive nebo Cinerella spadne na nějaké nesmyslné hlášce. (mezi kadým krokem si dosaď cigáro a pár nadávek :-)).

    Převod analog -> digitál, nebo DV video na disk je na linuxu masakrální masakr. A je to jen pro dlouhé noční večery. U analogu abys přemýšlel jak a co nastavit u DV IEEE1394 nadáváš proč to Firewire zase nejede apod.

    Sorry, ale tak to je, na widlích to udělám raz dva za 1/5 času co bych to dělal na widlích a v tom čase počítám i dlouhé načtení windows z dual bootu a opětovný okamžitý boot do Suse.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bedňa avatar 15.11.2013 13:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Počkaj, počkaj, na Linuxe robia profesionálne filmy/TV a ty tam nezostriháš video z dovolenky? Tipol by som si na chyby v Suse.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    gtz avatar 15.11.2013 14:16 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Si nedělej kozy ... k profi SW se normální člověk nedostane a to co je v rámci distribucí je o ničem.

    Proč z dovolené? myslel jsem obecně je spousty lidí co mají záznamy ještě v S-VHS a chtějí to dostat do digitálu. To stejné IEEE1394 ... masochismus.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.11.2013 14:09 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit

    Tak jestli nějak problém na Linuxu s videem, tak spíš v tom, že editační nástroj je moc „profi“ a neintuitivní a pokud chci udělat jen bum-bum-bac a render 5 min a hotovo, tak jednoznačně starý vedl MovieMaker ve Widlích, ale od té doby co ho rozdrbali, a způsobily trvalou nefunkčnost, tak už to není zas tak jasné…. Ale, že by to v OS trpělo těmi padajícími neduhy nevím, potýkal jsem se jen z problémy na netbooku s Atomem. Ohnivý drát už nepoužívám, ale i když jsem používal, tak si pamatuji, že sem si to nastavil a pak dicki jen pustil a stáhl.

    PS: Virtualizuj herní konzolu a nemusíš dual-bootovat kvůli videu :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    gtz avatar 15.11.2013 14:19 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    No já to zkoušel cca před rokem a když mi při natahování záznamu a následné úpravě kdenlive spadlo asi 4x tak jsem to poslal do kytek, a na Vistách jsem to měl za chvíli v klidu hotové.

    IEE1394 zařízení jsou podporovány, ale zprovoznit to, aby chodilo celé AVS/AVC , aby to připojilo i přes IEEE1394-LAN tak to je už moc.

    Jistě Kino umí to nacpat nádherně a v klidu na disk, ale problém je, že musíš rozchodit napřed to celé.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.11.2013 14:36 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Nechci flejmovat, ale zkus jiné distro, osobně jsem OpenSuse na desktopu opustil s první verzí 11 a na serveru s poslední verzí 11 a 12.1 zkoušel jako poslední, důvody byly dva, a ten druhý byl nestabilita-nejistota podobného druhu co popisuješ, takže jsem ztratil důvěru v odladěnost a interoperabilitu balíčků.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    gtz avatar 15.11.2013 16:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Zkoušel jsem tehdy v noci když jsem neměl nic moc co na práci Fedoru i Kubuntu a obě distra měly s Kdeenlive problém každá z nich padla o něco později, ale jinak.

    Fedora i Suse poznaly integrovaný IEE1394, ale měly s ním problém. Kubuntu ho poznalo, ale řvalo, že cosi je špatně. Tehdy jsem tu chybu tam hledal a tehdy na ni nikdo neměl odpověď. Je fakt, že tehdy byl nTB od Asusu novinka a já na něm chtěl Linux. :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.11.2013 18:41 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Oki, byl to jen ne moc konkrétní nápad, zkus si to ve virtuálu - možná to bude nějakým HW prvkem.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    gtz avatar 15.11.2013 20:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    To byl ASUS M70SR NTB - C2D, AMD a integrované DVB, IEEE1394. Tehdy na tom fungoval snad jen Suse. Ale s tím kdenlivem jsem měl problémy i na Probooku od HP u PCMCIA-Ex IEEE1394. To Kdenlive jsem nějak pak rozchodil, ale to IEE1394 bylo furt o ničem.

    No dlouhou dobu jsem na té mašině měl Linux pouze ve Vmware jen protože to byla má firemní mašina. Po záruce jsem tam teprve nacpal dual boot.

    Co jsem tehdy zjistil, tak že integrovaný modul firewire se nesnel s nějakými zařízeními (nepochopil jsem proč)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.11.2013 20:52 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Brácha pouhým zasunutím káblu do IEEE1394 odpálil kartu IEEE1394 v kameře - nemáme rádi IEEE1394 - je divné, žije si svým vlastním životem. :)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    15.11.2013 21:05 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Co radši přiznat, že jsou videostřižny na Linuxu bohužel na pikaču a pokud fungují skutečně dobře (nepadají co 5 minut, nemusí se jim přinášet obětiny), je to spíše zázrak, než obvyklé chování? A ne, rady jako zkompiluj si vlastní ffmpeg a kdenlive ze zdrojáku a pak to bude fachčit, nejsou moc user friendly. A to nepíšu jako Windows troll, ale jako dlouholetý uživatel Linuxu na Desktopu, co se ale na realitu nekouka s růžovými brýlemi. Na střih videa taky radši rebootuju ;-). Na druhou stranu, situace se v téhle oblasti zlepšuje, třeba se jednou dočkáme.
    Baník pyčo!
    xkucf03 avatar 15.11.2013 21:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit

    Mně Kdenlive ještě nespadlo – nedělal jsem v tom sice nic moc, ale pár videí s nějakými efekty jsem v tom nastříhal.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.11.2013 21:40 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Měl jsem dříve s Kdenlive potíže, a pak na Atomu dané Atom-em :), ale fčul je to stabilní a použitelné, ale používám to, jen zřídka, ve virtuálu na „nové“ distribuci (bo jedu na Debian Squeze).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Agent avatar 16.11.2013 22:55 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    A co Open movie editor? Ten vypadal slibně, ale dlouho sem ho nezkoušel. Já si většinou vystačím s Avidemuxem, nejsem moc náročný. Ale ten je poslední dobou nějak na pikaču a to i na widlích. Za nejlepší verzi považuju 2.4 - 2.5. Ty ale bohužel neumí načítat .ts (MPEG-TS) videa z mýho satelitu.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    17.11.2013 00:44 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Souhlasím, taky mi přišel nejlepší a něco málo jsem v něm udělal. Ale pořád je to software, který se snaží přiblížit windows makeru. Ovšem když si někdo vyzkouší střižnu jako sony vegas (uznávám, že stojí nějaké peníze), tak uvidí ten kontrast.

    Jasně, sestříhat si video z dovolené, nebo udělat nějaké videjko na youtube OSS zvládá. Ale co kdybych chtěl stříhat amaterský celovečerní film? Mám riskovat, že když projekt v tom, či onakém, software bude mít 6 stop a stovky sekvencí, tak se najednou program sesype, nebo totálně zalaguje, nebo rozesynchronizuje, a já budu muset začít znova v jiném?

    Linux nepoužívám z nějaké ideologie, ale proto, že věci, co v něm obvykle dělám, dokáže pro mě udělat lépe a pohodlněji než windows (programování, grafika (jsem zvyklý na gimp), sazba (latex)...). Ale bohužel u videa to tak zatím nevidím a jde jen o mou lenost, jestli rebootnu (do legálních windows, dělám to tak jednou za rok) nebo ne a zkusím to a budu doufat, že to vyjde :-/. Další takovou kategorií jsou samozřejmě hry, ale naštěstí pařan nejsem, tak nějak netrpím.
    Baník pyčo!
    gtz avatar 15.11.2013 22:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    já to používal hodně a hlavně i protože jsem měl externí boxy pro USB/IEE1394 s funkcí stohování. Prostě klid a pohoda, kameru zapojíš do volného vstupu na disku a v SW vybereš, že chceš ukládat na ten disk a zcela normálně dál pracuješ i když kamera grabuje na disk.

    Bývalo to spolehlivější, rychlejší a méně to žralo cpu než nějaké tehdejší USB2. No na Linuxu nikdy funkce stohování nefungovala, veliká škoda i když to kernel viděl jako další disk s UUID, ale to UUID disku bylo bez particí.

    No IEEE1394 si žije svým životem a proto raději kameru připojuji jen když je vypnutá.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dalibor Smolík avatar 18.11.2013 09:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Používám avidemux, devede a dvd95
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.11.2013 18:45 ruml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Mě spíš nejde do hlavy proč před pár dny vydávala vláda dluhopisy (stáhla peníze z oběhu), když teď najednou je potřeba zvyšovat inflaci a spotřebu. Připadá mi to, jak když levá ruka neví co dělá pravá.
    15.11.2013 18:46 ruml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    Sakra vedle :)
    15.11.2013 20:58 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    aneb kdyz netusim o cem se mluvi tak do toho zamotam politiku, tak se to dela v diskuzich na novinkach :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    16.11.2013 19:28 yofre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    lalalalala
    16.11.2013 20:06 depejrak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je na čase to zabalit
    kukukuku obesil sa na buku

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.