abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Zajímavý projekt

    Iconify je seznam a galerie kolekcí vektorových open-source ikon, ke stažení je přes 275000 ikon z více jak dvou set sad. Tento rovněž open-source projekt dává vývojářům k dispozici i API pro snadnou integraci svobodných ikon do jejich projektů.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Dle plánu certifikační autorita Let's Encrypt nově vydává také certifikáty s šestidenní platností (160 hodin) s možností vystavit je na IP adresu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    17.1. 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.1. 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    16.1. 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.1. 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    16.1. 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (19%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (11%)
     (40%)
    Celkem 503 hlasů
     Komentářů: 14, poslední včera 10:22
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Jardík avatar 23.7.2012 00:38 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Řešení přece existuje. Forknout linux!
    Věřím v jednoho Boha.
    23.7.2012 10:09 kei.101
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    To spíš přejít na BSD.
    Salamek avatar 23.7.2012 10:33 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Ono kazda distribuce je vice mene fork vanila linuxu :)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    pavlix avatar 23.7.2012 16:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Řešení čeho?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 23.7.2012 01:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Najděte si prosím velkou pastelku a na čelo si napište „když opravuji chybu, tak vždy musím popsat dopad této chyby na uživatele“.
    Zkoušel sis kreslit pastelkou po kůži?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Crayon
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jardík avatar 23.7.2012 01:55 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    sis?
    Věřím v jednoho Boha.
    23.7.2012 04:54 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Jardík avatar 23.7.2012 13:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Hmm... nikdy jsem to neviděl ^^.
    Věřím v jednoho Boha.
    pavlix avatar 23.7.2012 16:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Člověk se pořád učí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.7.2012 14:35 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Stačí trošku nahriať.
    23.7.2012 01:29 aaaaaaaaaaaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    8k stacky jsou na x86-64 příliš malé při stále složitějších úložných vrstvách a hloubkách volání o více než 100 funkcích.

    To myslia vazne? Ja si nedokazem udrzat "globalny pohlad" uz pri necelych 20 neprazdnych vrstvach v Jave, takze zo mna asi kernel developer nebude :-/.

    stativ avatar 23.7.2012 09:15 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Rekurze?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    pavlix avatar 23.7.2012 01:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Ten AF_BUS zní docela zajímavě a mohl by z toho být pěkný flame.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.7.2012 05:11 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Mohl ? ...
    23.7.2012 11:11 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Možno by celkom stačilo, aby si aplikácie cez DBUS neposielali obrovské množstvo dát (a ak už musia, tak aby radšej posielali jednu veľkú správu, ako 100 malých).
    Jardík avatar 23.7.2012 13:33 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Já jsem zatím nenarazil na SW, co by posílal nějaká velká data přes dbus. Zatím tak možná networkmanager, udisks(2), kdysi HAL, ... a ty všichni posílájí pár informací o které si řeknete. Potom ještě GTK aplikace používající G(tk)Application se usídlí na dbusu a ty si většinou posílají akorát argumenty do předchozí instance aplikace, aby běžela jen jednou.
    Věřím v jednoho Boha.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.7.2012 14:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    No to je geniální. A jako řešení nedostatečných diskových kapacit prostě nebudeme ukládat data.
    a ak už musia, tak aby radšej posielali jednu veľkú správu, ako 100 malých
    Tak tě odpojíme od Internetu a na konci měsíce nám vždy dáš soupis toho, co chceš za data. Abys to měl jako jeden velký download místo X malých.
    23.7.2012 15:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Až na to, že tohle neřeší žádný z problémů (latence, context switch, inverzní priority), které má AF_BUS řešit.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.7.2012 17:09 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Přes několikeré výzvy v LKML jsem neviděl, že by proponenti AF_BUS ukázali naměřená data, ze kterých by bylo vidět, že tyto problémy doopravdy existují. Zatím jenom máchají rukama a mají plnou tlamu řečí o tom, jak moc je to potřeba, ale to v komunitě okolo jádra vážně nefunguje. Jinými slovy nejprve by měli ukázat, že AF_BUS řeší nějaké reálné problémy, nejen hypotetické.
    pavlix avatar 23.7.2012 17:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    +1

    A ideální by bylo, kdyby se to opravdu netýkalo jen dbusu ale i dalších obdobných systémů.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.7.2012 10:07 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    A ideální by bylo, kdyby se to opravdu netýkalo jen dbusu ale i dalších obdobných systémů.
    +1
    23.7.2012 20:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Tak já o tom víc docela kulové, takže jsem napsal má řešit.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    stativ avatar 23.7.2012 15:30 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Dřív jsem to považoval za zbytečné bobtnání jádra, protože jsem uvažoval d-bus jenom za jakousi ptákovinu, která mi umožňuje volat nějaké funkce různých programů. Když jsem si neuvědomil, že to vlastně není nic jiného než nástroj pro meziprocesovou komunikaci, tak jsem svůj názor rychle změnil.

    Něco takového mělo být v jádře už dávno. Potřeba komunikace mezi procesy je vcelku častá věc. Kvůli tomu tady spousty různých implementací běžící v userspace, a všechny mají problém s řešením latence. A za bloat se to moc považovat nedá, uvažujeme-li, že prostředky pro meziprocesovou komunikaci jsou základním kamenem mikrokernelů.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    pavlix avatar 23.7.2012 16:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Dřív jsem to považoval za zbytečné bobtnání jádra, protože jsem uvažoval d-bus jenom za jakousi ptákovinu, která mi umožňuje volat nějaké funkce různých programů. Když jsem si neuvědomil, že to vlastně není nic jiného než nástroj pro meziprocesovou komunikaci, tak jsem svůj názor rychle změnil.
    +1

    Stejným vývojem bude procházet množství jaderných vývojářů. Ale podle mě je dobře, že AF_BUS nechtějí, protože to vytváří tlak na revizi AF_BUS vzhledem k ostatním IPC službám. A tím, že budou vývojáři potřebovat podporu vývojářů jiných IPC, se zajistí univerzalita a kvalita této implementace.
    A za bloat se to moc považovat nedá, uvažujeme-li, že prostředky pro meziprocesovou komunikaci jsou základním kamenem mikrokernelů.
    D-bus je prostě do určité míry neoblíbený. Má to svoje důvody, i validní, o tom bych se mohl rozpovídat, ale to radši udělám, až budu mít v ruce nějakou možnost nápravy.

    Ale v tuhle chvíli nevím o žádné smysluplné náhradě a spíš mi přijde, že by mělo smysl zapracovat na tom dbusu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    stativ avatar 23.7.2012 17:29 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Stejným vývojem bude procházet množství jaderných vývojářů. Ale podle mě je dobře, že AF_BUS nechtějí, protože to vytváří tlak na revizi AF_BUS vzhledem k ostatním IPC službám. A tím, že budou vývojáři potřebovat podporu vývojářů jiných IPC, se zajistí univerzalita a kvalita této implementace.
    Rozhodně souhlasím. Krom toho, špatně navržené API je skoro horší než žádné, protože takového API se člověk těžko zbaví.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    24.7.2012 10:09 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    +1
    little.owl avatar 23.7.2012 16:43 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    +1
    A former Red Hat freeloader.
    23.7.2012 16:52 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Proto třeba Android má vlastní IPC v jádře (Binder) od samého začátku.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    23.7.2012 17:16 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Jedna vec je ze by se hodila nejaka rozumna lokalni meziprocesorova komunikace, druha vec je, zda ty detaily, ktere ma dany navrh AF_BUS, jsou rozumne. Me napadaji hned dve pripominky:

    1) Je otazka, zda zavadet novou AF, kdyz mame AF_UNIX pro streamove IPC, mozna by plne stacilo ji rozsirit o (unicastovou a multicastovou) datagramovou komunikaci.

    2) Pristup AF_BUS k reliable multicastum (pokud nejaky prijemce nema misto v prijimacim bufferu, selze send) je IMHO dost podivny. IMHO je daleko rozumnejsi se na reliable multicasty vykaslat, zavest pouze ordered multicasty (se zajistenim usporadani mezi unicasty a multicasty na stejnem socketu) s tim, ze pri 'vypadku' se nahodi flag a receiver se o nem tedy dozvi.
    stativ avatar 23.7.2012 17:27 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    AF_DBUS jsem nestudoval, ale je fakt, že dobré API se musí pořádně upéct. Chtělo by to, aby se do diskuse zapojilo co nejvíce více lidí, včetně vývojářů jiných IPC řešení. Hodně by mohli pomoci lidi stojící za zmiňovaným Binderem v Androidu.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    pavlix avatar 23.7.2012 17:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    AF_BUS
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.7.2012 20:56 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    1) Je otazka, zda zavadet novou AF, kdyz mame AF_UNIX pro streamove IPC, mozna by plne stacilo ji rozsirit o (unicastovou a multicastovou) datagramovou komunikaci.
    Pokud si pamatuji, tak AF_UNIX byl zavržen správci jádra kvůli příliš komplexnímu kódu.
    2) Pristup AF_BUS k reliable multicastum (pokud nejaky prijemce nema misto v prijimacim bufferu, selze send) je IMHO dost podivny. IMHO je daleko rozumnejsi se na reliable multicasty vykaslat, zavest pouze ordered multicasty (se zajistenim usporadani mezi unicasty a multicasty na stejnem socketu) s tim, ze pri 'vypadku' se nahodi flag a receiver se o nem tedy dozvi.
    Souhlasím - kdo by chtěl systém, jehož IPC je možné tak triviálně zablokovat.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.7.2012 20:59 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Pokud si pamatuji, tak AF_UNIX byl zavržen správci jádra kvůli příliš komplexnímu kódu.

    No právě – a teď se ty nejsložitější věci (jako předávání file-descriptorů) kopírují i do AF_BUS :(

    DBUS přeci nepotřebuje tak často předávat FD, aby to nešlo vyřešit pomocným socketem v AF_UNIX.
    23.7.2012 20:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Něco takového mělo být v jádře už dávno. Potřeba komunikace mezi procesy je vcelku častá věc.
    Ano, ale v jádře to dost dobře nemůže být tímhle způsobem...

    Ta nutnost bežícího démona je imho nějvětší nevýhoda D-Busu. Mnohem lepší by bylo, aby jádro poskytovalo dostatek použitelných IPC primitiv a nad nimi se může postavit userspace implmentace, třeba kniovna, pomocí které by aplikace komunikovaly P2P bez nutnosti centrálního bodu (mimo jádro, samozřejmě).

    Je dokonce otázka, jak moc na tohle současná IPC/synchronizační primitiva poskytovaná Linuxovým jádrem stačí / nestačí. Imho by klidně mohla. Viz např. jak to řeší Chromium. Neříkám, že to má řešeno ideálně, jen se mi ta filosofie zamlouvá mnohem víc než D-Bus. Je to taky lepší z hlediska multiplatformnosti - D-Bus zrovna dvakrát přenositelný není.
    24.7.2012 16:08 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Linux má velké množství IPC primitiv. Bohužel žádné nesplňuje všechny požadavky. A cetrální bod je třeba – někdo musí garantovat identitu komunikujících stran a zajistit synchronizaci. Nebo chceš, aby přehrávač hudby hlasoval, jestli upowerd smí zavolat halt(2)?
    24.7.2012 17:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    A cetrální bod je třeba – někdo musí garantovat identitu komunikujících stran a zajistit synchronizaci.
    To mi nepřijde dostatečné odůvodnění. Na to, aby mi přehrávač nesmazal systém, taky nepotřebuju démona, kterej to bude hlídat.
    24.7.2012 18:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Vyhoda lokalnich IPC primitiv je ta, ze autentizaci muze zajistit kernel. Treba u unix socketu se proste ridi beznymi pristupovymi pravy onoho socketu.

    Zda je treba centralni dbus daemon - no nevim, bezny a leta overeny pristup je ten, ze kdo poskytuje nejakou sluzbu, ten si proste vytvori vlastni unix socket, a kdo ji chce vyuzit, tak ten socket proste otevre a preda pozadavek.
    24.7.2012 22:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    bezny a leta overeny pristup je ten, ze kdo poskytuje nejakou sluzbu, ten si proste vytvori vlastni unix socket, a kdo ji chce vyuzit, tak ten socket proste otevre a preda pozadavek.
    Jasný, při client-server architektuře to celkem není problém. Horší je, když potřebuješ komunikovat mezi N aplikacemi, z nichž žádná není server a u žádné není známo, jestli bude ukončena dříve nebo později než kterákoli jiná.

    Jako příklad viz Oxygen (Qt Styl). Ve chvíli, kdy v nastavení systému změníš barevné schéma (nebo prostě nějaký nastavení Oxygenu), tak ta aplikace, která to nastavení změnila, pošle po D-Busu zprávu všem ostatním Qt aplikacím, že si mají nastavení aktualizovat a projevit změny navenek.

    Jak by se tohle řešilo bez centrálního bodu? Napadá mě akorát nějaká kombinace signálů a shmem, ale fakt nevim, jestli by to takhle šlo udělat použitelně a efektivně...
    25.7.2012 11:22 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Kdysi jsem na jednom sytemu zalozenem na zpravach delal. Na prvni pohled to bylo hezky a rychle se v tom vyvijelo. Vsechno bylo pekne izolovany. Kdyz ale nastaly nejaky problemy tak se to neskutecne blbe ladilo. I kdyz mate core dump, tak stejne nezjistite kdo komu poslal jakou zpravu a v hlavne v jakym poradi. Taky nebylo uplne jednoduchy dodrzet jednotny format zprav napric celym systemem.

    Suma sumarum mi prijde, ze D-Bus je vylozene desktopova zalozitost. Uz treba jen to spousteni sluzeb podle potreby - kdo to potrebuje? Kdysi se Woknam vycitalo, ze se z desktopovyho systemu dela server. Linux jde dneska stejnou cestou. Veci, ktery puvodne vznikly pro desktop pomalu musi bezet i na serveru.

    Pritom na je na posilani zprav zalozen i kazdy cluterware sw. Podivejte se jak funguje treba Veritas anebo Oracle RAC(evms).

    25.7.2012 13:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    Kdysi jsem na jednom sytemu zalozenem na zpravach delal. Na prvni pohled to bylo hezky a rychle se v tom vyvijelo. Vsechno bylo pekne izolovany. Kdyz ale nastaly nejaky problemy tak se to neskutecne blbe ladilo. I kdyz mate core dump, tak stejne nezjistite kdo komu poslal jakou zpravu a v hlavne v jakym poradi. Taky nebylo uplne jednoduchy dodrzet jednotny format zprav napric celym systemem.
    Souhlasim, taky bych do toho radši nešel, ne tam, kde se dá použít jiný mechanismus. Komplexnost D-Busu se mi vůbec nelíbí. Ale někdy prostě nějaké to IPC potřebuješ.
    Uz treba jen to spousteni sluzeb podle potreby - kdo to potrebuje?
    Třeba já ;-)
    Josef Kufner avatar 24.7.2012 23:14 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    DBus také umí služby spouštět až když jsou potřeba. To jde s unixovými sockety docela těžko a je to jeden z hlavních důvodů, proč je centrální démon potřeba.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    25.7.2012 15:23 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 5. 7. 2012: Jaderné urychlení D-Busu
    A co je Linux, který řeší přístupová práva k socketům? To není centrální démon? Nezapomeň, že unixové sockety nejsou jen o otevření socketu, ale také o zasílání ověřené totožnosti (SCM_CREDENTIALS), což je věc kterou s jiným socketem nebo mimo jádro neuděláš (zůstaňme na úrovni socketu; samozřejmě že je možné vytvořit autentizační mechanismus na vyšší úrovni).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.