abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Pozvánky

    V pátek 20. února 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 6. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večera. Hackday je určen všem, kteří si chtějí prakticky vyzkoušet práci s linuxovým jádrem i uživatelským prostorem, od posílání patchů například pomocí nástroje b4, přes balíčkování a Flatpak až po drobné úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | IT novinky

    Evropská rada vydavatelů (EPC) předložila Evropské komisi stížnost na americkou internetovou společnost Google kvůli její službě AI Overviews (AI souhrny), která při vyhledávání na internetu zobrazuje shrnutí informací ze zpravodajských serverů vytvořená pomocí umělé inteligence (AI). Evropská komise již v prosinci oznámila, že v souvislosti s touto službou začala firmu Google vyšetřovat. Google obvinění ze strany vydavatelů

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    dnes 04:44 | Komunita

    Ubuntu 26.04 (Resolute Raccoon) už nebude v desktopové instalaci obsahovat GUI nástroj 'Software & Updates'. Důvodem jsou obavy z jeho složitosti pro běžné uživatele a z toho plynoucích bezpečnostních rizik. Nástroj lze doinstalovat ručně (sudo apt install software-properties-gtk).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    dnes 04:33 | IT novinky

    Thomas Dohmke, bývalý CEO GitHubu, představil startup Entire - platformu pro spolupráci vývojářů a agentů umělé inteligence. Entire získalo rekordních 60 milionů dolarů na vývoj databáze a nástrojů, které mají zefektivnit spolupráci mezi lidmi a agenty umělé inteligence. Dohmke zdůrazňuje potřebu přepracovat tradiční vývojové postupy tak, aby odpovídaly realitě, kdy většinu kódu produkuje umělá inteligence.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Zajímavý projekt

    Toyota Connected North America oznámila vývoj open-source herního enginu Fluorite, postaveného na frameworku Flutter. Pro renderování grafiky využívá 3D engine Filament od společnosti Google a dle svého tvrzení cílí na konzolovou kvalitu her. Fluorite je zřejmě navržen tak, aby fungoval i na méně výkonném hardware, což naznačuje možnost použití přímo v ICE systémech vozidel. Zdrojový kód zatím zveřejněný není.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byl vytvořen nástroj a postup pro překonání věkového ověření platforem Discord, Kick, Twitch, Snapchat (a možná dalších), kód je open-source a dostupný na GitHubu. Všechny tyto sítě používají stejnou službu k-ID, která určuje věk uživatele scanem obličeje a na původní server posílá pouze šifrovaná metadata, ty ale sociální síť už nedokáže sama nijak validovat, 'útok' spočívá ve vygenerování a podstrčení legitimně vypadajících ověřovacích metadat.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    včera 14:11 | IT novinky

    Jihokorejská kryptoměnová burza Bithumb přiznala vážné selhání interních systémů, které ji vystavilo riziku sabotáže a nezabránilo chybné transakci v hodnotě přes 40 miliard dolarů (814 miliard Kč). Druhá největší kryptoměnová burza v Koreji minulý týden při propagační akci omylem rozeslala zákazníkům zhruba 620 000 bitcoinů místo 620 000 wonů (8700 Kč). Incident vyvolal pokles ceny bitcoinu o 17 procent. Většinu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:55 | Nová verze

    Google Chrome 145 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 145.0.7632.45 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Zpátky je podpora grafického formátu JPEG XL, viz Platform Status. Odstraněna byla před třemi lety. Nový dekodér JPEG XL jxl-rs je napsán v Rustu. Zobrazování JPEG XL lze vyzkoušet na testovací stránce. Povolit lze v nastavení chrome://flags (Enable JXL image format).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.2. 22:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.26 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.2. 18:11 | Nová verze

    CrossOver, komerční produkt založený na Wine, byl vydán ve verzi 26. Přehled novinek v ChangeLogu. CrossOver 26 vychází z Wine 11.0, D3DMetal 3.0, DXMT 0.72, Wine Mono 10.4.1 a vkd3d 1.18. Do 17. února lze koupit CrossOver+ se slevou 26 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 852 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem

    11. 3. 2010 | Redakce | Různé | 10545×

    XKCD česky.
    xkcd logo

    Souboj se šuplíkem

    xkcd 251, czech, česky

    Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
    Překlad: Tomáš Znamenáček, písmo: Martin Stiborský

    Creative Commons License
    Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5

           

    Hodnocení: 85 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jendа avatar 11.3.2010 00:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Jé, to znám :-). Setkal jsem se i s CD mechanikou, která po stisknutí tlačítka šuplík vysunula asi na polovinu a hned ho zase zasunula (tzv. zmar lichých nadějí). Nakonec jsem ji přemluvil bez násilí, bál jsem se, aby se neojely plastové zoubky uvnitř.
    Prcek avatar 11.3.2010 00:21 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Já už se s tou mojí přetahoval mockrát a zuby má pořád všechny ;-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    11.3.2010 00:37 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    ja se taky jednou pretahoval a urval jsem ho :( po rozebrani jsem to dal jaks taks dohromady
    waldauf avatar 11.3.2010 08:46 waldauf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Tak to predpokladam, ze kdyz je ma CDromka, tak uz je nemas ty :]
    frEon avatar 11.3.2010 10:40 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    hehe, moje mechanika to dela taky. Jednou se mi stalo, ze v urputnem souboji jsem ji vytahl z pocitace - nemam tam sroubky.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    11.3.2010 13:55 kapo | skóre: 16 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    A pritom staci jen strcit spravnej kolik do spravny dirky :)
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    Saljack avatar 11.3.2010 00:29 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Mě se taky párkrát stalo, že jsem potřeboval cd co bylo v mechanice ale pc bylo vypnuté, tak jsem ho zapnul a hned otevřel mechaniku, jenže ta se otevřela a já chtěl vyndat cd a v tu chvíli se to začalo zavírat. Párkrát jsem to nestihl vyndat a cd se vzpříčilo a většinou bylo na vyhození.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    11.3.2010 01:41 Ficik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Bratrovi se takle cd vzpricilo a rozlitlo se silene mnozstvi malinkych castecek.. vznikne z toho neskutecnej bordel...
    11.3.2010 02:59 nikdo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Pro takové případy je tam snad ta dírka, do které se strčí kancelářská sponka a mechanika se otveře, ne?
    11.3.2010 22:07 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Kancelářská sponka? :-D Tak to bych nedoporučoval -- dá se s ní ten mechanismus docela spolehlivě zničit (vlastní zkušenost). Do téhle dírky jsou speciální „drátky”, které jsou pevné (neohnou se), s přesným průměrem (ani malým, ani velkým) a tak akorát délkou (i když já mám dva -- jeden je delší, protože některé mechaniky mají ten mechanismus hlouběji uložený). Akorát nechápu, proč se s mechanikou standardně nedodávají…
    Kryptoměny a bločenka.
    11.3.2010 22:54 JirkaK | skóre: 15 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    No, nedodávají... jak se kterou mechanikou - záleží, jestli to je (byla?) mechanika nebo Mechanika :) - můj Plextor PlexWriter 401240TA (myslím) měl takovou věcičku jako součást balení (vypadalo to jako imbusový klíč, jen to byla kulatina místo šestihranu). Každopádně co já jsem se za svou praxi nastrkal kancelářských sponek (nebo čehokoliv vhodného, co bylo po ruce) do mechanik a nikdy se jim nic nestalo... :-) Co jsem se v tom kdysi vrtal, tak ten mechanismus funguje tak, že ta kancelářská sponka zatlačí do prohlubně takové "páčky", která je spojená se šuplíkem a jenom ho kousek povysune (aby se dal ručně vytáhnout) a nenapadá mě, jak by se tím dala mechanika zničit. Jedině, že by se někomu podařilo ji nacpat mimo tu "páčku", pak možná (případně že by to někde bylo řešené diametrálně jinak).
    ** Počítač bez window$, to je jako ryba bez bicyklu... ** echo 'Kdo neskáče, není Čech!'|sed s/Čech/cvičená\ opice/
    14.3.2010 23:15 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    No, u nás se to tam strkalo často. :-D A sponky to nebývaly zrovna rovné (sežeňte si rovnou sponku ;-)), takže bylo umění se do té prohlubně trefit a ještě pořádně zatlačit, čímž jsme to odrovnali tak, že to nakonec přestalo fungovat (nemyslím mechaniku jako takovou, ale to manuální vysouvání). Proto jsem zajásal, když se mi dostal do ruky „oficiální nástroj”. :-)
    Kryptoměny a bločenka.
    11.3.2010 00:47 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Já jsem měl kdysi jednu starou mechaniku (bylo to v době, kdy se mechaniky označovali double a quattro :-) ) a strčil jsem do ní CD, ale pak jsem si to rozmyslel, dal jsem eject a mechanika nějak zablbla, to CD se ještě točilo a vyskočilo z toho šuplíku ven (měl tam takovou pěknou náběžnou hranu). Vzpoměl jsem si při tom na nějaký ten film, kdy vetřelec vraždil lidi tím, že střílel speciální "CD" a docela jsem se nasmál :-)
    11.3.2010 00:59 ByCzech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    To bude myšlen zřejmě Dark Angel
    11.3.2010 01:11 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Jo, to je přesně ono :-)
    Steppenwolf avatar 11.3.2010 18:21 Steppenwolf | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Nepouzival neco podobneho i Predator?
    Ekosystem nezna pojem rovnovahy, jen dynamicke stability.
    pushkin avatar 11.3.2010 07:45 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Jo, tak tohle se mi stalo v době poměrně nedávné (asi sedm let zpátky :-) ) - mechanika jisté nejmenované značky (ano, byl to SAMSUNG) mi vydávala CD tím způsobem, že když se otáčela maximální rychlostí, v plných točkách je položila na "šuplík" a vysunula. Tehdy jsem pochopil, proč jsou v šuplíku kolem prostoru pro CD takové ty divné zoubky, které hrozně překážely při vkládání CD... :-)
    11.3.2010 08:30 TikTak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Takové ty divné zoubky jsou pro zachycení CD při vkládání do svisle namontované mechaniky.
    pushkin avatar 11.3.2010 08:51 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Vidíš, to mě nenapadlo :-D Já je považoval za bezpečnostní prvek :-)
    Kaacz avatar 11.3.2010 11:02 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    A z podobnych duvodu odmitam placky, ktere nemaji dokonaly kulaty tvar - treba Valentynske pisnicky ve tvaru SRDCE. :-)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    11.3.2010 19:36 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    CD se ještě točilo a vyskočilo z toho šuplíku ven
    Mně jednou CD prasklo při otáčení 52x. Přední panel CD-ROM a půlka CD prolítla přes celou místnost (4 metry), kde se zastavila o zeď. Zbytek CD zůstal v CD-ROM jako chrastítko. Po vhodném zachrastění byla pak CD-ROM ještě schopna provozu.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    11.3.2010 01:01 JohnnyDoe | skóre: 11 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Rozbité RSS
    Nějak se rozbily URL v RSS...

    <item rdf:about="http://www.abclinuxu.cznull"> u posledních dvou článků (včetně tohoto)...
    11.3.2010 07:37 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbité RSS
    musim fixnout scheduler
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Nikola Ciprich avatar 11.3.2010 18:31 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbité RSS
    to byste mohl rovnou pribrat i ten kernelovy, nejak to porad neni ono :)
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    11.3.2010 06:55 Net
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Za tie roky prvý dobrý a ešte aj pravdivý.
    11.3.2010 10:21 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Nevím, jak bych to přeložil já, ale šuplík to není (mně osobně to evokuje dříve více používané šuplíky pro 3.5 HDD)
    11.3.2010 11:19 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    tácek (na kafe)
    11.3.2010 22:59 JirkaK | skóre: 15 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Je to šuplík :-) (v kontextu, no...). Jinak, pokud chceš, jiný název, se kterým jsem se setkal, je "držák nápojů" (a taky se k tomu váže jedna historka s technickou podporu :-))
    ** Počítač bez window$, to je jako ryba bez bicyklu... ** echo 'Kdo neskáče, není Čech!'|sed s/Čech/cvičená\ opice/
    13.3.2010 23:40 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Jen jedna? :-) Ale líbí se mi tenhle komiks.
    11.3.2010 12:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    A to jste věděli, že každá cd/dvd/atd-romka má někde vepředu malý otvor, do kterýho když štouchne špendlíkem nebo něčím takový, tak se čistě mechanikcy otevřou dvířka?

    Takže i když selže OS, veškerá elektronika, atd., médium z teho vždycky dostanete...
    Shadow avatar 11.3.2010 12:56 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Bohužel ne _úplně_ každá cd/dvd/atd-romka má ten otvor.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    11.3.2010 13:41 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Za predpokladu, ze dokazes najit dostatecne dlouhy a tenky predmet :-)
    Jendа avatar 11.3.2010 13:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    No jo, to je problém. Windowsáci mohou použít pana Sponku, ale my?
    11.3.2010 13:57 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Nejen oni!

    http://i.iinfo.cz/urs-att/vim-112383453667211.gif
    11.3.2010 23:01 JirkaK | skóre: 15 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Otázka je, jak dlouho ještě... http://bugemos.com/?q=node/184
    ** Počítač bez window$, to je jako ryba bez bicyklu... ** echo 'Kdo neskáče, není Čech!'|sed s/Čech/cvičená\ opice/
    11.3.2010 14:42 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Už jsi to někdy použil u zapnutého počítače? V lepším případě tak zničíš jenom CD, v horším i optiku
    11.3.2010 15:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    U zapnutýho raději ne, ale CD tím nezničíš, pokud se netočí a optiku už vůbec ne. A ani když se to CDčko točí, tak se mu nic moc nestane...
    11.3.2010 16:08 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Prostě to jen začne chrčet, tak toho člověk radši nechá :o). Vyzkoušeno.
    Baník pyčo!
    11.3.2010 13:03 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Klasické "tray" mechaniky nejsou nic proti slot-In verzím. Ty dokážou za jistých okolností médium docela slušnou rychlostí vystřelit ven :-)
    11.3.2010 15:22 Robertek | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    Nemůžu si pomoct ale po shlédnutí výborného komixu a přečtení diskuze se mi vybavil Homer Simpson který má v ruce plechovku s pivem, ale bez té otevírací sponky. Mlátí s ní o zem a v hlavě mu běhá velmi rychle křeček v kolečku. Však víte co myslim.
    12.3.2010 08:48 :-(
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    https://bugzilla.redhat.com/show_bug.cgi?id=453095
    12.3.2010 09:26 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 251: Souboj se šuplíkem
    LMAO! :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.