abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 160 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 18:00
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    27.6.2007 00:11 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    +10
    27.6.2007 10:21 misch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Jo, prima čtení!

    Snad jedinou připomínku mám k větě na začátku: "S KDM se mi zase stala nemilá věc - často ignoroval uživatelovo nastavení a pouštěl jiného správce oken, než uživatel používal.".

    Linux nejsou Windows, a předpokládal jsem že mj. i díky nástrojům jako strace, lsof, apod. nemůže odborník s klidným svědomím napsat něco jako "ono to něco dělá, nevím proč". Pokud KDM spouští jiného správce oken, určitě to nedělá náhodně nebo za nedefinovatelných okolností, a mák tomu nějaký konkrétní důvod, který by se dal určitě dohledat.
    kotyz avatar 28.6.2007 12:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    kdm spousti toho spravce oken ktery byl spusteny naposledy, pokud se nevybere v menu (sessions/relace) jiny. takze ikdyz mam kde jako default a potom spustim treba icewm bude mi ho kdm priste cpat zase pokud jen vyplnim login a zmacknu enter ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.6.2007 03:35 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Skvělý článek, protože ukazuje, co se děje na pozadí (a co všechno si člověk může přiohnout).

    Ještě bych dodal zajímavou skutečnost, že skripty XDM se musejí postarat také o killnutí oken programů puštěných v době přihlašování. Pokud to neudělají, zůstane takové okno, s právy roota, v session uživatele. A to bez ohledu na xhost atd. To se dá šikovně využít např. na okénko "Shutdown/Restart/End Session" známé z KDE, GNOME atd. Určíme tak efektně, že ho bude mít dostupné jen ten, komu jsme to dovolili v XDM - tedy rozhodneme to nejen podle jména uživatele, ale i podle toho, odkud se hlásí. Lokální uživatelé to mohou mít povolené všichni a ti samí (unixoví) uživatelé přihlášení po síti mít toto okénko nebudou...
    27.6.2007 08:11 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    A co VTWM ? ten ma vice ploch a take by nemel byt moc narocny na HW
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    27.6.2007 08:11 Smama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Hej, myslel sem si ze to jde prikraslit, ale tohle je mazec, nevim proc je to v defaultu tak hnusny :-)
    27.6.2007 08:16 Vratislav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    zaremujete? ZAREMUJETE? !!!! Kde to žijem.... :-(
    27.6.2007 08:34 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    no predsa qBasic for WIndows :) Spominame na stare dobre casy :)
    27.6.2007 09:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Co máš proti DOSovským .bat? :-)
    vencour avatar 27.6.2007 10:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM

    Tam fungovala i dvoutečka na začátku řádku.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    28.6.2007 14:57 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Je libo za#ujeme?
    27.6.2007 08:29 test
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Osobne se prihlasuji v textovem rezimu do shellu sh, pote kdyz vim, ze budu pracovat s GUI napisi startx (to je mnou upraveny script) a spusti se mi X Window + xfce4. Nechapu v cem je lepsi menit svuj defaultni runlevel a pote startovat vzdy automaticky pomoci xdm ci podobnych do GUI, kdyz obcas potrebuji pracovat pouze v SHELLu.
    27.6.2007 16:25 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    taky jsem to resil takhle. ale pak jsem zjistil, ze ten startx stejne poustim v 90% pripadu, tak jsem nainstaloval minimalisticky slim login manager, vyrobil si par minimalistickych temat ( 1 2 3 4 5 ) a loguju se do fluxboxu. cele je to rychle, dobre to vypada, a kdyz nahodou potrebuju jen terminal, tak si proste pustim xterm.
    27.6.2007 20:50 test
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Ta prvni je velice hezka - dekuji za inspiraci.

    Zapomnel jsem vsak dodat, ze jsem si nadmiru oblibil program fortune, ktery mi vzdy po prihlaseni vypise citat, subjektivne mi ruznorode citaty pri kazdem prihlaseni pripadaji uzitecnejsi, nez libovolna modelka; ostatne komu ne. Nadruhou stranu by tyto dve veci mohly byt zkombinovany tak, aby se jako login screen vybralo nahodne foto z predem naplneneho adresare a do nej by se vypsal citat ziskany z programu fortune. To je skvely napad, neni?

    xvasek avatar 28.6.2007 08:07 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    ...a začít přehrávat náhodnou mp3ku...
    28.6.2007 09:57 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    proc ne. i kdyz, v nahodnem obrazku bude nahodny citat urcite sem-tam spatne umisteny a to by urazelo muj jemnocit a brzo bych to vypnul
    Josef Kufner avatar 1.7.2007 15:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Tak do názvu každého souboru schováš souřadnice pro umístění citátu a jeho maximální a minimální délku. Pak ještě budeš logovat, který obrázek kdy byl zobrazen a vypočítávat podle toho pravděpodobnost, že příště bude zobrazen (aby byl zobrazován každý stejně často).

    A když už s tím bude tolik práce, tak je škoda to mít jen na přihlašování, takže bych to nacpal i do desktopu potom :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    28.6.2007 20:04 alyx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    jeeeeeeeeej Bleach:D

    Btw super clanok,prave sa mi podarilo nahodit X-ka na gentoo a chcem sa zbavit celeho kde aj gnome(prechadzam na xfce), takze som tam skusila hodit xdm a skoro som to odinstalovala ze radsej budem pouzivat startx(fakt hnusne v defaulte), pozrem abclinuxu(hladala som nejaky icq klient nezavisly od kde&gnome) a na prvej strane takyto super clanok. Odkial ste vedeli ze prave take daco hladam?!
    Josef Kufner avatar 1.7.2007 15:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Třeba tkabber ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Václav 1.7.2007 19:44 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Azumanga na login screenu? Mazeec :)

    Co takhle dát ty témata ke staženi?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    1.7.2007 23:30 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    proc ne. tady jsou: http://sweb.cz/zelial/slim-themes.zip

    staci rozbalit jednotlive adresare do /usr/share/slim/themes (modulo distribuce) a v /etc/slim.conf pak
    current_theme       zels,osaka,think_different,peace,shiba,lied
    pro nahodny vyber.

    at slouzi!
    Václav 2.7.2007 22:07 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Dík moc.. A jak tak na to koukám, ani není tak složité vytvářet je. Jdu udělat Lain, Elfen lied a Chrono crusade :-D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    25.8.2011 10:00 kei.101
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Ty Azumanga tapety jsou skvělý :D
    xvasek avatar 27.6.2007 09:08 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Dobrý článek. Konečně po všech těch "toto dokáže v Linuxu naklikat i Vaše babička" něco aspoň trochu hardcore.
    28.6.2007 14:57 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Po tomto clanku dokaze nastavit XDM i vase babicka.
    29.6.2007 08:54 Boo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    To masochismus kvete i v duchodu ?
    27.6.2007 09:27 juloml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Svojho casu som pouzival obdobny wm: ctwm. Ten pokial si pamatam podporoval pracu na viac obrazovkach.
    27.6.2007 09:59 zimous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Nemeli jste nekdo pri pouzivani XDM problemy s pravama na zarizeni, treba na zvukovku? Je to uz teda nejakej patek, co jsem to XDM konfiguroval, ale tenkrat mi prislo, ze si XDM moc nerozumi s PAM. Podle Changelogu uz by to melo (tak dva roky;-) bejt opraveny, funguje to?
    27.6.2007 10:36 jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Mohu se zeptat co je to za program co tam zobrazuje ram,cpu atd? Resp. i jaky tema?
    27.6.2007 10:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    27.6.2007 10:37 NaiL
    Rozbalit Rozbalit vše moje xdm
    http://temp.sebsoft.com/kovo/pics/gal/linux/xdm.jpg
    27.6.2007 10:41 Sikora Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Som este nevidel skaredsiu vec na linuxe ako je ten TWM.

    Inak co som preletel ten clanok, celkom fajn. Skoro rovnako mam spraveny XDM aj ja.
    27.6.2007 12:24 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Som este nevidel skaredsiu vec na linuxe ako je ten TWM.
    Jo, hroznej humus, taky nechapu jak takovou vec muze nekdo pouzivat.
    27.6.2007 13:21 ikarlos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Odkdy mají dvanáctiletí spratci právo míchat se do diskusí dospělých?
    Milan Vít avatar 27.6.2007 14:00 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Odkdy mají dospělí právo nadávat dvanáctiletým za jejich ničím okolí neškodlivý názor? ;-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    27.6.2007 16:51 ikarlos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Pravda, dětem se nenadává, na děti se bere rovnou rákoska.

    V dobách, kdy si jeden moh' vybrat mezi twm a komerčním mwm, dělaly do unixů dvanáctileté děti jen když byly geniální. Dnes takové, které mají problémy zvládnout windouz...
    Milan Vít avatar 27.6.2007 18:05 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Pro pána Jána, přece byste na někoho nepoužil rákosku kvůli subjektivnímu grafickému cítění – no tak se holt někomu twm nelíbí, smůla, on se ten svět nezboří :-D A to, jaký kdo používá window manager, přece nic nevypovídá o věku nebo nedejbože (a to nejsem věřící) množství zkušeností.

    BTW, taky dám raděj přednost svým minimalistickým KDEčkám :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    27.6.2007 21:28 ikarlos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    No tak, Milane, subjektivni graficke citeni ani volbu window manageru nikomu neberu! Jde o to, ze pokud pouziju twm, tak asi mam dobry duvod proc - a asi to nebude zrovna eye-popping grafika. Normalne inteligentni dospely clovek znaly linuxu duvody pochopi a nereaguje plkama typu cit.:" hroznej humus, nechapu jak takovou vec muze nekdo pouzivat." To je skutecne infantilni reakce a nic na tom nezmeni, zda dotycny kope za Gentlo Devils nebo Seattle Loosers.
    Milan Vít avatar 27.6.2007 21:37 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Aha :-) Je fakt, že když se na celou diskuzi podívám znovu, v tomhle světle, tak mi ta reakce o „hrozným humusu“ nepřijde až tak košer a nadsázkovitá, jako předtím – takže, neuzavřeme to? :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    30.6.2007 14:34 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Nemůžete vědět, jestli třeba nepoužívá něco ještě minimalističtějšího (méně náročného) a přitom z jeho pohledu vzhlednějšího, než TWM.
    30.6.2007 23:26 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Nepouziva. Pouzivam Xfce, E17 a prilezitostne KDE. Nicmene to nic nemeni na tom, ze napr. takove IceWM je proti tomuhle naprosta spicka. Vazne nechapu, jak muze nekdo pouzivat TWM k praci; fakt ne, sorry. :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.6.2007 16:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Nějak pochybuju, že by mezi Gentoo devs byl dvanáctiletý :-)
    27.6.2007 17:09 ikarlos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    co má společného béčkový fotbalový klub s twm?
    27.6.2007 18:30 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Mozna uz to radsi dneska nehul... ;-)
    28.6.2007 00:08 Sikora Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    A z teba tak trocha nehovoria komplexy? Ze diskusie dospelych... LOL! Vyjadril som subjektivny nazor na jeden obrazok ktory vyzera ako spred 20 rokov a navyse ta farba je hnusna. Fakt neviem co riesis. A aby sa nepovedalo, pouzival som kedysi wmaker ktory sa tiez radi medzi lightweight, takze na mieste niesu ani reci o zhyckanosti a eye candies. howgh.
    Václav 28.6.2007 05:20 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Také ty reakce nebyly na tebe :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    27.6.2007 14:10 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    A všechny ty XDM, TWM, internety a vůbec... by se měly zakázat. :-)
    27.6.2007 14:42 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Mě spíš zaujalo to screenshotování pomocí příkazové řádky. Ať mi po tomhle už nikdo neříká, že v příkazovce se "zkrátka pracuje mnohem efektivněji"... lol. Jojo.

    P.S. A klávesa printscreen nebude mít co žrát, viď! Heh.
    xvasek avatar 27.6.2007 16:03 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Si k tomu napiš frontend. :)
    Václav 27.6.2007 16:17 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Hmmm.. A co takhle použít scrot?

    scrot -d 5 fotka.jpg

    Pořád neefektivní?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    MaT avatar 28.6.2007 11:03 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Scrot je super, ale dělat screenshoty do JPEGu? Fuj... Na screenshoty je ideální PNG. Ono je to pak na těch obrázcích tak moc vidět, jak jsou rozplizlé... Kdy už lidi konečně pochopí, že JPEG byl vytvořen hlavně na fotografie... To je asi jako byste používali MPEGovou (ztrátovou) kompresi na spustitelné binárky...
    Open source software for open minded people. :-)
    Josef Kufner avatar 1.7.2007 16:02 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Tak se na ty screenshoty tady podívej. Vždyť to fotky jsou!
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.6.2007 16:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Mě spíš zaujalo to screenshotování pomocí příkazové řádky. Ať mi po tomhle už nikdo neříká, že v příkazovce se "zkrátka pracuje mnohem efektivněji"... lol. Jojo.
    Způsobů sejmutí screenshotu je samozřejmě více - včetně grafických klikátek. Ale pokud není nainstalováno nic jiného než X, tak je xwd šikovné řešení (a není problém si to namapovat na libovolnou klávesovou zkratku).
    29.6.2007 16:56 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    WTF? "Klikátko?" Dokážete si představit, že ovládáte spoušť fotoaparátu pomocí "klikátka"? To je sntejná šílenost, jako běžet do terminálu a vyvádět tam cosi klávesnicí. Screenshot má být okamžitě, když si zamanete - zkrátka klávesa printscreen. Od toho je to "shot". Ale neberte to jako pokus o hádku, jen vysvětluju, proč mi celá ta představa přijde uhozená (respektive vhodná jen pro marginální/speciální využití; hodně oblíbených geekovských praktik je takových - jen čekám, až někdo udělá kreslící program pro konzoli).
    30.6.2007 09:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Způsob využívající textový příkaz, který ti byl o něco výše tolik proti srsti, lze pochopitelně použít i ve spojení s klávesou printscreen. A klikátko je dobré k tomu, aby si člověk mohl nastavit, například jak budou screenshoty vypadat. Jestli se má sejmout obrázek celé plochy nebo jen určitého okna, jestli tam mají být zahrnuty dekorace oken, jestli se má před vlastním sejmutím obrázku chvilku počkat atd.

    Btw, ovládání spoušti fotoaparátu pomocí klikátka mi nepřipadá nijak zvláštní.
    30.6.2007 14:28 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    No, spoušť fotoaparátu má reagovat okamžitě. Proto klávesa; protože na kliknutí potřebujete nejen prst na tlačítku, ale ještě kurzor na určitém místě. Čili zpoždění. (A pod pojmem "klikátko" si představuju spíš dialogové okno, kde se dají nastavit nějaké možnosti).

    Máme zkrátka odlišné představy, takže myslím, že nemá cenu se hádat. Samozřejmě neříkám, že by se ty udělátka, co popisujete, měla zrušit, jen mi přüjde divné, že v prvé řadě nepoužíváte nejprostší řešení (horká klávesa).
    2.7.2007 18:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    No, spoušť fotoaparátu má reagovat okamžitě.

    Ne vždy. Často si nejdřív budete chtít nastavit parametry expozice, rozvrhnout scénu apod. A někdy dokonce použijete samospoušť. A se screenshotem je to stejné.

    Josef Kufner avatar 1.7.2007 16:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    [...] - jen čekám, až někdo udělá kreslící program pro konzoli).
    Metapost?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    1.7.2007 20:35 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Achjo.
    9.7.2007 18:33 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Pokud si dobře pamatuji, tak jsme bitmapový editor pro konzoli dělali na střední v Pascalu (ve znakovém režimu 80x50) a pak ještě jednou v grafice s podporou myši. Nic nenormálního.
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 3.7.2007 13:09 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    legrace je ze mi visi na printscreenu prave muj script na screenshooty :-) kde pouzivam prave scrot a cele to mam owrapovane pomoci zenity.
    SCREENSHOT="/home/user/`zenity --entry --title "Uložit screenshot" \
     --text "Jméno screenshotu:" --entry-text ".png"`" || exit
    
    if [ -f $SCREENSHOT ] ; then
       zenity --error --title "Screenshot" --text "Chyba: soubor již existuje."
       exit 1
    else
    	CD=""
    	zenity --question --text "Mam zpozdit screenshoot o 5s ?" \
             && CD="-cd 5" scrot $CD $SCREENSHOT
    	zenity --info --text "Screenshot je ulozen $SCREENSHOT"
    fi
    Josef Kufner avatar 3.7.2007 19:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Jak kde, tak gnome ma krasne jednoduche nastroje, ktere tohle delaji daleko lepe ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.6.2007 21:35 pj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    +1

    autor chtel zrejme prilezitostne ctenare odradit od pouzivani linuxu :o)

    osobne bych uvital nejaky hlubsi popis jiste perspektivniho KDE...
    27.6.2007 22:30 Venca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM

    No fuj! KDE omalovánky jsou pro děti.

    Velký kluci používaj tvm, ewm, možná ještě Blackbox

    :-)

    Václav 28.6.2007 05:19 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    A co wmii?!

    :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    29.6.2007 04:12 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Ted zkousim dwm, asi wmii taky pozdeji otuknu. Zatim se mi libi vice nez ratpoison. Od IONu me odradil sam tvurce.
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    30.6.2007 14:43 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    blackbox i twm jsem kdysi používal (nevim co je ewm, pokud evilwm tak ten taky) a teď používám KDE. jde tam dělat víc věcí.
    27.6.2007 21:51 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Super. XDM jsem si podobným způsobem nastavil sám, ale na TWM jsem už neměl sílu :-) Btw. nezkoušíte náhodou LFS? Jináč si nedovedu představit, jak se normální uživatel dostane ke konfiguraci XDM. Ale kdo používá LFS nebude asi normální (to tvrdí i má žena :-)).
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    27.6.2007 22:33 Venca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM

    Já si dal do rámečku s přihlášením XDM Hollyho :-) a na pozadí Kritona!

    27.6.2007 23:11 jooke | skóre: 9 | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Mam taky XDM rad, ale vadi mi, ze nema polozku pro reboot, nebo shutdown PC. Jj da se pouzit k tomu dialog, ale i tak skoda, ze to nema primo v sobe...
    Josef Kufner avatar 1.7.2007 16:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Já na tohle použil wbar. Vypadá to poněkud lépe ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    28.6.2007 15:01 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Je pekne, ze twm zabira v pameti 2 kB, aspon ma autor dost pameti na obrazek na plose zabirajici 2 MB.
    29.6.2007 04:22 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Ted zacne vybirat obrazky podle velikosti :-)
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    28.6.2007 15:51 danny
    Rozbalit Rozbalit vše wdm
    dobrej clanek. sam mam taky minimalisticke veci rad, ale xdm mi nevyhovuje
    1) potreboval jsem, aby bylo mozno z login obrazovky vypnout ci rebootovat pocitac
    2) potreboval jsem pri prihlaseni moznost volby mezi vice window managery
    ted pouzivam wdm a dela presne to, co potrebuju a neni "nenazrane" jako kdm ci gdm
    30.6.2007 14:49 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XDM a TWM
    Tab Window Manager je starý jako X Window System samotný.

    Jen technická poznámka, nijak zle nemyšlená: X Window System exsituje od roku 1984 a TWM až od roku 1987.

    http://en.wikipedia.org/wiki/X_Window_System#History
    http://en.wikipedia.org/wiki/TWM#History

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.