abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (10%)
     (11%)
    Celkem 228 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Josef Kufner avatar 12.4.2007 22:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Nějak mi tam chybí nějaké menu, které by usnadnilo navigaci... Vypadá to celkem rozumě, ale je to takové... no... nepřehledné.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.4.2007 10:05 rednex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Taky mi to přijde hezké, ale trochu nepřehledné. Ale možná jsme moc technokrati a není to zaměřeno na nás. Mě moc neladí ta různě vysoká, šedívá slova v seznamu vlastností. Zkusil bych např.: Větší ikona té zeměkoule, pak výraznější text "Internet jak jej neznáte" a pak méně výrazný "email, telefonování, komunikace, rss..". A ty ikony s distribucemi "Kde získat ..." bych víc oddělil a nadepsal.
    12.4.2007 22:42 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    grafika tej titulky je naaaadhernaaa, fakt sa podarilo. Ale bohuzial musim byt strasne kriticky co sa obsahu tyka, trebars ma strasne dostalo, ze ked klikne clovek napr na suse, tak sa dozvie straaaasny neaktualny, nerealny bullcrap ( rozumej bullshit ).
    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
    12.4.2007 23:00 Adam Pribyl | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Pokud vas muzu pozadat o dodani novejsiho - ve stejne forme, pak vse se da napravit.
    David Ježek avatar 12.4.2007 23:23 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    jestli mohu zkusit poradit, tak imho je velkou chybou, kdyz na takto koncipovane informacni strance je sice pekny cesky text a poutava grafika, ale samotne screenshoty dister/programu mluvi cizimi recmi (a to nejen anglinou ale i franstinou apod). to skutecne muze nekoho, kdo je zvykly na cz aplikace od M$ a o linuxu vi jen to, co si prave na proc.linux.cz precetl, odradit
    13.4.2007 10:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Souhlasím. Mohl bych poskytnout třeba aktuální snímek obrazovky Ubuntu, aby nahradil ten téměř rok starý, co tam je? Rád bych nějak pomohl.
    13.4.2007 13:04 Adam Pribyl | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Jediny screenshot ktery je anglicky a je skutecne stary je ze SuSE, protoze se nenabidl nikdo kdo by udelal novejsi. Pokud tedy kdokoli ma novejsi suse a je ochoten a schopen udelat screenshot at mi napise na mail dole na strance, poslu mu propozice jak ma screenshot vypadat. U Ubuntu je sice snimek take trosku starsi, ale Ubuntu vypada podle me stale velmi podobne. Samozrejme muzeme ho aktualizovat tez.
    16.4.2007 15:10 Jinej Michal | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Reklama na Win Vista co je v časopisech, taková ta celostránková, má ty screenshoty taky v angličtině:-)
    12.4.2007 22:45 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Pěkné.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    saly avatar 12.4.2007 23:18 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Pěkné, ale imho méně přehledné ... Ale stejně to je pro nováčky a ty si potrpí na grafické blbosti ... :-)
    Každopádně krok dopředu, jen tak dál ...
    13.4.2007 01:00 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Kde rozum váhá, oko má jasno :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    13.4.2007 09:23 b0rmann | skóre: 15 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Poblitihodny priklad SEO-spamu. Pochopil bych to leda tak u pornowebu.
    --- Gott strafe Amerika
    13.4.2007 09:53 ch-in-A | skóre: 13 | blog: Zapisky_silencovy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    na zminenem webu postradam zminku o nevyhodach linuxu, o tom co linux od uzivatele vyzaduje v porovnani s windosem a taky to, proc by ho urciti uzivatele nemeli pouzivat a co od linuxu neocekavat.

    myslim ze v soucasnem stavu je ten web dost jednostranna propaganda, ktera muze spoustu novych uzivatelu natesit, motivovat k odzkouseni a nasledne zpusobit neprijemne zklamani jehoz dusledkem bude nadavani na linux vsude kde to pujde.
    -- RTFRFC --
    13.4.2007 10:10 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    na zminenem webu postradam zminku o nevyhodach linuxu, o tom co linux od uzivatele vyzaduje v porovnani s windosem a taky to, proc by ho urciti uzivatele nemeli pouzivat a co od linuxu neocekavat.
    Pletete si osvětový, propagační web, který má za účel oslovit, prezentovat produkt tak, aby si ho lidé vyzkoušeli a posoudili sami, a ne aby se předem ztrhal a uživatelé tím odradili. To si nedovolí vůbec nikdo - Microsoft, Novell, Red Hat a jakákoliv další z milionu subjektů prezentujících na internetu. A také si pletete propagandu, to by se návštěvníci museli záměrně klamat nepravdivými nebo zkreslenými tvrzeními.
    13.4.2007 10:38 ch-in-A | skóre: 13 | blog: Zapisky_silencovy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    pokud pristupujete k tomu "Linux" jako k produktu ktery je prezentovan trhu tak mate asi pravdu ale v tom pripade je takovy web zbytecny, jelikoz nikdo nebude mit zadny zisk z "polapenych ptacku", jako je tomu u vami uvadenych, ciste komercnich, produktu.

    o tom ze nekdo uvidi web a nasledne skusi linux nacez shleda nemale mnozstvi problemu a presto jeho posouzeni dopadne kladne bych si dovolil s uspechem pochybovat.

    zamlcenim negativ se stava informace zkreslena, tudiz to propaganda podle vasi definice je. posouzeni zdali je zamlceni negativ polo-pravda nebo polo-lez necham na vas.
    -- RTFRFC --
    13.4.2007 12:25 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Zisk z počtu uživatelů Linuxu je obecně prospěšný: Podněcuje inovaci, omezuje monopol, poskytuje možnost volby toho, co uživatel potřebuje a co mu vyhovuje, podporuje svobodné, otevřené a standardizované formáty a prostředí pro komunikaci.

    Dovolte si s úspěchem pochybovat o čemkoliv, já znám hodně lidí, kteří vzali CD s Ubuntu, dal ido mechaniky, nastartovalo spustitelné CD a prosteřdí se jim zalíbilo a nainstalovali si jej. Bez jakýchkoliv problémů. To je má zkušenost volastní i zkušenost lidí z okolí. Z toho tedy vyplývá, že lžete.

    Zamlčení negativ je typický znak jakékoliv reklamy. Od pracích prášků a bonbonů v televizi po obrázky aut v č novinách a software. Prostě jakýkoliv produkt lidské činnost podpořený marketingem, reklamou. Kdo by udělal reklamu s negativy, musel by to být vypatlaný blázen, aby tím podkopal veškeré úsilí, čas a peníze věnované do vývoje a prezentace produktu. Takto svět nefunguje, doporučuji Vám návrat do reality.
    13.4.2007 12:54 b0rmann | skóre: 15 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Ze bysme v zajmu obecniho prospechu zacali rozesilat i nejake linuxove spamy ve stylu FREE PORNO?
    --- Gott strafe Amerika
    13.4.2007 22:51 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Myslím, že stačí používat zdravý rozum a občas si zablbnout na čerstvém vzduchu.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    13.4.2007 13:10 Adam Pribyl | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Tento web skutecne ani nema obsahovat informace "proc ne linux". Pro uzivatele ktery nikdy jiny os nepouzival je jedno zda windows nebo linux. Stejne tak s jakymkoli jinym sotfware muzete mit mnozstvi problemu o kterych se na strankach vyrobce nedoctete. Krom toho kazdy "politicky" korektni text ma jeden zasadni problem - je priserne dlouhy, komplikovany a v podstate nesrozumitelny. Takovy tento web byt proste nesmi.

    Tyto stranky maji skutecne natesit uzivatele, zda bude s vysledkem spokojen uz je zavisle na praci pro vyvojovych tymu danych distribuci.
    13.4.2007 13:14 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web

    Nechci tímto příspěvkem vyvolat flamewar. Chápu, že spousta lidí bude opačného mínění.

    Nový web o Linuxu je pěkný. Je mnohem lepší než ten průšvih, který tam byl cca dva roky zpátky. Je tam ale zásadní probém se screenshoty:

    • Celkově je málo screenshotů. Opak by také neprospěl, ale dobrým kompromisem by bylo cca pět screenshotů ke každému z prezentovaných témat.
    • Texty jsou krátké, což je dobře. Přesto by neuškodilo prodloužit komentáře ke screenshotům. Nebylo by vůbec špatné veškerý text omezit na (delší) komentáře. Důvody (zájmy průměrného uživatele) uvádím níže.
    • Proč jsou screenshoty v angličtině? Nezapomínejme, že pověry o Linuxu stále žijí. Všichni víme, že podpora češtiny a vůbec všech jazyků je v Linuxu mnohem lepší než ve Windows. Jenže zkuste to vysvětlit věci neznalému člověku, který uvidí anglický screenshot. Sice mám papíry na tři cizí jazyky, ale kdyby na mě můj počítač promluvil anglicky, vyhodil bych ho oknem ven.
    • Uživatel, který uvažuje o Linuxu, se nevyhne jeho srovnání s Windows Vista. Nezabývá se tím, který systém má O(1) scheduler. Technické věci srovnávat neumí a nebude. Zajímá ho vzhled grafického prostředí - gumová okna, 3d náhledy a různé další omalovánky. Tak proč je neukázat? Screenshotů z Berylu je tam pramálo a jeden odkaz na anglicky psané stránky situaci neřeší.
    • Na všech screenshotech je výhradně prostředí Gnome. To mi vadí. (Můj názor na Gnome se plně shoduje s názorem, který před nějakou dobou napsal Linus.) Proto bych se přimlouval za to, aby byly přidány také screenshoty z jiných prostředí. Například manažer tisku, správce uživatelských účtů nebo klikátko pro Sambu v KDE by rozhodně mohly přilákat pokročilejší uživatele Windows.
    13.4.2007 14:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    GNOME tam dominuje možná právě z toho důvodu, že je primárním základním kamenem těch všech zmíněných hlavních distribucí. To, co uživatel dostane v základu, resp. jako přednastavenou (první, nejlépe dostupnou) možnost. Na druhou stranu souhlasím s tím, že jednostranný pohled škodí a každá distribuce by si jistě zasloužila i snímek obrazovky z KDE, případně ještě z XFCE jakožto tí hlaních reprezantantů pracovních prostředí - pro rámcovou představu neznalých užiavtelů to bude stačit. Časem si třeba vyzkouší Fluxbox a další prostředí až to budu umět, ale zpočátku asi ne.

    Web potřebuje maximální stručnost. Nesmí nutit moc užiavtele přemýšlet. Každý kvalitní text by měl být čten několikrát a ten skuteně dobrý by měl být redkován o polovinu a pak o další polovinu, pokud chce být atraktivní a chytlavý pro čtenáře. Podrobnosti jsou možné v doprovodoných odkazech, tak, jak se uživatel bude rozhodovat, který směr informací ho zajímá (a zda vůbec). Nikoliv, aby byl odrazen hned na začátku.

    V sekci svoboda jsou obecné fráze, možná by se měli konkretizovat možností výběru distribuce, pracovního prostředí a jejich přizpůsobivosti. Takhle to vypadá trochu kontraproduktivně, jakoby si lidé mohli vybrat jen "jedny Windows" a "jeden Linux".

    Mám odezvu, že přehršel pojmů na hlavní straně na mnoho uživatelů působí rušivým dojmem, snižuje pozornost. Lepší by bylo klíčová slova vypíchnout jako body, zýraznit je a možná do řádku pod ně sepsat menším a nezvýrazněným písmem další, související, doprovodné a vysvtělující pojmy. Navíc se domnívám, žedrtivá většina nemá důvod přecházet na linux prezentovaný v prvních dvou bodech, většina těch aplikací je i pro Windows a hlavně je jich řádově více (a hlavně typu Potoshop atd.). Vypíchnout by se měla přednsotně bezpečnost, kvůli tomu lidi budou přechzet, protože nemusí investovat čas, úsilí a prostředky do hledání, pořizování, instalace, provozování a údržby antivirů, firewallů, antispywarů atd.To bude uživatel zajímat nejvíce. Podobně budou přecházet z důvdu snazšího, intuitivnějšího ovládání, používání, údržby a přizpůsobivosti. Pak až teprve přcihází na řadu vzhled a efekty s důrazem na jejich použitelnost (mnoha lidem to bude přiapdat jako nesmyslné omalovnky, dokud se tam nedá snímek obrazovky s náhledy oken naploše nebo na panelu nebo při pepínání panelů, krychlové efekty spíš jako doprovodnou demonstraci technologických možností. Zmínit větší počet a lepší efektů než je ve Windows Vista a jejich výrazně nižší náročnost na HW). Poté teprve přijdou na řadu sw vybavení multimédia, která se tam vlastně jen zmiňují proto, aby bylo vidět, že to Linux umí také (opět opakuji, to není primární důvod uživatelů k přechodu na linux).

    Na hlavní stránce ještě chybí věty typu "To vše můžete mít zdarma (nebo za výrazně nižší náklady ve srovnání s Windows) a legálně". Něktří lidé slyší více na cenu, někteří na legalitu, někteří na obojí.
    13.4.2007 16:30 Adam Pribyl | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Rozhodl jsem se propagovat svobodu podle puvodni myslenky GNU, nikoli zdarma. Zdarma je mnohdy skutecne zavadejici. To ze na webu jsou odkazy primo ke stazeni a dalsi je podle me dostatecna prezentace "zdarma". "Podkladni informace" jeste ceka zmena.
    14.4.2007 12:17 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    GNOME tam dominuje možná právě z toho důvodu, že je primárním základním kamenem těch všech zmíněných hlavních distribucí.

    Vím, že tomu tak je. Otázka je, zda je to tak správně. Existuje několik distribucí (bohužel převážně klikacích), které mají jako základ KDE.

    Neodpustím si malou historku (rýpanec) o Gnome. Nedávno jsem instaloval počítač pro mého dědu, kterému je 79 let. Dostal prastarý stroj (233 MHz, 96 MB RAM) a chtěl ho k něčemu užitečnému využít. Nainstaloval jsem tam Gnome, neboť jsem se bláhově domníval, že je to rychlejší prostředí než KDE. (O pseudoprostředích typu ...box, ...maker, ...wm a podobných jsem neuvažoval, protože to potom není počítač pro lidi, že ano...)

    Jaké bylo mé zděšení! Všechny panely a dialogy obsahovaly přihlouplé animace. Přestože přepínání oken i browser fungovaly poměrně svižně, použití všech animovaných ovládacích prvků bylo na hranici únosnosti. Animace prostě nebylo možné vypnout. Asi proto, aby to „nemátlo uživatele“... Celé prostředí bylo i s nejjednoduššími skiny nehorázně pomalé. Dialogová okna nastavení se načítala třeskutě dlouho.

    Poslední kapkou bylo, když mi děda cca týden po seznámení s tím prostředím začal klást otázky typu „Kde se nastaví ...“. No nikde, samozřejmě - aby to uživatele nemátlo. Nainstaloval jsem tam KDE. Moje překvapení neznalo mezí. Veškerá manipulace s nastavením prostředí, okny a nabídkami byla přinejmenším dvakrát rychlejší. Všechno jsem nastavil přesně podle potřeby a vypnul animace. Po startu KDE bylo daty aplikací zabráno jen 42 MB paměti (narozdíl od cca 60 MB při použití Gnome). Práce na tomhle muzejním stroji se najednou stala příjemným zážitkem.

    Když jsem před měsícem sehnal paměť a nacpal jsem tam 256 MB, stal se ten počítač použitelným pro všechny myslitelné účely, snad jen kromě her a videa v dnešní kvalitě. Určitě nebudu přehánět, když řeknu, že tomu tak je díky KDE.

    LFCIB avatar 15.4.2007 22:12 LFCIB | skóre: 19 | blog: LFCIB | /home/lfcib
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Mám podobnou zkušenost.
    -=:L:i:N:u:X:=-<=>-=:4:e:V:e:R:=- Vyhovuje mi Debian GNU/Linux
    emorjino avatar 16.4.2007 14:55 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    +1
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    13.4.2007 16:26 Adam Pribyl | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Souhlasim, problem je ale kvalitni screenshoty udelat. Pokusim se udelat pod obrazky komentare drobnym pismem. Co se tyce GNOME uzivatel ktery si odkazovane distribuce nainstaluje musi videt pokud mozno to co je na screenshotu. Jinak je to ale spis shoda okolnosti, ze tak z KDE moc neni. Jak rikam da se to napravit.
    13.4.2007 14:13 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše GNU is Not Unix
    Doporucuji odstranit vysvetleni puvodu zkratky GNU. Slovni hricka, navic v cizim jazyce, jejiz znalost neni klicova, nema co delat na uvodni strance. Myslim, ze dostacuje GNU je projekt na podporu vývoje svobodného software.
    13.4.2007 15:21 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    O grafické stránce i o propagačních textech nebudu diskutovat. Ti co mě znají si dokáží moje návrhy na doplnění informací sami domyslet.

    Co je mi ale velmi líto, je to, že se velmi špatně hledá tabulka ekvivalentních aplikací. Přímo na první stránce by na ní měl být odkaz. Je to jedna z mála informací, která bude užitečná i lidem, kteří nepotřebují vymývání jedné propagandy z mozku propagandou druhou nebo kteří se budou na stránky vracet.

    http://proc.linux.cz/ekvivalenty.html

    Na první stránce by tedy mělo být něco jako "Plná vybavenost aplikacemi pokrývajících většinu práce s počítačem již součástí instalace. Přehledový seznam zde." Nebo by mohla být přidána stránka, ze které by vedl odkaz na

    http://proc.linux.cz/ekvivalenty.html http://www.abclinuxu.cz/software

    I když nepropojenost seznamu software na ABC linuxu s http://freshmeat.net/ považuji stále za závažnou chybu, protože stránky projektů se přesouvají a vznikají nové větve a duplikování adresářů aplikací bez propojení na nějaký seznam spravovaný na celosvětové úrovni je problematické.

    Dále by dobré, pokud tam již není, aby byl někam přidán odkaz na částečně lokalizovaný

    http://distrowatch.com/index.php?language=CZ
    13.4.2007 16:18 Adam Pribyl | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Problem ekvivalentu je, ze tato stranka by vyzadovala vlastniho clovek, ktery by jeji obsah neustale kontroloval a aktualizoval. Takze jeji obsah je problematicky a proto ji radeji uvadi web jen jako doplnek.
    13.4.2007 22:46 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    I když nepropojenost seznamu software na ABC linuxu s http://freshmeat.net/ považuji stále za závažnou chybu, protože stránky projektů se přesouvají a vznikají nové větve a duplikování adresářů aplikací bez propojení na nějaký seznam spravovaný na celosvětové úrovni je problematické.
    Povazovat samozrejme muzes, jak chces, ale dokud se o tom nedozvim, nic se nezmeni ;-) Bugzilla je spravne misto pro podobne pozadavky.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.4.2007 13:52 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Zde bych si dovolil připomenout, že jsem na problém upozorňoval při úvodním PR článku k nové službě a z Vaše vlastní odpovědi v diskuzi mě utvrdily v přesvědčení, že máte natolik odlišný pohled na svět informatiky a filozofii spolupráce, že nemá smysl takovou diskuzí ztrácet čas.

    I přes to, jak vidíte, uznávám, že i při tomto Vašem přístupu k open-source má Vaše aktivita určitou pozitivní hodnotu a stálo by za to ji tedy propojit s dalšími aktivitami, aby na severu Proč Linux nebo jinde nevznikl další ještě problematičtěji udržovaný projekt. Sám tento Váš projekt nepoužívám. Nepotřebuji takovouto službu lokalizovanou a kompletnější seznam anglicky mi vyhovuje více. Navíc, pokud je možné, se snažím používat nástroje a systémy, jejichž filozofie/licence a přístup autorů je mi bližší.
    16.4.2007 12:45 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Predpokladal jsem, ze v bugu popisete, jak byste si integraci s freshmeat predstavoval a ja se pak rozhodnu, zda to ma smysl ci ne, pripadne to upravim a napisu jinak.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    13.4.2007 15:42 Langos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    FF 2.0.0.3, Win2000 - uvodni stranka vytizi procesor na 100%, cuka to s mysitkem a podobne veselice. Kdyz shodim css, je vytizenost ok.
    13.4.2007 16:19 Adam Pribyl | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Jak se da shodit css? Nemel jste na mysli spis zakazat javascript?
    13.4.2007 18:31 ~||~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Stranky jsou velice zdarile, M$ muze jen tise zavidet =) Rad bych vsak upozornil na zcela zbytecne chyby stranky http://proc.linux.cz/kde-ziskat.html#ubuntu (a mozna i dalsich), problem je zpusobem uzitim hypertextovych odkazu, ktere obsahuji ampresand.

    Priklad: a href='http://stranka.cz?prvniPromenna=1&druhaPromenna=2&treti=3'. Oprava je skutecne trivialni, staci odkazy pozmenit, aby se ampresandy zapisovaly pomoci (X)HTML entit, konkretne tedy veskere znaky & museji byt upraveny na & amp; Mezi & a amp; mezera nepatri, mam ji zde kvuli hladovemu parseru, ktery automaticky entitu prevadi
    16.4.2007 09:39 Adam Pribyl | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Priznam se, ze na odkazu, ktery jste poslal zadny ampersand k nahrazeni nevidim.
    13.4.2007 19:11 Langos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Napr. zkratkou Ctrl+Shift+s, nebo lepe v menu FF. Javascript jsem nemyslel.
    15.4.2007 21:08 Prcek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Iceweasel (debiani firefox) 2.0.0.3, Debian unstable, naprosto bez problemu => chyba bude v operacnim systemu :-)
    16.4.2007 09:47 Langos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Velmi pravdepodobne :-)
    13.4.2007 18:40 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    proc ty stranky funguji jen s prefixem www?
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    16.4.2007 09:43 Adam Pribyl | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Na web smeruje nekolik adres. Primarni je http://proc.linux.cz/ a zadne www tam neni potreba psat. Pak existuji jeste dalsi jako www.proclinux.cz atd. ale to jsou pouze aliasy. I ty mi ale funguji bez www. Nejednalo se o nejaky docasny problem?
    16.4.2007 12:54 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Funguje www.linux.cz ale nefunguje linux.cz.
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    16.4.2007 22:44 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Zalozit linux.cz i www.linux.cz zaznam neni mozne bez poruseni RFC, to ze ho lidi pravidelne porusuji neni zadny duvod, abychom to delali take. Firmam co maji na vsechno jeden server to problemy nedela, ale nam ano. Stejne to kazdy normalni www prohlizec presmeruje.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    17.4.2007 01:07 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Za predpokladu, ze www.xxx.yyy je CNAME na xxx.yyy, tak ve webserveru staci poresit prislusne virtual hosty.
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    Faramir avatar 14.4.2007 12:43 Faramir | skóre: 6 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Bylo by fajn, když už je tam uvedena zelená linka, aby se na ní taky dalo dovolat a někdo to zvedal ;-) Dále by bylo fajn uvést i nevýhody Linuxu a ekvivalenty nejčastěji používaných aplikací a to nejen free, ale i komerčních. Např. fotograf, který potřebuje kvalitně a rychle zpracovávat fotografie z RAWu se s Gimpem nespokojí... Jinak celkem zajímavá stránka.
    16.4.2007 22:59 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Samozrejme to nekdo zveda, ale ne vzdy, podle toho jak kdo ma cas. Tezko to muzete posoudit, kdyz jedine pokusy delate jen od 2007-04-10 08:13:08 do 2007-04-10 13:06:19 a nechate to zvonit nejakych 17 vterin. Takovou odezvu nemaji ani nejvetsi callcentra.

    Kazdopadne ta linka asi prijde ke zruseni, protoze se miji ucinkem, 98% dotazu jsou dotazy lidi, co vubec nehledaji informace o tom jak prejit na linux, ale resi technicke problemy a to casto s windows, protoze napr. chteji vysvetlit jak se pouziva spravce disku, aby mohli rozdelit disk, jak se pouziva live linux CD k odvirovani windows, nerozumi shipitu a chteji po telefonu navest/prelozit krok za krokem, co maji vyplnit, aby dostali Ubuntu CD zdarma. A to nemluvim o prozvanecich, co volaji a jak to nekdo zvedne, tak to polozi. Provoz tak stoji spoustu penez a lidi co to vydrzi brat je cim dal mene. Pokud by to nekoho bavilo, klidne se prihlaste, potrebujete jen kvalitni pripojeni k netu a SIP telefon.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    Luk avatar 14.4.2007 23:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Hmmm, pěkné... Měl bych ale pár výhrad:
    1. Čeština!!! Už na úvodní stránce mě praštily do očí dvě hrubky. Měl by to zkontroloval někdo, kdo češtině rozumí (o jednom bych věděl ;-))
    2. Žlutá barva symbolizuje lacinost, second hand, druhou jakost. A nemálo lidí ji má spjatou s nechvalně proslulým Českým Telecomem (tzv. "žluťákem"). Tahle je tmavší, není to tak zlé, ale přece jen...
    3. Navigace á la Web 2.0 beta mi nepřipadá nejvhodnější. Tím spíš, že návštěvník nepochopí, proč když klikne na různé odkazy, skončí na stejné stránce (proč třeba "plná verze" vede na "bezpečnost"?).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Daniel Kvasnička ml. avatar 15.4.2007 23:43 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč používat Linux - nový a srozumitelnější web
    Web je pekny, ale po vypnuti CSS je to horsi. Pro postizene lidi se specialnimi zarizenimi nebo pro uzivatele s mobily a PDA je to problem.

    1. Chybi titulek. Clovek, ktery prijde na web bez CSS, nevi, kde je. Nejen, ze neni text, ale ani zadny element H1, coz je prohresek i ze strany SEO.

    2. Objem grafiky s vypnutym CSS. IMG byste mel pouzivat jen tam, kde je semanticky opodstatneny. (Prazdne oramovane prvky taky rusi. Je jich tam s vypnutymi styly asi 7).

    Ty obsahove podstranky uz jsou o dost lepsi.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    17.4.2007 20:58 Bevel
    Rozbalit Rozbalit vše Dobrý
    Moc se mi líbí nový svěží vzhled, opravdu dobrá práce. Ohledně některých předchozích komentářů: myslím, že pro začátečníky je nová koncepce mnohem přehlednější než klasické menu vlevo apod., je intuitivnější a návodnější. Nezapomeňte, že vám klasické koncepce web. stránek přijdou přehlednější jenom proto, že jste na ně zvyklí a že ty které prvky v daných místech očekáváte :-)
    Luk avatar 17.4.2007 21:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dobrý
    Nezapomeňte, že vám klasické koncepce web. stránek přijdou přehlednější jenom proto, že jste na ně zvyklí a že ty které prvky v daných místech očekáváte
    Jenže to je právě ono. Nemyslím si, že web "Proč Linux" je tím pravým místem pro zavádění netradičních koncepcí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.