abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Zpráva Justičního výboru Sněmovny reprezentantů upozorňuje na cenzurní kampaň Evropské komise, mířenou proti svobodě projevu na sociálních sítích. V dokumentu se uvádí, že se Evropská komise během posledních šesti let účastnila více než 100 uzavřených jednání, během nichž po platformách požadovala úpravy pravidel moderování obsahu, přičemž toto úsilí Komise zahrnovalo i cenzuru politických názorů a pravdivých informací. Výbor zdůrazňuje, že tento přístup Bruselu ohrožuje ústavou zaručená práva Američanů na svobodu projevu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    dnes 04:33 | Nová verze

    Linus Torvalds vydal jádro Linux 6.19. Podrobný výčet změn je ke zhlédnutí na stránce Kernel Newbies, stručné výběry v LWN (část první, druhá).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 20
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 815 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    6.6.2012 00:29 Michal Ludvig | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem

    Pěkné, docela podobné mému TrimSlice Pro. (i když ten je samozřejmě hezčí :)

    Další vývoj odhaduju takhle: pár dní si s tím budeš hrát, párkrát to přeinstaluješ, ale za týden, dva zjistíš že to je fakt moc pomalý na prakticky jakoukoliv činnost a skončí to v šuplíku. Resp v mém případě ve skříni ;)

    6.6.2012 01:00 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Sheeva co tam je je skutecne uz zastarala vec :-(
    6.6.2012 01:01 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Btw na i.MX6 sabrelite nema ani tvoje Trimslice Pro :-D (tudle, mam ho delsiho a docuram dal :-D )
    6.6.2012 10:49 Jaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Mohu jen potvrdit. U mě podobně dopadl Raspberry Pi... :-( Mimochodem, kdyby měl někdo zájem, tak klidně prodám.
    Konqui avatar 6.6.2012 12:48 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Ozvi se mi prosím na email/jabber. Díky
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    7.6.2012 18:50 Jaja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Poslano. (mel jsem jen jeden)
    6.6.2012 22:23 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    A ten při tom má GPIO piny, což ho, alespoň pro mě, činí o dost zajímavějším než tohle. Bral bych ho od tebe, ale už je pozdě, co?
    7.6.2012 02:29 James Scott | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Jo taky bych ho klidně bral :) kdyžtak mail..
    james-scott.cz - osobní mini-blog
    multi avatar 7.6.2012 11:50 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    doufam, ze si jich nakoupil vic, taky si jeden vezmu
    7.6.2012 14:06 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Fakt? Já už plánuju 3D LED krychli alespoň 8x8x8 ovládanou přes net (a možná i něčím jako 3D tetris, 3D breakout a 3D space invaders :)
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    Jendа avatar 7.6.2012 17:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Zkus si piškvorky v krychli nebo rovnou v hyperkrychli. Co třeba tic-tac-toe v 36? A co na to teorie her? Je to hra vyhraná?

    (zdroj inspirace: KSP)
    Dreit avatar 8.6.2012 23:07 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem

    To já uvažoval taky nad 8x8x8 3D krychlí, ale pouštěl bych tam muziku - teď nevzpomínám jak se tomu říká, prostě by to bylo jako osm bargrafů vedle sebe, co sloupec, to určitá frekvence. Akorát tohle by mělo navíc historii, frekvence posunování by byla nastavitelná - takže to vlastně jakoby pořád pojede :-D

    Nope
    9.6.2012 01:36 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Jo, taky je to v plánu :)
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2012 11:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Psal jsem, že to chci používat jako tenkého klienta...
    David Watzke avatar 7.6.2012 15:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    ale za týden, dva zjistíš že to je fakt moc pomalý na prakticky jakoukoliv činnost a skončí to v šuplíku
    Díky této skutečnosti existuje tenhle článek :-D Z tohodle důvodu (resp. proto, že mi to bylo v zásadě k ničemu) jsem CuBox Dolimu prodal.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    alblaho avatar 9.6.2012 12:27 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Je to pomalé i na "domácí NAS"?
    David Watzke avatar 9.6.2012 13:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    To nevím, disk přes eSATA jsem k tomu připojovat nezkoušel. Doli by to mohl zkusit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.6.2012 22:35 realista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    jako NAS pres eSata je to vhodne. Samba max cca 25Mbyte/s cteni z NAS (zapis trosku pomalejsi ale porad pres 20) FTP zápis na NAS cca 50Mbyte/s! Cteni cca 23Mbyte/s kopírování přes SSH (winscp) cca 13Mbyte max.

    Tedy to umi to co jsem potřeboval...do skříně to nepůjde.
    alblaho avatar 14.6.2012 09:21 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Dík.
    14.6.2012 14:48 Petrik_CZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Tech 13MBps je omezeni winscp, vic jsem z nej nidky nevytahnul a to ani mezi dvema rychlejma strojema. Mezi dvema linuxama neni problem dosahnout pomoci 'scp' klidne 90MBps, pouziti sifry arcfour ulevuje CPU.
    alblaho avatar 17.6.2012 15:50 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Musím si konečně pořídit gigabitový switch:-)
    6.6.2012 08:04 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL
    Jak je to s OpenGL? Dekomprese videa proprietárním koprocesorem je záležitost uživatelského prostoru. Ale přístup k OpenGL je přes jaderný ovladač. Je ten otevřený, nebo je to také blob? Já se strašně bojím, že za rok za dva přestane výrobce tento čip podporovat, takže budeš postaven před volbu jestli přijít o OpenGL nebo neaktualizovat jádro.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2012 08:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    Taky blob. Ale jen tak mezi náma, IDA Pro z podobných jaderných blobů s trochou snahy dělá hezký C kód ;-)
    6.6.2012 08:41 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    hmmm pekne, hledam neco co bude mit hdmi port, gigabit ethernet port, mSD a USB, budete fan less a zvladne to prehravat (staci DLNA) 1080p na TV. Nic jineho. Testoval jsi to uz?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2012 09:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Tohle by to mělo zvládat už teď s XBMC. Obecně jediná věc, co tomu stojí v cestě, je software, hardware by tu už byl.

    Ale jak je z článku asi jasné: zatím to není zrovna pro úplné BFU.
    6.6.2012 18:55 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Na webu pisou, ze v pohode da h.264 s datovym tokem kolem 10mb/s, coz mi prijde dost malo, vetsinu h.264 mam s podstatne vetsim datovym tokem. Docela dost mam take untouched remuxu a tam je datovy tok kolem 35 - 37 mb/s jenom video stopa. Dalsi otazkou je jestli to da po siti, kdy musi procesor obsluhovat jeste sitovku.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2012 20:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Myslím si, že typické ripy se do 10 Mbps vejdou. Víc vídám jen v satelitních streamech a tam je to dané spíš neefektivitou kódování.
    6.6.2012 22:48 jímkasociálníspodiny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Pozor ale, aby těch 10Mbps nebyl průměr. U videa je ten tok dost variabilní, špičky budou klidně 20 Mbps i víc. Třeba scéna s ohňostrojem, to bývá maso.

    TV vysílání naopak špičko moc nemá, z logických důvodů, tam by většinou mělo 10Mbps stačit, protože ti mezuláni se obecně stačí stlačit bitrate ještě mnohem níž.
    6.6.2012 11:18 kokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Zkuš něco rychlého a predkompilovaného třeba distro ArchLinux ARM. Myslím, že i lidí je kolem toho hodně .. a když něco není tak je tu AUR (nevím, jestli i pro ARM)
    • http://archlinuxarm.org/
    6.6.2012 11:38 gramo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Jsem moc zvědavý na výsledky na síti coby handmade NAS. Kolik vytáhne na gbit síti při přehrávání více video souborů z více disků na USB? Díky za test ;)
    Jaromír Svoboda avatar 6.6.2012 12:23 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Obávám se, že USB bude brzdou. USB 3.0 ten CuBox nemá?
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    David Watzke avatar 6.6.2012 13:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Ne, ale má eSATA (3 Gb/s).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    7.6.2012 07:16 gramo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Jasně, na data náročná na rychlost (povětšinou asi upload, třeba záloha celého notebooku, kde to budu chtít mít co nejdřív hotový, abych mohl jít o dům dál), tam bude e-sata ideální. Na běžné věci typu sledování filmu, poslouchání hudby, uložení tří office dokumentů, USB 2.0 bohatě bohatě stačí (reálně tak 200mbit pro usb a fullhd film má max. 50 mbit?). Otázka je jestli to cubox vůbec zvládne. Jsem opravdu zvědavý, kolik vytáhne, když bude zapisovat na esata a k tomu zároveň číst ze dvou usb, kolik to hodí do rychlostí. Jestli to bude v rozumných mezích hned objednávám :)
    7.6.2012 07:30 Michal Ludvig | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Obavam se ze vsechno stejne pujde pres procesor. Pomala pamet, mizerne DMA, zadny network offload, ale pekne po staru precist, zpracovat, poslat dal. Sice to muze mit eSATA nebo USB 3.0 nebo GigE sitovku, ale temer jiste to ani jedno z toho nedokaze zivit plnou rychlosti. Natoz pak rychle soupat data mezi dvema takovymi periferiemi.

    Asi takhle - muzu mit Ferarri ale ve meste plnym semaforu a jinych aut s nim 300 km/h stejne nikdy nepojedu.
    7.6.2012 08:47 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem

    Tak to se obáváte špatně. Samozřejmě tedy záleží jak dokáže SW využít možnosti HW, to znamená jak dobře/špatně jsou napsané ovladače. Samotný 88AP510 po hardwarové stránce toho zvládne hodně (předpokládám hodiny 800 MHz):

    • Řadič paměti je rychlý více než dost s maximální datovou propustností 1,5 až 4 GB/s podle typu a šířky připojené paměti. Samozřejmě umožňuje multi-port přístup s maximálním využitím šířky pásma.
    • Maximální propustnost interní AXI sběrnice je ~3 GB/s.
    • Všechny rychlé periférie jako třeba Ethernet MAC, SATA řadič nebo řadič displeje obsahují vlastní jednodušší řadič DMA umožňující přenosy pouze mezi danou periférií a pamětí.
    • Dva obecné DMA řadiče schopné vytvořit až 4 paralelní DMA kanály.

    Samozřejmě, při některých úlohách bude limitujícím prvkem CPU, ale ve skutečnosti bude počet takových nasazení celkem malý. 88AP510 obsahuje dost různých off-load periférií pro různé výpočty, šifrování apod. Otázka je, jestli implementace Linuxových ovladačů využívá všechny možnosti hardware.

    10.6.2012 10:57 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    A to je teorie nebo zkušenost?
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    12.6.2012 22:38 realista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    jak už jsem psal výše.. na NAS je to ok. Nejlepší výsledek jsem naměřil cca 400mbits při kopírování z CuBox /esata disku přes ftp.

    6.6.2012 21:56 Juraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Mam stary server Celeron Coppermine s 512 MB RAM a Gentoo to zvlada kompilovat bez pomoci (dokonca aj zveriny typu libboost), len pred emergovanim treba zastavit sluzby nenazrane na pamat typu deluge-torrent (apache/postfix nerobi problem). Samozrejme, viem ze keby som tam chcel kompilovat Firefox/LibreOffice alebo cokolvek s Qt tak narazim.
    6.6.2012 23:03 tomo_tn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Jo jo kompilacia je vzdy len otazkou casu odkompilovat sa da takmer vsetko na akomkolvek HW mladsom ako 10 rokov. Problem nastava len ked to co kompilujes potrebujes aj co najskor pouzivat...
    7.6.2012 10:57 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Ten Celeron je v OpenSSL 2- az 3-krat rychlejsi. Aj stary Celeron 433 (Mendocino) je rychlejsi ako toto.
    Stanislav Brabec avatar 7.6.2012 16:18 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Když jsem kdysi používal Gentoo, tak mi to v pohodě zkompilovalo na podobném stroji i KDE. A netrvalo mu to ani týden. Zaplatit >>10kWh za vlastní kompilaci KDE, to se přece vyplatí!

    A kernel si zkompiluji na ARMovém PDA s 64MB RAM za pouhých 5 hodin a několik Wh.
    Elch avatar 7.6.2012 00:14 Elch | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Díky za recenzi, ve skutečnosti se poslední snažím přijít na to, který z ARM based micro computerů si koupím. Hledám něco na hraní s Linux kernelem na ARMu. Ideální by bylo i něco s JTAG interface abych si mohl zablbnout i s bootloaderem, ale zatím jsem neměl štěstí.
    7.6.2012 07:18 Michal Ludvig | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Myslim ze vetsina ARM boardu ma JTAG i kdyz v nekterych pripadech tam mozna neni konektor, nebo jako v pripade TrimSlice tam sice je konektor ale jeste je potreba jakysi prevodnik na standardni JTAG. Konec koncu i spousta PC desek ma neco na zpusob JTAG ;)
    14.6.2012 13:38 Tomáš Janovský
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Docela se mi to líbí a rád bych to koupil ale momentálně jsou vyprodaný (což bych si počkal), ale chtěj 30 Euro za doručení. Nechcete se někdo přidat, abychom koupili víc kusů najednou, ať se to vyplatí? Jsem z Prahy, takže bychom si to mohli potom v Praze předat (ať neplatíme ještě českou poštu).

    Tak co Pražáci, nebyl by zájem? tomogo@seznam.cz
    14.6.2012 14:51 Tomáš Janovský
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Ještě dodám, že to je výhodné od více kusů, ceny s dopravou:
    1ks - 1*99+30=129 EUR
    2ks - 2*99+50=248 EUR
    3ks - 3*99+58=355 EUR
    4ks - 4*99+65=461 EUR
    5ks - 5*99+70=565 EUR
    od 6ks je doprava vždy jen 70 EUR Tak směle do toho ;-)
    kotyz avatar 17.6.2012 14:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První dny s CuBoxem
    Skvělý by bylo udělat přímý porovnání s Raspberry Pi, pro lidi co se rozhodujou co koupit.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.