AbcLinuxu hledá autory!
×
dnes 01:11 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 2.91 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

včera 20:00 | IT novinky

Josef Průša představil nové vylepšené 3D tiskárny MK3S+ a MINI+. Nejzásadnější změnou je přítomnost nové sondy SuperPINDA. Ta nahrazuje původní sondy P.I.N.D.A. V2 (MK3/S, MK2.5/S) a M.I.N.D.A. (MINI). Cena MINI+ se zvedá o 1 000 Kč na 10 990 Kč.

včera 16:33 | IT novinky

Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny se po třech letech opět blíží k 20 000 dolarům. Nejvyšší hodnotu 19 783 dolarů měl 17. prosince 2017. Následně během 7 týdnů klesl pod 7 000 dolarů. Vývoj lze sledovat také v terminálu. Například pomocí aplikace cointop (GitHub). Vyzkoušet lze "ssh cointop.sh".

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
včera 15:00 | Komunita Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Komunita

Vývojáři grafického editoru Glimpse, forku grafického editoru GIMP, hodnotí rok od vydání Glimpse 0.1.0. Stanovených cílů bylo dosaženo. Glimpse byl stažen minimálně 86 159 krát. Vývojářům GIMPu bylo odesláno 500 dolarů. Vydání verze Glimpse vycházející z GIMPu 3.0 zatím není plánováno. Vývojáři se pravděpodobně zaměří na vývoj Glimpse NX. Stabilní verze by měla vyjít v roce 2022.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
včera 00:33 | IT novinky

Jon von Tetzchner představil Vivaldi Mail aneb poštovního klienta integrovaného ve webovém prohlížeči Vivaldi. Součástí Vivaldi Mailu je RSS čtečka a kalendář. Zatím se jedná pouze o ukázku (Technical Preview). Vyzkoušet lze v nejnovější Snapshot verzi. Vivaldi Mail je nutné povolit v nastavení "vivaldi://experiments/".

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
24.11. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 3.5.0 svobodného astronomického softwaru KStars. Z novinek vývojáři zdůrazňují integraci StellarSolveru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
24.11. 19:55 | Zajímavý článek

MojeFedora.cz upozorňuje, že Fedora 33 zpřísnila kryptografickou politiku. Pokud jste po upgradu na Fedoru 33 narazili na to, že se nemůžete připojit k šifrované Wi-Fi, VPN apod., které jste dosud bez problémů používali, je to velmi pravděpodobně způsobené přísnější politikou.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
24.11. 16:00 | Komunita

Eben Upton na blogu Raspberry Pi informuje, že ovladač V3DV pro Raspberry Pi 4 úspěšně prošel testy kompatibility s Vulkan 1.0 u Khronosu.

24.11. 15:11 | Bezpečnostní upozornění

Od 11. ledna 2021 začne autorita Let’s Encrypt vystavovat certifikáty na základě nového kořene. Ten existuje už od roku 2015 a většina zařízení již má potřebné aktualizace a nový kořen ISRG Root X1 obsahuje. Problémy ovšem bude mít přibližně třetina přístrojů s operačním systémem Android. Ten nový kořen obsahuje od verze 7.1.1 vydané v prosinci 2016. Pokud máte starší systém, nový kořen v něm nenajdete a v průběhu příštího roku se vám velká

… více »
Petr Krčmář | Komentářů: 6
Jak nakládáte s řetězovými e-maily?
 (6%)
 (41%)
 (3%)
 (2%)
 (3%)
 (9%)
 (58%)
Celkem 289 hlasů
 Komentářů: 8, poslední 16.11. 22:50

OpenOffice.org 1.1 - Uživatelská příručka

13. 11. 2003 | Juraj Remenec | Recenze | 6328×

Recenze nového vydání příručky k open source kancelářskému balíku.

Úvod

OpenOffice.org 1.1 - Uživatelská príručka Asi pred letnými prázdninami na serveri AbcLinuxu vyšla posledná verzia seriálu o OpenOffice.org pre začiatočníkov (ktorej som bol autorom). V nej sa mohli začínajúci používatelia oboznámiť s týmto úžasným kancelárskym balíkom. Konkrétne jeho vývojovou verziou 1.1. Od vtedy ubehli štyri mesiace a máme tu finálnu verziu 1.1, ktorá ubehla naozaj veľkú ďiaľku a stala sa ozajstným konkurentom súčasného šampióna MS Office.

Spolu s novou verziou programu prišla aj nová verzia samotnej knížky. Prečo hovorím nová verzia? Určite väčšina z vás zaregistrovala postaršiu verziu užívateľskej príručky OpenOffice.org v.1.0.1, ktorá pred časom taktiež vo vydavateľstve CPRESS vyšla. To, prečo v recenzii o OO 1.1 spomínam túto knížku, sa dozviete o čosi nižšie. Poďme sa bližšie pozreť, čo nám ponúka samotná kniha "OpenOffice.org 1.1 - Uživatelská příručka".

Prilozene CD Pri pohľade na obal knihy asi každého užívateľa zaújme informácia o priloženom CD, ktoré mimo verzie tohto programu pre Linux aj Windows ponúka na otestovanie aj samospusiteľnú verziu SuSE Linuxu 8.2. Pri otvorení a zbežnom prelistovaní knihy si každý povšimně množstvo screenshotov, ktoré kniha ponúka. Pri podrobnejšom prelistovaní môžte zistiť, že kniha disponuje taktiež obrovským množstvom rôzných návodov, ktoré určite väčšina čitateľov ocení. Okrem uvedeného sú tu celkom podrobne rozpísané aj niektoré najpoužívanejšie funkcie. Dá sa teda povedať, že ku názorným ukážkam miestami nechýba ani menšia vysvetlívka, načo sa dá ktorá funkcia v OpenOffice využiť.

Podrobnejšie

Aby sme boli trochu konkrétnejší: Celá kniha je rozdelná do jedenástich kapitol, z ktorých sa každá venuje určitej problematike a súčasti. V prvých piatich kapitolách sa oboznamujete s inštaláciou, fungovaním a prácou pod celým programom OO. Od šiestej kapitoly je to už popisovanie používania jednotlivých súčasti OO, ako sú Writer, Calc, Draw a Impress. Každej súčasti je venovaná jedná kapitola. Najviac strán je venovaných kapitole o Calcu. Za nim je to Writer a nakoniec to sú Impress a Draw. Predposledná kapitola sa venuje nastavovaniu užívateľského rozhrania OOo. No a nakoniec posledná, dvanásta, sa nesie v duchu rôznych tipov a trikov. Medzi 163 stranami textu a obrázkov nechýbaju také známe veci, ako je používanie hromadnej korešpondencie, tvorba štítkov, formátovania dokumentu, tvorba štýlov, návrh tabuliek, prepojenie na databáze, tvorba prezentácií, používanie vektorovej grafiky a veľa, veľa, oveľa ďalšieho...

Kniha je určená pre každého, kto ovláda aspoň základy práce na PC a je písaná hlavne s dôrazom na užívateľa operačného systému Linux. V tomto smere sa kniha zaručuje, že uvedené návody a postupy v nej budú na tejto platforme úplne funkčné. Autori ale taktiež nepozabudli na užívateľov OS Windows a na prípadne rozdieli medzi týmito OS pri určitých postupoch upozorňujú. V tomto smere som skúšal väčšinu postupov na svojom stroji s Linuxom aplikovať a môžem potvrdiť, že všetky do jedného fungovali.

Negatíva

No a teraz trocha negatív: Aj napriek obrovskému množstvu rôzných návodov tu chýbali niektoré dôležité špecialitky, ako je napríklad práca a tvorba makier, alebo niektoré ďalšie spôsoby vytvárania a generovania tabuliek a štatistík apod. Miestami, som naďabil aj na funkcie, ktoré síce boli popísané, ako ich použiť, ale nebol mi vysvetlený ich konkrétny význam. Nakoniec chcem vysvetliť, prečo som v úvode spomínal aj staršiu sestru "OpenOffice.org 1.0.1 - Užívateľská príručka". Táto kniha je totižto z väčšiny totožná s jej staršou verziou. To, o čo bola aktuálna publikácia ukrátena, sú zmienky o používaní OpenOffice.org na systémoch SOLARIS. Z uvedeného jasne vyplýva, že pokiaľ už vlastníte staršiu verziu tejto príručky, rozhodne neodporúčam investovať niečo do tejto novšej.

Celkový dojem

Môj celkový dojem z tejto publikácie je viac než dobrý. Medzi jej hlavné prednosti patrí, že zbytočne "neobkecáva" danú tému, ale vďaka jednoduchým a jasným príkladom a postupom sa môže stať vaším rýchlym pomocníkom pri tvorbe každého dokumentu. Pokiaľ ste začínajúci, alebo aj skúsenejší používateľ tohto programu a nevlastníte ešte jej staršiu sestru, určite vám ju vrele odporúčam.

Autor:Autor: CD i publikace byla vytvořená ve spolupráci s firmou SuSE
Název:OpenOffice.org 1.1 Uživatelská příručka
Nakladatelství:Computer Press