AbcLinuxu hledá autory!
×
dnes 15:44 | Zajímavý projekt

Na webové stránce .bashrc PS1 generator si lze snadno naklikat preferovaný Bash prompt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
dnes 08:00 | Komunita

Konference OpenAlt 2021 proběhne o víkendu 6. a 7. listopadu. Pořadatelé již šestnáctého ročníku této konference konané v Brně hledají dobrovolníky: Chceme, aby i tento ročník překonal předchozí. Aby se to celé podařilo, tak potřebujeme Vaši pomoc!

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
včera 23:22 | IT novinky

Dnes zemřel John McAfee, zakladatel antivirové společnosti McAfee. Nalezli jej mrtvého ve vězeňské cele v Barceloně. Podle úřadů se nejspíše jednalo o sebevraždu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
včera 21:11 | Komunita

Canonical, společnost stojící za Ubuntu, a Blender Foundation společně oznámili, že Canonical nabízí placenou podporu pro Blender LTS. Za 500 nebo 1000 dolarů ročně lze získat podporu 24×5 nebo 24×7.

včera 14:44 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:22 | Nová verze

Byla vydána opravná verze 8.1-r6 projektu Android-x86, tj. portu mobilního operačního systému Android na standardní PC s architekturou x86. Přehled novinek v oficiálním oznámení.

včera 08:00 | IT novinky

Byly vyhlášeny výsledky 7DRL Challenge 2021 aneb letošního ročníku soutěže 7DRL (Seven Day Roguelike) ve vytváření roguelike počítačových her za 7 dní.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 07:00 | Zajímavý článek

Italo Vignoli z The Document Foundation informuje o novinkách v Technické komisi OpenDocument Format. Od roku 2020 má ODF TC (Technical Committee) dva spolupředsedy - Patricka Durusaua a Svanteho Schuberta - a čtyři spoluredaktory: Francise Cavea, Patricka Durusaua, Svanteho Schuberta a Michaela Stahla. V minulosti byli redaktoři pouze dva a zdvojnásobení jejich počtu poskytuje větší kapacitu a flexibilitu.

… více »
Zdeněk Crhonek | Komentářů: 0
22.6. 21:22 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.26 webového prohlížeče Brave (Wikipedie, GitHub). Nově lze mimo jiné v nastavení vybrat dnes spuštěný vyhledávač Brave Search. Ten lze využívat i v jiných prohlížečích na adrese search.brave.com.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.6. 15:33 | IT novinky

Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny, klesla pod 30 000 dolarů. V dubnu byla hodnota Bitcoinu téměř 65 000 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 43
Používáte kalkulačku?
 (10%)
 (31%)
 (62%)
 (26%)
 (11%)
Celkem 272 hlasů
 Komentářů: 26, poslední 22.6. 16:41

OpenOffice.org 1.1 - Uživatelská příručka

13. 11. 2003 | Juraj Remenec | Recenze | 6358×

Recenze nového vydání příručky k open source kancelářskému balíku.

Úvod

OpenOffice.org 1.1 - Uživatelská príručka Asi pred letnými prázdninami na serveri AbcLinuxu vyšla posledná verzia seriálu o OpenOffice.org pre začiatočníkov (ktorej som bol autorom). V nej sa mohli začínajúci používatelia oboznámiť s týmto úžasným kancelárskym balíkom. Konkrétne jeho vývojovou verziou 1.1. Od vtedy ubehli štyri mesiace a máme tu finálnu verziu 1.1, ktorá ubehla naozaj veľkú ďiaľku a stala sa ozajstným konkurentom súčasného šampióna MS Office.

Spolu s novou verziou programu prišla aj nová verzia samotnej knížky. Prečo hovorím nová verzia? Určite väčšina z vás zaregistrovala postaršiu verziu užívateľskej príručky OpenOffice.org v.1.0.1, ktorá pred časom taktiež vo vydavateľstve CPRESS vyšla. To, prečo v recenzii o OO 1.1 spomínam túto knížku, sa dozviete o čosi nižšie. Poďme sa bližšie pozreť, čo nám ponúka samotná kniha "OpenOffice.org 1.1 - Uživatelská příručka".

Prilozene CD Pri pohľade na obal knihy asi každého užívateľa zaújme informácia o priloženom CD, ktoré mimo verzie tohto programu pre Linux aj Windows ponúka na otestovanie aj samospusiteľnú verziu SuSE Linuxu 8.2. Pri otvorení a zbežnom prelistovaní knihy si každý povšimně množstvo screenshotov, ktoré kniha ponúka. Pri podrobnejšom prelistovaní môžte zistiť, že kniha disponuje taktiež obrovským množstvom rôzných návodov, ktoré určite väčšina čitateľov ocení. Okrem uvedeného sú tu celkom podrobne rozpísané aj niektoré najpoužívanejšie funkcie. Dá sa teda povedať, že ku názorným ukážkam miestami nechýba ani menšia vysvetlívka, načo sa dá ktorá funkcia v OpenOffice využiť.

Podrobnejšie

Aby sme boli trochu konkrétnejší: Celá kniha je rozdelná do jedenástich kapitol, z ktorých sa každá venuje určitej problematike a súčasti. V prvých piatich kapitolách sa oboznamujete s inštaláciou, fungovaním a prácou pod celým programom OO. Od šiestej kapitoly je to už popisovanie používania jednotlivých súčasti OO, ako sú Writer, Calc, Draw a Impress. Každej súčasti je venovaná jedná kapitola. Najviac strán je venovaných kapitole o Calcu. Za nim je to Writer a nakoniec to sú Impress a Draw. Predposledná kapitola sa venuje nastavovaniu užívateľského rozhrania OOo. No a nakoniec posledná, dvanásta, sa nesie v duchu rôznych tipov a trikov. Medzi 163 stranami textu a obrázkov nechýbaju také známe veci, ako je používanie hromadnej korešpondencie, tvorba štítkov, formátovania dokumentu, tvorba štýlov, návrh tabuliek, prepojenie na databáze, tvorba prezentácií, používanie vektorovej grafiky a veľa, veľa, oveľa ďalšieho...

Kniha je určená pre každého, kto ovláda aspoň základy práce na PC a je písaná hlavne s dôrazom na užívateľa operačného systému Linux. V tomto smere sa kniha zaručuje, že uvedené návody a postupy v nej budú na tejto platforme úplne funkčné. Autori ale taktiež nepozabudli na užívateľov OS Windows a na prípadne rozdieli medzi týmito OS pri určitých postupoch upozorňujú. V tomto smere som skúšal väčšinu postupov na svojom stroji s Linuxom aplikovať a môžem potvrdiť, že všetky do jedného fungovali.

Negatíva

No a teraz trocha negatív: Aj napriek obrovskému množstvu rôzných návodov tu chýbali niektoré dôležité špecialitky, ako je napríklad práca a tvorba makier, alebo niektoré ďalšie spôsoby vytvárania a generovania tabuliek a štatistík apod. Miestami, som naďabil aj na funkcie, ktoré síce boli popísané, ako ich použiť, ale nebol mi vysvetlený ich konkrétny význam. Nakoniec chcem vysvetliť, prečo som v úvode spomínal aj staršiu sestru "OpenOffice.org 1.0.1 - Užívateľská príručka". Táto kniha je totižto z väčšiny totožná s jej staršou verziou. To, o čo bola aktuálna publikácia ukrátena, sú zmienky o používaní OpenOffice.org na systémoch SOLARIS. Z uvedeného jasne vyplýva, že pokiaľ už vlastníte staršiu verziu tejto príručky, rozhodne neodporúčam investovať niečo do tejto novšej.

Celkový dojem

Môj celkový dojem z tejto publikácie je viac než dobrý. Medzi jej hlavné prednosti patrí, že zbytočne "neobkecáva" danú tému, ale vďaka jednoduchým a jasným príkladom a postupom sa môže stať vaším rýchlym pomocníkom pri tvorbe každého dokumentu. Pokiaľ ste začínajúci, alebo aj skúsenejší používateľ tohto programu a nevlastníte ešte jej staršiu sestru, určite vám ju vrele odporúčam.

Autor:Autor: CD i publikace byla vytvořená ve spolupráci s firmou SuSE
Název:OpenOffice.org 1.1 Uživatelská příručka
Nakladatelství:Computer Press