abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Humor

    Anthropic patrně omylem zveřejnil celý zdrojový kód svého CLI nástroje Claude Code prostřednictvím přiloženého sourcemap souboru v npm balíčku. Únik odhalil doposud nijak nezveřejněné funkce jako je například režim v utajení, autonomní agent 'KAIROS', orchestrace multi‑agentů, režim snění nebo dokonce virtuální mazlíček Buddy. Zajímavostí je detekce naštvání uživatele pomocí obyčejného regexpu. Anthropic rychle odstranil sourcemap a vydal opravu, nicméně kopie kódu se již stihly na GitHubu rozšířit mezi prostým lidem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:44 | Upozornění

    Digitální a informační agentura (DIA) přistupuje ke změně formátu důvěryhodného seznamu České republiky z verze TLv5 na verzi TLv6, která nastane 29. dubna 2026 v 00:00 (CET). Ke změně formátu důvěryhodných seznamů členských států (tzv. Trusted Lists) dochází na základě změn příslušné unijní legislativy. Důvěryhodné seznamy se používají v rámci informačních systémů a aplikací zejména pro účely ověřování platnosti elektronických

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:00 | Nová verze

    Rspamd (Wikipedie), tj. open source systému pro filtrování nevyžádané pošty, byl vydán v nové major verzi 4.0.0. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.3. 23:11 | Nová verze

    SolveSpace (Wikipedie), tj. multiplatformní open source parametrický 2D/3D CAD, byl vydán v nové verzi 3.2. Přehled novinek v Changelogu na GitHubu. Vyzkoušet lze novou oficiální webovou verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    30.3. 18:22 | Pozvánky

    Organizátoři Dne IPv6, tradiční akce věnované tématům spojeným s tímto protokolem, vyhlásili Call for Abstracts. Na webu konference mohou zájemci přihlašovat příspěvky o délce 20 nebo 40 minut či 10minutové lighting talky a to až do 30. dubna. Tvůrci programu uvítají návrhy přednášek z akademického i komerčního sektoru, které mohou být technického i netechnického zaměření. Den IPv6 se letos uskuteční 4. června a místem konání bude i

    … více »
    VSladek | Komentářů: 12
    30.3. 15:00 | Zajímavý software

    Euro-Office (Wikipedie) je evropský fork open source kancelářského balíku OnlyOffice. Za forkem stojí koalice firem IONOS, Nextcloud, Eurostack, XWiki, OpenProject, Soverin, Abilian a BTactic. Cílem je zajistit digitální suverenitu Evropy a snížit závislost na neevropských platformách. Projekt vznikl mimo jiné v reakci na nedávné uzavření cloudové služby OnlyOffice. OnlyOffice obviňuje Euro-Office z porušení licenčních podmínek. Na možné problémy upozorňuje i Collabora Online. Jednostranná změna licence není v pořádku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    30.3. 05:11 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.3. 00:22 | Komunita

    Během akce Arduino Days 2026 byl publikován Arduino Open Source Report 2025 (pdf) a oznámeno 7 nových produktů kompatibilních s deskou UNO Q (Arduino USB-C Power Supply, USB-C Cable, USB-C Hub, UNO Media Carrier, UNO Breakout Carrier, Bug Hopper, Modulino LED Matrix).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1200 hlasů
     Komentářů: 29, poslední včera 11:17
    Rozcestník

    Chtěli byste zabránit oživování starých diskusí automatickým uzamknutím po určité době? (Šlo by pouze o diskusní fóra, ne diskuse u článků, blogů apod.)

    Ano, počítat na dny.
    2% (10)
    Ano, počítat na týdny.
    5% (26)
    Ano, počítat na měsíce.
    16% (86)
    Ne.
    78% (432)

    Celkem 554 hlasů
    Vytvořeno: 27.6.2005 15:22

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jan Zahornadsky avatar 27.6.2005 15:27 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Návrh
    Někdy je oživení historické diskuze fakt spíše na škodu .... ale co takhle ale spíš pisatele nějak upozornit, spíš než natvrdo diskuze zamykat?
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    27.6.2005 15:38 w0c45_x86
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    souhlasim...
    27.6.2005 15:45 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    Zamykat je to blbost, ale třeba na diskuzi co je jstarší jak měsíc že by byla zobrazena jinak barevně a i třeba jak jsou ikonky že je to vyřešeno a uzamčeno že by se tam oběvila nějaká ikonka která by indikovala že je to starý příspěvek (třeba přetrhnutý papír, přeškrtlá stránka, zapáchající sireček atd.....)
    wake avatar 27.6.2005 20:27 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    balíček hořících sireček, ale zapáchající syreček... ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    Josef Kufner avatar 27.6.2005 23:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    Souhlasím, nezamykat, jen výrazně označit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.6.2005 15:40 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Diskuse vs. lidi
    Datum za to nemůže. I do staré diskuse může někdo smysluplně přispět. A i do čerstvé může napsat off-topic blud.
    27.6.2005 20:07 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuse vs. lidi
    Presne tak, mimo to se hodi psat do diskuze neco jako "vyreseno, chyba byla v ...".
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    27.6.2005 15:45 Evka | skóre: 13 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše nazor
    jestli se tim problem vyresi je mi jedno jestli to visi dva roky podtatny je vysledek
    Use windowsXP or better!! I use Kubuntu.
    27.6.2005 15:51 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Nezamykat
    Občas je smysluplné připad příspěvěk po delší době. Lepší mi připadá upozornit, že člověk odpovídá na starou diskuzi.
    27.6.2005 17:48 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    rm -rf taky ani nepipne a skody udelas daleko vice. Jen se poctive koukejte na jak stary prispevek odpovidate. Nedelejme pocitace chytrejsimi nez jsou, to bysme mohli dopadnout jak MS se sponkou v Office.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    27.6.2005 18:00 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Možná ti unikl drobný rozdíl mezi tím, kdo udělá chybu, a kdo pak nese následky. Není-li ti stále jasný, dej mi rootovský účet na svých strojích s radou ,jen se poctivě dívej, co děláš` -- a uvidíme...
    wake avatar 27.6.2005 20:29 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    a jaké jsou, prosím, následky toho, že (někdo napíše OT příspěvek ve dva roky staré nesmyslné diskusi), krom toho, že \1 ?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    27.6.2005 20:42 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Že se to objeví v seznamu aktuálních diskusí, ve kterém není poznat, že je to dva roky starý thread s jednou novou off-topic odpovědí. To je vidět, až na něj vlezeš a přečteš si datum, v horším případě i více -- což samozřejmě N lidí následně zbytečně udělá.
    wake avatar 27.6.2005 21:10 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    ...zanadává, loučí se a končí. načež diskuse zase vklidu během hodiny zapluje do pr... eee.. propadliště dějin.

    podle mne následky automatického zamykání starých diskusí jsou horší. např dneska jsem k "vyřešené" diskusi připojil (IMHO) celkem on-topic komentář. dokud u vkládání příspěvků nebude AI která rozpozná a nepropustí OT příspěvek, bude (IMHO) lepší smířit se s občasným zaplevelením seznamu aktuálních diskusí.

    samozřejmě se tím abclinuxu vystavuje nebezpečí DOS pomocí vysokého počtu naprosto nesmyslných příspěvků. to je ovšem už spíše filozofická debata - stojí to (neomezená svoboda komentování) za to (riziko "zaDOSení" serveru nějakým "teroristou") ?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    27.6.2005 21:26 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Vysvětluji, že člověk vkládající příspěvek není ten, koho pak prudí zombie vytažené z hrobů, tudíž je chybná úvaha

    Jen se poctive koukejte na jak stary prispevek odpovidate.

    a upozornění na možnou kontraproduktivitu při přidání příspěvku není od věci. Toť vše.

    Podle toho, co píšeš, se proto asi hádáš se špatným člověkem...
    28.6.2005 15:31 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    I stary prispevek je prispevek. Google ho zaindexuje a muze byt uzitecny. Necht je tedy u zive diskuze videt datum kdy vznikla, zadne upozornovani NECHCI. To ze tam bude upozorneni, ze prispivas do starsi diskuze nezabrani jejimu zobrazeni v zivych diskuzich. My, ctenari, jsme svepravni. To by mohlo skoncit onim typickym: "Tak kam to bude. Nahoru. Nahoru? Hmm... Ale dolu je taky pekny smer. Nechcete jet radeji dolu? Ne! Chci jet nahoru. Jste si tim naprosto jist? ... atd. atd.".
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    28.6.2005 15:43 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Necht je tedy u zive diskuze videt datum kdy vznikla, zadne upozornovani NECHCI.

    Protimluv?
    28.6.2005 17:31 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Snad ne. Poznamku 'pod carou' nemusim shlednout. Nechci otravna _hlaseni_ predpokladajici, ze jsem neco prehledl. Nesnasim modalni dialogy, alerty a buzeraci obecne. Howgh :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    28.6.2005 17:33 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Ale ted mne napadlo, ze se vlastne vubec nebavime o alertu, ale o textu, ktery by byl soucasti stranky s textareou pro prispevek. Pokud tomu tak je, velmi se omlouvam. Nesnasim totiz modalni buzeraci :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    wake avatar 27.6.2005 21:13 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    ehm... možná by bylo lepší, aby to tam vidět bylo ?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    27.6.2005 21:27 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Stejně jako tucet dalších věcí (kategorie, počet nepřečtených příspěvků, ...), a pak by též bylo skvělé, kdyby se to vešlo na stránku a vyznalo se v tom alespoň to příslovečné prase.
    wake avatar 27.6.2005 21:38 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    ano. před chvílí tady prolétla barva (i když W4D říká NE!). též ikonky svištíce kolem s atributem title v podpaží říkaly že se klidně zastaví a zvýší přehlodnost. (i když links s lynxem pláčí a naříkají). ano, i já umím php, html a css a jsem ochoten ikonkám ukázat červenou plácačku a textu kbelík s #EEAAEE.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    27.6.2005 21:44 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Zobrazovat datum -- a datum zobrazit chceme, konkrétně datum, kdy vlákno vzniklo -- jako barvu mi přijde přece jen trochu ulítlé...
    wake avatar 27.6.2005 21:51 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    znáte zobrazování priority bugu v sourceforge? (připouštím, že tam jde o rozlišení pomocí saturace.) proč to neaplikovat na nějakou diskrétní stupnici stáří s logaritmickým měřítkem ? (starší než rok, čtvrt roku, měsíc, čtrnáct dní, týden, tři dny, den, šest hodin, dvě hodiny, půl hodiny, napíšu zítra).
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    wake avatar 27.6.2005 21:54 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    a detaily vypsat do takového toho hintivého okénka které se vyhintí při přemyšení ?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    27.6.2005 21:56 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    A co takhle přidat do profilu položku `SQL dotaz pro výpis diskusí'? ;-)
    wake avatar 27.6.2005 22:02 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    to není špatný nápad.. ;-) ale myslím, že zrovna vypíchnutí stáří tou saturací, resp. zobrazování ikonek pro Y/N položky není úplně špatný nápad - šetří místo a je to názornější, než textová informace (ať chcete nebo ne, mozkový procesor na barvy je rychlejší než ten na text.) já nevím, možná je to proti filozofii serveru, zobrazovat informace netextově, ale moje zkušenost práve se SF říká, že je to _veskrze_užitečné_ udělátko.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    28.6.2005 07:47 ND
    Rozbalit Rozbalit vše A co...
    A co jenom upozornit reagujícího až v reakčním dialogu, že reaguje na "starší než nový" příspěvek, s upozorněním, že off-topic oživování vyhaslých diskusí se neslučuje blablabla...? Někoho by to možná odradilo.

    Ale nějaké zvýraznění _data_ příspěvku by IMO bylo lepší, protože podle "zabarvení threadu" by i všichni následní plameňáci viděli, že už je vlastně dávno po boji a netahalo by to tolik za oči.
    wake avatar 28.6.2005 08:08 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A co...
    tohle (IMHO) nikdo číst nebude, stejně jako upizornění na to, že má po sobě číst náhlody. pokud z toho neuděláte něco stejně výrazného jako je "každý příspěvek musí mít titilek". člověk by měl vědět, na čem je, ještě než si thread rozklikne.

    ovšem řeší to případ, kdy člověk oitevírá diskuse rovnou z čtečky RSS.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    elviin avatar 28.6.2005 10:06 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Moderovaná diskuze
    Zamykání nepodporuji, spíš by se mi líbila moderovaná diskuze. Nevim, do jaké míry se tak již děje. Myslím si, že autoři abc se snaží a jsem s tím spokojený. Možná by nebylo špatné označit jinou barvou diskuze starší než určité datum.
    28.6.2005 10:22 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Nezamykat
    Jsem proti zamykani, jsem pro oznameni, ze vkladam prispevek do diskuse starsi nez ... mesic? dva mesice? Zrovna dneska nekdo vlozil do sve diskuse vysledek po skoro mesici.

    Dejv.
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    28.6.2005 14:50 Neci | skóre: 24 | blog: den_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Stačilo by...
    keby sa vedľa času posledného príspevku komentára zobrazoval aj dátum podania otázky, respektíve čas.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.