Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí
… více »
. Snad ještě pár let...
))
pekne, to abych nasel diskety 
http://springrts.com/wiki/Games
Takovy C&C:TS vysel 1999 a graficky vypada absolutne bombasticky...
Jo Fallout ... to bylo probdělých nocí u PC a když jsme ještě kdysi na střední pravidelně sledovali stav překladu od Score ... to byly časy
... každopádně Fallout a staré dobré Ufo (X-COM 1 a 2), to byli jedny z nejlepších her, které jsem kdy hrál a je mi úplně jedno, že na dnešek už je to hrozná grafika, ta hratelnost a příběh, to bylo prostě paráda 
byla to prakticky prvni hratelna 3D strategie ... a na dobu vydani vypada vic nez good a stale se vyviji a zlepsuje ...
Program: /usr/games/warzone2100(warzone2100) Command line: "warzone2100" Version: Version 2.3.8 Distributor: Debian Compiled on: May 21 2011 10:17:35 Compiled by: GCC 4.6.1 20110507 (prerelease) Compiled mode: Release build Executed on: Tue Aug 9 17:56:22 2011 Operating system: Linux Node name: vesuv Release: 2.6.38-2-686-bigmem Version: #1 SMP Sun May 8 15:43:39 UTC 2011 Machine: i686 Pointers: 32bit Compiled against PhysicsFS version: 2.0.2 Running with PhysicsFS version: 2.0.2 Misc Data: [17:56:23]OpenGL Vendor : ATI Technologies Inc. [17:56:23]OpenGL Renderer : ATI Mobility Radeon HD 5400 Series [17:56:23]OpenGL Version : 4.1.10834 Compatibility Profile Context [17:56:23]OpenGL GLSL Version : 4.10 [17:56:23]Video Mode 1366 x 768 (32 bpp) (fullscreen) [17:56:23]OpenAL Vendor: OpenAL Community [17:56:23]OpenAL Version: 1.1 ALSOFT 1.13 [17:56:23]OpenAL Renderer: OpenAL Soft [17:56:23]OpenAL Extensions: AL_EXT_DOUBLE AL_EXT_EXPONENT_DISTANCE AL_EXT_FLOAT32 AL_EXT_IMA4 AL_EXT_LINEAR_DISTANCE AL_EXT_MCFORMATS AL_EXT_MULAW AL_EXT_MULAW_MCFORMATS AL_EXT_OFFSET AL_EXT_source_distance_model AL_LOKI_quadriphonic AL_SOFT_buffer_sub_data AL_SOF [17:56:23]Using language: Systémové místo Dump caused by signal: SIGSEGV: Invalid memory reference: Address not mapped to object GLIBC raw backtrace: warzone2100[0x81ff237] [0xb781b40c] /usr/lib/libGLC.so.0(__glcRenderCharTexture+0xaed)[0xb761918d] /usr/lib/libGLC.so.0(+0x118f9)[0xb76168f9] /usr/lib/libGLC.so.0(__glcProcessChar+0x97)[0xb760fe17] /usr/lib/libGLC.so.0(+0x11074)[0xb7616074] /usr/lib/libGLC.so.0(glcRenderString+0x6b)[0xb761627b] warzone2100(iV_DrawTextRotated+0x112)[0x81e6a62] No extended backtrace dumped: - GDB not availablePatrne nejaky problem s pameti..
Jinak grafikou je tahle RTS dost ubohá, ale někdy ji určitě vyzkouším. Připomnělo mi to mladé léta s Red Alert...
*** NOTE: Don't use glxgears as a benchmark.
OpenGL implementations are not optimized for frame rates >> 60fps,
thus these numbers are meaningless when compared between vendors.
je nějaký jiný bench?
Oblíbený je extremetuxracer 
.
, tak cg
.
(nemají moc velké nároky na grafiku) a nebo prostě hrát nezkoušej. Na vykreslení desktopu a nějaké mírné efekty prostředí + točící se kolečko to stačí, ale víc po tom nechtěj.
.
, ale třeba segra na to ze začátku dojela.
.
Díky za připomenutí, dalo mi 6 hodin než jsem ty 3 pc na medium umlátil
.
Parádní hra
Tiskni
Sdílej: