abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    dnes 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 19 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Google Chrome 146 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 146.0.7680.71 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 29 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.5. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 3 (novinka), 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.3. 23:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2026-03 aneb Eclipse 4.39. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.3. 10:22 | Upozornění

    Ze systému Slavia pojišťovny uniklo přibližně 150 gigabajtů citlivých dat. Jedná se například o pojistné dokumenty, lékařské záznamy nebo přímou komunikaci s klienty. Za únik může chyba dodavatelské společnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    11.3. 10:11 | IT novinky

    Sněmovna propustila do dalšího kola projednávání vládní návrh zákona o digitální ekonomice, který má přinést bezpečnější on-line prostředí. Reaguje na evropské nařízení DSA o digitálních službách a upravuje třeba pravidla pro on-line tržiště nebo sociální sítě a má i víc chránit děti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (25%)
    Celkem 1067 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 08:56
    Rozcestník

    Pokud jste ještě neviděli videa ukazující

    Pokud jste ještě neviděli videa ukazující nový Enlightenment, pak vězte, že rozhodně stojí za podívání. Videa jsou na stránkách Rastermana. e17_movie-00.avi až e17_movie-03.avi.

    30.3.2005 15:01 | robotics | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.3.2005 17:54 Václav Hlobil | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Fuj...
    ... tak to je hnus
    30.3.2005 18:33 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuj...
    Hnus to není, zato infantilní bezpochyby.
    Mikos avatar 31.3.2005 12:36 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuj...
    Dle mého názoru a vkusu je to nádhera ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    30.3.2005 18:29 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Jo, jo...

    Je to hezké. Neříkám, že samo o sobě nějak použitelné a užitečné, ale hezké to je. Ale chápu, že někdo má raději jednodušší tvary. :D

    30.3.2005 19:04 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Ale jo. Rozhodně to není můj vkus, je to těžkopádné a přezdobené, někomu se to asi bude hodně líbit. Prostě Enlightenment :-)
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 19:09 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Ono se jenom zdá, že něco tak "zdobného" musí být šíleně pomalé... Pod těžkopádností v E16 si představuji absenci "Send to desktop #" přístupné přes nějakou nabídku - třeba když kliknu na titlebar pravým tlačítkem... Asi tak jak to má fluxbox a zcela jistě i další WM... Jo a jinak - E17 má být i desktop shell, ne jen WM.
    30.3.2005 19:14 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Nemyslel jsem, že to bude pomalé. Spíš těžkopádné na používání, když bude všude spousta zbytečné grafiky. Člověk nebude vědět na co kliknout…
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 19:31 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    E17 jsem ještě nezkoušel, slintám jen u screenshotů a feature-listů, ale z E16 mohu soudit, že mi žádná grafika nepřekáží :) Všechno zabírá minimum místa - ne žádné pitomé, několik desítek pixelů tlusté titlebary z KDE a hlavní lišta KDE, která zabírá u většiny lidí asi tak třetinu obrazovky...
    30.3.2005 19:41 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Jo, Jo... teď jsem to stáhnul, vyzkouším a řeknu ;-)
    Math, as Barbie says, is hard.
    30.3.2005 19:47 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Ale proč tomu říkají E17, když to je 16... možná jsem se spletl:-(
    Math, as Barbie says, is hard.
    30.3.2005 20:09 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    No to asi jo.
    30.3.2005 20:34 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    BTW E17 je pouze v CVS, ale to jistě víš...
    30.3.2005 20:37 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Abych pravdu rekl, tak jsem stahnul 0.16.999.004 a uvitalo me s tim, ze je to 0.17 a je to development... Tak nevim:/ Mam pomerne stary pocitac - Duron 1.3GHz, 384MB RAM a nenainstalovane OpenGL ovladace, ale je to hodne svizne a moc se mi to libi (zatim).
    Math, as Barbie says, is hard.
    30.3.2005 20:43 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Ale s Honzovou tezkopadnosti souhlasim - nektere funkce se tezko hledaji, i kdyz to bude asi o zvyku.. Vizualne je to ovsem nadhera:)
    Math, as Barbie says, is hard.
    30.3.2005 21:05 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Jo, tak to sedí. Prostě tomu nechce říkat 0.17, dokud to není oficiální release...
    30.3.2005 19:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Třeba ta tři tlačítka v záhlaví každého okna mi přijdou jako ztělesnění těch nejhorších vlastností všech stylů co znám. Hrozná přezdobenost, příšerně plastové vzezření jako v KDE a úplně zbytečné detaily (jako u MAC OS).

    No nic, každopádně je to pro mě ztělesněním slova těžkopádný, to mi nikdo nevymluví :-)
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 20:08 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Tři tlačítka... No, nikdo Tě je nenutí používat, jestli Ti z nějakého důvodu vadí. Krom toho se dají určitě nějak zrušit/změnit jejich chování. Ale je otázka, jak moc hluboko budeš muset jít :D A ten zbytek je spíš otázkou skinu. (A MacOS X nemá ani polovinu detailů jako skin E17, se kterým se Rasterman tak rád předvádí :D)
    31.3.2005 02:58 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    pitomé, několik desítek pixelů tlusté titlebary z KDE a hlavní lišta KDE, která zabírá u většiny lidí asi tak třetinu obrazovky...
    jaky si to udelate, takovy to mate. nemusite mit titlebary zadne, ani zadnou listu. tyhle nadavky na plne konfigurovatelne prvky KDE jsou fakt doklad vysoke inteligence. pripominaji tu sekretarku, co se snazila opravovat chyby na monitoru tipexem...
    31.3.2005 11:30 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Ano, viděl jsem nějaké screenshoty, kde uživatel byl dostatečně inteligentní a nespokojený s tím hrozným standardním nastavením, takže KDE vypadalo i docela hezky.
    31.3.2005 11:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Místo "inteligentní" jsi chtěl pravděpodobně použít "měl stejný vkus jako já", že?
    30.3.2005 21:24 anom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Vzhled podle me ovládání nijak neovlivnuje...
    31.3.2005 15:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Už ti na to tedy někdo odpověděl, že se mýlíš? :-)
    Copak toho není dost?
    31.3.2005 15:26 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Nepřesná formulace... vzhled sice vliv má, ale na každého jiný. Neboli, každému vyhovuje jiný vzhled.
    31.3.2005 16:11 anom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    chces rict, ze to ze mi lítá neco na pozadí (to bych v tom enlightemnet sice zapnuty nemival), ze se to cele bude hned ovladat jinak? Nebo ze kdyz budu mit border u oken z jiny barvy tak ze se to taky bude ovladat jinak? nebo jak to myslis? Nebo jestli se ti nelibi ty tri tlacitka krizek maximalizace minimalizace tak to slo vypnout uz v e16 a byla tam spousta dalsich moznosti jak to usporadat, v e17 to bude jiste tak.
    31.3.2005 22:38 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Pro mě tedy fakt, že ,,mi něco lítá na pozadí`` má na ovládání docela vliv. Asi bych se na nic nemohl soustředit.
    Copak toho není dost?
    30.3.2005 20:46 maaca | skóre: 8 | blog: maacovy kecy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Pod těžkopádností v E16 si představuji absenci "Send to desktop #" přístupné přes nějakou nabídku - třeba když kliknu na titlebar pravým tlačítkem... Asi tak jak to má fluxbox a zcela jistě i další WM...
    Stačí prostě přetáhnout vokno z jednoho pageru na druhej. Originální, ale funkční.
    30.3.2005 20:57 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    No, to mi právě přijde strašně těžkopádné (spíš většínou nepoužitelné). Donutit většínou pager, aby dostal focus, když mám nějaké okno fullscreen... :/
    Valoun avatar 31.3.2005 12:11 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    Neni to nepohodlne. Totez lze uz davno cinit v Xfce. Pretahnout okno na vedlejsi desktop muzes mysi (s Altem muzes samozrejme chytit cele okno). A kdyz chces s okny provest nejaky vetsi cardas, tak je prohazis kursorem v pageru. A za vterinu dve mas vsechna okna tam kde je chces mit.
    31.3.2005 22:24 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jo, jo...
    BYLO by to zcela jistě docela pohodlné, kdyby pager získával focus tak jak má. Jenomže když musím kvůli tomu rejdit přes celou obrazovku (Abych třeba zmenšil to fullscreen okno, aby pak byl vidět pager...), tak to fakt pohodlné není.
    Brabi avatar 30.3.2005 19:07 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Cool, man
    Tak tohle se mi opravdu vizuálně líbí. Jen mám obavy z hardwarové náročnosti - pohyblivé pozadí plochy vypadá lákavě, jen jestli to ale moje PC snese. Stejně tak ty různé "hover" efekty apod. A kdybych tyhle vychytávky nepoužíval, to bych rovnou mohl zůstat u KDE :-)
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    30.3.2005 19:28 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool, man
    mplayer -loop 0 -fs -rootwin video
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    Milan Lajtoš avatar 31.3.2005 20:41 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool, man
    A ma to fungovat pod XFCE? ;o)
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    31.3.2005 22:08 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cool, man
    pokud uz mas neco placnutyho v rootwin (napr plochu od xfce nebo kde) ...tak asi ne ;-)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    30.3.2005 19:50 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Koukam
    To je mazec :-)

    Kresli se to alespon pres 3D kartu (OpenGL)?
    30.3.2005 20:11 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koukam

    O EVASu: It even runs in the framebuffer directly without needing X, under Trolltech's Qtopia, on DirectFB, can render into a memory buffer, and use OpenGL to accelerate rendering.

    Viz toto.

    31.3.2005 04:00 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Čím to vyrobil?
    Neví někdo čím vyrobil ta pěkná videa?
    31.3.2005 08:30 Tomáš Pelc | skóre: 22 | blog: multimedialni_pc_k_LCD_TV
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím to vyrobil?
    Že by přes VNC? Někde jsem o tom četl, ale sám prakticky nezkoušel ...
    Mikos avatar 31.3.2005 12:34 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše e17 je opravdu nádherná!
    e17 je nádherná, možná první WM který mě přiměje používat něco jiného než KDEčka ;-) I když na druhou stranu nevim, sem hodně zvyklý na styl práce v KDE, vyhovuje mi naprosto nejvíc (a zkoušel sem přitom skoro všechno - GNOME, XFCE, Fluxbox, IceWM + ROX, Enlightenment, Windowmaker, fvwm), kdežto styl práce (či koncepce toho WM nebo jak to říct) v e17 je zdá se mi hooodně odlišný... takže asi nakonec u KDE zůstanu.

    Každopádně je to škoda, e17 je technologicky rozhodně naprosto na špičce, asi zatím (spolu s projektem Looking Glass 3D) jediná konkurence Longhornu a nejnovějších MacOS-X (co se grafického rozhraní týče! To je jediné o čem se teď bavím, v ostatních aspektech jsou jak Longhorn tak MacOS-X dle mého názoru celkem shit co sem tak mohl posoudit).

    No doufám že KDE 4 nakonec e17 přinejmenším dožene lépe předeřžene ;-)) co se grafického rozhraní a využití OpenGL týče. Předpoklady k tomu snad řekl bych má a vzhledem k tomu, jak dlouho je už vydání e17ky odkládáno (pomalu to začíná být podobný případ jako Hurd ;-)), tak možná i vyjdou ve stejnou dobu :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    31.3.2005 22:19 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: e17 je opravdu nádherná!
    Vydání e17 odkládáno? Nikdy. Rasterman přeci řekl, že až bude, tak bude. Žádné datum snad nestanovil.
    Mikos avatar 1.4.2005 21:42 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: e17 je opravdu nádherná!
    No nemyslel sem konkrétně odklady, ale že už ten vývoj prostě trvá straaaašně dlouho ;-) U Hurdu snad někdy bylo stanoveno datum vydání či tak něco? :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.