abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 398 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    18.12.2006 00:36 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    "Zatím se nikdo nevyjádřil k tomu, jestli je to dost na vydání -rc7."
    18.12.2006 00:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Vizte článek .
    V značce <a href="..."></a> je URL, ale chybí text.
    Quando omni flunkus moritati
    18.12.2006 07:50 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Dík, opraveno.
    CIJOML avatar 18.12.2006 09:47 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Keyrings - krouzky klicu boha!!! Ten clovek snad nikdy nechodil na nejakou IT skolu, aby vedel ze se to cesky nazyva klicove prstence :DDD
    18.12.2006 11:26 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Co se pohoršuješ? Překladatel použil polopatické přirovnání. Výraz "klíčový prstenec" mi v tomto významu přijde rozhodně méně srozumitelný, i když osobně bych asi zvolil úplně jiný překlad.
    18.12.2006 11:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Nad klíčovými prstenci bych tedy asi dumal, co to jako má být.
    18.12.2006 11:38 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Já teda nevím jak ty, ale já nosím klíče na kroužku a ne na prstenci. Můžu ten tvůj prstenec vidět ať si udělám představu?
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    18.12.2006 12:01 eh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    OMG WTF? A Saturn ma podle Tebe co? Krouzky!? ROFL! :-D

    Ne, ale ted o neco vazneji. Je mi uplne fuk, zes nejspis vystudoval nejakou IT skolu, ale umet cesky je zaklad. Vyraz "klicove prstence" je proti duchu ceskeho jazyka a pokud se takovej paskvil nekde uci, asi bych uvazoval o zahozeni diplomu... :-(

    Na druhou stranu je jasne, ze jsi opet jen provokoval a ja a mnoho ostatnich se opet nechalo dozrat a vyprovokovat. Gratuluji ti uprimne k tomuto veleuspechu.
    18.12.2006 13:25 _nxt_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    co takhle klíčenka?
    19.12.2006 10:15 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Keyring = Uloziste klicu
    Vyraz "Keyring" do cestiny prekladame jako "Uloziste klicu" a to jiz docela dlouho. Muzete pouzit i vyraz "klicenka", ale ten je ponekud zavadejici.
    19.12.2006 11:50 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Keyring = Uloziste klicu
    A proc to neni anglicky key storage? Protoze zavadeni technickych terminu, kde existuje prirozeny vzor, zatezuje prijemce a tim ztezuje porozumeni.
    18.12.2006 13:46 demeter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Pripomina mi to "lord of war" vs. "warlord" :-D
    David Ježek avatar 18.12.2006 16:16 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    a me to zas pripomina "android bishop[eng]" vs. "druid biskup[nejmenovana ceska "taky-prekladatelka"]" :-D
    Václav 18.12.2006 17:55 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Kdysi byla v Ikarii rubrika Knihomorna... Tam se daly najít slušný hlody z překladů :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    David Ježek avatar 18.12.2006 19:35 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    ano hlody z prekladu byly luxusni, ale sarkasticke komentare pod nimi jeste luxusnejsi ;-)
    18.12.2006 16:30 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    +1
    Only Sith deals in absolutes.
    egg avatar 18.12.2006 17:52 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Na pgp.cz tomu opravdu říkají kroužek klíčů, ale mně to připadá příliš otrocký překlad. Na gpg.cz píšou klíčenka.
    18.12.2006 19:37 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Rozhodl jsem se pro kroužek, protože mi význam slova klíčenka přijde trochu jiný. Klíčenka může obsahovat více kroužků s klíči.
    JaMa avatar 18.12.2006 20:35 JaMa | skóre: 1 | blog: jama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Množství změn v ovladačovém jádru, včetně experimentálního vyhledávání paralelních zařízení a několika vylepšení procesu uspávání/probouzení.
    x
    A number of driver core changes including parallel device probing and some improvements to the suspend/resume process.

    Ja mel za to ze jde o paralelni vyhledavani zarizeni, narozdil od puvodniho sekvencniho, ale mozna se pletu. Ted koukam ze v detailu na ty zmeny (ze starsiho dilu novin) je to spravne jako paralelni vyhledavani.
    18.12.2006 20:36 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Máš pravdu. Dík, opraveno.
    David Watzke avatar 18.12.2006 21:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Yep.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.12.2006 21:59 AstorLights
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Nenachytejte se na "efekt druhého systému". Klasický důvod pro pokažení druhého systému je zaměření na věci, kvůli kterým si lidi stěžují, místo na ty, které fungují dobře (protože to, co funguje správně, není tolik na očích).

    Tsche, no to je teda překlad ! Šmarjá, čtete to vůbec než to začnete trapně překládat ? Linus mluví o tom že lidi mají tendenci nadávat že je něco špatně jen proto že je to "jinak" než dotyčný zvyklej, je to "syndrom jiného způsobu". A "getting the second system wrong" NENÍ "pokažení druhého systému" ale špatné pochopení druhého způsobu.

    P.S. Captcha jako aktuální rok, to je teda gól ! :-D

    [Behold, AstorLights had spoken !]
    19.12.2006 08:18 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Boha jeho, ono to je tady taky? :-(
    20.12.2006 11:00 AstorLights
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Ano, a opravuje to špatně přeložený citáty.

    [Behold, AstorLights had spoken !]
    19.12.2006 08:52 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Second-system effect
    A "getting the second system wrong" NENÍ "pokažení druhého systému" ale špatné pochopení druhého způsobu.
    Nesouhlasím. Přečti si znovu kontext.

    P.S.:
    [Behold, AstorLights had spoken !]
    Past perfect? :-)
    20.12.2006 10:59 AstorLights
    Rozbalit Rozbalit vše Get something or someone wrong
    Hehe, nesouhlasit si můžeš jak chceš, ale z toho kontextu to JASNĚ vyplývá, Linus odpovídá na to že je určitá skupina lidí zvyklá že příkaz "pull" se používá jinak než v tom jeho gitu a že je to prej matoucí.

    "Pokažení druhého systému" to je překlad, tsche, za á to přímo bolí v uších a za bé je to kolosální nesmysl, přemejšlej, JAK by asi mohli ten systém POKAZIT, he ? Co by mohli pokazit, GIT ? Jak jako ? Nebo cogito by mohli pokazit ? :-D

    P.S. Ano, had spoken tam mám úmyslně, znamená to totiž trošku něco jiného :-P

    [Behold, AstorLights had spoken!]
    20.12.2006 11:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Get something or someone wrong
    "Pokažení druhého systému" to je překlad, tsche, za á to přímo bolí v uších
    To je pravda. "Pokažení" není moc hezké slovo.
    za bé je to kolosální nesmysl, přemejšlej, JAK by asi mohli ten systém POKAZIT, he ? Co by mohli pokazit, GIT ? Jak jako ?
    Mluví se o úpravách gitu. Linus odpovídá (člověku, který zmiňuje Hg Mercurial) na volání po změně význam příkazu git pull. Takže ano, pokazit by to mohlo git.

    Dovol, abych ti citoval Wikipedii, na kterou jsem předtím jen odkazoval:

    In computing, the second-system effect or sometimes the second-system syndrome is the tendency to design the successor to a relatively small, elegant, and successful system as an elephantine, feature-laden monstrosity.

    Tj. Linusovi jde o to, aby další verze gitu neutrpěly kvůli tomuto efektu druhého systému. Nejedná se o žádné "nepochopení druhého způsobu".
    20.12.2006 13:51 AstorLights
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Get something or someone wrong
    Don't get me wrong, možná že slovo "způsob" nebylo nejvhodnější...přesnější by bylo "mít za to že je ten druhý systém špatně" - protože se člověk zaměří na věci na které si lidi stěžujou že v něm jsou "špatně".A lidi si často stěžujou že je něco "špatně" jen proto, že sou zvyklý na něco jiného.

    Klasika - tak se to předělá podle nich, pak si jiná grupa lidí začne stěžovat že je zvyklá na to že jiný příkaz se chová jinak nebo že mu chybí nějaké features a zase se to předělá a tak dál a nakonec je z původně malého elegantního a úspěšného systému monstrum nacpané tisícem přepínačů a vychytávek z nichž je půlka nedodělaná a o druhé se linuxáči hádají jestli je ještě nepředělat. To je syndrom druhého systému, snažit se tam nakódit všechno (podle druhých systémů) a skončit s tím že to nic neumí.

    Všechno je to votom že lidi nepochopí proč je to v tom systému tak jak to tam je.

    [Behold, AstorLights had spoken !]
    18.12.2006 22:21 xor | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    V článku se píše "Aktuální stabilní 2.6 jádro je 2.6.18.3". Na kernel.org píšou: "The latest stable version of the Linux kernel is: 2.6.19.1 2006-12-11 19:40 UTC" Kde je pravda?
    18.12.2006 22:26 AstorLights
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    Chosé Armando Santibáňos už zná pravdu. Celou pravdu.
    18.12.2006 22:49 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 21. 11. 2006
    A muzes se podivat k jakemu datu jsou to jaderne noviny? Treba v nadpisu tve diskuse, kterou jsi psal a zajiste i cetl.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.