abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 526 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 10:06
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    Michal Fecko avatar 5.9.2007 13:46 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Preco si Novell zacina s diablom? Naco nam novy standard ked este stary (Flash) neni dobre interpretovany (GNASH, SWFDEC)? M$ chce zase raz dobehnut rozbehnuty vlak...
    belisarivs avatar 5.9.2007 14:45 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Ja bych to nevidel tak blede. Gnash neni implementace standardu Flash. Je to pokus o vytvoreni opensource implementace teto technologie reverznim inzenyrstvim.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Michal Fecko avatar 5.9.2007 14:55 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Gnash neni implementace standardu Flash.
    Ja som tvrdil ze je interpretaciou nie implementaciou standardu flash (Gnash is a GNU Flash movie player).
    Je to pokus o vytvoreni opensource implementace teto technologie reverznim inzenyrstvim.
    Tak je to implementacia alebo nieje?
    5.9.2007 16:21 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Flash není jako standart popsaný? Já myslel že ano, jenom není OSS prohlížeč. Ale asi jsem žil v omylu.
    Baník pyčo!
    5.9.2007 16:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Je popsaný, ale kdo si ho přečte, nesmí implementovat prohlížeč. Řekl bych, že jde o opatření spíše proti Microsoftu, než proti OpenSource světu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    AsciiWolf avatar 5.9.2007 17:08 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    IMHO furt lepší svobodná implementace technologie od Ms (Silverlight),než propriteární bastl od Adobe (Flash) ;)
    5.9.2007 17:13 japon49k
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    A specifikace Silverlightu bude dostupná komukoli bez omezení? To by bylo super.
    5.9.2007 17:20 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Co si pamatuju z přednášky, tak Silverlight pro webové použití tvoří XAML (XML definijící jednotlivé grafické prvky a jejich události) a JavaScript. Takže by problém být neměl. Mimo webové aplikace se navíc dá použít mnohem více jazyků (interpretovaných i kompilovaných). Ukazovali tvorbu jedné takové malé aplikace. Mají na to nějaký XAML designer (samotný naprogramovaný v Silverlight - čili vektorový). Vypadá to zajímavě.

    Mě tam spíš děsí to Mono…
    5.9.2007 18:01 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    To nevím :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.9.2007 10:29 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Podcenujete Silverlight. A nechte uz toho antimicrosoftimu sektarstvi.
    ... mam chut na jablicka ;)
    freshmouse avatar 5.9.2007 13:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    :)))))))) Mě z toho Novellu fakt klepne.
    5.9.2007 14:13 outtony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    proste nepodporovat silverlight a bojkotovat.
    5.9.2007 19:59 neurol23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    proc kdyz bude podle vseho otevrenejsi nez flash?
    Ilfirin avatar 5.9.2007 20:34 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Protože to vymyslel Microsoft přece, né?
    5.9.2007 14:32 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    No, já v tom vidím dobrý klacek na Adobe. Pokud Adobe nehejbne kostrou, tak zde máme náhradu.
    5.9.2007 14:33 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Ach jo, jako kdyby nestačila hrůza zvaná Flash... Novelle, Novelle...

    (i když pokud bych chtěl být optimista, mohlo by to znamenat že by tu byl formát obdobný Flashi, ale narozdíl od Flashe s plnohodnotnou svobodnou implementací... ale zas takový optimista nejsem ;-))
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    5.9.2007 15:08 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Silverlight by tu byl i bez Novellu. A navíc by možná nešlapal na Linuxu (což by určitě ocenilo ještě méně lidí).

    I když tato cesta mě překvapuje. Když byl MS u nás na ZČU představovat Vista + Office + Silverlight, ptal jsem se po přednášce, zda se chystá i podpora pro Linux (pluginy pro prohlížeče v Mac OS X a Win vyvíjí MS). Dostalo se mi odpovědi, že to není tak jednoduché implementovat (mnoho distribucí). Na námitku, že Flash také funguje skoro bez problému, odpověděl, že to není pravda. Ale ujišťoval, že MS chce najít/vytvořit nějakou skupinu mimo MS, které by úkol svěřil. Že to bude Novell mě ani nenapadlo :-)
    5.9.2007 15:08 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Flash... aneb nejzbytečnější "cpu-intensive" program na světě... nebo mám říct rovnou distribuovaná výpočetní síť :)? Náš Athlon by v režimu C&Q bral o 30W míň (a neúčinnost zdroje něco přidá). Při prohlížení webu ho právě všudypřítomné flashové reklamy drží na maximální frekvenci a napětí, takže z toho nic není...
    5.9.2007 15:41 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Tak si zakaz flash, je na to taky super plugin do firefoxu, ak chces nieco vidiet napr. na youtube, tak len kliknes na to miesto.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.9.2007 22:50 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Při prohlížení webu ho právě všudypřítomné flashové reklamy drží na maximální frekvenci a napětí, takže z toho nic není...
    Ti bystrejsi uz postrehli, ze po internetu se vali adblockery prakticky pro kazdy existujici prohlizec.... A ti jeste bystrejsi postrehli, ze Flash (a v posledni dobe hlavne Flex) muze byt platformou pro dost uzitecne a svizne aplikace.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    5.9.2007 15:27 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Ještě by to chtělo třetí otevřenou technologii založenou na SVG, to by teprve bylo :-D
    5.9.2007 15:29 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Předpokládám, že pomocí SVG a JS jde toho udělat hodně i tak.
    5.9.2007 15:32 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    S nepritelem se nevyjednava... Cim dal tim vic mi to smrdi.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    5.9.2007 15:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    S jakým nepřítelem?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.9.2007 16:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Opravdu ti nedošlo, že tím nepřítelem je Microsoft, nebo ti jde o něco jiného? ;-)
    5.9.2007 16:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Jenže microsoft není nepřítel a Novell není podrazák.

    -- Poznámka o novelu souvisí s Lubošovou patičkou, která v době psaní komentáře zní
    Nemám rád parazity a podrazáky.
    freshmouse avatar 5.9.2007 16:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Microsoft je konkurent, a konkurent je vždycky nepřítel. A protože to teď Novell táhne s Microsoftem, kterýžto je naším konkurentem a tudíž nepřítelem, podrazil nás a stává se tak z něj taky nepřítel. Hotovo, dvacet.
    5.9.2007 23:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Microsoft je konkurent, a konkurent je vždycky nepřítel.

    Jenže takhle to právě nefunguje. Rozumně uvažující firmě jde o vlastní prospěch, ne o to, aby se ublížilo konkurenci.

    freshmouse avatar 6.9.2007 08:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Samozřejmě, to já vůbec nevyvracím! Někdy je prostě (pro tu firmu) nejvýhodnější spojení s konkurentem a tím pádem nepřítelem.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 6.9.2007 08:19 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Microsoft je konkurent, a konkurent je vždycky nepřítel.
    Omyl, neni. Vitej v kapitalismu :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    freshmouse avatar 6.9.2007 08:30 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Troufám si tvrdit, že jsem velkým zastáncem kapitalismu, takže nejsem nějaký komunista atd., jestli myslíš tohle.

    Když konkurent se nerovná nepřítel, jak bys ho tedy pojmenoval?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.9.2007 17:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Microsoft je nepřítel a Novell je ten nejhorší podrazák, jakého znám. Potvrdil to i svým hlasem pro OOXML ve Švýcarsku.
    5.9.2007 18:09 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Cože??? Novell hlasoval pro přijetí OOXML? Jestli je tohle skutečně pravda, tak se u mně už skutečně nadobro odepsal... Tfuj, nechápu jak někdo podporující svobodný software a opensource komunitu může mít s Novellem něco společného nebo pro něj nedej bože i pracovat... já být zaměstnancem Novellu, dávám okamžitou výpověď (tak jako to třeba udělal hlavní vývojář Samby - Jeremy Allison - poté co Novell uzavřel patentovou dohodu s MS... to je správný člověk se svědomím).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Ilfirin avatar 5.9.2007 18:24 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Tak to je nepříjemné překvapení :-( Máte někde odkaz?
    5.9.2007 18:38 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Tuším, že Novell zvedl ruku pro Office Open XML v ECMA, ale že volil ve Švýcarsku i pro jeho přijetí jako ISO ve zrychleném řízení, je pro mě šok. Microsoft je nepřítelem, ale Novell je sviní ve vlastních řadách.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.9.2007 18:42 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Skutečně - "Novell (Schweiz) AG ... approval" - no to je ovšem humus pánové, je mi z toho blivno. To by už snad vážně chtělo zorganizovat nějaký hromadný bojkot Novellu v opensource komunitě. Jak jste správně napsal, je to podrazácká svině ve vlastních řadách...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    5.9.2007 18:48 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Novel bojkotuju už od podepsání patentové smouvy s MS. Toto můj postoj k němu vůbec nemění. Co bych ale chtěl, a moc, je seznam firem a jak hlasovaly u nás, abych pak svou zlobu (:-)) mohl obrátit na někoho nového.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    6.9.2007 10:27 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Domnívám se, že díky Novellu se dnes opět mluví/píše o linuxu na desktopech. A další podíl na úspěchu linuxu na desktopech je způsoben průměrným zájmem o Vistu, nejedná se o žádný trhák.
    freshmouse avatar 5.9.2007 18:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Novell by se bojkotoval těžko, ten by museli bojkotovat uživatelé placených řešení, kterým je většinou jedno, co kdo podporuje.

    Ale na druhou stranu: třeba já Novell bojkotuju tak, že nepoužívám Windows. :-)
    5.9.2007 21:23 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    --noflame--

    Tak doufám že ten bojkot vezmete opravdu vážně a okamžitě přestanete používat všechen kód, který Novell vytvořil. Myslím, že to nebude tak jednoduché, ale na druhou stranu si to potom budete moci dát přinejmenším na tričko ;-) Nějaký bojkot nekupováním jeho produktů je totiž asi jako kdybych já bojkotoval Porsche - jenom k smíchu.

    --/noflame--

    A jinak stačí použít Google - http://boycottnovell.com/
    5.9.2007 21:46 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Tak doufám že ten bojkot vezmete opravdu vážně a okamžitě přestanete používat všechen kód, který Novell vytvořil.
    To by bylo opravdu idiotské.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.9.2007 21:57 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Ne, bylo by to konečně vhodné gesto od těch plivačů.
    6.9.2007 00:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Museli by přestat používat Linux... :-D
    9.9.2007 14:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Ne, stačil by pořádný remove patch na kernel, ne? :-)
    9.9.2007 14:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    No vždyť o tom mluvím. ;-)
    9.9.2007 16:02 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    No ale pořád by to byl linux :)
    5.9.2007 19:16 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Pokuď by takto hlasoval i v jiných zemích asi bych zmenil distro, ale nechci se moc unáhlovat. Každopádně je to zajímavá informace.
    6.9.2007 15:54 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Ignorujte ten muj prispevek :) To je tak kdyz clovek driv pise nezli mysli :)
    5.9.2007 20:10 pj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    suse (nyni novel) je vedle redhatu a mandrivy jednim z nejvetsich prispevatelu opensource a linuxu, takze ty poznamky o podrazacich si nech, ostatni distra jsou pouze balikovaci, nic vic. a nic na tom nezmeni ani aktualni hype buntu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.9.2007 20:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Uvedu příklad: pokud velký podporovatel charity zabije manželku, tak je to pořád jen vrah, který dělá i něco dobrého. Takže "poznámky o podrazácích" si opravdu nenechám.
    6.9.2007 08:33 pj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    mas opravdu hloupe nazory a prirovnani, ale treba az opustis skolni lavice, budes moudrejsi...
    6.9.2007 13:28 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Mám názor stejný a to už jsem školní lavice opustil dávno :-P
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.9.2007 16:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    O vás si zase myslím, že vám nepomůže ani svěcená voda.
    Michal Fecko avatar 5.9.2007 16:06 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Lepsie povedane s diablom sa nevyjednava...
    freshmouse avatar 5.9.2007 16:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    A vidíš, s tím bych se zrovna klidně domluvil.
    Ilfirin avatar 5.9.2007 16:14 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Novell v mých očích začíná odvádět čím dál lepší práci (a to ani trochu nemyslím ironicky).
    5.9.2007 17:39 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Někteří lidé tu asi moc hrajou hry, nebo koukají na televizi nebo já nevím :-) Tohle je obchod, kde nic takového jako "nepřítel" neexistuje. Pro Microsoft i Novell je to oboustranně výhodné spojenectví, ze kterýho můžou navíc profitovat všichni uživatelé Linuxu. Jediný, kdo se může tvářit ublíženě je Adobe, ale to je jejich problém - mohli podobnou podporu poskytnout Gnashi, ale neudělali to.

    Pokud se někomu Silverligh ani Flash nelíbí, tak ho nemusí používat. Na druhou stranu by si měli uvědomit, že bez podobných věcí nebude nikdy Linux konkurovat Windowsům (ano, lidi totiž chtějí čumět na videa na YouTube a pokud jim to nepůjde, tak bez mrknutí oka Linux zahodí).
    Ilfirin avatar 5.9.2007 17:49 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Přesně tak. A ten hnusný podrázák Novell se snaží, aby když už to teda bude (to je jiná diskuze, zda ten Silverlight má být nebo ne), tak aby to bylo i pro Linux. Ale to valná většina lidí tady (antiMS evangelíci) stejnak nikdy nepochopí.
    5.9.2007 20:57 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    Silverlight je urcite zajimava technologie, ale kdo vi jak to bude vypadat na linuxu. Prijde mi, ze mono nema zdaleka takove kvality a rychlost jako .net (mozna je to tim gtk#, opravdu nevim)

    Ale na druhou stranu treba zacne adobe neco delat, protoze jejich neschopnost prekompilovat flash pro 64 bitu mi prijde smesna:)
    5.9.2007 21:39 Pavel Kysilka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft bude oficiálně podporovat Moonlight
    zdravim,

    z techto technologii nemam ve vysledku dobry dojem, i presto ze po precteni par veci o nich clovek nabyde presvedceni, ze to je super. Neco jsem zkousel prakticky a na neco hledal i alternativy v opensource.

    Co je hezke?

    -Oddeleni prezentacni vrstvy a vrstvy programu. To ze muze na aplikaci delat nezavisle designer, je fajn. Tohle je vskutku genialni logika.

    - moznost deklarativniho programovani

    - xml format

    Bohuzel jsem ale nebyl nadsen z par veci a ty rozhodly, ze technologie zatim nevyzrala a je otazkou, zda vyzraje.

    - vyzkousel jsem si Microsoft Expression. Na vyvoj nestaci stroj 3GhZ v HT, 1GB RAM. Nutnost je graficka karta 128 MB. Prohlizeni a beh vyslednych aplikaci je sice o neco sviznejsi. Ale pocitat na monitoru snimky v designeru me nepotesilo na to, ze dana grafika by mohla v dost pripadech bezel na starych karta s opengl.

    - MS Expression je vcelku hodne spatny nastroj na pochopeni programatorem. Viz treba udalosti a jejich definice.

    - mame tu svg. A tak Microsoft prisel opet s necim novym (Acrylics). Svym. SVG umoznuje i dynamicke veci. Jenomze co se stavajicimi vecmi v svg. Problemem je i rozstepenost jinych formatu podobnych XAML. Vetsinou neoficialnich.

    - to ze mi bude zrat moje penize programatora grafik tak nejak jeste zkousnu.

    - Zasadni problem je ale zde. Microsoft vzdy neco nedodela nebo to udela po svem. Nejhorsi jsou ty chyby. Takze se v chybach aplikaci a knihoven vytrati ty uspory. A verit tomu "ze ted to bude lepsi" to nejak moc nejde po letech zkusenosti. A to je zasadni duvod, proc MS tuto technologii "zazdil". A dohanet neustale MS co se tyce nejake super cool technologie nema smysl. Asi nejlepsi priklad je .NET a jeho implementace Microsoftem. Myslenka sice hezka, ale nepouzitelna z duvodu chybovosti i zakladnich veci, nedodelanosti a rychlosti.

    Samozrejme, muzeme tu jasat nad touto technologii. Jenomze pak tak nejak zapomente na to, ze delate neco jineho nez MS produkty a na MS produktech. Doporucuji na quad-core procesorech zkusit neco delat.

    bye gf

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.