abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 542 hlasů
     Komentářů: 23, poslední dnes 07:51
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    Limoto avatar 20.11.2007 20:53 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    A kromě toho taky live CD - verze 0.7
    Pavel Půlpán avatar 20.11.2007 20:53 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    De se na to! ]8-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    21.11.2007 11:55 pj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    bohuzel nejede: Connecting to home.kde.org|2001:4ca0:100::10:177|:80... failed: Network is unreachable.
    clayman avatar 21.11.2007 12:13 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Asi před hodinou to slítlo. Zbývá mi "jen" asi 60 MB. :-(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.11.2007 13:49 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Vy máte IPv6 konektivitu? Jestli ne, tak mě ta hláška nepřekvapuje...
    Jardík avatar 21.11.2007 16:53 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Proč by nemohl? Mě např. mplayer při přehrávání mms:// nejdříve hledá IPv6 pro DNS a teprve když ho nenajde, přistoupí k IPv4 ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.11.2007 17:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Reagoval jsem na to, že napsal "Bohužel nejede" a za to napsal akorát irelevantní chybu, která v podstatě znamená, že IPv6 konektivitu nemá.

    Že vám MPlayer hledá AAAA DNS záznamy nemá s IPv6 konektivitou nic společného.
    David Watzke avatar 20.11.2007 21:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Krasavec, na openSUSE liveCD to běží dost pěkně oproti předchozím verzím. Tady jsou nějaký screenshoty. Jediný co spadlo byla Plasma...

    PS: IMHO je VirtualBox minimálně v tomhle případě mnohem rychlejší než VMware Server.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Limoto avatar 20.11.2007 21:28 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    PS: IMHO je VirtualBox minimálně v tomhle případě mnohem rychlejší než VMware Server.
    A zkoušels porovnat s QEMU+kqemu (CVS verzí)?
    David Watzke avatar 20.11.2007 21:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Ne, na to v Portage není ebuild a nefunguje to (AFAIK) s GCC 4. O tom, že byly nějaký patche sice vím, ale moc mě to netrápí :-) Ostatně kdyby se mi nepodělal VMware Server, ani bych se k VirtualBoxu jen tak nedostal, takže ne že bych byl dobrodruh, kterej z nudy zkouší každý řešení... :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    20.11.2007 23:12 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Robim jednoucelove distro, ktore testujem v emulatoroch. Po tom, co Qemu nejde skompilovat s gcc 4 a ja som sa presunul na tuto verziu kompilatora som sa presunul na VirtualBox. A VB je poznatelne rychlejsi ako Qemu. Boot sa zrychlil asi tak 2x, zatazovanie procaku pocas normalneho behu kleslo asi na 1/2. Jedina nevyhoda je, ze prepojenie realneho USB zariadenia do emulatoru je iba v uzavretej edicii VB. Obecne prechod z Qemu na VB silno odporucam.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Limoto avatar 21.11.2007 18:55 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Já sem bavím o QEMU+kqemu z CVS. V tom stable mi ani nenaběhne Ubuntu (během půl hodiny), v CVS verzi je to dostatečně rychlý.
    20.11.2007 21:41 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Toto a RC1? Tak to si asi počkam tak na 4.2 :/
    20.11.2007 22:19 shaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Tak než se to tu rozvine v plné síle, pár poznámek.

    - KDE je platforma, ne jeden kus softwaru. RC1 je to z toho důvodu, že valná většina věcí, co KDE tvoří, je v RC kvalitě. Některé věci jsou dokonce v release kvalitě, viz souběžně vydaná ostrá verze development platform. - To, co činí v KDE 4.0 RC 1 dojem ne-rc kvality je plasma, což je jen jedna část celého KDE, bohužel zrovna ta viditelná. Nicméně je chybou nedostatky jedné části KDE promítat i do ostatních částí. - Důvod, proč je plasma zpožděná je prostý - pracovalo se na technologiích ve střevech, na kterých je plasma závislá. A - pochopitelně - lidské zdroje jsou omezené. - 4.0 bude tak jako tak klasický .0 release, tedy spíš ukázka technologií a ukázání směru do budoucna. Takovou změnu, jakou KDE dělá s verzí 4, dělalo naposledy při přechodu z verze 1 na verzi 2. Doteď jsme žili de facto na technologiích definovaných při vývoji verze 2 (verze 3 je prostý port na QT 3). - KDE 4 (ne 4.0) s námi bude žít mnoho let, Trolltech, pokud vím, neplánuje QT5 dřív jak za čtyři pět let, důležité je postavit frameworky, knihovny apod. Ostatně to je to, čím podle mého názoru KDE vždy předháněly konkurenci.

    Takže ve zkratce - nehodnoťte KDE4 platformu podle toho, že v KDE4.0 RC1 není dodělaná plasma.
    20.11.2007 22:20 shaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    A zo toho plyne poučení - neklikejte na odeslat, dokud jste si náhled opravdu neprohlídli :(
    Prcek avatar 21.11.2007 04:16 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Tak tohle je prvni pozitivni reakce, kterou na KDE 4 slysim. A jsem za ni velmi rad. Doufam ze je to tak jak rikate a ze to, co jsem videl na LiveCD, byl jen takovy nahled. ("neklikejte na odeslat" - ja tam nic zavadneho nevidim :-)).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Pavel Beníšek avatar 23.11.2007 14:08 Pavel Beníšek | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Ono je to asi dane tim, ze lide kteri jsou s KDE spokojeni nemaji tak silnou potrebu to ventilovat jako ti co nejsou a ti co jen chteji prudit.
    checking for chicken... must have egg first
    Pavel Půlpán avatar 20.11.2007 21:45 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Nevim no... nektere zmeny oproti KDE3 me tam primo desi! :-(
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    saly avatar 20.11.2007 21:46 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Celej den na to cekam a nic, az prijdu domu a je to ... De se testovat :)
    Marián Kyral avatar 20.11.2007 22:21 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Doufám, že se co nejdříve podaří přesunout ty systémové ikonky do panelu, tam kam patří. Teď s nima nejde pohnout a dost mi tam vadí :-(

    A pak mně taky štve, že nejde upravit panel. Když si do panelu přidám indikátor baterie, tak se roztáhne a nejde s ním nic udělat. Zmenšit, přeuspořádat....

    Zatím si kompiluji kde4 a nejvíce použitelné jsou kmahjongg a kwin. Kwin zkouším v kde3 a až na pár drobností to funguje dobře. Zatím žádný pád. Asi největší problém, je problikávání oken u Psi. Vždy když se objeví nějaké pop-up okno (OSD amaroku, událost u Psi), tak se okno Psi ztratí, zůstane jen stín. A za chvíli se zase objeví. Žádná jiná aplikace to nedělá.
    20.11.2007 22:37 smejky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    No nevim, nevim... technologicky to mají zmáklý dost, chtělo by to ale zapracovat na vzhledu. I když to je KDE4, tak mi to dost připomíná KDE3. Hlavně ty formuláře. To je právě to, tak to dopadá, když programátoři dělají grafické uživatelské rozhraní. Měli by si na to pozvat nějaké grafiky.

    Nicméně, na výsledek jsem zvědavý... :)
    Michal Fecko avatar 20.11.2007 22:41 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    To je právě to, tak to dopadá, když programátoři dělají grafické uživatelské rozhraní.
    Presne! Vzhlad je to co 1. oslovi, az potom "dusa". KDE 4.0 (ak) zacnem pouzivat tak pri verzii 4.5.3.
    21.11.2007 08:50 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Nejak se nam to KDE gnomizuje ;-)
    Pavel Půlpán avatar 21.11.2007 12:18 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Taky mam ten pocit... :-(
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    21.11.2007 15:34 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    To je fajn. Pochopili, co je dobrý přístup.
    21.11.2007 16:03 venca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Tak doufam, ze zustane i neco pro nas uzivatele, co mame ten spatny pristup.
    Konqui avatar 21.11.2007 18:35 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Osobně neznám nic ošklivějšího než GTK a GNOME.O efektivitě práce už nemluvím vůbec.Ale je to můj subjektivní názor :)
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    21.11.2007 20:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Teď mluvíš o Fluxboxu? Tak to s Tebou souhlasím, nic lepšího není. :-)
    Milan Vít avatar 21.11.2007 20:52 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    To mi nedělejte, todlecto :-D
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    21.11.2007 20:55 pavouk1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    a komu to cpeš?
    21.11.2007 20:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Myslím, že správná otázka zní spíš "kde a od koho to kupuješ?"... :-D
    Pavel Půlpán avatar 21.11.2007 21:37 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Citim wohen na strese... :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    21.11.2007 15:57 shaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    V jakém smyslu? Jako že opustili kparts, ioslaves, dcop (nyní dbus) a ostatní technologie, co dělají KDE tím, čím je?
    David Watzke avatar 21.11.2007 16:09 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Opustili KParts? V Konqueroru je výchozí výpis adresáře nazvaný "Dolphin Part" (nebo tak nějak) :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    21.11.2007 16:16 shaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Dolphin Part je konkrétní KPart. Co třeba nejdřív zjistit, co to kparts jsou, než se pustíme do debaty?
    David Watzke avatar 21.11.2007 16:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Vím co to je, ale radši se s tebou do debaty pouštět nebudu ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    21.11.2007 16:35 shaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Tož pokud víte a byl to humot, tak to majster tak to pardón :)
    21.11.2007 16:35 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Můžete sem prosím hodit nějaký link, kde se píše, že KDE4 nepoužívají ioslaves a kparts? IMHO nemáte pravdu. Ohledně kparts třeba zde http://techbase.kde.org/Development/Architecture/KDE4/KParts
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    21.11.2007 16:38 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    A už to chápu, byla to od Vás řečnická otázka. Vidím, že to zmátlo nejen mne. Takže sorry.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    21.11.2007 18:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    V jakém smyslu? Jako že opustili kparts, ioslaves, dcop (nyní dbus) a ostatní technologie, co dělají KDE tím, čím je?
    řekl bych v tom smyslu, že nespokojení uživatelé jsou umláceni kecy o usability studies ... například

    nebo možná myslel, že chybí kopec nastavení - ale to doufám, že je jenom slabina současného stavu vývoje a ve finále to bude lepší
    22.11.2007 18:09 shaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Myslím že to s tím menu je prostě spíš nedostatek lidí, holt je to free software, takže když se nikdo na klasické kmenu nepodíval, tak prostě není. S časem se to patrně zlepší.

    Co se týče nastavování, myslím, že vývojáři KDE dobře vědí, že v tomhle smyslu se nechtějí gnomifikovat. Takže je to patrně stav současného vývoje, neviděl bych to tak tragicky. A řeči o usability jsou myslím mei aspoň některými vývojáři taky velmi nepopulární, co jsem tak pozoroval :)
    pit0 avatar 21.11.2007 08:56 pit0 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    skusil som, zmazal som... Ako niekdajsi zazraty KDEckar mozem s kludnym svedomim povedat: Zlate Gnome.

    Prosim neflamovat! Je to cisto moj subjektivny nazor!
    21.11.2007 13:25 shaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Buď napište, co se vám nelíbí a buďte ochotný vést debatu, nebo si nechte své "čistě subjektivní názory" pro sebe. K čemu je takový výkřik? K ničemu. Informační hodnota nulová, možnost vést argumentaci nulová.
    21.11.2007 14:47 Quest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Hlavně vzhledově mě přišlo KDE4 takové nevýrazné. Nepřišel jsem na to, jak upravit menu na klasické, ani jak zmenšit ty obrovské hodiny v liště. ALT+F2 jsem také zkoušel a kcontrol jako v kubuntu to nezná. Chtěl jsem přepnout do klasického ovládacího centra a ono nic :-)
    21.11.2007 15:56 shaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Klasické menu pro KDE4 v současné době neexistuje, důvod je ten, že se nenašel nikdo, kdo by jej portoval. kcontrol v KDE4 neexistuje, jmenuje se to system-settings. A že není dodělaný plasma interface se ví, plasma je komponenta, která nedosahuje RC kvality, na rozdíl od ostatních.
    21.11.2007 18:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Klasické menu pro KDE4 v současné době neexistuje,
    existuje
    kcontrol v KDE4 neexistuje,
    snaha byla ...
    22.11.2007 18:13 shaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Ad kmenu - vida, to jsou novinky :) Takže bezva, je to v extragear, takže pláč nad menu snad za nějaký čas skončí...
    21.11.2007 09:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    to jsem zase zaspal nějakou reformu pravopisu nebo čím to je, že čím dál častěji vidím naprosto úděsné spojení "nahlašovat chyby"?

    mějme vid nedokonavý, hlásit

    udělejme z toho vid dokonavý, nahlásit

    udělejme z toho opět vid nedokonavý, nahlašovat ... ehm, opravdu tak? co brání vrátit se k původnímu nedokonavému "hlásit"?

    ... jinak KDE4 ... hm ... zatím jsem čekal, že je to ve vývoji, no ale jestli tomuhle hodlají říkat "RC", tak do týdne mají ode mě nejmíň deset bugreportů (nebo hlasů k existujícím ;-))
    21.11.2007 13:23 shaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Myslím, že to je účel onoho releasu. Ono dokud to neuvolněj pod dostatečně pokročilou verzí, nikdo se ani nebude namáhat s instalací. Proto taky chtějí vydat 4.0 i za cenu toho, že bude plný internet posměšků a dobrých rad o tom, jak měli ještě chvíli počkat (což by, dle názoru vývojářů, vedlo akorát k cestě E17).
    21.11.2007 18:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Myslím, že to je účel onoho releasu. Ono dokud to neuvolněj pod dostatečně pokročilou verzí, nikdo se ani nebude namáhat s instalací.
    už zase jsem "nikdo", to mě těší :-) ... s instalací se namáhám už od léta, kompiluju nejmíň jednou do týdne ze svn

    co se hlášení chyb týče ... když jsem to onehdy zmínil pod nějakým oznámením o betě, byl jsem zapuzen, že v tomto stavu vývoje zatím určitě není vhodné chyby hlásit
    23.11.2007 12:14 shaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Ale tak snad nebudeme hrát tuhle hru na chápání řečnického "nikdo" v jazyce pokud možno teorie množin :)

    Co se chyb týče, teď se účastním sobotních krush days a je to poměrně efektivní, jak můžu soudit.
    23.11.2007 12:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    není nad trošku ironie :-) ... jen jsem chtěl upozornit, že jsi trošku přestřelil, lidí, co o to mají zájem (a testují), je proklatě mnoho - stačí se podívat třeba na thread o KDE4 overlayi na Gentoo fórech, atp.
    23.11.2007 15:21 shaga
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Ironie, to je taková ta věc, co se s ní mejou okna? :)

    Bylo to myšleno v tom hledu, že je třeba prostě releasovat, ostatně například v jádře je to podobné, mm jádro používá a testuje výrazně míň lidí než vanila kernel. Takže i jádro se vydává brzo a nedokonalé, viz 2.4.0, 2.6.0. Celkem tomu rozumím, prostě je třeba to dostat ven, aby se k tomu dostalo výrazně víc lidí.

    Na druhou stranu to vede k tomu, co je kolem KDE4 vidět - spousta trolů, pochybovačů a lidí, co vysvětlujou svůj náhled na to, co je alfa, beta a rc (těmi lidmi nemyslím tebe, aby bylo jasno). Každá cesta má svý problémy - vydáš brzo, slízneš kritiku, nevydáš, skončíš jak ruby 2, perl 6 či e17...
    21.11.2007 11:55 Quest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Mě osobně teda KDE4 moc nenadchlo, včera jsem ho vyzkoušel a musím říct zlaté KDE 3.5.8 :-)
    21.11.2007 17:22 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    +1, ale imho to pôjde prekopať do vzhľadu 3ky. Štýl plastik, zmenšiť panel, zmenšiť fonty, hodiť na panel old-style menu a bude to. Vylepšenia sú hlavne pod kapotou
    Pavel Půlpán avatar 21.11.2007 17:54 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Kez by. Modlim se za stare menu a stary KControl.
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    21.11.2007 15:19 pj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    vyzkouseno, smazano, oznacovat toto jako rc1 je nehorazne, developer preview mozna. vetsina aplikaci se ani nespusti, ovladani novym stylem start menu katastrofalni, ovladani na prave tl. mysi temer nikde nefunguje, fonty, ikony radeji bez komentare.
    21.11.2007 15:32 Quest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    KDE 4 bude použitelné tak nejdříve na jaře spíš v létě ;-) Ještě že mám v Opensuse osvědčené KDE 3.5.8 a KDE4 bude dafaultně až v příští verzi.
    Jan Drábek avatar 21.11.2007 16:06 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    mě se se KDE4 z Debianího LiveCD moc líbilo - sice plasma se nezná úplně doladěná, ale aplikace naskakovali, přepracovaný folding v kwrite (...) je hezký...

    Úplně přemýšlím, že až budu mít chvilku času a ebuildy pro rc1 tak si zazálohuju pártišn a emergnu si to do systému :D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Marián Kyral avatar 21.11.2007 17:35 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Ebuildy budou brzy tady: http://overlays.gentoo.org/proj/kde/wiki.
    21.11.2007 17:15 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    4.0 nie je pre teba. Vráť sa najskôr pri 4.1.
    21.11.2007 17:23 Quest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    Počkám si na 4.5
    22.11.2007 07:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.0 Release Candidate 1
    btw, škoda, že zprávička nezmiňuje kódové jméno releasu: Calamity - výstižné ... ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.