abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (14%)
     (25%)
     (39%)
     (21%)
    Celkem 28 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 22:24
    Rozcestník

    Dotaz: Nový notebook -náhrada za stolní PC....

    10.2.2010 22:08 CecilKa | skóre: 6 | blog: Vsehochut
    Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    Přečteno: 1005×
    Zdravím, moje otázka je jednoduchá: jaký notebook by jste mi doporučili?

    bude používán místo stolního PC
    distribuce ubuntu
    občasná virtualizace widlí
    zpracování fotografií
    převody a občasný drobný střih videa
    office
    internet
    preferované značky HP, Lenovo, Toshiba, Sony
    úhlopříčka >= 15"
    max. cena cca 23000Kč

    Jsem trochu bezradný, když už si nějaký notebook vyberu, tak nenajdu moc informací o tom, jak si rozumí s linuxem. A manželka mě stále nutí, abych si koupil nový :-D

    Co třeba tenhle HP Pavilion dv7-3160ec?

    Odpovědi

    11.2.2010 00:00 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    Kup si co chceš, každému vyhovuje něco jiného.

    Rodičům jsem teď koupil Notebook HP COMPAQ Presario CQ61-315ec/ P DC T4400/ 15.6" BV 1366x768/ 4GB/ 320GB 5.4k/ DVD/ WF/ BT/ CAM/ WIN 7 HP samozřejmě tam mají windows 7 no problém mě dalo vyházet ty jejich demo programy na jejich produkty za hromadu tisíc.

    Jinak já mám pro linux HP Compaq 6735s (FU601ES#AKB) na mou práci to za ty peníze stačí akorát mě štve ATI grafika, ber něco s nvidií budeš mít míň problémů.

    Jinak další modely jsou popsány zde v sekci HW AbcLinuxu:/ Hardware - x86 / Sestavy / Notebooky
    11.2.2010 13:41 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    ber něco s nvidií budeš mít míň problémů

    Podle všeho Nvidia stále neposkytuje dokumentaci (bavíme se o grafických kartách), takže tazatel by byl závislý na uzavřených (nesvobodných) ovladačích. A cpát si do svobodného GNU/Linuxu uzavřené ovladače mi nepřijde jako moc dobrej nápad.

    Na druhý straně je ATI (AMD), jež dokumentaci poskytuje, nic tedy skoro nebrání v práci na svobodných ovladačích.

    To že např. svododný ovladač radeonhd pro karty ATI (AMD) se zatím ještě funkčností nevyrovná uzavřeným ovladačům od Nvidie je věc jiná.

    Fuky avatar 12.2.2010 02:26 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....

    Chlapci, chlapci, kdy z toho fanatizmu vyrostete. ;-) Zkus si ještě jednou přečíst Jakou novou grafickou kartu? a ještě jednou o tom všem popřemýšlet.

    To že např. svododný ovladač radeonhd pro karty ATI (AMD) se zatím ještě funkčností nevyrovná uzavřeným ovladačům od Nvidie je věc jiná.

    To není "věc jiná", naopak pro uživatele je to velice zásadní, když nemám SW, který z HW dostane celý potenciál je to jen bezcenný kus železa. Představa, že komunita vyvine kvalitní ovladače je naivní, je třeba vysoká kvalifikace a mnoho člověkohodin, takže pokud do toho někdo nanasype nějaký kapitál, tak budeme mít stále jen dokumentaci a bezcenné železo.

    Proč myslíš, že NVidia neotevře své ovladače? Do jejich vývoje investovala spoustu člověkohodin a převážná většina je multiplatformní. Vyvinout něco podobného se jen tak nepovede konkurenci natož komunitě. Kdyby vše uvolnila byla by sama proti sobě, ATI by pak bezplatně dostala velice kvalitní ovladače, které nikdy neměla a nejspíš ještě dlouho mít nebude.

    Asi máš trochu zkreslené představy o světě "svobodného software", je dobré si uvědomit, že bez komerčních firem a jejich full-time vývojařů by nikdy nebyl GNU/Linux tam kde je dnes, proto prosím o trochu pokory, pokud se nějaká firma rozhodne, že část jejího vývoje zůstane ze strategických důvodů uzavřena. Na GNU/Linuxu je úžasné to, že je to souhra všech, tj. obrovských SW a HW gigantů až po menší firmičky a nadšence, kteří investují do vývoje a spolupráce svůj volný čas. Ukazuje se, že tento model funguje bezvadně a určitě by se ho vyplatilo aplikovat i na spolupráci v jiných oborech.

    Když to vezmu z filozofického hlediska, tak mě osobně se chování ATI vůbec nelíbí. Prodávat HW s dokumentací a nekvalitními ovladači mi přijde jako drzost. Auto si taky nechci kupovat bez kvalitního SW v řídící jednotce. ;-)

    otasomil avatar 11.2.2010 18:38 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....

    >>>samozřejmě tam mají windows 7 no problém mě dalo vyházet ty jejich demo programy na jejich produkty za hromadu tisíc.

    Je zoufale jaky vyrobci (vsichni) dokazi instalaci windows zakontaminovat kdejakym marastem.

    >>>Kup si co chceš, každému vyhovuje něco jiného.

    1+

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    11.2.2010 01:44 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    Možná budu za heretika, ale laptop místo desktopu je prostě špatně z podstaty. Rozhodněte se, co chcete/potřebujete a kupte jedno, druhé nebo oboje pro příslušné použití.

    Koupit obrovský a těžký "laptop", který se bude špatně přenášet a trápit ho hodinami běhu jako stolní počítač a hřát mu komponenty, které nemohou mít tolik místa na větrání jako stolní počítač... a pak se nedají tak snadno nahradit při opravě, protože úplně jiný, vlastní form factor. Buď to chci nosit a pořídím něco do 13" a nejvýše 2kg. Nebo na tom chci dlouhodobě pracovat (pak to také potřebuje jakous ergonomii) a pořídím si stolní počítač. Pokud potřebuji oboje, zvážím, jak moc a jestli přece jenom většinově nestačí jedno. Pokud opravdu není zbytí. I za tu Vaší celkovou ceny by to snad šlo dohromady. V horším případě na přenášení a nouzové úkony postačí netbook.

    Jinak HP dělá a umí tiskárny, od toho bych se ale dál moc nepouštěl. ;) Nevím jak teď, ale MSI snad mělo dobrou statistiku stran poruchovosti.
    11.2.2010 03:56 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    S tím bych až tak nesouhlasil, samozřejmě NT na hry je blbost už z důvodu ergonomiky klávesnice.

    Jinak i na práci v terénu potřebujete pořádný displej taky, samozřejmě je problém skloubit velikost s únosnou mírou váhy a velikosti na přenášení.

    Jinak netboky považuji za hračky - i když netvrdím že k některým prácem se nehodí, někde budou mít své opodstatnění. (kde netřeba rychlost ale dlouhou výdrž a pod..)

    Samozřejmě prostě uživatel si musí uvědomit co vlastně na tom PC nebo NT potřebuje dělat a zda to musí být lehce přenosné.
    11.2.2010 12:27 CecilKa | skóre: 6 | blog: Vsehochut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    V zásadě s vámi oběma souhlasím. Dnes mám PC - "krásnou" vysokou věž Chieftec - tam kde většina výškou končí, já začínám :-D . Ale postupem času, jak se rodina rozrůstá, byl jsem od PC (z pokoje) "vytlačen" a veškerou činnost musím zvládat na stávajícím notebooku - takže vím, že:

    mi notebbok stačí (už jsem si zvykl)
    notebook jsem za dobu, co ho mám "převážel" 2x
    když už jsem chtěl opravdu "přenášet", tak jsem si bral netbook - nikdy to nebylo "na práci" - spíše se jednalo o potřebu být online, něco napsat, pár fotek upravit...

    A úplně nakonec je tu důvod stěhování a eliminace prostorových ztrát.
    11.2.2010 23:21 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    mi notebook stačí (už jsem si zvykl)
    Možná v nouzi na krátké použití. Případně snad ještě s dokem, klávesnicí a monitorem, ale jinak prostě ergonomické pracoviště pro dlouhodobé/pravidelné používání nevytvoříte. Zdraví má člověk jenom jedno.
    Ale postupem času, jak se rodina rozrůstá, byl jsem od PC (z pokoje) "vytlačen" a veškerou činnost musím zvládat na stávajícím notebooku.
    Na to se musí chytře. Ne všude musí být stroj mohutného výkonu. EeeBox je celkem malý a pohledný, manželky se na to snáze ukecávají. Mít stolní počítač v kterýchkoliv pokojích dle vlastní libosti je pak o poznání snazší. Taky zkušenost. ;)
    11.2.2010 23:25 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    Jinak netbooky považuji za hračku
    Ale pěkné. ;)

    No, ale vážně na některé cesty ani laptop (13") netahám. Na to projít mail, přečíst zprávy. A v případě potřeby tu ťuknou, tam ťuknout to kolikrát postačuje.
    14.2.2010 19:30 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    Jasně to nevylučuje že na internet na cesty netbok stačí :-)

    Já buď beru normální NT 15" pokud jedu autem na delší dobu a nebo se musím bez internetu obejít.

    Já samozřejmě to nepotřebuji k práci takže si netbok nepotřebuji kupovat. (Samozřejmě na něm spracovávám data co potřebuji pro práci ovšem to je pouze výstup pro mě.)

    Jak říkám určitě mají své opodstatnění jinak by se nedělaly kdyby po nich nebyla poptávka, ovšem zas je otázka zda to není moda chlubit se netbokem i když ho k ničemu nepotřebuji.
    12.2.2010 08:58 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    Zdraví máte jen jedno, pokud chcete počítač na stůl, tak si povšimněte některých vlastností notebooků:

    - Příliš nízko položený monitor. - Nepříliš ergonomická klávesnice. - Spojení klávesnice a monitoru (-> klávesnice je buď příliš daleko, nebo monitor příliš blízko).

    Pokud potřebujete místo a trochu mobility, kupte si malou krabičku s počítačem (EEEBox, Zotac atd.) a nějaký pěkný tenký monitor podporující FullHD. Ve výsledku pak budete mít za polovinu ceny, kterou jste ochoten dát, zařízení, které nebude (tolik) huntovat Vaše oči a záda. A budou menší/žádné problémy s Linuxem. Navíc to snadno koupíte bez operačního systému.
    12.2.2010 17:48 CecilKa | skóre: 6 | blog: Vsehochut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    Zdraví máte jen jedno
    Ano. A proto jsem si před pár lety vyrobil speciální otočný stolek, kterým eliminuji některé ergonomické mínusy notebooku.
    Pokud potřebujete místo a trochu mobility, kupte si malou krabičku s počítačem (EEEBox, Zotac atd.) a nějaký pěkný tenký monitor podporující FullHD. Ve výsledku pak budete mít za polovinu ceny, kterou jste ochoten dát, zařízení, které nebude (tolik) huntovat Vaše oči a záda. A budou menší/žádné problémy s Linuxem. Navíc to snadno koupíte bez operačního systému.
    Řešení, nad kterým stojí se zamyslet :-)
    11.2.2010 08:23 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....

    Možná HP ProBook 4710s. Před vánocemi jsem ho měl v ruce a jako náhrada za stolní PC není špatný. Musíš prostě počítat s tím, že to není opravdu mobilní počítač, ale jenom snadno přenosný. Sice jsem na něj kolegovi instaloval W7, ale zkusil jsem jen tak letmo nastartovat Live CD Ubuntu 8.04.3 a řekl bych, že by všechno mělo fungovat. Jenom první připojení k internetu bude zapotřebí přes Eth, aby si systém mohl stáhnout firmware pro WiFi. Na podrobnější zkoumání nebyl čas.

    Luban avatar 11.2.2010 09:28 Luban | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....

    Za mě nějaky Dell (3 roky NBD) třeba Dell Studio 1555

    http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105140081000000QL1

     

    Když HP, tak něco z řady "b" třeba HP Cpmpaq 6730b

    http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105140081000000V3W

    nebo nové ProBooky http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105140081000000WA0

    11.2.2010 12:54 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    Proč u HP řadu b ? Já mám HP 6735s a bez problémů. (No trochu mě rozčilují ovladače na ATI grafiku)
    Luban avatar 11.2.2010 13:16 Luban | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    No proto, že 6735s se už imho nedá nová sehnat (jen kouknout po bazarech, aukru apod.) Nebyly to vůbec špatné ntb. Viděl jsem na živo ty ProBooky 4510 apod. a strašně topí a jsou i na můj vkus velmi hlučné (a to leccos zkousnu). Takže z HP bych bral tuhle řadu business (B). Co se grafiky týče, tak máte pravdu, otázkou je, zda by nestačil nějaký model s grafikou intel.
    11.2.2010 20:21 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    Je pravda že ventilátorek je hlučnější, ale mě to problémy nedělá, a zdroj dost hřeje.

    Já jsem spokojen za 13000,- jsem myslím neprohloupil.
    11.2.2010 10:07 Ivo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    Lenovo ThinkPad R500
    Fluttershy, yay! avatar 22.2.2010 17:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    Nebo latitude/elitebook... Nebo řešení v Heronově stylu -- server a laptop jako tenký klient. Co jsem si pořídil netbook, používám laptop mnohem méně (většinu času na tom čtu/píšu, poslouchám hudbu -- kdekoliv (v posteli, v křesle, na záchodě, na "gauči",...)), záleží na požadavcích -- na náročnější věci to fakt ale chce pořádnou židli, klávesnici a monitor.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    12.2.2010 09:15 pet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový notebook -náhrada za stolní PC....
    cokoli od MSI

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.