abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    30.4. 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (14%)
     (29%)
     (43%)
     (14%)
    Celkem 14 hlasů
     Komentářů: 3, poslední dnes 19:48
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    31.12.2004 14:45 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Opera
    Je to to stejny jako v Opere v Nastaveni > Pripojeni > Limit pripojeni ?
    31.12.2004 20:52 Jarek Šeděnka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera
    nerekl bych, v tom clanku doporucujou zapnout Pipelining; s tim se ale nepujde pripojit na nektere servery..
    1.1.2005 13:30 Ondra 'Kepi' Kudlík | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Mooooc dobrý
    Tak jsem vyzkoušel a jsem totálně nadšen. Zvlášť třeba při prohlížení galerky je to brutusware
    1.1.2005 14:05 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Republikáni? ;-)
    Docela by mě zajímalo, proč odkazuješ na freerepublic.con a ne třeba na http://www.mozilla.org/support/firefox/tips#oth_pipelining...

    Hodnota 30 je celkem drsná, uvážíme-li že specifikace HTTP/1.1 (8.1.4 Practical Considerations) uvádí, že by klient neměl držet více než dvě presistentní spojení k jednomu serveru či proxy... ale to už asi dnes nikoho netankuje.
    1.1.2005 14:07 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Republikáni? ;-)
    Ta mozillí rada tam má dokonce 100, ačkoli o pár stránek vedle citují HTTP/1.1 s jeho nejvýše dvěma...
    1.1.2005 14:26 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Republikáni? ;-)
    Jo aha, to jsou dvě různé věci. Ta vysoká mozillí hodnota je počet requestů, které se pošlou naráz (teoreticky i třeba v jednom paketu), ale v jednom spojení. To se mi ulevilo...
    1.1.2005 14:35 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Republikáni? ;-)
    Jj, počet spojení je v network.http.max-connections(-per-server) a u mě je tam (asi defaultně) 8 per-server a 24 celkem.
    1.1.2005 14:40 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Republikáni? ;-)
    Hmm, pak je tam ještě network.http.max-persistent-connections-per-server, že by tohle bylo pro HTTP/1.1? Default je 2, takže by to bylo celkem v normě. Na Googlu jsou jenom návody, jak to vytunit, a ne k čemu to je :-/
    1.1.2005 15:14 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Republikáni? ;-)
    Taky bych rád věděl, mozilla.org sice nějakou dokumentaci má, ale tohle jsem tam nenašel. Na kolik to má kdo nastavené a funguje mu to nejlíp je sice hezký, ale přeci jen bych rád věděl co přesně to dělá.
    Copak toho není dost?
    1.1.2005 18:29 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše firefox tips
    diky za link. Hned jsem si dale nastavil:
    1. jiny kurzor pro linky otevirajici nova okna
    2. zrychleni renderovani zrusenim ctvrtsekundove pauzy
    3. vzdy povolil zmenu velikosti framu
    4. zakazal blikani
    5. nahradil chybove dialogy chybovou strankou
    6. vratil hledani, jak pisu (find as you type)
    Ani jsem nevedel, ze to existuje :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    1.1.2005 19:19 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: firefox tips
    Find as you type není výchozí chování? Co já teda proboha celou tu dobu vlastně používám? ;-)
    Copak toho není dost?
    1.1.2005 23:27 Spike411
    Rozbalit Rozbalit vše Re: firefox tips
    Heh, tyhle placebo-efekty...

    Ta „rada“ s pipeliningem koluje na netu HODNĚ dlouho. Rozhodně se nedoporučuje nastavit ji na tak vysokou hodnotu. Defaultních 8 je tak akorát.

    Zrušením čtvrtsekundové pauzy si vůbec nijak nepomůžete, pokud nesedíte na 100Mbit připojení a nenačítáte stránky, které obsahují pouze text. Ta malinká pauza umožňuje browseru trochu si srovnat layout stránky a vyplivnout vám ji v nějaké čitelné podobě. Když tu pauzu zrušíte, tak akorát bude text po stránce poskakovat, jak se bude srovnávat s dalšími tagy a CSS, takže si stejně nic nepřečtete...

    Co se týče otevírání v novém okně... není lepší ho úplně zakázat (určitě nějakou editací konfiguráků jde zakázat/ignorovat target atribut i pro html) a otevírat odkazy jak JÁ chci? Proto byl target atribut odstraněn z XHTML 1.0 Strict a v XHTML 1.1 je k dispozici v jednom z modulů...
    1.1.2005 23:57 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: firefox tips
    Ad ctvrtsekundova pauza: "Uz pro ten pocit..." :)
    2.1.2005 08:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Republikáni? ;-)
    Docela by mě zajímalo, proč odkazuješ na freerepublic.con
    Protože jsem ten návod našel na nějaké úplně jiné stránce a postupně se přes uvedené zdroje propracoval až na odkazovanou stránku. Odpověď je tedy prostá: myslel jsem, že jde o původní zdroj.
    2.1.2005 00:38 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Bomba
    A co takhle, kdyby z toho bazmeku (pro neznalé, viz. maďarský jazyk a slovo co popisuje produkt činnosti která je v angličtině na 4 písmena a začíná na f a končí na ck) udělaly konečně normální unixový program, který bude mít konfigaraci, tak jak je zvykem, dokumetaci, tak jak je zvykem a bude se chovat tak jak je zvykem. Nebo bych měl psát tak jak je slušnost? Už mě tyhle windowsoviny pěkně lezou krkem. Aď jdou do... s profily, binárním bordelem místo konfigurace a nedokumentovanejma "vlastnostma".
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    2.1.2005 01:57 Spike411
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bomba
    Huh, cože? Cože? COŽE?!?!

    V *nixech je nějaký zvyk něco nějak normálně nastavovat? (když pominu, že většina konfigurace dlí v /etc nebo ~/)

    Binární registry na vás, chátro!

    Normální unixový program by to asi takhle daleko nedotáhl, viz Konqueror, Nautilus a jiní. (Takové Safari bych si nechal líbit...)

    Nastavení lze provádět běžným textovým editorem – doporučuji vyhledat soubory user.js, prefs.js, userChrome.css apod... ^_~

    Nastavení, která mohou různé šťouraly zajímat, jsou docela normálně zdokumentována, pro nějaké 1337 lahůdky si holt člověk musí asi přečíst zdrojáky ^_^

    A fakt netuším, co je na profilu za windowsovinu... Uživatel na Windows ani nepozná, že Firefox má nějakou podporu profilů... To jenom na Linuxu jsou tak otravné.
    2.1.2005 10:15 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bomba

    Nastavení lze provádět běžným textovým editorem – doporučuji vyhledat soubory user.js, prefs.js, userChrome.css apod... ^_~

    No bezva, a kde jsou ty soubory uloženy? V ~/.mozilla/default/m8ainto2.slt/, potažmo ~/.mozilla/firefox/8tvkiw18.default/. A kde se dozvím to m8ainto2.slt? No přece v ~/.mozilla/appreg ;-) To dá rozum. Jo tenhle soubor je pro vi, vim, sed, ed, awk jak dělanej. Když už jsme u té konfigurace, tak se koukněme blíže, kolik že to tam máme texťátků? No ono je jich dokonce víc jak polovina, hurá! Krom toho nějaké ty BerkleyDB (běžně až 4) a nejaký sajrajt neidentifikovatelného původu XUL.mfasl. Jen název napovídá: "Tady nikdo není, tady je XUL." Ať žijí krotitelé duchů.

    Admin App serveru s pár desítkama uživatelů už teď přímo učůravá blahem, když má udělat default profil. To si ani nemusí přečíst obvyklé doporučení, když se porouchá něco v chrome registry, nebo ve spoustě těch ostatních úžasných rdf souborů: "Smažte uživatelský profil a spusťte znova." Upgrade na novou verzi se pak stává noční můrou. K tomu se nám přidá, že občas nějaký ten BFU pozná, že tam přece jen nějaké profily jsou a v adresáři ~/.mozilla/default/ adresář nebude jeden, ale třeba dva a kterej z nich je ten pravej se dozví v ~/.mozilla/appreg

    A to všechno proč? Pro slepičí kvoč. Protože woknovvs. V unixových systémech všechno tohle na první pohled jasně řiká: K ho..nu. A to jsem ještě nezabředl do dalších radostí.

    Jenže tohle všechno uhrovitý puberťáček se svým vytuněným Gentoo na desktopu může pochopit jen stěží, co je třeba vadného na .xpi (instalace v běžícím Xclientu pod rootem a po každém upgrade znova a znova a znova)

    Jako třešničku na dortu přidejme globální konfiguraci v /usr/lib/mozilla[-firefox]/defaults/ a na jiných podobně srandovních místech odlišných od spávného /etc. A nezapomeňme na příjemnou skutečnost, že některé add-on's se začnou chovat hodně podivně (slabé slovo), když se je začnete pokoušet konfigurovat globálně. K silvestrovské zábavě bych doporučil skusit to třeba u mozexu, ale to už jsem prošvih.

    A fakt netuším, co je na profilu za windowsovinu... Uživatel na Windows ani nepozná, že Firefox má nějakou podporu profilů... To jenom na Linuxu jsou tak otravné.

    Co poznají uživatelé na parodii na OS je mi u p... kradené. Co poznají uživatelé na Linuxu je mi skoro taky tak, ale co zakusí správce s touhle naprosto zbytečnou windovvsovatinou mi sakra jedno není. A že je to to windovvsovatina je na první pohled jasné. Programátora na jakémkoliv u*nixu by něco takového v životě ani nenapadlo, natož aby se s tím programoval. Jediné, kde něco tak geniálního mohlo vzniknout je jistá parodie na OS, protože jen na něčem co má (pořádnou) multiuževatelskou podporu poslední dva roky mohl vzniknout v někjakém chorém mozku takový blbý nápad.

    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    2.1.2005 13:46 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bomba
    :-D Tady mi nekdo usetril hodne psani.

    Jinak se obavam, ze jedinym resenim, jak dostat ten prohlizec do standardniho stavu, je fork a oddeleny vyvoj pro Linux. Dokud to bude pod nadvladou vyvojaru pro Windows, tak se toho priserneho humusu v profilech nikdy nezbavime. :-(
    2.1.2005 14:06 Spike411
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bomba
    Jo, s defaultním profilem jsem si taky užil... a ten zbytečný balast okolo prostě tak nějak ignoruji – to nejdůležitější opravdu člověk najde v souborech, které jsem uvedl.

    Vůbec, proč se zabývat nějakým blbým windowsovským Firefoxem, když je tu tolik skvělých nativních browserů. A když se někomu něco nelíbí, tak přece může hýbnout zadkem a napsat vlastní prohlížeč nebo se zapojit do vývoje nějakého stávajícího...

    Že spousta pravověrných *nixových programů/balíků má své komponenty rozlezlé různě po filesystému, to přijde všem naprosto v pořádku... (Takové KDE třeba... Můj oblíbený Enlightenment také nemá globální konfiguraci v /etc, hm, čím to bude? Že by ho někdo portoval z Windows?)

    Zajímalo by mě, co mám teda tunit? Snad ne Mandrake, pro lásku boží?! A na systému bych rád také pracoval, takže LSF zatím nepřipadá v úvahu. Z Debiana jsem také docela rychle utekl.

    A když už jsme u těch parodií – koho kdy napadlo cpát Windows nebo Linux na servery? Od toho je tu přeci *BSD. No a na práci Mac OS X, jak jinak.

    Pokud vím, tak multiuživatelskou „podporu“ (ehm, jasně, dost mizernou, ale minimálně mohl mít každý uživatel svůj wallpaper a nějaké to vlastní nastavení ^_~) měly už W98... NT4.0 jsem kdysi viděl jenom z velké dálky, tam nevím, jak to fungovalo...

    Nemám rád lidi, kteří nedokáží být ani trochu objektivní (občas mám problémy vyrovnat se sám se sebou).

    BTW S uhry už nějakých pár měsíců problémy nemám a beztak poslední dva roky nebyly vidět pod vousy... ^_~
    2.1.2005 14:59 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bomba
    Spíš se stanu já CEO Microsoftu, než KDE pravověrným *niovým programem.
    2.1.2005 15:31 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bomba
    Nene, s tím nemůžu souhlasit. Tebe si jako CEO MS dokážu představit snáz. Oni akcionáři MS nemůžou být úplně blbý a doba, kdy "Devlepors, Developers!" bylo zárukou budoucích (tím myslím těch současných, však si rozumíme) zisků. Co nevidět se kyvadlo přehoupne a v MS se zase bude muset začít makat.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    2.1.2005 18:36 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bomba
    V MS už se IMHO tvrdě pracuje. MS bude muset v tomhle desetiletí přijít s novou "generací" svých produktů - aby se zbavil té staré. Yetiho jako CEO u MS? Proč ne, stát se může leccos. Určitě je to pravděpodobnější než, že budu já CEO čekohokoliv :-)
    Copak toho není dost?
    2.1.2005 09:47 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bomba
    Když holky toho maj asi dost aby ještě měnily konfiguraci ;-)
    2.1.2005 10:20 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bomba
    jo, ale ať si teda nechaj od cesty to svoje 1337 c00l Firefox. S tím co zatím předvedli můžou oslovit, tak leda 1337 c00l widláka. (Bez ohledu na to jestli zrovna zkouší ten 1337 c00l Kinux.)
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.