Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Port počítačové hry Gorky 17 na Linux je nyní dokončen (demo) a už brzy se dostane k distributorům. Jedná se o hororovou hru kombinující prvky RPG a strategie.
Tiskni
Sdílej:
Jo a dopadne to jako s Robinem Hoodem (http://www.robinhood-game.com/web/en/robinhood.php?m0=news.txt&m1=news-archive&menu=0&id=0).
Hra se prodávala v ČR se slušným překladem pro Win32 (a mizernými hlasy ve videu), ale linuxová verze je téměř nesehnatelná i v zahraničí a navíc stojí 10x víc peněz. Tu wokenní mám koupenou, ale zatím ve Wine nechodí.
Škoda.
Jsem na ni zvědavej, na woknech jsem ji kdysi dohrál, poslední kolo mi vrtalo hlavou (to, jak jsem musel používat odhad, ať nenapovídam všem).
Demo už jsem taky dohrál. Kdybych Gorky 17 neznal (ne, že by za to nestály) ... kdyby tak byl Spellcross pro linux
, tak bych utrácel.
Ve Spellcrossu jsou pěkný dema. Nudné? Nabušil jsem tanky a s mobilní pěchotou to šlo. P.S. pokud se nepletu, tak v posledním levelu Gorky17 nešlo sejvovat? Ale to už bylo skoro jedno ... poslední kousek děje.
Jinak, můj postup byl prakticky vždy něco na styl opatrného průzkumu, v případě nalezení nepřítele ústup do připravených pozic a zničení nepřítele. Ve Spellcrossu si nemůžete dovolit prakticky žádné ztráty, jenom zcela výjimečně. A přijít třeba o Leopardy na nejvyšší úrovni a nejlíp ještě s nějakým velitelem? To nejde. Takže se to musí hrát hrozně opatrně…
Šlo "jet" s dvouma či třema tankama (AC měly snad 35++?) a jistit je houfnicema nebo něčim na "dorážení" polomrtvých. Podle síly nepřátel ... nejhorší pro mne byli duchové, ty jsem kosil buď plameňákama nebo mobilní (lítací) pěchotou. Naštěsté draků tam bylo minimum. No a pak na konci ty lítací ... snad plivaly žluto?