abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 53
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (68%)
     (7%)
     (12%)
     (13%)
    Celkem 188 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    23.8.2005 09:36 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše tie premisy

    K tomuto záveru

    " Jelikož existují i tací, kterým s efekty práce plyne rychleji (a zřejmě jich bude více)..."

    by som rád videl premisy. :)

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    23.8.2005 10:00 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tie premisy
    To není tak těžké, přece vývojáři KDE :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.8.2005 10:05 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tie premisy
    LOL :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    23.8.2005 10:04 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tie premisy
    Kdyby je nikdo nechtěl a nepoužíval, nedělaly by se. Když lidé mlčí o tom, že jsou k ničemu, budou se dělat. Když se spousta lidí raduje, jak jsou ty efekty krásné a užitečné, dělají se. Pozitivní masová reakce na evidentní hloupost potěší autora více než znechucení hardcore uživatelů (s jejich názorem už je obeznámen a v podstatě ho ignoruje -> nechcete efekty, tak tu máte Xfce, WM, Blackbox apod. - ne, že bych věděl, jak jsou tyhle vyspělé, ale říká se, že jsou nízkotučné). Mohl bych pokračovat, ale je to stejně nesmyslné jako <noflame> tag...
    Math, as Barbie says, is hard.
    23.8.2005 10:07 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tie premisy
    Kdyby je nikdo nechtěl a nepoužíval, nedělaly by se.

    Tak toto platí aj o istom operačnom systéme :)

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    24.8.2005 00:17 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tie premisy
    Ale ten přeci spousta lidí chce a používá.
    24.8.2005 10:00 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tie premisy
    1) Len aby sem sa vyvarovali nedorozumeniu, tým systémom som myslel MS Windows :)

    2) Ale ten přeci spousta lidí chce a používá.

    Takže?

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    23.8.2005 10:35 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Co je s potřebou?
    je potřeba usnadnění vytvářet

    Co je tedy ta potřeba vytvářet usnadnění? To už nikdo nezná slova třeba a zapotřebí?
    23.8.2005 10:56 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je s potřebou?
    Díky.
    Math, as Barbie says, is hard.
    23.8.2005 15:43 adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je s potřebou?
    Mezi třeba a potřeba je sémantický rozdíl. Múžeš si dát třeba rohlík s máslem, ale nemůžeš si dát potřeba rohlík se salámem :-). A je fajn, když má holka potřebu, ale zapotřebí? :-))
    23.8.2005 19:38 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je s potřebou?
    Význam příslovce třeba je stejný jako zapotřebí. Částice třeba je částice, a tak bude stěží znamenat totéž co nějaké příslovce, objevils Ameriku. Šlo však o podstatné jméno potřeba, které se začalo používat také jako příslovce, což ovšem někdy mate, např. v případě této zprávičky. Musel jsem tu větu přečíst znovu s potřeba jako příslovcem, protože napoprvé nedávala smysl.
    23.8.2005 10:42 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Task basket
    23.8.2005 11:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Task basket
    Ono si stačí prohlédnout i obrázky z KDE 3.5, na které odkazuje další zprávička.

    Něco vypadá hrozně, jako třeba další bubliny v kickeru, nebo extra hnus storage media notification (doufám, že to půjde snadno vypnout).

    Ale jsou tam i dobré věci, třeba nový kio-slave home:/, adblock
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.8.2005 11:16 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Proč byla první věc, která se mi při pohledu na $SUBJ vybavila, Windows 95?
    23.8.2005 11:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Jo, taky jsem myslel, že cílem je usnadňovat práci... ne programovat program skladující programy v rámci programu, který už teď spouští programy.
    23.8.2005 12:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Programů skladující programy je v KDE díky KParts více, například Kontact je pouze kontejner pro kmail, akgregator, knotes, ... .

    A programů spouštějící jiné programy je v systému hafo :-), namátkou, kernel, init, shell, X server, make, gcc, tar ... . O jeden víc, nebo míň, na tom už nesejde.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.8.2005 12:41 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Kontact je taky IMHO naprosto zbytečný program.
    A programů spouštějící jiné programy je v systému hafo :-), namátkou, kernel, init, shell, X server, make, gcc, tar ... .
    Což jistě uznáš, že jsou naprosto odlišné případy. Já mluvím o grafickém programu, který sedí na desktopu v podobě obyčejného okna. Do toho okna můžeš z desktopu nebo z menu přetahovat programy, které mohou, ale nemusí být spuštěné. Jinými slovy: zbytečnost.
    23.8.2005 15:49 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Zbytečnost je interaktivní shell, nepoužívám ho, ale vykládám to někomu a přesvedčuji ho o tom. Nepoužívaj KDE a je to, co je ti do toho, že někdo dělá něco, co považuje za užitečné a ty ne?
    23.8.2005 16:24 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Nepoužívaj KDE a je to, co je ti do toho, že někdo dělá něco, co považuje za užitečné a ty ne?
    Co je mi do toho? Mně KDE vyhovuje a rád bych, aby mi vyhovovalo i nadále.

    Když o nějaké aplikaci prohlásím, že ji považuji za zbytečnou, nikomu tím neupírám právo ji používat. Jen vyjadřuji svoje přesvědčení, že talent člověka, který ji napsal, byl vyplýtván na věci, která desktop neposunula kupředu. Tak mi ty neupírej možnost komentovat směr, kterým se hodlá můj oblíbený desktop ubírat.
    23.8.2005 17:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    plný souhlas
    23.8.2005 12:40 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Myslíte, že spoustě uživalům to práci snad neusnadní? Pokud si přinesou z půjčovny DVD a první věcí kterou s ním zamýšlí, je udělat si kopii, proč si nenastavit, ať se po vložení spustí třeba K9Copy? Jistě jedná se o další proces, který bude mít svou režii. Vyplatí se tato pro toho či onoho?

    Nebo by mněl po vložení DVD jít na plochu čí do menu, spustit K9Copy a přistoupit na DVD přímo z něj? Nebo pro něj bude nejlepší jít do konsole a udělat to třeba mencoderem?

    Já samozřejmě nemám odvahu spekulovat, jaké je to jedíné správné řešení ... co by se mělo či nemělo dít po vložení DVD - tohle nechť si rozhodne ten který uživatel. Možností má několik. Ale zdá se mi, že tato notifikace je jasný tah na branku - usnadnit/zjednodušit práci spoustě uživatelům, i když sám toto usnadnění využívat nebudu.
    23.8.2005 17:42 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Pokud si přinesou z půjčovny DVD a první věcí kterou s ním zamýšlí, je udělat si kopii, proč si nenastavit, ať se po vložení spustí třeba K9Copy?
    a co když si DVD nepřinese z půjčovny a nebude ho chtít kopírovat, jak to ten soft pozná?

    opravdu si nedovedu představit uživatele, který by chtěl kopírovat každé DVD (resp. každé určitého typu), které vloží do mechaniky ... takže před tím kopírováním to bude chtít ještě nějaké potvrzení - takže to bude chtít alespoň jeden klik ... hm, ale na jeden klik po vložení DVD jej to může zkopírovat, aniž by to potřebovalo nějakou detekci vložení nebo automatické spuštění kopírovacího programu ... takže kde je ta výhoda, kde ten uživatel ušetří?
    Jistě jedná se o další proces, který bude mít svou režii.
    btw, tohle by mě celkem zajímalo, jak je to řešeno ... poněkud jsem se ztratil, co mi v systému všechno běží či neběží za démony, mám pocit, že jsou činnosti, na které se používají různé věci na to samé, takže bude jistě ideální, když si KDE rozběhne ještě vlastní potvůrky, protože stávající řešení jistě nebudou vyhovovat, ale programy jsou na nich již závislé, takže už to vidím jak za časů starých Window$ - samý konflikt na zařízení, zablokované programy ...
    Ale zdá se mi, že tato notifikace je jasný tah na branku - usnadnit/zjednodušit práci spoustě uživatelům, i když sám toto usnadnění využívat nebudu.
    spoustě usnadnit a všem uživatelům zbytečně čerpat systémové prostředky - a pak se linuxáci rozčilují, když si někdo dovolí v diskusi podotknout, že linux je rozežraný ... :-/
    23.8.2005 19:09 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    V tomto je moje představivost větší. Vemu-li sestru tak jsem přesvědčen, že by v 99% případů po strčení audiocd chtěla aby začalo, stejně tak videocd či dvd - prostě strčit a hrát. Tohle jí ten dialog umožní, a nejde jen o ni, tohle může vyhovovat možná statisícům, možná miliónům uživatelů.

    Opravdu víte, že to bude čerpat systémové prostředky těm, kteří o to nebudou mít zájem? Nebude to podobné jako např. s nedávno uvedeným "Správcem médií"?

    Kcontrol > Komponenty > Správce služeb > Osdšrtnutí spustit při spuštění.
    24.8.2005 11:19 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Vemu-li sestru tak jsem přesvědčen, že by v 99% případů po strčení audiocd chtěla aby začalo, stejně tak videocd či dvd - prostě strčit a hrát.
    asi mám já i mí přátelé zastaralou techniku, ale nikdo z nás nevlastní stolní přístroj, který by po vložení média začal přehrávat, vždy je potřeba stisknout "play" (plusmínus nějaké modifikace, jakože médium lze zasunout stiskem play místo eject a pak to tedy hrát začne nebo že se to umí automaticky přehodit na zdroj, do kterého bylo vloženo médium)

    vyjímkou jsou autorádia, tam jde ale o jasný kompromis minimalizace nutné obsluhy (často provádí řidič, který by se měl soustředit na jiné věci) versus komfort obsluhy

    takže, když to výrobcům stolních zařízení nepřijde vhodné, opravdu to vyhovuje "možná statisícům, možná miliónům" a počítač by to měl dělat by default?

    - pokud se máme přibližovat se snadností obsluhy těm lamám, co si neumí přečíst ani návod od televize, nebylo by snad vhodnější, aby se to chovalo (a vypadalo) co nejpodobněji, jako jiné přístroje, aby to pro lamu znamenalo co nejméně změn/nových věcí na učení?
    Tohle jí ten dialog umožní, a nejde jen o ni, tohle může vyhovovat možná statisícům, možná miliónům uživatelů.
    tohle jí může umožnit i pokud si spustí kscd a nastaví, aby vložená audiocd přehrával (to už je teď možná jeho default nastavení) - to je jednorázová akce, jelikož KDE si ukládá informace o session, příště se jí pustí samo
    Opravdu víte, že to bude čerpat systémové prostředky těm, kteří o to nebudou mít zájem? Nebude to podobné jako např. s nedávno uvedeným "Správcem médií"?
    ještě jsem nestihl objevit, co je "Správce médií" :) nicméně každá featura nějaké systémové prostředky stojí
    24.8.2005 14:31 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Nebudu to prodlužovat neb se mi zdá, že v tom máte jasno jak se desktop má a nemá chovat, které jsou ty hranice, za které už nelze jít. Fajn, možná máte pravdu. Já Vás přesvědčovat nebudu.

    Stále zůstávam v domnění, že tento dialog je udělán pro obyčejné uživatele s cílem usnadnit/ulehčit jim práci s počítačem. Nevidím v tom nic špatného.

    Argumenty které včera/dnes zazněly - mi osobně je to k ničemu, zabere to místo na disku, už jsem to někde viděl, počítač bude chytřejší než já - mě v ničem nepřesvědčily, že by šlo o myšlenku špatnou, stejně jako přirovnání s autorádi a stolními přehrávači.

    Přidám ještě pár obrázků, když už jsme se o této funkci bavili a mnozí se nad tím ani neobtěžovali zamyslet, o co vlastně jde:

    services storagemedia1 storagemedia2 storagemedia3 storagemedia4 storagemedia5
    24.8.2005 17:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Nebudu to prodlužovat neb se mi zdá, že v tom máte jasno jak se desktop má a nemá chovat, které jsou ty hranice, za které už nelze jít.
    nápodobně - tedy s tím rozdílem, že jsem-li stavěn do posice, že vytyčuji hranice, pak protistrana má zřejmě naopak naprosto jasno v tom, jaké principy by se měly zrušit a jaké území opustit ...
    Stále zůstávam v domnění, že tento dialog je udělán pro obyčejné uživatele s cílem usnadnit/ulehčit jim práci s počítačem. Nevidím v tom nic špatného.
    a) jak definujeme "obyčejného uživatele"?

    b) cíl je správný

    c) zvolená cesta k cíli se dá v závislosti na a) popsat v rozmezí "není ideální" až "je od základu špatná"
    Argumenty které včera/dnes zazněly - mi osobně je to k ničemu, zabere to místo na disku, už jsem to někde viděl, počítač bude chytřejší než já - mě v ničem nepřesvědčily, že by šlo o myšlenku špatnou,
    pokud považujete "už jsem to někde viděl" za přímý argument proti autorunu, pak je jasné, že se nedohodneme, poněvadž buď

    a) způsob našeho myšlení je radikálně odlišný

    nebo

    b) výše citované je jen provokace a pokus o diskreditaci diskuse

    jinak, když už jsme offtopic, hodí se sem ještě přidat citát, který dnes v jiné souvislosti použil Robert: I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
    stejně jako přirovnání s autorádi a stolními přehrávači.
    toto přirovnání považuji za vysoce relevantní, jestliže počítač má vykonávat stejnou funkci a mají jej obsluhovat stejní "obyčejní uživatelé" - pokud je nepřesvědčivé, stálo by zato odargumentovat, proč by se měl počítač chovat jinak?
    Přidám ještě pár obrázků, když už jsme se o této funkci bavili a mnozí se nad tím ani neobtěžovali zamyslet, o co vlastně jde:
    u některých ty myšlenky možná neskončily právě jen u těch obrázků ... jinak mi není tak úplně jasné, jaký mají screenshoty ovládacího centra vztah k podstatě problému ...?
    24.8.2005 23:56 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Já jsem pořád ten, který neví a rád by prozřel. Rozdodně žádná snaha o diskreditaci (nevím co je důkaz přímý/nepřímý). Od začátku si kladu otázku proč tato služba vyvolává takové reakce, jaké zde padly a padat dále budou? Zašlo se snad touto službou až moc daleko a měl by se zvednou prst a říct POZOR NA TEN ČI ONEN DŮSLEDEK nebo je problém někde jinde? Nic takového jsem se však nedozvěděl - teda mohl jsem něco přehlídnout a zato se moc omlouvám.

    S věží jste mě opravdu nepřesvědčil. S věží audiocd pouze přehraju. Počítač je ale trochu složitejší mašinka, a kromě přehrání si ho mohu zkopírovat na disk nebo převést do jiného formátu. Do stejné PC-mechaniky však mohu vložit také CD video, datové a nebo prázdné... navíc CD není jediné typ "přenosného" média, které může být do počítače vloženo.

    Proč by tedy počítač po detekci média nemohl uživateli nabídnou dostupné možnosti? Dříve se médium muselo přimountovat ručně, následují butonky na mount média, dále automount / supermount / hal a jde se ještě dál a dál

    Proč obrázky? třeba proto:
    spoustě usnadnit a všem uživatelům zbytečně čerpat systémové prostředky
    25.8.2005 21:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Zašlo se snad touto službou až moc daleko a měl by se zvednou prst a říct POZOR NA TEN ČI ONEN DŮSLEDEK nebo je problém někde jinde?
    co se týče vztyčeného prstu, že se zašlo moc daleko - že se jde špatným směrem, ten je na místě obecně, tato služba je jenom konkrétní příklad, netřeba se tázat "proč zrovna tato služba", je toho více, jen tato se zrovna (losem) vytáhla na světlo boží
    S věží jste mě opravdu nepřesvědčil. S věží audiocd pouze přehraju. Počítač je ale trochu složitejší mašinka, a kromě přehrání si ho mohu zkopírovat na disk nebo převést do jiného formátu. Do stejné PC-mechaniky však mohu vložit také CD video, datové a nebo prázdné... navíc CD není jediné typ "přenosného" média, které může být do počítače vloženo.
    prosím nezobecňujte zavádějícím způsobem, když je řeč o konkrétním příkladu - argumentoval jste konkrétně svojí sestrou, která chce vložit CD do počítače a začít jej přehrávat(*), takže nemluvme o prazdných CD, natožpak (vypalování) datových CD nebo o úplně jiných médiích

    já to ještě zkonkretizuji na to Audio-CD, protože DVD přehrávačů jsem v akci zas tolik neviděl, prakticky všichni v mém okolí přehrávají na počítači - z hlediska problému je snad jedno, že u počítače to může strčit do stejné mechaniky, zatímco v (audio-only) věži si Video-CD nepřehraje

    pokud jsem to správně pochopil, Vy jste na základě zkušenosti se svojí sestrou usoudil, že spousta uživatelů takové chování vyžaduje (vložím - samo se přehraje)

    já jsem jako protiargument uvedl, že u klasického přehrávače musím k přehrání stisknout play, že se to samo nepřehraje, a tudíž se domnívám, že samopřehrávací featura příliš vyžadována není, když ji výrobci neimplementují

    nyní by mě zajímalo, z jakého důvodu se Vám jeví tento argument jako nepřesvědčivý? například nedůvěřujete průzkumům trhu, které výrobci přehrávačů dělají, či proč?

    (*) což byla mimochodem poněkud neadekvátní reakce na moje zděšení z toho, že by někdo snad chtěl každé vložené DVD kopírovat - touha některých speciálních jedinců začít přehrávat každé vložené přehratelné CD je pro mě již představitelná
    Proč by tedy počítač po detekci média nemohl uživateli nabídnou dostupné možnosti? Dříve se médium muselo přimountovat ručně, následují butonky na mount média, dále automount / supermount / hal a jde se ještě dál a dál
    to je velmi sugestivní, řekl bych manipulativní, otázka - proč by ne, že?

    problém je, že otázka by měla znít "Proč by tedy počítač po detekci média nemohl uživateli vnucovat výběr z dostupných možností?" - on totiž ty dostupné možnosti již dávno nabízí ...

    celé je to totiž postaveno úplně obráceně, než by mělo být ... princip autorunu je "udělal jsem nějakou činnost (zasunul CD), tak zkus uhodnout, co chci dělat (přehrávat? hm, ale já jsem zrovna vyjímečně chtěl kopírovat ...)" - to je špatně, princip by měl být "chci něco udělat (přehrávat CD), tak vykonej všechny činnosti, co jsou k tomu potřeba (zasuň CD tray a pusť přehrávání)" ... ostatně již zde bylo zmíněno, že to takto funguje u těch stolních CD přehrávačů, dám CD na plotnu a stiskem play se zasune a začne hrát

    zatím to žonglování s CD musíme provádět ručně ... ale až se o naše pohodlí budou starat roboti :-), jistě bude smysluplnější dát příkaz "přehraj mi Abbey Road", nežli "nahraj do paměti Abbey Road (a hádej, jestli to chci přehrát nebo zkopírovat nebo odeslat kamarádovi na Mars ...)" - absolutně nechápu, proč se to nyní musí dělat tím druhým způsobem, když ten navíc s sebou nese více technických komplikací ...???
    Proč obrázky? třeba proto:
    spoustě usnadnit a všem uživatelům zbytečně čerpat systémové prostředky
    hm, takže to měl být důkaz toho, že spuštění ovládacího centra sežera zase více prostředků obsahujíc další moduly, že se při startu musí dělat další check navíc, jestli spustit toho či onoho démona, že se kód těch serepetiček nepotřebně válí na disku ...?
    26.8.2005 02:56 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    prosím nezobecňujte zavádějícím způsobem, když je řeč o konkrétním příkladu - argumentoval jste konkrétně svojí sestrou, která chce vložit CD do počítače a začít jej přehrávat(*), takže nemluvme o prazdných CD, natožpak (vypalování) datových CD nebo o úplně jiných médiích
    pokud jsem to správně pochopil, Vy jste na základě zkušenosti se svojí sestrou usoudil, že spousta uživatelů takové chování vyžaduje (vložím - samo se přehraje)
    Tak to jsme se nepochopili. Sestře by to ten dialog(služba) umožnil. Žádný default jsem z tohoto konkrétního případu nevyvodil. Ostatní by se samozřejmě rozhodli podle svých konkrétních potřeb a přání. Měl jsem z Vaše předešlé reakce (jak jste zmínil tu věž) pocit, že jste se na ten obrázek, kterým tato diskuse začla, ani nepodíval (volba always do that for this type of media) a přidal jsem taky proto ještě obrázky další. Ta služba není jen o audiocd, navíc umožňuje zvolit čím přehrát, v čem otevřít, nedělat nic atd. Jak tato služba bude ve skutečnosti fungovat či kam by se mohla dá vyvíjet ponechávám stranou.

    Já se od začátku na službu "storage media notification"dívám jako na celek. Hluboce se Vám omlouvám, že jsem se již dříve nevyjádřil jasněji a srozumitelněji.

    To je tak vše, co mohu teď v pozdních hodinách říct. Úplně jsem se v diskusi ztratil a nevím, čí jsem. :-) Raději si to ještě nechám projít hlavou.
    23.8.2005 12:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: storage media notification
    Win95 měly Storage Media Notification? Já myslel, že podobná okna na mě vybafnuly až u XP, ale 100% si jistý nejsem.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.8.2005 11:51 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Task basket
    Já už trošku uvažuji co se bude s KDE dít dál, tzn. po verzi 3.5. A tato zprávička je o té budoucnosti, aspoň tak tomu rozumím. Ta plasma (je zmíněna v appelu) a vše okolo ní mi přijde jako jedna z největších změn, která nás čeká. Do jaké míry to bude revoluční, si zatím moc představit nedokážu.
    23.8.2005 11:36 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Task basket
    začínám mít pocit, že KDE 3.5 bude poslední verze KDE, kterou budu (se skřípěním zubů) používat (viz též komentář k následující zprávičce) :-(

    je to škoda, KDE má spoustu pěkných featur a je pro něj spousta pěkných aplikací; jestliže se však autoři rozhodli mi práci co nejvíce znepříjemňovat ve prospěch rádoby "eye candy" a stylem "program ví nejlépe, co chce uživatel udělat", budu se muset poohlédnout po něčem jiném ... :-/
    23.8.2005 14:24 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Task basket
    "eye candy" a stylem "program ví nejlépe, co chce uživatel udělat", budu se muset poohlédnout po něčem jiném ... :-/
    Hlavne u tech, kteri vidi desktop poprve, je na prvni pohled cool design dost dulezity pro prvni dojem. Ze to cloveka casem unavi, je druha vec - ale to uz si to vetsinou dokaze sam nastavit, presne jako ty.

    A "co chce uzivatel udelat", to vetsinou lidi vedi. Bohuzel, ve vetsine desktopu vetsinou nevedi JAK. A nez se zorientuji (a automaticke funkce povypinaji), je uplne v poradku, ze jim "program" nabidne pravdepodobnou moznost.

    Nevim, proc by se meli vyvojari orientovat na zkusenych uzivatelich, kteri se davno naucili programy nastavovat k obrazu svemu a uz zapomneli, ze taky videli neco poprve v zivote a neumeli s tim delat vubec nic.

    Takovy super-user si prece radsi stejne napise vlastni desktop (na zaklade FVWM), ne? :P
    23.8.2005 17:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Task basket
    promiň, ale Window$ už tu máme

    já bych rád desktop nabitý funkcemi, ale ne zbytečnostmi - což mi FVWM nesplňuje; KDE k tomu směřovalo, ale v trojkové řadě se už evidentně odklání a čtyřka bude zřejmě namísto očekávaných oprav chybných koncepcí (např. omyl zvaný arts) naopak jejich sbírkou

    nejlepší by bylo, kdyby si ti magoři, kteří nevydrží týden se stejným stejným stylem oken, udělali z KDE fork, a těch pár skalních vývojářů pokračovalo směrem, kterým se KDE na počátku vydalo, a spojili síly s těm, co KDE opustili právě kvůli tomu, kam KDE směřuje nyní

    btw, člověk, který vidí desktop poprvé, nepozná "cool design", protože nemá s čím srovnávat
    23.8.2005 19:11 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Task basket
    btw, člověk, který vidí desktop poprvé, nepozná "cool design", protože nemá s čím srovnávat
    Ale pozna. A v naproste vetsine uz videl ten z MS Windows, v mensine ten z Apple.
    24.8.2005 11:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Task basket
    ty už to nehul ;-)
    člověk, který vidí desktop poprvé ...

    A v naproste vetsine uz videl ...
    WTF?
    25.8.2005 03:14 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Task basket
    arts už je snad definitivní mrtvola aspoň deset metrů pod zemí, nebo se mýlím? Doufám, že ne, teda.
    Copak toho není dost?
    25.8.2005 21:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Task basket
    bohužel, nezdá se mi, že by už zakopali :-( ... no, snad se dočkáme ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.