abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    7.5. 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 556 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 09:58
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Populární služba Last.fm bude zpoplatněna pro uživatele mimo Spojené království, Spojené státy a Německo. Pokud budete i nadále chtít poslouchat streamovanou hudbu, budete muset platit 3 eura za měsíc.

    25.3.2009 10:06 | Luboš Doležel (Doli) | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.3.2009 10:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    :-(
    belisarivs avatar 25.3.2009 10:43 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Nasrat. Jeste ze tu mame torrenty.

    Ja last.fm stejne prestal pouzivat protoze mi obvykle poustel nejake nerelevantni kraviny.

    Ze srandy jsem jednou zkusil "Heavy death metal" a pustilo mi to nejaky sladak od Paris Hilton. Docela hlina.

    "5 ze 4 ctenaru Bravo GIRL posloucha Heavy Death Metal".

    IRC is just multiplayer notepad.
    25.3.2009 11:00 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Last.fm pouští relevantní věci, poslouchám ho hodně často. Jen člověk nesmí pouštět hudbu podle tagů (ty jsou často hodně mimo), nýbrž podle similar artists (to funguje naprosto dokonale).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    25.3.2009 19:33 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Heavy death metal? Co si pod touhle nálepkou můžu představit? V životě jsem o něčem podobném neslyšel, ani se nedivím, že ti to pustilo Paris, jelikož na last.fm lidi různé legrační interprety jako ona označují podobnými tagy (viz Eva a Vašek jako "brutal death metal").
    25.3.2009 22:01 ----------------
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Hrdelni rev, jako kdyz te vrazdi... To mozna ta Paris splnuje...

    25.3.2009 10:15 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    :-(

    25.3.2009 10:53 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    To si snad dělají srandu :-( Navíc nikde se v diskuzi pod blogpostem s oznámením nezmiňují o tom, že by to po nich požadovala vydavatelství (i přes přímé otázky na toto téme), je to zjevně jejich dobrovolné obchodní rozhodnutí :-(

    No nic, půjdu zkusit jestli Tor s exitpointy v US, UK nebo Německu má dostatečnou přenosovou rychlost. Případně nějaká ta klasická proxy by také mohla možná stačit...

    Nebo třeba by nemuseli kontrolovat IP adresy a stačilo by jim to že registrovaný uživatel uvedl jako zemi bydliště US, UK nebo Německo. Tak to třeba funguje v internetovém obchodě s non-DRM hudbou 7digital - stačí, aby člověk uvedl jako svojí adresu nějakou existující adresu (PSČ) v UK a má vystaráno, může nakupovat hudbu neomezeně, mám to vyzkoušeno ;-)

    Ale bojím se že Last.fm tohle bude mít ošetřeno lépe, obzvláště když je to jejich vlastní obchodní rozhodnutí a nejsou k tomu pouze nuceni vydavateli.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.3.2009 10:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Asi rostly náklady a reklama nenesla :-( Ne že bych tuhle funkci Last.fm používal často, ale občas to bylo fajn.
    default avatar 25.3.2009 11:12 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Tak to třeba funguje v internetovém obchodě s non-DRM hudbou 7digital - stačí, aby člověk uvedl jako svojí adresu nějakou existující adresu (PSČ) v UK a má vystaráno, může nakupovat hudbu neomezeně, mám to vyzkoušeno ;-)

    Obávám se, že jen zbytečně utrácíš. :-D

    25.3.2009 12:03 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Nejsem žádný moralista, podporuji reformu autorského práva a úplnou legalizaci sdílení audiovizuálních děl (a jsem toho názoru, že je to tak správné a morální). Hudby mám staženo přes 100 GB. To ovšem neznamená, že nejsou věci, za které jsem ochoten něco zaplatit.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.3.2009 12:16 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    podporuji reformu autorského práva a úplnou legalizaci sdílení audiovizuálních děl (a jsem toho názoru, že je to tak správné a morální)
    A jak bys resil zivobyti muzikantu a pokryti vsech nakladu spojenych s vydanim hudebniho / video dila? (a fakt nechci slyset ten blabol o tom, ze muzikantum bude na uziveni stacit zisk z koncertu...)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    default avatar 25.3.2009 12:44 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Vidíš to moc černě. :-D

    A jak bys resil zivobyti muzikantu

    Chodili by k xm na polívku. :-D

    pokryti vsech nakladu spojenych s vydanim hudebniho / video dila

    To by odpadlo, protože by to vydavatelství rovnou nahrávala na vstupenku do kriminálu. :-D

    25.3.2009 13:13 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Ano, samozřejmě, zisk z koncertů a dobrovolných příspěvků (kdo chce, CD/DVD si koupí či ocení umělce přímou platbou přes net). To není žádný blábol. Jen by se tím omezily zisky vydavatelství (neflexibilních dinosaurů), což je jedině dobře.

    Aneb to co veřejně prohlásili někteří poslanci švédského parlamentu:
    "Decriminalizing all non-commercial file sharing and forcing the market to adapt is not just the best solution. It's the only solution, unless we want an ever more extensive control of what citizens do on the Internet."
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.3.2009 13:21 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Ano, samozřejmě, zisk z koncertů a dobrovolných příspěvků (kdo chce, CD/DVD si koupí či ocení umělce přímou platbou přes net).
    Tyhle pohadky si nech pro deti. Priohybas si realitu tak, aby vyhovovala tvemu "svobodnemu" nabozenstvi. Z dobrovolnych prispevku by samozrejme kapela zit nemohla, takze zbyvaji koncerty a tam by sis mel uvedomit, ze existuji typy hudby a muzikantu, kteri se proste nevyjadruji tak, ze se nazene par tisic lidi pod podium a zabrnka se jim na kytaru nejaky hit...

    Budoucnost digitalniho obsahu je v opusteni placeni per track a zavedeni sluzeb na principu predplatneho.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    25.3.2009 13:22 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    > Ano, samozřejmě, zisk z koncertů a dobrovolných příspěvků (kdo chce, CD/DVD si koupí či ocení umělce přímou platbou přes net). To není žádný blábol. Jen by se tím omezily zisky vydavatelství (neflexibilních dinosaurů), což je jedině dobře.

    :-D Ty jsi dneska spadl z postele, ne?

    Mimochodem, neříkej mi, že bereš za svou práci mzdu. Myslím, že daleko lepší řešení by bylo, kdyby ti až vaši zákazníci dávali (dobrovolně) za produkty vaší firmy peníze. To není žádný blábol. Jistě by sis vydělal na mnoho CD a DVD.

    gtz avatar 25.3.2009 19:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    no přece musí mít stále to nejrychlejší vybaveni , aby přenos stíhal .... , myslím ,že přenos bude hlídán při logování přes IP atd. tím pádem se bude vidět jak se vypořádají s přenosem přes nějaký anonymizer s německým DNS. Uvidíme co bude dále.

    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    26.3.2009 06:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Co do toho plácáš DNS? :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.3.2009 11:40 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Ja jiz subscription na Last.fm platim, takze doufam, ze se pro me nic nemeni a ze to neznamena jeste platit navic k tomu... Ale me fascinuji ti, co se tu nad tim rozhorcuji. Nikdo po vas nechce penize per skladba, poustet si tam toho muzete kolik chcete, playlisty si stavet, ale vy stejne budete drzkovat. Dokud vam vsichni nebudou servirovat hudbu a filmy zadarmo na zlatem podnose, tak budete furt porvavat, ze?

    Co se mi ovsem nelibi je to, ze vyvoj Last.fm app jaksi vypada, ze je v hibernaci a iPhone aplikaci nemaji pro vsechny staty... pokud ted chteji penize od vsech, povazoval bych za ferove, aby se v tehle oblasti neco hnulo kupredu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    default avatar 25.3.2009 11:56 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Nikdo po vas nechce penize per skladba, poustet si tam toho muzete kolik chcete, playlisty si stavet, ale vy stejne budete drzkovat. Dokud vam vsichni nebudou servirovat hudbu a filmy zadarmo na zlatem podnose, tak budete furt porvavat, ze?

    A proč se tomu divíš? Tady třeba borec je na začátku života, země, ve které bude žít ještě nejmíň padesát let, mu de do prdele a jeho jediná starost je nějakej podělanej hokej v televizi.

    25.3.2009 13:13 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    > A proč se tomu divíš? Tady třeba borec je na začátku života, země, ve které bude žít ještě nejmíň padesát let, mu de do prdele a jeho jediná starost je nějakej podělanej hokej v televizi.

    Taky bych se vsadil, že vždycky, když si ve své zlaté vaně dává kaviár a šampaňské, tak nemyslí na hladové v Africe. A vůbec.

    25.3.2009 13:16 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Tak vidíte. Říkal jsem to už minule. Sociální sítě jdou pomalu, ale jistě do pryč. Jen mě překvapilo, že tato má finanční problémy (pravděpodobně vysoké náklady a nízké příjmy). Spíš bych čekal nezájem uživatelů. Ale ono to je v důsledku jedno...

    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.3.2009 13:22 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Sociální sítě jdou pomalu, ale jistě do pryč.
    Ale houbelec. Jen se to vycisti od tech, co by vsechno chteli zadarmo.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    25.3.2009 13:26 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Ale už to nebudou sociální sítě roztažené po celé společnosti. Budou to spíš síťky velikosti síťky na ping-pong.

    Na druhou stranu získají smysl -- budou v nich především ti, kteří je opravdu potřebují (a jsou proto ochotni zaplatit za jejich užívání).

    25.3.2009 22:07 ----------------
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    A spousta lidi zacne pro zmenu zase chlastat jako driv, ze?

    25.3.2009 19:35 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Freshmouse prorok, freshmouse bojující, nikdy nezklame. :-D
    26.3.2009 09:30 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Říkat si Prorok, to už je skoro politická provokace. :-)

    26.3.2009 10:49 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    To ty ale rád, co? :-)
    Grunt avatar 25.3.2009 13:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Počkat a proč vlastně? Co pořád tyto země mají a ostatní ne? Nepřipomíná vám to oponu, ale jen přesně z druhé strany?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.3.2009 13:27 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    > Nepřipomíná vám to oponu, ale jen přesně z druhé strany?

    Nepřipomíná. Past.fm je soukromý produkt (nebo služba) a může mít distribuci, jakou chce.

    Grunt avatar 25.3.2009 13:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Jasně, spíš mi jde o důvod zamítání obsahu obyvatelům jiných zemí než USA. Co tam lidi mají a já ne? Internetu se neříká celosvětová síť jen tak pro nic za nic.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.3.2009 13:36 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Ve zprávičce se píše, že ještě UK a Německo, nejen USA. Ale nevím a popravdě je mi osud Last.fm zcela ukradený.

    Grunt avatar 25.3.2009 13:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Ve zprávičce se píše, že ještě UK a Německo, nejen USA.

    Dobře, oprava: Co obyvatelé UK, Německa a USA mají a já ne? A když se jako skutálím z humen a skončím na druhé straně hranice, tak jako zázrakem TO budu mít?

    Ale nevím a popravdě je mi osud Last.fm zcela ukradený.

    Jsem na tom stejně a zapomněl jsem dodat nejen last.fm. Potkávám se s tím totiž čím dál častěji. Jeden příklad za všechny: YouTube.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.3.2009 13:51 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    > Jsem na tom stejně a zapomněl jsem dodat nejen last.fm. Potkávám se s tím totiž čím dál častěji. Jeden příklad za všechny: YouTube.

    YouTube se mi líbilo z toho důvodu, že nenabízelo jakési "virtuální požitky" (typu "300 kamarádů v mém profilu"), ale skutečnou hodnotu (videa), přičemž to snad ani není sociální síť (nebo v nějaké vyšší míře). Chodil jsem si tam poslechnout muziku, abych posoudil, zda si ji koupím na CD nebo jiném nosiči. Teď je to ale slabší; YouTube se nedohodlo s nějakými nahrávacími společnostmi -- a ty mnoho hudby ze serveru stáhly. Takže je tam poloprázdno. Ale ony se vrátí...

    Grunt avatar 25.3.2009 19:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    YouTube se mi líbilo z toho důvodu, že nenabízelo jakési "virtuální požitky" (typu "300 kamarádů v mém profilu"), ale skutečnou hodnotu (videa), přičemž to snad ani není sociální síť (nebo v nějaké vyšší míře).

    Ty už si pomalu jako Patočka s tou poruchou. Nechápu kde furt bereš to spojení mě a nějaké sociální sítě. Do žádné sociální sítě nepatřím, v žádné nejsem registrován(snad krom ABC) a jsou mi absolutně egal. Ber to prosím v příští reakci na vědomí.

    Chodil jsem si tam poslechnout muziku, abych posoudil, zda si ji koupím na CD nebo jiném nosiči. Teď je to ale slabší; YouTube se nedohodlo s nějakými nahrávacími společnostmi -- a ty mnoho hudby ze serveru stáhly. Takže je tam poloprázdno. Ale ony se vrátí...

    Snad máš pravdu.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.3.2009 09:30 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Ale vždyť já tě nikdy nijak nespojoval se sociálními sítěmi... Nechápu, o čem to mluvíš... Já jsem nevinnej! Noviny vůbec nečtu, o politiku se nestarám, lidičky, já jsem nevinnej!

    Nicky726 avatar 25.3.2009 18:14 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.3.2009 13:43 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    These are the countries in which we have the most resources to support an ad sales organization, which is how we earn money to pay artists and labels for their music. We are focused on the US, UK, and Germany as key markets, with the help of the CBS Interactive salesforce and our own sales team here in London. Our headquarters are in the UK and we’ve always had a strong presence in DE.

    And so we’ve made the decision to focus on these markets for free streaming radio. We are still available worldwide and while listening is subscription, all the other rich content on the site is still free.
    (z komentaru na http://blog.last.fm/2009/03/24/lastfm-radio-announcement)

    Proste pro ty tri zeme se jim dari prodavat dost reklamy...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    David Watzke avatar 25.3.2009 17:42 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Hehe, tady máte. Říkal jsem celou dobu, že je to na prd, že je lepší sehnat si to co člověk poslouchá, než řešit nějaký streamy (ještě v šílený kvalitě). Ale ne, každej mi cpal jak je to hustý, přitom tam měli účet dva měsíce, zatímco já to používal když to byl audioscrobbler :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.3.2009 19:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Říkal jsem celou dobu, že je to na prd, že je lepší sehnat si to co člověk poslouchá, než řešit nějaký streamy (ještě v šílený kvalitě)
    Jenze Last.fm je prave od toho, aby sis nasel to, co poslsouchas... Jako nastroj nahledani hudby ve stylu tobe vyhovujicim je to super. nekdo tady psal, ze mu to na death metal naslo nejakej popik, ale to jsou naproste vyjimky, ktere zpusobuji bordelari nebo umyslne skodici idioti... Pouzivam to streamovani temer denne a nejen, ze je zanrove celkem presne, ale da se tam najit plno dobre hudby. Staci vedet, co se cloveku asi tak libi...

    A ke kvalite. V praci sednu ke kompu, dam se do prace a ver mi, ze v tu chvili je tech 128kbps naprosto dostacujicich. Nemam cas resit nejaky rozidly v bitratu... Jasny, treba 96kbps uz by bylo poznat, ale takhle je to v pohode. Nehlede na to, ze prece nebudu tahat celou svoji hudebni kolekci do prace, zejo...

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    default avatar 25.3.2009 20:51 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Jenze Last.fm je prave od toho, aby sis nasel to, co poslsouchas...

    No, když chci najít to, co poslouchám, tak zajdu do klubu, poslouchám, a když mě něco zaujme, tak se zeptám, co to je. Pak zajdu do vinyl shopu a proberu celý label, jestli nevydal i něco dalšího, co se mi líbí. A žádnej internet a torrenty k tomu nepotřebuju. Snad jen ten gramofon. :-D

    David Watzke avatar 25.3.2009 21:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Nehlede na to, ze prece nebudu tahat celou svoji hudebni kolekci do prace, zejo...
    Nehledě na to, že během pracovní doby asi nestihneš poslechnout celou svojí kolekci, žejo...

    Tak či tak, jsou to blbý tři eura, nic tak hroznýho, ne?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.3.2009 06:28 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Me jde obecne o ten princip, ze nemusim tu hudbu doma vybirat a resit co si vezmu. To sice delam s MP3 prehravacem nekdy, ale kdyz jdu do prace a nechce se mi, tak nemusim, protoze vim, ze Last.fm player moje pozadavky pro poslech treba v praci splni dostatecne (i kdyz zas mazat muziku z disku doma kvuli tomu nebudu samozrejme ;-) )

    Cenu neresim. Uz subscriber jsem. Prehravani Loved tracks, moznost tvorby platlistu a zadny reklamy mi za to stoji.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Grunt avatar 25.3.2009 21:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    A ke kvalite. V praci sednu ke kompu, dam se do prace a ver mi, ze v tu chvili je tech 128kbps naprosto dostacujicich. Nemam cas resit nejaky rozidly v bitratu... Jasny, treba 96kbps uz by bylo poznat, ale takhle je to v pohode. Nehlede na to, ze prece nebudu tahat celou svoji hudebni kolekci do prace, zejo...

    Bylo by dobré ještě upřesnit co za kodek, jelikož je třeba úplně něco jiného MP3 o 128kbps Vorbis o 64kbps(u některých plechařin by se to dalo i s 32kbps s AoTuv) a nebo AAC+ o 48kbps.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Watzke avatar 25.3.2009 22:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Právě že jsou to mp3 streamy.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.3.2009 22:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Naštěstí docela kvalitní. Jako že 128kbps MP3 je obvykle hnus, tady to je poslouchatelné.
    Grunt avatar 25.3.2009 22:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Není MP3 jako MP3.(Stejně jako není VP6 jako VP6) Teda spíš záleží z čeho se to dělá. Doporučuji zkusit LAME(a třeba i s nějakými parametry).

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 25.3.2009 22:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    To je mi jasné. Já jen že se ohnal jen bitrate bez kodeku jako by snad všechny patřili do jednoho pytle. Prostě jen drobná korelace, nic víc.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.3.2009 19:38 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    1. Dost jsem se kdysi podivil, když jsem zjistil, že je last.fm rádio zadarmo.

    2. Teď, když už není, mi to ani vůbec nevadí, jelikož je tam rádio okrajovou službou.
    25.3.2009 22:00 ----------------
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Klidne. Prostor pro konkurenci.

    26.3.2009 09:03 patok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    tak to mi je uplne jedno... stejne tam zadna poradna muzika neni a kdyz, tak si ji clovek poradne nepusti.
    Fill avatar 26.3.2009 09:51 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    To je prekérní. Služba je to velice zajímavá (sice tam není vše co na pultech, ale zato tam je spousta věcí, která na pultech nikdy nebude), díky ní jsem si za poslední leta mnohonásobně rozšířil hudební obzory (v kombinaci s čajovnama na Vltavě).

    Dokonce jsem chtěl i přispět, ale v tu chvíli jsem se zalekl PayPalu (ale možná to tolik nebolí). Nicméně při počtu last.fm účtů v rodině by nás to teď pomalu vyšlo jako celé připojení k internetu i s telefonií, což je trochu přeháňka.

    Máte zkušenosti s PayPalem (jak s vlastním účtem, tak s platbou kartou bez PayPal účtu)? Nezaplatím na poplatcích ještě jednou tolik bankám, kartářům a mikroplatbářům, je to závislé na kartě, bance (visa/mBank)?

    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.3.2009 11:01 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Ja mam PayPal a spokojenost. Platba na par kliknuti, nemusim vsude psat cislo kreditky a poplatky? https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_display-fees-outside&countries=EU

    ...takze myslim, ze rozhodne prospesna vec.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    26.3.2009 15:57 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Já se s PayPalem začal kamarádit nedávno. Předtím jsem se tomu taky vyhýbal a nechtěl jsem to zkoumat, ale nedávno přišla potřeba implementovat PP platby za online služby.

    Založení i používání je až nechutně jednoduché a rychlé, když peníze posíláš, neplatíš PayPalu nic - poplatky se strhávají na straně příjemce z přijaté částky (což Ty řešit nemusíš). Pokud jde o poplatky bance, já konkrétně si osobní PayPal účet spároval s kartou od mBank. Platba PayPalem se považuje za normální online platbu kartou, která je u mBank bez poplatku, a probíhá to okamžitě.

    S platbou kartou bez PayPal účtu zatím zkušenost nemám, ale počítám, že to funguje úplně stejně (tzn. platíš jen poplatek své bance za online platbu).

    Samozřejmě potřebuješ kartu, která umí online platby, tzn. žádné Maestro.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    26.3.2009 16:09 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Ještě přihodím jednu zkušenost s dobíjením PayPal účtu bankovním převodem (nechtěl jsem jen kvůli seznámení se vkládat údaje o kartě).

    Na PayPal účet je možné poslat si peníze taky tak, že se částka poukáže na účet PayPalu u Unicredit Bank a jako zpráva pro příjemce se uvede identifikační kód. Podmínkou ale je, že jméno účtu plátce se shoduje se jménem vlastníka PayPal účtu (přesný smysl mi uniká, asi boj proti terorismu a praní špinavých peněz).

    Poslal jsem si takhle na zkoušku 50,- Kč, které mi ale na účet nepřipsali. Komunikací s podporou PayPalu jsem se dozvěděl, že za to může fakt, že mi rodiče dali špatné jméno - mám tam totiž diakritiku :-D Bůhví jakým procesem překódování obsahovalo jméno účtu plátce pár paznaků a čísel - podmínka shody nebyla splněna a částka byla vrácena odesílateli.

    Faktem je, že o několik dní později jsem 50,- Kč měl zpátky na účtu bez jakéhokoli administrativního poplatku.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Fill avatar 27.3.2009 10:07 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Díky za zkušenosti. Osmělil jsem se a poslal tam něco přes ten účet PayPalu u Unicredit Bank, uvidíme jak to dojde...

    27.3.2009 10:16 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Taky jsem zvědavý, jak to půjde někomu jinému, doufám, že se neopomeneš pochlubit :) Mohl bys napsat, z jaké banky jsi jim platil a jestli máš taky diakritiku ve jméně?

    Jinak pokud to projde až na PP, měl bys ty peníze mít na PP účtu za pár dní, pokud to neprojde, měl bys ty peníze mít zpátky do dvou týdnů od zaplacení (nevím teď přesně z hlavy, jak dlouho to trvalo u mně, ale déle určitě ne).
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Fill avatar 30.3.2009 10:04 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno

    Tak kapříci tam úspěšně dopluli. V názvu účtu u mBank mám "š" stejně jako ve jméně u PayPalu, očividně si rozumí.

    3.4.2009 00:25 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Last.fm bude pro některé zpoplatněno
    Hmm, já měl problém s "ř" a "í". Ale třeba mezitím viník chybu opravil :)
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.