abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    21.6. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 23:11 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 18:22 | Nová verze

    Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 14:33 | Nová verze

    Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 34
    21.6. 12:33 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.6. 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.6. 11:11 | IT novinky

    Před 40 lety, 19. června 1984, Bob Scheifler představil první verzi okenního systému X (X Window System). Vycházela z okenního systému W (W Window System).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 65
    20.6. 11:00 | Nová verze

    Desktopové prostředí MATE bylo vydáno ve verzi 1.28. V gitových repozitářích je sice už od února, ale oznámení vydání se na webu objevilo s několikaměsíčním zpožděním (únorové datum zveřejnění je nepravdivé). Jde o první velké vydání od roku 2021. Uživatelsky nejvýznamnější pokrok je v podpoře Waylandu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Nová System Tray v KDE 4.2

    Aaron Seigo ve svém blogu píše o zbrusu nové implementaci System Tray v KDE 4.2. Pro novou System Tray je starý a omezený XEmbed pouze jedním z podporovaných protokolů, mimo něj podporuje protokoly pro notifikace, úlohy (progress) a Plasma aplety. Řeší systémově problémy, které byly s původní starou System Tray založenou na zastaralém XEmbed protokolu, je založena na moderním D-Busu a přináší široké možnosti rozšiřitelnosti do budoucna.

    20.11.2008 15:15 | xm | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.11.2008 16:22 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Mozno sa uz konecne budu tie ikony zobrazovat normalne a nie s rozbitym pozadim?
    20.11.2008 16:27 voj-tech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Presne to me napadlo nejdriv pri precteni titulku novinky. Doufam, ze jo.
    Nicky726 avatar 20.11.2008 16:57 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    No tak ono i v 4.1.3 byly nějaké opravy týkající se tohohle problému. Je to lepší, ale pořád ještě ne dost.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    20.11.2008 16:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    ... na zastaralém XEmbed protokolu, je založena na moderním D-Busu ...
    čti: většina aplikací s tím nebude fungovat?

    btw, pokud jsem dobře hledal, první draft XEmbed je z roku 2000, první implementace D-Bus je z roku 2002, jedno je zastaralé, druhé moderní, hm ... nemělo tam být spíše "módní"?
    20.11.2008 17:02 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Pro novou System Tray je starý a omezený XEmbed pouze jedním z podporovaných protokolů
    Co dodat, ze? :-D Radeji nebudu komentovat vasi schopnost cist a inteligenci a jdu radsi pracovat.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    20.11.2008 22:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    á, pán je diplomat, pán "raději nebude komentovat inteligenci" - tak to já nejsem a klidně ti řeknu, že seš debil, jestliže se na věc neumíš podívat v širších souvislostech než jenom pár slov zprávičky

    jestliže vývojáři KDE považují něco za "zastaralé", pak to nejspíše znamená, že i když to naimplementují, tak se již nebudou obtěžovat řešit případné chyby apod., tedy v praxi to opravdu moc fungovat nemusí - ale nemám křišťálovou kouli, abych předpověděl, zda to tak bude či nikoliv, a proto ten otazník

    ... ano, občas některým jedincům závidím jejich krásný jednoduše černobílý pohled na svět :-/
    21.11.2008 07:11 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Ty jses fakt kreten :-)

    D-Bus neni modni, je to jedine univerzalni komunikacni rozhrani na kterem se shodlo Gnome s KDE, tudiz jedina moznost jak delat cross-desktop implementace

    vyvojari XEmbed neoznacili za "zastarale" to udelal pisatel zpravicky
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    21.11.2008 16:50 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    D-Bus neni modni, je to jedine univerzalni komunikacni rozhrani na kterem se shodlo Gnome s KDE, tudiz jedina moznost jak delat cross-desktop implementace
    jediná "cross desktop" možnost? - huh, že například tomu mojemu XFCE, co mám jako záložní na testovacím stroji pro KDE4, nikdo neřekl, že mi nemůže zobrazit v systrayi ikonku např. ktorrentu (z KDE3), protože se s ním nebaví přes D-Bus :-D (a myslímže tebou zmíněné Gnome by to taky zvládlo, jen jsem líný ho kvůli tomuto experimentu instalovat :-p)
    vyvojari XEmbed neoznacili za "zastarale" to udelal pisatel zpravicky
    Aaron J. Seigo said...

    ... the crap that is the current XEmbed based freedesktop.org systray spec ...

    jo, máš pravdu, "crap" se zrovna jako "zastaralé" nepřekládá, ale jsem líný teď hledat něco víc, myslímže to, co tím bylo míněno, je významově dostatečně blízko, abych mohl činit závěry, které jsem naznačil výše

    - takže ještě nějaký pokus dokázat, že za debila tady mám být já a ne ty (tedy krom toho, že se sám dobrovolně shazuju tím, že se s tebou takto bavím)?
    21.11.2008 18:20 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    jediná "cross desktop" možnost? - huh, že například tomu mojemu XFCE, co mám jako záložní na testovacím stroji pro KDE4, nikdo neřekl, že mi nemůže zobrazit v systrayi ikonku např. ktorrentu (z KDE3), protože se s ním nebaví přes D-Bus :-D (a myslímže tebou zmíněné Gnome by to taky zvládlo, jen jsem líný ho kvůli tomuto experimentu instalovat :-p)
    Ve chvili kdy se to dostane do freedesktop.org specifikaci (coz je vysoce pravdepodobne, jelikoz to pouziva D-Bus), tak to bude problem jenom a jenom XFCE.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    24.11.2008 17:36 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2

     

    jediná "cross desktop" možnost? - huh, že například tomu mojemu XFCE, co mám jako záložní na testovacím stroji pro KDE4, nikdo neřekl, že mi nemůže zobrazit v systrayi ikonku např. ktorrentu (z KDE3), protože se s ním nebaví přes D-Bus :-D (a myslímže tebou zmíněné Gnome by to taky zvládlo, jen jsem líný ho kvůli tomuto experimentu instalovat :-p)

    No nevim, mozna jsem to spatne pochopil, ale me se tam Opera normalne v KDE4 zobrazuje a pochybuju, ze Opera pouziva dbus.

     

    20.11.2008 19:05 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Naučte se číst :-P

    Jinak XEmbed sice není zas o tolik starší než D-Bus, ale to nic nemění na tom, že je zastaralý (pro použití na implementaci system tray určitě). Minimálně právě pro onu implementaci system tray je naprosto technicky nevhodný a je to prostě příšernost (podívejte se na technické detaily jak to funguje nebo si aspoň přečtete odkazovaný článek), je smutné že se to vůbec v minulosti uchytilo.

    Jinak vývojáři KDE plánují vydat pod Freedesktop.org nový modernější protokol pro system tray (do nové implementace system tray v KDE 4.2 není problém přidat jakýkoliv nový protokol, může jich podporovat libovolné množství).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    20.11.2008 22:25 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Naučte se číst :-P
    viz
    Jinak XEmbed sice není zas o tolik starší než D-Bus, ale to nic nemění na tom, že je zastaralý (pro použití na implementaci system tray určitě). Minimálně právě pro onu implementaci system tray je naprosto technicky nevhodný a je to prostě příšernost (podívejte se na technické detaily jak to funguje nebo si aspoň přečtete odkazovaný článek), je smutné že se to vůbec v minulosti uchytilo.
    jasně, nevadí, že to v několika současných desktopových prostředích bez problémů funguje, vizionářům kolem KDE4 se to nelíbí, a tak je to prostě úplně to nejhorší, co kdy mohlo být vymyšleno, a je nutné to ve zprávičce, která by měla být stručná, několikrát zopakovat ...

    nejsem vývojář a nemám zájem si číst specifikace, abych zjistil, zda je něco technicky vhodné či nikoliv - nicméně a priori mám prostě tendenci nevěřit někomu, kdo užívá Goebelsovské metody stokrát opakovaného, je-li toto v příkrém rozporu s dlouholetou uživatelskou zkušeností (opravdu mi, coby uživateli, system tray v KDE3 nebo třeba XFCE nepřijde nijak omezená - toužím tam pouze vidět ikony aplikací, které nechci mít jako samostatná okna, a ne aby mi system tray opékala topinky)
    Jakub Lucký avatar 20.11.2008 20:16 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Zastaralý znamená: nevyhovující svému účelu, nikoliv starý...

    O TeXu si nikdo netroufne tvrdit, že je zastaralý (vzhledem ke svému účelu), ale starý je dost...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Marek Bernát avatar 20.11.2008 23:58 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Ja si trúfnem. Je to archaické monštrum. Nehovorte mi, že ste nikdy nemali problém s UTF a pod. Všetko sa to dá riešiť samozrejme, ale za 20 rokov sa proste niektoré veci v typografickom odvetví zmenili, pričom TeX medzi ne nepatrí :-) Ničmenej, lepší nástroj nepoznám, takže musím byť spokojný s tým, čo je k dispozícii.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    21.11.2008 00:12 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    V zivote som nikoho nebuzeroval za pouzity jazyk, ale raz zacat treba.

    Prosim prosim prosim nepouzivat "nicmenej". Nic take neexistuje a znie to 1000x horsie ako "printove media". Pouzi "avsak", prip. "nech je ako chce" alebo to uplne vynechaj, chybat to tam nebude, ziadnu informaciu to nenesie.

    Ja nie som fanatik a nevadi mi preberat cudzi slova z lubovolneho jazyka tam, kde slovensky preklad neex. pripadne ma trocha iny vyznamovy odtien. Ale preberat nieco, co je zbytocne a ma to niekolko dost dobrych prekladov je strasne. (tiez sa nepreklada velbloud na velblud, ale na tavu; kmin na rascu a nie na kmien...)
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    thingie avatar 21.11.2008 04:44 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Já nemyslim, že by bylo nutné být spokojený, a ona spousta lidí taky ani není, a nějak se snaží ten TeX trochu zlepšit, což přeci jen třeba je, protože to je opravdu starý krám. Občas to i k něčemu vede.
    Růžové lži.
    Jakub Lucký avatar 21.11.2008 07:27 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Ano, LaTeX nebyl konstruován k účelu vytváření graficky složitých věcí, je k sázení knih (obyčejných, ne takové té změti plné obrázků)... A k tomuto účelu funguje velice dobře...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    21.11.2008 10:50 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    TeX != LaTeX
    Jakub Lucký avatar 21.11.2008 13:34 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Jo, já se upsal...

    Ale výsledek je IMHO stejný...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    stativ avatar 21.11.2008 11:25 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    XeTeX...
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    22.11.2008 17:44 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    20.11.2008 21:59 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Fajn, tak hlavně aby se splnil předchozí spot od AS ohledně co největšího vychytávání bugů, když mají feature freeze.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    21.11.2008 01:17 Jan Včelák | skóre: 28 | blog: Fcelda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Ocenil bych takovou tu sipecku, co mi umozni schovat nepouzivany ikony. V KDE 3 to je, v KDE 4 jsem to nenašel.
    Václav 21.11.2008 08:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Co se mrknout na odkazovany clanek? Na screenshotu sipecka je :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    dayvee avatar 21.11.2008 08:44 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    "sipecka" ? sakra dyt je to trojuhelnik pres celej panel ...
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    21.11.2008 09:12 Zemis | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    Stačí číst:
    Aaron J. Seigo said...

    @Ramsees: the arrow is themable;
    dayvee avatar 21.11.2008 16:05 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    eh diky, staci cist :-)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    21.11.2008 09:12 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    A já si říkal, že se posledním velkým updatem KDE panel, i system tray zlepšily. Pozadí je jak má být, zmenšení na rozumnou velikost nedělá problémy, taskbar má daleko víc nastavení, dokonce i přepracovaný file dialog se mi líbí a navíc se mi podařilo nahlásit bugu na Plasmu, která byla obratem fixnutá, existuje možnost nastavit různá témata pro různé věci, nastavení Power Managmentu. Zdá se, že 4.2 jde docela kupředu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    21.11.2008 09:38 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová System Tray v KDE 4.2
    KDE 4.2 je obrovsky krok kupredu, uz se nemuzu dockat, az tu bude finalni verze a budu konecne moct prejit z 3.5.10. IMHO KDE 4.2 bude prvni dobre pouzitelna verze KDE4. Co mi zatim citelne chybi je aspon nejak pouzitelne k3b.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.