abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 515 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    vain avatar 10.4.2009 09:45 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Ten vzhled Air mi teda těžce připomíná Visty =) Ale jinak je vidět, že se hoši snaží, jsem zvědav, jestli se jim povede nakonec ukecat i mě na přechod na KDE 4.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    hankey avatar 13.4.2009 19:43 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Tak to mě asi nepřesvědčí. Genialita možností nastavení a funkčnosti se zrtácí pod zbytečným grafickým balastem. Já se nechci koukat, i když je potřeba, aby to bylo i hezké, já potřebuji pracovat...
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    Marián Kyral avatar 13.4.2009 21:44 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Nevím co s tím všichni mají, nastavím si to jen jednou a pak už normálně pracuji.

    10.4.2009 09:46 Root
    Rozbalit Rozbalit vše Fuck KDE4!
    A ste si isty ze je to este KDE? Ja vidim Vistu/Win7... :-(
    d.f.h avatar 10.4.2009 09:54 d.f.h | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuck KDE4!

    Pokud dáš jen na vzhled, tak musíš mít moc těžký život (a to nejen v oblasti IT). Témata ti nic neříkají?

     

    10.4.2009 10:35 Kverulant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuck KDE4!

    Ja pouzivam Linux/Win/Unix - proste co treba :-D a vacsinou v upravenom vzhlade - akurat sa mi nepaci ze cim sa KDE team (v defaultnom nastaveni) inspiruje - a ze neide vlastnou cestou - iba taha (niektore) myslienky z Mrkvosoftu. :-(

    10.4.2009 12:18 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuck KDE4!
    a téma barev, nebo co, je myšlenka? není zrovna tohle fakt spíš jedno?
    10.4.2009 10:01 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuck KDE4!
    Zalez trolle!
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.4.2009 10:16 Kverulant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuck KDE4!

    Najdi 10 rozdielov [Linux] [Windows] - same shitty look...


    vlastikroot avatar 10.4.2009 10:23 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuck KDE4!
    Ty si asi pekny idiot, tamto je KDE3 s KBFX menu. Od toho jsou temata, aby si to kazdy nastavil, jak sam chce.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    10.4.2009 10:43 Kverulant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuck KDE4!

    Idiot niesom - mal som otvorenych viac wallpaperov - oprava (Linux)

     

    vlastikroot avatar 10.4.2009 10:51 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuck KDE4!
    Tohle vistu pripomina mozna vzdalene, a to proto ze se nekdo snazil, aby to tak vypadalo. Normalni KDE4 samozrejme takhle nevypada.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    10.4.2009 10:30 xhc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuck KDE4!
    jaaaj ty a tie tvoje psycho-porovnavania .... sektar jeden zmanipulovany .. :)
    10.4.2009 10:33 Aaauto
    Rozbalit Rozbalit vše RE: sektar jeden zmanipulovany .. :)
    Dalibor Smolík avatar 11.4.2009 19:50 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuck KDE4!

    No co?  Já mám na nb při startu KDE typickou modrou obrazovku s nápisem Vítejte a na pozadí zelenou louku s modrou oblohou a tím matu nezasvěcené, kteří se diví, co je to za divná Windows :-)

     

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.4.2009 10:00 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Nový vzhled Air se mi velmi líbí, moc pěkné, gratulace!

    Ale osobně upřednostňuji trochu tmavší styly Plasmy, třeba Elegance je výborný styl (podobný Oxygenu, ale více průhledný - Oxygen je také krásný, ale místy černý až moc). Ale styl analogových hodin používám z Oxygenu, ten se mi líbí víc než to co je v Elegance ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.4.2009 10:01 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Eh, oprava odkazu: Elegance
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.4.2009 10:12 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Ještě to pořádně nedodělali a už to předělávají? Zajímavý  způsob "vývoje " . Zlaté XFCE, jen se  zlepšuje bez kopanců a kotrmelců.

    10.4.2009 10:18 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Jaké "předělávají"? Nic předěláváno není, pouze bylo vytvořeno nové grafické téma Plasmy, nic víc. Nebo co myslíte tím "předěláváním"? Vývoj KDE 4 je normální evoluce (na rozdíl od skoku KDE 3 => KDE 4, což byla revoluce).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.4.2009 10:41 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    nové grafické téma plasmy, to už se opravdu nic kloudného neděje, když se informuje o každém uprdnutí, pardon novém témátku do KDE4? To bude záplava zpráviček, když se bude informovat o každém novém hávu kdejakého obskurního  desktopového prostředí.

    10.4.2009 10:45 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    KDE 4 je jedno ze dvou nejrozšířenějších desktopových prostředí na Linuxu a pokud se změní jeho defaultní grafické téma, rozhodně si to zaslouží pozornost. Přijde mi jako by vám docházely argumenty, když plácáte takové blbosti. Jen si prostě za každou cenu kopnout...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.4.2009 11:01 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Mě by víc zajímalo, co všechno už funguje stabilně v tom polofunkčním bazmeku. Na vzhledu bazírují pozéři.

    Marián Kyral avatar 10.4.2009 12:12 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Kdyby to napůl nefungovalo, tak bych v tom nemohl pracovat. Takže asi tak.

    10.4.2009 12:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Mě funguje pod KDE 4.2 stabilně vše (samozřejmě z toho co používám). Nejedná se o žádný polofunkční bazmek, KDE 4.2 používám dennodenně v práci, doma i na notebooku a žádné pády se nekonají. Pracuje se mi s ním velmi dobře, vyhovuje mi rozhodně více než KDE 3.5.

    Přestaňte už takhle uboze trollovat, vždyť je to akorát tak trapné...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.4.2009 19:18 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Funguje K3B? Funguje tlac v Konquerore? Je tam print preview?
    10.4.2009 19:42 K,
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Ano.

    13.4.2009 19:01 jakubj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Stastny to clovece. Kdybych vedel, ze vsechny ty problemy co mam od prechodu na Fedoru 10 a KDE 4.2, ma na svedomi KDE 4 a ne aplikace tretich stran, tak tady napisu kratkou povidku o tom, proc bych se nejradej vratil ke KDE 3.5. Takhle si muzu stezovat maximalne na celkem casty pady krunneru, problemy s tim informacnim tentononcem co hlasi v systemove casti panelu vsechno od kopirovani souboru pres aktualizace az po zpravy v Kopete a taky widgety co si nezapamatuji klavesovy zkratky nebo ze maji byt spustene.
    mirec avatar 13.4.2009 19:08 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Žiaľ s týmto musím súhlasiť. Plasma je v KDE strašne nedotiahnutá, dosť ma mrzia veci ako arogantnosť vývojárov plasmy. Krunner je nedotianutá aplikácia (bodla by alternatíva ktorá by vedela len spúšťať programy, bola by ale stabilná a funkčná), nejaké normálne notifikácie, to čo predvádza plasma za rozumné nepovažujem .. v KDE3 to bolo riešené jednoduchým oknom so zoznamom prenosov, jednoduché, dá sa zatvoriť a hlavne nezatvorí sa kedy chce počas kopírovania). Ale na druhej strane veľa vecí v KDE 4 funguje geniálne (dialógy otvorenia / uloženia súboru, kdevelop, katepart ...) len ten desktop to kazí ...
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    14.4.2009 11:09 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    ad katepart - v kile mi po reloadu souboru zmizí zvýraznění syntaxe. v bugzille kile mi řekli, že to je známý kate bug, ale mně to dělá jen v kile, v kate ne.

    https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=179857
    https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=182299
    10.4.2009 15:59 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Take pouzivam KDE4 od verze 4.2 jako jediny spravce oken a rozhodne to neni zadny bazmek a uz vubec ne polofunkcni. Jsem s tim prostredim naprosto spokojeny, rekl bych spokojenejsi nez 3.5.10. Je to stabilni, dobre nastavitelne a navic jako bonus jeste hezke. Pouzivam Gentoo + KDE4.2.2 + QT4.5 a je to super :-)

    10.4.2009 20:55 Venec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Jo taky se přidávam. KDE ve verzi 4.2 je až na pár nedodělků  skvělý a práce pod nim se dá srovnat s KDE 3!!

    Freedom!
    12.4.2009 22:36 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Ale Gnome to jeste nedohnalo.

    Marián Kyral avatar 12.4.2009 22:44 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Jak pro koho. Pro mně je Gnome daleko za KDE4.

    13.4.2009 11:57 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    co do % vytížení CPU X serverem rozhodně.
    hankey avatar 13.4.2009 19:45 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    To nebyla revoluce, to byl úlet.
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    10.4.2009 10:19 maxxz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    A bude se to ještě někdy chovat svižně na starších PC ? Mám Turion 64 2 GHz, 1,5 GB ram, Radeon X1100 (integrovanej) a verze 4.2.2 pod Mint, openSUSE, Fedora je pomalá jak šnek, nejhorší je asi resiz okna, to je peklo... I s desktop efektama i bez...
    10.4.2009 10:24 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    A používáš opensource xf86-video-ati drivery (se zapnutou EXA akcelerací)? S nimi je KDE 4 krásně rychlé, oproti KDE 3 nevidím na mých strojích žádné zpomalení. Pod proprietárními Catalysty to také šlape celkem slušně (ale je vidět oproti opensource driverům trochu zpomalení - a hlavně se zapnutými kompozitními desktop efekty je KDE 4 s Catalysty občas dost tragédie, kdežto s opensource drivery je to naprostá paráda).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.4.2009 10:43 Neexistující uživatel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    No já mám:

    AMD AthlonXP 2000+
    1.5 GB RAM
    GeForce 4 MX

    a od včerejší poslední aktualizace KDE 4.2.2 , která na mě vyskočila v Mandrivě 2009, jsem zaznamenal, že Dolphine je již celkem použitelný i při "rolování" nahoru dolů ve větším adresáři, až do včera se to značně sekalo, proto jsem používal místo Dolphina Thunara.

    Zkoušel jsem i ten "resiz okna" (maximalizace, obnova do původní velikosti, ruční zvětšování a zmenšování velikosti okna), jak píšete a vše OK. Navíc s každou aktualizací jsem s KDE 4.x spokojenější, dnes mi již myslím nic nechybí a jsem spokojený.

    Asi to bude opravdu těmi Vašimi ovládači.

    Rezza avatar 10.4.2009 15:17 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

     Ty brdo, to je nabuseny komp. Ja pouzivam 4.2.2 na EEEcku 701 ;-) A jede to celkem slusne. Ano, neni to rychlosti LXDE, ale zase to potrebuji pouzivat a co mi pomuze rychle prostredi, kdyz stejne potrebuji aplikace...

    Jen DE jedou hrozne - protoze celkove 3D jede hrozne...

    10.4.2009 18:17 blazzter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    mne to vyriesila volba:           Option        "DefaultDepth" "16"  xorg.conf

    mam tu istu kartu, archlinux,  ram 1,7 GB ale procak 1,86 dvojjadro 32 bit a KDE uz od 4.0 mi islo pekne, od 4.2 funguju pekne aj efekty takze plna spokojnost

    free mi da tak 1GB volnej ram a 400 MB cached takze sa nestazujem

    mirec avatar 10.4.2009 18:42 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    16 bitov nie je náhodou trochu málo? Myslím, že to skreslenie by si všimol aj farboslepý spolubývajúci.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    10.4.2009 20:35 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Na dnesni pomery je to ostuda :-)
    10.4.2009 10:35 maxxz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Ano opensource, protože s fglrx mi nejde suspend, hibernace. EXA musím zapsat do xorg.conf ? Nebo je tam automaticky ? Jinak o rychlost efektů ani nejde, jako spíš o resize oken, celkový nabíhání aplikací nebo třeba posouvání obsahu, jakmile to projedu rychle, tak se to cuká.
    10.4.2009 10:35 maxxz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Sakra měla bejt odpověd na jednu výš...
    kozzi avatar 10.4.2009 10:38 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Hmm to vypadá že to máš nějak rozbitý. Viděl bych to že ti nejede asi vůbec akcelerace. Přilož jsem soubor /var/log/Xorg.0.log a také výpis z příkazu glxinfo To by nám mohlo pomoct zjistit co máš rozbitý.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    mirec avatar 10.4.2009 10:57 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Ja chcem podporu priehľadnosti do KDE. Bolo by možne do gentoo zaradiť tento patch?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    kotyz avatar 10.4.2009 11:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Ja sice mam composite zapnuty, ale nejaka podpora fake transparency by se hodila. V GKrellMu mi pod KDE4 nefunguje muj pruhlednej skin a gDeskCal se mi tam vubec nedari spustit. Ale sou to gtk aplikace, to je mozna ten problem. Nevedel by o tom nekdo vic?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    mirec avatar 10.4.2009 12:17 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Mne by sa fake hodila už len preto, že na reálnej transparentnosti sa nedá čítať text. Proste keď mám niečo transparentné tak fakt chcem aby okná pod tým nebolo vidieť (čo niektorí programátori okolo KDE nedokážu pochopiť, že niekto môže nechcieť ultra cool skutočnú priehľadnosť).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    10.4.2009 14:02 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Na skutečné průhlednosti se dá číst text, ale musí být ještě věci v pozadí rozmazaný (což by měl dělat efekt blur, ale mně nefunguje).

    Marián Kyral avatar 10.4.2009 12:16 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

     

    Ja chcem podporu priehľadnosti do KDE. Bolo by možne do gentoo zaradiť tento patch?

    A ten patch je kde? Žádný odkaz jsem tam nenašel. Nebo jsem slepý?

     

    mirec avatar 10.4.2009 12:18 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Je fakt, že v texte ten link moc nevidieť ... takže tu je priamý odkaz.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Marián Kyral avatar 10.4.2009 12:25 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    No jo, když ty linky někdo schovává za javascript a zobrazuje nějaké bubliny, tak se nedivím, že to nemůžu najít. Automaticky jsem to bral jako reklamu a ignoroval.

    Marián Kyral avatar 10.4.2009 12:19 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    BTW: zkopírovat si kdelibs, či který balík to je, do overlay a upravit jednu proměnnou v ebuildu je otázka 5, maximálně 10 minut.

    10.4.2009 13:29 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Ja dokonce zvazuju zacleneni toho patche ;] Aneb jeste to prokecame s ostatnima, ale mozna to v gentoo bude by default
    Rezza avatar 10.4.2009 15:14 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

     To uz si myslim, ze by nas aseigo rovnou zabil, radsi o tom ani nepremyslim, i kdyz by se mi to libilo...

    10.4.2009 15:27 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Nezabil nas pri zacleneni KillTheCashew (plasmoid co zabiji tu nechutnou rucicku vpravo nahore). Tak proc by to delal ted :]
    Treba ja mam efekty vypnute (i kdyz je muzu mit zaple) protoze me poskakujici okna neberou, a pruhlednej panel bych bral :]
    10.4.2009 19:04 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    A patch je zaclenen :]
    Marián Kyral avatar 10.4.2009 20:06 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Doufám, že mi to nic nerozbije ;-)

    mirec avatar 13.4.2009 10:37 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Wow, som nečakal, že sa to dostane do oficiálneho kde v gentoo, ďakujem za začlenenie.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 13.4.2009 13:55 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Tak ešte pridávam video z KDE4 s týmto patchom. Vyzerá to tak, že funguje fakt skvele.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    13.4.2009 15:12 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Cimsto natocil! takovou vec potrebuju :]
    mirec avatar 13.4.2009 16:43 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    recordmydesktop, chýba tomu pár drobností (nahrávanie so zmenšeným rozlíšením, napr. nahrávam video s rozlíšením 320x240 pročim desktop mám omnoho väčší, nie, že by to nešlo zmenšiť aj potom, ale proste bodla by taká funkcia kombinovaná so zoomom a sledovaním kurzoru, niečo takétho), ale na základné veci stačí a funguje s minimálnou záťažou CPU.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 10.4.2009 15:37 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    No aseigo sa do toho dosť obul .. čítal som jeho výhrady .. je fakt jeho prístup ten jediný správny? Dovolím si tu zopár výhrad vymenovať a napísať prečo si myslím, že sú nezmyselné.

    Nevidieť okná pod panelom.
    Nezvyknem mať okná pod panelom (a nevidím dôvod ich tam mať snáď okrem "aha čo môj desktop dokáže", alebo ak náhodou okno hodím pod panel), ale aj keby som mal radšej by som pod panelom videl wallpaper (je to podľa mňa čitateľnejšie, elegantnejšie). Takže to skôr vidím ako funkciu a nie ako problém.
    Kód je ťažšie udržiavateľný.
    Ak by sme išli týmto smerom plasma by ani nevznikla. Implementácia pseudo transparentnosti v KDE 3 mala isté problémy .. lenže tam bol panel a plocha samostatná aplikácia. V KDE 4 nepotrebujeme žiadnu zdieľanú pamäť, žiaden strašidelný hack, panel sa proste vyrenderuje úplne identicky ako plocha (ani plasmoidy na ploche nemajú skutočnú priehľadnosť a nikoho to netrápi). Tento patch akurát namiesto priehľadného pozadia dá pod plasmoidy wallpaper (úplne tým istým spôsobom ako to robí desktop).
    Renderovanie je pomalšie.
    Vzhľadom na to, že časť plochy pod panelom nie je potrebné prekresľovať je výkon s použitím tejto techniky prakticky ekvivalentý. Réžia x.org je o niečo nižšia (nejde cez medzivrstvu) takže v konečnom dôsledku je výkon ešte vyšší.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    10.4.2009 11:50 V3N3C3D
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Vypadá to opravdu pěkně, ale měli by hlavně opravovat chyby. Po včerejší aktualizaci (kdo ví čeho :D asi GStreamer) problikává na openSuSe červeně video s 3D efekty. To by měli opravovat, teda pokud za to můžou vývojáři KDE!! Jinak KDE 4 je mi stále víc a víc bližší. Doufám, že udělají stejný skok ve stabilitě jako mezi 4.1 a 4.2! ;)

    David Watzke avatar 10.4.2009 14:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Používám KDE ze SVN už asi měsíc a je to fajn :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.4.2009 19:22 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Neviem, ci to stihnu do verzie 5.0 dokoncit aspon tak, aby to bolo pouzitelne...
    Marián Kyral avatar 10.4.2009 20:08 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Ne, ne, ne, nebudu na to reagovat!

    Marián Kyral avatar 10.4.2009 20:13 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Sakra, já to udělal. No dobře. Mně by zase zajímalo, kdy bude použitelné Gnome. Takový paskvil, žádné možnosti nastavení, jakési hnusné registry, systém si myslí, že je chytřejší než já, nedovolí mi přejmenovat soubor před otevřením, file dialog stojí za houby.

     

    : - D

    belisarivs avatar 10.4.2009 21:36 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    A GNOME ma s timhle vsim spolecne co?

    IRC is just multiplayer notepad.
    Marián Kyral avatar 10.4.2009 21:48 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Pro někoho je nepoužitelné KDE4 a pro mně je nepoužitelné Gnome. To ale neznamená, že je KDE4 nebo Gnome nepoužitelné pro někoho jiného.

     

    Takovéhle výkřiky o nepoužitelnosti KDE4 jsou bez konkrétních příkladů naprosto o ničem.

    11.4.2009 10:40 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    podle mě jsou GNOME i KDE použitelné už od 0.x verzí z 90. let
    Marián Kyral avatar 11.4.2009 17:46 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    No on je u toho mojeho původního příspěvku velikánský smajlík, ale asi není moc vidět.

    11.4.2009 19:42 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    u toho mého příspěvku výše je neviditelný smajlík:)
    11.4.2009 22:47 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Spíš lidi moc používají slovo "nepoužitelné."

    11.4.2009 17:10 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    nedovolí mi přejmenovat soubor před otevřením

    Jak to myslis?

    Marián Kyral avatar 11.4.2009 17:44 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Občas potřebuji přejmenovat nějaký soubor ještě před otevřením, například mám spuštěný Gimp a chci otevřít obrázek AAA.jpg, ale jako BBB.jpg. V Dialogu "Otevřít soubor" ale přejmenovat soubor nejde. Takže to musím udělat buď přes nějaký souborový manager, nebo otevřít AAA.jpg, ale uložit jako BBB.jpg a pak dodatečně smazat AAA.jpg.

    11.4.2009 18:29 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Aha, takze zalezitost file chooseru. Takovyhle use case jsem nikdy nezazil :)

    11.4.2009 22:19 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Hele to zni jako dobra ficura. :]
    Mas na to bug?
    Marián Kyral avatar 11.4.2009 23:02 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Už jsem se smířil s tím, že to v GTK file dialogu prostě nebude. Už s o hodně krát probíralo -> příliš matoucí pro uživatele. Kde se dá, tam používám kgtk, ale u Gimpu pak chybí progressbar.

    U KDE dialogu sice přímo volba Přejmenovat přímo není, ale dá se to udělat v dialogu Vlastnosti.

    mirec avatar 12.4.2009 09:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Hmm, ale priamo voľba premenovať by sa mohla hodiť (nehovorím o nejakej položke v menu navyše, alebo v toolbare, konkrétne myslím premenovanie klásvesou F2 ako to ide bežne vo filemanageroch v KDE).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Marián Kyral avatar 12.4.2009 21:01 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Tak jsem na to vytvořil bug. Když tak se přidejte, třeba se nám to podaří prosadit. Ale největší šanci asi budeme mít, když rovnou přiložíme patch. Někdo, kdo se toho ujme? ;-)

     

    https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=189482 (Add a rename option in the open/save file dialog)

    Ilfirin avatar 13.4.2009 01:06 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    FDDE
    File Dialog Desktop Environment

    To je věc, po které touží každý uživatel počítače. Souborový dialog už nebude jako nikdy předtím!
    Používali ste jej jen na zvolení si souboru? Chyba!
    Náš nový FD vám umožní, než si zvolíte soubor - což je ta poslední věc, ke které by měl sloužit, i serfovat po internetu, přehrávat si vaši oblíbenou muziku, posílat maily nebo hrát jednoduché hry.

    PS.: Ještě pár "bugů" a FDDE bude realitou (a konečné vítězství nad uživatelem).
    Marián Kyral avatar 13.4.2009 07:07 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Ale kuš. Třeba Qt dialog Rename má. A KDE 3.5 tam tu volbu taky myslím mělo.

    13.4.2009 09:14 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Pořád lepší, než

    • nemít na výběr nic než dvojklik
    • nevidět náhledy pro víc souborů současně
    • nemít možnost vidět víc parametrů u souboru (třeba velikost)

    Jediná světlá vlastnost (která je vlastní asi všem GTK aplikacím) je vyhledávání souboru v aktuálním adresáři při psaní jeho názvu. Ale zjistil jsem, že tohle KDE dialog (a konqueror) umí taky, ale i víc - když člověk rychle vypíše název, tak skutečně označí daný soubor, ale může i jenom ťukat počáteční písmeno, a tak projíždět soubory s tímto počátečním písmenem. A pak možná search, ale ten málokdy použiji. (Historii má KDE dialog taky, v comboboxu Location a cestě nahoře.)

    GTK dialog je možná dobrý pro ty, kteří vybírají soubory Tím Jediným Správným Způsobem(TM), ale ti, co se od tohoto způsobu jen trochu odchýlí, mají smůlu :-(.

    Grunt avatar 13.4.2009 17:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Musím i já uznat, že alespoň F2 by se v GTK save dialogu hodilo. Kdo má dostatek odvahy založit bug?

    Jediná světlá vlastnost (která je vlastní asi všem GTK aplikacím) je vyhledávání souboru v aktuálním adresáři při psaní jeho názvu. Ale zjistil jsem, že tohle KDE dialog (a konqueror) umí taky, ale i víc - když člověk rychle vypíše název, tak skutečně označí daný soubor, ale může i jenom ťukat počáteční písmeno, a tak projíždět soubory s tímto počátečním písmenem.

    Stačí napsat část názvu a požít kurzorové klávesy či kolečko myši u GTK.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Marián Kyral avatar 13.4.2009 21:40 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Musím i já uznat, že alespoň F2 by se v GTK save dialogu hodilo. Kdo má dostatek odvahy založit bug?

    Já bych to i udělal, ale nechci si vytvářet účet u konkurence ;-)

    15.4.2009 22:22 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Tady: http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=325150
    Marián Kyral avatar 15.4.2009 22:47 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    No vida. Tak on už tam dokonce je. Neumím hledat :-(

    Pobavil jsem se při čtení komentářů, ale teď by už to mohl někdo konečně implementovat.

    mirec avatar 13.4.2009 09:58 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    No škoda, že s touto myšlienkou ľudia z KDE neprišli už skôr. GTK dialóg toto už má dávno v sebe, stačí poznať správnu klávesovú skratku ;) (áno veľmi osožné všetky funkcie schovať, naplácať zbytočné buttony a tváriť sa, že je to najlepší súborový dialóg na svete, bravo).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Marián Kyral avatar 13.4.2009 11:14 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Tak tuhle klávesovou zkratku neznám :-( Když už to takhle schovali, tak mohli přidat tlačítko s nápovědou. Stejný problém jsem měl u krunneru v KDE 4.2. Plno modulů, ale nevěděl jsem jak je aktivovat. Ve 4.3 už je konečně tlačítko s nápovědou.

    13.4.2009 11:52 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Hmm, ja možnosť premenovania súboru vo file dialogu bežne využívam. A som rád, že sa nemusím zdržiavať otváraním ďalšej aplikácie.
    12.4.2009 22:40 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Moc nechapu vyznam tohoto vymyslu. Jestli to je jediny duvod, proc pouzivat KDE, tak budu dal spokojenym uzivatelem Gnome.
    P.S. Uz umi KDE maximalizovat okno automaticky pri pretazeni maximalizovaneho okna z jednoho monitoru na druhy(nestejne velikosti)?

    Marián Kyral avatar 12.4.2009 22:48 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Mrkni na popis toho bugu o příspěvek výše. Běžní uživatelé to asi nevyužijí, ale to není důvod to tam schovávat.

    frEon avatar 10.4.2009 21:01 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    Nevite nekdo, jestli v tom pujde nastavit vyska pannelu na 38px bez pouziti kruler?
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Marián Kyral avatar 10.4.2009 21:31 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3

    Editací konfiguráku určitě.

    ~/.kde4.2/share/config/plasma-appletsrc - 16 je výška panelu

    [Containments][14]
    activity=
    desktop=-1
    formfactor=2
    geometry=0,-78,1440,16
    immutability=1
    location=3
    plugin=panel
    screen=0
    zvalue=150
    

     

    frEon avatar 11.4.2009 00:13 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ukázky KDE 4.3
    dik!
    Talking about music is like dancing to architecture.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.