abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 549 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 20:12
    Rozcestník

    Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8

    Codec Buddy je jedna z připravovaných věcí pro Fedora 8 - je to GUI umožňující zakoupit si kodeky Fluendo pro přehrávání audio/video souborů, pokud to ve vaší zemi není jinak legálně možné (týká se např. USA). Nyní vyšel rozhovor s vývojáři Fedory, jeden z nich se podílí přímo na vývoji těchto kodeků. Dozvíte se něco o podobě Codec Buddy, o problémech, ale také důvodech celého řešení.

    5.11.2007 07:14 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.11.2007 10:04 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    To je teda trhak... :-D
    5.11.2007 10:12 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    je to GUI umožňující zakoupit si kodeky Fluendo pro přehrávání audio/video souborů, pokud to ve vaší zemi není jinak legálně možné

    Ze zprávičky by mohlo vyplývat, že je v USA je zakázáno přehrávat audio i video obecně. To ale není pravda, Fluendo kodeky umožňují přehrávání některých proprietárních formátů, které tam nelze distribuovat spolu s instalačními médii (WMA, WMV, MP3 atd.)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    5.11.2007 10:18 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Ze zprávičky by mohlo vyplývat, že je v USA je zakázáno přehrávat audio i video obecně.
    Dockej casu... :-)
    5.11.2007 10:23 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Líbí se mi ta propaganda. Chtěl bych nějakou takovou vidět i v Ubuntu a Debianu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 5.11.2007 11:00 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    ?
    5.11.2007 11:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    ...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    freshmouse avatar 5.11.2007 12:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Přitom Ubuntu má něco podobného: například když chceš instalovat proprietární ovladač, vyskočí na tebe obdobné okno. Další distribuce (jako třeba Mandriva) to asi budou mít taky.
    Ilfirin avatar 5.11.2007 12:08 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Přitom Ubuntu má něco podobného: například když chceš instalovat proprietární ovladač, vyskočí na tebe obdobné okno
    Proto ten otazník.
    freshmouse avatar 5.11.2007 12:10 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Aha, já myslel, že tomu komentáři taky nerozumíš (jako já). Pak se to (pro mě) vysvětlilo tím snímkem okna.
    Ilfirin avatar 5.11.2007 12:14 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Nerozuměl jsem. A přemýšlel jsem právě, co má namysli a když jsem došel k tomu, že v instalaci kodeků není rozdíl, tak jsem napsal ten otazník (he jsem se do toho zamotal :-) ).
    5.11.2007 12:10 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Jde mi o ten text. Přijde mi skvělý a Ubuntu nic srovnatelného nezobrazuje.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    freshmouse avatar 5.11.2007 12:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Ale vždyť říkám, že zobrazuje. Chtěl jsem instalovat ovladač pro nVidia, a zobrazilo mi to, že kód není svobodný atd., nebo co.
    5.11.2007 12:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Jasně, ale propaganda Fedory je mnohem lepší.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    freshmouse avatar 5.11.2007 12:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Nepopírám.
    Ilfirin avatar 5.11.2007 12:24 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    V čem?
    freshmouse avatar 5.11.2007 12:34 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Víc informací.
    5.11.2007 12:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Pamatuji-li dobře, Ubuntu mě suše upozornilo, že vhodný kodek nemá a že ho může zkusit vyhledat, vedle nějakých plků (The search will also include software which is not officially supported by Ubuntu) -- ani slovo o legálnosti nebo svobodě, nic. Fedora bezvadně a krátce vysvětlí proč a co z toho vyplývá. Tak se to má dělat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    freshmouse avatar 5.11.2007 12:40 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Jak říkám, u těch ovladačů to bylo. Mělo by to ale být i u kodeků, s tím souhlasím -- třeba jednou bude.
    5.11.2007 13:33 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    OpenSUSE také vysvětluje.
    5.11.2007 13:46 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    To je dobře. Škoda že také nevysvětluje Novellu, že je to špatně, když pomáhá zájmům Microsoftu a škodí zájmům ostatních distributorů, potažmo všech uživatelů.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.11.2007 14:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    To je spekulativně-kontroverzní rejpnutí zcela mimo téma tohoto vlákna i diskuse pod zprávičkou o rozhovoru týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8 a nepatří to sem. Taky se tu nechci a nebudu moc rozepisovat o tom, jak Ubuntu vykrádá Debian, nevěnuje mu dostatečnou pozornost na svém webu, a že prakticky nijak přímo nepomáhá upstreamu (a potažmo všem ostatním distribucím a jejich uživatelům), přestože třeba vynálezy a inovace Novellu a openSUSE vesele implementuje, protože to sem vůbec nepatří.
    5.11.2007 15:43 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    To je spekulativně-kontroverzní rejpnutí zcela mimo téma tohoto vlákna i diskuse pod zprávičkou o rozhovoru týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8...
    Ano. To vadí?
    ...a nepatří to sem.
    A to je nějak striktně určeno?
    Taky se tu nechci a nebudu moc rozepisovat o tom, jak Ubuntu vykrádá Debian, nevěnuje mu dostatečnou pozornost na svém webu, a že prakticky nijak přímo nepomáhá upstreamu (a potažmo všem ostatním distribucím a jejich uživatelům), přestože třeba vynálezy a inovace Novellu a openSUSE vesele implementuje, protože to sem vůbec nepatří.
    To jsem rád. A jistě nebudu sám. (Stejně by to byly nesmysly...)
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.11.2007 16:19 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    +1

    To by byly. Já bych mu dal přezdívku Bonzi Buddy. Je docela jako on!
    5.11.2007 17:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Lepší než přicmrndávač. Kam vlezeš, jen rejpeš, předjímáš a nemáš vlastní názor. A navíc jsi taky mimo téma.
    5.11.2007 18:44 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Tak já nemám vlastní názor. Tos přehnal, Tomeši. Tos přehnal.
    5.11.2007 17:02 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Předjímat a nálepkovat dovede každý blbec. Ale vyvrátit to už ne. Hlavně, že máte zapotřebí zasírat vlákno nesouvisejícími rejpavými příspěvky.
    5.11.2007 17:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Vyvrátil bych to několika málo větami a odkazy.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.11.2007 17:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Tak dělej. Opět jen další vycucanej kec z prstu o ničem.
    5.11.2007 17:42 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    neuvazoval si nekdy o slusnem chovani?
    OndraZX avatar 5.11.2007 21:01 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    PT se vzdy slusne chova

    Cituji:
    Věř mi, že drtivou většinu přípěvků z poslední doby čtu před odesláním několikrát a několikrát je mezitím uprauju a krátím.
    6.11.2007 10:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Nějak neumíte vyvovozovat.
    5.11.2007 17:42 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Nemůžu, protožes ještě nic nenapsal. Nebo mám snad vyvrátit něco z tohoto:
    Taky se tu nechci a nebudu moc rozepisovat o tom, jak Ubuntu vykrádá Debian, nevěnuje mu dostatečnou pozornost na svém webu, a že prakticky nijak přímo nepomáhá upstreamu (a potažmo všem ostatním distribucím a jejich uživatelům), přestože třeba vynálezy a inovace Novellu a openSUSE vesele implementuje
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    6.11.2007 10:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Já to napsal v tom, cos citoval, a doteď jsi totálně neschopný na ta fakta reagovat.
    6.11.2007 11:08 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Fakta? Kde?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    6.11.2007 11:54 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    6.11.2007 12:06 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    A jak to souvisí s tímto:
    Taky se tu nechci a nebudu moc rozepisovat o tom, jak Ubuntu vykrádá Debian, nevěnuje mu dostatečnou pozornost na svém webu, a že prakticky nijak přímo nepomáhá upstreamu (a potažmo všem ostatním distribucím a jejich uživatelům), přestože třeba vynálezy a inovace Novellu a openSUSE vesele implementuje
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    6.11.2007 12:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Tak, že ses na to přímo zeptal, blbečku. Nevíš, co chceš.
    6.11.2007 12:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Takže to měla být odpověď na nějakou moji otázku?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    6.11.2007 12:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    "Fakta? Kde?" Kolik ti je? 4 roky? Že máš tak blbý otázky.
    6.11.2007 12:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Máš blbý odpovědi.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.11.2007 14:53 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    ja nevim ale toto chabe vysvetleni pri instalaci mp3 je sice pekne ale co treba kaffaine ktere odmita prehravat DVD a kdo vi co jeste. Musi se stahnou kaffeine z jineho repozitare. U OpenSuse jsem se setkal s nejhorsi instalaci na multimedia.
    5.11.2007 15:01 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Kompletní instalace multimédií na jedno kliknutí rozhodně nepatří mezi nejhorší, právě naopak.
    5.11.2007 15:10 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    jo tak tohle beru
    Ilfirin avatar 5.11.2007 15:39 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Žádný kaffeine z jiného repozitáře se stahovat nemusí. Na přehrávání mp3, divx apod. (krom DVD) stačí JEDEN balíček libxine1 z packmana. To je to nejhorší, s čím jste se setkal?

    A na DVD jsou tři balíčky. Nebo one-click instalace na kterou tě odkázal už Petr.
    5.11.2007 17:19 error414 | skóre: 12 | blog: error414
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    1. me se tyka

    2. ano pro me to byl velky problem protoze jsem musel hledat proc ten kaffaine me nprehraje to DVD. Subjektivne se me hledaji na opensuse nejhure reseni problemu.
    5.11.2007 12:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Já vím. Používám Ubuntu denně. Psal jsem, že se mi líbí ta "propaganda". Ubuntu žel tak osvětové jako Fedora není, což je škoda.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    6.11.2007 01:21 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Mně se zase moc nelíbí. Tedy ne že bych byl proti osvětě, to nikoli. Spíš si myslím, že běžný uživatel libovolný text delší než 3 řádky přeskočí, pokud je u něj tlačítko "Další". Můžeme tomu říkat třeba "Microsoft Install Dialog slepota".

    Preferuji tedy dostatečně stručný a výstižný text nad popisem takovéto délky.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    5.11.2007 16:38 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Pokud vim, v Debianu se tohle resit nemusi, alepson pokud se bere non-US depozitar. Jak je to presne s DVD a DeCSS nevim, ponevac si Mplayer prekladam ze zdrojaku, ale mam pocit, ze i debiani verze MPlayeru je nejak orezana.
    michich avatar 5.11.2007 10:30 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Aspoň ten MP3 Fluendo kodek je zdarma. Ale stejně je u nás lepší přidat si repozitář z http://rpm.livna.org (v budoucnu RPMfusion).
    5.11.2007 11:00 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Proč na to musí existovat nějaký specielní kodek? Nestačilo by prostě zaplatit poplatek za použití příslušného formátu a pak už si to přehrávat čím chci?
    5.11.2007 11:31 newman | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Ne, neslo. To bys pak nemusel zaplatit za prehravani mp3 v hifi vezi, stolnim prehravaci, kapesnim mp3 prehravaci a mobilu...
    5.11.2007 12:59 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    To přece taky nedělám, protože to paušálně hradí výrobce produktu. A taky by to podle mě mělo chodit i v těch distrech. Zaplatím poplatek (nebo kopím placenou verzi distribuce) za přístup do repozitáře, kde jsou standardní neořezané balíky založené na lavc/mad/etc.. a frčím. Nějaký extra kodek, co je nahackovaný do dvou a půl aplikace je mi stejně skoro na nic.
    5.11.2007 15:15 newman | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    > To přece taky nedělám, protože to paušálně hradí výrobce produktu

    A pak to prece zaplatis ty, kdyz si koupis jeho produkt...

    > Zaplatím poplatek (nebo kopím placenou verzi distribuce) za přístup do repozitáře

    problem je v tom, ze nektery SW svobodny byt nemuze (treba CSS na DVD), protoze algoritmus je znamy az po podepsani NDA a zaplaceni poplatku.

    > Nějaký extra kodek, co je nahackovaný do dvou a půl aplikace je mi stejně skoro na nic.

    fluendo kodeky, nejsou, dela je stejna firma, ktera zamestnava core vyvojare gstreameru.
    5.11.2007 15:41 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    > To přece taky nedělám, protože to paušálně hradí výrobce produktu

    A pak to prece zaplatis ty, kdyz si koupis jeho produkt...
    Ale jo, vždyť to říkám. Logičtější by mi přišlo, kdyby to platil výrobce (distribuce) a já si od něj kupoval distribuci (ať už celou nebo ve formě nějakého dodatečného repozitáře), kde už tyto věci fungují.
    problem je v tom, ze nektery SW svobodny byt nemuze (treba CSS na DVD), protoze algoritmus je znamy az po podepsani NDA a zaplaceni poplatku.
    Tohle zrovna není případ většiny AV kodeků. Tam jsou algoritmy všeobecně známé. CSS je potom kapitola sama pro sebe, tam jde zase o DMCA a certifikace, tudíž je to asi úplně neřešitelné.
    fluendo kodeky, nejsou, dela je stejna firma, ktera zamestnava core vyvojare gstreameru.
    To je mi ale houby platné když potřebuju, aby mi to chodilo i v mplayeru/mencoderu, xine, avidemux, lame atd..
    5.11.2007 20:14 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Ale jo, vždyť to říkám. Logičtější by mi přišlo, kdyby to platil výrobce (distribuce) a já si od něj kupoval distribuci (ať už celou nebo ve formě nějakého dodatečného repozitáře), kde už tyto věci fungují.
    No, to je fakt skvela myslenka. Necht distribuce zivej par patentovejch prizivniku, oni stejne nevedi co s penezma... At si tihle soudruzi vylizou prdel a pokud se to uzivatelum v USA nelibi, tak ze muzou odstehovat nebo priste volit mensi kreteny. Nazdar!
    5.11.2007 13:44 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Jeste ze archlinux tyhle pitomosti neresi. Pokud je k dispozici kodek pod svobodnou licenci (lame, libmad, ...), pouziju ten se svobodnou licenci. Pokud neni (nvidia), nezbyva mi nic jineho nez akceptovat licenci a pouzit ten.

    To jako v USA nelze pouzit neco co je zadarmo a musim za neco s identickou funkcnosti zaplatit? USA je fakt zeme s neomezenymi moznostmi. Ale pro vladnouci garnituru, namisto obyvatelstva!

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    5.11.2007 13:54 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    To jako v USA nelze pouzit neco co je zadarmo a musim za neco s identickou funkcnosti zaplatit?
    Pletete si pojmy. Platit musíte za to, že používáte nějaký patentovaný algoritmus. Nemá to nic společného s tím, jestli se nějaký kodek šíří zadarmo nebo za peníze.
    5.11.2007 13:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Nemusí. Ne-mu-sí! ;-)
    5.11.2007 14:16 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    V USA musí. Případě může dělat mrtvého brouka, dokud to po něm někdo nezačně vymáhat.
    5.11.2007 14:27 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Když jsem ho viděl naposledy, bydlel Zdeněk někde kousek za Děčínem. ;-) Nemusíme si sem tahat veškerej sajrajt, co si amíci vymyslej.
    5.11.2007 14:44 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Ach jo. Kdybys tak alespoň sledoval o čem je řeč.
    5.11.2007 14:48 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Ale sleduju...spíš bych se mohl zeptat nápodobně, hm? ;-)
    5.11.2007 15:30 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    To je nějaká provokace nebo nevidíš to slovo "USA" v původním příspěvku, v citaci v mém příspěvku a pak ještě nejméně jednou dole?
    5.11.2007 15:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    1) První polovina Zdeňkova příspěvku: Řeč je o Zdeňkovi, Zdeňkových preferencích a Archi. USA nikterak nevidno, prosím o ukázání. ;-) Snažím se naznačit, ze Zdeňkovi můžou být nějaké patenty ukradené, ale zjevně bez výsledku.

    2) Druhá polovina Zdeňkova příspěvku: Téma je FLOSS kodeky vs. uzavřené kodeky, a možnost patentově legálně používat FLOSS kodeky třeba i v USA. Sám odpovídáš, že platba za patent se licence kodeků netýká, čímž ale sám uhýbáš od tématu - tím je otázka, jestli je opravdu nutné používat uzavřený sajrajt místo něčeho svobodného, co je v distribuci a co po uhrazení poplatku za patent může být legální i v USA.

    Teda takhle to vidím já. :-)
    5.11.2007 15:57 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    2) Druhá polovina Zdeňkova příspěvku: Téma je FLOSS kodeky vs. uzavřené kodeky, a možnost patentově legálně používat FLOSS kodeky třeba i v USA. Sám odpovídáš, že platba za patent se licence kodeků netýká, čímž ale sám uhýbáš od tématu
    Co? Kde? Jak? Proč? Co nechápeš na té mé jednoduché větě?
    5.11.2007 16:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Ehm, jediné dvě jednoduché věty, které vidím, jsou "Pletete si pojmy." a "V USA musí.", ale ty na mysli asi nemáš... Já myslím, že Zdeněk chápe, co jsi mu napsal, a že přesně to věděl už dřív, než jsi to napsal, a tudíž nechápu, proč mu to píšeš, to je celé, nic víc v tom není. Možná mě to jen zmátlo. ;-)
    5.11.2007 15:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Promiň, ale tohle taky nechápu. Mohl bys prosím nějak vysvětlit, jak jsi to myslel? Nevidím žádný problém ani nesrovnalost v tom, co psal Ctirad.
    6.11.2007 01:32 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor týkající se Codec Buddy ve Fedoře 8
    Jéé, jsem slavnéj!

    </trapny prispevek>

    Akceptuji licence, protoze jsme presvedcen, ze autor ma pravo si urcit takovou licenci jakou on sam uzna za vhodne. A to i nad ramec soucasnych zakonu. Pokud autor napise ze to muzou pouzivat jen jednonohy sedlaci, je to jeho pravo a uzivatele to musi respektovat.

    Naopak SW patenty ze zasady odmitam. Absolutne je mi proti srsti kdyz nekdo znemoznuje tvorbu a distribuci softwaru nekomu jinemu.

    --------------

    Pro predstavu:

    Stav _bez_ SW patentu:

    Tady mas kodeky pod OSS licenci a tady mas jiny se stejnou funkci kodeky pod komercni licenci. Kazdy ma svoje vyhody a nevyhody. Vyber si kterej chces.

    Stav s SW patenty:

    Vymysleli jsme takovej a onakej kodek, je to takovejhle super mega hypa format, strasne uspornej. Ale dali jsme si to patentovat, takze uz to krome nas nemuze vubec nikdo implementovat, heee heeee... No a pokud by to precijen nekdo implementoval, muze to vydat do sveta, ale muze byt stihan v zemi, kde by porusil uvedeny patent. Cili v zemi kde je takovy patent platny.

    A v CR/Evrope tyhle pritroubly pakety platny nejsou, takze muzu pouzivat OSS implementaci at si vyrobce toho komercniho kodeku rika co chce.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.