abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 513 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Ubuntu 13.04 Raring Ringtail

    Bylo vydáno Ubuntu 13.04 Raring Ringtail. Dle průvodce novinkami přináší nová verze například rozšíření funkcí nabídky Dash, nová dialogová okna pro vypnutí a restart systému nebo snadnou správu online účtů. Oslava vydání nové verze, Ubuntu Raring Release Party, se bude konat 11. května v Praze. Bylo vybráno jméno pro Ubuntu 13.10. Po Raring Ringtail bude následovat Saucy Salamander.

    25.4.2013 18:07 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.4.2013 18:26 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Rezavá Rýna, Rajcovní Ruska, Rozmlácená Rachotina
    25.4.2013 23:13 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Raging RMS bylo stejne nejlepsi ... ale Sausage Sucker zni taky docela dobre :-D
    26.4.2013 12:24 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Hezky :-)
    26.4.2013 20:13 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Rujný rotvajler.
    27.4.2013 11:02 SpookY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Když už pojmenováváme po nějakém pořádném "velkém zvířeti", tak 12.04 se měla jmenovat Penstealer President :-)
    29.4.2013 21:23 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Hahah! (ˇ-ˇ)b
    25.4.2013 18:32 luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    snadnou spravu online uctu ... ktera je ale derava az na pudu a vyojarum je to tak nejak jedno, hlavne ze je to cool :-/
    Sešívaný avatar 25.4.2013 18:57 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Děravá v jakém smyslu?
    25.4.2013 19:29 luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Obecne pri vyvoji UOA bezpectnost absolutne neni priorita. Uz jen to ze kdokoliv si muze zobrazit vsechny tvoje hesla k online sluzbam (google, jabber, MS, ... ) na par kliknuti (ubuntu logo, napsat "password", klik, prave tlacitko "properties" a "show password"). A vubec, cely gnome-keyring, ktery je vychozim ulozistem pro UOA je otevreny jakemukoliv procesu bezicim pod stejnym uzivatelem.

    Dale, *nemoznost odhlaseni* od online uctu, moznost povolit pouzit ucet pouze urcite aplikaci pribyla prave az ve 13.04. Obcas, i ve 13.04, po _smazani_ uctu z UOA heslo nadale zustane v keyringu!
    25.4.2013 19:34 luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Verejne bych se o tomto nerozepisoval pokud by vyvojari meli zajem s tim neco delat.

    Jejich pristup je "pokud uz se ti nekdo dostane k session, tak to ze si muze ziskat tvoje hesla nas nezajima" ... z takovou by do Ubuntu mohli pridat prikaz na zobrazeni plain-text hesla prave prihlaseneho uzivatele :-/
    25.4.2013 20:42 Pali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    vies ako funguje gpg-agent? ti ludia maju rovanky pristup a ubuntu uz predbehli, lebo to tak uz davno implementovali...
    25.4.2013 21:17 luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Pokud to tak fakt je, tak jsem rad ze gpg-agent nepouzivam.
    Sešívaný avatar 25.4.2013 20:44 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail

    No, je to jeden z důvodů, proč třeba vývojáři GNOME nechtějí GOA zatím zpřístupnit pluginům třetích stran, protože ta bezpečnost prostě není vyřešená. Až budou mít ten sandboxovací systém, kdy jedna aplikace nebude mít přístup prakticky ke všemu včetně všech credentials k online službám, tak jsou prý tomu otevření.

    Jinak obecně platí, že pokud má někdo fyzický přístup k tvému počítači, pokud není zaheslovaný GRUB a zašifrovaný disk, což drtivá většina lidí nemá, tak se může dostat prakticky k čemukoliv. Takže ono je tam otevřené jedno obrovské bezpečnostní okno tak jako tak.

    25.4.2013 21:10 luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Jasne, ze kdyz ma nekdo fyzicky pristup a navic k otevrene session, tak je to game-over. Ale vzdat se nezasifrovanych hesel jen tak ... tohle by neproslo ani na Androidu, OS X, dokonce ani na Windows.

    Podle teto argumentace, pak ani neni duvod sifrovat hesla v /etc/shadow.
    25.4.2013 21:17 luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Navic, ty hesla v gnome-keyring jsou samozrejme zasifrovana, takze fyzicky pristup ti je k nicemu (teda, krome instalace keylogeru apod.).

    Problem je, ze je pak gnome-keyring da v plain-textu komukoliv kdo si o to rekne! Stacilo by, kdyby se gnome-keyring ptal uzivatele, pokazde kdyz konkretni aplikace chce pristup do klicenky (+seznam povolenych aplikace by default - od toho ty distribuce preci taky mame).

    Napriklad ve firefoxu to tak funguje - pokud chci zobrazit hesla, tak se znovu zepta na master password i v pripade, ze je klicenka uz otevrena.
    25.4.2013 21:51 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Stacilo by, kdyby se gnome-keyring ptal uzivatele, pokazde kdyz konkretni aplikace chce pristup do klicenky (+seznam povolenych aplikace by default - od toho ty distribuce preci taky mame).

    Teda gnome-keyring v mým gnome 2 ukládá i s heslem i aplikaci a _doufám_, že přístup k heslům má jenom ukládající aplikace + seahorse.

    Osobně bych rád viděl něco ještě paranoidnějšího pro soukromé klíče: udělat na to službu, které můžou aplikace předat data (a mime typ), služba by je zobrazila uživateli, dala by mu vybrat klíč k podepsání a možnost podepsat, a podepsaná by je pak vrátila původní aplikaci. To aby díra v jakékoliv části desktopu neznamenala, že se soukromé klíče mohou dostat do rukou komukoliv.
    25.4.2013 22:50 luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    https://mail.gnome.org/archives/gnome-keyring-list/2011-October/msg00015.html

    https://live.gnome.org/GnomeKeyring/SecurityPhilosophy - ten posledni odstavec tam ale spis odradi, kdyz vime jak to v Gnome chodi doopravdy ze :-/
    25.4.2013 21:19 luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Ale jestli ti prijde v pohode a nechava te klidnym, ze kdokoliv kdo se dostane k tve session, muze behem triceti sekund ziskat tvoje hesla, tak ok. Nemluve o skodlivem kodu!
    Sešívaný avatar 26.4.2013 00:16 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    No, já myslím, že to tam píšou docela jasně. Zabezpečit tady toto je komplexní věc, proto pracují na tom systému sandboxů, kde bude jasně definované, ke kterým datům má ta která aplikace přístup. Otázka je, jestli se to bude týkat i Ubuntu, protože to si čím dál více hraje na vlastním písečku, takže bych se ani nedivil, kdyby nakonec přišli s něčím vlastním.
    26.4.2013 00:40 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    > Zabezpečit tady toto je komplexní věc, proto pracují na tom systému sandboxů, kde bude jasně definované, ke kterým datům má ta která aplikace přístup.

    Souhlas.

    Ale tohle melo byt vyreseno pred tim, nez se zacne vsude UOA nebo GOA protlacovat.
    26.4.2013 00:44 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Ubuntaci to resi tady: https://blueprints.launchpad.net/ubuntu/+spec/security-r-app-keyring
    25.4.2013 21:45 misisko | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Preco je to stale take pomale??? Reakcne casy UI su hrozne.
    26.4.2013 02:33 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Me na starem Thinkpadu T60 bezi svizne (s SSD diskem nastartuje asi za 2 sekundy - cold boot - coz se mi hoodne libi), i GUI funguje skvele hned po instalaci (takze ani nevim co ten notebooku ma za GPU :-) ), jedine kde se mi GUI seka je pri zapnuti dashe (kliknuti na ikonku Ubuntu), to se vykresluje fakt hodne dlouho a trva to snad pul sekundy a tenhle bug je v Unity uz roky.
    26.4.2013 10:29 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    A není to ten bug, kdy to dělá bez "preempce"... tedy jen poprvé? Další spuštění jsou již rychlejší?
    26.4.2013 11:18 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Ne :-(
    28.4.2013 09:17 Tommy_CZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Má pravdu, na 3 počítačích došlo k výraznému zrychlení, ovšem minimálně na netbooku s APU od AMD, kde 12.10 i 12.04 LTS běželo vpohodě došlo k VÝRAZNÉMU zpomalení, zejména unity a jeho animací (ať s opensource nebo s ovladači od AMD).
    25.4.2013 22:51 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Zatím mě těší, že se opravdu zvedla rychlost. Uvidím, jestli se to začne po několika dnech taky tak zpomalovat jako Ubuntu 12.10.

    Ale co se to sakra stalo s Nautilem??? Vždyť v tomhle stavu je to naprosto nepoužitelné. Kde je druhý panel? Kde je stavová lišta, co ukazovala počet souborů ve složce a volné místo?

    No aspoň, že se už nečeká několik sekund na otevření složky a celkově to reaguje lépe.
    26.4.2013 00:10 dzolo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Za Nautila poděkuj vývojářúm GNOME ;)
    Sešívaný avatar 26.4.2013 00:20 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Zrovna to chybějící dvoupanelové zobrazení mi ani tak nevadí. Prostě si otevřu druhé okno a dvěma gesty si ty okna roztáhnu na půlky obrazovky a mám prakticky to samé. I když je fakt, že mimo GNOME je to většinou PITA, ale zase se není čemu divit, že je to nepálí. Nautilus je primárně dělaný pro prostředí GNOME.
    26.4.2013 11:55 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Otevřít další okno a dvě gesta myší je podstatně víc než jedno F3 :)
    26.4.2013 13:05 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    No taky to tak dělám, co mi zbývá...ale je to spousta zbytečného klikání navíc. Každé schované okno se musí zvlášť dát do popředí. Prý je to kvůli tomu, že dvoupanelový způsob se špatně ovládal na dotykáčích...no tak super, teď se to zase blbě ovládá všude jinde. Tomu se říká pokrok. Trochu mi to připomíná Windows 8. Ještě že máme na výběr jiné správce souborů.
    Sešívaný avatar 26.4.2013 13:36 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Každé schované okno se musí zvlášť dát do popředí.
    Právě, že nemusí. Stačí v dashi kliknout na ikonu Nautilu a do popředí se umístí obě (všechna) okna Nautilu. Zjistil jsem, že se to chová opravdu hodně podobně jako ten dvoupanelový režim. Pokud to chce člověk dovést k dokonalosti, tak lze ještě v druhém okně vypnout zobrazení postranního panelu a už to opravdu vypadá prakticky jako starý dobrý dvoupanelový režim.
    26.4.2013 13:40 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Aha, takže ještě další kliknutí na vypnutí postranního panelu, protože už dnes při dvou panelech (tedy třech sloupcích) nejsou vidět v panelech celé názvy souborů, když tam samozřejmě chci i čas a velikost. To má do původní funkčnosti hodně daleko...
    Sešívaný avatar 26.4.2013 14:33 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail

    Tak Nautilus vždy byl a je primárně jednopanelovým správcem souborů. Z tohoto pohledu je dvoupanelové použití spíš corner case, takže rozčilování se nad tím, že Nautilus je špatný dvoupanelový správce, moc nechápu. Já Nautilus používám, protože jej používám tak, jak je primárně navrhnutý - jako jednopanelového správce. Když jednou za čas potřebuju dva panely, tak mi pár kliknutí navíc a, že se tam nevejdou všechny informace, opravdu nevadí. Pokud by mi totiž na těch dvou panelech opravdu záleželo, tak sáhnu po dvoupanelovém správci souborů. V Linuxu jich není málo a fungují v tomto režimu mnohem lépe než Nautilus.

    26.4.2013 17:56 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    No nevím, dvou-panelová fičurka v Nautilu je super věc, kterou používám denně a často(, pokud pracuji v okýnkách) a nechápu, že někdo nechápe, že je to super, a že právě proto jak je to udělané. Nevím co bych dělal s „plnohodnotným“ dvou-panelovým řešením. A myslím, že i kontextové volby tomu jsou dobře přizpůsobené, takže bych to jako okrajovou funkčnost nebral…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    26.4.2013 22:05 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Přesně tak. Jednopanelový filemanager je úlitba totálně neschopným uživatelům, které vůbec nezajímá jakákoliv produktivita práce. Tahat vedle sebe dva nemaximalizované filemanagery je peklo, stejně jako stále přecházet mezi dvěma vzdálenými adresáři v jednom pohledu.

    Kdyby měl nautilus ještě Fkové ovládání kopírování a přesunu mezi panely, byl by úplně postačující. Levé menu mountů a záložek je docela praktické, hlavně se vyskytuje ve všech dialozích pro výběr souborů
    little.owl avatar 26.4.2013 22:24 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Mne jako neschopnemu a neproduktivnimu uzivateli vzdy stacily klavesami prepinane taby, pokud jsem to neresil v command line.

    Nas neschopaku je vetsina, mate smulu ;-).
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2013 22:38 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail

    Bavíme se o okýnkách (command line je jasný), ale takové to rychle něco vykopirovat nebo přesunout, toto, toto a toto, tak F3 ze záložky vybrat kam a s Kontextového menu 'Copy/move to other pane' je supr (a lze kombinovat se záložkami při nějaké divné akci, pravda použití 1× za rok, ale rozšiřuje to zásadně možnosti)


    No za mně asi spíš „GNOME má smůlu“, ještě mám čas, ale myslím, že do budoucna G i K u mě skončila (ale zatím je mi to putna a ve virtuálkách nových distribucí už pomalu končí… :-) ).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    little.owl avatar 26.4.2013 22:44 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Mne staci vybrat soubory, Ctrl+C/X, X*Ctrl+PgUp, Ctrl+V, s tim ze i soubory jsem schopen vybirat klavesnici a tab-u mohu mit kolik chci. Pokud to nestaci, otevru dva panely a necham je zarovnat jak psal Sesivany.
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2013 23:01 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    To je pomalá klasika :) a není to totéž, to taky dělám, ale od přibyvšího F3 a panelu je to snazší a rychlejší (přičemž to lze využít také a rovnou je to vidět vedle sebe narozdíl od tab-ů a není třeba otvírat nové okno a zarovnávat ho), holt každý máme jiný způsob…
    A představ si že v každém panelu můžeš mít tabů kolik chceš :-)
    PS: „Klávesnicí“ asi narážka na klik na záložku, při dvou panelech máš jen jeden Side panel (F9), takže ten klik bylo myšleno vybrání adresáře druhého panelu (u tebe okna či tabu) - to je stejné a jsou stejné cesty jak to udělat.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    little.owl avatar 26.4.2013 23:07 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    To je pomalá klasika :)
    Mne to nikdy neomezovalo, vetsinu casu mi sebere vybrat soubory a dvoupanelovy mod mi vzdy prisel ubastleny. Spise mi vadi neexistence tree view, kazdy mame neco.
    A představ si že v každém panelu můžeš mít tabů kolik chceš :-)
    :-D
    A former Red Hat freeloader.
    27.4.2013 20:42 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    PS: Podstata původního sdělení je, že tam toho chybi více, tedy se to očesává a další na řadě jsou tab-y ;-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    little.owl avatar 30.4.2013 11:59 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Naopak, treeview je u Nautilus v Gnome 3.8 zpet.
    A former Red Hat freeloader.
    30.4.2013 12:44 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    No a v 3.9 ubudou taby a v 3.95 budou zpět a Tree view bude jen do třetí úrovně - to je pokrok, ten nezastavíš… ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    27.4.2013 00:09 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Já se omlouvám, ale asi jsem nešikovný. Mě se to chová tak, že při kliknutí na ikonu "Soubory" se mi do popředí dostane jen naposledy použité okno. Je potřeba nějaký zvláštní postup?
    Sešívaný avatar 27.4.2013 12:33 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    To už záleží na prostředí, které používáte. Jak jsem to popisoval, se to chová v GNOME 3. Nautilus je vyvíjený pro GNOME, takže je možné, že právě tyto detaily v jiných prostředích chybí.
    27.4.2013 13:16 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Aha, já tu mám Unity. Tak tady to bohužel nefunguje, což je škoda, protože v tom případě by se to používat dalo možná i lépe než dvoupanelový režim, protože počet panelů je v podstatě neomezený.

    No už mi došla trpělivost. Velice rychle. Nahradil jsem Nautilus Nemem.
    26.4.2013 12:24 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Me spis stve absence treeview, byl jsem zvykly prochazet jednim kliknutim strom. Udajne v Nautilu 3.8 by tahle funkce mela byt zpatky. Jak ho dostat do ubuntu 13.04?
    26.4.2013 16:03 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    tak dat ppa repozitar pro gnome team nebylo to spravny reseni... potom jsem to pres ppa-purge musel dat pryc. Nejaky jiny napad, jak mit treeview v nautilu?
    little.owl avatar 26.4.2013 22:47 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Zkuste Nemo.
    A former Red Hat freeloader.
    29.4.2013 09:34 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Taky mně to vadí. Jediná možnost je nainstalovat nemo a nahradit jím nautilus a doufat, že se odstraněné funkce do nautilu časem zase vrátí.. :-/
    25.4.2013 23:14 erino72 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    A jak to vyzera s ponukou v nautilovi pri kliku praveho tlacitka? je ochudobnena?
    26.4.2013 10:31 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    To je odjakživa :D
    26.4.2013 10:47 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Je to lepsie ako OS X? Ze by som sformatoval iMaca? :))) standujem.. nie som masochista :)
    26.4.2013 11:19 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Jo, taky uvazuju ze bych utekl po deseti letech ciste s Linuxem k OS X.
    26.4.2013 11:48 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    tak to me tyhle choutky davno presli ... myslim ze OS X je kopa hnoje ;-), jak rika jeden leadr vyvojaru (jeho team vyviji pro OS X) "OS X je hovno v celofanu"
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    26.4.2013 12:44 Tommy Angelo | skóre: 2 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    +1 To bolo velmi dobre povedane :-D
    26.4.2013 12:49 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Prvy obrazok nechapem. Nieco ohladom OS X 10.6, aktualny je 10.8.3

    Druhy ukazuje jak tragicky user unfriendly je linuxovy gparted. Az ma striaslo co som ja s nim natrapil v minulosti v linuxe. Az po piatich rokoch mi docvaklo. Linuxovy odpad nebude pouzitelny nikdy. Ak chces spickovy unixovy system, nebude to zadarmo. Kupil som si novy iMac a mam pokoj..
    26.4.2013 12:53 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Ale vidim, ze applisti jsou jeste horsi fanatici nez Linuxaci, z blata do louze :-)
    AsciiWolf avatar 26.4.2013 12:54 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Druhy ukazuje jak tragicky user unfriendly je linuxovy gparted. Az ma striaslo co som ja s nim natrapil v minulosti v linuxe.
    Obávám se, že tohle bude spíše chyba mezi klávesnicí a židlí. ;-)
    29.4.2013 00:19 failer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Obávám se, že autorovi chybí zkušenosti třeba s DOS Fdiskem a jeho nástupci, třeba ten z winxp, pak by zakusil, co je drsné. Gparted je proti tomu velmi přehledný a funkční a nic nezatajuje. Akorát je potřeba znát způsob dělení jednotek a jejich skládání - primary volume (1-4) a extended volume (na ten zbytek) a v něm secondary volume.
    Btw.: Zarovnávání na bloky moderním instalátorům taky houby říká.
    26.4.2013 14:12 Mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    akorat ze picovole f tom meku muzes ty disky zvetsovat a zmensovat i mysitkem a pokud si jo blbej tak se muzes dokonce kouknout dolu a precist si udaje o tom vybranym disku, linux je na desktopu sracka kterou pouzivaj jen linukxarsky uhrousi.
    little.owl avatar 26.4.2013 15:34 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Je to tak, pod nablyskanou kapotou je to kupka predpotopniho hnoje. V okamziku, kdy jste nucen zacit instalovat poloudrzovane veci z MacPorts ci Homebrew a resit souvisejici problemy, pochopite ze to neni zdaleka tak ruzove; treba odezva na ruzne CVE je [i u Apple] primo tragicka.
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2013 15:51 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    MacPorts a nejake Homebrew chujoviny nikoho z normalnych uzivatelov nezaujimaju.
    little.owl avatar 26.4.2013 16:32 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Muzete tedy specifikovat "normalniho uzivatele"?

    Navic to neresi tragicky pristup Apple k CVE a security updatum, zejmena na desktopu a serveru. Oni potrebuji nekolik tydnu k vydani security updatu, kdy u ostatnich systemu je to otazka maximalne dni.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 26.4.2013 17:44 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    No CVE jsou tragedie vsude :)
    little.owl avatar 26.4.2013 18:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    To ano ... ale u OS X je to doslova X-nasobne ... ;-)
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2013 17:17 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Vzdyt ten linuxovy gparted ma spatne jednotky. Porad zaseknuty v nejakem bludu, ze G je 1024^3 nebo co. Mac to ma spravne.
    little.owl avatar 26.4.2013 17:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Binarni prefixy jsou uzivane i podle podle souvisejicich ISO/IEC standardu a UNIX systemy je pouzivaji od pocatku.

    Napriklad z ANSI/IEEE Std 1084-1986:
    kilo (K): (1) A prefix indicating 1000. (2) In statements involving size of computer storage, a prefix indicating 2, or 1024.
    A former Red Hat freeloader.
    little.owl avatar 26.4.2013 17:32 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    2^10, or 1024
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2013 18:10 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Problém je, že obecně nikdy člověk neví s jistotou, že je to od „dvojky“, proto miluji nenáviděné Ki, Mi, Gi, tak to vím hned a s jistotou… :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    little.owl avatar 26.4.2013 18:36 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Tady bych rekl je ta konvence jasna - jak historicky, tak podle mezinarodnich standardu. Kdo ve svete UNIXu zacne pouzivat jine nez binarni prefixy u velikosti pameti ci ulozist, odchyluje se od bezne uzivane konvence.
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2013 21:04 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    SI tady je uz par let dele nez ta ANSI. Navic ten, kdo tu "normu" vymyslel musel byt solidne zhuleny kdyz si neuvedomil, jake problemy zpusobi. Prenosove rychlosti (sbernic, site...) se uvadeji podle SI, frekvence, pocty pixelu snimacu,... a pak to nesedi pri prepoctu. Zbytrecny gulas.
    little.owl avatar 26.4.2013 21:33 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Gulas z toho delaji nekonzistence u Apple, command line tools totiz pouzivaji take binarni prefixy - treba zkuste pouzit du - a GUI decimalni.
    Prenosove rychlosti (sbernic, site...) se uvadeji podle SI, frekvence, pocty pixelu snimacu,... a pak to nesedi pri prepoctu.
    Zrovna timhle se zabyvam denne, a problem s tim nemam.
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2013 21:18 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    No jo, ale obecně máme i jiné systémy a pak máme „uživatelské“ aplikace, které jsou třeba navíc multiplatformní a některé dokonce „user friendly“ a k tomu máme další věci kolem výpočetní techniky, kde se dodržuje standard SI, třeba kapacity disků a ty věci se potkávají a pro „obyčejné“ lidi je to pak chaos a i člověk znalý někdy neví, takže zas tak jasné to není, jakmile je použit opravdu binární prefix tedy Ki, Mi, je to jednoznačné. A ani bych se nedivil i kdyby se dnes našel případ kdy by se v nějakém nástroji našlo počítání desítkové…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    little.owl avatar 26.4.2013 21:35 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Ja to chapu, pokud by mi to nekdo cpal ve fyzice treba u tlaku ci sily, tak ho poslu nekam.
    A former Red Hat freeloader.
    26.4.2013 21:44 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    a k tomu máme další věci kolem výpočetní techniky, kde se dodržuje standard SI, třeba kapacity disk
    Nechtěls říct "kde se šidí zákazníci?"?

    Bral bych regulaci EU, že se předpony od všech počítačových úložišť považují za binární. :)
    26.4.2013 22:00 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Vnímám to podobně (s tím šizením) - nicméně ani jedno použití není úplně čisté, můj vnitřní smysl pro pořádek musel být (už dávno) umlácen „logikou“, protože když je něco ×1000 proč je to v jednom konkrétním případě jinak. No a nejhorší jednotka co znám je KB, bo kilo je 'k' (ne K), pak je těch výkladu spoustu, přičemž jednoznačně KBa by měla být použita při prodeji disků (ta je typicky obchodní).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    little.owl avatar 26.4.2013 22:04 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Vyjimky potvrzuji pravidlo ;-).
    A former Red Hat freeloader.
    28.4.2013 00:51 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    můj vnitřní smysl pro pořádek musel být (už dávno) umlácen „logikou“, protože když je něco ×1000 proč je to v jednom konkrétním případě jinak.
    A jak dokáže tvůj smysl pro pořádek žít s Avogadrovou konstantou, nekulatostí čísel e a π, iracionálním výsledkem pro 10-0,5, šišoidností Země, ... ?
    28.4.2013 10:13 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail

    Avokádo mi nechutná, kupuji obvykle věci bez Ě-ček, PÍ vodu někdy piji a myslím, že zapadá do konceptu H2O, dále 10-0.5 ≈ 9½, a když půjdu po nulté rovnoběžce a nultém poledníku na výlet, tak budu mít jiné problémy než, že jedna cesta je kratší.

    Jinak ze šišojidností země je to ok, zapadá to do konceptu takových těles, ale spíš mě u toho trápí, že když budu kopat zlato na pólu a prodávat na rovníku, tak budu mít podezření, že mi ho kurýr krade.

    Čím ty věci „vybočují“, používají se v matematice a v chemii nebo v jiném oboru jiné hodnoty?

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    little.owl avatar 28.4.2013 13:20 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    S takhle gumovym pristupem muzete povazovat 1024 ≈ 1000, a problem je vyresen.
    A former Red Hat freeloader.
    28.4.2013 15:11 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    S 1024 ≈ 1000 nemám problém (a nejsem to já, kdo má problém), to může platit.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    26.4.2013 18:15 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    U toho obr. z diskem, si chtěl poukázat, že se tam neukazuje zaplnění apod. jednotlivých oddílů? Nemají to ve správci ve správci úloh, kam uživatelé nahlížejí více?
    30.4.2013 10:57 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Ne chtel jsem ukazat ze (MAC)OS X zatajuje nektere oddily
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    9.5.2013 01:28 Kronos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    A nejedna se cirou nahodou o Time Machine partici? Tu pak neni duvod "odtajnovat"...
    pepe_ avatar 26.4.2013 11:41 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail

    Kde 4.10.2 to jistí...

    26.4.2013 19:56 Němec Tomáš | skóre: 15 | blog: muj001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    Souhlasím, moje pracovní prostředí první volby, vše se dá nastavit podle potřeby.
    27.4.2013 07:51 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
    KDE domov můj....

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.