abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Pozvánky

    Ve středu 29. dubna 2026 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 7. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj i uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večerních hodin. Hackday je určen všem zájemcům o praktickou práci s Linuxem na telefonech. Zaměří se na vývoj aplikací v userspace, například bankovní aplikace, zpracování obrazu z kamery nebo práci s NFC, i na úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Nová verze

    LilyPond (Wikipedie) , tj. multiplatformní svobodný software určený pro sazbu notových zápisů, byl vydán ve verzi 2.26.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 11.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 237 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 500 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska oznámila, že si zajistila opci buď na akvizici startupu Cursor za 60 miliard dolarů (přes 1,2 bilionu Kč) do konce letošního roku, nebo na zaplacení deseti miliard dolarů za nové partnerství s touto firmou zabývající se generováním kódů. SpaceX se dále prosazuje na lukrativním trhu s vývojářskými nástroji pro umělou inteligenci (AI). Cursor, startup zabývající se prodejem modelů AI pro

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:11 | Komunita

    Díky AI modelu Claude Mythos Preview od společnost Anthropic bylo ve Firefoxu nalezeno a opraveno 271 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.54.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 137 vývojářů, z toho 66 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 13.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci a na YouTube. Stalo se tak na konferenci GrafanaCON 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.4. 19:00 | IT novinky

    Na YouTube proběhl Framework [ Next Gen ] Event 2026. Společnost Framework představila nový Framework Laptop 13 Pro, vylepšení Framework Laptopu 16 a OCuLink Dev Kit pro připojení vysoce výkonných periferií jako jsou eGPU a bezdrátovou klávesnici s integrovaným touchpadem Framework Wireless Touchpad Keyboard.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.4. 18:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 150.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 150 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    21.4. 17:22 | Zajímavý software

    Byl představen (reddit, 𝕏) webový prohlížeč Brave Origin. Jedná se webový prohlížeč Brave bez VPN, krypto peněženky a odměn, tj. bez funkcí, ze kterých je vývoj Brave financován. Stojí jednorázově 59,99 dolarů. Verze pro Linux je zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1384 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross

    Sony ohlásilo výrobu mini-laptopu s 8" displejem a Intel Atomem. Vedle MS Windows Vista má obsahovat Xross, linuxový systém bootující za 20 sekund. Prodávat by se měl od února, a to za 900 až 1500 USD.

    11.1.2009 00:09 | |🇵🇸 | Nasazení Linuxu


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Dent avatar 11.1.2009 00:39 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross

    8" a Windows Vista? Vždyť čtvrtinu obrazovky zabere jenom to modré kolečko nabídky Start s logem Windows  :D To už mi přijde pod hranicí použitelnosti...

    11.1.2009 00:49 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Jenže ne při rozlišení toho Sonáče -- 1600×768 :-) S tím budou ale zase jiné problémy pod Win. Jako první mě napadá třeba faktická nemožnost nastavit jiné než výchozí DPI a tak budou písmena tragicky malá.
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 02:36 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Kamarád má X61 s 12" displejem o rozlišení 1650*1050 a koukat se na to dá, ale tohle bude trošku jiná...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Cartman avatar 11.1.2009 10:54 Cartman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross

    Sony P ma 220 DPI, takze bud ve Windows udelal Sony nejaky hack anebo to bude sice hezke na vystave ale prakticky nepouzitlny.

    Nicky726 avatar 11.1.2009 11:03 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Tak to aby měl uživatel ještě lupu...
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 13:34 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Na to máme kompozitní desktop, ne?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Nicky726 avatar 11.1.2009 13:43 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    A to umí windowsí kompozitor taky?
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 13:49 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Myslím, že už v XP byla funkce Lupa.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    vlk avatar 11.1.2009 00:48 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    nadhera.. to bude pekna konkurencia pre vsetky eeee
    8" a 1600 x 768.. a mi je jasne preco linux, to na tom rozliseni windowsy asi nebudu velmi pouzitelne :)
    You don't exist, Go away !
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 02:33 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    nadhera.. to bude pekna konkurencia pre vsetky eeee

    Doporučuji se podívat na cenu, ta je totiž v přepočtu kolem dvaceti tisíc --- to je dvojnásobek ceny běžného netbooku.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Nikola Ciprich avatar 11.1.2009 09:05 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    dvojnasobek? spis uz ctyrnasobek...
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 13:36 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Huh? To bereš jako směrodatnou cenu "prehistorického" aušusu EEE 701?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    emorjino avatar 11.1.2009 14:15 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross

    no svými rozměry má blíž k 701 než v současnosti populární 10" netbookům..  Vždyť to váží méně než polovinu toho, co můj Asus Eee 1000H

    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 14:24 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Ale je to jen palec na druhou stranu od aušusu EEE 901.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.1.2009 02:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Fuj! To má jenom poštěváka?! :-D
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 02:41 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Klitoris rulezzz!!!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.1.2009 02:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Je to hnus velebnosti! :-D ...a ještě takhle perverzní rozměr displeje... . ...proč né rovnou 2560x600?
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 03:04 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Klitoris je naprosto špicová záležitost. Nechápu, jak někdo může ochmatávat tu plastovou placku.

    To rozlišení displeje je opravdu divné, ale jestli je to fyzicky nudle, tak proč ne?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.1.2009 12:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    ...no než 2 čtverce vedle sebe, bych volil klasický 4:3, samozřejmě bych přidal pár řádků, nicméně kdyby ubraly sloupky, taky bych se nezlobil...
    Klitoris je naprosto špicová záležitost. Nechápu, jak někdo může ochmatávat tu plastovou placku.
    Klitoris je špicová záležitost, pravda, ale originál! ;-)
    Nechápu, jak někdo může bejt až takhle odvázanej z ohmatávaní (možná dokonce oslintávání) gumový náhražky! :-D
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 13:38 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    ...no než 2 čtverce vedle sebe, bych volil klasický 4:3...

    4:3 se nenosí.

    Nechápu, jak někdo může bejt až takhle odvázanej z ohmatávaní (možná dokonce oslintávání) gumový náhražky! :-D

    Já z toho nejsem odvázaný (mám poruchu osobnosti), jenom tvrdím, že jako polohovací zařízení je to nepřekonatelné (dobře, tablet má taky něco do sebe).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.1.2009 13:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    4:3 se nenosí.
    Pokud to čvk potřebuje hlavně na WWW, tak se nosí, na filmy mam stolní DVD a televizi (mimochodem taky 4:3). :-D
    (mám poruchu osobnosti)
    ...jj, tak už i ábíčko má svého Bleka ;-)
    ...nicméně nesnášim oboje, asi mam moc "humpolácký" ruce, u ntb používám klasickou myšku.
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 13:53 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Pokud to čvk potřebuje hlavně na WWW, tak se nosí...

    Podívej se do nabídek obchodů a uvidíš, co se nosí.

    ...jj, tak už i ábíčko má svého Bleka ;-)

    Nejsem debil, abych to cpal všude (původní .BLEK už mne také smolí), ale tady si to o to koledovalo. ^_^

    ...nicméně nesnášim oboje, asi mam moc "humpolácký" ruce, u ntb používám klasickou myšku.

    Myška je blbá při bordelu na stole, proto mám i externí klitoris. Ale jinak, tablet se hodí.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.1.2009 14:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Podívej se do nabídek obchodů a uvidíš, co se nosí.
    ...vnucovanej trend! No upřímně řekni, jaký to má výhody kromě čumění na širokoúhlý filmy. (gramaticky je správně "ú", i když je to uprostřed, ne?)
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 14:04 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Já vidím výhodu v tom, že si vedle sebe mohu oteřít více textových editorů se zdrojáky, okno s dokumentací a na boku ještě nějakou lištu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.1.2009 14:27 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Jo, jasně, to se samozřejmě hodí i tý tlustý bábě z účtárny, co pořád křičí: něco mi tu vyskočilo, zavolejte ááádminááá, když doma po večerech hackuje kernel... ;-)
    Jaký procento uživatelů si asi otvírá víc editorů se zdrojáky? Možná by bylo lepší: Jaký procento uživatelů ví co to je zdroják?
    Já když píšu stránku, taky mam dvakrát KWrite vedle sebe, jenže místa po straně mam ještě dost. Kdybych měl zalamování řádků nastavený ještě o 15-20-25 znaků dál, už bych v tom měl chaos, ztratilo by to přehlednost...
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 14:32 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Jo, jasně, to se samozřejmě hodí i tý tlustý bábě z účtárny, co pořád křičí: něco mi tu vyskočilo, zavolejte ááádminááá, když doma po večerech hackuje kernel... ;-)

    ^_^

    Jaký procento uživatelů si asi otvírá víc editorů se zdrojáky? Možná by bylo lepší: Jaký procento uživatelů ví co to je zdroják?

    Což takhle knížka v PDF?

    Kdybych měl zalamování řádků nastavený ještě o 15-20-25 znaků dál...

    Normálních je 80 znaků na řádek. Mám rád malá písmenka, takže na displej 1650*1050 se mi vlezou dva zdrojáky, okno webového/PDF prohlížeče a boční lišta.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.1.2009 14:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Což takhle knížka v PDF?
    ...knížka v PDF je jak nafukovací ženská :-D
    Mám rád malá písmenka, takže na displej 1650*1050 se mi vlezou dva zdrojáky, okno webového/PDF prohlížeče a boční lišta.
    já, já, já, jenom já... Olimpic... Kolik procent uživatelů počítačů, potřebuje mít na obrazovce to co ty? A jakej to má přínos pro ty vobrejlený tlustý baby, co si datlej Word a Exel....
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 14:51 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    ...knížka v PDF je jak nafukovací ženská :-D

    Mno... Navíc širokoúhlý displej v pivotu...!

    já, já, já, jenom já... Olimpic...

    Jak jinak? A tuhle skupinu neznám. ^_^

    A jakej to má přínos pro ty vobrejlený tlustý baby, co si datlej Word a Exel....

    Vejde se jim toho víc na obrazovku, třeba dva excely vedle sebe. Na výšku si je nedají.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.1.2009 15:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Jak jinak? A tuhle skupinu neznám. ^_^
    ...tak jak víš, že je to skupina ;-)
    A jakej to má přínos pro ty vobrejlený tlustý baby, co si datlej Word a Exel....

    Vejde se jim toho víc na obrazovku, třeba dva excely vedle sebe. Na výšku si je nedají.
    Halóóó, mluvim o těch babách co jsou jich plný účtárny, co volaj admina "když jim to začne psát jen velký písmena", myslíš že vědi, že něco takovýho vůbec jde? Moje šéfka píše maily v okínku 10x10cm, protože jí tak vyskočilo default a neví, že to jde zvětšit! :-D
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 15:17 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    ...tak jak víš, že je to skupina ;-)

    Tak typuju. ^_^

    Halóóó, mluvim o těch babách co jsou jich plný účtárny, co volaj admina "když jim to začne psát jen velký písmena", myslíš že vědi, že něco takovýho vůbec jde? Moje šéfka píše maily v okínku 10x10cm, protože jí tak vyskočilo default a neví, že to jde zvětšit! :-D

    O těch se nemá smysl bavit, těm je úplně u prdele, jestli to má makový, nebo tvarohový poměr stran. Jiná věc jsou ale lidé jako mí rodiče --- žádní guruové, ale potřebují pracovat (například psát články s citacemi, číst pracovní dokumenty,...) efektivně a ti, třeba pokud jim to někdo jako já napoví, jsou schopni tohoto využívat.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 15:18 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Tak typuju. ^_^

    Fuj, co jsem to napsal? Samozřejmě s/typuju/tipuju.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.1.2009 15:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Myslim, že to tady můžem řešit bez odpovědi do nekonečna... :-D

    Nicméně trvám na tom že jediný využití vidim v širokoúhlejch filmech, pro porovnávání dvou dokumentů, případně při tvorbě vícejazyčných verzí toho samého dokumentu to žádnou výhodu nedává (viz. zalamování řádků-výše), no a práce s více dokumentama (ctrl+c, ctrl+v)? na to je více ploch, nebo taskbar.

    Pokračujem v ubíjení se argumentama, nebo na to kašlem? :-D :-D :-D
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 18:21 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Já na to kašlu, musím se ještě učit.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    11.1.2009 16:32 Rivon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Co je lepší, 1280x800 nebo 1280x1024? Samozřejmě, že 1280x1024, protože si taky otevřu klidně víc zdrojáků vedle sebe, ale navíc z každýho uvidím o x řádků víc ;)... Zkrátka Widescreen sux :P
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 18:24 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    1280*1024 je 5:4, používá se (v laptopech) 1400*1050 (4:3). 1280*800 se používá v laptopech, v nichž by jinak bylo 1024*768, takže je to plus.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    12.1.2009 10:12 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Mě víc vyhovuje 4:3 než širokoúhlo právě když čteš text (nedávám si okna vedle sebe je to pro mne zbytečný) tak je lepší víc na výšku než na šířku - scrollovat webovou stránkou v úzký nudli neni moc příjemný navíc kdyz se tu bavíte o běžných uživatelích tak ti maj dole lištu windows a nahoře několik lišt Internet exploreru jako ICQ toolbar yahoo toolbar a tak dal - oni neví kde se to vzal a tak tam je třeba 6 lišt a pak je z toho opravdu mini nudlička na širokoúhlym displeji.

    Navíc fotky taky nebejvaj širokoúhlý a na filmy je lepší se dívat v televizi.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Drom avatar 12.1.2009 18:29 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    (nedávám si okna vedle sebe je to pro mne zbytečný)

    Ja si davam okna taky vedle sebe a svete div se, sirokouhly rozliseni k tomu nepotrebuju (ac ho v soucasnosti pouzivam). Nevim, kde se tohle vzalo jako argument pro sirokouhly rozliseni. Jednak moznost dat si okna vedle sebe je fukce UI :) a pak 1280 pixelu je stejnych at ma clovek rozliseni 1280x1024, 1280x800, 1280x1280 atp. 4:3 bylo zcela vyhovujici, nikdy sem nepochopil, proc uz to neni "in". Jenom ve Vistach jsou okraje obrazovky dementne siroky a nabidka vyraznejsi nez titulek okna (takze se mi to ve spechu plete a klepam jinam :)).

    P.S.: Na filmy je nejlepsi se divat v kine, rozlisovat (zvlast v dnesni dobe) televizi a pocitac nema cenu (krom toho, ze telka je bedna, kde davaji co oni chteji, rozumej NIC, a pocitac je bedna, kde si davam co chci ja :)).
    12.1.2009 20:04 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross

    V kině je příšerný obraz. Rozmazaný, špinavý, poskakující, s hroznými barvami. Málokdy si ještě můžu sednout, jak chci, naproti tomu často natrefím na nějaké blbečky, kteří mají potřebu celý film konverzovat, nebo jim přijde velmi vtipné zapálit si jointa.

    Drom avatar 12.1.2009 20:37 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Rozmazany, spinavy, poskakujici, s hroznymi barvami.

    Bud maji na houby promitacky a nebo (myslim, ze casteji) se k nim uz tak desna kopie filmu dostane.
    Taky me stve, ze (nektera) (multi)kina slepuji kotouce a pak je zas strihaji a dalsi praseciny s filmem, pripadne jeste typek-promitac, kterej k promitani nema vubec zadnej vztah a k filmu se chova jak k hadru :(.

    ...naproti tomu často natrefím na nějaké blbečky...

    Obtezujici divaci jsou pak kapitola sama pro sebe, koureni by mi nevadilo (coz ovsem stejne stat zakazal a u nas se v kine nikdy nekourilo), vic me stve susteni pytliku a hlasity zvejkani majitelu, zvoneni mobilu, rozbity/rozlity piti, zvejkacky na sedackach a kecy kretenu.
    U nas je maly a dobry kino, na kvalitni filmy chodi tak 10 lidi, takze celkem pohoda. Jen kvalitu kopie filmu je tezko ovlivnit.
    12.1.2009 20:38 Jezek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross

    Priznam se ze wide rad nemam, vyhovuji mi nejvic 2 monitory vedle sebe, ale s klasickym 4:3 (1600x1200) prinejhorsim zvrhlych 5:4 (1280x1024). Neni mi jasne z jakeho duvodu se to vsechno rozsiruuuuuuuuuje, notebook na kterem chci psat je siroky jak prase a ma malo mista na polozeni rukou, protoze jinak by ta klavesnice cumela pres monitor pri zavrenem stavu. No a kdyz chce clovek normalni (rozumnej pouzitelnej) notebook tak musi sahnout do bussines class a to zas dela pruvan v penezence a starne to stejne rychle jako ta siroka sunka. :-(

    11.1.2009 03:59 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Velebím Sony za to, že použila trackpoint namiesto touchpadu. Jednak je trackpoint ĎALEKO praktickejší, a okrem toho niektoré netbooky (napr. HP) majú touchpad tak prťavý, že pochybujem, že sa to vôbec dá používať.

    Trikrát juchúú :)

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    11.1.2009 07:54 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross

    A ten trackpoint umí multitouch?

    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.1.2009 08:53 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    :-D presne tohle me napadlo taky...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Drom avatar 12.1.2009 18:31 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Ja myslim, ze si na nej muzete sahnout klidne obema rukama a nikomu to vadit nebude :D (a klidne i nohou nebo jazykem).
    11.1.2009 12:43 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Nad multitouch-om som nerozmýšľal, to je pravda. Neviem, čo všetko dokáže, ale ak by išlo len o veci typu rotácia, zmena veľkosti a podobne, mne osobne by touchpad nijak nechýbal. Keď človek píše všetkými desiatimi, veľmi nerád dáva prsty dole z klávesnice.
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    dayvee avatar 11.1.2009 19:45 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    1) co kdyz ano ? :-P 2) a jak velky by musel byt touchpad, aby na nem byl multitouch v praxi uzitecny ? to co ted predvadi apple je sice pekna hracka, ale v praxi ... mno, nebudeme prece sprosti.
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.1.2009 08:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Jednak je trackpoint ĎALEKO praktickejší
    Napadlo te nekdy, ze je to subjektivni zalezitost?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    11.1.2009 09:41 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Ale jo, nicméně při pohledu na rozměry tohoto zařízení se o praktičnosti touchpadu nedá mluvit...
    11.1.2009 10:01 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross

    Při pohledu na rozměry tototo zařízení bych mluvil možná o praktičnosti dotykového displeje... :)

    vain avatar 11.1.2009 11:04 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Jenom né dotykové displeje prosím, není fakt nic zábavnějšího, než pořád leštit displej. S mobilem nedělám nic jiného, než že jeho displej leštím o kalhoty, s notebookem by se to dělalo dost blbě =) a zase pořád vytahovat stylus... prostě pokud de o mě, prsty od dipleje pryč =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 13:41 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Jenom né dotykové displeje prosím, není fakt nic zábavnějšího, než pořád leštit displej.

    Ehm, na to se nemusí šmatlat rukama. Klasicky je to řešeno "stylusem". Viz Lenovo ThinkPad X61.

    a zase pořád vytahovat stylus... prostě pokud de o mě, prsty od dipleje pryč =)

    Od toho je tam ten klitoris. Já bych to bral (klitoris + stylus), na základní věci klitoris stačí a na čmárání je lepší dotykový displej.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.1.2009 17:39 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    No me nepripadlo, ze dotycny psal s ohledem na ten konkretni stroj. Jinak samozrejme souhlas.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    11.1.2009 18:33 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Napadlo te nekdy, ze je to subjektivni zalezitost?

    To by chcelo anketu :) Naozaj si neviem predstaviť, že nejakej väčšej skupine ľudí by viac vyhovoval touchpad než trackpoint (teda ak pominieme multitouch).

    Každopádne, mojim úmyslom nebolo prezentovať všeobecne platnú pravdu, je to len otázka pohodlnejšieho vyjadrenia, keď namiesto "považujem za" použijem "je".

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.1.2009 19:39 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Naozaj si neviem predstaviť, že nejakej väčšej skupine ľudí by viac vyhovoval touchpad než trackpoint (teda ak pominieme multitouch).
    No jo, jenze presne o ten mltitouch jde :-)

    Každopádne, mojim úmyslom nebolo prezentovať všeobecne platnú pravdu, je to len otázka pohodlnejšieho vyjadrenia, keď namiesto "považujem za" použijem "je".
    Okej ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    11.1.2009 19:49 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Tak teraz to už chápem :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.1.2009 19:55 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Ale priznavam se, ze i bez nej se mi vzdycky pracovalo lepe s touchpadem... proti gustu...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    11.1.2009 09:54 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross

    uz sem na to koukal na cdr. vypada to na hezkou hracku

    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    11.1.2009 10:04 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross

    Jedině touchpad. Trackpoint mi nevyhovuje.

    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 13:43 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Jsou různé touchpady, lepší a horší. Třeba ten na mém Dellu Latitude D400 se nedá používat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    11.1.2009 14:53 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross

    Z jakého důvodu ?

    |🇵🇸 avatar 11.1.2009 18:28 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Hlavně je malý, jsem líný si ho nastavit a především jsou k němu jen dvě tlačítka (to by ještě nevadilo) s velmi tuhým stiskem (to už vadí hodně). Navíc bych jej tam nejraději neměl, při psaní si do něj občas drbnu palcem, přemístí se mi kurzor a píšu někde jinde.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jakub Lucký avatar 11.1.2009 16:48 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Mám obojí (T61) a trackpoint na běžné browsení a klikání vede... Má kolečko (i s klikáním), nemusí se člověk hnout z klávesnice...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    mirec avatar 11.1.2009 10:47 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Hmm, nebodaj to má takú hroznú klávesnicu ako ostatné sony vaio. Teda neviem aké s tým máte skúsenosti vy, ale mne z toho permanentne vyskakovali klávesy. No a samozrejme trackpoint chválim (teda zatiaľ neviem akú má kvalitu ale v každom prípade je to veľmi návykové zariadenie ;) ).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Cartman avatar 11.1.2009 11:05 Cartman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross

    me se klavesnice Vaio libi, i kdyz je neprakticka pripomina mi totiz ZX Spectrum.

    mirec avatar 11.1.2009 16:32 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    No nehovorím, že nevyzerá pekne .. ale keď už človek vyhodí povedzme 40 000 za book, tak čaká, že tam všetky klávesy vydržia > 5 minút ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Jakub Lucký avatar 11.1.2009 16:53 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    nějaké 2 roky staré VAIO (tehdy 25k) a klávesnice drží pěkně, akorát tlustou bichlí je omylem vyražená jedna klávesa (dopadla hranou mezi klávesy a vahou ji doslova vylomila. Ale to by se stalo na jakékoliv (když jsem viděl, co to je za bichli) )
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    11.1.2009 17:13 rtfm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross

    S Ion3 window-managerem a fontem Terminus by to mohlo byt docela dobre pouzitelny. :)

    11.1.2009 23:48 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vaio P - mini-laptop od Sony s Linuxem Xross
    Neumim si predstavit, ze bych na tom malem displeji s takovym rozlisenim neco videl. Zrak mam sice celkem ok, ale na tomhle by se to asi rychle zmenilo. I kdyz je fakt, ze to asi neni planovane, ze do toho bude uzivatel zirat pravidelne 10 hodin za den.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.