abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | IT novinky

    Operátor O2 má opět problémy. Jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb dal všem zákazníkům poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 05:55 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 16:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 24.04.3 LTS, tj. třetí opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.89.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | IT novinky

    Americká technologická společnost Apple uskuteční v USA další investice ve výši sta miliard dolarů (2,1 bilionu korun). Oznámil to ve středu šéf firmy Tim Cook při setkání v Bílém domě s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Trump zároveň oznámil záměr zavést stoprocentní clo na polovodiče z dovozu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:55 | Nová verze

    Zálohovací server Proxmox Backup Server byl vydán v nové stabilní verzi 4.0. Založen je na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (44%)
     (21%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (19%)
    Celkem 299 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vylepšení pro KDE File Dialog

    Aaron Seigo píše o drobných vylepšeních, která chystá pro KDE File Dialog (dialogové okno pro výběr souborů). Změny se týkají uspořádání ovládacích prvků podle výsledků výzkumů použitelnosti.

    28.8.2008 11:31 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.8.2008 11:52 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Pořád mi chybí zobrazení miniatur obrázků ve filedialogu :(
    ...
    28.8.2008 12:10 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Příloha:
    Myslíš tyhle náhledy? Nevím o tom, že by to v KDE někdy chybělo ...
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    28.8.2008 12:16 °°
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    ne, on myslel gtk file dialog :) a nebo myslel náhledy místo ikon souborů, to v kde3 je odjakživa(potřeba zapnout) a v kde4 nevim.
    vain avatar 28.8.2008 12:20 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Počkat, v GTK dialogu ty náhledy sou přece =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    28.8.2008 12:24 °°
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    pokud vím, tak tam je jenom náhled na boku pro vybraný soubor, to stejné je u kde dialogu, plus se můžou zobrazovat náhledy místo ikonek souborů.
    vain avatar 28.8.2008 12:31 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    No ty náhledy místo ikonek souborů sem měl na mysli, jak to je myšleno? Že na ten soubor najedu myší a náhled bude v popupoknu?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    28.8.2008 16:02 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    No ty náhledy místo ikonek souborů sem měl na mysli, jak to je myšleno
    Pošli obrázek v příloze. Nevěřím.
    28.8.2008 19:43 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Kdyz mi poradis jak v Ubuntu zapnout zobrazovani nahledu, kdyz ve firefoxu das "Prochazet" docela by mi to pomohlo. Zatim jsem byl schopen jen docilit nahledu misto ikonky ale to ma tak 16x16 a to je na fotku fakt malo.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    28.8.2008 13:51 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog

    to mě hodně zaujalo. Ono v KDE jde nějak nastavit, aby se soubory zobrazovali nějak takto? To by mě dost nadchlo :-)

    A pokud by to náhodou šlo, je možné, aby se tak zachoval i FF (např. upload fotek mě občas drásá ;-))
    mirec avatar 28.8.2008 14:11 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Pravé myšítko / zobraziť / náhľady.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 28.8.2008 14:14 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Moment, v KDE4 to zrušili??? Hajzli! Hlavne, že robia takéto somariny. Stále nechápem pre koho robia všetky tie animácie, grafické sračky keď väčšina KDE-čkárov (teda 3.x) potrebuje s PC pracovať...
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    28.8.2008 14:19 °°
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Prej ne, jenom se čeká na implementaci. A nadávat jim do hajzlů když niko z nich(hádám) neplatíš je moc i na mě.
    28.8.2008 14:24 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog

    Díky, byť nevyzkouším (KDE4.1.x). Už aby implementace byla :-)

    add nadávání - +1
    mirec avatar 28.8.2008 14:25 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    No mňa tiež nik neplatí ale keď niečo robím tak v prvom rade sa snažím zameriavať na podstatné veci. V KDE je to žiaľ v súčasnosti tak, že sa zameriavajú na veci ako to kde umiestniť ktorý gombík než aby zlepšovali to čo je podstatné - pridávali funkcie, nastavenia .. Namiesto toho pridávajú blbosti ako animácie a podobne ktoré sa často nedajú vypnúť. A potom sa čudujú, že im to ide pomaly na mobilných zariadeniach.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    28.8.2008 15:12 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Ja by som im kludne platil, ale za opravy bugov a zlepsenie vykonu, nie za graficke sracky. To, co predviedli s KDE 4 je katastrofa. Keby to bol jediny produkt nejakej firmy, tak ju to polozi.
    28.8.2008 16:34 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    A nadávat jim do hajzlů když niko z nich(hádám) neplatíš je moc i na mě.
    eh, jak nadávání souvisí s tím, koho platí?

    takže například nadávat na Bushe nebo na Medveděva, jak je libo dle orientace, nemůžu, protože ho neplatím, ale nadávat Klausovi ano, protože na něj svými daněmi přispívám?
    frEon avatar 28.8.2008 17:17 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    ale ani Bush, ani Medvedev pro nas nic, jen tak, z dobre vule nedela.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    28.8.2008 18:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Nadávání je na místě tam, kde nám někdo úmyslně škodí. Pokud jen někdo něco dělá jinak, než si my představujeme, ale v dobré víře, že nám tím pomůže, tak je to možná pitomec, ale ne hajzl (samozřejmě pokud na tom netrvá i po té, co byl upozorněn).
    Ilfirin avatar 28.8.2008 21:11 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    No to ste to tvrzení vylepšil teda. Jste řekl to samé, akorát jinými slovy :-(.

    Každý, kdo dělá něco jinak než vy, je buď pitomec, nebo hajzl.
    Hmm veselé, s vámi bych teda nechtěl dělat.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.8.2008 21:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Každý, kdo dělá něco jinak než vy, je buď pitomec, nebo hajzl.
    To sis to hezky překroutil. Samozřejmě záleží na okolnostech (Robert psal možná).
    Ilfirin avatar 29.8.2008 07:33 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Louskám tu větu kolem dokola, ale furt mi vychází stejný význam.
    29.8.2008 11:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    (samozřejmě pokud na tom netrvá i po té, co byl upozorněn).
    obávám se, že toto je právě ten případ ... :-/
    28.8.2008 17:46 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Myslel jsem náhledy místo ikonek, doplňoval jsem tuto informaci, ale nějak mi kleklo připojení :(
    ...
    28.8.2008 12:31 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Chm. Jeste par mesicu budou tvrde makat a bude to skoro tak dobre jak gnomacke dialogy :-)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    28.8.2008 12:48 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Bohužiaľ sa to k nim blíži :-(
    Ilfirin avatar 28.8.2008 15:06 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    :-) +1
    28.8.2008 12:39 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Tak asi sk***ia aj tu poslednu pouzitelnu vec, co ostala v KDE4 (momentalne v KDE4.1 je nepouzitelny cely hlavny panel, menu a vsetky programy padaju ako hnile hrusky - dnes konqueror uz stihol 4-krat a kontact aspon 10-krat). Fakt mi to silne zacina pripominat GNOME. Aj rychlostou aj nepouzitelnostou. Neviem, co budem pouzivat...
    Nicky726 avatar 28.8.2008 12:52 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    No, je fakt, že KDE4 mi padá výrazně častějš, než 3.5. Na druhou stranu menu skoro nepoužívám krunner (alt+f2) mi vyhovuje víc, panel mi přijde ok, nahouby je nějak ho upravovat, i když s trochou hledání jsem přišel na to, jak ho zvětšit/zmenšit, a dokonce i jak přesunout jednotlivé widgety, i když musím uznat, že to dá práci a je to takové neelegantní.

    Každopádně by to mělo být lepší a lepší ;-) s každou další verzí.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    28.8.2008 14:01 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    přemýšlím, zda má cenu reagovat na tento typ příspěvků neregistrovaných uživatelů (možná by stálo za to, aby to bylo v hlaviče nápadnější ;-)). Používám KDE4 od vydání openSUSE 11. KDE potřebuje hodně dotáhnout, ale že by to padalo?
    28.8.2008 14:51 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Pouzivas Kontact? Ja ho pouzivam cely den v robote so 4 IMAP kontami. KMail padal vzdy, ale teraz pada este viac. Akregator predtym nepadal a teraz pada a navyse sa stracaju sa nastavenia stlpcov. Navyse ostavaju visiet kio_http procesy (akurat neviem, ci z Konqueroru alebo z Kontactu).
    28.8.2008 15:15 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog

    Kontact používám. Mám to jako svůj jediný desktop => běží to skoro furt.

    Poštu ale tahám z POP3, tak že by ten IMAP? Vadí mi tam spousta věcí (plánování v kalendáři kde se mi zdvojují položky resp. zdroje, nefunkční import do mobilu atd.) ale nepadá to. Jo, kdysi to padalo na vyhledávání zpráv, ale to už opravili. Dnes se objevila oprava chybného nastavování kontroly pravopisu (kvůli hlášení chyb používám anglické GUI, ale český slovník a ono se to samo přepínalo do anglického)

    Akregator mi běží a cosi stahuje, ale vůbec jsem do toho nesahal, natož abych to četl (odebírá cosi z Novellu a KDE). Ale dík za tip, už mockrát jsem si říkal, že se podívám, co se tam píše, ale nějak na to nedošlo.

    (kde mám z Factory repozitáře)
    frEon avatar 28.8.2008 15:28 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Příloha:
    me se to taky zdvojovalo a povedlo se mi to vyreseit. Bohuzel uz to je docela dlouho, takze si presne nepamatuju jak. Jedno je ale jiste, reseni existuje. Mozna mi stacilo umazat neco v checkbox menu. Viz priloha.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    28.8.2008 17:49 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    tak to budu doufat, že to nějak ze vzpomínek vyvstane - prošel jsem nastavení a nic kloudného tam nevidím. Navíc mám výchozí časovou zónu Bratislavu (nic proti Bratislavě ;?)) a nejde to změnit (teda jde, ale restart to nevydrží), tak možná tam toho shnilého mám povíc :-(
    28.8.2008 19:24 Peter Lehotsky | skóre: 26 | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Ad Bratislava, zkontrolujte si prava v ~/.kde/ mozna to zabere i na dalsi problemy.
    29.8.2008 18:47 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Bratislava sice dál stojí pevně na své pozici, ale zbavil jsem se tak jednoho mailu, který nešel otevřít a tudíž otravoval jako permanentně nepřečtený => díky :-)
    28.8.2008 15:16 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    To menu, ktore je akoze nahradou menu zo starsich KDE (kicker?) je dobry trapas. Nefunguje pravy klik a neda sa z neho dostat do Control centra (ci ako sa ten novy shit [co je tiez dobry trapas] teraz vola). Toto keby vyprodukoval M$, tak ho ludia zhodia pod ciernu zem.
    28.8.2008 12:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Vylepšení? Spíš zmršení. Proč musejí za každou cenu kopírovat i to, co se u Gtk neosvědčilo? Myslím hlavně tu cestu nahoře a "oblíbené" místo adresářů vlevo.
    vain avatar 28.8.2008 12:53 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Ty oblíbené adresáře sou náhodou super, bez nich si už filedialog nedokážu představit =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    28.8.2008 12:54 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    "Oblíbené" používám (to už je v KDE 3.x dlouho), ale ta cesta je děs. Stejně tak nechápu, proč je najednou toolbar vpravo, když tím vlevo nahoře vzniká hluché místo...
    28.8.2008 12:59 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Asi aby to bolo viac "user-friendly" pre moslimov a iných píšucich sprava doľava, inak si to vysvetliť neviem :/ ...

    Nechápem inak prečo sa serú s vecami ktoré fungujú a sú dobré a nikto sa na ne nesťažuje, namiesto aby sa venovali problémom a feature requestom... Chápem že je to ich vec, a že si môžu robiť čo chcú, ale nad týmto zostáva rozum stáť...
    frEon avatar 28.8.2008 13:35 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    asegio v diskuzi umisteni ikon vysvetlil tak, ze kdyz pouziva tenhle dialog, tak prvni na co se koukne je ta cesta aby vedel kde se v filesystemu nachazi. Podle me to je blbost, ja prece vim, ze bud jsem v ~ nebo tam, kam jsem predtim ulozil nejakej soubor. Takze se na nic divat nemusim.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    28.8.2008 16:11 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Kam si předtím v daném programu ukládal nějaký soubor si nemusíš pamatovat, mně se to například stává pořád (třeba u torrentů, atp.). Tohle mi přijde dokonale logické.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    frEon avatar 28.8.2008 16:23 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    nj, ale kdyz si to nebudu pamatovat, tak mi pak da vic prace ho najit.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    default avatar 28.8.2008 19:48 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Když už jsme u těch "oblíbených": velice mě potěšil SQL Developer, který "oblíbené" vytváří za mě, a když náhodou ten daný adresář není dostupný (například síťový disk), tak se v oblíbených nezobrazí. Taková drobnost a jak se mi líbí. No řekněte: nejsem dítě? :-D
    28.8.2008 13:08 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Už když jsem četl „podle výsledků výzkumů použitelnosti“, začal jsem se bát. A „výzkumy použitelnosti“ nezklamaly, to nejlepší, co bylo pro souborový dialog zatím vymyšleno – rozbalovací stromeček – je pryč. To je snad nějaké spiknutí? To by mne zajímalo, jak často někdo potřebuje právě a jen do některého z rodičovských adresářů. Je zpravidla potřebuju do některého sousedního adresáře, případně do sousedního adresáře nějakého rodiče – tedy adresář „bratranec“ nebo „strýc“ nebo něco takového :-) Tak buď používám nějaké zcela netypické dělení adresářů, nebo nad těmi výzkumy použitelnosti nikdo nepřemýšlí…
    frEon avatar 28.8.2008 13:45 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog

    jj, taky nesnasim vyzkumy pouzitelnosti. Podle me davaj naprosto zmrsene vysledky a nebo jsou pak spatne interpretovany (uz temi nepouzitelnymi experty). Napriklad Aaron se v diskuzi zminuje, ze dle vyzkumu pouzitelnosti je z tech nekolika ikonek (zpet, vpred, o adresar vejs, reload, atd...) nejpouzivanejsi tlacitko "zpet". Jsem presvedcen (a me pozorovani to potvrzuji), ze lamy (na kterejch se to gui vetsinou overuje) mackaj tlacitko zpet velmi casto, pritom ale se chteji dostat o adresar vejs. Casto to neni ani zpusobene umistenim tlacitek, ale nepochopenim, nebo spis odmitanim pochopit rozdilu mezi nimi (to lamy vetsinou delaji). Tohle napriklad vzycky dela moje mama, segra a spousta dalsich lidi co jsem pri praci s pocitacem mel cest videt.

    ps: slovo lama, ktere jsem tu ted nekolikrat pouzil nemyslim nijak pejorativne, spis jsem jim oznacil lidi, pro ktere je pocitac pracovni nastroj, jako treba papir a jinak je vubec nezajima

    Talking about music is like dancing to architecture.
    28.8.2008 13:59 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    S tlačítkem „Zpět“ jsem vypozoroval to samé. Je jasné, jak asi dopadne dialog, kde se soustředí pozornost hlavně na tlačítko, které spousta lidí používá špatně… Osobně mám někdy problém, pokud vím, že jsem do adresáře přišel z jeho rodiče – pak si nemůžu vybrat, které tlačítko (zpět nebo nahoru) mám použít (obě udělají to samé). Kdyby se výzkumy použitelnosti zaměřily raději na takovéhle věci, bylo by to užitečnější. Třeba by se dala v případě, kdy zpět i nahoru ta tlačítka opticky propojit, aby člověk neměl pocit, že se mezi nimi musí rozhodnout. Jenomže to by si někdo musel všimnout, že pro uživatele není problém množství voleb, ale to, že nejsou navzájem jednoznačně odlišitelné.
    28.8.2008 14:22 °°
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Tak mě tak napadá, že použitím toho nechutného zobrazení cesty jaksi nemá smysl tam ještě dávat tlačítko zpět a ještě tak mást začátečníky.
    frEon avatar 28.8.2008 14:45 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    myslim, ze to nechutne yobrazeni cesty lze prepnout na listbox pravym tlacitkem mysi.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    28.8.2008 15:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Hlavně aby ta změna šla udělat univerzálně a permanentně, ne jako u Gtk dialogu, který je potřeba do aspoň trochu použitelné podoby rozbalit pokaždé znovu.
    29.8.2008 08:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    To je výborné, takže po souborovém dialogu GTK, kde potřebujete speciální znalost toho, co dělá jedna nepopsaná pidioknka vlevo nahoře plus další speciální znalost, že chování dialogu (zobrazení či nezobrazení skrytých souborů) se nastavuje v kontextovém menu každého souboru či adresáře, zde bude další souborový dialog, k jehož ovládání bude potřeba nějaká speciální znalost. To se odborníci na použitelnost rozhodli, že když se učí „práce v MS Word“, místo aby se učila obecně práce s textovým procesorem, svět OSS by měl mít také nějaká svá školení konkrétních programů, a budou se pořád školení „souborové dialogy GTK a KDE za tři dny“ a bude se na to vydávat certifikát?
    mirec avatar 28.8.2008 14:22 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Ja chcem takéto navigačné gombíky. Neviem prečo sa už vytratili aj z konqueroru 4.x. Namiesto toho ich nahradili podobné z firefoxu (síce jednoduchšie použitie pre lamy .. ale zaberajú viac miesta a namiesto jediného kliknutia, posunutia myši a pustenia gombíku musím kliknúť 2x). Fakt zlepšili použiteľnost :D
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    28.8.2008 14:27 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    přimlouvám se za tento příspěvek ;-)
    mirec avatar 28.8.2008 14:46 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Viem prd anglicky ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    28.8.2008 17:28 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    nevěřím ;-) a kdyby přece, co nouzově tohle? Sice se určitě hodně lidí ušklíbne nad výsledkem, ale podle mě jde o to, zda se lidi chtějí či nechtějí domluvit.
    28.8.2008 13:07 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Hmm žeby konečně bylo KDE použitelné? Ještě podrobit zkoumání použitelnosti celé KDE a po aplikaci výsledků se stane KDE uživatelsky mnohem příjemnější. Zatím je to děs a hrůza. Naprosto nepřehledná a nekonzistetní kopie Windows dialogů a rozhraní.
    28.8.2008 13:09 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Naprosto nepřehledná a nekonzistetní kopie Windows dialogů a rozhraní.
    Ještě to tak něčím podložit, aby bylo o čem mluvit...
    28.8.2008 13:20 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Je to naprosto subjektivní hodnocení.Ale dám malý příklad. Konkrétně se jedná o K3B.Hledal jsem v hlavním okně jisté tlačítko a skoro minutu jsem ho hledal.Jenže na špatném místě. Nenacházelo se u ostatních tlačítek, ale nelogicky zcela jinde, kde splývalo s okolím. Dále souborový dialog je jasná kopie Windows file dialogu. Nesnáším tlačítka s piktogramy. Často nepochopím jejich význam a musím čekat na bublinkovou nápovědu. Dávám přednost textovým popiskům. Víc nenapíšu, protože používání KDE mě irituje stejně jako používání Windows od mrdkosoftu. btw nepoužívám ani Gnome.
    29.8.2008 17:52 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Víc nenapíšu, protože používání KDE mě irituje stejně jako používání Windows od mrdkosoftu. btw nepoužívám ani Gnome.
    a co za DE a/nebo WM používáte? jen se ptám.
    28.8.2008 13:10 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Jasné, zoberme toolbar z ľavého horného rohu kde ho majú hádam všetky programy a všetci sú na to zvyknutí, prehoďme ho na opačný koniec, na jeho mieste nechajme veľký šedý fľak a zrazu je KDE použiteľnejšie?
    28.8.2008 13:16 °°
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    kdoví jestli ten průzkum nesabotovali gnomaři.... :)
    28.8.2008 13:23 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Považuji GUI za nekonzistentní, pokud je nějaké tlačítko jinde než zbytek tlačítek a navíc tam splývá s okolím. Dále ten toolbar z modrých ikon , které všechny vypadají skoro stejně, taky není žádná sláva.
    28.8.2008 13:48 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Mám pocit, že vývojáři to vyvíjejí pro někoho jiného než pro stávající dlouholeté uživatele prostředí. Pokud se něco nezmění, bude pro mne KDE mrtvé, a to je po 7 letech téměř výlučného užívání špatné. Místo, aby s o KDE mluvilo v souvislosti s network transparency, kioslaves aj. technologickými špeky, tak je 90% zmínaek o KDE o usability, eye candy a podobných s prominutím ... kravinách. Nikdy jsem neměl pocit (ani můj 60tiletý otec), že by bylo KDE špatně použitelné ... až do verze 4 (a 4.1 na tom nic nemění). Pokud upgraduju prostředí, očkávám poměrně logicky stejné prostředí s vylepšeními poplatnými technologickému vývoji, ne přehození tolbaru zleva doprava, záměnu listboxů za sérii buttonů a podobné nepodstatné avšak otravné záležitosti doprovázené nestabilitou (a je zjevné, že bude trvat veeelmi dlouho, než se stabilita série 4 přiblíží řadě 3).
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    frEon avatar 28.8.2008 13:55 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    +1, dokud se mluvilo o novych technologiich v kde4 byl jsem nadseny. A ted? ...Uz nejsem.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    28.8.2008 15:09 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Presne tak. Vyvoj ide zlym smerom - a vyzera to tak, ze rovnakym ako Windows. Do novej verzie sa preniesli vsetky bugy, zmenil sa vzhlad a ovladanie a pridalo sa milion novych bugov a nedokoncenych veci. Co bolo zle, nechali tak a co bolo dobre, to znicili.
    28.8.2008 16:21 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Nemáte pravdu, např. já jsem dlouholetým uživatelem KDE (asi 5 nebo 6 let jestli dobře počítám) a přitom se mi změny v KDE 4 nesmírně líbí. KDE 4 mi vyhovuje více než KDE 3 (i když je samozřejmě stále ještě co vylepšovat) a v práci ho používám na full-time jako jediný desktop.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    28.8.2008 16:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Nemáte pravdu, např. já ...
    hm, takže ty sám o sobě jsouce zde vyjímkou dokazuješ, že nemá pravdu v tom, že dlouholetým uživatelům KDE se vývoj nelíbí?

    muhehe, tak tomu říkám zdravé sebevědomí :-D

    (ok, no dobře, nejseš tady sám, máš tu ještě jednoho kolegu, co s tebou souhlasí, ale pořád jste jaksi ve výrazné menšině)
    28.8.2008 16:38 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Je obecně známým pravidlem, že nejhlasitější v diskuzích jsou vždycky ti, kteřím se něco nelíbí.

    Ti, kteří jsou s věcí spokojeni, nemají takovou potřebu cokoliv psát (pokud už je nepřestane bavit koukat se na ty jednostranné negativní napruděné komentáře a nechtějí uvést do diskuze jako protipól i svůj pohled na věc, jako se to stalo dnes v mém případě).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    mirec avatar 29.8.2008 08:23 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    No štatisticky poznám 7 KDE userov a iba 2-ja sú schopní používať KDE4. Ak poučítam aj seba tak je to 8:2. Mne v KDE4 chýba nastaviteľnosť, prepínanie plôch klávesovou skratkou ale hlavný dôvod prečo nepoužívam je Qt4(?) (ak mám byť presný pomalé renderovanie, zbytočné animácie, obrovské medzery medzi prvkami). Musím povedať, že kombinácia pomalého renderovania a animácii (napr. fade efekt pri prechode nad ikonami v dolphinovi) vyzerá fakt hnusne. Takže to degraduje môj PC na zhruba i386 (porovnateľné s vistou ;) ). Podľa mňa by sa mali zamerať na možnosť vypnutia toho hnusu (áno kedysi to bolo v KDE4 ale potom to niekde zmizlo), dorobiť pár funkcii (keď nebude ten animovaný hnus tak to môžem dopísať aj ja) a stabilitu niektorých aplikácii (predovšetkým kontact a konqueror, zvyšok sa dá prežiť).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    29.8.2008 09:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    prepínanie plôch klávesovou skratkou
    Ctrl+Fčíslo plochy funguje. Akorát je to ve výchozím stavu nastavené na po F4, ale to jde v Klávesnice a myš/Klávesové zkratky (komponenta kwin) změnit.
    Musím povedať, že kombinácia pomalého renderovania a animácii (napr. fade efekt pri prechode nad ikonami v dolphinovi) vyzerá fakt hnusne. Takže to degraduje môj PC na zhruba i386 (porovnateľné s vistou ;) ).
    No s tímto nemám problémy ani na intel ani na nvidia kartě (OSS ovladače). Jediné, co je neskutečně pomalé, je XRender režim, takže pokud nemám akceleraci, nepoužívám kompozitní efekty.
    a stabilitu niektorých aplikácii (predovšetkým kontact a konqueror, zvyšok sa dá prežiť).
    KMail se zdá, že pracuje s POP3 dobře, ale imap je snad ještě padavější, než v KDE3. Ovšem zatím jsem nedostal odpověď ani na jeden ze tří crash logů, co jsem postoval do KDE bugzilly a vývojáři KDE-PIM chtějí přecházet na Akonadi backend, takže těžko říct, jak to bude v KDE4.2. Konqueror mi jede dobře, osobně z něj mám lepší pocit, než z KDE3 verze.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    29.8.2008 11:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    No s tímto nemám problémy ani na intel ani na nvidia kartě (OSS ovladače).
    no, já s tím mám problém jak na Intelu, tak na nVidii i ATI ... přes síť

    a na stařičké S3 Virge i lokálně
    29.8.2008 11:27 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    no, já s tím mám problém jak na Intelu, tak na nVidii i ATI ... přes síť

    a na stařičké S3 Virge i lokálně
    Aha, přes síť KDE4 neprovozuju, jenom lokálně a S3 Virge nemám nikde k dispozici ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    mirec avatar 29.8.2008 11:19 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Takéto prepínanie, teda prepínanie pomocou ctrl+tab (štandardne myslím, že v KDE3 vypnuté, nastavenie: Prístupnosť a regionálne nastavenia / Klávesové skratky / Navigácia / Prepínať medzi plochami).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    29.8.2008 11:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    To se jmenuje "procházet seznamem ploch", akorát ten seznam nikde nevidím, rovnou se přepínají plochy. A výchozí zkratka pro to není, musí se nastavit.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    mirec avatar 29.8.2008 11:56 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Prepínanie medzi zoznamom je o niečom inom. Tam prepína plochy v ich poradí (1, 2, 3, 4 ...). Prepínanie medzi plochami (nie medzi zoznamom) má najvyššie zaradené naposledy použité plochy. Keď niečo robím tak väčšinou prepínam medzi 2 - 3 plochami, takže mi toto usporiadanie 100% vyhovuje. V KDE4 ale chýba zobrazenie zoznamu a teda prepína len 2 naposledy použité plochy. Priame prepínanie plôch nemám moc rád, buď by som musel nastaviť fakt divoké skratky, alebo prepínať 2 rukami a ešte k tomu na navyššom rade na klávesnici čo teda moc ergonomické nie je :(
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Nicky726 avatar 29.8.2008 12:16 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    No, já si nastavil procházení plochami na Ctrl+Alt+pravá/levá_šipka, tak jsem to měl v KDE 3.5 spolu se zaškrtlou volbou procházet plochy dokola jsem spokojen.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    29.8.2008 11:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Je obecně známým pravidlem, že nejhlasitější v diskuzích jsou vždycky ti, kteřím se něco nelíbí.
    krásná ukázka toho, jak ze správných předpokladů vyvodit naprosto nesmyslný závěr ... jistě, máš pravdu v tom, že více se projevuje nespokojenost než spokojenost, ale z toho nijak nevyplývá, že spokojenost je automaticky větší
    frEon avatar 28.8.2008 13:57 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Pojdme misto tlachani zde, to rozebirat pod aaronuv blog.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    28.8.2008 14:04 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    +1 ;-)
    28.8.2008 14:10 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Väčšina vecí na ktoré sa sťažujeme tu už bola spomenutá aj tam. A niekoľko krát...
    frEon avatar 28.8.2008 14:14 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Ale nazoru podobnym tem nasem je tam min, nez tech, ktere zmenu oslavuji.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    28.8.2008 18:43 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Jeste se nastve a prestane KDE vyvijet uplne. Vazne to chcete? ;-)
    28.8.2008 15:10 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Chcel som to urobit, ale nemam (a nechcem mat) konto na Google.
    28.8.2008 15:20 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Při čtyřech IMAP - není to už jedno? :-D navíc při společné registrace hromady služeb, YouTube nevyjímaje? ;-)
    28.8.2008 16:48 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Správná připomínka. Zajímavé je, že tady se ty změny lidem nelíbí a v diskuzi pod originálním článkem je většina pro.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    28.8.2008 20:12 duSoo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    ocividne stav KFileDialog-u zo spravicky nebol definitivny (nastastie), dnes (t.j. 28.8.) vysli tvorcovia KDE s (podla mna) vylepsenym dialogom: citajte tu
    29.8.2008 08:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Podstatné je, že je tam pořád ta cesta místo input pole... :-(
    29.8.2008 09:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Příloha:
    Záležitost jednoho kliku (teda zatím). Výhoda je v tom, že si to kdialog pamatuje a pokud si tam člověk nastaví input pole, má je pak všude (ne-jako-ten-nejmenovaný-dialog-z-nejmenovaného-toolkitu).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    29.8.2008 16:30 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Pamatuje? Všude? Výborně! (O tom kliku jsem věděl, ale spíš mne šlo o tohle)
    29.8.2008 17:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Takhle, nastavil jsem to v Konqueroru a spustil Kwrite a v jeho kdialogu bylo nastavení stejné. Ale důkladněji jsem to nezkoumal.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    29.8.2008 09:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Bože můj, ale ten nejhezčí (ten současný) v možnostech nevidím.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    29.8.2008 10:21 duSoo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    imho sucasny dialog nie je prave tym najstastnejsim riesenim, pokial tam chcu (a oni chcu) pridat Search policko
    29.8.2008 09:34 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    A to je na tom skutečně KDE tak dobře, že klíčový vývojář tweakuje tweak nevyžadující filedialog? Asi jsem přehlédl tu masovou nespokojenost se stávajícím řešením.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    29.8.2008 11:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vylepšení pro KDE File Dialog
    Asi jsem přehlédl tu masovou nespokojenost se stávajícím řešením.
    tož to je nás takových víc, podle kolegy jsou masy lidí se změnami spokojené, remcá jen pár uřvaných nespokojenců, což tedy implikuje, že se stávajícím řešením musí být masy nespokojené, jinak by se změnou nesouhlasily, že ... jenom já jaksi ty správné masy nevidím

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.