abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    Byl vydán Linux Mint 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | IT novinky

    Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Komunita

    Blender Studio se spojilo s kapelou OK Go a výsledkem je videoklip k písni Impulse Purchase. Stejně jako samotný 3D software Blender je i ve videoklipu použitý animovaný chlápek open source. Kdokoli si jej může stáhnout a upravovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:33 | Komunita

    Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | Komunita

    openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 11:55 | IT novinky

    Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:33 | Humor

    Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti

    … více »
    Gréta | Komentářů: 102
    včera 10:22 | Pozvánky

    Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:

    Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (82%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
    Celkem 141 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 16:12
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?

    Los Angeles Times píše o finanční situaci Wikipedie. I když by mohla být zdrojem obrovských příjmů, tak je bez reklam a získává peníze od dárců a z jiných zdrojů. S rostoucími nároky se tato situace přestává zdát udržitelnou a objevují se názory, že na reklamu bude muset dojít.

    11.3.2008 16:13 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.3.2008 16:18 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Kdyz bude vizualne neagresivni (kontextova) a k veci, tak proc ne... pokud by to melo prispet k chodu Wikipedie a kvalite (placeni lide atp.), tak to bude jen dobre.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Ilfirin avatar 11.3.2008 16:25 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    +1. Dobře označená kontextová reklama k danému článku div ne nezvýší jeho hodnotu (u kapel rovnou odkaz na e-shop, kde jej lze koupit apod).
    Nicky726 avatar 11.3.2008 18:12 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Drom avatar 11.3.2008 18:20 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Reklamy tretich stran ne, ale ten eshop (ci jine online sluzby konkretne spojene s danym clankem) je dobrej napad.
    Bluebear avatar 12.3.2008 00:16 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    u kapel rovnou odkaz na e-shop, kde jej lze koupit apod

    Který ovšem, jak jsem jinde podotkl, je někde v USA a do ČR nedodává, takže nad ním můžeme nanejvýš slintat... :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    freshmouse avatar 11.3.2008 16:30 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Mně je to šumák, jestli tam je výzva k přispívání s obrázkem (teď to tam zrovna není), kolik už lidi zaplatili, nebo jestli tam bude reklama na nějaký produkt nebo službu. Ani jedno mě nezajímá a "obtěžuje" mě to stejně. Takže bych zvolil to, co vynese víc (a umožní tak zkvalitnit služby atp.).
    cezz avatar 11.3.2008 17:04 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    +1

    IMHO dobre cielena kontextova reklama moze byt nielen ucinna, ale aj poskytovat zaujimavu informacnu hodnotu navyse.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Pavel Čejka avatar 11.3.2008 17:20 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    O té informační hodnotě navíc si dovolím pochybovat na základě letitých zkušeností ... ale dejme tomu, naděje umírá poslední (zato spolehlivě vždy).

    Nicméně reklama, která není agresivní a bude dejme tomu decentně v nějakém sloupci a nikde jinde, tak taková mi určitě vadit nebude. Agresivní reklama, která se zobrazuje před vstupem na web, přes obsah, bliká, generuje jakékoliv zvuky, je zamíchaná do obsahu ... tak taková mi vadí hodně a snažím se ji cíleně blokovat.
    cezz avatar 11.3.2008 21:21 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Obcas sa mi stava, ze ked googlim riesenie nejakeho problemu, objavim prave prostrednictvom reklamy dobre (hoci zvycajne komercne) riesenie.. Reklamu rozhodne nevnimam vyslovene negativne - samozrejme blikajuci flash cez celu stranku ala zoznam.sk a vela inych portalov by mi uz vadil..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Bluebear avatar 11.3.2008 21:54 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Já mám bohužel zkušenost opačnou; zhruba poslední rok se mi u Googlu stává, že když hledám údaje o nějaké elektronické součástce nebo přístroji a zadám jeho modelové jméno, vybleje to na mě deset stránek elektronických kšeftů, kde si můžu tu věc koupit (tedy mohl bych, kdyby dováželi do ČR, což většinou ne, takže je mi to na pendrek), ale vůbec nic se o té věci nedozvím.

    Poslední dobou už rezignuju na Google, pokud tuším, že klíčové slovo odpovídá nějakému obchodnímu názvu, a hledám jako za starých časů - odhadnu, kdo by to mohl vyrábět, a jdu přímo na stránky výrobce, nebo přes různé kutilské stránky.

    Řekl bych, že Googlu hrozí to, co hrozí kdejakému velkému a úspěšnému komerčnímu projektu - sám sebe zničí. (Ovšem pokud k tomu dojde, tak nepochybuji, že zůstane ještě dlouho v zombie stavu, kdy bude smrdět a překážet.)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Stanislav Brabec avatar 12.3.2008 13:04 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Doufám, že s nimi Google časem zatočí.

    Zrovna u elektronických součástek mám silný pocit, že ty nejdříve nalezené stránky ani nemají moc potřebu prodávat, ale pouze si navýšit pagerank. Některé z nich hraničí s podvodem. Název součástky mají v klíčových slovech, ale přitom o ní nic nevědí, nenabízejí data sheet, ani jí neprodávají. Jediná cesta, jak je odfiltrovat, je zjistit a zadat jméno výrobce, případně alespoň základní popis funkce. Stránky, které lákají na název součástky bez jména výrobce, jsou na 99% past na pagerank.
    cezz avatar 12.3.2008 15:13 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Ono to asi bude o nahode. Ja som hladal nejake slovenskeho distributora konkretneho zariadenia a hned prveho som nasiel prostrednictvom reklamy.. Ostatnych az pod hrbou blogov a recenzii.

    Inak vysledky google sa daju celkom dobre precistit vhodne zvolenym "-expr". Niekedy mam pocit, ze to je ta najdolezitejsia cast query. :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    11.3.2008 16:44 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Obávám se, že s těmi cíli, které si vytyčilo vedení wikipedie je systém založený na dobrovolných příspěvcích nedostatečný, takže kontextová textová reklama by byla nejvhodnějším řešením.
    Bluebear avatar 11.3.2008 17:11 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Podle mého názoru zavedení reklamy právě ty cíle zničí, protože wikipedie už nebude důvěryhodným zdrojem informací - inzerenti dříve nebo později, a spíš dříve, začnou žádat, aby ty jejich lži byly nějakým způsobem přímo ve článcích.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    freshmouse avatar 11.3.2008 17:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    A teď o to neusilují?

    Wikipedia zvolila formát, jaký zvolila -- každý může přispět. Tu pravdivou informací, tu mýlkou, tu lží. Na konci článků bývají zdroje -- věř, nebo nevěř, ber, nebo nech být.

    Je to jen o tom, jak člověk ty informace z Wikipedie použije, o ničem jiném to není. Že si určitá skupina lidí myslí, že Wikipedia je oficiálním světovým zdrojem Pravdy a Lásky, to není moje věc. Je to jen na inteligenci uživatelů.

    P.S.: Wikipedia kdy byla důvěryhodným zdrojem informací? A co to je vůbec důvěryhodný zdoj?
    11.3.2008 17:34 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Wikipedia je důvěryhodným zdrojem zdrojů. ;-)
    freshmouse avatar 11.3.2008 17:35 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    :-)
    xsubway avatar 11.3.2008 17:59 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    prazdroj ... a jéjej - teď budu obviněn píár :D
    11.3.2008 18:24 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    > A teď o to neusilují?

    Ted pro to neni wikipedia ekonomicky motivovana. Pokud by byla placena z reklam, tak by tam ta ekonomicka motivace byla.
    freshmouse avatar 11.3.2008 19:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Já mluvil o tom, že tam firmy už teď cpou svoje sdělení atd. (např. MS pro to vyčlenil celou skupinu, pokud vím) -- a já se jim ani nedivím.
    11.3.2008 19:27 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Ano a pri zavedeni reklamy a prislusnem postupu ze strany firem muze byt wikipedia ekonomicky motivovana, aby to tolerovala.
    freshmouse avatar 11.3.2008 19:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    To nechápu. Zanést reklamní sdělení do článku lze i teď, ať se to vedení Wikipedie líbí, nebo nelíbí, a to i bez reklam.
    11.3.2008 19:44 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Ano, ale nejspis budou brzy odstranena. Zatimco pokud bude wikipedia prijimat penize z reklamy od firem, pak bude v ekonomickem zajmu wikipedie vychazet dobre s firmama, ktere od ni kupuji reklamu, a tedy bude existovat tlak na postupnou upravu pravidel (at uz psanych, nebo neformalnich) do takove podoby, ktera bude lepe vyhovovat temto firmam.
    freshmouse avatar 11.3.2008 21:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Vzhledem k návštěvnosti Wikipedie je myslím jedno, jak moc s ní firmy budou vycházet. Prostě si nebudou moci dovolit ji ignorovat.
    Bluebear avatar 11.3.2008 19:10 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Wikipedia zvolila formát, jaký zvolila -- každý může přispět. Tu pravdivou informací, tu mýlkou, tu lží.

    Taková služba by byla na pendrek; Wikipedie spoléhá na to, že špatné informace budou brzy opraveny. Předpokládám, že jejich cílem není sestavit obrovskou sbírku informačního šumu; to by nestálo za tu práci.

    Je to jen o tom, jak člověk ty informace z Wikipedie použije, o ničem jiném to není.

    Možná, že jsem naivní (asi ano), ale myslím si, že lidem by se nemělo lhát.

    Že si určitá skupina lidí myslí, že Wikipedia je oficiálním světovým zdrojem Pravdy a Lásky, to není moje věc. Je to jen na inteligenci uživatelů.

    Není. Inteligence sama o sobě ti vůbec nepomůže v odlišení pravdivé informace od lživé, pokud nemáš další zdroje informací, se kterými ji můžeš porovnat a zjistit rozpory. Pokud člověk potřebuje zjistit informace z oboru, ve kterém se nevyzná, je v těžké pozici, i když je vysoce inteligentní; buď má důvěryhodný zdroj, nebo holt bude muset považovat všechny zdroje za málo důvěryhodné, použít jich spoustu a nějak to průměrovat, což je pakárna, kterou IMHO Wikipedie právě chtěla odstranit.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    freshmouse avatar 11.3.2008 19:28 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Wikipedie spoléhá na to, že špatné informace budou brzy opraveny.
    Ne, to předpokládá jen naivní uživatel. Wikipedia to nepředpokládá, ta v to jen doufá.
    Možná, že jsem naivní (asi ano), ale myslím si, že lidem by se nemělo lhát.
    Mělo, nemělo... Taky by neměly být války, lidé by neměli umírat hladem a já bych měl mít aspoň 512 MB RAM. Jsou, umírají a nemám. To je realita.
    Není. Inteligence sama o sobě ti vůbec nepomůže v odlišení pravdivé informace od lživé, pokud nemáš další zdroje informací, se kterými ji můžeš porovnat a zjistit rozpory. Pokud člověk potřebuje zjistit informace z oboru, ve kterém se nevyzná, je v těžké pozici, i když je vysoce inteligentní; buď má důvěryhodný zdroj, nebo holt bude muset považovat všechny zdroje za málo důvěryhodné, použít jich spoustu a nějak to průměrovat, což je pakárna, kterou IMHO Wikipedie právě chtěla odstranit.
    Tu inteligenci nemáš použít primárně na to, abys odlišoval pravdu a lež na Wikipedii, ale na to, abys informace z Wikipedie používal inteligentně a s rozmyslem. Tzn. ne jako někteří, kteří mi předloží (chybnou) informaci a pak se hájí: "Vždyť to píšou na Wikipedii!" (s tím jsem se setkal).
    11.3.2008 19:31 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Doufám, že jsi tu chybu alespoň opravil. ;-)
    freshmouse avatar 11.3.2008 19:37 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Ne. Nebylo to pro mě důležité, nebylo to tak zajímavé a neměl jsem na to čas (nemůžu na internetu opravovat všechny chyby, které potkám).
    Daniel Kvasnička ml. avatar 12.3.2008 00:07 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?

    Mělo, nemělo... Taky by neměly být války, lidé by neměli umírat hladem a já bych měl mít aspoň 512 MB RAM.
    LOL :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Bluebear avatar 12.3.2008 00:14 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Mělo, nemělo... Taky by neměly být války, lidé by neměli umírat hladem a já bych měl mít aspoň 512 MB RAM. Jsou, umírají a nemám. To je realita.

    Ne, to je všechno jen lidská společnost. Fyzika nic takového nepředepisuje. Všechno, snad s výjimkou těch 512 MB RAM, je výsledek lidské stupidity a tudíž se to dá, aspoň teoreticky, změnit - nebo bychom se o to aspoň měli snažit, i když uznávám, že je to setsakramentsky těžké a mnohdy o hubu. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Shadow avatar 11.3.2008 18:59 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    A Wikipédie někdy byla _důvěryhodným_ zdrojem informací?
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    11.3.2008 18:56 [X]
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Vsadim boty, ze to Google veme pod svoje kridlo a v lepsim pripade nasadi neco jako AdWords (vubec bych se nedivil, kdyby se na tom uz zacalo pracovat). Osobne mi to muze byt sumak, AdBlock mi spolehlive "cisti" uz radu let nejednu sajtu. Jen doufam a pevne verim, ze velkemu poctu BFU nestrci pod nos neco desne blikaveho, skakaveho a nedej boze jeste hrajiciho...
    San avatar 11.3.2008 19:19 San | skóre: 4 | blog: kecy starý Blažkový | Blansko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Taky se mi to zdá neudržitelné. Pokud s tím wikipedia rychle něco neudělá, tak ji google se svým knolem hoodně rychle odstaví na vedlejší kolej. A to neříkám kvůli tomu, že jsem nějaký fanatik a uchyl do googlu ale proto, že systém knolu je jednoznačně lepší pro přispěvatele a tím pádem i pro uživatele.
    Kýbl ovčích hovínek
    11.3.2008 19:33 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    systém knolu je jednoznačně lepší pro přispěvatele a tím pádem i pro uživatele.
    proč?
    San avatar 11.3.2008 19:34 San | skóre: 4 | blog: kecy starý Blažkový | Blansko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Motivuje své přispěvatele, ono přiznejme si to, kdo se bude angažovat zadarmo, když za to může dostat zaplaceno, že jo.
    Kýbl ovčích hovínek
    Bluebear avatar 11.3.2008 20:07 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Protože ten, kdo to bude dělat za peníze, nikdy neodvede tak dobrou práci jako nadšenec; nadšenci záleží na výsledku, zatímco placenému jedinci záleží především na těch penězích.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    11.3.2008 20:20 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    A co když nadšence budeme ještě motivovat penězi? A on se tak bude moci věnovat své oblíben činnosti full time...
    Nicky726 avatar 11.3.2008 20:36 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Což povede k tomu, že bude jeho nadšení postupně opadávat a po nějaké době to bude flákat a dělat v podstatě jen pro ty peníze ;-)
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    belisarivs avatar 11.3.2008 21:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Jenomze nadsenci muze zapal taky ochladnout. A dobreho pocitu se nenaji.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Bluebear avatar 11.3.2008 21:58 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    A co když nadšence budeme ještě motivovat penězi? A on se tak bude moci věnovat své oblíben činnosti full time...

    Pak se to kouzlo ztratí. Jakmile člověk přijme peníze, začne zároveň přijímat rozkazy od toho, kdo ty peníze dává. A dříve nebo později dostane rozkaz, který je v rozporu s tím, co by on sám chtěl dělat. V tom okamžiku se to zlomí, protože tehdy pochopí, že jeho dílo už není jeho, a přestane mu na něm záležet; od té chvíle bude odvádět už ne úžasnou, ale pouze výbornou práci. A na tom projektu se to pozná - už to nebude zázrak, ale jen další z dobře udělaných věcí.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    San avatar 11.3.2008 22:36 San | skóre: 4 | blog: kecy starý Blažkový | Blansko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Řekl bych, že tady tohle je velice individuální. To ale nic nemění na faktu, že pokud se sebou wikipedia něco neudělá, tak ji knol rozdrtí ať dělá kdo chce co chce. Přeci jenom většina lidí preferuje spíše ty peníze před nadšeneckou prací zadarmo a kvůli dobrému pocitu.
    Kýbl ovčích hovínek
    12.3.2008 03:41 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    To ale nic nemění na faktu, že pokud se sebou wikipedia něco neudělá, tak ji knol rozdrtí ať dělá kdo chce co chce.
    muzete to rozvest... to jsou docela zajimava tvrzeni o projektu, ktery jeste nespatril svetlo sveta.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    San avatar 12.3.2008 18:19 San | skóre: 4 | blog: kecy starý Blažkový | Blansko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    To je sice pravda, nicméně je o něm už známo docela dost. Zdroj si sice opravdu nepamatuji, ale myslím že to bylo někde v blogu vývojářů knolu.
    Kýbl ovčích hovínek
    12.3.2008 08:06 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Co je to "knol"?
    Ilfirin avatar 12.3.2008 08:15 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    wikipedie od googlu, ale jinak.
    Jardík avatar 12.3.2008 00:50 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Chudáci ... mi jich bylo tak líto, že sem jim poslal $50. Není to sice moc, ale alespoň něco.
    Věřím v jednoho Boha.
    12.3.2008 10:01 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wikipedie - vydrží bez reklamy i v budoucnu?
    Já jsem jim minulý rok poslal 13 USD a letos 15 USD. Kdo by taky neposlal, když mu pustí takové video. Málem jsem se rozbrečel. :-D ;-)

    Opravdu to není moc, ale když to pošle každý návštěvník, tak jim po zabezpečení technického zázemí zbyde i na bombardování Ugandy (případně jiné africké kolonie) OLPC s offline verzí Wikipedie. :-D

    BTW. Financování: http://wikimediafoundation.org/wiki/Planned_Spending_Distribution_2007-2008.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.