abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 492 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    28.8.2009 11:48 Jiří J.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t

    Hlavně, když to funguje :-)

    29.8.2009 10:01 David Sedláček | skóre: 20 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t

    Přesně tak. Pokud si kupuji nějaké zařízení, předpokládám fungování na jedničku. Ať už to běhá na cokoliv.

    kyknos avatar 29.8.2009 10:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    To mi prijde jako ponekud naivni predpoklad. Jak se takovy technologicky idealismus slucuje s realnym zivotem?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Jakub Lucký avatar 29.8.2009 12:55 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Je to i o štěstí... Tak 65%...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    29.8.2009 18:43 eoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Jak blbe se tak jednoducha veta da vylozit....
    David Watzke avatar 28.8.2009 12:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Poslední dobou se mi líběj ty kapesní zmetky s Linuxem, zdá se, že to brzo bude dost použitelný, až to bude postavený na Qt. Fajn je, že to i běží na decentním hardware. Za chvilku budou mobily silnější než můj první počítač (jestli už nejsou) - Duron 750 MHz se 128 MB RAM :-D

    Linux na mobilu by se mi hodně líbil.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2009 12:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Tak to byl dost slušnej první počítač ;-)
    microcz avatar 28.8.2009 16:48 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    +1 :))

    David Watzke avatar 28.8.2009 19:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    No jo, začal jsem pozdě (v r. 2001 snad). Teď je mi to líto, ale co nadělám, mohlo to dopadnout hůř - mohl jsem zůstat Windowsák :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Fluttershy, yay! avatar 28.8.2009 19:45 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Nic si z toho nedělej, já měl svůj první počítač až v roce 2005 a přešel jsem ještě o rok později. Můžeš to teď dohánět jako kotyz.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    29.8.2009 00:31 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Já začínal podobně (co se týče roku), ale s úplně jinou plečkou (8 MB ram, pentium I 100 MHZ (nebylo ani MMX :-(), soundblaster a CDROM! Originální sestava od HP ;-). Ano, bylo to PC z bazaru.
    Baník pyčo!
    29.8.2009 00:35 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Jinak brzo přišlo lepší PC, ale tenhle šrot jsem využil dobře. S druhým poskytovatelem netu (první byl telecom a dial up) jsem měl wifi kartu co jela jen pod widlema (a stejně by mi do linuxu nenapsal wep klíč), tak jsem pro experimenty na tom šrotu rozchodil gentoo. Jen jsem procák vyměnil za pentium 166 MMX a ramku rozšířil na 56 MB. Ještě teď si pamatuju, jak jsem kompiloval wesnoth 4 dny :D (ale šlapal dobře ;)).
    Baník pyčo!
    29.8.2009 14:47 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Safra safra já začínal v roce 2000 (2001?) na nějaký 386 :-D. To byly časy, učení se QBasic z příkladů z archivovanýho časopisu ABC, viry typu onehalf, hry z éry Prince of Persia :-D.
    Jendа avatar 29.8.2009 15:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Leden 1999, táta si koupil na výrobu reklamních předmětů (hustý stránky, moje první :-), bylo mi 12) AMD-K6 300MHz s 48MB RAM, 2GB HDD a Windows 98. Pak to dva roky dělalo domácí servřík na Debianu, teď leží se skříni.
    houska avatar 29.8.2009 18:03 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    pro nas ostatni ... nebylo by i pres ipv4? ;)
    Jendа avatar 29.8.2009 19:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    http://gomora.hrach.eu/petrhrach/, včera jsem ten server instaloval :-)
    houska avatar 30.8.2009 19:55 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    mas tam chybu ... melo by tam byt "samolepicí"
    Jendа avatar 30.8.2009 20:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Na nostalgické soubory se už nesahá! :-)
    houska avatar 30.8.2009 20:43 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    jj znam
    29.8.2009 19:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    miredo :-D.

    Btw jestli to bylo ipv6 už v době vzniku, tak ++ :-D.
    Jendа avatar 29.8.2009 19:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Ne. V roce 2004 jsem o nějakém IPvcokoliv neměl ani tušení :-)
    Limoto avatar 29.8.2009 20:49 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    Mě se pro instant IPv6 osvědčil spíš gw6c - dá se to taky  používat bez jakékoliv registrace a za NATem a kvalita je lepší než nějaký teredo...

    30.8.2009 00:35 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Já se dostal kvůli článku na rootu k miredu/teredu dřív. Důležité bylo něco jinýho než 6to4, se kterým například nejde prujem.cz :-D.
    30.8.2009 11:17 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    prujem ted stejne ukazuje jen ' :)'

    navic stejne po stahnuti rychle roty a kaceru uz tam nebylo mnoho zajimaveho :P

    30.8.2009 12:26 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    jak komu... me treba ne, blizsi info si radeji necham pro sebe...

    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    David Watzke avatar 30.8.2009 12:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Normálně bych si myslel, že to třeba chce nativní v6, ale po tomhle sotva
    $ host prujem.cz
    prujem.cz has address 88.86.100.145
    prujem.cz mail is handled by 10 yuki.leet.cz.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.8.2009 13:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    To je zajímavý, před šesti dny, když jsem miredo poprve nainstaloval to ještě běželo.
    30.8.2009 15:16 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    heh...tak tam bude ta chybicka :)

    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2009 00:12 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    My měli PC doma v roce 1992. ~_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kyknos avatar 28.8.2009 12:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Takhle vypadalo me prvni vlastnorucne postavene PC, jen te pameti bylo dvakrat tolik :) Muj prvni pocitac mel frekvenci 100x nizsi :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    28.8.2009 12:59 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    teeeda.. takove delo ? Ja zacinal na ZX Spectru, a pres XT 640kb ram a asi 20MB celkove kapacity na disku, pak Pentium s tusim ze 75MHZ atd. jsem dnes u beznych PC.

    28.8.2009 15:23 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    PP 06. Ještě někdo? :)

    28.8.2009 20:41 balki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    +1

    Ale uplne prve bolo PMD 85-2

    29.8.2009 00:25 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    hmhm, to sem si musel vygooglit.. to sem neznal .. Taky pekny strojecek .. :) s MHB8080.

    29.8.2009 00:26 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    to sem chtel napsat k tomu PP06. PMD si pamatuju z krouzku .. :)

    otula avatar 29.8.2009 11:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Chlapi, já jen přemýšlím, jestli jste si tyto hračky kupovali, když už byly za zenitem, nebo jste měli tak (obrovské platy | bohaté rodiče). Když jsem v roce 1985 dělal na PMD 85-1, stálo nějakých 14.000 korun, což byla čtvrtletní výplata mých rodičů dohromady. Cenu nového PP-06 neznám, ale předpokládám, že nová Škodovka byla levnější ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    29.8.2009 15:10 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    me tehda ZX spectrum koupil otec na nejake tehdejsi burze, mam pocit ze to byl dovoz nekde z polska nebo tak - nove to urcite nebylo, ale kolik to stalo, to teda vubec nevim, ale mozna by se mi to povedlo zjistit :)) Kolik vlastne v dobe didaktiku stal didaktik gama ? Ty yo, ja vubec nevim :)) Sem mel jeste relativne malo roku, i kdyz z pohledu dnesni generace uz ani tak ne.. (12 mi bylo kdyz jsem dostal ZX)

    otula avatar 29.8.2009 16:36 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    No ZX Spectrum až tak šíleně moc nestálo. Pokud se nepletu, tak někdy kolem roku 1987 si ho lidé kupovali přibližně za 3 - 4 tisíce (což je hodnota dnešních cca 30.000 korun). Taková pěkná herní konzole :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 29.8.2009 17:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Kolik vlastne v dobe didaktiku stal didaktik gama ?
    Mám pocit že kolem 6000,- KČS, ale nevím jestli i se zelenáčem PMD nebo bez něj.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 29.8.2009 17:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    A nebo 2300,- KČS? No, nějaká takovéto čísla mi leží v hlavě.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 29.8.2009 17:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Yup, tak mi tam leží obojí správně. Záleží na době nákupu:
    Maloobchodní cena tohoto přístroje byla 6200 Kčs, později pak 2300 Kčs.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.8.2009 18:50 eoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Vysledek googleni neceho o cem nemam poneti se neohlasuje slovy "mam pocit".
    29.8.2009 18:53 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    e ?

    Grunt avatar 29.8.2009 19:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Kdepak. Zlaté Didaktiky ještě pamatuju moc dobře. Hlavně jak voněli a skřípali. To bývala éra posledních počítačů s duší.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    31.8.2009 08:04 Ray
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    Rok 89, Commodore64, 8000 z německa, drive stál o rok později ty stejný chechtáky... :)

    29.8.2009 20:05 balki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    Co sa tyka mna, tak take stroje boli kupovane trosilinku za zenitom. Az tolko zasa nestali.

    31.8.2009 16:57 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    PP 06 bylo vyřazené z jisté instituce, samozřejmě za zenitem. Za ten se po revoluci myslím dostalo poměrně rychle...

    30.8.2009 19:17 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    ja, litovelska tesla je ziskala jako nahradu za naky dluhy co mela buhvi kde, tudiz polovina litovle mela pp06, pulka poloviny s cga druha pulka s herculesem. je to neskutecne davno ...

    2.9.2009 01:36 boriz | skóre: 4 | Localhost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    Jooooo, Litoveeel, Konecne je nase pidimestecko slavne :) diky ti cizince

    I slackwaristi maji sve dny
    houska avatar 28.8.2009 23:04 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    Didaktik M Basic, Pentium MMX 200Mhz (tusim 32MB ram, 4GB disk, GK ATi), 800Mhz Duron (512MB ram, GeForce 4MX) atd

    29.8.2009 00:23 q
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    Didaktika sem si zazil taky... Gamu. Na tom sem se naucil v assembleru .. LD BC, HL a jedem .. :) DJNZ byla moje oblibena .. taková dýdžejovská .. skakala na relativni adresu dokud tusim ze B nebyl roven nule... nebo cely BC ? Kurnik to je nostalgie.. uz ani nevim... Dneska MOV BX,DX a jedem .. :) A na didaktikovi M me vadila klavesnice.. Ty klavesy se nekdy sekaly .. Nebo to byla jen jedna klavesa nejaka hodne pouzivna .. uz taky nevim, ale nejaky problem sem s tim Mkem takovy mel...

    houska avatar 29.8.2009 10:23 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    jj klavesnice byla hrozna, stacilo jen zmackout klavesu jen trochu jinak nez bylo potreba a zasekla se ... ja jsem na nem ale vubec nepsal, jen jsem na tom hral hry (mel jsem i joystick), to tata programoval - hada, me udelal program na zkouseni pocitani ...

    mozna by mohlo byt zajimavy o tom napsat nejaky clanecek
    1.9.2009 15:19 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    DJNZ = Decrement and Jump if Not Zero
    1.9.2009 17:22 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    No jo, CISC, fuj. EMISC* ruluje. Nevěř nikomu nad třicet (instrukcí v sadě).

    *Extr.min.ISC**

    **Extremely minimal instr. set comp.***

    ***Extremely minimal instruction set computer
    make menuconfig, not war!
    3.9.2009 13:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    EMISC? phe co třeba One instruction set computer? :-D
    3.9.2009 13:55 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Jde to i úplně bez instrokcí, viz Transport triggered architecture. Tam nejsou žádné instrukce, jen čísla propojení mezi jednotlivými bloky, které se mají otevřít.
    3.9.2009 16:05 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Tak původně jsem celkem předpokládal, že se někdo vytasí i s "zero instruction", ale myslel jsem, že to bude něco na způsob neuronové sítě :-D. Tohle mě fakt překvapilo :-O. Podobnej procesor se snažím vymyslet sám :-D.
    3.9.2009 20:19 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    On by takový procesor mohl být dost jednoduchý, protože se velká část přáce, kterou u klasických procesorů dělá hardware, přenáší na překladač nebo programátora. Já sám jsem nad tím nějakou dobu přemýšlel, a při použití vnitřní sběrnice, která by propojovala jednotlivé bloky (registrové banky, sčitačky, posoubačky, banky konstant a pod.) by byla hlavní řídící jednotka velmi primitivní - jediné, co by dělala, by bylo načtení "instrukce", která by byla složená z adresy zdrojového a cílového portu jednotky, a její odeslání na vnitřní sběrnici. V okamžiku, kdy by zdrojová i cílová jednotka (např. registrový blok a sčítačka) oznámily, že jsou připravené (díky tomu není třeba zdroj hodinováho signálu), došlo by k přesu dat mezi zdrojovým a cílovým portem. Díky tomu by mohla být adresní a datová sběrnice multiplexována, aby nezabírala moc vodičů.

    Jediná specialita, co by byla v řidící jednotce, by byla sčítačka, která by normálně inkrementovala ukazatel "instrukcí", ale pokud by se do některého z jejich vstupních portů zapsalo, tak by se hodnota buďto přesunula (absolutní skok) nebo přičetla (relativní skok) k ukazateli adresy (normálně by se přičítala jednička/velikost instrukce). Podmíněnost/nepodmíněnost by se realizovala přes registr příznaků, do kterého by se před tím zapsal stav příznaků (načtený třeba ze sčítačky), plus maskovací registr, který by ovlivňoval ,které příznaky musí být jedničkové, které nulové, u kterých je to jedno a jestli se bude realizovat logický součet nebo součin (což dává takové možnosti podmíněných skoků, že proti nim blednou i nejciscovatější CISCi).

    Potom by třeba asemblerská instukce "Skoč relativně o hodnotu z registru, je-li výsledek nula" vypadal takto:
    1. Příznaky sčítačky->Vstup příznaků řídící jednokty
    2. Banka konstant*/registr->Vstup masky řídící jednotky
    3. Registr s hodnotou skoku->Vstup pro relativní skok řídící jednotky
    V n9 by byly připravené kosntanty pro nejpoužívanější typy skoků, v tomto případě něco typu ZERO_FLAG | SET | AND.

    Protože na tomto vstupu je spoušť (proto je architektura transport-triggered), tak řídící jednotka vymaskuje načtené příznaky maskou a pokud vyjde jednička, tak přičte obsah registru s hodnotou skoku, jinak přičte jedničku/velikost instrukce. To se dá kompletně realizovat pomocí relativně malého množství logických hradel a bez jakéhokolicv mikrokódu.

    Pro procesor, srovnatelný s jednoduchým osmibitem, by stačili tyto jednoky:
    • Řídící jednoka
    • Banka registrů
    • Banka konstant
    • Sčítačka
    • Logická jednotka (AND/OR/XOR/NOT)
    • Posouvačka (vlevo/vpravo podle hodnoty v registru)
    • Jednotka pro přístup k paměti a/nebo IO portům
    • Jednotka realizující zásobník
    Pro minimilnání sadu, nutnou pro Turing-kompletnost, by stačily jen dva-tři registry, klasická ALU (sčítačka+logická jednotka+posoubvačka dohromady) a jeden register pro přístup k paměti.

    Výhoda je, že je velmi jednoduché přidat další jednotky - například další sčítačku (třeba jen pro skoky) a logickou jednotku, násobičku, děličku, druhou jednoku registrů a zásobníku (např. pro účely obsluhy přerušení), přičítačku (inkrementátor?), jednoku na dělání záporného čísla (NOT+INC), jednotku pro podmíněné přesuny, čítače a časovače, řadič přerušení (aby se mohlo obsluhovat více než jedno), přímé vnější vstupy a výstupy (GPIO) a třeba řídící registry na odpojení nepoužívaných jednotek od sběrnice, pokud nejsou zrovna třeba (např. pro účely power managementu).

    Další výhoda je nezávislot jednotlivých jednotek, např. pokud by byly realizovány jako samostané karty zasunované do slotu, je možné každou vyjmout, otestovat samostatně a zas vložit zpět (teoreticky i za chodu), což by se při kostrukci z primitivních prvků (TTL obvody) velmi hodilo ...

    Osobně to beru jen jako intelektuální cvičení, ale alespoň můžu říct, že kdybych se ocitl např. v minulosti, věděl bych, jak si postavit počítač :-)
    4.9.2009 00:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Víceméně do takového stavu jsem to dostal v mém přemýšlení taky (důležitostí byla možná realizace) i když byla spousta dalších. Já ještě uvažoval nad možností multiprocesorů a mapování jejich komunikace do operační paměti samozřejmě spolu s adresami jednotlivých instrukcí a hlavně možnost použití rekonfigurovatelných logických polí. I když je velikost FPGA značně malá, tak by se takhle malý návrh procesoru mohl do FPGA několikrát.

    4.9.2009 12:58 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    To už je radikální jako frdrx, já ale nejsem fundamentalista. :-)
    make menuconfig, not war!
    28.8.2009 12:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Ano, ale nezavrhuju ostatní...
    Fluttershy, yay! avatar 28.8.2009 12:36 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Téměř výhradně linuxové věci, u mobilních hraček jsem ochoten se zatnutými zuby akceptovat PalmOS/Symbian, k použitému PC tu a tam dostanu OEM licenci na MS Windows, ale co z toho?

    Minimálně příští telefon bude linuxový, konečně se asi rozhoupu k té "historické" Motorole E6.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    otasomil avatar 28.8.2009 13:08 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    Chtel jsem koupit DVD prehravac s moznosti nahravani na vestaveny HDD, dale prehravani *.avi z externiho USB disku, prohlizeni fotek.....

    Po shlednuti a procteni diskusi co nabizi trh jsem vsechny takoveto vyrobky odepsal za nepouzitelnost.

    Jedine pouzitelne a paradoxne nejlevnejsi reseni je PC sestava pripojena k televizi

    Softwarova stranka veci tady neni vubec podstatna a clovek se muze rozhodnout co pouzije. Kdezto u univerzalnich DVD, HDD a podobnych rekorderu jez maji podle navodu umet vsechno coz me presvedcilo o opaku se nachazi krute formalne i technicky zohaveny jakysi OS.

    Co se tedy tyce pristroju o kterych pisu tak tady vyrobce tezce podcenil trh a jeho pozadavky.

     

    Je mi uplne jedno jestli konkretne PC obsahuje Linux uz od vyrobce protoze to stejne bude nejaky zmrzaceny system ktery bude treba nahradit normalnim pouzitelnym distrem.

    Mobil ani navigaci nemam a nehodlam kupovat. Router od providera bezi na Mikrotiku. A sam bych router, server, ci zarizeni podobneho vyuziti postavil jedine na Linuxu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.8.2009 13:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Příloha:
    Je mi jedno, co tam je, ale hlavně ať tam nejsou Windows.
    Fluttershy, yay! avatar 28.8.2009 13:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Příloha:
    Jó, jó.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    28.8.2009 14:21 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Přílohy:
    souhlas
    Fluttershy, yay! avatar 28.8.2009 14:38 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Měl jsem fotku BSOD z pražského nádraží, kampak jsem ji dal?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kyknos avatar 28.8.2009 15:01 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    lepsi byla fotka kernel panic z toho airbusu, co se ztratil :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    28.8.2009 17:32 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Tak hlavně že se neztratila ta fotka :/
    kyknos avatar 28.8.2009 17:42 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    ?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    vlastikroot avatar 28.8.2009 22:02 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.8.2009 11:20 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    pwned!

    kyknos avatar 31.8.2009 17:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    ziskavas cenu za informacne nejbohatsi komentar mesice :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    28.8.2009 22:06 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Ja mam nekde fotku z tusim globusu kde je pro zmenu na peknym GTK okynku neco jako "Couldnt connect to X server on 1.2.3.4:6000".

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    carnero avatar 28.8.2009 22:26 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    Jojo, v Globu mají nějaké linuxové cosi. Já tam často potkával kernel panic :D Nicméně chybových hlášek z Windows mám ve fotkách mnohem víc (kolem třiceti).

    Limoto avatar 28.8.2009 21:09 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Příloha:

    Souhlas.

    vlastikroot avatar 28.8.2009 22:04 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Jaky vubec muze byt duvod nekam davat windows ? Neni to trochu nahlavu ? :-D jako by pocitac byl to co ma windows a cokoliv ostatni je jen spotrebni elektronika.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    29.8.2009 00:39 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Jedinný důvod jsou programátoři - těch obyčejných "windowsových" je mnohem víc než těch, kteří se specializují na embedded zařízení, navíc je možné použít všechna možná vývojová prostředí z Windows. A pokud to není velká série, tak výrobce raději zaplatí dražší hardware než dražší programátory ...
    carnero avatar 28.8.2009 22:36 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    Windows? Občas se ani k Windows nedostanou (když dostali, naběhly WinXP a hned po startu se spustila flashová aplikace zobrazující odjezdy vlaků). Občas to bootuje. A když to nabootuje, je tam Media Player (dual-screen XP a Media Player na hlavním nádraží v Praze). Když to nabootuje, nemůže se to připojit. Občas se to celé rozjede a následně to spadne. Umí Windows něco, na co jsem zapomněl?

    (Sorry za odkazy, ale nedalo mi to zareagovat.)

    29.8.2009 00:09 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Člověče vy byste - ve vlastním zájmu - neměl létat letadly (případně jezdit auty), ve kterých se používají Windows. Modrá smrt vám je v patách. :-D
    carnero avatar 29.8.2009 00:29 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t

    V klidu jezdím tramvajema :) Ale baví mě sledovat na kterých místech se dají wokenní chyby potkat. Nic víc, proti Windows ve skutečnosti nic nemám (pokud nejsou na mém notebooku).

    29.8.2009 01:10 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Tak bacha na Porsche šalinu, tam jsou prý taky. :-)
    29.8.2009 12:22 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Poršáci jezdí i v Brně?
    make menuconfig, not war!
    29.8.2009 13:04 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Bohužel (jezdí). :-)
    carnero avatar 29.8.2009 22:21 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t

    Tu jsem tím myslel. Škoda 13T (Brno), 14T (Praha), 15T (nová v Praze) a 16T (Wroclaw) běhá díky Windows XP. A řidiči ví jak ji zabít a způsobit BSOD, jde to prý snadno. Nicméně není to životohrožující.

    31.8.2009 21:38 Clancy Wiggum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    V nových autobusech SOR pro Prahu (NB12 a NB18) jsou taky XP
    Grunt avatar 29.8.2009 11:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Aktualni server je primarni, nebude pingat.
    Pane bože, a v takové zmatlanci si já vybírám prachy? No už nikdy víc.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    29.8.2009 10:07 David Sedláček | skóre: 20 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    U všech příloh je velikost 0 bytů...

    29.8.2009 12:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    carnero avatar 28.8.2009 22:28 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    Důležité je, aby to dělalo to co chci. Jak toho ta věcička dosáhne je mi celkem jedno.

    Na notebooku jsem dosáhl čeho chci díky Linuxu, na mobilu díky Windows. Nemám s tím problém.

    29.8.2009 02:41 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    Dost na tom, ze rocne platim nekolik stovek z dani na licence Windows ve statni sprave. Na vsechna zarizeni tedy jedine Linux!

    29.8.2009 13:52 Kill_Bill
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Dik za precizni odpoved.
    Ratoncito avatar 29.8.2009 11:44 Ratoncito | skóre: 19 | blog: Foso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Hlavně když tam není nic od Mrkvosoftu nebo Apfelu.
    OS: ArchLinux, WM: Compiz-fusion | Na toho vemte bič a hůl, to není člověk, to je vůl!!!
    29.8.2009 13:18 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Épl bez Éplu ty voe, omg. Epleu si s... že já se rozčiluju.
    29.8.2009 19:23 eoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Épl s U je Éplu, ty voe, neasi.
    29.8.2009 14:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Věci bez Linuxového jádra od určité doby beru jedině zadarmo.
    29.8.2009 22:17 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Spíš koukam, jestli se od toho Linux dá nacpat :)
    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    gtz avatar 31.8.2009 15:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Zdravím , bohužel v dnešní době max. router , ostatní věci jsou prozatím pro hraní ... Neviděl jsem navigaci s Linuxem , která by fungovala ... , o mobilu je to skoro stejné ( nějaká Motorola a to je vše , Qtopie atd. a to jsou jen výstřely do tmy ).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 31.8.2009 16:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    TomTom nefunguje? (nevím, do navigací nevidím)
    o mobilu je to skoro stejné
    Palm ŠmírOS ani Google Hemeroid nefunguje?
    Fluttershy, yay! avatar 31.8.2009 17:31 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Nehledě k tomu, že Garmin teď dělá s Asusem nějaká PND kombinovaná s telefonem... běží na tom Linux, později budou WM a Android (Mongoloid ~_^). A Maemo je nic? MontaVista? LiMo?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kyknos avatar 31.8.2009 17:34 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na t
    Vyrobky od Garminu stoji porad za vetsi prd, bohuzel. Zlata sedesatka (spolehlivy, odolny, temer vojensky hardware). Co jsem si uzil ve Svedsku s Oregonem (nablyskana hracka), to bych nikomu nepral :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    gtz avatar 3.9.2009 21:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    PalmOS a Google Android fungují , ale jen na určité platformně MT. měl jsem Palma od roku 2000 a nakonec jsem pro nedostatečnou podporu a nezájem přešel k Windows MB. Sice nic moc , ale nějak to funguje i díky komunitě XDA.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    1.9.2009 08:45 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Nejlepší existující autonavigace (Tom Tom) běhají na Linuxu ;-) Takže asi tak.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    gtz avatar 3.9.2009 21:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    TomTom nejsou nejlepší ... NAVIGON is best , ta prastará kvalita zobrazení oproti Navigonu 8310 se nedás srovnat. PNA od TomTomu tam běží pouze kernel a další věc na něčem jiném ... Ale jejich OS nebo to co na tom to běží není GPL ...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    4.9.2009 09:06 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    To by bylo na flejm ;-) Podle mě rozhodně TomTom je best :-) Kvalita zobrazení je až druhořadá (a u TomTomu je rozhodně dobrá a zcela dostatečná), nejdůležitější je jak navigace naviguje a jak kvalitní má mapy. A v tom je TomTom absolutní král, naviguje nejlépe ze všech navigací (a má věci jako MapShare a IQ Routes).

    Jinak otázka zněla zařízení s Linuxem. A TomTom prostě na Linuxu běží. To jaké je nad Linuxem postaveno grafické rozhraní je zcela irelevantní.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    1.9.2009 08:44 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?
    Televize, router, navigace, mobil... to všechno mi běží na Linuxu :-) A jsou to zrovna ty věci, s kterými jsem nejvíce spokojen, souvislost tam určitě bude ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    1.9.2009 10:57 petr.motejlek | skóre: 4 | Sloveč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    Abych byl upřímný, mě u elektroniky nezajímá ani tolik, jestli to samo o sobě na Linuxu běží, jako jestli to s Linuxem bude umět komunikovat - pamatuju si, že kdysi jsem si strašně šťastný koupil nějaký přehrávač od Creative, a ujda - ono to není Mass Storage, takže výměna dat mezi mojím Linuxem a přehrávačem skončila :(.

    1.9.2009 12:53 Thomas xXx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    To neni o linuxu ale o tom kdo ho pro daný zařízení upravil...    Viz zmiňovaný Tom-Tom.

    I linux server může padat jako Win a dokonce víc pokud má neschopnýho správce jako je můj kolega !

    2.9.2009 08:28 petr.motejlek | skóre: 4 | Sloveč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledíte při nákupu elektroniky (mobil, navigace, router atd.) na to, jestli běží na Linuxu?

    Nějak tomu nerozumím, jak tvůj příspěvek souvisí s tím, který jsem napsal já? ;)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.